Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *

1400 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Cruise (Mobiltelefoner) 3 8.687498 (15) Inga priser
HTC Touch Cruise II (Mobiltelefoner) 1 6.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 15 February 2008 - 21:54

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Ett litet tips från bänken. Stäng av "Stor Startmeny". Jag upplever i alla fall att det är något bättre respons i UIt.

Jag märkte ingen direkt skillnad. Vad ska jag upptäcka? Tips på vad jag ska kolla efter?

Postad 15 February 2008 - 22:46

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Chippah...Tack för svaren!

Det låter positivt faktiskt. Jag såg bilderna längre bak i tråden, men det är svårt att avgöra om det är schysst kamera bara på de bilderna. Det skulle vara skönt att kunna skippa gamla kameran och köra allt från luren.

Att du kollar video varje dag och är nöjd låter ju också bra. Har du någon annan videospelare i det formatet att jämföra med? Typ nån mp3-spelare? Jag tyckte som sagt att det såg bra ut på både N95 och Iaudio D2 och är bilden och flytet så bra så är det grymt.

Jag själv kan säga att jag tar bilder med telefonen och jag är nöjd för att vara en "mobil",iaf utomhus

Använder mig utav TCPMP och sedan Imtoo converter. Spelade upp lite i min gamla k800 och före detta mobilen p3600 spelade jag även hel del,tycker det är ganska lika. har ej sett hur det ser ut i N95 men....Jag är iaf jätte nöjd med min Cruise =)

Postad 16 February 2008 - 02:04

Unregistered0b311796
  • Unregistered0b311796
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

1. Jag har läst på många ställen att kameran och videokameran är riktigt dåliga. Är det verkligen så illa? Är den sämre än en vanlig, lite äldre digitalkamera med 3Mpix?

2. Jag har även läst att videouppspelning skulle vara sådär. Jag har sett divx-filmer på en Iaudio d2 och likaså en Nokia N95 och tyckte att det var helt acceptabelt. Finns det någon som kan säga hur videouppspelningen är jämfört med någon av dessa eller andra kända portabla videospelare?

1. Ja den är dålig jämfört med en vanlig kamera....är det kamerafunktionen som är viktigast så ska du söka efter en annan mobil. Jag är verkligen barnsligt förtjust i min TC men jag måste vara ärlig nog att erkänna dess brister.

2. Videouppspelning i 320x240 med coreplayer ser riktigt bra ut , med den medföljande spelaren hackar det för mycket för att vara acceptabelt.

Hoppas detta hjälpte

Postad 16 February 2008 - 09:03

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

1. Jag har läst på många ställen att kameran och videokameran är riktigt dåliga. Är det verkligen så illa? Är den sämre än en vanlig, lite äldre digitalkamera med 3Mpix?

2. Jag har även läst att videouppspelning skulle vara sådär. Jag har sett divx-filmer på en Iaudio d2 och likaså en Nokia N95 och tyckte att det var helt acceptabelt. Finns det någon som kan säga hur videouppspelningen är jämfört med någon av dessa eller andra kända portabla videospelare?

1. Ja den är dålig jämfört med en vanlig kamera....är det kamerafunktionen som är viktigast så ska du söka efter en annan mobil. Jag är verkligen barnsligt förtjust i min TC men jag måste vara ärlig nog att erkänna dess brister.

2. Videouppspelning i 320x240 med coreplayer ser riktigt bra ut , med den medföljande spelaren hackar det för mycket för att vara acceptabelt.

Hoppas detta hjälpte

1.har ni provat tipset med att starta kameran och sedan hålla för linsen,tryck på standby (onoff) knappen så den slocknar en snabbis och tryck sedan på den igen med handen eller något för linsen! wipps mycket snabbare och tydligare bilder samt att den är kanon att filma med,jämnfört med en massa andra mobiler.

Postad 16 February 2008 - 11:58

Zelo
  • Zelo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har läst igenom den här tråden och börjar nu bli riktigt sugen på att köpa en Touch Cruise men det som jag funderar lite på är det här med vilket abbonemang man bör ha till den här telefonen. Jag måste ha Telia eller någon operatör som kör på deras nät då det endast är dem som har täckning där jag har stugan. Men då ser jag i deras prislista att:

Rörlig avgift 0,38 mb/s
20. Datatrafik debiteras aldrig med mer än angiven maxavgift/dygn under förutsättning att datainställningar från Telia används i mobiltelefonen.

Maxavgiften är 9:-/dygn om man kör via Surfportens webläsare annars så kostar det 20:-/mb eller max 69:-/dygn.

SurfPort Fastpris 7,2 Mbit/s via Turbo 3G
21. Avser datatrafik via mobiltelefonens inbyggda webbläsare – t.ex. på vår mobila internetportal SurfPort. Gäller under förutsättning att datainställningar från Telia används i mobiltelefonen

På Surfport fastpris så är det en månadsavgift på 99:- sen så är det gratis allt om man kör via deras datainställnigar annars så är det 20:-/mb elller max 69:-/dygn. Dem priserna känns ju som ett fett rån och att man måste binda sig till att köra via deras surfportal.

Så min fråga är, funkar det att köra via telias surfport eller bör man köra via en annan webläsare för att det ska funka bra..?
Sen verkar ju inte externa program som man lägger in typ msn/icq klienter eller hämta hem mailen heller funka inom deras pris. Känns ju inte så kul å tjacka en telefon för dryga 5000:- om man inte skulle kunna använda den fullt ut..
Är det här då en telefon för mig eller bör jag ha nån annan mobiloperatör för att det ska fungera klockrent med alla sorters applikationer jag vill lägga in.

Tele2 verkar ju ha ett kanonpaket med 1000mb för 39:- per månad. Men dem funkar tyvärr inte i stugan..

Postad 16 February 2008 - 12:01

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Jag har läst igenom den här tråden och börjar nu bli riktigt sugen på att köpa en Touch Cruise men det som jag funderar lite på är det här med vilket abbonemang man bör ha till den här telefonen. Jag måste ha Telia eller någon operatör som kör på deras nät då det endast är dem som har täckning där jag har stugan. Men då ser jag i deras prislista att:

Rörlig avgift 0,38 mb/s
20. Datatrafik debiteras aldrig med mer än angiven maxavgift/dygn under förutsättning att datainställningar från Telia används i mobiltelefonen.

Maxavgiften är 9:-/dygn om man kör via Surfportens webläsare annars så kostar det 20:-/mb eller max 69:-/dygn.

SurfPort Fastpris 7,2 Mbit/s via Turbo 3G
21. Avser datatrafik via mobiltelefonens inbyggda webbläsare – t.ex. på vår mobila internetportal SurfPort. Gäller under förutsättning att datainställningar från Telia används i mobiltelefonen

På Surfport fastpris så är det en månadsavgift på 99:- sen så är det gratis allt om man kör via deras datainställnigar annars så är det 20:-/mb elller max 69:-/dygn. Dem priserna känns ju som ett fett rån och att man måste binda sig till att köra via deras surfportal.

Så min fråga är, funkar det att köra via telias surfport eller bör man köra via en annan webläsare för att det ska funka bra..?
Sen verkar ju inte externa program som man lägger in typ msn/icq klienter eller hämta hem mailen heller funka inom deras pris. Känns ju inte så kul å tjacka en telefon för dryga 5000:- om man inte skulle kunna använda den fullt ut..
Är det här då en telefon för mig eller bör jag ha nån annan mobiloperatör för att det ska fungera klockrent med alla sorters applikationer jag vill lägga in.

Tele2 verkar ju ha ett kanonpaket med 1000mb för 39:- per månad. Men dem funkar tyvärr inte i stugan..

Jag kör tele2 med just 1gb/39:- i månaden,klockrent tycker jag. Men surfar du genom 3g eller GSM? och hur dålig täckning har du? finns ju mobil antenner man kan sätta ut osv

Postad 16 February 2008 - 12:38

Zelo
  • Zelo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag kör tele2 med just 1gb/39:- i månaden,klockrent tycker jag. Men surfar du genom 3g eller GSM? och hur dålig täckning har du? finns ju mobil antenner man kan sätta ut osv

Jag har haft Tele2 GSM men dem hade absolut ingen täckning alls i stugan så jag har Telia GSM just nu. Telia gsm ger full täckning.

Postad 16 February 2008 - 17:26

Status-C
  • Status-C
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har bilder i datorn som jag har kopierat till telefonen, dem är i vanlig jpeg format. MEN jag får inte upp dem på touch albumet....har letat och vänt upp och ner på google för att hitta svar men nada. Hur ska man göra.....tacksam för hjälp.

Redigerat av Status-C, 16 February 2008 - 17:55.

Postad 16 February 2008 - 17:37

chrome5
  • chrome5
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Att installera Operamini blev ett klart lyft för surfandet!!!!

Två problem dock:

1. Varje gång jag kör igång säger Operamini att siten inte är betrodd och man kan välja att få bort dialogrutan till nästa session eller nästa gång, dock vill jag inte ha upp dialogrutan alls.

2. När jag kör min studentmail funkar det inte så bra ( http://mail.student.lu.se/ ) Jag kan logga in, men sen kan jag inte navigera. Är ingen expert själv, men java behövs nog för att den ska funka. Vad behövs?

Postad 16 February 2008 - 19:37

francesco10
  • francesco10
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag har bilder i datorn som jag har kopierat till telefonen, dem är i vanlig jpeg format. MEN jag får inte upp dem på touch albumet....har letat och vänt upp och ner på google för att hitta svar men nada. Hur ska man göra.....tacksam för hjälp.

tror du måste spara bilderna på telefonen och inte på minneskortet. så är det ialf om du ska använda en bild som bakgrund. vet inte om det är svaret på din fråga men prova.

Postad 16 February 2008 - 21:30

Status-C
  • Status-C
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

tror du måste spara bilderna på telefonen och inte på minneskortet. så är det ialf om du ska använda en bild som bakgrund. vet inte om det är svaret på din fråga men prova.

Provade med det du sa och det funkade men det känns lite sådär att inte den kan importera bilderna från minneskortet, det är ett smidigt sätt att visa bilder på annars.
Finns det nåt liknande program som man skulle kunna använda istället?

Postad 17 February 2008 - 02:02

jaydee
  • jaydee
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tänkte höra me er hur det är att synka wm å mac osx.

Postad 17 February 2008 - 06:37

bejje72
  • bejje72
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Provade med det du sa och det funkade men det känns lite sådär att inte den kan importera bilderna från minneskortet, det är ett smidigt sätt att visa bilder på annars.

funkar för mig men jag fick lägga bilderna på minneskortet/DCIM/100MEDIA/
sen så har jag även ställt om kameran för att spara foton på minneskort
det blir en salig blandning av bilder där :-/ men den bildvisaren är ju underbar !

Postad 17 February 2008 - 11:34

mickebjo
  • mickebjo
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej, ny här på forumet men har följt denna diskussion ett bra tag.

Tänkte det var dags att ställa en fråga.

Jag har tidigare använt mobilt bredband från tele2, nu har ju telefonen samma funktion som usb-dongeln från tele2. Hur gör man för att koppla upp laptopen via telefonen?

Jag har hittat ett program som kan göra om telefonen till en router och koppla upp laptopen trådlöst till telefonen och sen surfa. Det jag vill göra är att koppla telefonen via usb eller möjligtvis blåtand till laptopen.

Tack för hjälpen!

Postad 17 February 2008 - 16:46

mickebjo
  • mickebjo
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tom toms gps programvara tycker jag är riktigt dålig. Det hackar och den verkar gissa vilken väg man åker på. Tex när man åker på skeppsbron hoppar den mellan att åka på vägen och precis nere vid kajen.

Hackandet verkar iof vara samma när man använder t ex google maps. Verken Tom tom eller google maps kan visa hastighet vilket jag saknar.

Finns det någon bättre gps programvara?

Postad 17 February 2008 - 16:47

chrome5
  • chrome5
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
[quote name='chrome5' date='Feb 16 2008, 17:37 ' post='1788589']
Att installera Operamini blev ett klart lyft för surfandet!!!!

Två problem dock:

1. Varje gång jag kör igång säger Operamini att siten inte är betrodd och man kan välja att få bort dialogrutan till nästa session eller nästa gång, dock vill jag inte ha upp dialogrutan alls.

2. När jag kör min studentmail funkar det inte så bra ( http://mail.student.lu.se/ ) Jag kan logga in, men sen kan jag inte navigera. Är ingen expert själv, men java behövs nog för att den ska funka. Vad behövs?
[/quotIngen? ; )

Postad 17 February 2008 - 19:10

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Tom toms gps programvara tycker jag är riktigt dålig. Det hackar och den verkar gissa vilken väg man åker på. Tex när man åker på skeppsbron hoppar den mellan att åka på vägen och precis nere vid kajen.

Hackandet verkar iof vara samma när man använder t ex google maps. Verken Tom tom eller google maps kan visa hastighet vilket jag saknar.

har du du ställt in samma överförings hastighet på gps och i tomtom?

Postad 17 February 2008 - 19:26

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
tomtom 5.21 funkar hur bra som helst hos mej. Inget hackande utan flyter hur fint som helst. Någon gång så har det hänt att den har blivit förvirrad, men oftast så hinner jag knappt märka det ens.

"Gissar" gör faktiskt tomtom på sätt och vis. Den låser på den vägen man befinner sej. Svänger man av vägen ut ingenstans så tar det en stund innan navigatorn fattar att man inte längre befinner sej på vägen. Men denna funktion är nog en bidragande faktor till varför tomtom trots allt verkar funka så bra.

Jag testade en helt annan typ av navigator för ett tag sedan. D.v.s. något annat än de sedvanliga "bilnavigatorerna" där jag kunde använda andra kartor som underlag för navigeringen. Med denna navigator och lantmäteri-enhetens kartor så visade det sej att navigeringen inte alltid är helt tillförlitlig. Riktning och position kan variera med flera meter från stund till stund, även om man står helt stilla. Detta slipper man helt med bilnavigatorer och jag tror alltså att man slipper detta just för att en bilnavigator har en slags inbyggd tröghet, som gör att även om positionen hoppar lite fram och tillbaka, så syns det inte i en bilnavigator, just för att den låser positionen på vägen.

Detta kan förklara varför dina tomtom-erfarenheter kanske inte har varit de bästa, råkar riktningen vara ungefär samma på vägen och sträckan på kajen och man befinner sej väldigt nära båda två, så kan jag mycket väl föreställa mej att navigatorn kan flippa lite under tiden man passerar denna sträcka.

Det kan väl betraktas som en brist, men personligen så stör det mej inte hemskt mycket. När jag kör bil så är det jag som kör och inte navigeringen. Jag vet ju själv att min bil inte hoppar fram och tillbaka mellan ett par närliggande gator och oavsett hur den hoppar så fortsätter jag på "min" sträcka så lär navigatorn upptäcka detta ganska så omgående iallafall och därefter beräkna rutten till mitt mål.
Detta gör den ju faktiskt oavsett om man omedvetet eller medvetet avviker från den planerade rutten, eller om navigatorn har flippat och fått för sej att man är någon annanstans...

Fram kommer man alltid...

Det är nog viktigt att komma ihåg att en navigator inte ersätter mänsklig eftertanke, utan bara är ett hjälpmedel.

Än så länge iallafall...

Postad 17 February 2008 - 19:41

francesco10
  • francesco10
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Tycker det är värdelöst. tror det är samma sak om du skall skicka ett mms, att bilderna måste ligga på telefonminnet. kan inte hjälpa dej med några andra program, men du kan ju alltid söka på google och testa dej fram.

Postad 17 February 2008 - 19:54

francesco10
  • francesco10
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

har du du ställt in samma överförings hastighet på gps och i tomtom?

tomtom kan visa hastigheten. bara ställa in på inställningar...

Postad 17 February 2008 - 19:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det är bara hacka registret som sagts nåra inlägg upp så att alla bilder hamnar på minneskortet..

Postad 17 February 2008 - 21:15

francesco10
  • francesco10
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
hej, när jag kopplar ihop telefonen och datorn med usb kabeln så vill ja kunna välja att telefonen ska gå ut på internet genom min dator istället för att koppla upp sig via gprs, nån som vet hur man gör? vet att det funkar, för jag kunde göra så innan mitt 3g kort började fungera.

sen undrar jag vart jag kan se hur mycket jag har surfat via gprs, det vill säga om det finns nån "räknare" i telefonen?

tacksam för svar!

Postad 17 February 2008 - 21:24

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

tomtom 5.21 funkar hur bra som helst hos mej. Inget hackande utan flyter hur fint som helst. Någon gång så har det hänt att den har blivit förvirrad, men oftast så hinner jag knappt märka det ens.

"Gissar" gör faktiskt tomtom på sätt och vis. Den låser på den vägen man befinner sej. Svänger man av vägen ut ingenstans så tar det en stund innan navigatorn fattar att man inte längre befinner sej på vägen. Men denna funktion är nog en bidragande faktor till varför tomtom trots allt verkar funka så bra.

Jag testade en helt annan typ av navigator för ett tag sedan. D.v.s. något annat än de sedvanliga "bilnavigatorerna" där jag kunde använda andra kartor som underlag för navigeringen. Med denna navigator och lantmäteri-enhetens kartor så visade det sej att navigeringen inte alltid är helt tillförlitlig. Riktning och position kan variera med flera meter från stund till stund, även om man står helt stilla. Detta slipper man helt med bilnavigatorer och jag tror alltså att man slipper detta just för att en bilnavigator har en slags inbyggd tröghet, som gör att även om positionen hoppar lite fram och tillbaka, så syns det inte i en bilnavigator, just för att den låser positionen på vägen.

Detta kan förklara varför dina tomtom-erfarenheter kanske inte har varit de bästa, råkar riktningen vara ungefär samma på vägen och sträckan på kajen och man befinner sej väldigt nära båda två, så kan jag mycket väl föreställa mej att navigatorn kan flippa lite under tiden man passerar denna sträcka.

Det kan väl betraktas som en brist, men personligen så stör det mej inte hemskt mycket. När jag kör bil så är det jag som kör och inte navigeringen. Jag vet ju själv att min bil inte hoppar fram och tillbaka mellan ett par närliggande gator och oavsett hur den hoppar så fortsätter jag på "min" sträcka så lär navigatorn upptäcka detta ganska så omgående iallafall och därefter beräkna rutten till mitt mål.
Detta gör den ju faktiskt oavsett om man omedvetet eller medvetet avviker från den planerade rutten, eller om navigatorn har flippat och fått för sej att man är någon annanstans...

Fram kommer man alltid...

Det är nog viktigt att komma ihåg att en navigator inte ersätter mänsklig eftertanke, utan bara är ett hjälpmedel.

Än så länge iallafall...

gps har ju felmarginal på 5-10m beroende på antal satellit fix. så åker man på två vägar som ligger väldigt nära och man har dålig fiz så visar de lite galet. använt tomtom i 6år och aldrig haft problem eller saknat någon funktion

Postad 17 February 2008 - 21:32

mmohaddes
  • mmohaddes
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Letar efter ny "screen protector" eftersom den medföljande blir väldig kladdig efter moderat användning. Hittade dessa på Expansys:

http://www.expansys....&atype=SCREPROT

Någon som har provat och kan dela med sig av erfarenheter ang dessa eller andra skärmskydd?

Postad 17 February 2008 - 21:43

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
[/quote]

Tycker det är värdelöst. tror det är samma sak om du skall skicka ett mms, att bilderna måste ligga på telefonminnet. kan inte hjälpa dej med några andra program, men du kan ju alltid söka på google och testa dej fram.
[/quote]

Icke värdelöst, det är bara att läsa vad Bejje72 skrev:

funkar för mig men jag fick lägga bilderna på minneskortet/DCIM/100MEDIA/
sen så har jag även ställt om kameran för att spara foton på minneskort
det blir en salig blandning av bilder där :-/ men den bildvisaren är ju underbar !

...och vad gäller mms så kan man skicka bilder var dom än ligger, antingen på telefonen eller på kortet.
Det är bara att välja vilken bild man vill sända och sen sända den.

//arcspin

Redigerat av arcspin, 17 February 2008 - 21:44.

Postad 17 February 2008 - 22:46

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

hej, när jag kopplar ihop telefonen och datorn med usb kabeln så vill ja kunna välja att telefonen ska gå ut på internet genom min dator istället för att koppla upp sig via gprs, nån som vet hur man gör? vet att det funkar, för jag kunde göra så innan mitt 3g kort började fungera.

sen undrar jag vart jag kan se hur mycket jag har surfat via gprs, det vill säga om det finns nån "räknare" i telefonen?

tacksam för svar!

GPRS monitor medföljer där du kan se hur mycket du surfat för,priset samt hastighet,bör finnas på cd som medföljer,jag använder det och det funkar kalas

Postad 18 February 2008 - 08:22

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Hej,

är det någon som har köpt till kartor till TomTom för Väst Europa?
I så fall har ni köpt kartorna via TomTom Home eller via HTCs webbutik?

En kollega till mig hade köpt väst europa för 49 euro via TomTom Home, men när jag skall köpa dem vill de ha 80 euro?
Vad har ni betalt för väst europa?

Mvh

/Mattias

Postad 18 February 2008 - 08:54

owjan
  • owjan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej!
Jag ser bara dagens möte på "Today" skärmen. Jag skulle vilaj se alla kommande möten. Jag har bockat in Visa kommande avtalade tider, men det hjälper inte. Finns det fler ställen??

/owjan

Postad 18 February 2008 - 10:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ni har väl inte missat att ni kan flasha eran cruise å få WM 6.1 :blink:
Hittat en lightversion med 139meg ledigt storage..program 64 meg ledigt..
Vet inte vad det är orginal men..Finns flera olika ROM att testa..
Allt på egen risk såklart :)

Hittat en med Storage Space 147.48 MB, Memory

Läs HÄR om ni vill veta mer

Redigerat av moparman, 18 February 2008 - 10:24.

Postad 18 February 2008 - 10:29

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Hej!
Jag ser bara dagens möte på "Today" skärmen. Jag skulle vilaj se alla kommande möten. Jag har bockat in Visa kommande avtalade tider, men det hjälper inte. Finns det fler ställen??

/owjan

Jag ber dig, läs igenom hela denna tråd så ser du att jag (och många andra) tipsat om sköna program som fixar detta åt dig.

Postad 18 February 2008 - 10:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det absolut bästa med 6.1 som jag sett är SMS funktionen..Fungerar nu som MSN..
Helt otroligt smidigt att kunna se en hel konversation :-)
Sen känns de något kvickare..Testa :-)

Postad 18 February 2008 - 10:36

owjan
  • owjan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hej!

/owjan

Jag ber dig, läs igenom hela denna tråd så ser du att jag (och många andra) tipsat om sköna program som fixar detta åt dig.

Jag har läst igenom den och har sett tipsen. Jag vill inte ha en annan program som fixar detta. Min fråga är om det går att fixa i Cruisen som den är, dvs om det är nåfon inställning som man bör göra? Det tycket jag att telefonen borde klara av.

Postad 18 February 2008 - 12:21

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Det absolut bästa med 6.1 som jag sett är SMS funktionen..Fungerar nu som MSN..
Helt otroligt smidigt att kunna se en hel konversation :-)
Sen känns de något kvickare..Testa :-)

Hur är det, är den officiell från HTC?

Postad 18 February 2008 - 12:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Njaee.Vad jag vet så finns det ingen officiell 6.1 än.
Ska inte säga nått med säkerhet.
Men den jag kör är väldigt stabil...Inte träffat på mer än en jobbig bugg om man har IGO/Miomap

Postad 18 February 2008 - 12:40

akost01
  • akost01
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej alla glada!

Har nu kasserat min gamla Qtek S100 till förmån för denna HTC. Har läst igenom denna tråd men söker fortfarande svar på följande:

1) Är det någon som kan använda sin Cruise som "USB-minne" mha t.ex programmet WM5torage? Jag vill kunna flytta filer direkt till minneskortet utan att gå via ActiveSynk. Jag får inte WM5torage att funka på någon dator. Har även fått "indikation" att det skall vara något strul, se http://forum.xda-dev...ad.php?t=356361

2) Läste "för sent" att telefonfunktionerna måste vara inaktiverade när man skall ladda ner sin "gratiskarta" från TomTom. Är det bara att maila till TomTom och be de fixa de eller finns det något annat sätt? Min TomTom hittar hur som inga som helst kartor...

3) Finns det någon sätt (eller program) så jag kan lyssna på musik eller kolla på dokument som ligger på mitt nätverk? Har fattat det som att ansluta till "Internet" endast ger en internetuppkoppling (vilket funkar för mig) medan anslutning till "Arbetet" då kanske är tänkt att ge en tillgång till utdelade filer/mappar på ett nätverk.

Med reservation för att jag har missat något i denna långa tråd samt även fattat saker och ting helt galet...

Tacksam för svar!

Postad 18 February 2008 - 13:01

irongate
  • irongate
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
akost01:
Från inlägg #218:

Det finns ett program som gör att datorn ser minneskortet som flyttbar disk när du kopplar in Mobilen med sladd...Går massor fortare tydligen..Inte testat själv..
Men vore skönt att slippa in å ut med kortet hela tiden

Företaget Softick har en lösning!!!
Kolla in länken
SOFTICK - CARDEXPO II

Jag har dock inte testat detta själv.

Mvh / irongate

Postad 18 February 2008 - 13:22

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

1) Är det någon som kan använda sin Cruise som "USB-minne" mha t.ex programmet WM5torage? Jag vill kunna flytta filer direkt till minneskortet utan att gå via ActiveSynk. Jag får inte WM5torage att funka på någon dator. Har även fått "indikation" att det skall vara något strul, se http://forum.xda-dev...ad.php?t=356361

Jag köpte ett Sandiskminneskort och då följde det med en usbläsare som kan läsa kortet i fråga. Har alltid med mig denna lilla plastbit och kan då enkelt ta ut minneskortet och ladda över saker från polares datorer (via usbn).
Funkar bra för mig.

Postad 19 February 2008 - 10:33

owjan
  • owjan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej!

Jag kan inte få igång GPS:en. Jag har laddat ner kartan, vilken jag kan se ipå skärmen. med det står Ingen GPS- enhet längsner till vänster och efter ett tag "Kopplas till en GPS-enhet..". Jag har väntat 40 min men det händet inget, jag har testat samma sak utomhus men samma sak. Behöve hjälp.

Postad 19 February 2008 - 10:45

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hej!

Jag kan inte få igång GPS:en. Jag har laddat ner kartan, vilken jag kan se ipå skärmen. med det står Ingen GPS- enhet längsner till vänster och efter ett tag "Kopplas till en GPS-enhet..". Jag har väntat 40 min men det händet inget, jag har testat samma sak utomhus men samma sak. Behöve hjälp.

Menar du på tomtom?

Postad 19 February 2008 - 11:43

Unregistered1451
  • Unregistered1451
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hur är denna telefon jämfört med Touch Dual? Är det stor skillnad, är lite sugen på tangentbordet för att snabbt kunna slå nummer.

Postad 19 February 2008 - 13:19

owjan
  • owjan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hej!

Menar du på tomtom?

Hej!
Ja, jag menar på tomtom.

Postad 19 February 2008 - 13:26

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Har du testat att ställa in gps på tomtom? om inte, gå till "ändra inställningar"--->"visa pgs-status"--->"konfiguera"--->Andra nmea gps" sen väljer du hastighet, vet ej hur snabbt man ska välja för bästa optimering på denna htc så jag tog den högsta! Sen tar du "COM4" Om detta inte funkar så vet jag inte vad felet kan vara! GOOD LUCK

Redigerat av nacud, 19 February 2008 - 13:40.

Postad 19 February 2008 - 14:42

owjan
  • owjan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har du testat att ställa in gps på tomtom? om inte, gå till "ändra inställningar"--->"visa pgs-status"--->"konfiguera"--->Andra nmea gps" sen väljer du hastighet, vet ej hur snabbt man ska välja för bästa optimering på denna htc så jag tog den högsta! Sen tar du "COM4" Om detta inte funkar så vet jag inte vad felet kan vara! GOOD LUCK

Tack såååå mycket. Det fungera de på engång. Nu till ny fråga hur får jag in andra tomtom kartor? Bör de ligga på minneskortet eller i telefonen?

Postad 19 February 2008 - 14:49

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Tack såååå mycket. Det fungera de på engång. Nu till ny fråga hur får jag in andra tomtom kartor? Bör de ligga på minneskortet eller i telefonen?

Först finns kartorna "plaskande" på P-viken! sen lägger du in d i nallen! :) Jag har western eurpe på min......YEAHHH!!

Jag vet att frågan har dykt upp tidigare på denna tråd men vill ändå friska upp d hela!

1. Vilken filmspelare tycker ni är bäst?
2. Vilken konverterare tycker ni är bäst?

Redigerat av nacud, 19 February 2008 - 14:51.

Postad 19 February 2008 - 14:55

patrik89
  • patrik89
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Kan man använda Touch cruise som en nätverksenhet över w-lan, så att man kan flytta över filer från datorn

Postad 19 February 2008 - 15:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Japp..Använder total commander..

Postad 19 February 2008 - 16:00

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Nån som har en snygg o diskret batteriindikator? säg inte Sbp har d! för d e som att få med hela "office" om man bara vill ha word! :)

Postad 19 February 2008 - 16:32

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Gör jag nåt fel eller finns inte Malmö som "gratiskarta" till navigatorn?

Postad 19 February 2008 - 17:09

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

1. Vilken filmspelare tycker ni är bäst?
2. Vilken konverterare tycker ni är bäst?

På 1 svarar jag: TCPMP, men jag har inte testat så många andra. Med rätt konverterade filmer så fungerar det super.
På 2 svarar jag: Magic Video Converter, men jag har inte testat så många andra. De filmer jag konverterat har fungerat super.

:)

Nån som har en snygg o diskret batteriindikator? säg inte Sbp har d! för d e som att få med hela "office" om man bara vill ha word! :)

Vad tror du om denna? Länk till VistaHide Battery Indicator>>

Postad bild

Den verkar dock inte synas på IDAG-skärmen utan bara när man kör program... men det finns kanske andra versioner?

EDIT: En snabb sökning gav följande fynd.

Redigerat av HemoWest, 19 February 2008 - 17:13.

Postad 19 February 2008 - 17:21

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

SPB Pocket Plus är ruggigt bra..Så enkelt att välja var man vill lägga program/spel och ändrar man till stora ikoner så behöver man inte pennan lika mycket

Var ändrar man til stora ikoner?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.