Kör Igo 8 i min TyTn II nu..Funkar klockrent
Edit
Fasiken..Du var för snabb Sonic :-)
Redigerat av moparman, 25 September 2008 - 19:41.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
Startad av
Scrapanatchi
, Feb 10 2008 19:57
7080 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 25 September 2008 - 19:40
Annars kan du ju alltid installera TomTom eller IGO eller nått annat..
Kör Igo 8 i min TyTn II nu..Funkar klockrent Edit Fasiken..Du var för snabb Sonic :-) Redigerat av moparman, 25 September 2008 - 19:41. Postad 25 September 2008 - 19:59
Jag vet inte om jag har fel, men jag har fått för mig att dom flesta som köper den här telefonen prioriterar hur telefonen funkar som surfmobil högst. Är de så att de är telefonens största annvändningsområde.
Är man helt fel ute om man köper denna mobil och är helt ointereserad av möjligheten att använda internet, jo visst kan de hända att jag kollar mailen någon gång, men de kommer också vara allt. Är jag ensam om att vilja ha dena telefon enbart för musik och gpsen, ja givetvis så ska jag ringa och smsa med den men de är också allt. Vadkommer ni att använda den till. Postad 25 September 2008 - 20:25
såmycketsommöjligt! Postad 25 September 2008 - 20:58
Någon som har koll på programmen till WM? Tänkte på att Iphone ex har AirTunes m.m. grymma program som gör det enkelt att styra datorn, byta musik osv via WiFi.
Finns det något liknande? Postad 25 September 2008 - 21:01
Jag går från UIQ till WM iom köpet av denna lur. Kan man dra ner och börja leka med Active Sync redan nu innan man har fått telefonen? Kör de olika tillverkarna olika varianter av synkeriet eller är det bara att dra ner från MS?
Postad 25 September 2008 - 21:41
Tack. Skönt att veta. Finns det någon guide för det eller är det "jätte" lätt ? Postad 26 September 2008 - 06:28
Du kan ju alltid fjärrstyra och det finns ju med i telefonen från början. Du ändrar bara i alternativ att du ska spela upp musik på fjärrdatorn. =) Postad 26 September 2008 - 07:26
Annars kan man ju använda ORB för streama musik å bilder/filmer till telefonen..
Sen är ju Total Commander djäkligt bra å gratis om man vill dela ut musik/appz/filmer på datorn å ligga i soffan å föra över filer fram å tillbaka via wlan..Skönt Sen är ju Coreplayer ett måste. Spelet Kevtris likaså :-) Sen det coola programet W.I.M.P where is my phone Installera det på tjejens Xperia och sen är de bara pinga hennes mobil och få fram gps kordinater vars hon håller hus Eller installera på egen telefon som stöldskydd :-) Postad 26 September 2008 - 08:31
Hmms hade xperian IR port förresten? Jag undrar om det finns program för att använda mobilen som fjärrkontroll till diverse apparater?(helst samtliga)...
Postad 26 September 2008 - 10:33
Ang. Xperians GPS-kapabiliteter... har den bara A-GPS funktionalitet eller har den en riktigt GPS också?
Postad 26 September 2008 - 10:39
Den har såklart riktig gps....Agps är bara ett hjälpmedel för att få signal fortare eller där de är dålig täckning..
Så här säger wikipedia När GPS-mottagaren har svårt att få signaler från satelliterna kan A-GPS hjälpa till genom att söka vilka basstationer mobiltelefonen använder för att skicka och ta emot signaler. Därmed vet GPS-mottagaren ungefär vart den befinner sig och kan söka enbart efter vissa satelliter vilket går mycket snabbare än om den ska söka bland alla satelliter runt hela jorden Det är ytterst liten datamängd som tas emot...På min TyTn II görs detta 1ggr/vecka..Kan även välja att inte använda det eller att uppdatera när man vill via wlan eller active sync Postad 26 September 2008 - 10:49
Tack för svaret. Det är dock ingen självklarhet att en enhet med a-GPS också har en riktigt GPS-modul. a-GPS fungerar nämligen även utan äkta GPS hos värden (det är ju lite det som är grejen). Så min fråga kvarstår: har någon trovärdig information som säger att xperian har inbyggd GPS? I den whitepaper jag kikat i står bara a-gps nämnt... Postad 26 September 2008 - 12:27
Om det skulle vara som du säger skulle alla telefoner som finns på marknaden just nu ha A-gps. Testa att ta ner google earth till telefonen. Där kan man få en ungefärlig position om vart man befinner sig med hjälp av masterna. Med A-gps menas att det inte är en vanlig GPS utan den nya sortens GPS med Assistans för att snabbare hitta sina satelliter. Precis som moparman skriver. Postad 26 September 2008 - 12:40
jag skulle kunna sätta nästan vad som helst på att xperia har riktig gps för att alla som är lite insatt vet att alla Htc har riktig gps me A..och xperia är en htc touch pro med annan design å paneler :-) så att tro att den skulle ha så pissig lösning som Iphone som vad jag vet har bara google å ingen möjlighet att installera riktig gps är väldigt osannolikt
Postad 26 September 2008 - 14:08
Dom specar jag sett pekar på att det inte finns nån. Tror inte mina 3 senaste SE har haft någon heller när jag tänker efter... Postad 26 September 2008 - 16:14
Klippt från wiki: Some A-GPS solutions do not have the option of falling back to conventional GPS.
Som t.ex. just iphone vilket du också nämner, moperman. zebbe84: Svaret är nej, alla telefoner har inte automatiskt a-gps bara för att man kan ladda ned google maps. Enheter med Assisted GPS kommunicerar med särskilda "assistansservrar" som listar ut var ungefär du befinner dig genom att i sin tur snacka med mobilmasterna i din närhet. Jag känner mig nu dock ganska trygg i att xperian har riktigt GPS också eftersom det ju är en HTC i grunden. Postad 26 September 2008 - 21:29
Är det någon som luskat lite i hur panelerna kommer att fungera? Tror ni att de kommer att uppdateras i "minimerat" läge. Skulle kunna tänka mig en MSN-panel där man ser hur många som är online.. eller en mediaplayer panel som visar vilken låt som spelas just nu.
Har en viss rädsla att panelerna kanske bara blir stora ikoner som visar en mindre bild av hur fullskärmen ser ut och inte kommer att uppdatera sig med tiden. Postad 26 September 2008 - 22:06
Allt de där med gps har skrivits i tråden för längesedan. Sök innan ni startar en ny diskution.
Postad 26 September 2008 - 22:11
Jag blev lite orolig när jag läste senaste numret av M3, jag vet ingen vidare bra tidning men ändå, dom borde ju inte hitta på eller vad tror ni. Där stod följande att läsa, och jag citerar.
"En stor besvikelserna på mässan var på telefonfronten. Vi lyckades bland annatfå tag på ett exemplar av Sony Ericsson Xperia X1. Det var dock verckligen en prototyp vilket märktes mest genom alla felmedelanden vi fick se. Vi förstår varför Sony har valt att skjuta upp lanseringen igen - nu snackas det om årsskiftet. Men vi måste säga att smakprovet inte gav så höga förhoppningar på den slutgiltiga produkten häller." Har jag missat att Ericsson skjuter upp lanseringen eller är de dom på tidningen M3 som partar i nattmössan. Postad 26 September 2008 - 22:19
Det gick rykten om senarelagd lansering innan månadens M3-nummer trycktes, men dessa rykten stämde inte så du kan vara lugn.
Postad 26 September 2008 - 23:37
Ja de värkar så, av nån obegriplig anledning så tycks all tidningar tycka att Iphone är de värsta man kan ha, mycket märkligt.
Postad 26 September 2008 - 23:45
Ja tyvärr så verkar de så. Därför har jag slutat att prenumerera på deras tidning. De va droppen när dom börjar kasta skit på WM och hylla Iphone. Inga illa om Iphone men man måste fan ge alla telefoner en chans. Btw så har jag bokat X1an på 2 ställen nu. Teknikmagasinets fysisk butik och Katshing. Har nummer ett på teknikmagasinet och nummer 6 på Katshing. Postad 26 September 2008 - 23:47
Och kom det då fram något vettigt ur den diskussionen? Nej. Det verkar utan tvekan råda en hel del förvirring kring aGPS, vilket är förståeligt, och som vanligt på forum finns det en del som kanske uttalar sig lite väl självsäkert utan att ha torrt på fötterna... men, men, whatever. Hit med en X1a nu! Tror det kommer bli en riktig fullträff för SE Postad 27 September 2008 - 07:08
lite OT..sen M3 recenserade TyTn II så slutade jag köpa tidningen..snacka om direkta felaktigheter i det testet..så jag skulle inte lite en sekund på dom..
Postad 27 September 2008 - 10:00
Har ni hört talas om den nya browsern Skyfire? Klarar Flash utan problem från början - "Unlike other mobile browsers, Skyfire supports the desktop version of Adobe Flash applications so sites, including those that serve-up video and music, are rendered exactly as you would expect - just like your PC." http://www.skyfire.com/
Den är visserligen bara på betastadiet än, men kan vara värt ett test om inte annat. Tyvärr kan man inte ladda ner den från deras hemsida om man inte bor i USA, men jag fick tag på den via ett forum. För de intresserade lägger jag upp zip-filen här. UPPDATERING!! Tidigare la jag upp en zip-fil på 97 kb, den är felaktig, här är den verkliga zip-filen på 1,1 MB. Så, om ni hämtat den tidigare filen, så radera den och hämta den här istället. Inget lösenord den här gången, zip filen innehåller 2 cab-filer, en för mobiler med touch-screen, en för mobiler utan.
Skyfire.zip 1.11MB
28 Antal nerladdningarHoppsan, läste just följande om Skyfire: currently, skyfire doesn't support VGA or WVGA devices! Men det kanske kommer nyare versioner som gör detta snart... Redigerat av Supersmurfen, 27 September 2008 - 13:41. Postad 27 September 2008 - 10:12
Hur vet du könummer på Katshing? Får man ringa för att kolla upp det? Postad 27 September 2008 - 11:36
Skall man verkligen behöva förhandsboka för att komma över ett ex inom rimlig tid från dess release? Hade tänkt vänta på några recensioner innan jag slår till..
Postad 27 September 2008 - 11:39
Är lite inne på samma bana som du.. ska ju också sälja min iphone 3g innan den släpps (dock lär inte de vara nått problem Postad 27 September 2008 - 11:40
Tryck på "Mina order/kvitto" och sen på själva ordernumret så kommer det stå vilken plats i kön du har under produktnamnet. Postad 27 September 2008 - 13:40
Vill bara påpeka att Skyfire-filen jag tidigare la upp på denna sida var felaktig. Jag har ersatt den felaktiga filen med den korrekta i mitt inlägg, så om ni är intresserade av Skyfire kan ni titta upp några inlägg på denna sida, så hittar ni den uppdaterade filen.
Postad 27 September 2008 - 13:48
En fråga till er som har en WM-mobil:
Använder ni något antivirusprogram i er telefon? I så fall, vilket? Kan ni rekommendera något för oss nybörjare på WM-mobiler? Postad 27 September 2008 - 14:46
Jag använder F-Secure mobil securety, kostar typ 3-400kr men funkar utmärkt och tar inte mycket av systemet, rekomenderar er att använda nått skydd iaf, fick ett virusmess med msn i min gamla lur, viruset var för PC men slog ut hela min WM mobil, fick lämna in den på ominstall. Postad 27 September 2008 - 14:55 Tack för denna info! Postad 27 September 2008 - 15:26
är dock väldigt ovanligt med virus till mobil.....ja skule nog inte slösa bort pengar på.det..:-)
Postad 27 September 2008 - 15:30
Kommer tyvärr dock fler och fler, och som i mitt fall så var det nått skit som i en pc skulle skickat länkar till folk på kontktlistan, programmet funkar inte i en mobil, men låste den totalt istället, hjälpte inte att stänga ev mobilen eller resetta den heller Postad 27 September 2008 - 16:54 Men du valde väl ändå att ladda ner det där som kom från kompisen. Jag menar, man riskerar väl inte att få virus bara av att få ett farligt meddelande? ________________________________________ Vill bara upplysa er om att billigaste nu är på CDON även om det inte står på prisjakt. Kostar 5989kr där och är fri frakt. Redigerat av P@itor, 27 September 2008 - 16:55. Postad 27 September 2008 - 22:15
Förvisso sant, råkade komma mot skärmen när jag skulle ta upp telefonen från ett bord. Men sen finns det en annan sak som blir allt vanligare, även om det inte är jättevanligt än och det är bluetooth-kapning, det förhindrar iaf mitt antivirus, och det kan du råka ut för utan att du gör ett dugg mer än har BT påslaget. Postad 28 September 2008 - 00:18 ne du, ska man våga lämna UIQ... Blåtanden har jag iof aldrig igång mer än när jag använder det. Å då får man även vara bra paranoid om man tror att nån ska förfölja en bara för att kapa ens mobil via blåtand Postad 28 September 2008 - 00:34
BT-kapning gäller inte bara WM-lurar utan kan drabba de flesta märken, i sverige har det inte varit nått stort problem än vad jag förstår, även virusproblemet är relativt litet, men det finns virus till i princip alla märken, de första dök upp när mobiltelefoner började hantera java. Skulle dock vilja påstå att WM-lurar är något säkrare än vissa andra märken då microsoft laggt in en spärr mot autoinstallerande program, därför funkar det tex inte att skicka ett sms och få mms och surfinställningar tillbaka. Htc har löst det genom att lägga in färdiga profiler som installerar sig när man stoppar i kortet, iaf funka det så på min touch cruise. Eller får man kolla på operatörens hemsida och lägga in inställningarna manuellt. Finns dock sätt att gå runt microsofts spärr om man vill det och vet hur. Givetvis ska man inte gå runt och tro att man blir drabbad, men som vanligt så är det inte fel att veta om att det existerar och iakta lite försiktighet när man tex installerar program och liknande. Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 28 September 2008 - 00:37. Postad 28 September 2008 - 01:48
Hmm blev nummer 402 i kön när jag beställde en X1 på Katshing den 20 September, lustigt..
Postad 28 September 2008 - 06:06
3 andra antivirusprogram förutom tidigare nämnda F-Secure;
Kaspersky Anti-Virus Mobile - http://www.kaspersky...bile/index.rsys ESET (NOD32) Mobile Antivirus BETA test-program v0.10.200808081056 - http://www.eset.com/emabeta/ Airscanner Mobile AntiVirus - http://www.airscanner.com/products/av/ Hur det är med stöd för X1:ans WVGA-skärm vet jag dock ej. Redigerat av Zakath, 28 September 2008 - 08:13. Postad 28 September 2008 - 06:45
Uppsjö med programförslag - från G900:an vilken även den har WVGA-skärm - http://myg900.com/in...howtopic=9&st=0
Redigerat av Zakath, 28 September 2008 - 06:45. Postad 28 September 2008 - 17:42
hm.hur ska ja göra me skyfire? när ja startar vill den ha e-mail å lösen...
Postad 28 September 2008 - 17:53
Någon som hört någonting om batteritiden på denna telefonen? Vid normalt användande alltså, inget surf osv.
Postad 28 September 2008 - 18:24
Från stand by-tiden på 440h ner till vid hårt användande en laddnings frekvens på ca en eller två dagar, skulle jag gissa på - tror inte det är så många som hunnit prova än
Svårt att gissa på vid normalt användande - beror helt och hållet på hur mycket du ringer och vad du anser normalt användande - men en vecka borde den ju lätt fixa. Redigerat av Zakath, 28 September 2008 - 18:30. Postad 28 September 2008 - 18:36
Hmm är programmet möjligtvis knutet till uppgifterna du angav på Skyfires hemsida - måste man vara registrerad användare för att ens få det och fungera - eller är det så att det som vanligt bara fungerar för Amerikaner!? Vet tyvärr inte själv då jag inte provat det än. Postad 28 September 2008 - 18:51
har luskat lite..det går inte att fixa...man måste ha ett konto och de går bara om man bor i amerika...nu är de bara vad ja läst på en warez sida så hur de stämmer vet ja ej....
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |