Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital IPTV

908 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
85 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV * (34715 inlägg) 1 timme sedan
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 14 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 14 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 15 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 18 augusti 2010 - 16:15

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

Vart har du fått den informationen ifrån? Det låter för bra för att vara sant. Om det du säger är sant är det bara en tidsfråga innan systemet är helt knäckt. Finns inga möjligheter att skydda nycklar och certifikat i en vanlig PC på ett säkert sätt. Så tillåt mig att tvivla på det du säger.

+1

Postad 18 augusti 2010 - 21:20

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Om man bygger på spekulationerna: Thomson boxar kanske, som Telenor testat ut och kör med i Norge.
http://www.thomsonbr...tail.php?id=199

I vilket fall som helst sade CD i vintras att de nya boxarna skulle produceras under sommaren och börja levereras till kund på hösten. Så det borde vara väntans tider nu!
Mina två Motorola-boxar, inklusive matningen från fibernätet, har fungerat helt stabilt med fantastisk bildkvalite (Betydligt bättre en Comhems digitaltv) senaste två åren. Lite tråkigt för en nörd alltså ... :( . Nåja jag vill ha två inspelningsbara boxar när de kommer ... Den förste som kommer underfund vilka boxar som gäller: Skrik högt på denna tråd !
:P

bredbandsbolaget använder thomson inspelningsbara boxar för sin iptv. en inspelningsbar går på 995 :- så förhoppningsvis har CD något liknande erbj.
gillar att de har en display med så man kan se tid och vilken kanal man tittar på.

Postad 18 augusti 2010 - 22:00

jonah
  • jonah
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Vart har du fått den informationen ifrån? Det låter för bra för att vara sant. Om det du säger är sant är det bara en tidsfråga innan systemet är helt knäckt. Finns inga möjligheter att skydda nycklar och certifikat i en vanlig PC på ett säkert sätt. Så tillåt mig att tvivla på det du säger.

Det bygger inte på andra tekniker än vad som används i t.ex. Telias STB idag. Det är Verimatrix mjukvarukryptering med privata nycklar. Verimatrix, SecureMedia, WideVine etc använder alla mjukvarukryptering. NDS är en av de som fortfarande använder hårdvarukryptering och kräver antingen inbyggt chipset i STBn eller dongle till PCn.

En STB är egentligen en "vanlig" PC som oftast kör någon form av Linux och en browser. De flesta HTML-portaler kör idag Opera och de få SVG-portaler som än så länge finns kör Ekioh (Opera kommer med SVG-stöd i nästa version och beta-testas just nu). Att hacka en PC är inte svårare än att hacka en STB om de kör mjukvarukryptering.

/Jonah

Postad 19 augusti 2010 - 12:48

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Någon som vet om vi som har Canal plus, både total paketet samt sport paketet kommer få de "nya" renodlade sport kanalerna via CD IPTV från och med 27 Aug då de lanseras?

http://resume.se/nyh...aler-i-canal-p/

http://www.canalplus...ya-sportkanaler

Postad 19 augusti 2010 - 14:15

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Någon som vet om vi som har Canal plus, både total paketet samt sport paketet kommer få de "nya" renodlade sport kanalerna via CD IPTV från och med 27 Aug då de lanseras?

http://resume.se/nyh...aler-i-canal-p/

http://www.canalplus...ya-sportkanaler

Det borde väl vara 100% säkert, det är ju Canal Plus som sänder och CD förmedlar.
Vad kan CD annars göra? Stänga av ? :(

Postad 19 augusti 2010 - 16:29

Unregistered1402
  • Unregistered1402
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Att hacka en PC är inte svårare än att hacka en STB om de kör mjukvarukryptering.

Den mjukvarukryptering du pratar om bygger på hemliga privata nycklar. Säkerheten bygger alltså inte på att själva systemet är hemligt. Det spelar alltså ingen roll ifall det är implementerat i mjukvara eller i kisel. Det spelar ingen roll ifall du har en kopia på källkoden och en bok som förklarar hur den fungerar. Det enda som spelar roll att de privata nycklarna är hemliga. I en set-top-box ligger de begravda i kislet. Nyckel förladdas då i fabriken och är sedan omöjlig att läsa ut. I kisel finns då funktioner för att dekryptera med den hemliga nyckeln eller för att generera nya hemliga nycklar baserade på den gömda nyckeln. Eftersom det inte finns några sådana funktioner på en PC måste nycklarna skickas med i koden. Där är de helt oskyddade och det blir fritt fram för hackare att komma åt dem. Därefter är hela systemet vidöppet.

Så du har helt rätt men samtidigt spelar det ingen roll eftersom du inte förstått vad det handlar om.

Redigerat av Unregistered1402, 19 augusti 2010 - 16:30.

Postad 19 augusti 2010 - 16:43

zupermac
  • zupermac
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Det kan jag också tycka :(

Ser fram emot din review.
Jag har ingen användning för inspelningsbar, men det är helt klart konstigt att det inte finns. Precis som du säger så har dom utlovat det ett bra tag nu.

Ownit är nätleverantören och 100/100 är hastigheten i mbit upp/ner. Fiber in i väggen alltså.

Nu är det installerat och jag kollar just nu på basebal. Allt fungerar hur bra som helst förutom fjärren som jag tror har dåliga batterier. Bra kvalitet på bilden och inga hackningar. Det var någon tidigare i tråden som nämnde att det var segt att sappa. När jag har bytt batterier så återkommer jag mer rapport.

EDIT: Jag reflekterar över hur klar bilden är mot tidigare. Kan det vara så att CD via IPTV sänder bättre kvalitet än Telia via tele?

Redigerat av zupermac, 19 augusti 2010 - 17:57.

Postad 19 augusti 2010 - 19:34

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

EDIT: Jag reflekterar över hur klar bilden är mot tidigare. Kan det vara så att CD via IPTV sänder bättre kvalitet än Telia via tele?

Det kan mycket väl vara så. I alla fall så kan jag intyga att CD håller högre kvalitet än Comhems digitaltv. Jag har båda och kan enkelt växla mellan dom. När jag växlar från Comhem till CD är det som att dra bort en "hinna". På senaste tiden tycker jag kanalväxlingen blivit snabbare vilket kan ha att göra med de "prestandahöjande åtgärder" som genomförts i bredbandsnätet. Kan vara ortsberoende.
:(

Redigerat av hd-fan, 19 augusti 2010 - 19:39.

Postad 19 augusti 2010 - 19:46

zupermac
  • zupermac
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Det kan mycket väl vara så. I alla fall så kan jag intyga att CD håller högre kvalitet än Comhems digitaltv. Jag har båda och kan enkelt växla mellan dom. När jag växlar från Comhem till CD är det som att dra bort en "hinna". På senaste tiden tycker jag kanalväxlingen blivit snabbare vilket kan ha att göra med de "prestandahöjande åtgärder" som genomförts i bredbandsnätet. Kan vara ortsberoende.
:(

Jag har iofs flyttat TVn och nu har den inte reflexer från fönstret som var bakom mig tidigare. Bilden i sig blir inte bättre av detta men jag upplever den bättre eftersom det inte längre är några reflexer i den. Fas jag tror nog att CD har bättre kvalitet för så här bra har den aldrig varit (Jag jämför med sena kvällar och nätter).

Postad 20 augusti 2010 - 08:42

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0

Det borde väl vara 100% säkert, det är ju Canal Plus som sänder och CD förmedlar.
Vad kan CD annars göra? Stänga av ? :)

Fick hem senaste fakturan och där bekräftas det hela :D

Postad 20 augusti 2010 - 14:33

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Fick hem senaste fakturan och där bekräftas det hela :)

Prishöjning?

Redigerat av reksallad, 20 augusti 2010 - 14:35.

Postad 25 augusti 2010 - 10:11

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0

Prishöjning?

Inte vad jag kunde se.

Postad 26 augusti 2010 - 19:44

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Måste fråga.

Sen en tid tillbaks har det konstiga skett att varje gång jag laddar hem någonting på datorn, hackar bilden på TV:n något fruktansvärt. Går ej att titta på. Hade absolut inte detta problem förr. Vet någon vad som kan ha hänt?

Har IPTV.

Mvh

Postad 26 augusti 2010 - 22:38

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Måste fråga.

Sen en tid tillbaks har det konstiga skett att varje gång jag laddar hem någonting på datorn, hackar bilden på TV:n något fruktansvärt. Går ej att titta på. Hade absolut inte detta problem förr. Vet någon vad som kan ha hänt?

Har IPTV.

Mvh

Det skall det inte göra ! Jag har inga sådana problem trots att jag använder till interntjänsten två routrar + två switchar + sex datorer + två telefonabb.
När det gäller IPTV-tjänsten (CD) har jag en switch + två Motorola IPTV-boxar.
Bara för att belysa vad man kan koppla in utan problem ... :rolleyes:
Jag har inga störningar på IPTV-tjänsten. Tjänsterna är separerade i en s.k. DRG (Digital Residential Gateway) som bredbandsleverantören monterat i huset.

Svårt att veta vad som är problemet i ditt fall då du inte nämnt hur det är kopplat hos dig.
Har du kopplat och gjort allt "rätt" och det inte funkar bör du kontakta tjänsteleverantören för IPTV och berätta om problemen så kontaktar de i sin tur de som driver det fysiska bredbandet. De kan göra mätningar mot din DRG (om du har en sådan). Den kan vara felkonfigurerad som det var för mig för några år sedan. Den kan fjärrkonfigureras.
Hoppas det "fixar sig" !
;)

Postad 27 augusti 2010 - 09:23

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Det skall det inte göra ! Jag har inga sådana problem trots att jag använder till interntjänsten två routrar + två switchar + sex datorer + två telefonabb.
När det gäller IPTV-tjänsten (CD) har jag en switch + två Motorola IPTV-boxar.
Bara för att belysa vad man kan koppla in utan problem ... :rolleyes:
Jag har inga störningar på IPTV-tjänsten. Tjänsterna är separerade i en s.k. DRG (Digital Residential Gateway) som bredbandsleverantören monterat i huset.

Svårt att veta vad som är problemet i ditt fall då du inte nämnt hur det är kopplat hos dig.
Har du kopplat och gjort allt "rätt" och det inte funkar bör du kontakta tjänsteleverantören för IPTV och berätta om problemen så kontaktar de i sin tur de som driver det fysiska bredbandet. De kan göra mätningar mot din DRG (om du har en sådan). Den kan vara felkonfigurerad som det var för mig för några år sedan. Den kan fjärrkonfigureras.
Hoppas det "fixar sig" !
;)

Hmm. Då lär det vara något fel. Få ringa in till CD idag och höra. Har 8 st portar på mitt Bredbandsuttag. Provade att flytta IPTV:ns bredbandskabel till annan port men med samma resultat. Går ej att se på TV medans någon fil laddas hem. Har bara två kablar in i bredbandsuttaget, en för IPTV och en för routern. Har provat att starta om "uttaget" men inga förbättringar på bild.

Mvh Tomas

Postad 27 augusti 2010 - 09:41

zupermac
  • zupermac
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Nu är det installerat och jag kollar just nu på basebal. Allt fungerar hur bra som helst förutom fjärren som jag tror har dåliga batterier. Bra kvalitet på bilden och inga hackningar. Det var någon tidigare i tråden som nämnde att det var segt att sappa. När jag har bytt batterier så återkommer jag mer rapport.

Bilden är fortfarande bra på kanalerna men jag har sett att HD kan hacka lite ibland. Det är inget som direkt stör mig men det är det enda jag kan komma på som är dåligt. Däremot har jag märkt att fjärren inte fungerar som den ska. Är jag nära boxen (2m) så fungerar kanalbyten men när jag sitter i soffan (4.5m) så går det inte alltid. Är det någon som kan ha en ide om vad det kan vara?

Postad 30 augusti 2010 - 19:25

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Hmm. Då lär det vara något fel. Få ringa in till CD idag och höra. Har 8 st portar på mitt Bredbandsuttag. Provade att flytta IPTV:ns bredbandskabel till annan port men med samma resultat. Går ej att se på TV medans någon fil laddas hem. Har bara två kablar in i bredbandsuttaget, en för IPTV och en för routern. Har provat att starta om "uttaget" men inga förbättringar på bild.

Mvh Tomas

Har det löst sig ?

Postad 30 augusti 2010 - 20:38

zupermac
  • zupermac
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Bilden är fortfarande bra på kanalerna men jag har sett att HD kan hacka lite ibland. Det är inget som direkt stör mig men det är det enda jag kan komma på som är dåligt. Däremot har jag märkt att fjärren inte fungerar som den ska. Är jag nära boxen (2m) så fungerar kanalbyten men när jag sitter i soffan (4.5m) så går det inte alltid. Är det någon som kan ha en ide om vad det kan vara?

Jag kom på en grej som det kan vara. Min router står bredvid boxen och jag kör trådlöst när jag kollar på TV. Kan fjärrens signaler störas av det trådlösa nätverket?

Postad 31 augusti 2010 - 03:00

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Jag kom på en grej som det kan vara. Min router står bredvid boxen och jag kör trådlöst när jag kollar på TV. Kan fjärrens signaler störas av det trådlösa nätverket?

Ska inte säge att det absolut inte är det som är felet, men min router står inte alls i närheten av boxen och jag har också svårt med kanalbyten då och då...

Postad 31 augusti 2010 - 07:28

zupermac
  • zupermac
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Ska inte säge att det absolut inte är det som är felet, men min router står inte alls i närheten av boxen och jag har också svårt med kanalbyten då och då...

Ok, då är det nog inte routern.. vad kan det då vara?
Kass kvalle på fjärren?

Postad 31 augusti 2010 - 13:17

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0

Canal Digital planerar försäljning av sina IPTV och kabel-TV-kunder
Canal Digital planerar att sälja sina verksamheter inom IPTV och kabel-TV enligt sverigechefen Mats Almgren. – Våra ägare, det vill säga Telenor i Norge, ser just nu över vad de olika bolagen ska jobba med och då har man kommit fram till att vi inom Canal Digital inte ska jobba med IPTV och kabel-TV. Istället ska vi fokusera oss på distribution via satellit och SMATV, säger Mats Almgren.

Postad 31 augusti 2010 - 13:26

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Nej, fjärren kör med IR och det trådlösa nätverket är radiovågor.

Postad 31 augusti 2010 - 15:54

zupermac
  • zupermac
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Nej, fjärren kör med IR och det trådlösa nätverket är radiovågor.

Så vad kan det vara för fel då?

Postad 31 augusti 2010 - 16:43

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Så vad kan det vara för fel då?

Jag upplever att fjärren är extremt riktningskänslig. Du måste i princip peka den rakt mot boxen. Dessutom får det inte finnas något i vägen, utan fjärren måste så att säga ha fri sikt.

Postad 31 augusti 2010 - 17:27

zupermac
  • zupermac
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Jag upplever att fjärren är extremt riktningskänslig. Du måste i princip peka den rakt mot boxen. Dessutom får det inte finnas något i vägen, utan fjärren måste så att säga ha fri sikt.

Ja precis så har jag det också. Jag tycker att den fungerar mycket sämre än min gamla (Motorola - Telia). Nu har jag flyttat boxen från 3 till 5m. Kan det ha gjort det lite svårare?

Vilket avstånd har du?

Postad 31 augusti 2010 - 17:55

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Ja precis så har jag det också. Jag tycker att den fungerar mycket sämre än min gamla (Motorola - Telia). Nu har jag flyttat boxen från 3 till 5m. Kan det ha gjort det lite svårare?

Vilket avstånd har du?

Ca 3,5 meter

Postad 31 augusti 2010 - 18:26

zupermac
  • zupermac
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Ca 3,5 meter

Blir det bättre om du är närmare?

Vad kommer detta att innebära för oss?

Postad 31 augusti 2010 - 21:15

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Dreadlock, Vilken källa? Telenor har ju egen IPTV och kabelverksamhet vad jag förstår.
Kanske Telenor spänner musklerna i Sverige ? :blush:

Postad 31 augusti 2010 - 21:22

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Är det en en 1510-box (silverboxen) ?

Postad 31 augusti 2010 - 21:26

zupermac
  • zupermac
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Jag har samma problem med den svarta boxen.

Postad 31 augusti 2010 - 21:27

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Nej nej, jag har HD-boxen, 1910. Jag störs inte nämnvärt av det här, har lärt mig att leva med det.

Postad 31 augusti 2010 - 21:31

zupermac
  • zupermac
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Nej nej, jag har HD-boxen, 1910. Jag störs inte nämnvärt av det här, har lärt mig att leva med det.

För mig försvinner problemet om jag går fram till ca3.5m....

Postad 31 augusti 2010 - 21:36

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Jag har båda boxarna och upplever att 1510-boxen är väldigt riktningskänslig jämfört med 1910-boxen med samma fjärrkontroll. Med 1910-boxen kan kan jag peka vid sidan om och snett och det funkar ändå. Men med 1510-boxen är det kinkigt.
:blush:

Postad 31 augusti 2010 - 21:55

zupermac
  • zupermac
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Jag har båda boxarna och upplever att 1510-boxen är väldigt riktningskänslig jämfört med 1910-boxen med samma fjärrkontroll. Med 1910-boxen kan kan jag peka vid sidan om och snett och det funkar ändå. Men med 1510-boxen är det kinkigt.
:blush:

Sitter mottagaren olika i boxarna?
Får man öppna med?

Postad 06 september 2010 - 11:58

Mosbricka
  • Mosbricka
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har beställt iptv nu o såg att man behöver en drg-switch. mejlade min leverantör o de sa att jag måste köpa en sån switch själv. var får man tag i en sån o vad kostar en ?? tacksam för svar.

Postad 06 september 2010 - 14:05

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

Har beställt iptv nu o såg att man behöver en drg-switch. mejlade min leverantör o de sa att jag måste köpa en sån switch själv. var får man tag i en sån o vad kostar en ?? tacksam för svar.

Kunde inte din fiberleverantör svara på det? Dom borde veta kan jag tycka...

Postad 06 september 2010 - 20:16

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Kunde inte din fiberleverantör svara på det? Dom borde veta kan jag tycka...

har iptv från mitt stadsnät, och jag får "låna" min switch. Borde vara likadant, annars kan operatören omöjligen lova något om kvaliten, då switchen skall konfigureras enligt spec.(man måste tala om sin mac-adress till iptvboxen)

Postad 06 september 2010 - 20:20

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
vad, CD sluta med iptv?
Jag som hade hoppas att få ta del av hd-sändningar via nätverket (helst med förhoppning om subventionerad inspelningsbar box)

synd, finns det någon annan leverantör med hdkanaler i paket?

Postad 09 september 2010 - 18:50

Mosbricka
  • Mosbricka
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Nu är jag igång med iptv. tänkte bara höra vad ni säger om hd kanalerna ? jag tycker svthd och tv4 hd är riktigt bra bild. discovery o animal o allt vad det är tycker jag inte är nåt vidare kvalitet på. men sen undrar jag varför det inte står hd på discovery, history o animal kanalerna. borde det inte stå på loggan??

Postad 09 september 2010 - 19:24

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Nu är jag igång med iptv. tänkte bara höra vad ni säger om hd kanalerna ? jag tycker svthd och tv4 hd är riktigt bra bild. discovery o animal o allt vad det är tycker jag inte är nåt vidare kvalitet på. men sen undrar jag varför det inte står hd på discovery, history o animal kanalerna. borde det inte stå på loggan??

Nä, du har HD-paketet. Fan att det ska vara så svårt att få det. För Umeå är det planerat till hösten 2011, och ddå fick nyligen UmeNet pris som bästa stadsnät. Suck!

Postad 09 september 2010 - 20:45

Mosbricka
  • Mosbricka
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Mosbricka, 09 september 2010 - 21:25.

Postad 09 september 2010 - 21:25

Mosbricka
  • Mosbricka
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Men är eurosport hd och vanliga eurosport samma kanal ? så jag med hd paket ser den i hd och de som inte har paketet ser den i vanlig bild ?? hittar nämnligen inte eurosport hd. samma gäller de andra hd kanalerna.

.

Postad 09 september 2010 - 22:44

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Men är eurosport hd och vanliga eurosport samma kanal ? så jag med hd paket ser den i hd och de som inte har paketet ser den i vanlig bild ?? hittar nämnligen inte eurosport hd. samma gäller de andra hd kanalerna.

Svar Nej.
Det står HD i logotypen på alla HD kanaler och de visar ofta inte samma program som de vanliga kanalerna.

Säker på att du har HD paketet?

Postad 10 september 2010 - 07:56

Mosbricka
  • Mosbricka
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
tack, det var detta svaret jag ville ha. jag har ingen av dem förutom svthd. då ska jag ringa direkt nu. inte undra på att jag tyckte det var dålig bild på hd kanalerna. hahaha

Postad 10 september 2010 - 08:11

Mosbricka
  • Mosbricka
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Så, då var det fixat. De hade lagt in totalpaket utan hd som jag vet jag beställde till. tyckte det var aning dålig på för att vara hd måste jag säga....haha.

Postad 10 september 2010 - 11:05

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Härligt :)

Postad 10 september 2010 - 21:47

Mosbricka
  • Mosbricka
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Tänkte höra fall man kan ändra/sortera programordningen på nåt vis så man slipper sitta o bläddra bland massa kanaler man har i början som man aldrig ser ändå ???

Postad 10 september 2010 - 22:06

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Tänkte höra fall man kan ändra/sortera programordningen på nåt vis så man slipper sitta o bläddra bland massa kanaler man har i början som man aldrig ser ändå ???

Nej! Canal Digital styr allt.

Postad 11 september 2010 - 08:48

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Nej! Canal Digital styr allt.

tänkte bara säga att systemet som det har (motorola) stödjer att man lägger upp favoritkanaler.
jag har tex serverado som ipleverantör och där kan man skapa 3 st favorit lister med kanaler.

Så det är inte omöjligt att det kommer.
ev skall CD byta plattform (eller sälja av sin iptv-verksamhet (?), men om de tar en med inspelningsmöjligheter så är det en nobrainer att de kommer ha sorterbara kanaler.

Postad 11 september 2010 - 21:13

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Har du källa på CD-citatet? Sitter i brf-styrelsen och kanske borde leta alternativ.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.