Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grand Theft Auto IV

1175 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur bra är GTA IV (292 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta
Grand Theft Auto IV (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 8.897726 (87) Inga priser
Grand Theft Auto IV - Special Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.75 (3) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 01 May 2008 - 11:12

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Du får läsa noggrannare, det var nog bara en sida bort som det rapporterades att PS3-servrarna var nere och det har dykt upp flera gånger i tråden.

Postad 01 May 2008 - 11:46

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Har inte skaffat spelet än, förbokade inte och finns inte nånstans i närheten tyvärr. Men kan någon bekräfta om det går att köra taxi eller inte, om inte så vore det ett stort minus för min del. Betyder dock inte att jag inte skulle köpa spelet i alla fall, men det vore ju bra att veta tills dess.

Postad 01 May 2008 - 11:50

Unregistered1423
  • Unregistered1423
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jo, det går att köra taxi eller snarare svarttaxi.

Postad 01 May 2008 - 11:59

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Jo, det går att köra taxi eller snarare svarttaxi.

Tack för svaret! Måste erkänna att jag blev ganska lättad :P
Nu måste jag dock vänta tills någon butik får in spelet på lager.

Postad 01 May 2008 - 12:24

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Jag har också råkat ut för en frysning. När jag skulle köpa hamburgare inne på burger shot.
Dock kunde ja lätt loada om. Kör en 40 gb. Hoppas en patch fixar detta / W

Postad 01 May 2008 - 13:50

c_heurlin
  • c_heurlin
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
var förbi elgiganten igår här i västerås och köpte 1 av deras 2 limited edition paket dom hade kvar..1000 baggis och kan ju säga att det INTE är värt dom pengarna än.. Har nog iofs inte kört mer än 4-5 tim men ändå...

Vet att elgiganten v-ås hade 1 Limited Edition kvar igår vid stängnings dags, kanske har kvar även nu om någon vill köpa:)

Postad 01 May 2008 - 13:55

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

var förbi elgiganten igår här i västerås och köpte 1 av deras 2 limited edition paket dom hade kvar..1000 baggis och kan ju säga att det INTE är värt dom pengarna än.. Har nog iofs inte kört mer än 4-5 tim men ändå...

Men får ju med mycket mer än spelet. Så 1000 kr är ett rätt bra pris, tycker jag.

Postad 01 May 2008 - 14:12

c_heurlin
  • c_heurlin
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
om dom hade haft bara spelet så hade jag köpt det istället då jag absolut inte behöver en låda, väska och en liten bok för att kunna spela spelet. Och känner inte riktigt att jag kommer ha någon användning av något av dessa heller.

Om spelet hade kostat 500:- så hade jag tyckt exakt samma då det är spel upplevelsen jag betygsatte:)

Postad 01 May 2008 - 14:54

ste78fan
  • ste78fan
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Sålde mitt Gta precis för 800kr så dom som vill tjäna en hacka på det så ut med det på Tradera eller liknande sajter, helt okej för mig som inte tyckte om det och hade bytt in två skitspel på ebgames mot det.

Postad 01 May 2008 - 15:04

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

om dom hade haft bara spelet så hade jag köpt det istället då jag absolut inte behöver en låda, väska och en liten bok för att kunna spela spelet. Och känner inte riktigt att jag kommer ha någon användning av något av dessa heller.

Om spelet hade kostat 500:- så hade jag tyckt exakt samma då det är spel upplevelsen jag betygsatte:)

Sälj sakerna på tradera eller något, säkert folk som vill ha tag i limited prylarna.

Postad 01 May 2008 - 15:11

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
har nu spelat lite mera, först spelade jag en vanlig 32" widescreen tjock tv och var hyffsat nöjd , men liten och svårtydlig text osv... men har nu lånat en platt tv och spelat mer och allt föll verkligen på plats hur snyggt som helst ju ! gillar verkligen den där filmkänslan man får helt suveränt ljussättning, är helt grym och härlig fartkänsla då man susar fram i trafiken... och bara en sån liten detalj som när man kör på någon och man får blodstänk på huven är ju riktigt ballt ! men riktigt snyggt är det och finns ju hur mycket som helst att göra och de växer verkligen efter hand, GPSen är ju grym :P ni som inte köpt ännu kan verkligen rekomendera er att försöka få tag på ett ex ! 10/10 av mig i betyg

Redigerat av Unregistered850f6856, 01 May 2008 - 15:22.

Postad 01 May 2008 - 15:10

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0

Sålde mitt Gta precis för 800kr så dom som vill tjäna en hacka på det så ut med det på Tradera eller liknande sajter, helt okej för mig som inte tyckte om det och hade bytt in två skitspel på ebgames mot det.

Oj vilken ärlig chans du gav spelet. Säljer det efter en dag.

Postad 01 May 2008 - 15:17

ste78fan
  • ste78fan
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Tycker allt att jag gav det en chans, men ryckigheten som är i spelet väldigt väldigt ofta och åkandet fram o tillbaks bland annat fick mig att lämna tillbaks det, kommer inte sakna det precis, men men smaken är delad, en del tycker om det men inte jag, var inte så revolutionerande som det kan verka efter en stunds surfande på nätet fast det är ju bara min åsikt.

Postad 01 May 2008 - 15:31

c_heurlin
  • c_heurlin
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
nää, kommer inte sälja spelet, inte än på ett bra tag iallafall. Är ju som sagt limited edition så marknad för det lär ju alltid finnas som tur är:)

Och råkar ju även ha assassin creed som limited edition också så det ser ju bra ut i biohyllan:P

Postad 01 May 2008 - 15:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Alltså...Vad är igentligen Social Club bra för ?
Borde man inte kunna se massa statestik över ens eget spelande iaf ?
Nog för man kan se det när man spelar men iaf..

Postad 01 May 2008 - 16:09

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0

Jag skulle säga att ge ett spel en dag är att ge det en ärlig chans. Oftast när jag själv drar hem demon för att se om spelet är nåt att ha eller inte brukar det inte ta många minuter innan jag vet om det är nåt jag kommer att gilla eller inte.

Det han skriver om att köra fram och tillbaks är en sån sak som jag förstår väldigt väl om det är avtändande, spelet skulle må bättre av möjligheten att ta sig till ställen med ett klick för dem som vill ha storyn utan de onödiga tidsförlängningarna.

Postad 01 May 2008 - 16:16

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Kom på att någon frågade om man kunde flyg ur bilen om man körde en cab, kan säga att man inte behöver en cab :P

Haha, nej verkligen inte. Jag råkade köra in i en bit betong och flög ur bilen.. På motorvägen, så det blev en trip till akutmotagningen :P

Personligen tycker jag att fysiken har förbättrats avsevärt mot tidigare gta. Det ser rätt roligt ut när man har mejat ner ett gäng människor med bilen och motorhuven är helt blodig och spräckt.

Ett garanterat bra köp!

Postad 01 May 2008 - 17:19

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
hehe, väldigt många som njuter av att köra ner folk och titta på motorhuven efter blod. jag förklarade för min fru idag varför man köper detta spelet, detta gjorde jag samtidigt som en snorunge gick mot röd gubbe och jag var tvungen att bromsa för att inte få honom över motorhuven, då hade det varit skoj om det istället var GTA...

Postad 01 May 2008 - 17:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hmm..Nu går det ju utmärkt att ta sig dit man vill med typ 4 knapptryckningar.
Bara ringa taxi å välja vart man vill sen klickar man en gång till på x åså är man framme på en gång.. :P
Eller rättare sagt så tar man sig till vissa ställen..Men man brukar ju kunna välja att åka till sitt uppdrag.

Men vist..Gillar man inte alls att köra bil så är det ju värre..
Jag älskar motorcyklarna..Så härligt att glida fram med bågen å plocka upp sin dejt :P

Postad 01 May 2008 - 19:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag älskar motorcyklarna..Så härligt att glida fram med bågen å plocka upp sin dejt :P

Någon mer som råkat ut för en bugg jag råkade ut för?

När jag skulle hoppa på en motorcykel (efter att helt ovilligt råkat ramma en bakifrån med en truck så han flög in i en vägg framför) så lade sig Bellic ned och satte sig på den när den fortfarande låg ned :D . Satte på sig hjälmen och allt i liggande position. Sedan flög MCn upp när jag skulle börja köra.

En annan rolig grej jag märkte var att jag handlade glasögon i shoppen första gången jag kunde handla. Efter att ha dejtat Michelle med dem en gång och sedan tappat glasögonen somehow inför andra dejten så anmärkte hon hur hon saknade mig i mina glasögon. Coolt som f-n :P

Postad 01 May 2008 - 19:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
:P

Är riktigt sköna detaljer i det här spelet..
Blev panik när ja smackade en ruta å satt mig i bilen åså börja den blinka å tjuta...
Sen blev ja rätt förvånad när jag hörde en röst guida mig i bilen :P

Postad 01 May 2008 - 20:39

namn_efternamn
  • namn_efternamn
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Har spelat en hel del nu men jag har en fråga. Hur avslutar ni spelet? Jag trycker på PS-knappen och väljer avsluta spel. Är det rätt eller finns det någon "Stäng av- knapp" inne i spelet?

Postad 01 May 2008 - 20:40

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Har spelat en hel del nu men jag har en fråga. Hur avslutar ni spelet? Jag trycker på PS-knappen och väljer avsluta spel. Är det rätt eller finns det någon "Stäng av- knapp" inne i spelet?

Helt korrekt att använda ps knappen.

Redigerat av stabbe, 01 May 2008 - 20:41.

Postad 01 May 2008 - 22:12

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
spelet är ju sjukt kul. Kommit ca 30% in i i spelet nu utan att ha cruisat överdrivet.. det är ruskigt beroendeframkallande o skitbra story.. var negativ i början men nu är det bara lovord...

o då har jag inte ens provat multiplayerdelen än...

o ler fortfarande att man bara fick pejja 399 för detta spel. helt otroligt.. samma pengar som man gav för GT Proulouge....

10/10 från mig

back to game

Postad 01 May 2008 - 22:15

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

En av dom bättre recensionerna på länge...

Japp, all credit till GP som vågar säga vad det tycker. Alla andra tidningar verkar hamnat i någon myt att man måste sätta max betyg på GTA för att visa sig vara hipp.

GTA IV är absolut väldigt detaljerat och välarbetat i alla detaljer. Men som sägs så är det inget nytt sedan GTA III.

Postad 01 May 2008 - 22:43

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Japp, all credit till GP som vågar säga vad det tycker. Alla andra tidningar verkar hamnat i någon myt att man måste sätta max betyg på GTA för att visa sig vara hipp.

GTA IV är absolut väldigt detaljerat och välarbetat i alla detaljer. Men som sägs så är det inget nytt sedan GTA III.

jag förstår faktiskt inte folk som klagar på att "det inte är något nytt"..

hur tänker ni??
blir ni lika besvikna när ni köper FIFA o inser att spelet fortfarande är fotbollspel, och inte något nytt??

GTA är GTA.. punkt.. o nya saker INOM konceptet är det massor på spelet...

Postad 01 May 2008 - 23:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag har fått problem..
Var inne på internet fiket och fixade min mail och började göra uppdrag men på ett av dom gick allt snett och jag "dog" sen dess så kan ja inte logga in på en dator igen och jag fick inte möjlighet att göra om uppdraget..

Stör mig så att jag håller på att bli galen att ja inte kan sätta mig vid datorn..
Någon som har en lösning ?

Postad 02 May 2008 - 00:19

the_crusher
  • the_crusher
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är det nån fler är jag som regerat på att kartan är fruktansvärt otydlig.
Det är ju helt omöjligt att se tex en pay n`spray utan att öppna stora kartan. Vet ej om det har att göra med vilken upplösning man har på tvn.

Postad 02 May 2008 - 00:43

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Jag har fått problem..
Var inne på internet fiket och fixade min mail och började göra uppdrag men på ett av dom gick allt snett och jag "dog" sen dess så kan ja inte logga in på en dator igen och jag fick inte möjlighet att göra om uppdraget..

Stör mig så att jag håller på att bli galen att ja inte kan sätta mig vid datorn..
Någon som har en lösning ?

PRova ringa Roman så att han ber dig logga in på dator igen?

Postad 02 May 2008 - 08:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Funkar inte..Jaja..Hoppas att det fixar sig...
Ska testa att ringa Roman igen ikväll eller kan man bara gå in på internetfik ibland ?

Postad 02 May 2008 - 08:53

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Går det att förstora textmeddelandena man får? De är ju skit små och otydliga på min 52" M87

Postad 02 May 2008 - 09:08

namn_efternamn
  • namn_efternamn
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Går det att förstora textmeddelandena man får? De är ju skit små och otydliga på min 52" M87

Jadå, det går. När du tar upp telefonen kan du gå till Options, näst längst ner. Sedan finns där "Text Size" Där kan du välja storleken på texten.

Postad 02 May 2008 - 09:11

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0

Jadå, det går. När du tar upp telefonen kan du gå till Options, näst längst ner. Sedan finns där "Text Size" Där kan du välja storleken på texten.

Love you! :unsure:

Postad 02 May 2008 - 09:34

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Hejsan.

Nu när det är så otroligt svårt att få tag på GTA IV i gbg så undrar jag om någon känner till någon butik som kan tänkas ha det i lagret och där det inte är bundlat ? Har också funderat att importera det men någon som vet hur online läget fungerar? Kommer det vara bundet till US eller är det så faktiskt att man kan spela på EU servrar med sina vänner.

Postad 02 May 2008 - 09:41

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att polisen är ganska avaktande på att börja jaga en?

Tycker dom borde börja jaga en när mejar ner en bil mitt framför dom, och inte bara när man krockar med en polis eller går omkring med vapen och börjar skjuta.

Annars är det som sagt ett grymt bra spel, och kanterna blev bättre när man satte på 1080p. (har en 40" F86)
Vad händer om man kör något annat spel som bara finns i 720p? Har bara ett spel så jag kan inte prova.

Postad 02 May 2008 - 09:46

namn_efternamn
  • namn_efternamn
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker att polisen är ganska avaktande på att börja jaga en?

Tycker dom borde börja jaga en när mejar ner en bil mitt framför dom, och inte bara när man krockar med en polis eller går omkring med vapen och börjar skjuta.

Där håller jag med. Polisen är väldigt sega men jag måste säga att när dem väl börjat jaga dig och man har några stjärnor där uppe i hörnet, då är det riktigt svårt.

Postad 02 May 2008 - 09:59

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Ambulanspersonalen är nog den kassaste jag sett också =) Mejar ner massa andra bilar på vägen och sen springer dom iväg från den skadade. En gång kom det en bil och bumpade in lite lätt i ambulansen när den stannat vid offret. Då klev ambulansföraren ut och började slåss med han i bilen istället för att rädda någon. Slutade med att han själv blev liggandes medvetslös. Bra jobbat där =) an dom överhuvudtaget rädda någon?

Undrar en annan sak. Finns det någon möjlighet att 2 olika PS3:or kan ha olika bra framerate i spel? Har en livlig 60gb och tänker att om den är väldigt varm så kanske den presterar sämre. Eller funkar det inte på det sättet på konsoller?

Postad 02 May 2008 - 10:03

Amon
  • Amon
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det ngn som lyckats få 1080p-upplösning? På baksidan av spelet står det ju tre olika upplösningar (720p, 1080i, 1080p). Jag har bara lyckats få 720p. Kan man ställa in det någonstans eller???

Postad 02 May 2008 - 10:04

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Är det ngn som lyckats få 1080p-upplösning? På baksidan av spelet står det ju tre olika upplösningar (720p, 1080i, 1080p). Jag har bara lyckats få 720p. Kan man ställa in det någonstans eller???

Upprepar det som står tidigare i tråden.
Gå ut till ps operativet och välj skärminställningar - kryssa UR 720p upplösningen.
/W

Postad 02 May 2008 - 10:12

omega123
  • omega123
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Kom på att någon frågade om man kunde flyg ur bilen om man körde en cab, kan säga att man inte behöver en cab :D

hehe har du oxå testat genvägen genom framrutan?? :unsure:

Postad 02 May 2008 - 10:21

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Jajjemen :unsure:

Postad 02 May 2008 - 12:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
När jag spelade igår så sprängde jag en grej i luften och sprang sedan därifrån,snodde en bil blev jagad av snuten..
Lyckades skaka av dom och rattade in guld kanalen Liberty rock...Lyssnade på Thin Lizzy å Black Sabbath :unsure:

Sen bryter dom för senaste nyheterna..Där dom sett en utländsk man springa från brottsplatsen och dom är helt säker på att det är ett terroristbrott :D

Postad 02 May 2008 - 13:28

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Säger bara en sak: Brucie :unsure:
Sällan jag haft så kul åt en karaktär i ett spel

Postad 02 May 2008 - 14:07

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Säger bara en sak: Brucie :D

Feel my biceps, man i love you, bling bling, thats how we roll! :unsure:

Postad 02 May 2008 - 14:34

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Är det nån som har börjat fuska ännu?

Jag har inte börjat men har några vänner som började fuska på andra uppdraget. (Det är lägre än glocalnet!)

Postad 02 May 2008 - 14:42

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Är det nån som har börjat fuska ännu?

Jag har inte börjat men har några vänner som började fuska på andra uppdraget. (Det är lägre än glocalnet!)

Klart att man fuskat, men då sparas inget utan jag laddar om sparfilen när jag vill fortsätta spela storyn.

Postad 02 May 2008 - 14:51

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Klart att man fuskat, men då sparas inget utan jag laddar om sparfilen när jag vill fortsätta spela storyn.

Nee, det känns som om man en gång har fuskat kan man inte sluta!

Postad 02 May 2008 - 15:09

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Nee, det känns som om man en gång har fuskat kan man inte sluta!

Jodå, till skillnad från T.ex. San Andreas så gillar jag storyn i detta spelet.
Så jag har bestämt mig för att inte ha några fusk sparade.

Postad 02 May 2008 - 15:16

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Säger bara en sak: Brucie ;)

Hahaha ja faktiskt! Han är ju stört skön! Går inte att låta bli och skratta fast man sitter ensam och lirar ;)

/Christian

Tack för svaret! Måste erkänna att jag blev ganska lättad :D
Nu måste jag dock vänta tills någon butik får in spelet på lager.

Var det det viktigtaste för dig?? :unsure:

/Christian

Postad 02 May 2008 - 16:30

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Precis spelat igenom storyn, måste säga att jag trodde den skulle hålla lite längre än den gjorde.

Sista delen av storyn höll inte samma klass som resten...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.