Ingen som kan hjälpa mig genom att kolla insidan av bakskalet? Vore mycket uppskattat!
Jag har en liten rund tunn plastbit där på insidan av skalet. Den har redan börjat slitas då jag haft av locket ett par gånger.
3 relaterade trådar
Postad 09 juli 2008 - 15:36
Jag har en liten rund tunn plastbit där på insidan av skalet. Den har redan börjat slitas då jag haft av locket ett par gånger. Postad 09 juli 2008 - 15:51 Postad 09 juli 2008 - 16:03 Ladda ner PocketDivXencoder och välj att du vill konvertera till PDA. Använd sedan programmet TCPMP för uppspelning i din telefon. Båda programmen är gratis. Postad 09 juli 2008 - 16:58
Men hur funkar det då med Telias maxtaxor? På telias hemsida står att läsa: 3. Måste jag göra några tekniska inställningar för att maxtaxan ska fungera? Inställningarna från Telia är de inställningar som ska användas. Du får dessa inställningar genom att skicka ett sms till 4466 med texten surf. Du måste använda APN:et online.telia.se och proxy 010.254.254.254, dvs inställningarna i mobilen får inte ändras. Jag har prisavtal datatrafik fastpris och tolkar texten ovan som att jag slår det ur spel om jag tar bort proxyn? Jag vill att youtube och väderuppdatering ska fungera, men måste ju samtidigt kunna utnyttja fastpris... Postad 09 juli 2008 - 17:03 Frågan är ju om dom märker att man ändrat inställningar ? Hur som helst är det ju ruttet... Men Telia slutar aldrig förvåna mig.... Helt meningslöst att ha "fri" data å sen inte kunna använda det... Edit maila dom å fråga om det är meningen att du inte ska kunna surfa på youtube tex och säg att det isåfall borde stå klart och tydligt på hemsidan att vissa sidor/tjänster inte funkar Redigerat av moparman, 09 juli 2008 - 17:04. Postad 09 juli 2008 - 17:18 Jag står inför valet att köpa en Diamond eller n95 8gb. Gillar starkt htc designen samt att det är en wm telefon. det jag gillar med n95an är att den har bättre kamera, knappsats samt 3.5 mm plugg. Dock känns det fel att köpa en telefon som funnits på marknaden så länge. Vad anser ni? Är diamond tillräckligt användarvänlig, tex vid smsande? Fungerar WM som vanligt trots att den kör touchflow? Kommer man åt de klassiska wm menyerna osv. Tack! Postad 09 juli 2008 - 17:24
Har ställt tillbaka proxyn, youtube fungerar nu över 3g/gprs. Men vädret vägrar uppdatera... Jag ska ringa och höra med Telia senare och få lite klarhet, för det är inte 100% klart att man måste ha proxyn om man har fastpris, kanske bara är detta max 9kr/dygn. Men ändå ruttet för dom som kör med det. Ev. går det kanske gräva fram några inställningar för hur vädret uppdaterar, och få det kompatibelt med telias proxy... Postad 09 juli 2008 - 17:25 Läste just om Tre abbonemang X-series där det står obegränsad datortrafik>ingår Sen står detta när man läser det finstilta Abonnemanget förutsätter att användandet sker för personligt bruk, dvs endast på en arbetsstation/dator åt gången och på ett ansvarsfullt sätt. Abonnemanget får inte användas på ett sådant sätt att 3 eller 3s kunder drabbas negativt eller genom ett användarmönster som mycket kraftigt avviker från det som anses vara ett normalt användarmönster tex: - Spridning av virus och/eller andra skadliga program och funktion till andra användare - Onaturligt stora datamängder och onaturligt rimligt långa datasessioner jämfört med en genomsnittlig användning av tjänsten. 3 förbehåller sig rätten att begränsa accesshastigheten til 64Kbit/s om användandet är över 10GB/Månad. Så ruggigt dålig stil....Tror jag exploderar... Ska f*n inte stå obegränsad datortrafik Postad 09 juli 2008 - 17:47
Går de även att spela upp i Mediaplayer, eller hur får man filmer i ett format som går att spela upp i Mediaplayer? Postad 09 juli 2008 - 18:03 har inte haft detta på någon tidigare symbol så jag är lite lur på om jag har kommit åt något?? Tacksam för svar//P Postad 09 juli 2008 - 18:13
Kan det stå för edge... Mvh / Pelle Postad 09 juli 2008 - 20:25 Det finns ju lite olika bra program för Diamond, tex TCPMP för filmvisning och pTravelAlarm för en bra väckarklocka. Nu undrar jag vilka andra bra och smidiga program som finns, finns det någon bra sida att hitta dessa på? Det jag söker nu är ett bra profilprogram, jag vill tex att Internet, Googlemapps och alla andra program jag har skall använda WiFi när det är tillgängligt, och endast gsm för samtal och sms, när jag inte längre har WiFi skall GPRS gå igång. Jag har ju lite olika WiFi punkter att ansluta till hemma jobb osv. Några bra tips.... MVH Tigerkatten Postad 09 juli 2008 - 20:46 ![]() Bestämmde mig för att dra ur batteriet helt nu ikväll ,slog på wifi å kameran för å suga ur det sista ,å ladda upp det helt ..vet inte om man bör göra det som förr ,men jag tänkte att lika gärna göra så nu när det var så lite kräm kvar . Plötsligt blev telefonen helt trött å hängde inte alls med ,tillslut stod allt still ..tog ut batteriet satt i laddaren å starta telefonen å nu HITTAR DEN INGET som finns på minneskortet ![]() I minnes menyn står att minnes kort inte är installerat ...f.......u.............c.........k Förslag på kan jag rädda detta ..eller får jag gå tillbaka med luren nu ![]() Postad 09 juli 2008 - 20:49 Tänkte fixa lite kartor till gps'en men vad kostar det att använda sig av den? var hittar man billigaste kartorna och vilka är bäst?(förstår att det finns en massa olika men jag vill ha en karta över sverige, med gator och postkontor mm mm.) Postad 09 juli 2008 - 20:54 Program å kartor kostar ju en slant Edit skickar dig ett PM Redigerat av moparman, 09 juli 2008 - 20:54. Postad 09 juli 2008 - 21:09
Lithium-ion batterier ska man helst ladda lite och ofta, att ladda ur dem helt kan snarare skada dem än göra dem bättre. Det var förr i tiden med nickel-batterier man skulle ladda ur dem helt ibland (Källa: http://en.wikipedia....um-ion_battery). Men oavsett hur man laddar och hanterar batteriet tycker jag inte det borde skada telefonen, troligen beror det på något annat, bara att gå och få den utbytt ![]() Postad 09 juli 2008 - 21:13 Det löste sig ,när jag tog bort telen från laddning så ploppade foton fram å disken kom upp igen å allt verkar som vanligt ...när man startr telen så kommer ju frågan om man skall köra active synk eller det andra för snabb överföring..jag valde det andra alt ,för å testa ..om det nu var därför allt på telen var borta.. Postad 09 juli 2008 - 21:42
12v plugg till cigguttaget finns på dom flesta ställen som säljer telefonen, htc har ju kört med samma kontakter rätt länge nu. http://www.dustinhom...5010125054.aspx Postad 09 juli 2008 - 22:58
TCPMP crashar såfort jag försöker starta det. Provat installera om utan resultat. Någon aning om vad som är fel? Postad 09 juli 2008 - 23:37
Kom hem nu och såg det du skrivit. har kört utan i kryssat på proxyservern idag och använt telefonen rätt mycket. Kan du inte skriva när du vet hur det funkar. Har också telia fastpris för 199kr. Är det det proxynumret som du skrev där man ska ha för nu när jag skulle kryssa i det igen så stod inte proxynumret kvar. Men hör av dig när du talat med teliaså vore det bra. Kostar det vore det sjukt. För då funkar ju inte youtube och vädret. Postad 10 juli 2008 - 06:21
samma här.. :/ Postad 10 juli 2008 - 07:21 Postad 10 juli 2008 - 07:32 Jag laddade in DivX Player Mobile och har testat programmet i både 6.0 och 6.1 och den funkar iallafall. Här hittar du DivX Player Mobile Jag använder DivX Converter med valet att konvertera till "Mobile" för konverteringen, men testa gärna med PocketDivXencoder som jag länkade till förrut. Vid konvertering med DivX Converter: Testa dig fram med inställningarna. Det som står på sidan gillade inte jag eftersom bilden blev onaturlig utdragen, jag kör i stället med de automatiskt förvalda inställningarna och får en fin och perfekt bild i widescreen. Som sagt... DivX Playern ska funka bra i Windows Mobile 6.1 Här hittar du DivX Converter Mobile, om du kör med Windows på din dator Här hittar du DivX Converter Mobile, som kan användas av er som kör med en Mac. Att tänka på: När du har konverterat filmerna och fört över dessa till din telefon, starta DivX Playern och gör en "refresh list" så dyker filmerna upp i spelaren. Redigerat av crest, 10 juli 2008 - 08:43. Postad 10 juli 2008 - 08:26 Finns det något sätt att kunna snygga upp kontaktlistan via datorn (jag orkar ju inte sitta och editera alla på telefonen)? Postad 10 juli 2008 - 08:55 Jo, problemet är att jag inte vet hur jag skall få upp befintliga kontakter från tfn till outlook först. Jag verkar bara kunna få outlook kontakter till tfn:en...eller? Redigerat av JimmyG, 10 juli 2008 - 08:56. Postad 10 juli 2008 - 09:02
Det vanligaste är att man synkar sin telefon och Outlook, så att de innehåller samma information. Kör du Vista så använder du Windows Mobile Device Center och kommer där att få välja vilka sorters data du vill synka (t.ex. kontakter, kalender, et.c.) Har för mig att ActiveSync fungerar på samma sätt för Windows XP. Alltså, första gången du ansluter telefonen kommer alla kontakter att kopieras till datorn. Sen kan du ändra på dem på dator och synka igen, så kommer uppdateringarna att kopieras till telefonen. Postad 10 juli 2008 - 09:23 Jag som inte är läskunnig heh.. Jag skulle dock tipsa om att använda PIM backup för att va riktigt säker... Är inte alls säkert att telefonen kopierar över till datorn första gången man syncar... Har hänt mig en gång och då försvann alla min outlook kontakter... Jag hade typ 3 kontakter på telefonen.. Redigerat av moparman, 10 juli 2008 - 09:26. Postad 10 juli 2008 - 09:37
Nej fick inte kopiera något till datorn första gången jag anslöt. Går det att trigga detta manuellt på något sätt? Det går inte att exportera ut alla kontakter på tfn till fil på något sätt? Kör XP Redigerat av JimmyG, 10 juli 2008 - 09:37. Postad 10 juli 2008 - 09:39 Postad 10 juli 2008 - 09:48
Jag tror jag hittade felet. Mina kontakter ligger fortfarande på sim kortet och det kanske är därför jag inte kan uppdatera min outlook. Frågan är bara hur jag föröver alla kontakter från simkortet till telefonen på enklast sätt...? Postad 10 juli 2008 - 10:00
Någon som kan testa detta. Alltså ställa in månadsvy på kalendern och så klicka på den kalendern som är på startsidan. Då kommer jag till månadsvy i nån sek för att sedan automatiskt hoppa till dagsvyn. Klickar jag däremot på kalendern i program så kommer jag till månadsvy och sen stannar den kvar där. Irriterande att den bästa genvägen inte ställer in sig som man vill ![]() Postad 10 juli 2008 - 10:04 Stå väl säkert i instruktionsboken men det lär ju inte vara mycket annorlunda än andra telefoner. Postad 10 juli 2008 - 10:05 Contacts>meny>sim manager>meny Där kan du välja save to contacts Postad 10 juli 2008 - 10:59 Jepp jag hittade något liknande. Det gick som tur var att markera alla så man slapp ta en i taget. Sedan när man fått över kontakterna från sim kortet till telefonen så var det inga problem att få över dom till outlook för redigering. Postad 10 juli 2008 - 11:09 Vore intressant och höra hur länge era batteri håller? Postad 10 juli 2008 - 11:16
Ringde nyss till 3 och dom kollade lagersaldot och den stod på 0 ![]() Men enligt deras ordersystem så står det att Diamond ska anlända idag och att dom ska börja skicka ut telefonerna så fort som möjligt. Jag kommer ringa tbx lite senare i eftermiddag och kolla om min Diamond har blivit skickad. ![]() Postad 10 juli 2008 - 11:34 Men jag har flashat om min till nya firmware som denna killen har gjort: http://forum.xda-dev...ad.php?t=404700 Det va lätt när man läst hur man gör. Dock blir hela telefonen på engelska. Ska se om jag kan fixa svenskt språk på nått sätt, anars år jag flasha tillbaka. Nu funkar alaarm skitbra. Det kom upp en ruta där man kan snooza eller ta bort. Redigerat av rightnow, 10 juli 2008 - 11:34. Postad 10 juli 2008 - 12:04
Har för mig att du helt enkelt måste använda vanliga headset som följer med eftersom antennen är inbyggd i dom. Kör du blåtand så kan du lyssna på musik mm med saknar antenn. Det kanske finns eller kommer blåtandsheadset som har antennfunktion inbyggd? //BeastMaster Postad 10 juli 2008 - 12:06
Har precis talat med telias kundtjänst, för att svara på detta kring proxyn fick kundtjänst kolla med sin kundtjänst. ![]() Svaret jag tillslut fick var att jag inte behöver proxyn när jag kör detta "datatrafik mobilt bredband fastpris" (199 kr/mån)". Lite "passivt/indirekt" de bekräftade vad jag undrade kring proxyn nämligen att den är för de som har surfport max 9kr/dygn och de andra liknande abbonemangen. (Jag var lite skeptisk eftersom jag sett på telia-minasidor att kostnaderna på mobilabbonemanget ökat med ungefär 80kr på senaste dygnet (tyvärr ser man ju ingen som helst specifikation på vad detta skulle bero på , bara en summa, kundtjänst kunde inte heller se specifikation förrän faktura sammanställdes) och är rädd att detta är pga datatrafik när jag kört utan proxy, ev. laggar infon på minasidor efter eftersom jag beställde mobilt bredband fastpris i förrgår och nog körde en del MB innan. Aja, får lita på kundtjänsten, och se hur saldot fortsätter öka kommande dagar. Fortfarande ruttet med denna proxy för de som inte kör fastpris.) Jag blir heller inte riktigt klok på hur det fungerar med denna proxy. En stund igår fungerade youtube men inte väder med proxyn, sedan vände det så att vädret började uppdatera med proxyn aktiv, men då funkade inte youtube. Sedan går internetsurfandet allmänt segt när proxyn är aktiv. Men nu blir det att köra utan proxy så telefonen kommer till sin rätt. Ni andra som kör telia fastpris och utan proxy kan väl hålla koll på saldoförändringar/fakturor, bara för att vara 100.0 % säker på att det är helt grönt köra utan proxy. Postad 10 juli 2008 - 12:29 står i kvalet att köpa denna telefon, men tänkte bara höra om en grej... hur är skärmen på den ? det jag tänker på är ifall man är utomhus och solen lyser starkt tacksam för svar ![]() Postad 10 juli 2008 - 12:31
Tyvärr är det tänkt fungera på det viset. Om du går in till kalendern genom startmenyn/programmenyn kommer du att komma till den vy du ställt in som standard, månadsvy i ditt fall. Men går du genom genvägen på förstasidan på touchflo3d kommer du komma till dags-vyn, på samma sätt visar förstasidan på touchflo3d bara dagens händelse - så tanken är att detta är en "today"-grej... men får hoppas det kommer ett fix till det. Postad 10 juli 2008 - 12:43 Jag letar febrilt en butik som har denna telefon hemma men hittar inget, men skit i det nu. Om man har tomtom igång i bilen och sätter i en vanlig USB biladapter stängs Tomtom ner då? Såg en video review och där såg det ut som att man tappade kontakten med "minnet" i mobilen när man anslöt usb sladden? Stämmer det, och isånnafall löser man problemet med att köpa HTCs egna biladapter? Postad 10 juli 2008 - 13:40
Vet inte om jag förstått dig rätt, men i alla fall: Jag har HTC-billaddare å den kan du lätt tjonga in samtidigt som Tomtom är igång utan att det avryts. Postad 10 juli 2008 - 14:29 Är det bara att finna sig i det eller finns det någon flash till win mobile? Har provat att ladda ner flash.exe men inte lyckats starta binären. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |