* Officiell Tråd - Sony Ericsson C905 *
1150 svar till detta ämne
Postad 20 November 2008 - 18:29
Björkman
-
Björkman
-
Rookie
-
4 inlägg
jag gick o bytte ut den o fick en ny ... min bror har samma c905 fast svart och det var inte så för honom och killen på elgiganten höll med ... tydligen hade den lämnats in tidigare men vet inte för vad eftersom han nämnde att det var den här produkten igen.... i vilket fall så funkar den "normalt" nu av vad jag märker iaf och har uppdaterat till det senaste
*Redigering:
ville bara passa på och ställa en "dum" fråga ... ifall jag är ansluten via wifi då kostar väll inte nerladdning av filer/internet browsing osv?
Med tanke på att du skrev att din brorsa hade en likadan C905 fast svart, undrar jag om du möjligtvis har lyckats lägga beslag på en silverfärgad telefon? ;)
Redigerat av Björkman, 20 November 2008 - 18:30.
Postad 20 November 2008 - 18:47
T-PWR
-
T-PWR
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Nu har jag debrandat min telefon för att slippa 3:s jobbiga grejer,. Använde mig av da vinci programmet, fungerade riktigt bra och kostade bara strax över 100 lappen.. Kunde även ladda in senaste programvaran från seus vilket inte gick med 3:s branding..
Mvh. Mathias
Postad 20 November 2008 - 18:51
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
jag gick o bytte ut den o fick en ny ... min bror har samma c905 fast svart och det var inte så för honom och killen på elgiganten höll med ... tydligen hade den lämnats in tidigare men vet inte för vad eftersom han nämnde att det var den här produkten igen.... i vilket fall så funkar den "normalt" nu av vad jag märker iaf och har uppdaterat till det senaste
*Redigering:
ville bara passa på och ställa en "dum" fråga ... ifall jag är ansluten via wifi då kostar väll inte nerladdning av filer/internet browsing osv?
Vad bra att det löste sig. och nej det kostar inget att surfa osv. via WiFi. Ingen fråga är för dum att ställa. Forumen är till för att hjälpa.
Postad 20 November 2008 - 19:20
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Nu har jag debrandat min telefon för att slippa 3:s jobbiga grejer,. Använde mig av da vinci programmet, fungerade riktigt bra och kostade bara strax över 100 lappen.. Kunde även ladda in senaste programvaran från seus vilket inte gick med 3:s branding..
Mvh. Mathias
Va bra att det löste sig för dig också. Har själv använt det programmet till olika SE telefoner och hjälpt kompisar att debranda med mycket gott resultat.
Postad 20 November 2008 - 21:22
erik89
-
erik89
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Hur använder jag Google Maps? Så fort jag startar programmet förflyttas jag till en meny som vill att jag ska ange internetsnslutningar (Anslut med:, Tillåt lokal anslutning: osv står det . Om jag bara vill använda gpsen med wlan hur gör jag då?
Postad 20 November 2008 - 22:22
mb_one
-
mb_one
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Mvh. Mathias
Hur funkar det med tre:s tjänster när du debrandat den? Funderar själv också på att göra det. Dom har ju ändå en del grejer som är bra
Redigerat av mb_one, 20 November 2008 - 22:26.
Postad 20 November 2008 - 22:58
Unregistered8dc172eb
-
Unregistered8dc172eb
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Alltså... Är det jag som har en trasig telefon eller skall det inte vara upplysta sifferknappar på denna eminenta telefon???
Postad 20 November 2008 - 23:04
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Ja det ska det. Lämna tillbaka!
Postad 20 November 2008 - 23:10
Unregistered8dc172eb
-
Unregistered8dc172eb
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ja det ska det. Lämna tillbaka!
Aah... Ok... Fan vad typiskt när man har ställt in allt, så kommer man på problemet... H-vete också!
Postad 20 November 2008 - 23:33
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Alltså siffrorna/bokstäverna ska tändas så fort du drar upp slidern. Men om du har haft luren mindre än en vecka så kan du ju få en ny direkt.
Postad 20 November 2008 - 23:47
Unregistered8dc172eb
-
Unregistered8dc172eb
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Alltså siffrorna/bokstäverna ska tändas så fort du drar upp slidern. Men om du har haft luren mindre än en vecka så kan du ju få en ny direkt.
Köpte den idag...
Postad 21 November 2008 - 06:47
tobbis
-
tobbis
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Hej!
Hur använder jag Google Maps? Så fort jag startar programmet förflyttas jag till en meny som vill att jag ska ange internetsnslutningar (Anslut med:, Tillåt lokal anslutning: osv står det . Om jag bara vill använda gpsen med wlan hur gör jag då?
Du har antagligen assisterande gps på, då måste gpsen gå ut på nätet (inte wlanet) och lokalisera sateliter den vägen. Gå in på platstjänster, Inställningar, Assisterande start och välj aldrig. DÅ borde det funka, eller så är det någon "bug" att programmet kollar om man har en korrekt internet-profil, trots att man kör via wlanet. Assisterande start är att telefonen använder sig av 3g-master för att veta vart den är, på så sätt vet den också vart de närmaste/bästa gps-sateliterna är. Detta sättet går lite snabbare och kostar kanska minimalt.
Postad 21 November 2008 - 06:59
alborz
-
alborz
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Med tanke på att du skrev att din brorsa hade en likadan C905 fast svart, undrar jag om du möjligtvis har lyckats lägga beslag på en silverfärgad telefon? 
Jag fick tag på min silvriga på el-giganten .. i onsdags o torsdags hade de 8 i lager så elgiganten har C905 silver iaf ... hade en förhandsbokning på katshing men så fort jag fick reda på att elgiganten hade den så köpte jag den på direkten  är nöjd fast känner att sliden på den silvriga är något "lösare" än den svarta ... och jag fick kolla på 2 andra silver mobiler också o de var också "lösa" .. alltså övre delen av sliden... antar det är meningen :S men föredrar baksidan av den svarta än den silvriga eftersom det känns som om min mobil halkar ur min hand hela tiden medan den svarta har något annat material där bak som håller greppet...
Postad 21 November 2008 - 11:49
Ice.
-
Ice.
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Min är lite skum med laddningen. Hur länge jag än laddar den så blir den aldrig fulladdad. kommer aldrig upp i mer än 97%. har för mig att den kom upp i 99% en gång men är inte helt säker.
Postad 21 November 2008 - 13:46
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Har samma fenomen på min.
Den låg på laddning i natt. I morse stod det "Laddar 97%".
Pluggade ur och i laddaren och då visade den 100%
Postad 21 November 2008 - 16:33
T-PWR
-
T-PWR
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Hur funkar det med tre:s tjänster när du debrandat den? Funderar själv också på att göra det. Dom har ju ändå en del grejer som är bra 
Det funkar som innan med Planet3, jag laddade ner inställningarna för mms+data och då kom det en genväg direkt till planet3.. Tycker också att min telefon har blivit strömsnålare nu sen uppdateringen.. Mvh. Mathias
Postad 21 November 2008 - 21:29
Ice.
-
Ice.
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Har samma fenomen på min. Den låg på laddning i natt. I morse stod det "Laddar 97%". Pluggade ur och i laddaren och då visade den 100%
Måste kolla om det är lika på min.
Postad 21 November 2008 - 22:53
mb_one
-
mb_one
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Det funkar som innan med Planet3, jag laddade ner inställningarna för mms+data och då kom det en genväg direkt till planet3..
Tycker också att min telefon har blivit strömsnålare nu sen uppdateringen..
Mvh. Mathias
Hur går man tillväga? Är det bara till att leta upp c905 och sen välja flash/debrand/Re-brand och betala de 10 euro. vad händer sen, ladda ner nåt program eller hur funkar det? Mvh Martin
Postad 22 November 2008 - 11:59
DrunkenMaster
-
DrunkenMaster
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Ni får ursäkta men jag orkar inte gå igenom 19 sidor för att få reda på följande.
Enligt manualen ska den finnas under meny/inställningar en uppdateringstjänst. Men den finns inte i min telefon (nyköpt sedan tre dagar). Jag har provat att uppdatera genom sony ericssons update service program, men jag ser inte att det händer något och jag vet inte var jag kan se i telefonen vilken uppdraderingsversion hag har.
Är det någon som vet vad jag ska göra för att få fram uppdateringstjänst menyn i telefonen eller säga hur jag kan se version på frimware?
Kan nämna att jag har bytt till tre abonemang och har ett tillfälligt kort med fel nummer på tills 1/12, om det nu kan vara så att det är det som stör. Borde inte vara det eftersom abonemanget är aktiverat.
/J
Postad 22 November 2008 - 15:39
GreatMage
-
GreatMage
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Ni får ursäkta men jag orkar inte gå igenom 19 sidor för att få reda på följande.
Enligt manualen ska den finnas under meny/inställningar en uppdateringstjänst. Men den finns inte i min telefon (nyköpt sedan tre dagar). Jag har provat att uppdatera genom sony ericssons update service program, men jag ser inte att det händer något och jag vet inte var jag kan se i telefonen vilken uppdraderingsversion hag har.
Är det någon som vet vad jag ska göra för att få fram uppdateringstjänst menyn i telefonen eller säga hur jag kan se version på frimware?
Kan nämna att jag har bytt till tre abonemang och har ett tillfälligt kort med fel nummer på tills 1/12, om det nu kan vara så att det är det som stör. Borde inte vara det eftersom abonemanget är aktiverat.
/J
Är det inte 3 som typ tar väck den eller något? En polare köpte nyligen C905 med 3-abonemang och den fanns inte på hans lur heller...:S
Postad 22 November 2008 - 15:50
alborz
-
alborz
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hade en fråga återigen om gpsen osvosv...
1: har läst en del på forumet ( har följt denna tråd sedan augusti  ) om att man kan stänga av agps och köra utan den osvosv bla bla .... min fråga är, om det nu inte är något prisskillnad (alltså att man betalar i vilket fall bara för dataöverföringen) vad är då meningen att stänga av agps? inte lika bra o ha den igång o få bättre mottagning o uppdateringar? Eller har jag fel om dataöverföringen? :S
2: vad innebär med "I hemnätet" när man ska välja 'Assisterad start'?
3: Ifall man inte aktiverar GPS (och då talar jag om alternativet "Aktivera GPS" som ligger precis ovanför "Assisterad start") vad innebär det då? Eftersom kör man inte med agps så blir det som en helt vanlig gps mottagare som går via cellinfo osv men om man inte aktiverar gps på det sättet, hur funkar det då? För jag märkte att min 3g ikon ändrades till ett H vilket jag antar är hmts eller hdspa grejen .. vet inte faktiskt...
Postad 22 November 2008 - 16:20
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
/J
Jo du har ju förmodligen 3:s egna programvara i telefonen så att telefonen är låst till 3:s nät. Då kan man inte använda sig av uppdateringar till telefonen lika smidigt som till en "orörd/upplåst lur". Detta är en stor grej många missar tror jag och speciellt idag så skulle jag nog dra mig för att köpa en operatörslåst lur med tanke på alla mjukvaru-uppgraderingar man behöver efter hand som problem löses. Man får ju självklart också uppdateringarna en vacker dag men inte förräns operatören släpper den och det kan ju dröja mkt längre än sony-ericsson själva.
Postad 22 November 2008 - 17:22
tobbis
-
tobbis
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Hade en fråga återigen om gpsen osvosv...
1: har läst en del på forumet ( har följt denna tråd sedan augusti ) om att man kan stänga av agps och köra utan den osvosv bla bla .... min fråga är, om det nu inte är något prisskillnad (alltså att man betalar i vilket fall bara för dataöverföringen) vad är då meningen att stänga av agps? inte lika bra o ha den igång o få bättre mottagning o uppdateringar? Eller har jag fel om dataöverföringen? :S
2: vad innebär med "I hemnätet" när man ska välja 'Assisterad start'?
3: Ifall man inte aktiverar GPS (och då talar jag om alternativet "Aktivera GPS" som ligger precis ovanför "Assisterad start") vad innebär det då? Eftersom kör man inte med agps så blir det som en helt vanlig gps mottagare som går via cellinfo osv men om man inte aktiverar gps på det sättet, hur funkar det då? För jag märkte att min 3g ikon ändrades till ett H vilket jag antar är hmts eller hdspa grejen .. vet inte faktiskt...
1. Gps använder sig inte av den sortens dataöverföring som kostar, den tar bara emot information från gps-sateliter som är gratis (den infromationen tar vanliga bil-gpser, klock-gpser, vanliga-gpser ochskå emot, och det betalar man inte för), så stänger du av assistenten så kostar det 0 öre. Sen kan i och för sig program som google maps skicka data för att ladda ner kartor och liknande. 2. Är inte helt säker, men jag tror att hemnätet är nätet som tillhör din operatör. Om du tillexempel åker utomlands så är du inte längre i hemnätet, men jag kan ha fel här. 3. Inaktiverar du gps:en där så kan inga program använda sig av gpsen då gps-komponenten är avstängd. Så jag tror att programen inte fungerar då, men jag kan ha fel även här. Statusinfo fungerar i alla fall inte.
Postad 22 November 2008 - 17:33
Unregistered1200
-
Unregistered1200
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Hej,
1. kan man använda gmail konto i denna mobil, i så fal hur? luren är köpt från telenor, men jag kör med Comviq.
2.vilken Opera(mini eller mobile) ska man installera) o hur? vad är jad. och jar filler?
Tack för svar!
Postad 22 November 2008 - 18:24
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Japp det funkar med Gmail i e-postklienten(ligger i meddelandemenyn) Bara att knappa in sitt lösenord skriva i "imap.gmail.com" i inkommande server, slå på LSS-krypteringen. Fyll i mail.tele2.se i utgående mailserver. slå av krypteringen(en del säger att den ska vara på i utgående mailserver men jag fick det ej att funka då.
Detta är ändingar man gör efter att man har valt att hämta instälningar automatisk till sin telefon(mailkontot konfigureras till stor del då. Hoppas att du hajar..jag är trött å förkyld.
Knacka in operamini eller operamini beta i google sökningen på din telefons webläsare så bör du hamna på en hämtningssida för opera mini.(beta:n tycker jag är bättre och man kan skräddarsy den lite mer (bl.a utseende)
Postad 22 November 2008 - 20:03
Björkman
-
Björkman
-
Rookie
-
4 inlägg
Någon som vet hur man gör för att få Opera Mini att endast använda wlan och aldrig Wap/3G? Som det ser ut nu så ansluter den med det så fort man tappar anslutning till wlanet.
Postad 22 November 2008 - 20:20
Unregistered1200
-
Unregistered1200
-
Amatör
-
-
64 inlägg
En fråga till. Om jag har en spel, ska jag kopiera hela mappen till minnes kort med alla filler, jar filler.
Spela det något roll var man lägger mappen? Installerar man den därifrån?
Postad 22 November 2008 - 20:21
roathan
-
roathan
-
Användare
-
-
168 inlägg
Tjejen köpte denna telefon via Halebop. Hämtade den i Torsdags. Märkte direkt att slidern glappade väldigt mycket samt att siffrorna 5 o 6 endast var punktbelysta. Anmälde direkt till Halebop då jag tog för givet att detta skulle gå på DOA. Men icke!! Fick svar att telefonen skulle skickas på service?? Vägrar acceptera att ny telefon skall på service direkt. Hur skall jag gå vidare?? Alla firmor jag vet byter ut på DOA direkt.
Postad 22 November 2008 - 20:31
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Kolla om du har lagstadgad rätt med DOA och utgå därifrån! Sedan så kan man ju alltid tjata på dom också!
Berätta att alla andra kör med DOA.
Postad 23 November 2008 - 00:53
asbra
-
asbra
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Det är tre som alltid tar bort funktionen för att uppdatera programvara på egen hand pga de inte vet vad nya firmwares skapar för problem. Helt enkelt lättare att supportera.
Själv tröttnade jag på den apgamla firmwaren i min från 3 och debrandade den för en hunka idag, så nu har jag den vanliga nordiska firmwaren med allt som hör till. Purfärsk firmware också.
Mer för längre batteritid
Dock vägrar mms funka av någon anledning, måste vara hos tre felet är just nu
Postad 23 November 2008 - 01:11
Unregistered1200
-
Unregistered1200
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Hur gör man för att debranda en telefon?
En annan fråga, kan man lägga fler språk i meny?
Postad 23 November 2008 - 01:40
asbra
-
asbra
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Hur gör man för att debranda en telefon? En annan fråga, kan man lägga fler språk i meny?
Det gör man själv. http://davinciteam.eu . De är nog de enda som kan göra det hittils. 10 credits kostar 10 euro ungefär, det räcker till en byte av firmware. det finns en rad firmwares med olika språkkombinationer osv.
Postad 23 November 2008 - 02:35
tobbis
-
tobbis
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Tjejen köpte denna telefon via Halebop. Hämtade den i Torsdags. Märkte direkt att slidern glappade väldigt mycket samt att siffrorna 5 o 6 endast var punktbelysta. Anmälde direkt till Halebop då jag tog för givet att detta skulle gå på DOA. Men icke!! Fick svar att telefonen skulle skickas på service?? Vägrar acceptera att ny telefon skall på service direkt. Hur skall jag gå vidare?? Alla firmor jag vet byter ut på DOA direkt.
Att femman och sexan är punktebelysta är nog inget unikt "problem" för er. Tror alla telefoner lider av detta...i alla fall de två jag har haft. Men DOA ska du kunna kräva inom 7 dagar, ringer du sony ericsson så kan de bekräfta detta tror jag.
Postad 23 November 2008 - 05:29
9070
-
9070
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Frågan gäller då man skriver ett meddelande:
Då jag skriver ett SMS och vill ha ett ord med stor bokstav i början (t.e.x ett namn) så vägrar telefonen ibland att ge mig det. Jag kan trycka på * (stjärnan) flera gånger(5-10ggr) men den hoppar bara från liten till liten bokstav. Om jag däremot går tillbaka ett steg i meddelandet och sen trycker framåt igen och sen stjärnan så får jag stor bokstav. Skall det verkligen vara på detta sätt? Någon annan som märkt detta problem?
Postad 23 November 2008 - 06:28
alborz
-
alborz
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
1. Gps använder sig inte av den sortens dataöverföring som kostar, den tar bara emot information från gps-sateliter som är gratis (den infromationen tar vanliga bil-gpser, klock-gpser, vanliga-gpser ochskå emot, och det betalar man inte för), så stänger du av assistenten så kostar det 0 öre. Sen kan i och för sig program som google maps skicka data för att ladda ner kartor och liknande.
2. Är inte helt säker, men jag tror att hemnätet är nätet som tillhör din operatör. Om du tillexempel åker utomlands så är du inte längre i hemnätet, men jag kan ha fel här.
3. Inaktiverar du gps:en där så kan inga program använda sig av gpsen då gps-komponenten är avstängd. Så jag tror att programen inte fungerar då, men jag kan ha fel även här. Statusinfo fungerar i alla fall inte.
tack för svaret .. 1: stänger jag av aissistent och kör med google maps eller wayfinder så laddar den ändå ner kartor alltså betalar jag för det ... frågan är då ifall det är någon skillnad på antal mängd data som måste laddas ner jämfört med assistent PÅ eller AV. 2: det låter rimligt .. tack  3: jag testade köra gpsen utan att aktivera den och det funkade men som sagt så ändrades 3G ikonen där uppe till vänster till ett H och det skiftade då o då under tiden som jag hade programmet igång :S... så det ska funka..
Postad 23 November 2008 - 09:30
T-PWR
-
T-PWR
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Det är tre som alltid tar bort funktionen för att uppdatera programvara på egen hand pga de inte vet vad nya firmwares skapar för problem. Helt enkelt lättare att supportera.
Själv tröttnade jag på den apgamla firmwaren i min från 3 och debrandade den för en hunka idag, så nu har jag den vanliga nordiska firmwaren med allt som hör till. Purfärsk firmware också. Mer för längre batteritid
Dock vägrar mms funka av någon anledning, måste vara hos tre felet är just nu 
Jag hade också lite bekymmer med mms när jag debrandade min, testa att ladda ner inställningarna för mms+data från deras hemsida, du får välja c902 för 905:an finns inte med där än.. Efter det så funkade det perfekt för mig. http://ota.tre.se/tr...E2-8A7A600161F0Mvh. Mathias
Redigerat av T-PWR, 23 November 2008 - 09:39.
Postad 23 November 2008 - 09:36
T-PWR
-
T-PWR
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Hur går man tillväga? Är det bara till att leta upp c905 och sen välja flash/debrand/Re-brand och betala de 10 euro. vad händer sen, ladda ner nåt program eller hur funkar det?
Mvh Martin
Du får registrera dig på deras sida sen så betalar man via paypal, tror det gick till 105:- ungefär.. Sen så laddar man ner ett clientprogram till datorn och usb flash drivrutin, sen är det bara att starta igång programmet och koppla in telefonen, man väljer då att flasha om den och får upp en lista med tillgängliga programvaror. Har för mig att det bara var en som fanns till de Nordiska länderna så det var bara att markera den och trycka på "GO". Tog väl runt 5min sen så vart det färdigt.. Riktigt smidigt och rekommenderas varmt.. Uppdatera sedan telefonen via SEUS för att få den senaste programvaran.. (Tänk på att säkerhetskopiera telefonen innan ni flashar om den så att ni kan föra tillbaka alla saker sen när ni är färdiga) Det finns lte fler funktioner i telefonen nu när man slipper 3:s skit.. Och det allra bästa är att batteritiden har blivit mycket bättre.. Mvh. Mathias
Postad 23 November 2008 - 09:45
MartyAB
-
MartyAB
-
Amatör
-
-
58 inlägg
andysepost
Värva medlemmar någon annanstans.
Postad 23 November 2008 - 10:41
mb_one
-
mb_one
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Du får registrera dig på deras sida sen så betalar man via paypal, tror det gick till 105:- ungefär.. Sen så laddar man ner ett clientprogram till datorn och usb flash drivrutin, sen är det bara att starta igång programmet och koppla in telefonen, man väljer då att flasha om den och får upp en lista med tillgängliga programvaror. Har för mig att det bara var en som fanns till de Nordiska länderna så det var bara att markera den och trycka på "GO". Tog väl runt 5min sen så vart det färdigt.. Riktigt smidigt och rekommenderas varmt.. Uppdatera sedan telefonen via SEUS för att få den senaste programvaran.. (Tänk på att säkerhetskopiera telefonen innan ni flashar om den så att ni kan föra tillbaka alla saker sen när ni är färdiga) Det finns lte fler funktioner i telefonen nu när man slipper 3:s skit.. Och det allra bästa är att batteritiden har blivit mycket bättre..
Mvh. Mathias
Tack för svaret! En fråga till. När man debrandat, kan man använda andra abonnemang/kontantkort då? varför jag undrar e för att jag ska till Nya Zeeland och Australien några månader, kan bli dyrt o ringa via sverige hela tiden där nere  Mvh Martin
Postad 23 November 2008 - 10:44
tobbis
-
tobbis
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
tack för svaret ..
1: stänger jag av aissistent och kör med google maps eller wayfinder så laddar den ändå ner kartor alltså betalar jag för det ... frågan är då ifall det är någon skillnad på antal mängd data som måste laddas ner jämfört med assistent PÅ eller AV.
2: det låter rimligt .. tack 
3: jag testade köra gpsen utan att aktivera den och det funkade men som sagt så ändrades 3G ikonen där uppe till vänster till ett H och det skiftade då o då under tiden som jag hade programmet igång :S... så det ska funka..
1. Helt rätt, assistenten kostar i princip intenting om du jämför med att ladda ner kartor. Du kan alltid kolla på "datatrafik" under tid och kostnad i inställningar så ser du totala mängden data som är skickat/mottageg. Sen startar du gps:en med assistenten och ser hur mycket det ändras. Jag torr inte att det är mer än 20kb, vilket nästan är gratis. För assistenten används bara första gången du startar gps:en, och varje gång du tappar kontakten med de hittade sateliterna. 3. Kunde programmet hitta din position då?
Postad 23 November 2008 - 10:56
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Tack för svaret! En fråga till. När man debrandat, kan man använda andra abonnemang/kontantkort då? varför jag undrar e för att jag ska till Nya Zeeland och Australien några månader, kan bli dyrt o ringa via sverige hela tiden där nere 
Mvh Martin
En brandad telefon och en låst telefon är två olika saker. En låst telefon behöver inte vara brandad. Har för mig att man måste kryssa i en ruta "unlock" eller något liknande också för att den ska bli olåst. Om den är olåst eller inte kollar du enklast i servicemenyn-> Serviceinfo-> Sim-lås. Där ska det vara upplåsta hänglås på alla.
Postad 23 November 2008 - 11:03
mb_one
-
mb_one
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
En brandad telefon och en låst telefon är två olika saker. En låst telefon behöver inte vara brandad. Har för mig att man måste kryssa i en ruta "unlock" eller något liknande också för att den ska bli olåst. Om den är olåst eller inte kollar du enklast i servicemenyn-> Serviceinfo-> Sim-lås. Där ska det vara upplåsta hänglås på alla.
Men går det att låsa upp den med hjälp av davinciteam också? EDIT: testade välja flash/unlock på davincis sida, men då står det att det inte funkar på denna modell.
Redigerat av mb_one, 23 November 2008 - 11:08.
Postad 23 November 2008 - 11:52
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Det ska gå att låsa upp även denna telefon.
Har du kollat i service menyn då så att den inte är upplåst redan?
Redigerat av TomasL, 23 November 2008 - 11:55.
Postad 23 November 2008 - 13:47
asbra
-
asbra
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Men går det att låsa upp den med hjälp av davinciteam också? EDIT: testade välja flash/unlock på davincis sida, men då står det att det inte funkar på denna modell.
jag kunde köpa credits för att Unlocka C905an på davinci, men behöver inte det då ajg är supernöjd med mitt abonemang från tre
Postad 23 November 2008 - 15:13
mb_one
-
mb_one
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Det ska gå att låsa upp även denna telefon. Har du kollat i service menyn då så att den inte är upplåst redan?
jag kunde köpa credits för att Unlocka C905an på davinci, men behöver inte det då ajg är supernöjd med mitt abonemang från tre 
Ok, har alla upplåsta utom Nät. Men jag testar o debranda nu iaf, så får vi se om de går o låsa upp också. Tackar för hjälpen!
Postad 23 November 2008 - 18:10
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Hur länge håller era batterier om ni messar lite, ringer kanske 30 minuter, wappar i 30 minuter, leker lite allmänt i en timme- under ett dygn? Jag måste, under ovannämnda omständigheter, alltid ladda min telefon en gång per dygn.
Postad 23 November 2008 - 18:20
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Hur länge håller era batterier om ni messar lite, ringer kanske 30 minuter, wappar i 30 minuter, leker lite allmänt i en timme- under ett dygn? Jag måste, under ovannämnda omständigheter, alltid ladda min telefon en gång per dygn.
Vid de omständigheter som du nämner så skulle jag säga att min räcker iallafall nästa tre dagar.
Postad 23 November 2008 - 18:22
matvrak
-
matvrak
-
Användare
-
-
130 inlägg
Tusan då! Jag har senaste firmware (-42). Funderar på om det är mitt sim-kort som är gammalt. Har haft det i två år.
Postad 23 November 2008 - 18:40
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Min måste laddas 1 gång om dagen, men så har det varit med alla mina SE telefoner från K750 och framåt.
Postad 23 November 2008 - 21:38
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Min måste laddas 1 gång om dagen, men så har det varit med alla mina SE telefoner från K750 och framåt.
Då måste du ha ett väldigt gammalt SIM-kort. Min k750 var den klart bästa telefon jag haft batterimässigt. Klarade sig utan tvekan över en vecka utan laddning vid "normal" använding. Min k800 klarade sid straxt under en vecka och k850 är i klass med c905'an, alltså ca 3-4 dagar beroende av amvändning.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|