* Officiell Tråd - HTC Touch Pro *
572 svar till detta ämne
Postad 26 juli 2009 - 12:38
n@bboR
-
n@bboR
-
Amatör
-
-
90 inlägg
@henel321 Vill bara säga.... TACK! Du e en guldklimp! Eftersom jag enbart bryr mig om "fysiska" tangentbordet och helt skippar "onscreen" och T9 så installerar jag bara denna - XDA JCEspi2005 Norwegian Input Raphael.cab : (Är egentligen bara ett enkelt registry hack som du redan försökt dig på, men det är ju smidigt med en cab som fixar det.) http://forum.xda-dev...amp;postcount=3 http://forum.xda-dev...mp;d=1237818367
Vill man ha fungerande onscreen-tangentbord och T9 är det en lite längre process enligt denna postning, jag tycker det är för jobbigt.. :-D http://forum.xda-dev...ad.php?t=498337
//H
Postad 06 augusti 2009 - 13:58
dtm
-
dtm
-
Användare
-
-
132 inlägg
Flera ggr./vecka så får jag återigen kryssa i "visa meddelanden på skärmen" för den rutan bockar ur sig själv...
Helt enkelt för många irritationsmoment.
Den där blir jag tokig på. Ingen lösning?
Postad 07 augusti 2009 - 08:43
dtm
-
dtm
-
Användare
-
-
132 inlägg
Den där blir jag tokig på. Ingen lösning?
Vill köra med HTCs egna ROM
Postad 07 augusti 2009 - 13:09
n@bboR
-
n@bboR
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Vill köra med HTCs egna ROM
Mig veterligen så finns det ingen lösning, I.a.f. hittade jag aldrig på nån lösning  Jag kör numera på monx (se tidigare inlägg å länkar) WM 6,5 å ALLT (tack vare henel321) funkar nu helt jäkla perfekt! E du (som jag) nybörjare på sånt här så gå först igenom länken här: http://forum.xda-dev...ad.php?t=448008Och gör HardSPL Osv. Det e inte så svårt, sedan flashar du en ny mjukvara. Det blir som en helt ny å snabb telefon! /Robban
Redigerat av n@bboR, 07 augusti 2009 - 13:10.
Postad 27 augusti 2009 - 07:39
dtm
-
dtm
-
Användare
-
-
132 inlägg
Mig veterligen så finns det ingen lösning, I.a.f. hittade jag aldrig på nån lösning 
Jag kör numera på monx (se tidigare inlägg å länkar) WM 6,5 å ALLT (tack vare henel321) funkar nu helt jäkla perfekt!
E du (som jag) nybörjare på sånt här så gå först igenom länken här: http://forum.xda-dev...ad.php?t=448008 Och gör HardSPL Osv. Det e inte så svårt, sedan flashar du en ny mjukvara. Det blir som en helt ny å snabb telefon! /Robban
Kan jag fortfarande ha stavingskontroll på svenska med en sån här uppdatering?
Postad 14 september 2009 - 13:04
dtm
-
dtm
-
Användare
-
-
132 inlägg
Funkar svensk T9 till någon 6.5 version?
Eng ROM är inga problem för mig.
Postad 22 september 2009 - 12:25
Unregisteredbb4bac0a
-
Unregisteredbb4bac0a
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
WM 6.5 Äter mitt batteri. Jag har Monx och är hyfsat nöjd, det allra mesta funkar. Dock ligger minnesanvändningen på 70% utan ett enda program igång, batteritiden är helt uppåt väggarna dålig (laddat 100% kl 17, 17% kl. 21, 1 tim lyssnat på mp3 via bluetooth och ett par samtal+sms). Nää, är nog på väg tillbaka till 6.1 om ingen har nåt bra tips för detta.
Tack till er som har skrivit fingertopparna av er här, det har gjort all skillnad i världen när jag sitter och nerdar mig med min tel.
//Calle
Postad 22 september 2009 - 12:57
henel321
-
henel321
-
Användare
-
-
198 inlägg
WM 6.5 Äter mitt batteri. Jag har Monx och är hyfsat nöjd, det allra mesta funkar. Dock ligger minnesanvändningen på 70% utan ett enda program igång, batteritiden är helt uppåt väggarna dålig (laddat 100% kl 17, 17% kl. 21, 1 tim lyssnat på mp3 via bluetooth och ett par samtal+sms). Nää, är nog på väg tillbaka till 6.1 om ingen har nåt bra tips för detta.
Byt radio-rom är mitt tips... Om du har en telefon som är security unlocked (security unlock är INTE detsamma som SIM unlock) så kan jag rekommendera den nya blackstone radion 1.17.25.09 - den fungerar mycket bra för mig och jag klarar 1-2 dagar på mitt batteri beroende på användning.. Minnesanvändningen är normal förresten, har du några problem p.g.a. det? //H
Redigerat av henel321, 22 september 2009 - 13:08.
Postad 22 september 2009 - 13:32
Aristoteles
-
Aristoteles
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Hej på er!
Kan nån begripa vad som hänt med min display enligt bifogad bild. Upptäckte det i morse och tror inte den råkade ut för något igår kväll, men vad är det? fukt? har den blivit klämd? hjälp!
Det där hände mig med. Lämnad in den och fick en ny skärm på garantin.
Redigerat av Aristoteles, 22 september 2009 - 13:32.
Postad 22 september 2009 - 16:15
Unregisteredbb4bac0a
-
Unregisteredbb4bac0a
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Byt radio-rom är mitt tips... Om du har en telefon som är security unlocked (security unlock är INTE detsamma som SIM unlock) så kan jag rekommendera den nya blackstone radion 1.17.25.09 - den fungerar mycket bra för mig och jag klarar 1-2 dagar på mitt batteri beroende på användning..
Minnesanvändningen är normal förresten, har du några problem p.g.a. det?
//H
Jag bytte till monx 6.1 tillsvidare, löste batteriproblemet. Har lyssnat bt- musik nu 4 timmar och still going strong på 70% av batteriet. Känns lite snabbare också överlag. Blir att testa 6.5 igen vid nästa release. Minnesanvändningen har jag väl inga problem med, blev lite förvånad bara eftersom den brukade ligga på 35% med htc original sv rom. //calle
Postad 22 september 2009 - 16:32
Unregisteredbb4bac0a
-
Unregisteredbb4bac0a
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Undrar om någon har lyckats att spela upp divx material o-omkodat i fullhastighet utan lagg. Jag använder coreplayer och i benchmark ligger jag på 80%. original data rate ca. 2mbit/sek, bench 1.65mbit/s, audio 38538 av 48000, framerate ca 19 av 23.976. Använder coreplayer v1.3.2 build 6909. Finns det bättre spelare som klarar full hastighet eller några andra trix man kan göra för att få det att flyta bättre (utan att omkoda, det blir aldrig av ändå...)
Postad 22 september 2009 - 19:48
henel321
-
henel321
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jag bytte till monx 6.1 tillsvidare, löste batteriproblemet.
Hade du gjort en "hard reset" efter uppgradering? Jag fick det där problemet för nåt halvår sedan när jag glömt att göra det nämligen. //H
Postad 24 september 2009 - 09:19
Unregisteredbb4bac0a
-
Unregisteredbb4bac0a
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hade du gjort en "hard reset" efter uppgradering? Jag fick det där problemet för nåt halvår sedan när jag glömt att göra det nämligen.
//H
Nix, hade jag glömt... Antagligen det som spökade då... Aja, trivs rätt bra med 6.1 nu.
Postad 08 oktober 2009 - 00:38
Unregisteredbb4bac0a
-
Unregisteredbb4bac0a
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Sitter här med unlock programvaran från olipro. Är inne på att göra en security unlock så att jag kan byta radio. Tyvärr får jag flash fel hela tiden. Har testat att byta rom och flasha från 6.1 (använder monx 6.5 normalt, funkar bättre nu när jag hård resettade den efter rom uppdatering  men får hela tiden fel. Känns lite trist när man nu pungat ut med 15 euro för att låsa upp den. Den bootar alltså in i 4 färgs läge och jag kommer bara därifrån genom att ladda in en ny rom... Det går inte att köra om unlocken för radio. Självklart är min tel hard spl'ad. tips? Byt radio-rom är mitt tips... Om du har en telefon som är security unlocked (security unlock är INTE detsamma som SIM unlock) så kan jag rekommendera den nya blackstone radion 1.17.25.09 - den fungerar mycket bra för mig och jag klarar 1-2 dagar på mitt batteri beroende på användning..
Minnesanvändningen är normal förresten, har du några problem p.g.a. det?
//H
Postad 08 oktober 2009 - 08:27
henel321
-
henel321
-
Användare
-
-
198 inlägg
Sitter här med unlock programvaran från olipro. Är inne på att göra en security unlock så att jag kan byta radio. Tyvärr får jag flash fel hela tiden. Har testat att byta rom och flasha från 6.1 (använder monx 6.5 normalt, funkar bättre nu när jag hård resettade den efter rom uppdatering men får hela tiden fel. Känns lite trist när man nu pungat ut med 15 euro för att låsa upp den. Den bootar alltså in i 4 färgs läge och jag kommer bara därifrån genom att ladda in en ny rom... Det går inte att köra om unlocken för radio. Självklart är min tel hard spl'ad. tips?
Japp.... Jag åkte på ett fel när jag hade för ny Radiorom på min telefon när jag försökte flasha security unlock. Jag var tvungen att lägga in en jättetidig officiell radiorom för att det skulle fungera. Det är väldigt dåligt beskrivet att så är fallet i tråden på XDA, jag har försökt att få Olipro att lägga till det i första inlägget men han verkar vara tämligen ointresserad. Jag använde en den äldsta 1.00-versionen och då fungerade det. //H
Postad 12 oktober 2009 - 00:03
Unregisteredbb4bac0a
-
Unregisteredbb4bac0a
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jo nu gick det. Körde downgrade några gånger och trilskades, men nu är det fixat. Har dock samma problem som tidigare nämligen att köra WIFI! Oavsett vilken trådlös uppkoppling jag kör emot så har jag problem. Det går otroligt segt eller inte alls (dns failiure, kolla om du är uppkopplad), samma sak när jag ska hämta mail. Totalt tröttsamt, samma problem med mail, opera och explorer oavsett rom jag kört. Hårdvarufel?
Dessutom undrar jag vilken bästa addon är för att ha skydd när jag pratar i mobilen, nu är knapparna helt oskyddade (kör fortfarande monx 6.5) och jag måste stänga skärmen när jag pratar för att inte komma åt högtalare eller mute när skärmen är igång.
//Calle
Postad 12 oktober 2009 - 07:07
henel321
-
henel321
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jo nu gick det. Körde downgrade några gånger och trilskades, men nu är det fixat. Har dock samma problem som tidigare nämligen att köra WIFI! Oavsett vilken trådlös uppkoppling jag kör emot så har jag problem. Det går otroligt segt eller inte alls (dns failiure, kolla om du är uppkopplad), samma sak när jag ska hämta mail. Totalt tröttsamt, samma problem med mail, opera och explorer oavsett rom jag kört. Hårdvarufel?
Du springer in i det gamla Teliaproblemet att Proxy är ibockat per automatik för uppkopplingen? Har man det funkar det kackigt att surfa och activesynk funkar inte alls. Dessutom undrar jag vilken bästa addon är för att ha skydd när jag pratar i mobilen, nu är knapparna helt oskyddade (kör fortfarande monx 6.5) och jag måste stänga skärmen när jag pratar för att inte komma åt högtalare eller mute när skärmen är igång.
Det finns något som heter "curtain" lock som är gör att man får en "gardin" över de mjuka knapparna när man pratar. Själv har jag aldrig haft problem med det så jag brukar stänga av det. Här har du ett exempel på tredje bilden. http://forum.xda-dev...ad.php?t=469144Jag vet faktiskt inte om Monx-romarna har det inbakat, men registrynyckeln man ska banka på för att slå av det är HKLM\Software\HTC\PHONE\PhoneLockEnable=0 (du ska ha en etta då istället.) -- jag har det automatiskt i min UC-config, men för att se till att det är avstängt då. :-) //H
Postad 12 oktober 2009 - 07:17
henel321
-
henel321
-
Användare
-
-
198 inlägg
Förresten.. En brilliant tjänst för att skapa CAB:ar med registerändringar för den slöe.. :-) http://triton.homeip...anger/index.php
Postad 12 oktober 2009 - 17:04
Unregisteredbb4bac0a
-
Unregisteredbb4bac0a
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
[quote name='henel321' date='Oct 12 2009, 08:07 ' post='2609367'] Du springer in i det gamla Teliaproblemet att Proxy är ibockat per automatik för uppkopplingen? Har man det funkar det kackigt att surfa och activesynk funkar inte alls. Halloj, jo visst har jag Telia men noobfrågan är var ja hittar min lilla proxyruta isåfall. Och du ... tack för all hjälp, verkligen.
Postad 12 oktober 2009 - 18:54
henel321
-
henel321
-
Användare
-
-
198 inlägg
Halloj, jo visst har jag Telia men noobfrågan är var ja hittar min lilla proxyruta isåfall.
Och du ... tack för all hjälp, verkligen.
Settings -> Connections -> Connections -> (Här blir det annorlunda beroende på om du har 6.1 eller 6.5 tror jag) Internet/Telia online -> Set up my proxy server -> Bocka bort "This network uses a proxy server to connect to the internet". Ska fungera direkt ska inte behövas en omboot. Så lite så! ....imorgon joinar jag dock the dark side när jag får min Iphone... Ska dock fortsätta köra HTCn som jobblur även om det kanske blir med mer "stabil" mjukvara.  //H
Postad 18 november 2009 - 07:43
dtm
-
dtm
-
Användare
-
-
132 inlägg
Funkar svensk T9 till någon 6.5 version? Eng ROM är inga problem för mig.
Ingen med svar på detta?
Postad 20 november 2009 - 13:59
henel321
-
henel321
-
Användare
-
-
198 inlägg
Ingen med svar på detta?
Sök på XDA, finns många som löst detta. Problemet är att det inte fungerar i ALLA hemkokta ROM:ar och framförallt inte med 6.5.... Tyvärr är det trial and error som gäller och det finns inget rakt och självklart svar. ...jag har aldrig använt T9 på telefonen själv.
Postad 28 november 2009 - 22:55
Unregistered8fd24ce0
-
Unregistered8fd24ce0
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Tja
Har haft min touch pro i snart ett år och nu börjar den ge upp så jag har tänkt att lämna in den på service/garanti. Det är bara det att i våras flashade jag om till en annan (hemmagjord?) ROM, gör detta något?
Eller måste jag ha den gamla? och hur gör jag i så fall?
Vart hittar jag en original ROM och tillvägagångssätt osv. Gärna på svenska
Behöver all hjälp jag kan få
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|