Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *

1328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Omnia SGH-i900 8GB 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Samsung Omnia SGH-i900 16GB (Mobiltelefoner) 4 8.151514 (32) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 18 November 2008 - 08:43

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Några frågor till er som köpt Omnia genom 3. Hur hårt brandad är telefonen. Har 3 t ex tyckt in en massa onödiga menyer och liknande? Dessutom, är telefonen operatörslåst till 3 när man köper den eller?

Annars verkar ju 3:s deal vara den absolut bästa av alla operatörernas.

Redigerat av Corran Horn, 18 November 2008 - 08:43.

Postad 18 November 2008 - 10:52

snyggsomfan
  • snyggsomfan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har också en fråga till Er som köpt telefonen via Tre. Kan Ni använda MSN Messenger utan att behöva just det tillägget aktiverat på Ert abonnemang? Då jag har tillägget 3Fri Surf så borde det ju räcka...

Postad 18 November 2008 - 13:21

Chrille T4
  • Chrille T4
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej på er alla omnia ägare.. jag har nu haft min lur i en vecka och känner mig ganska nöjd med den.
Ett litet iritations moment finns kvar bara ROUTE 66 får du med när du köper luren men var är den svenska kartan???

// Christian

Postad 18 November 2008 - 13:30

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Några frågor till er som köpt Omnia genom 3. Hur hårt brandad är telefonen. Har 3 t ex tyckt in en massa onödiga menyer och liknande? Dessutom, är telefonen operatörslåst till 3 när man köper den eller?

Annars verkar ju 3:s deal vara den absolut bästa av alla operatörernas.

Bästa dealen är väl ändå att köpa den kontant :P

Postad 18 November 2008 - 13:35

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hej på er alla omnia ägare.. jag har nu haft min lur i en vecka och känner mig ganska nöjd med den.
Ett litet iritations moment finns kvar bara ROUTE 66 får du med när du köper luren men var är den svenska kartan???

// Christian

När programmet installerats ifån minneskortet så måste du synkronisera nycklarna för att låsa upp de nordiska kartorna. Det kräver en uppkoppling och alternativet finns under Route66 meny.

Postad 18 November 2008 - 14:11

iceman79
  • iceman79
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hur får man bort koversations sms. Får alla mina sms som en konvesation. får jag sms från en och samma person så kommer alla sms inklusive svar upp när man öppnar sms:et.
Gr det att få sms som vanligt så att alla sms hamnar för sig? någon som vet? och hur man ändrar?

Postad 18 November 2008 - 14:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Här kan du testa http://forum.xda-dev...ad.php?t=372263

Postad 18 November 2008 - 20:13

Unregisteredc1d769ab
  • Unregisteredc1d769ab
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Inne på min andra Omnia nu då den första la av efter bara några minuter. Förstår inte folk som säger att den är krånglig att skriva sms på. Sätt den bara på T9 med knapparna som på en "vanlig" telefon och det går lika fort som vanligt.
Däremot är kameran sämre än jag väntat mig. Har en Sony Ericsson k550i som faktiskt tar bättre bilder. Tar man bild med blixt blir det bara ett vitt spöke av bilden.

Förresten...GPS:en...om man kör Route 66, det tar inte datatrafik? Mest så man inte kör runt med GPS:en och sen får man en fin räkning från sin operatör. :P

Postad 18 November 2008 - 20:23

Unregisteredc1d769ab
  • Unregisteredc1d769ab
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

// Christian

Start > Program > Samsung Mobile Navigator > Meny > Extra > Kartor.
Klicka på de Nordiska kartorna. Sen klickar du dig vidare och synkroniserar koderna. Tada! :)

Postad 19 November 2008 - 00:55

Unregisteredc1d769ab
  • Unregisteredc1d769ab
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag gick bara in i expertinställningar och scannade automatiskt efter rätt comport.
Använder den innbyggda GPS:en inte GPSGate

Exakt hur gör du? Jag får inte rätt med mitt. Använder Route 66.

Postad 19 November 2008 - 09:08

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Nu har jag skaffat mig en omnia från tre.

Verkar inte vara en massa lulllull på den heller. förutom en liten ikon på widgets där det står tre kan man knappt se att det är en tretelefon :-)

Någon annan här som skaffat omnian med tre (eller kanske något annat abonnemang) som kan berätta hur man ska gör om man vill uppdatera den?

Om man kan uppdatera den på samsung hemsida (http://www.samsungmo...omnia/index.jsp), vad ska man då välja som country? Kan man se på sin telefon vad man ska välja?

Har läst på en del forum att folk som har haft brandade telefoner har haft problem med uppdateringar. En hade till och med pajat sin.

Postad 19 November 2008 - 11:00

Unregisteredc1d769ab
  • Unregisteredc1d769ab
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Ska ställa in telefonen så den inte kopplar upp på annat än services.telenor.se...hittade en under anslutningar. Är där fler ställen där man ska ställa in det?

Postad 19 November 2008 - 21:32

Fredrich
  • Fredrich
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Start > Program > Samsung Mobile Navigator > Meny > Extra > Kartor.
Klicka på de Nordiska kartorna. Sen klickar du dig vidare och synkroniserar koderna. Tada! :)

Har gjort som du skrev men får det inte att funka, är forfarande nyckelsymbol vid nordics.
Ska man klicka på ladda ned?

Postad 19 November 2008 - 22:47

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Har gjort som du skrev men får det inte att funka, är forfarande nyckelsymbol vid nordics.

Nej det ska du inte behöva göra. Allt är förinstallerat på det medföljande microSD kortet.
Bara att svara på frågorna vid start av programmet för första gången.
Använder du det medföljande kortet eller har du köpt ett större?
I såfall kan du kopiera över allt till det nya och köra därifrån, det gjorde jag köpte ett extra på 16G

Redigerat av K1M, 19 November 2008 - 22:47.

Postad 19 November 2008 - 23:31

busigabelsebub
  • busigabelsebub
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag var tvungen att synka min mot route 66 sync och då laddade den ner kartorna via nätverket, sen funkade det klockrent.

Jag klickade på ladda ner och fick en fet räkning eftersom Route 66 kopplade upp sig via internet tjänsten på telenor istället för wap som har max kostnad.

Postad 19 November 2008 - 23:42

Unregisteredc1d769ab
  • Unregisteredc1d769ab
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag var tvungen att synka min mot route 66 sync och då laddade den ner kartorna via nätverket, sen funkade det klockrent.

Jag klickade på ladda ner och fick en fet räkning eftersom Route 66 kopplade upp sig via internet tjänsten på telenor istället för wap som har max kostnad.

Det är just det jag vill ha reda på. Hur ändrar man så att man bara har services.telenor.se som adress? Där är ju en maxtaxa på 19 kronor per dygn och inte 15 spänn per meg som de har på de andra...

Postad 20 November 2008 - 00:16

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Det är just det jag vill ha reda på. Hur ändrar man så att man bara har services.telenor.se som adress? Där är ju en maxtaxa på 19 kronor per dygn och inte 15 spänn per meg som de har på de andra...

Inställningar/Anslutningar/Hantera befintliga anslutningar/Modem

Postad 20 November 2008 - 09:10

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jag vet inte om jag bara har otur eller om mobilen är sån ###### skit. Jag är inne på min andra omnia nu och den har exakt samma fel som den första. Att ju mer åt höger jag kommer på skärmen desto större blir gapet mellan var jag trycker och var själva trycket hamnar. Allra mest märks det i harpan och i anteckningar. I harpan om jag trycker på längst till vänster på kortet så blir det det kortet som är längst bort i raden som markeras eller vad man ska kalla det. An teckningar om man ritar något på högra delen av skärmen skriver den 1 cm åt höger. Är telefonen för er så med eller har jag extrem otur? Jag har också gjort skärmkalibreringar flera gånger så det hjälper inte heller.

Postad 20 November 2008 - 09:19

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Jag vet inte om jag bara har otur eller om mobilen är sån ###### skit. Jag är inne på min andra omnia nu och den har exakt samma fel som den första. Att ju mer åt höger jag kommer på skärmen desto större blir gapet mellan var jag trycker och var själva trycket hamnar. Allra mest märks det i harpan och i anteckningar. I harpan om jag trycker på längst till vänster på kortet så blir det det kortet som är längst bort i raden som markeras eller vad man ska kalla det. An teckningar om man ritar något på högra delen av skärmen skriver den 1 cm åt höger. Är telefonen för er så med eller har jag extrem otur? Jag har också gjort skärmkalibreringar flera gånger så det hjälper inte heller.

du har nog grym otur, :unsure:

min funkar perfekt. :P

mvh benteboy :wacko:

Postad 20 November 2008 - 09:33

huss3
  • huss3
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hur får man bort koversations sms. Får alla mina sms som en konvesation. får jag sms från en och samma person så kommer alla sms inklusive svar upp när man öppnar sms:et.
Gr det att få sms som vanligt så att alla sms hamnar för sig? någon som vet? och hur man ändrar?

Snälla kan någon hjälpa mig med detta blir ju galen snart :P

Postad 20 November 2008 - 09:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Har svarat på den frågan på förra sidan :P

Hur man i hela världen INTE skulle vilja ha trådad sms ? :unsure:

De är ju det bästa..Har man 1000sms i inkorgen blir man ju knäpp när man ska se vad en kompis skrev imorse..Hittar ju ingenting

Postad 20 November 2008 - 10:31

Mörk
  • Mörk
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...feature=related

http://www.youtube.c...h?v=R4tRrRRvDjM

2 videos som visar Manilla2D på omnian och Icontact hanteringen av telefonboken.

Måste säga att jag blir mer och mer förvånad över hur mycket mjukvaran spelar in i flytet på gränssnittet. När jag började titta på Smart telefoner verkade WM vara klart underlägset linuxbaserade motsvarigheter men nu är jag helt såld på alla möjligheter med WM som OS. Längtar till december och omtecknande av tele2 avtalet :P

Redigerat av Mörk, 20 November 2008 - 10:32.

Postad 20 November 2008 - 10:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Fasen va avundsjuk jag är...Hoppas du har kollat in Htc Touch HD då :P

Postad 20 November 2008 - 11:17

jsandmark
  • jsandmark
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har nu köpt Omnia med tre bomben 399:- abbonemang och då ingick bredband upp till 7.2. Mycket bra erbjudande, kan rekomendera till er som ej valt att köpa denna lur ännu.

Nu till min fråga, har installerat Route 66 och uppdaterat till nordiska kartor, men jag får ej in min nuvarande position. Funderar på om man måste ändra något i Extern GPS samt avancerad GPS under inställningar. Tacksam för svar.

Johan

Postad 20 November 2008 - 12:11

MrJiM78
  • MrJiM78
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hur menar du med ingick? får du den helt gratis eller dras den av från dina 399?

Postad 20 November 2008 - 12:41

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Nu till min fråga, har installerat Route 66 och uppdaterat till nordiska kartor, men jag får ej in min nuvarande position. Funderar på om man måste ändra något i Extern GPS samt avancerad GPS under inställningar. Tacksam för svar.

Jag ändrade inget, men den är långsam. Tar runt 5 minuter för mig. Så sätt dig på en parkbänk och vänta.

Postad 20 November 2008 - 13:00

Olliver
  • Olliver
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har nu kört min Omnia paralellt på ett twinkort ihop med min iPhone 3-4 dagar, har löst några knutar genom att köra reset (lilla hålet bredvid on/off) men en hel del återstår, multitasking i all ära men känns överflödigt när den den gör telefonen trög. iPhonen är helt enkelt mycket vassare och snabbare och det tror jag just beror på att man stänger ner alla program ordentligt.

Har ideliga problem att automatiskt koppla upp mig på wifi (och då ligger iPhonen bredvid och är uppkopplad), ibland står det "available" men den kopplar inte upp sig - varför, har provat alla möjligt inställningar utan framgång - någon som har tips?

Rätt hopplös att skriva på tycker i alla fall jag, för små tangenter helt enkelt.

Sorry men iPhonen leder stort än så länge, vill gärna få Omnian att funka, bra kamera tycker i alla fall jag även om jag ser att några har klagat och tänkte skaffa TomTom när jag bestämt mig, hade det i P990'an och det funkade bra.

Tar Route 66 data-trafik eller ligger kartorna på telefonen?

Postad 20 November 2008 - 13:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Du kan ju välja att stänga ner program på Omnia också om du inte gillar multitaskning

Postad 20 November 2008 - 13:34

Unregisteredc1d769ab
  • Unregisteredc1d769ab
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag ändrade inget, men den är långsam. Tar runt 5 minuter för mig. Så sätt dig på en parkbänk och vänta.

Jag la den i framrutan och körde bil i 20 minuter....hittade inte i alla fall.

Postad 20 November 2008 - 13:46

Unregisteredc1d769ab
  • Unregisteredc1d769ab
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Du kan ju välja att stänga ner program på Omnia också om du inte gillar multitaskning

Hur gör man det? För när man trycker på krysset så minimerar man väl bara programmet?

Postad 20 November 2008 - 14:33

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Jag la den i framrutan och körde bil i 20 minuter....hittade inte i alla fall.

Dum fråga men har du värmeisolerande glas i bilen?

Postad 20 November 2008 - 15:29

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Hur gör man det? För när man trycker på krysset så minimerar man väl bara programmet?

Du måste först in i aktivitetsväxlaren eller aktivitetshanteraren och där ifrån kan du stänga av programen. Ska bara berätta hur klantig jag är:D : Jag lämnade in min första omnia då jag trodde att det var fel påd en då skärmen inte var som den var. Fick min andra omnia igår och den var likadan så jag tänkte vad fan är detta. Så jag var inne idag igen där jag köpt den och där var en kille som kunde om omnian. Han fixade den på en minut. Tydligen så hade jag inte använt pennan när jag ställde in skärmen utan fingrarna och detta var det som gjorde att båda telefonerna säkert var dumma:P

Postad 20 November 2008 - 15:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Wm telefoner brukar ha en inställning för hur man vill att den ska göra.Avsluta program eller förminska dom

Aldabal

:P :unsure: :wacko:

Redigerat av moparman, 20 November 2008 - 15:36.

Postad 20 November 2008 - 16:34

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Använd fingret och snärta från nederkanten på skärmen och uppåt. Då visas aktiva program och du kan stänga dem :P

Redigerat av maglif, 20 November 2008 - 16:42.

Postad 20 November 2008 - 17:06

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej jag har ett litet problem. När jag kopplar telefonen till datorn så får jag bara upp den som removable disk. Jag har även installerat Windows Mobile Device Center men det bara står connecting to device hela tiden. Det ända man kan se i removable disk är någon MLI-fil. Vad gör jag fel?

Postad 20 November 2008 - 18:37

jsandmark
  • jsandmark
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
MrJiM78 japp dom hade ett erbjudande då man teknade tre bomben för 399:- i 24 mån fick man telefonen samt fri surf upp till 7.2 och det dras ej från de 399:- så dom kan man lägga till andra tjänster med eller ringa och sms:a upp :)

Postad 20 November 2008 - 19:43

Unregistered5bf0b7df
  • Unregistered5bf0b7df
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Hur är kvaliteten på kameran när man filmar med den? Blir det bra kvalitet på filmerna?

Postad 20 November 2008 - 20:05

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
E-post inställningar?
Jag får inte min e-post att fungera, någon som använder den?
har home.se som pop3 mail.
bland annat så om jag skriver in mitt lösenord som är låt oss säga 6 tecken långt, och när allt annat är ifyllt
och jag går tillbaks till lösenordet så är det över det dubbla antalet tecken, det ändras alltså..

Berätta hur ni har gjort

Postad 20 November 2008 - 20:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
jsandmark

Grymt bra pris :)

Postad 20 November 2008 - 20:25

Unstraight
  • Unstraight
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Fick min Omnia idag!
Än så länge grymt nöjd med allt. Köpte via 3 och det märks knappt att luren är från 3. Inga fula 3:or... :)

Men en fundering. När man skriver med Samsung phonepad så börjar inte en ny mening med stor bokstav... ?
Är inte den smart nog eller är det något jag missat?

Postad 20 November 2008 - 20:31

Unstraight
  • Unstraight
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Du måste först in i aktivitetsväxlaren eller aktivitetshanteraren och där ifrån kan du stänga av programen. Ska bara berätta hur klantig jag är:D : Jag lämnade in min första omnia då jag trodde att det var fel påd en då skärmen inte var som den var. Fick min andra omnia igår och den var likadan så jag tänkte vad fan är detta. Så jag var inne idag igen där jag köpt den och där var en kille som kunde om omnian. Han fixade den på en minut. Tydligen så hade jag inte använt pennan när jag ställde in skärmen utan fingrarna och detta var det som gjorde att båda telefonerna säkert var dumma:P

Jag kalibrerade med fingret! Läst någonstans att om man ska använda telefonen med fingrar ska man kalibrera den med fingrar. :)
Men jag vet inte om det har någon betydelse...

Postad 20 November 2008 - 21:34

flemmix
  • flemmix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Koppla upp dig trådlöst.
Klicka start-->inställningar--->system---->avancerat GPS

Aktivera XTRA
Inaktivera automatisk hämtning

Klicka på Hämtning av XTRA-data så ska du se att det går fortare att få en GPS fix.
----------------------------------------------
Jag fick min TV ut kabel idag. Finns ju inte att köpa i sverige. Funkade klockrent direkt.
Jag köpte 4st extra om någon är intresserad.

http://www.youtube.c...h?v=zRNsE7pxtIs

Postad 20 November 2008 - 22:26

farbror_fredrik
  • farbror_fredrik
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Inställningar/Anslutningar/Hantera befintliga anslutningar/Modem

räcker inte bara med det. De måste skicka nya inställningar från kundtjänst. speciellt de för 19.- paketet.
risken är riktigt stor att det inte uppdateras i systemet ordentligt om du gör det själv.

tips från coachen. :)

Postad 20 November 2008 - 23:24

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

räcker inte bara med det. De måste skicka nya inställningar från kundtjänst. speciellt de för 19.- paketet.
risken är riktigt stor att det inte uppdateras i systemet ordentligt om du gör det själv.

tips från coachen. :)

Allvarligt, räcer det inte att använda services.telenor.se.
Då är det bäst att ringa.

Postad 21 November 2008 - 00:30

busigabelsebub
  • busigabelsebub
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hej jag har ett litet problem. När jag kopplar telefonen till datorn så får jag bara upp den som removable disk. Jag har även installerat Windows Mobile Device Center men det bara står connecting to device hela tiden. Det ända man kan se i removable disk är någon MLI-fil. Vad gör jag fel?

Ändra usb inställningar så den stöder active sync. Tycker annars att blåtanden är smidigare om man inte ska föra över för stora filer.
meny/inställningar/anslutningar/usbanslutning pricka i active sync
meny/inställningar/anslutningar/usb till pc bocka i Aktivera avancerade......

Då funkar det för mig iallafall

Unstraight:
För mig funkade skärmen bättrte sen jag kalibrerat om med pennan.

Västeråssnubben:
Att den lägger till en massa tecken är väl för att någon obehörig inte ska se hur många tecken du har? Tror att lösenordet är rätt iallafall. Jag kopplade upp mig utan problem trots att det var fel antal tecken.

Ett tips kan vara att gå in och ta bort
internet.telenor.se anlutningen under anslutningar/avancerat/Välj nätverk

det är det som kostar 15 spänn megabiten.

So j-la go telefon det är för övrigt kan klart rekommenderas.
Telenor 99+150 + försäkring i 24 850 cash, har trådlöst hemma o på jobbet så tänker att det är oftast där man laddar saker så behöver inget bredbands abbonemang.

Postad 21 November 2008 - 00:56

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
busigabelsebub

"Att den lägger till en massa tecken är väl för att någon obehörig inte ska se hur många tecken du har? Tror att lösenordet är rätt iallafall. Jag kopplade upp mig utan problem trots att det var fel antal tecken."

Ja så kanske det kan vara.. Blev dock lite förvirrad..
Enligt Telenor ska man använda deras server för utgående mail smtp.euromail.se
då ska man ju dock skriva användarnamn och lösenord för den serven..
Hur lyckades du lösa det? min telefon säger ifrån när den ska försöka skicka

Måste hålla med tidigare talare.. Det är en helt underbar telefon..
Ju mer man pillar med den ju mer märker man hur kraftfull den är..

Postad 21 November 2008 - 10:32

Unregistered96d4d492
  • Unregistered96d4d492
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...feature=related

http://www.youtube.c...h?v=R4tRrRRvDjM

2 videos som visar Manilla2D på omnian och Icontact hanteringen av telefonboken.

Måste säga att jag blir mer och mer förvånad över hur mycket mjukvaran spelar in i flytet på gränssnittet. När jag började titta på Smart telefoner verkade WM vara klart underlägset linuxbaserade motsvarigheter men nu är jag helt såld på alla möjligheter med WM som OS. Längtar till december och omtecknande av tele2 avtalet :)

är det något skyllnad mellan Manilla 2D, throttle launcher, och Sbs. Har inte fattat är det samma sak, eller? Och finns de svenska versioner av dessa, Manilla 2D?

Postad 21 November 2008 - 10:38

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Tjo,
Har läst mycket om Omnian nu och om de flesta problem som kan dyka finns det ju lösningar på som tur är om man söker lite.

Det är bara en sak som avskräcker mig lite och det verkar vara ett problem som alla WM telefoner har och det är att den prioriterar GPRS uppkoppling framför WiFi. Inte så kul att få en fet räkning då det kostar 15/mb om man inte har något data paket. Jag har även läst i diverse forum att det kopplar upp sig av sig själv ibland och plockar hem en massa data via GPRS, inte kul för plånboken. Jag har sett att finns en fil som heter "nodata.cab" man kan plocka hem och installera men då tar man ju även bort möjligheten med MMS samt att det tydligen kan bråka lite om man kör en soft reset.

Är det någon som vet hur man får telefonen att sluta koppla upp sig via GPRS och välja WiFi istället för allt utom MMS?

Skriv gärna en Nybörjarguide så att man enkelt kan förstå hur man ska gå tillväga.

Postad 21 November 2008 - 11:28

Tegang
  • Tegang
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
I många rescensioner står det att ett de negativa sakerna med Omnian är dess udda och dåliga upplösning. Vad är er åsikt om det? Märker man av det, t.ex. i mediaspelaren, fotoalbumet ellr i övriga delar?

En fråga till: finns det någon rekomendabel hållare för bilen till denna telefon? Gärna en som man kan vrida och få telefonen i landscape mode om t.ex. använder den som GPS i bilen?

Postad 21 November 2008 - 11:58

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

En fråga till: finns det någon rekomendabel hållare för bilen till denna telefon? Gärna en som man kan vrida och få telefonen i landscape mode om t.ex. använder den som GPS i bilen?

Vet inte om den är att rekommendera men det finns
http://www.brodit.se...s...0&showID=77

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.