Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

1092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E71 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 8,59 (58) Inga priser
Nokia E75 (Mobiltelefoner) 2 6,22 (8) Inga priser
Sony Ericsson W995 (Mobiltelefoner) 2 7,9 (66) Inga priser
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,49 (162) Inga priser
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
HTC Desire 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,57 (352) Inga priser
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8,52 (201) Inga priser
Nokia N8 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,16 (124) Inga priser
Nokia C7-00 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,59 (16) Inga priser
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,6 (128) Inga priser
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 9 (410) Inga priser
33 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Nokia N8 * (9135 inlägg) 1 år sedan
* Officiell tråd - HTC HD2 * (2913 inlägg) 1 år sedan
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100*** (3171 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 * (9082 inlägg) 11 år sedan
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg) 12 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (1995 inlägg) 12 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 12 år sedan
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E71 * (1214 inlägg) 13 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 13 år sedan
Nokia C7-00 (83 inlägg) 13 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E75 * (59 inlägg) 13 år sedan
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg) 13 år sedan
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg) 13 år sedan
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg) 13 år sedan
Nokia E71 Inställningar (0 inlägg) 14 år sedan
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg) 14 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 * (431 inlägg) 14 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 14 år sedan
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg) 14 år sedan
Android i mobilen (0 inlägg) 14 år sedan
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg) 14 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 14 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 14 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (65 inlägg) 14 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 * (658 inlägg) 14 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 14 år sedan
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg) 14 år sedan
Smart Keyboard (1 inlägg) 14 år sedan
Sprängs apparaten om jag laddar med fel laddare? (5 inlägg) 15 år sedan
Nokia: E71 eller E90? (4 inlägg) 16 år sedan
ÅÄÖ på Nokia E71 (15 inlägg) 16 år sedan

Postad 18 februari 2010 - 13:15

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

De blev en Liquid...så fårse ifall man blir nöjd med sin första "smartphone"...:)

Grattis till dit köp! Verkar vara en bra mobil. :)

Jo, android 2.1 ska även komma till den vanliga liquid. Det står även att enda skillnaden mellan din och e varianten är att den senare har 2.1 förinstallerat.

http://www.swedroid....ill-android-2-1

Postad 22 februari 2010 - 17:56

sonar1989
  • sonar1989
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är sugen på en ny mobil och har kommit fram till antingen nokia e72 eller n86, men kan inte bestämma mig.

Vill ha en mobil med:
-bra batteritid
-mediaspelare för musik och film, xvid stöd är ett stort plus, men ej nödvändigt
-möjlighet till spotify
-fm-radio
-3,5 mm uttag
-hyfsat bra webläsare, dock inte det viktigaste

Någon som har erfarenhet av dessa och kan säga något positivt och negativt om de båda?
Tar gärna emot förslag på andra mobiler som matchar mina krav, touchskärm eller ej spelar ingen roll.
Min budget ligger på max 4000 kr.

Tacksam om någon skulle vilja hjälpa mig :P

Postad 24 februari 2010 - 12:43

KarlssonSWE
  • KarlssonSWE
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
har du kollat på n96, när du e inne på media för film....

Postad 24 februari 2010 - 12:51

masp86
  • masp86
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Jag har själv föregångaren till E71, de är lika på väldigt många punkter. Och jag är mycket nöjd med den.
Den främsta fördelen med den är ju egentligen mail, fullt tangentbord, och "jobbprogram".
Den är grymt gedigen (metallskal) och har en okej batteritid. Pillar med den i princip nonstop och skickar cirka 30 sms per dag och tar emot lika många. Sedan blir det en del surf och annat. Laddar den var tredje dag ungefär.
Surfar med Opera Mini som komprimerar webbsidorna för ökad hastighet, funkar mycket bra!

Det finns även Spotify, facebook, youtube och annat på den, men använder det aldrig...

Skulle gärna rekommendera den OM det inte skulle vara så att du vill ha lite mer multimedia =) Nokia E-serie är ju mer Business.
Nokia N-serie är nog mer för dig skulle jag tippa =) Annars är E grymma mobiler rent kvalitets och funktionsmässigt! (bortsett från kameran som suger :)

Postad 27 februari 2010 - 13:22

Snoogiloo
  • Snoogiloo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag söker som sagt nu ny mobil efter att jag har knäckt min gamla på mitten (mobil som man flippar upp) efter att jag satte mig på den

pga av min bakgrund med mobiler med slide och flip som går itu så vill jag nu ha en mobil utan detta och gärna en mobil som man inte måste använda touch skärm för o göra allting då jag troligtvis kommer förstöra den också ^^
En mobil med blandar touch och knappar ska nog fungera dock :)

Ett annat krav är att den inte skall vara långsam i menyerna då jag bara få damp på mobilen då - snabbt ska de va
Den får inte vara ful för då kommer jag bara få för mig att modda den på nått sätt så då blir de bara skit av den endån

Ett plus är om spotify fungerar och att den har AUX utgång så jag kan köra den till min bilstereo. dock inget krav

pris - ca 1000-1500kr kanske. vill inte spendera för mycket pengar på mobil.

Redigerat av Snoogiloo, 27 februari 2010 - 13:24.

Postad 28 februari 2010 - 00:39

Jooze
  • Jooze
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ska köpa en ny mobil då min gamla SE C902 har lagt av helt. Vilken av dessa två ska jag välja? Finns det några andra likvärda i samma prisklass?
Vill ha en bra batteritid, det är nog det viktigaste och det verkar som Naite har bättre, men C901 stödjer det minneskortet jag har i min nuvarande mobil.
Vilka är skillnaderna mellan dessa två, tycker inte jag hittar så mycket bra fakta om dem.

Postad 28 februari 2010 - 09:56

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ja de spelar ju inte i samma liga riktigt då Naite är riktigt snik jämfört med c901

c901 är som en förbättrad c902 som du nyss haft. Bättre kamera med riktig xenonblixt, större skärm och bättre knappar. Kameran är bland det bästa jag haft i en mobil och jag var supernöjd med allt när jag hade min men saknade GPS och Wifi.

Naite har bara 2mp kamera, inget linsskydd m.m m.m

Något bättre än c901 för 2500 kr har jag nog svårt att tänka mig finns idag

Postad 28 februari 2010 - 10:14

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Ska köpa en ny mobil då min gamla SE C902 har lagt av helt. Vilken av dessa två ska jag välja? Finns det några andra likvärda i samma prisklass?
Vill ha en bra batteritid, det är nog det viktigaste och det verkar som Naite har bättre, men C901 stödjer det minneskortet jag har i min nuvarande mobil.
Vilka är skillnaderna mellan dessa två, tycker inte jag hittar så mycket bra fakta om dem.

Naite vs C901 greenheart

http://www.gsmarena....p;idPhone2=2819

Postad 02 mars 2010 - 15:50

Cirap
  • Cirap
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
min K850i håller nog på att dö snart (startar om sig ibland när man gör något "ansträngande" som att surfa eller lyssna på musik) så jag tänkte köpa mig en ny telefjon. Använder inte telefonen till så värst mycket. ringa, sms:a och lyssna på radio/musik, samt ibland kolla mail och nyheter online. Behöver alltså ingen värsting telefon.

Men tech-geek som man är vill man ändå ha något hyffsat coolt, och touch-screen är ju All the Rage just nu. har kollat på ett par modeller.

Sony Ericsson Aino. nästan perfekt, men tydligen fungerar bara touch i media läget? För det priset vill man ändå ha full touch
Samsung F480. Bra pris, men saknar WiFi, virtuellt QWERTY tgb. och GPS. GPS är inte så viktigt för mig, men vill nog ändå har WiFi och QWERTY. Även dåligt med telefonminne (ca 200MB) måste alltså utöka med minneskort
LG KM900 Arena. bra pris. jag vet att den har WiFi och stort minne. så mycket mer vet jag inte?

Vad finns det mer för bra telefoner i 2-3000kr segmentet?

Postad 02 mars 2010 - 20:39

emil73
  • emil73
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hej,
Jag skulle uppskatta lite hjälp med att välja ny mobil. Vikigt är stor skärm som är tillräckligt vass för att se på ritningar och annat bildmaterial. Även mail känns viktigt då jag inte vill behöva slita fram laptopen i tid och otid för att kolla mail.

Har en HTC HD2 men är inte nöjd med den då det är för mycket buggar och alldeles för mycket tweakande för min smak. Vill ha en telefon som är klar att använda då man köper den. Iphone är inte en option då företaget inte köper dessa tyvärr. N97 lite för liten skärm.

Så snälla, boosta med lite förslag nu! För och emot...

Tack och hej

Postad 02 mars 2010 - 20:58

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
Hej
söker efter en billig mobil att ha på jobbet, har igentligen inga större krav, men liten och smidig, är den även lite stöt och vattentålig så är de ett plus, för övrigt så skulle de vara bra om den har blåtand så man kan ha ett trådlöst headsett.
Finns de något under 1000:- så skulle de vara toppen, för jag vet att den inte kommer att hålla så länge.

ja nu blev de en del önskemål ändå hoppas att de är nogon som har några tipps. :rolleyes:

Postad 03 mars 2010 - 18:17

gambito
  • gambito
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Behöver en mobil enbart för msn / kolla mail.

Kikade på en I7500 som kostar ca 2300kr på tyska ebay.

Fungerar dessa bra att skriva på, finns det bättre alternativ i samma prisklass (eller gärna ännu billigare)

Postad 03 mars 2010 - 19:56

Leuchdioden
  • Leuchdioden
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tjenare, har idag en HTC Hero, har blivit erbjuden att byta den mot en iphone 3gs 16gb men kan inte välja hur jag ska göra. Är samma sak som när jag valde förra gången, då valde jag heron för den är så mycket friare, samt att det var närmare halva priset när jag köpte den i höstas.

Efter att ha använt min hero i runt 4 månader så märker jag att jag inte använder alla hemskärmar och har massa widgets som ju är en av de sakerna som heron kan men inte iphonen, jag lyssnar inte heller särskillt mycket på musik så multi taskingen använder jag mig inte heller av i någon större uststräckning, vilket iofs går att lösa på iPhonen genom jailbreak.

Så behöver lite hjälp att välja om jag ska byta eller om jag ska ha kvar min hero.
För och nackdelar med att byta till iphonen?

Mvh Oscar

Postad 03 mars 2010 - 20:01

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
du talar ju själv bara emot Iphone, så tycker valet verkar enkelt

Postad 03 mars 2010 - 20:04

Leuchdioden
  • Leuchdioden
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

du talar ju själv bara emot Iphone, så tycker valet verkar enkelt

Iphonen tycker jag är bättre att surfa på och spelen är bättre, det som heron gör som inte iphonen gör använder jag mig ändå inte spec mycket av så vet inte om det är värt att byta :/

Postad 05 mars 2010 - 19:20

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
För mig är kameran otroligt viktig, (och ja det finns bra kameratelefoner idag där man faktiskt kan ta väldigt bra bilder o filma med bra kvalite, räcker iaf för fest och annat skoj)
De kommande telefoner som är intressanta för mig som mobilnörd just nu är:

SE X10 (8.1 mpx kamera o lampa)
HTC Desire 5mpx med lampa - HTC hävdar dock att de snart ska kunna stödja 720p inspelning och Divx för inspelning resp uppspelning. (den verkar ju t.o.m bli ett par hundralappar billigare än x10:an)
Källa
Källa

Motorola presenterade androidtelefonen Motoroi i sydkorea (enligt mig; utseendemässigt den läckraste telefonen som någonsin lanserats, har både 8.1 mpx kamera o XENON blixt (äntligen en riktig blixt), stödjer 720p inspelning och kan kopplas via HDMI till platt tvn) och ryktas även nu komma till USA och övriga Europa (kan bara hoppas på att det stämmer). Även om processorn inte är av 1ghz (ist 600 mhz) och snapdragon räcker det gott o väl för vardagsanvändaren.

Motoroi presenterad på mobilmässan i barcelona

samt ex på videoinspelning med samma telefon

vad tycker ni? hoppas jag inte gjort det framtida valet svårare...

Redigerat av Seriouz, 05 mars 2010 - 20:39.

Postad 08 mars 2010 - 09:55

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Min sambo letar mobil men kan inte bestämma sig..o jag kan inte bestämma åt henne..tänkte någon här kanske kan göra det :D

Hon vill prova på pekskärmsmobil o priset ska ligga på under 2500kr. Hade nästan bestämt sig för Nokia 5230 men så tyckte hon att hon ville ha lite bättre kamera. Telefonen kommer bara användas till att ringa, smsa o kanske ta en o annan bild..sen blir de nog inge mer :)
Men någon som har tips o förslag?

Jag sa Arena till henne men står i omdömena att Alarmet hängt sig för någon..så nu e hon säkert på att försova sig till jobbet om hon köper den mobilen :lol:

Redigerat av Jochen84, 08 mars 2010 - 10:02.

Postad 08 mars 2010 - 10:15

_booty
  • _booty
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har iof aldrig testat Nokia 5230, däremot har jag tyvärr haft "nöjet" att ha ägt en LG Arena, och det är i min mening en av de absolut sämsta telefoner jag använt, gränsnittet är rörigt, den hänger sig titt som tätt. Nästan allt strulade med den, och jag tror tyvärr inte att det för att jag hade fått ett måndagsexemplar utan den var så dålig helt enkelt. Kika på: http://www.mylgarena.com/ där finns en hel del både positiv och negativ kritik, mest negativ dock skulle jag vilja påstå. Vad det gäller larmet så hade jag alltid larmet ställt på samma tid men det hände ibland att den av någon anledning började köra igång larmet sådär vid 4-snåret på morgonen :) Så jag tycker att ni skall nog kika på någon annan telefon

//_b

Postad 08 mars 2010 - 10:56

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0
Köpte en 5230 till min sambo på Phonehouse för 1499:-. En mycket prisvärd telefon kan jag tycka och min sambo är helnöjd, den bästa hon haft. Kameran imponerar med sina endast 2 Mpix. snabb med ricktigt skapliga bilder, att användas på mobilen. Ricktigt bra GPS, gratis navigator, gör vad den ska suveränt. Bra batteritid m.m.
Hennes tidigare LG750 Secret var hon inte alls nöjd med, trots en bra kamera, 5 Mpix. 120 fps video.

Postad 08 mars 2010 - 16:37

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Om hon vill köpa telefon+abb är ju Samsung Spica eller Huawei U8220 två schysta telefoner som ligger i den prisklassen.

https://www.tewss.te...pica_pw.product

http://tre.se/templa...amp;color=39499

Postad 08 mars 2010 - 19:22

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Hon beställde sig en 5230 innan..får hoppas hon blir nöjd :) Tackar för hjälpen.

Postad 09 mars 2010 - 00:34

han med husvagnen
  • han med husvagnen
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Något tips på lämplig mobil för epost (inte tillgång till koncern-epost, utan fåmansföretag), och bilagor, framförallt då kalkylark.
Samtal skall gå att föra medan man pillar med telefonen (tex epostar).

Är inte intresserad av nöjesdelen som spel, musik etc (nja, lite musik då).

Det skall helst inte krävas en doktorsgrad för att få det hela att funka heller...

Postad 09 mars 2010 - 13:32

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Klarar du dig utan riktigt tangentbord så finns..

HTC Touch HD2 med Windows Phone:

Eller Apple iPhone:

Båda är bra mailing-telefoner och går att få med Excelstöd (tilläggsapplikationer kan behövas).
HTC-telefonen är nog bäst i integrationen med Windows och Excel medans iPhonen är nog enklare att lära sig. iPhonen är även överlägsen på musik (i min mening).

Postad 09 mars 2010 - 14:23

han med husvagnen
  • han med husvagnen
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Tack för svaret.

hur är det med iPhone - går det verkligen att prata samtidigt som man jobbar med epostklienten? Har för mig att ett av "klagomålen" är att den inte multitaskar, men det kan vara fel (av mig).

Skall kika lite till på HTC...

Postad 11 mars 2010 - 22:05

Dalthor-san
  • Dalthor-san
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Ni har sett Telenors erbjudande på SE X10an? Läste i X10 tråden att nån hade pratat med deras kundtjänst å frågat i förbigående att månadsavgiften fick man inte ringa för eller sms:a bara surfa. En liiiten fråga.Tycker ju det dära om Telenors erbjudande 349kr för telenor surfa grejen så borde det ingå i den surfa, ringa å sms:a, för enligt "frågor & svar" så ska det göra det på alla abonnemang utom telenor mini och telenor fastpris Sverige. Man borde väl kunna kräva att dom följer det som står på deras sida för det står ingenstans specifikt att samtal å sms bl a inte ingår i avgiften? Man borde kunna få till sig ett hyffsat avtal med argumentet att det står så på deras sida och annat vore falsk marknadsföring eller nått?

Vad tror ni? Vad vore ett vettigt erbjudande med fastsurf pris och ändå kunna ringa å sms:a hyggligt?

Och kan jag försöka fjäska till mig ett bra erbjudande hos Telenor om jag redan är kund hos bredbandsbolaget?

Tack på förhand!

Postad 11 mars 2010 - 22:24

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Tror inte man kan raffa åt sig något bra erbjudande enbart pga den missvisande reklamen.. dock så tror jag att man brukar få lite rabatter om man har alla sina tjänster hos 1 leverantör. Det jag rekomenderar är att du ringer telenor.. väljer knappval "vill bli kund" sedan hör du med agenten som svarar om de kan erbjuda dig någon sjysst deal.

Postad 11 mars 2010 - 23:03

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Jag funderade innan på att köpa den genom computeruniverse.net för 500 euro (5040kr) och sen skaffa tele2 snackis 19 med mobilSurf Medium (19+89 kr/månad). Då har du fri surf (1GB med 6Mbit/s, sen 64kb/s) och 19öre/min, 19öre/sms och 69öre/mms.

Dock kommer jag nog själv skaffa genom 3 jag jobbar i danmark och inte vill ha 2 olika simkort.

Vet inte om det hjälpte nåt, men för mig som sällan har räkningar över 200kr så verkade det vara det billigaste alternativet för mig

Postad 12 mars 2010 - 12:51

Dalthor-san
  • Dalthor-san
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
ok Tack ska testa som shan1 sa och ringa telenor först och se hur mycket rövslickeri dom gillar ;) men annars får jag väl kika vidare på 3 i värsta fall :D.

Postad 13 mars 2010 - 11:52

Johanpixels
  • Johanpixels
  • Forumräv

• 760 inlägg
  • 0
Någon som har ett bra tips om en rätt ny SonyEricsson?
+ om den:

Fungerar att ringa på
2" eller större skärm
Tunn
Snabb
Bra samtalstid
Ej startar om sig av sig själv
Har lågt sarvärde

Har en w890i, liksom dem flesta nya SE så fungerar dem inte att ringa på fastän man lämnar in den x antal gånger därför funderar jag att köpa någon stenålderstele på blocket i stället eftersom jag inte har råd att åka till affären hela tiden :)

Redigerat av Johanpixels, 13 mars 2010 - 11:54.

Postad 16 mars 2010 - 21:42

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Någon som har ett bra tips om en rätt ny SonyEricsson?
+ om den:

Fungerar att ringa på
2" eller större skärm
Tunn
Snabb
Bra samtalstid
Ej startar om sig av sig själv
Har lågt sarvärde

Har en w890i, liksom dem flesta nya SE så fungerar dem inte att ringa på fastän man lämnar in den x antal gånger därför funderar jag att köpa någon stenålderstele på blocket i stället eftersom jag inte har råd att åka till affären hela tiden :D

Nokia 3720 Classic.
Per definition syns det tydligt att jag inte kunde komma på en begagnad SE som passar kraven.

Postad 17 mars 2010 - 07:33

phillewee
  • phillewee
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Hej !

Funderar starkt på att köpa en Iphone har väntat lite med det men nu har min nuvarande telefon gått i sönder och jag sitter här med en gammal samsung snarlik " 3210:an " men jag vet inte riktigt om det är rätt läge att köpa nu ?

Jag är själv inställd på att köpa Iphone 3GS 16 gig, då jag anser att den är en betydligt bättre mobil än vanliga Iphone 3G. Nu är den stora frågan om man ändå inte ska vänta tills 4G kommer ? för det första så bör väl 3GS bli sänkt i pris när 4G kommer ? eller om man själv skulle köpa 4G ?

vad tycker ni ? det enda som jag tänkte på prisminskning är ju att när 3GS kom ut så sänktes ju inte 3G med alltför mycket, så man kanske är dum som väntar för länge :/

tack på förhand

Postad 17 mars 2010 - 08:30

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
När nya Iphones kommer brukar inte priserna gå upp eller ner speciellt mycket. Som du nämnde själv så var det ingen speciell skillnad mellan 3g och 3gs... kommer bli exakt samma sak nu, när 4g kommer så kommer den ta över 3gs nuvarande prisnivå och 3gs går 1 steg ner och 3g försvinner troligtvis som 2g gjorde.

Sen om du ska köpa nu eller vänta tills juli..
Man får tänka såhär, de funktioner 3gs har just nu.. täcker de dina behov? är du nöjd med kameran? Om så är fallet så skulle jag köpa en 3gs redan nu. Det blir alltid så att det kommer nya produkter hela tiden, ska man vänta så kan man vänta länge.

Och 3gs:en kommer få os 4,0, så du kommer få en del av nyheterna som släpps i Juli, den stora skillnaden kommer troligtvis vara att hårdvaran förändras en del (se hype tråden) kanske en bättre kamera.. men i slutändan så blir det ingen jätte stor skillnad om man typ jämför med HTC:s 5mpix kamera just nu. Om det var kamera från Nokia eller SE så kan man kanske fundera över saken.
En annan tänkbar upgradering är att Iphonen troligtvis får lite snabbare processsor.. i dagsläget tycker jag att min 3gs flyter på riktigt bra utan några lagg så på den biten skulle man klara sig också.

Sådär.. det är en del av mina åsikter. Som någon nämnde.. after all it's just a phone :P så om du inte är en tekniknörd som vill ha det senaste hela tiden så kommer du defintivt att ångra dig i juli så det är då bättre att vänta, om du däremot är en vanlig dude så kan du nog köpa en 3gs redan nu, så slipper du tänka mer på det.

Sen kan jag även tillägga att apple brukar vara sparsamma med nya funktioner, de släpper inte allt för mycket på en och samma gång.

Troligtvis kommer den här tråden att försvinna och integreras med de övriga Iphone tråden, men lägger iaf in mitt inlägg ;)

Postad 17 mars 2010 - 09:46

phillewee
  • phillewee
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

När nya Iphones kommer brukar inte priserna gå upp eller ner speciellt mycket. Som du nämnde själv så var det ingen speciell skillnad mellan 3g och 3gs... kommer bli exakt samma sak nu, när 4g kommer så kommer den ta över 3gs nuvarande prisnivå och 3gs går 1 steg ner och 3g försvinner troligtvis som 2g gjorde.

Sen om du ska köpa nu eller vänta tills juli..
Man får tänka såhär, de funktioner 3gs har just nu.. täcker de dina behov? är du nöjd med kameran? Om så är fallet så skulle jag köpa en 3gs redan nu. Det blir alltid så att det kommer nya produkter hela tiden, ska man vänta så kan man vänta länge.

Och 3gs:en kommer få os 4,0, så du kommer få en del av nyheterna som släpps i Juli, den stora skillnaden kommer troligtvis vara att hårdvaran förändras en del (se hype tråden) kanske en bättre kamera.. men i slutändan så blir det ingen jätte stor skillnad om man typ jämför med HTC:s 5mpix kamera just nu. Om det var kamera från Nokia eller SE så kan man kanske fundera över saken.
En annan tänkbar upgradering är att Iphonen troligtvis får lite snabbare processsor.. i dagsläget tycker jag att min 3gs flyter på riktigt bra utan några lagg så på den biten skulle man klara sig också.

Sådär.. det är en del av mina åsikter. Som någon nämnde.. after all it's just a phone :P så om du inte är en tekniknörd som vill ha det senaste hela tiden så kommer du defintivt att ångra dig i juli så det är då bättre att vänta, om du däremot är en vanlig dude så kan du nog köpa en 3gs redan nu, så slipper du tänka mer på det.

Sen kan jag även tillägga att apple brukar vara sparsamma med nya funktioner, de släpper inte allt för mycket på en och samma gång.

Troligtvis kommer den här tråden att försvinna och integreras med de övriga Iphone tråden, men lägger iaf in mitt inlägg :P

Hej !

Tack för ditt svar, är just nu jäkligt sugen att gå ner på telenor och köpa en ,dessvärre 3 veckors väntetid haha :blush:

ja men kommer 3GS få os 4.0 iså fall ? (Så den klarar multitasking) tycker mobilen just nu är mer än tillräckligt god för funktionerna för mig det enda som gör att den blir dyr för mig är att jag endast ringer för c.a 200-250 kr i månaden och därmed kostar då ett abonnemang utan telefon c.a 4800 ;)

men tack så mycket för din åsikt !

Postad 17 mars 2010 - 09:54

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Jo mjukvaruuppdatering brukar alla Iphone få... så jag skulle bli förvånad om 3gs:en inte fick 4,0.

Postad 17 mars 2010 - 10:43

phillewee
  • phillewee
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

Jo mjukvaruuppdatering brukar alla Iphone få... så jag skulle bli förvånad om 3gs:en inte fick 4,0.

ok tack för info:n

bara en fråga, jag har nu bestämt mig för att köpa en i veckan

vad tycker ni om försäkring ? ska man lägga till detta vid köpet , känner både den ena och andra personen som har tappat sin iphone och fått en spricka eller hela skärmen sprucken.

eller ska man kanske lägga en seperat drulle försäkring genom sin hemförsäkring ? eller så kör man bara hemförsäkring om det skulle hända 1500:- :P

Postad 17 mars 2010 - 15:25

Johanpixels
  • Johanpixels
  • Forumräv

• 760 inlägg
  • 0

Nokia 3720 Classic.
Per definition syns det tydligt att jag inte kunde komma på en begagnad SE som passar kraven.

Jasså ingen? :P Vet inte om man vågar köpa Nokia då ja gillar SE:s menyer mm =)

Postad 19 mars 2010 - 00:50

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Jasså ingen? :) Vet inte om man vågar köpa Nokia då ja gillar SE:s menyer mm =)

Jag har haft mycket "kontakt" med SE:s telefoner de senaste åren och jag har börjat att associera de med olika mjukvarufel. Lite subjektiv åsikt möjligtvis, men det finns anledningar till att den är sån.

Postad 19 mars 2010 - 01:26

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Skriver detta från en uråldrad SE-modell så skall i alla fall försöka hålla mig kort :).

Har alltid varit och är fortfarande väldigt uppdaterad inom mobilvärlden, samtidigt som det var lite mindre än ett år sen som jag räknades till en extrem mobilnörd, ny mobil varannan månad.

Därefter svalnade inte intresset, utan snarare inköpen, vilket givetvis gynnade min ekonomi :-), men samtidigt blev jag väldigt osäker på vad jag skulle välja för mobil..

Var väldigt sugen på en Hero i fjol men blev dessvärre avskräckt av dess storlek (van användare av minimobiler :D) och fick därför invänta på nästa "wow-mobil".

Android var något som tilltalade mig och som jag fortfarande är helt inställd på och därför blev det innan årsslutet ett inköp av HTC Tattoo. Jag reste kort därefter iväg utomlands och Tattoon är fortfarande ouppackad. Idiotiskt och oförklarligt, jag vet.

Tattoon passade dock mig till formatet, den var mindre än Hero, samt hade Android. Nu kan jag inte uttala mig om dess batterikapacitet vilket innebär att denna modell även likaså kan vara svaret på min fråga jag nu kommer till..

Vilken/Vilka touchmodeller i dagsläget ger mig bäst batteri?

Är trött på att se displayen slockna när man behöver ringa som allra mest för att man glömde ladda mobilen under eftermiddagen, trots att man laddade den samma morgon.

Är det någon av de billigare Samsungmodellerna jag ska satsa på, 5230 kanske?

Har nu kommit fram till att jag kan göra avslag från både Android och majoriteten av "moderna funktioner" för att kunna få det som är absolut viktigast med en mobil, dvs dess batteri.

Förstår såklart att användandet är det som drar batteri, så i själva verket kanske jag ska packa upp min Tattoo, för att fortfarande få leva i Androidvärlden, samtidigt som den trots allt har GPS och lite annat lull lull som vid vissa uppkomna tillfällen kan hjälpa till och underlätta vardagen. I övrigt kanske jag tror att jag är sugen på en Android lite mer än vad jag egentligen är. Kanske inte behöver alla dessa superfunktioner, utan SMS, ringa, lite GPS och någon halvsmart applikation är kanske det som räcker.

Oavsett vad, vilken touchmodell idag har egentligen en värdig batterikapactiet!? Finns den!?

Eller är det så att de flesta modeller idag har en bra batterikapacitet och man ger fan i att leka med dem konstant?

Jag behöver i alla fall en sån modell nu, pronto, jetzt!
Annars blir det återigen till att vänta... suck..

Tacksam för svar!

// Daniel

Redigerat av daniel.l, 19 mars 2010 - 01:26.

Postad 19 mars 2010 - 06:40

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Steg ett är ju att stänga av alla onödiga funktioner som man inte behöver ha igång hela tiden. T.ex internet, bluetooth, wlan mm.

En annan sak du kan göra, är att "roota" Android, vilket ger dej mer möjligheter och mer makt över din telefon. efter ett sånt ingrepp så kommer du kunna ha möjligheten att bestämma själv vilken prestanda som processorn ska ligga på. På högsta så har du en grymt snabb mobil, men inte så mycket batteritid att hurra för. På lägsta har du då tvärtom, grym batteritid, men inte samma snabbhet.

Så nog finns det möjligheter alltid. :)

Postad 19 mars 2010 - 12:20

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Det där har jag tidigare hört om, men är det så lätt som det verkligen är, att bara "roota telefonen". Är det "nyttigt" är väl kanske den rätta frågan?

Vilka modeller i dagsläget går att Roota!? Jag är medveten om att Tattoon ganska nyligen blev knäckt så kanske skall hålla mig till den helt enkelt!? Var sugen på en HTC Legend nu, som verkar smidig till formatet, men samtidigt innebär bättre processor, större skärm, större upplösning etc mer nyttjande av batteriet, även om det nu såklart sitter ett kraftfullare batteri i HTC Legend än i HTC Tattoo.

Postad 22 mars 2010 - 14:12

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Jaha då var HTC Legend släppt med lika kass batteritid som "alla andra" smarta telefoner på marknaden, med en kanonkapacitet på drygt en dag.

Ska kika lite på Nokias N900, som dock inte har Android, men som kanske kan lyfta mina förväntningar på vad ett batteri skall prestera.

Annars blir det till och vänta tills nya batteritekniker dyker upp!

Postad 22 mars 2010 - 18:39

ManicChrille
  • ManicChrille
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ska köpa ny mobil för under tusenlappen. Har kollat lite på Nokias 2730 och 5130. Vilken av dom är bäst? Tack på förhand. /Christian

Postad 22 mars 2010 - 19:30

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Jaha då var HTC Legend släppt med lika kass batteritid som "alla andra" smarta telefoner på marknaden, med en kanonkapacitet på drygt en dag.

Ska kika lite på Nokias N900, som dock inte har Android, men som kanske kan lyfta mina förväntningar på vad ett batteri skall prestera.

Annars blir det till och vänta tills nya batteritekniker dyker upp!

Efter vad jag läst i N900-tråden så har den dock riktigt usel batteritid...

Postad 22 mars 2010 - 21:47

Grower
  • Grower
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Jag har just köpt en iPhone 3Gs och är imponerad över gränssnittet, handhavandet och kvalitetskänslan.
Men, och det är ett stort men: Är du i ett område utan stöd för UMTS 2100 fungerar inte 3G eftersom den saknar
stöd för UMTS 900. Dessutom är GSM-mottagningen mycket sämre än på mina gamla Nokia men det är kanske något
komponentfel på min enhet. Så telefon och dataöverföringsegenskaperna lämnar mycket övrigt att önska.

Postad 22 mars 2010 - 21:54

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Jag har just köpt en iPhone 3Gs och är imponerad över gränssnittet, handhavandet och kvalitetskänslan.
Men, och det är ett stort men: Är du i ett område utan stöd för UMTS 2100 fungerar inte 3G eftersom den saknar
stöd för UMTS 900. Dessutom är GSM-mottagningen mycket sämre än på mina gamla Nokia men det är kanske något
komponentfel på min enhet. Så telefon och dataöverföringsegenskaperna lämnar mycket övrigt att önska.

Jag brukar ibland köra bara med GSM tycker inte att mottagningen har varit speciellt dåligt men då bor jag i sthlm så...

Postad 23 mars 2010 - 07:38

Unregistered676039ae
  • Unregistered676039ae
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Hej !

Som rubriken antyder. Har blivit sugen på att köpa en Nokia 5230, verkar prisvärd och kul funktionsmässigt.

Men innan jag slår till; finns det någon annan mobil för maximalt 1500 kronor som är värd att slänga ett öga på? Och nej, jag har inte mer pengar än just 1500, tyvärr, så det är taket (nån hundring upp möjligen).

Mvh
Emil Berggren

Postad 23 mars 2010 - 10:59

Jan Andersson
  • Jan Andersson
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tveka inte, KÖP din iPhone nu!

Måste säga att köpet av min iPhone är det bästa köpet jag har gjort på länge. Jag är så stolt och glad över den. Skulle det inträffa att jag blir av med den så köper jag omgåeende en ny. Massa roliga aps och tillbehör till den. Jag kan också rekommendera en tillbehörsbutik som heter www.playman.se . Har en öppen rabattkod om intresset finns. 4565 är koden och ger 5 %.

Tveka inte KÖP!

Postad 23 mars 2010 - 14:40

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Förutsättningar att nya iPhone modellen kommer få kraftig uppdatering är större än någonsin.

[1] Muntlig uttalan från S.Jobs om att nya iPhone kommer få "A+ uppdatering"
Apple har hamnat i storbråk med Adobe och Google (främst av allt). Steve Jobs har många gånger uttryckt sin irritation att förre detta partner (Google) vill "ta kål" på Apple. Konkurrera ut från telefonmarknaden. Google:s VD Eric Schmidt är inte längre med i Apples styrelse och S.Jobs har kastat ett par muntliga kängor mot Google.
Android tar marknadsandelar snabbare än Google + att Android modeller släpps många gånger om året och att Android OS telefoner släpps av många olika företag.
Apple behöver kraftfulla uppdateringar för att säkra sin ställning.

[2] Apple har köpt en processortillverkare
Köpet gjordes för sent för att 3G S skulle hinna få en "egentillverkad" processor. iPad:en däremot har en Apple-brandad processor. Processorn i iPad:en är inget speciellt, vilket lämnar misstankar om att det har mest jobbats på hårdvara för kommande iPhone modellen.

[3] Uppköp av mjukvaruföretag
Apple har köpt upp Simplify Media, ett företag som tillverkade app:ar som lät att komma åt hemmadatorns innehåll. Musik (med länk), bilder, filmer som strömmades till telefonen. Programmen är numera borta från AppStore. Företaget har köpts upp och verksamheten har mörklagts med förklaringen att man inte får avslöja något förrän om ett par månader...
Apple har köpt upp Lala, i listan bland andra företag. Lala är något lik Spotify, skillnaden är att det körs i en webbläsare...

Hur det blir vet jag inte. Förutsättningar för en kraftfull uppdatering är större än någonsin tidigare. Jag är säker på att den kommer. Frågan om den kommer i form av mjukvaruuppdatering eller hårdvaruuppdatering (eller båda).
OS kommer du kunna uppdatera, det är bara hårdvaruuppdateringar som du går miste om.

När det kommer till hårdvaran är det högst chans på uppdatering i alla dessa områden:
- prestanda (RAM + processor + grafik)
- batteri (egentillverkad processor tillåter mer anpassningar för energispar)
- kamera (antagligen en enkel 5mpx AF med 480p (VGA) eller 720p video (HD ready))
- nya nätverksfunktioner (WiFi n och/eller DNLA osv...) med anpassningar för nya funktioner (kom åt musiken i hemmadatorn, ha en "cloud HDD" och strömma media innehåll därifrån, möjlightvis möjlighet för nya tillbehör som trådlös TV-out)

Valet är ditt.
Skillnaden mellan 3G S och kommande modell kommer att vara större än mellan 3G och 3G S. Räkna med 4-5 månaders väntetid. Om det spelar roll för dig (idag) om du har 3G eller 3G S - bättre att vänta. Är det ingen större skillnad - köp 3G S nu.
För mig spelar det inte nån roll om det är 3G eller 3G S.

Lycka till ! :D

Redigerat av algorithm, 23 mars 2010 - 15:04.

Postad 23 mars 2010 - 16:01

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0
En lite billigare mobil (säg max 2500, helst billigare) med en "bättre" kamera.
Tattoo är ett alternativ men kameran är rutten tyvärr.

Postad 23 mars 2010 - 16:39

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

En lite billigare mobil (säg max 2500, helst billigare) med en "bättre" kamera.
Tattoo är ett alternativ men kameran är rutten tyvärr.

SE C901 / SE K850.
Båda för under 2500 SEK. Inga roliga telefoner, men bra kamera.
Köper du via Emporio, se till att laddaren och annat är anpassade för Sverige. För eventuella garantiärenden kan du lämna in hos The Phone House, OnOff eller andra (ha med kvittot bara)...

Ett annat alternativ är ett hitta Samsung Jet, Nokia N82 eller andra billigt på Blocket.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.