Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The New Xbox Experience

758 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 November 2008 - 21:06

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
0102, antar att det är ny box som gäller. Jag har flashat den samt bytt skal.

Postad 19 November 2008 - 21:11

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

ring MS upge felkoden

Postad 19 November 2008 - 21:22

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Hmm, finns det något sätt att filtrera allt material? Så den endast visar gratis-grejer?

Och gärna endast sådant som man verkligen kan tanka hem och inte vänta en vecka...

Visst, det är en kassa-ko men ge oss alternativ i varje fall.

/JvA

Postad 19 November 2008 - 21:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

värst va alla komenterar avatarera haha jag hatar dem men jag bryr mig inte man kan ju använda sina egna bilder om man vill för det

Du måste tänka på att alla mogna och vuxna människor inte vill att folk ska komma hem och se sånt barnsligt TECKNAT på deras xbox 360 :)

Postad 19 November 2008 - 21:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5772 inlägg
  • 0
Har upptäckt en dålig sak angående installeringen av spel. Har du 2 konsoler hemma så måste du ominstallera spelet varje gång du byter hårddisken mellan konsolerna. Jag har tex projektor i ena rummet och plasma TVn i andra och en xbox360 i varje rum. Kommer bli drygt om MS inte kan fixa detta. Tyckte det var nog att man behövde ha skivan insatt, men MS har gått ännu ett steg och gjort det omöjligt för oss med 2 konsoler.

Postad 19 November 2008 - 22:14

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Varje gång jag eller min bror tittar på friends avatarer fryser xboxen, vi har varsin. Händer detta för fler?
Kan även inte nå nånting på marketplace på någon av konsollerna

Postad 19 November 2008 - 22:16

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Varje gång jag eller min bror tittar på friends avatarer fryser xboxen, vi har varsin. Händer detta för fler?

Hände mig nyss, första gången jag kollade på avatarer, jag stängde av konsolen för kvällen dock när det skedde.

Kan även inte nå nånting på marketplace på någon av konsollerna

Många som redan påpekat att det är ett problem.

Postad 19 November 2008 - 22:16

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
gillar verkligen nya nxe, och jag vann ca 10 sekunder per laddning på forza 2!
men det bästa är att jag på en gång då jag satte i forza 2 ( innan jag la in det på HDD) upplevde bilden som bättre, och efter att ha kollat ett gäng spel så kanjag nog säga att skalningen på xboxen har blivit bättre, vilket gjort att spelen ser lite skarpare o med bättre djup.
nog detta som nissen som testade nxe såg och inte det att den skulle ladda texturer snabbare ( vilket den garanterat gör också ).
jag kör i 1080p.

nu gäller det att köpa 120GB HDD! :-)

gillar till o med avatarerna, även om jag helst hade sett dom lite vuxnare.

Postad 19 November 2008 - 22:19

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Du måste tänka på att alla mogna och vuxna människor inte vill att folk ska komma hem och se sånt barnsligt TECKNAT på deras xbox 360 :)

ups sorry det vart fel fomulerat jag hatar avatarerna inte tvärt om hehe sorry

Postad 19 November 2008 - 22:28

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Ser ingen anledning i att hata avatarerna? :)

Postad 19 November 2008 - 22:35

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Undra om Sony hakar på och gör det möjligt att installera spel på hdd? Då främst för att det ska bli kortare laddningstider. Tycker det var ett smart drag av MS. Nu störs man ju inte längre av konsolen när man spelar.

Redigerat av New Player, 19 November 2008 - 22:36.

Postad 19 November 2008 - 22:38

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

de kan göra mycket från MS du kan ringa och upge din felkod du ska dock inte säga att den är flashad

Postad 19 November 2008 - 22:39

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
På PS3 installerar man redan spelen.

Postad 19 November 2008 - 22:42

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

På PS3 installerar man redan spelen.

Ja just de, men alla kan man inte installera.

Redigerat av New Player, 19 November 2008 - 22:43.

Postad 19 November 2008 - 22:43

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0

Ja just de, men alla kan man inte installera.

Inte på 360 heller :)

Postad 19 November 2008 - 22:45

Upp_o_ner
  • Upp_o_ner
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

de kan göra mycket från MS du kan ringa och upge din felkod du ska dock inte säga att den är flashad

Det upptäcker dom när de testar den för RRoD innan reparation (sen körs ett test efteråt också för att kolla att den funkar). Är de snälla så blir det ett nytt moderkort utan flashning, är de elaka så skickas den tillbaka utan reparation alternativt frågar om han vill bekosta lagning.

Postad 19 November 2008 - 22:56

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Det upptäcker dom när de testar den för RRoD innan reparation (sen körs ett test efteråt också för att kolla att den funkar). Är de snälla så blir det ett nytt moderkort utan flashning, är de elaka så skickas den tillbaka utan reparation alternativt frågar om han vill bekosta lagning.

nu e det ju inte moderkortet de flashar utan det är dvd läsaren..... och här slutar mitt snack om detta då man inte får snacka pirat grejer på forumet

Postad 19 November 2008 - 23:01

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Inte på 360 heller ;)

Är ju inte inte ens nära samma. Hur många är det på 360? 2-3? av hur många? 300?

360 har en universal lösning som inte utvecklaren av ett spel behöver bry sig om. PS3 är det upp till var och en, ingen installation - val till installation - tvång till installation. Tyvärr är 90% av de kategori 1 och 3 och inte 2.

Tror nog det kan komma till PS3 också. Dock blir ju en del redigt jobbiga, MGS4 som tuggar in på 32gb kommer ju ta en lunch :) Fast det är ju bara en klar minoritet av spelen som toppar över 1 DVD.

Microsoft testar aldrig DVD-läsaren och upptäcker därmed aldrig flash. Skulle man bli nekad är det för att man blivit bannad från Live eller för att man öppnat sin 360 vid flashning på ett klumpigt vis. Har man gjort det hos en person som kan så ska där inte vara några spår och då aldrig några problem.

Postad 19 November 2008 - 23:03

johwig
  • johwig
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tycker inte alls om eländet!
microsoft har förstört xbox 360 i flera omgångar, om man man nu skall ha någon experience av det så måste dom ta in maskinen och byta ut fläktarna och hårddisken i boxen

Det enda som vara bra med sista patchen är möjligheten att installera på hårddisken!

Avatararer och fjant kan dom skicka till Nintendo jag vill spela spel inte något annat!

Går det att få sin xbox 360 inlöst av microsoft för att dom har försötört den

Postad 19 November 2008 - 23:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Har upptäckt en dålig sak angående installeringen av spel. Har du 2 konsoler hemma så måste du ominstallera spelet varje gång du byter hårddisken mellan konsolerna. Jag har tex projektor i ena rummet och plasma TVn i andra och en xbox360 i varje rum. Kommer bli drygt om MS inte kan fixa detta. Tyckte det var nog att man behövde ha skivan insatt, men MS har gått ännu ett steg och gjort det omöjligt för oss med 2 konsoler.

Kör du samma profil på båda konsolerna? Testat att vara online mot Live samtidigt?

Tror att de har gjort samma som med Arcade spelen. De är dels signerade mot den maskin som du köpte den på, alltså du kan lira utan att vara online på den, samt mot den profil som du har mot live, alltså du kan lira på annan maskin sålänge det du är online med det konto du använde när du installerade.

Tycker inte alls om eländet!
microsoft har förstört xbox 360 i flera omgångar, om man man nu skall ha någon experience av det så måste dom ta in maskinen och byta ut fläktarna och hårddisken i boxen

Det enda som vara bra med sista patchen är möjligheten att installera på hårddisken!

Avatararer och fjant kan dom skicka till Nintendo jag vill spela spel inte något annat!

Går det att få sin xbox 360 inlöst av microsoft för att dom har försötört den

Ack, jag som trodde folk köpte en konsol för att spela på. Vad gör du med din maskin? kollar på dashboardet hela tiden? Man måste ju var urlögligt fjantig och missat poängen med en konsol om man helt plötsligt inte klarar av den bara för att där är en tecknad gubbe på skärmen när man inte spelar.

Det är nog mer fjantigt att störa sig hårt på det än att själva avatar-saken är fjantig. Viktigaste är ju att spelupplevelsen är orörd eller förbättrad som den nu är med installation.

Postad 19 November 2008 - 23:09

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

kanske dax att du spelar spel då har du ju ingen nytta av dashen så spela på du och gnäll inte

Redigerat av Duckface21, 19 November 2008 - 23:09.

Postad 19 November 2008 - 23:12

johwig
  • johwig
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Är den nån som vet vart man hittar teman som fanns in the grafiksa explosiionen blev av?

Postad 19 November 2008 - 23:16

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Är den nån som vet vart man hittar teman som fanns in the grafiksa explosiionen blev av?

deman hittar du under my xbox sen väljer du andra rutan där samma ställe du ändrar din avatar på där kan du ändra dina teman

Postad 19 November 2008 - 23:18

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Wow, Live tuggar segt som fan. Dels så klarar de inte av att visa alla avtarbilder som folk postar nu på alla miljontals forum, kommer inte in på marketplace osv.

Tur att man fick ner Braid iaf tidigare så man har något.

Postad 19 November 2008 - 23:24

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
wo installerade cod4 grafiken vart bättre skarpare behagligare :P

Postad 19 November 2008 - 23:40

hustler123
  • hustler123
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag sitter i detta nu och laddar över Halo 3 till hårddisken. Har jag helt missat att man kan göra det här eller är det en ny feature som kom med updaten?

Betyder det här att man kan låna spel och lägga över dem precis som på den gamla goda tiden när man körde chippat?

Postad 19 November 2008 - 23:42

Unregistered1a5a7d81
  • Unregistered1a5a7d81
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Till er som installerat NXE:

När man "sparat" ett spel på hdd, är då denna utopi att konsollen fortfarande är förhållandevis tyst när man spelar det sann?
Eller får man räkna med att det fortfarande låter som ett tröskverk?

Vh Revolver

Postad 19 November 2008 - 23:42

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Jag sitter i detta nu och laddar över Halo 3 till hårddisken. Har jag helt missat att man kan göra det här eller är det en ny feature som kom med updaten?

Betyder det här att man kan låna spel och lägga över dem precis som på den gamla goda tiden när man körde chippat?

nej du måste starta spelen med skivan

Postad 19 November 2008 - 23:44

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0

Skivan måste vara i för att starta . Men vad tyst det blev nu när man spelade

Postad 19 November 2008 - 23:46

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Skivan måste vara i för att starta . Men vad tyst det blev nu när man spelade

ja och inte bara det graffen vart bättre med och snabbare laddningstid.

synd bara att fläktarna låter så illa

Redigerat av Duckface21, 19 November 2008 - 23:50.

Postad 19 November 2008 - 23:58

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
GoW2 led ju inte av att hamna på HDDn direkt... Texturerna laddar direkt numera.

Avatarer och interfacet kan man ju ha lite åsikter om. Tyckte inte om dem själv; men vafasen... Hur mycket är man i dashboarden egentligen?

Nått som VERKLIGEN är dåligt är att popupsen inte längre verkar vara context-sensitive. Innan kom man alltid till 'rätt' meny, men det verkar man inte göra längre?!?

Friends-kanalen var ju intressant. Jättedålig för att ta reda på vem som är online, bra dock att de klumpat samman folk som spelar samma spel. Extra coolt var att vissa teman (GoW2 - Last Day tex) gjorde att bakgrunden till ens vänner i den kanalen visade lite olika prylar från spelet.

Postad 20 November 2008 - 00:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Till er som installerat NXE:

När man "sparat" ett spel på hdd, är då denna utopi att konsollen fortfarande är förhållandevis tyst när man spelar det sann?
Eller får man räkna med att det fortfarande låter som ett tröskverk?

Vh Revolver

Du får exakt den ljudnivån som du har när du startar maskinen utan skiva. Vilken nivå är helt upp till hur gammal maskinen är och hur varmt den har det. En varm gammal box låter mycket med en ny sval falcon är tyst.

Postad 20 November 2008 - 00:10

hustler123
  • hustler123
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

nej du måste starta spelen med skivan

Tänkte väl det. Rätt dum fråga nu när jag tänker efter.

Postad 20 November 2008 - 00:24

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Friends-kanalen var ju intressant. Jättedålig för att ta reda på vem som är online,

Är ju väldigt lätt att se vilka som är online tycker jag, alla som inte är det sover ju och står därför och nickar med huvudet.

Postad 20 November 2008 - 00:56

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Är inte heller så vidare förtjust i avatarerna och som jag fattat det är dessa något man inte kommer ifrån. Man är alltså "tvingad" att skapa en även om man inte vill eller har jag fattat detta fel? Men om man bortser från denna Mii kopia så verkar allt annat med uppdateringen lätt överväga detta och tur är väl det eftersom denna uppdatering inte går att avstå från om man vill kunna använda sig av Live tjänsterna.

Nu återstår bara att se om Microsoft inte gör samma blunder som dom gjorde förra året vid ungefär den här tiden då de inte var förberedda på antalet Live användare skulle öka så markant som det gjorde. Eftersom så många redan verkar ha diverse problem med tjänster som Marketplace tyder detta dock på det motsatta tyvärr får bara hoppas att problemen avtar allt eftersom färre personer laddar ner uppdateringen.

Postad 20 November 2008 - 01:10

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Att installera GOW2 till hårddisken tyckte jag inte hjälpte texturladdningen ett dyft. Samma som innan hos mig iallafall.

Postad 20 November 2008 - 01:12

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Är inte heller så vidare förtjust i avatarerna och som jag fattat det är dessa något man inte kommer ifrån. Man är alltså "tvingad" att skapa en även om man inte vill eller har jag fattat detta fel? Men om man bortser från denna Mii kopia så verkar allt annat med uppdateringen lätt överväga detta och tur är väl det eftersom denna uppdatering inte går att avstå från om man vill kunna använda sig av Live tjänsterna.

Nu återstår bara att se om Microsoft inte gör samma blunder som dom gjorde förra året vid ungefär den här tiden då de inte var förberedda på antalet Live användare skulle öka så markant som det gjorde. Eftersom så många redan verkar ha diverse problem med tjänster som Marketplace tyder detta dock på det motsatta tyvärr får bara hoppas att problemen avtar allt eftersom färre personer laddar ner uppdateringen.

du behöver inte skapa någon avatar man kan välja att ha bara en bild om man vill presis som tidigare...
och att man inte kan använda marketplace i dag är inte direkt MS fel men tänk själv om alla vill in på en sida samtidigt på en o samma dag o minut då blir det stock och alla kommer inte in detta är bara för alla är intresserade av denna nya update tänksjälv om alla vill tex in på aftonbladet.se på en o samma sec det går inte fins ingen sida på nätet som klarar det!!!

Postad 20 November 2008 - 01:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Beror på. Låt det först gå minst 1 dag iaf. Förra året var ju veckor. Marketplace problemen håller på att kollas enligt MajorNelson. Förutom det har jag inte haft problem med Live, lyckades ändå få ner 14 arcadespel från Live så ändå rätt nöjd.

Postad 20 November 2008 - 01:48

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Bungie svarar om Halo 3 installations problemen:

"When Halo 3 runs, if a HDD is present, we copy maps from the DVD to the utility partition on the HDD," says Noguchi. "And as a result, it means that even if Halo 3 is already installed to the HDD, it will still copy maps to the utility partition."

Då vet vi varför iaf. Det mest rättvisa bör ju vara att testa laddningstiderna på en maskin helt utan hårddisk mot installation. Finns ju en del spel som använder sig av hårddisken.

Postad 20 November 2008 - 01:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Fan, sugen på Xbox Community Game.....jänkarna har redan fått det.

För er som missat det är detta den Youtube för gamers som man pratat om. Att folk kan göra egna spel med XNA och sedan lägga upp på Live. Kan bli en riktigt hit. Snacka om user created content:

http://arstechnica.c...e-launch-titles

Postad 20 November 2008 - 06:04

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

nu e det ju inte moderkortet de flashar utan det är dvd läsaren..... och här slutar mitt snack om detta då man inte får snacka pirat grejer på forumet

Flashning får man diskutera, men det kanske inte är rätt tråd för det dock.

Postad 20 November 2008 - 07:56

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Fan, sugen på Xbox Community Game.....jänkarna har redan fått det.

Det fanns väl en XNA download till marketplace som gav en det? Jag är inte så sugen på såna spel (betala för amatörverk? Jag har svårt nog att betala för arkad spel) så jag laddade inte ner det.

Postad 20 November 2008 - 07:58

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Nu har även jag blivit med NXE och det var väl roligt att MS tog steget in i 2000-talet - avatarerna känns ganska Nintendo som någon sa innan men det är kul att man inte är så stiff! Hann med att pilla runt ganska mycket och göra en del inställningar. Installerade Fallout 3 till den pyttelilla hårddisken och visst blev det bra mycket tystare när man spelade! Nästan nere i godkänd nivå nu! NXE är ganska snyggt men långt ifrån så snyggt och överskådligt som förlagan XMB... men nu är det här en första version och mycket kommer nog ändras!

Postad 20 November 2008 - 08:47

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

NXE är ganska snyggt men långt ifrån så snyggt och överskådligt som förlagan XMB... men nu är det här en första version och mycket kommer nog ändras!

Nu får du se upp! Palminio gav mig en avräkning för liknande betraktelse :P

Postad 20 November 2008 - 09:38

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Nu får du se upp! Palminio gav mig en avräkning för liknande betraktelse :P

Äh, det ser väl vem som helst var man (rätteligen) hittat inspiration?

Postad 20 November 2008 - 10:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tycker det ser bra ut. Känns betydligt snabbare än det gamla också. Avatarerna tycker jag till skillnad från en hel del andra är ett kul tillägg.
Fable 2 på hårddisken fick ner laddningstiderna en del. Mycket trevligt

Postad 20 November 2008 - 10:32

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Tycker det ser bra ut. Känns betydligt snabbare än det gamla också. Avatarerna tycker jag till skillnad från en hel del andra är ett kul tillägg.
Fable 2 på hårddisken fick ner laddningstiderna en del. Mycket trevligt

Då skall jag installera det jag med. Hur mycket plats tog det?

Postad 20 November 2008 - 10:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Då skall jag installera det jag med. Hur mycket plats tog det?

Det vet jag inte exakt. 5-6GB skulle jag gissa på.

Postad 20 November 2008 - 11:21

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Fable 2 tog 6.8GB.

Postad 20 November 2008 - 11:48

Chriz
  • Chriz
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Tyckte inte att GoW2 laddade snabbare än innan, efter att ha installerat det. Kanske är olika på olika spel dock.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.