* Officiell Tråd - HTC Touch HD *
2075 svar till detta ämne
Postad 06 december 2008 - 00:09
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Kan någon ge en liten snabbkurs i hur Tomtom funkar. Förstår inte vad man ska ha och vad som behövs.... /Ice
Just nu har jag en massa olika versioner TTN och vet inte vilken som funkar. Någon som vet exakt vilken som fungerar på HD'n? Har även några olika versioner av Scandinavia maps men vet inte vilken som är bäst och om tal är på dem, får testa och se. Eller vet någon vilken som funkar bäst? Om man blir medlem på iPmart så kan man läsa mer där, lite meckigt att hitta i forumet bara. http://www.ipmart-forum.comRedigerad, förbjudet innehåll, my bad, sorry.
Redigerat av TheGun, 06 december 2008 - 00:31.
Postad 06 december 2008 - 00:20
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Ni är väl medvetna om att ni INTE får posta länkar och skriva guider om hur man använder dessa program som man har skaffat illegalt på detta forum?
TomTom 7 med kartor som man inte har betalat för och crack är absolut förbjudet att posta här!
Läs forumreglerna!
Ni riskerar att bli avstängda!
Postad 06 december 2008 - 00:45
Daniel25
-
Daniel25
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Jag rekommenderar iGo istället för TomTom. Testa gärna det. Mindre resurskrävande och lätt att navigera i programmet!
Postad 06 december 2008 - 01:14
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Jag rekommenderar iGo istället för TomTom. Testa gärna det. Mindre resurskrävande och lätt att navigera i programmet!
Det skulle jag gärna göra om det fanns en version med stöd för Touch hd vilket jag inte sett på deras sida.
Postad 06 december 2008 - 01:54
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Hur gär kag för att syncka mina kontakter från Outlook Express? ?
Har försök att installer Outlook test versionen) som följer med och importera kontakterna dit, men när jag synkar så säger den bara "Det går inte att synka med den outlook-profil som du använder, eftersom den annan profil har tidigare skapats eller profilen är lösenordesskyddad"
Jag har inget lösenord och jag fattar inte vad den menar med "tidigare profil". Har inte kapat nått alls! Vill bara få över 150+ kontakter!
Postad 06 december 2008 - 08:14
najen
-
najen
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Vilket JVLA SKTlarm! Den ringer 2 gånger sen stänger skärmen automatiskt av sig och sen ringer alarmet inte mer. Tack vare det skiten kommer jag för sent till mitt jobb! Finns det nåt alarm man kan ladda ner som inte stänger av sig när telefonen gör det eller kan man inte använda sk*ten som alarm?
Postad 06 december 2008 - 09:07
lisenella
-
lisenella
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Postad 06 december 2008 - 09:34
Unregistered42611
-
Unregistered42611
-
Guru
-
-
4 120 inlägg
Funderar lite på en sån här. Men vad finns det för tillbehör? Till Touch Pro finns det ju ett bordställ - vet någon om detta fungerar även till touch HD? Eller om det finns något annat till den här?
I min nuvarande mobil så har jag 4 gb internminne. Jag har fått för mig att ha minnet internt skall göra att saker går snabbare - men detta kanske är en förlegad tanke? Är det sak samma med att använda den där micro sloten med ett extern minne?
//Loofy
Redigerat av Unregistered42611, 06 december 2008 - 09:37.
Glömde frågan om minne. :) ("Glömde"-"Minne":)
Postad 06 december 2008 - 09:54
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2 805 inlägg
Funderar lite på en sån här. Men vad finns det för tillbehör? Till Touch Pro finns det ju ett bordställ - vet någon om detta fungerar även till touch HD? Eller om det finns något annat till den här? //Loofy
Det finns några olika, men den här tycker jag verkar bäst: http://www.expansys.se/p.aspx?i=175742 Den har dock inte släppts här än.
Postad 06 december 2008 - 10:13
Unregistered42611
-
Unregistered42611
-
Guru
-
-
4 120 inlägg
Ok... Kanon. Den såg ju ut att fylla funktionen bra...
Nåja skall fundera lite mer på detta.
En liten sidofråga till då. Vilken operatör har det bästa Datatrafik-avtalet för den här typen av mobil? Hur mycket data använder man? Jag gissar på att man kan få den att prioritera wlanet när man är hemma..(?) så där "kostar" det ju inget så sätt.. men i övrigt hur mycket Datatrafik går det åt om man låt säga surfar en halvtimma-timma om dagen?
//Loofy
Postad 06 december 2008 - 10:29
lisenella
-
lisenella
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
En liten sidofråga till då. Vilken operatör har det bästa Datatrafik-avtalet för den här typen av mobil? Hur mycket data använder man? Jag gissar på att man kan få den att prioritera wlanet när man är hemma..(?) så där "kostar" det ju inget så sätt.. men i övrigt hur mycket Datatrafik går det åt om man låt säga surfar en halvtimma-timma om dagen?
//Loofy
Jag har Tele2 Fri surf, 79kr/mån exkl moms kombinerat med jobbarkompis 55kr/mån, dvs du ringer, sms:ar o surfar i princip hur mycket du vill med en månadskostnad sällan överstigande 400 kr.
Postad 06 december 2008 - 10:56
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Jag är helt överväldigad av denna lur när det kommer till allt, utom opera-browsern. Vilket skräp!
Jag är ganska beroende av superstart, då jag samlar alla mina länkar där. Men det är helt omöjligt att logga in på sitt konto med opera, för den känner inte av att inloggningslnappen är en länk. Dessutom tog det mig nästan 10 min att ens komma fram och skriva detta inlägg.
I övrigt är jag supernöjd!
Postad 06 december 2008 - 12:52
Unregistereda4b6d1f0
-
Unregistereda4b6d1f0
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
//Loofy
Det billigaste i ditt fall är nog Tele2 men om du börjar surfa mer eller vill ha HSDPA-hastighet så är tre både billigare och snabbare!
Postad 06 december 2008 - 13:29
yayayay
-
yayayay
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Vilket JVLA SKTlarm! Den ringer 2 gånger sen stänger skärmen automatiskt av sig och sen ringer alarmet inte mer. Tack vare det skiten kommer jag för sent till mitt jobb! Finns det nåt alarm man kan ladda ner som inte stänger av sig när telefonen gör det eller kan man inte använda sk*ten som alarm?
Har inte fått min Touch HD ännu, kommer få den innan Januari. Men eftersom jag inte kan vänta har jag redan nu börjat leta program. Satt upp kategorier och skrivit program jag hittat och ska testa när jag får den. Här har du listan på alarm jag hittat som verkar okej. Väckarklockor• pTravelAlarm http://www.burroak.on.ca/pta.html• Klaxon http://www.koushikdu...ch/label/Klaxon• SpoonAlarm http://www.spoontool...es/Page1220.htm• AlarmMaster http://www.connectiv...master_ppc.html• G-alarm http://www.ageye.de/index.php?s=homeAv dessa tycker jag G-alarm verkar bäst.
Redigerat av yayayay, 06 december 2008 - 13:39.
Postad 06 december 2008 - 14:01
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Den stora klockan i TouchFLO3D med den vita ramen passar inte alls in på vissa bakgrundsbilder som jag har. Hittade 2 program som gör att man kan förändra utseendet på klockan. crystalHolyfox gör både ramen och klockan genomskinlig. crystalHolyfoxFlipNoBackMbord plockar bort ramen. Klockans siffror är svarta. FlipNoBackMbordGör så här: Kopiera över cab filerna till telefonen och installera den cab du vill använda. Efter installationen startar telefonen om sig. Byte av utseendet av klockan: Avinstallera cab filen, installera den nya cab filen du vill ha i stället. Telefonen startar om sig. För att återgå till den vanliga klockan: Avinstallera cabfilen och starta bara om telefonen.
Postad 06 december 2008 - 14:23
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
funkar det inte mer opera testa opera mini eller explorer
Postad 06 december 2008 - 14:51
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Tvärtemot den vita ramen med svarta siffror: Svart ram och vita siffror på klockan: BlackClock
Postad 06 december 2008 - 14:55
a_33
-
a_33
-
Rookie
-
6 inlägg
Kunde inte häller motstå ”svartstenen” och måste säga att den lever upp till hypen.. (min iaf). Var något orolig efter att ha läst några recensioner att den skulle vara seg, men jämfört med min p990 är den mycket piggare i alla avseende, samt vilket rikt utbud av inställningar och program som finns till Windows mobile. Gillar man inte något så är det bara att byta. Tror aldrig jag kommer gå tillbaka till Symbian efter det här.
Postad 06 december 2008 - 15:04
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Samma problem med IE tyvärr. Testar att installera Opera Mini just nu, så vi får se hur det går.. surt! :/ EDIT: Opera Mini ser ut att fungera bra!
Redigerat av jouh, 06 december 2008 - 15:11.
Postad 06 december 2008 - 15:08
Beeos
-
Beeos
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag får inte någon 3G uppkoppling. Det ska väl koma fram en ikon när 3G är aktivt? Något man själv måste ställa in? Har fri data via telenor. Så det är fritt fram för data-roaming. Samma problem med IE tyvärr. Testar att installera Opera Mini just nu, så vi får se hur det går.. surt! :/
EDIT: Opera Mini ser ut att fungera bra! 
Vilken mobil valde du under HTC? Fanns ju flera olika.
Redigerat av Beeos, 06 december 2008 - 15:17.
Postad 06 december 2008 - 15:17
lisenella
-
lisenella
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag får inte någon 3G uppkoppling. Det ska väl koma fram en ikon när 3G är aktivt?
Något man själv måste ställa in? Har fri data via telenor. Så det är fritt fram för data-roaming.
Jag får upp symbolen 3G, men jag har Tele2. Det beror kanske på var du bor och aktuell 3G täckning i ditt område
Postad 06 december 2008 - 16:09
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
det här med å installera tomtom 7 var inte lätt... nån som har nån svensk beskrivning som man förstår?
Postad 06 december 2008 - 16:30
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Vilken mobil valde du under HTC? Fanns ju flera olika.
Surfa bara in på www.operamini.com med Internet Explorer, så väljer den själv åt dig och det r bara att klicka "OK" några gånger så är saken biff.  det här med å installera tomtom 7 var inte lätt... nån som har nån svensk beskrivning som man förstår?
Jag kan hjälpa dig med det över msn senare ikväll om du vill. Det var lite småkrångligt. Dock har jag inte hunnit testa det ute på "fältet" än, men allt ser ut att fungera prima.
Postad 06 december 2008 - 16:43
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Surfa bara in på www.operamini.com med Internet Explorer, så väljer den själv åt dig och det r bara att klicka "OK" några gånger så är saken biff. 
Jag kan hjälpa dig med det över msn senare ikväll om du vill. Det var lite småkrångligt. Dock har jag inte hunnit testa det ute på "fältet" än, men allt ser ut att fungera prima.
Småkrångligt är ordet.. =/
Postad 06 december 2008 - 16:55
Beeos
-
Beeos
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Surfa bara in på www.operamini.com med Internet Explorer, så väljer den själv åt dig och det r bara att klicka "OK" några gånger så är saken biff. 
Tack Vart lägger sig programmet sen? Kan man göra det till standard?
Postad 06 december 2008 - 16:58
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag har tjatat på Tre om den fina svarta stenen sedan i sommras när jag först läste om den. Det vet fortfarande inte när de ska börja sälja den, verkligen trist och de lär ju tappa många kunder på detta. Jag fick nog i förra helgen och beställde på Telenor. Nu blir det så att hela familjen går över till Telenor. Jag hade dock problem med beställningen. Försökte i ett par dagar, men fick bara upp "Ett fel har inträffat" när jag försökte skicka beställningen. Slutligen fick de i butiken beställa manuellt i onsdags. Leveranstiden skulle vara ca 1 vecka, så man får väl hoppas att de skickar den i början av nästa vecka. Det är ett kul namn "Blackstone" . Jag kommer från stenriket i nordöstra Skåne som är känt för sin vackra svarta granit (Diabas). Både min farfar och min farfars far var stenarbetare, därför känns det ganska kul med en modern hitech produkt som knyter an till traditionen. Jag har haft en HTC TyTn II genom jobbet och varit mycket nöjd med den. Innan jag hade den var jag tveksam till win mobile och touch, men när man väl har börjat använda det är det otänkbart att byta till något annat. Dessvärre blev min TyTn II stulen för ett par veckor sedan och jag tvingades att åter använda min gamla k800i. Jag tyckte att en var bra förr, men nu när man är van vid touch och win mobile känns det som rena stenåldern att använda den. Jag har nästan aldrig använt stylusen till min TyTn II, det har funkat med fingrarna, även om det händer att man trycker fel. Förhoppningsvis går det ännu lättare med HD:n, som har betydligt större skärm. Verkligen kul att så många skriver här och kommer med bra tips! Det var någon som frågade efter bilder, här hittar ni massor av bra bilder: http://dailymobile.s...uch-hd-gallery/Ett av mina favoritprogram är syncroTime (freeware) som synkar klockan i mobilen mot ett atomur. http://handheld.soft...Time-9077.shtml
Postad 06 december 2008 - 17:16
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
blir snart galen, har nu fått igång tomtom men den vägrar synka med kartorna jag har på minneskortet
Postad 06 december 2008 - 17:35
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
blir snart galen, har nu fått igång tomtom men den vägrar synka med kartorna jag har på minneskortet
Hehe, Tomtom är inte svårt att installera. Det är kartorna som är det jobbiga...
Postad 06 december 2008 - 18:34
lisenella
-
lisenella
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hehe, Tomtom är inte svårt att installera. Det är kartorna som är det jobbiga... 
Var har du köpt TomTom 7? Jag hittar ingen som säljer
Postad 06 december 2008 - 18:41
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Var har du köpt TomTom 7? Jag hittar ingen som säljer
Hehehe...Om du läser ditt inlägg så borde du kunna lista ut svaret
Postad 06 december 2008 - 19:54
X-Edge
-
X-Edge
-
Användare
-
-
118 inlägg
Lite hjälp (förhoppningsvis) angående inställningar för Telia. Snabbstartsguidens tips att använda automatisk konfiguration av dataanslutnings-inställningarna funkade ju inte så bra.
Start, Inställningar, Anslutningar,Anslutningar. Om inget står där så "lägg till ny modemanslutning". Om det står något(i mitt fall stod där Halebop efter en auto-konfiguration) så tryck "Hantera befintliga anslutningar". Om befintlig finns så på nästa sida trycker du länge på anslutningen och väljer "ta bort". Sedan "ny".
Namn : Internet (ev ett valfritt namn,inte säker)
Välj modem : Mobillinje (GPRS, 3 G)
Åtkomstpunktens namn : online.telia.se
Sedan kommer man till 3 rutor, "Användarnamn", "lösenord" och "Domän". Lämna dessa rutor tomma, bara tryck på slutför.
Nånstans angavs även ett namn för inställningarna : gprs telia
Trycker man på hantera befintliga anslutningar så har man i nederkant sedan : "Allmänt","Modem","Proxyinställningar". Man står i "Modem"-fliken direkt men om man väljer "Allmänt"-fliken så kan man där ange namnet : gprs telia
Mitt internet funkar och jag har även provat att skicka MMS. Dock ej provat att ta emot MMS.
Är ingen expert på detta, men fråga om det är nått oklart
Postad 06 december 2008 - 19:56
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
tomtom finns i massa olika affärer. kolla www.tomtom.com ....
Postad 06 december 2008 - 19:59
lisenella
-
lisenella
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
tomtom finns i massa olika affärer. kolla www.tomtom.com ....
Har tittat där, men du kanske kan ge mig länken där jag kan se på TomTom 7 på www.tomtom.com
Redigerat av lisenella, 06 december 2008 - 20:00.
Postad 06 december 2008 - 20:06
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Kolla runt på återförsäljningslistorna. Här tex finns http://www.dustinhom...5010153924.aspx
Postad 06 december 2008 - 20:26
lisenella
-
lisenella
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Kolla runt på återförsäljningslistorna. Här tex finns http://www.dustinhom...5010153924.aspx
Jaghittade bara tomtomkartor på din länk. Du måste ha missförstått mig. Jag är ute efter TomTom Navigator 7 och Dustin har jag varit i kontakt med och de säger att de väntar på att TomTom ska släppa navigator 7 den till Sverigevilket ännu inte skett...säger de. Har du annan information.
Postad 06 december 2008 - 20:52
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
TomTom 7 finns inte att köpa här än ....
Postad 06 december 2008 - 20:56
lisenella
-
lisenella
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
TomTom 7 finns inte att köpa här än ....
Tack
Postad 06 december 2008 - 21:57
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2 805 inlägg
Lite hjälp (förhoppningsvis) angående inställningar för Telia. Snabbstartsguidens tips att använda automatisk konfiguration av dataanslutnings-inställningarna funkade ju inte så bra.
Start, Inställningar, Anslutningar,Anslutningar. Om inget står där så "lägg till ny modemanslutning". Om det står något(i mitt fall stod där Halebop efter en auto-konfiguration) så tryck "Hantera befintliga anslutningar". Om befintlig finns så på nästa sida trycker du länge på anslutningen och väljer "ta bort". Sedan "ny". Namn : Internet (ev ett valfritt namn,inte säker) Välj modem : Mobillinje (GPRS, 3 G) Åtkomstpunktens namn : online.telia.se
Sedan kommer man till 3 rutor, "Användarnamn", "lösenord" och "Domän". Lämna dessa rutor tomma, bara tryck på slutför.
Nånstans angavs även ett namn för inställningarna : gprs telia Trycker man på hantera befintliga anslutningar så har man i nederkant sedan : "Allmänt","Modem","Proxyinställningar". Man står i "Modem"-fliken direkt men om man väljer "Allmänt"-fliken så kan man där ange namnet : gprs telia
Mitt internet funkar och jag har även provat att skicka MMS. Dock ej provat att ta emot MMS.
Tack fick det att fungera nu!
Postad 06 december 2008 - 22:00
Beeos
-
Beeos
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Start, Inställningar, Anslutningar,Anslutningar. Om inget står där så "lägg till ny modemanslutning". Om det står något(i mitt fall stod där Halebop efter en auto-konfiguration) så tryck "Hantera befintliga anslutningar". Om befintlig finns så på nästa sida trycker du länge på anslutningen och väljer "ta bort". Sedan "ny". Namn : Internet (ev ett valfritt namn,inte säker) Välj modem : Mobillinje (GPRS, 3 G) Åtkomstpunktens namn : online.telia.se
Nånstans angavs även ett namn för inställningarna : gprs telia Trycker man på hantera befintliga anslutningar så har man i nederkant sedan : "Allmänt","Modem","Proxyinställningar". Man står i "Modem"-fliken direkt men om man väljer "Allmänt"-fliken så kan man där ange namnet : gprs telia
Jag tror det funkar. Men jag får inte fram någon 3G ikon uppe i meny raden. Sen en annan fråga, såg någonstans att man kan lägga in svenska krona kursen i aktier. Hur?
Postad 06 december 2008 - 22:17
najen
-
najen
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har inte fått min Touch HD ännu, kommer få den innan Januari. Men eftersom jag inte kan vänta har jag redan nu börjat leta program. Satt upp kategorier och skrivit program jag hittat och ska testa när jag får den. Här har du listan på alarm jag hittat som verkar okej.
Väckarklockor • pTravelAlarm http://www.burroak.on.ca/pta.html • Klaxon http://www.koushikdu...ch/label/Klaxon • SpoonAlarm http://www.spoontool...es/Page1220.htm • AlarmMaster http://www.connectiv...master_ppc.html • G-alarm http://www.ageye.de/index.php?s=home
Av dessa tycker jag G-alarm verkar bäst.
Tackar tackar! Ska prova imorrn så får vi se om nåt funkar
Postad 06 december 2008 - 22:50
Beeos
-
Beeos
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
*Suck* försökte chatta med telenor för att dom rätta inställningarna för att aktivera 3G. Fick som svar:
"Jag förstår inte vad du menar med 3G inställningar. 3G är själva nätet som telefonen går på, alltså via 3Gmaster. Har du problem med något? Det är ingen inställning som man behöver lägga in manuellt i telefonen utan den söker själv upp masterna."
Det löser sig.
Postad 06 december 2008 - 23:20
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
*Suck* försökte chatta med telenor för att dom rätta inställningarna för att aktivera 3G. Fick som svar: "Jag förstår inte vad du menar med 3G inställningar. 3G är själva nätet som telefonen går på, alltså via 3Gmaster. Har du problem med något? Det är ingen inställning som man behöver lägga in manuellt i telefonen utan den söker själv upp masterna."
Det löser sig. 
Vad är det du funderar över då? De har ju rätt om du nu menar 3G roamingen... förklara gärna vad du undrar så ska du se att du får svar här.
Postad 07 december 2008 - 00:03
Beeos
-
Beeos
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag försöker få min telefon att använda 3G nätet. Det ska koma upp en 3G ikon när den är ansluten. Men jag måste missat något.
Postad 07 december 2008 - 01:04
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Jag försöker få min telefon att använda 3G nätet. Det ska koma upp en 3G ikon när den är ansluten. Men jag måste missat något.
vilken stad e du i? beroende på vart man e så finns det täckning för 3g, gå ut på nån öppen plats å kolla. Du kan även gå in på inställningar i start -> telefon -> band och välj wcdma eller auto på den och välj UMTS den första så den inte letar vanligt gsmnät.
Postad 07 december 2008 - 01:09
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Här finns massor av bra program för win mobile: http://www.1800pocketpc.com Jag har börjat tanka för fullt så man är bered att installera när mobilen kommer
Postad 07 december 2008 - 01:21
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Här finns massor av bra program för win mobile: http://www.1800pocketpc.com Jag har börjat tanka för fullt så man är bered att installera när mobilen kommer
Tänk bara på att ALLA wm program inte funkar med HDn
Postad 07 december 2008 - 08:57
Beeos
-
Beeos
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
vilken stad e du i? beroende på vart man e så finns det täckning för 3g, gå ut på nån öppen plats å kolla. Du kan även gå in på inställningar i start -> telefon -> band och välj wcdma eller auto på den och välj UMTS den första så den inte letar vanligt gsmnät.
Jag bor i Malmö så det ska inte vara något problem. Har fungerat med mina andra telefoner. Med telenor så skrev jag in "Internet.telenor.se" som adress.
Postad 07 december 2008 - 10:48
Unregistered4d1cbd01
-
Unregistered4d1cbd01
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Opera i Blackstone till WM är av den gamla typen, dvs utan komprimerande proxyserver. Inte mycket att ha. Då får du inladdningtider på 40-50 s för stora sajter. Det suger lika mycket som att surfa på Safari på iPhone, som jag har sett. Istället får man installera Opera 4.2 Mini för Java. Inte lika bra upplevelse, men den använder hela skärmen som den ska förstås och de stora sajterna är nere i en fjärdedel av inladdningstider, vilket är nödvändigt för att man ska palla.
Eller så får du vänta på att Opera för WM ska uppdateras.
Tack!!!!! Opera Mini fungerar ju helt kanon!! Damn, jag älskar HD'n. Coolaste jag köpt sedan PS3'an  Har pillat runt o tweakat o lärt mig gui't under några dagar, och surfningen var det största minuset jag hade (IE & Opera) - nu är det borta. Tack igen för tipset! Håll ner "Lägg på luren" knappen längst ut till höger under ett par sekunder. För att låsa upp måste du trycka "lås upp" som dyker upp i det nedre vänstra hörnet och sedan trycka "lås upp" igen som då är placerad högre upp på skärmen.
Vill tacka för detta också, mycket bra tips! Frågan är om någon har tips på bra alternativa tangentbord. Det är det sista/enda jag har lite problem med just nu. Vanesak säkert, men tangentbordet är trots stor skärm lite väl pilligt. Jag vet att det finns alternativ (ngn visade irl), men vet inte var jag kan hitta. Är beredd att betala för bra alternativ, dvs måste inte vara freeware.
Redigerat av Unregistered4d1cbd01, 07 december 2008 - 10:56.
Postad 07 december 2008 - 11:26
hobs0n
-
hobs0n
-
Användare
-
-
109 inlägg
Postad 07 december 2008 - 11:42
xxmannen
-
xxmannen
-
Användare
-
-
185 inlägg
Tomtom7 är tydligen bäst jämnfört med Navigon på HD.. vartfall enligt några användare som kör mc så ska Tomtom ha den lättavlästa rena displayen. Men inget är sagt om IGO8.. ska prova detta snygga nav-program för utvärdering när jag får min blackstone http://navngo.com
Redigerat av xxmannen, 07 december 2008 - 11:51.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|