Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 januari 2009 - 12:21

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Jag uppgraderade till 1.0.1.02 och nu fungerar inga filmer alls fatttar inte vad som hänt innan fungerade de men samma film fungerar ej längre.

Vad kan man göra åt detta?

Jag antar att du har dragit ut strömmen några minuter och provat igen?
Min hängde sig vid ett tillfälle och vägrade spela upp något, men blev sitt gamla jag efter Norsk reboot.

Postad 05 januari 2009 - 12:37

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag antar att du har dragit ut strömmen några minuter och provat igen?
Min hängde sig vid ett tillfälle och vägrade spela upp något, men blev sitt gamla jag efter Norsk reboot.

Ska ta prova detta

Postad 05 januari 2009 - 12:58

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Välkommen till forumet rent "fysiskt" också och inte bara som smygtittare!

Måste vara ett av de mest intressanta och kontroversiella 1:a inlägg jag har läst.
Skulle vara kul och höra om någon med fjärrkontrollproblem kunde flytta på sin mediaspelare för att se ifall den fungerar bättre då. Eller rent av leker lite med inställningarna på TV'n.
Har visserligen förstått det som att felet har funnits kvar efter uppgradering.
Det är ju ljus vi pratar om så jag är öppen för att det kan ha betydelse, men är ganska skeptisk till att det verkligen är problemet för de flesta. Några har ju bytt sina enheter och fått bort problemen.

Du måste vara ganska okänslig för judder om det ser bra ut med 50Hz.
Nu skrev du inte vad det var för typ av film (DVD, MKV osv.), men om det är HD-film i .mkv-format så lär 60Hz bli ett rejält lyft i panoreringarna. "Fullbildsproblemet" som du beskriver det, ska ha blivit bättre efter firmwareuppgraderingen... har du inte gjort den?

tjena, kul att du svarade:) jo jag talar om mkv 1080p filmer, och ja 60hz var ett fantastiskt lyft! jag har nya uppdateringen om det inte kommit ännu en ny nu under förra veckan?:blink:
mitt fullskärms fel finns bara om jag sätter på spelaren när tvn visar den från start. om jag har spelaren på och sen byter till den på tvn så fixar den det..
ehh e dålig på att förklara..
men det är inget jag stör mig på.
SUB PROBLEM- nån som vet om man kan fixa textningen när det ska vara snedskirven text står det(i) framför och efter?

Postad 05 januari 2009 - 13:05

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

tjena, kul att du svarade:) jo jag talar om mkv 1080p filmer, och ja 60hz var ett fantastiskt lyft! jag har nya uppdateringen om det inte kommit ännu en ny nu under förra veckan?:blink:
mitt fullskärms fel finns bara om jag sätter på spelaren när tvn visar den från start. om jag har spelaren på och sen byter till den på tvn så fixar den det..
ehh e dålig på att förklara..
men det är inget jag stör mig på.
SUB PROBLEM- nån som vet om man kan fixa textningen när det ska vara snedskirven text står det(i) framför och efter?

Nejdå, då har du den nya versionen.

Textproblemet verkar inte helt lättlöst eftersom det är ett problem med samtliga mediaspelare mer eller mindre.
Ditt fullskärmsproblem har fått nya negativa saker på vissa TV efter uppdateringen.
Kanske det blir en lösning på det, men troligen går det inte att optimera till alla TV.
Jag har inte märkt av problemen på min Pioneer-TV, varken innan eller efter uppgraderingen.

EDIT: Subs från externa textfiler gör inte så som du beskriver, men den blir inte kursiv ändå. /EDIT.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 05 januari 2009 - 13:06.

Postad 05 januari 2009 - 13:14

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Nejdå, då har du den nya versionen.

Textproblemet verkar inte helt lättlöst eftersom det är ett problem med samtliga mediaspelare mer eller mindre.
Ditt fullskärmsproblem har fått nya negativa saker på vissa TV efter uppdateringen.
Kanske det blir en lösning på det, men troligen går det inte att optimera till alla TV.
Jag har inte märkt av problemen på min Pioneer-TV, varken innan eller efter uppgraderingen.

EDIT: Subs från externa textfiler gör inte så som du beskriver, men den blir inte kursiv ändå. /EDIT.

nä men mitt fullskärmsproblem stör inte eftersom att jag bara måste trycka på uppdatera på tvn så säller den in sig rätt,
och jag har bara .srt filer till mina mkv filmer och det står (i) framför och efter lite då och då...

Postad 05 januari 2009 - 13:19

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
OK, jag har kanske inte kollat tillräckligt mycket på textat med denna burken.
Har ju en Tvix också...
Vi kan bara hoppas på nya fixar i nästa firmware. Jänkarna använder inte text i den utsträckningen, men det finns en hel del utländska users på AVSForum också.

Postad 05 januari 2009 - 13:22

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

OK, jag har kanske inte kollat tillräckligt mycket på textat med denna burken.
Har ju en Tvix också...
Vi kan bara hoppas på nya fixar i nästa firmware. Jänkarna använder inte text i den utsträckningen, men det finns en hel del utländska users på AVSForum också.

okej! men vad tycker du om skillnaden mellan tvixen och wd tv hdn då? själv gillar jag att den är så simpel och att allt flyter på fint, jag saknar däremot att kunna sätta filmomslagen på filerna. går det?

Postad 05 januari 2009 - 13:27

Zebron
  • Zebron
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hej !

Ingen här i forumet som har problem med att signalen inte skickas ut från hdmi-utgången efter att man stängt av och satt på enheten igen? Eller brutit strömmen.
Som det är nu måste den alltid vara på om jag inte vill ställa om signalen till hdmi på nytt om jag startar den.

Har lagt märke till att när jag ställer den på hdmi och väljer upplösning och trycker ok så får jag hdmi-utgången att fungera men på sidan man hoppar till switchar den snabbt tillbaka till composit.

Har sett på AVSForum att en annan skrivit om exakt samma problem. Utan att få det löst tyvärr...

Postad 05 januari 2009 - 13:27

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

okej! men vad tycker du om skillnaden mellan tvixen och wd tv hdn då? själv gillar jag att den är så simpel och att allt flyter på fint, jag saknar däremot att kunna sätta filmomslagen på filerna. går det?

Jag har lite bråttom till jobb nu, men kanske någon annan kan kasta ljus över detta.
Har för mig att det ska finnas någon typ av möjlighet till covers.

Tvixen är också relativt lätt att handskas med, men har nätverksmöjlighet som jag uppskattar.

Postad 05 januari 2009 - 13:32

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Hej !

Ingen här i forumet som har problem med att signalen inte skickas ut från hdmi-utgången efter att man stängt av och satt på enheten igen? Eller brutit strömmen.
Som det är nu måste den alltid vara på om jag inte vill ställa om signalen till hdmi på nytt om jag startar den.

Har lagt märke till att när jag ställer den på hdmi och väljer upplösning och trycker ok så får jag hdmi-utgången att fungera men på sidan man hoppar till switchar den snabbt tillbaka till composit.

Har sett på AVSForum att en annan skrivit om exakt samma problem. Utan att få det löst tyvärr...

tyverr har jag inte sött på detta problem, min har funkat felfritt hela tiden, kanske är tvn som inte upptäcker hdmi signalen?

Postad 05 januari 2009 - 14:29

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Om inte jag minns helt fel har denna fråga diskuterats på AVS forum ang att Samsungs skärmar ej riktigt jazzar med WD. Kommer ej ihåg om orsaken hittades.. kika på den tråden.

Postad 05 januari 2009 - 15:14

m4dd3
  • m4dd3
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Nu har jag också köpt en WD Media Player. Beställde den idag på komplett.se och den är redan skickad. Hade först tänkt köpa den på cdon pga. priset, men då jag fått svar från dem att de inte vet när den kommer i lager så valde jag bort dem. Vill ju ha den nu! :blink:

Postad 05 januari 2009 - 15:50

Civpol
  • Civpol
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Tjena. Ny på detta forum men gammal på Popcorn Hour forumet. Ett tips till er med förstärkare utan DTS möjlighet. Demuxa filen i "Audio Converter" så får ni AC3 ljud istället för DTS. Lite inställningsmeck men det gör man bara en gång. Processen i programmet tar ca 10 minuter. Vill ni ha en dump på inställningarna i "Audio Converter" så hör av er.

Postad 05 januari 2009 - 16:19

JvD
  • JvD
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en sådan här liten lådda men är främst intresserad av att använda den för att se alla de backuppade DVD som vi har på datorn, en förenkling av dvd-arrkivet. Så min fråga handlar ju om hur den fungerar att spela upp backuppade DVD-skivor (med all information bibehållen) och i vilket format som är att föredra för det syftet?

Postad 05 januari 2009 - 17:22

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en sådan här liten lådda men är främst intresserad av att använda den för att se alla de backuppade DVD som vi har på datorn, en förenkling av dvd-arrkivet. Så min fråga handlar ju om hur den fungerar att spela upp backuppade DVD-skivor (med all information bibehållen) och i vilket format som är att föredra för det syftet?

Ja det funkar bra med ISO filer, men menyn i dvdn försvinner... iallfall vad jag har märkt, kanske går att trycka på nån knapp för att komma dit men det verkar inte så.
jag använder min främst för full hd mkv filmer, det är den riktigt bra på för detta priset!
om du inte behöver menyerna i filmerna så är wd tv hd en fin liten pryl!

Postad 05 januari 2009 - 18:41

JvD
  • JvD
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Menyerna är kanske inte helt nödvändiga men jag vill ha tillgång till ljud- och undertextval.
Har dock få HD-filmer, men visst vore det bra om det skulle funka bra för framtiden när det mesta börjar bli utbytt mot högupplösta filmer. Än så länge består arkivet av lågupplösta DVD men det räcker långt i mina ögon.

Postad 05 januari 2009 - 18:55

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Menyerna är kanske inte helt nödvändiga men jag vill ha tillgång till ljud- och undertextval.
Har dock få HD-filmer, men visst vore det bra om det skulle funka bra för framtiden när det mesta börjar bli utbytt mot högupplösta filmer. Än så länge består arkivet av lågupplösta DVD men det räcker långt i mina ögon.

ljud och undertextval finns lättåtkomligt medan filmen spelas.

Nån som vet om det går att sätta in covers på filmerna? det skulle vara pricken över iet

Postad 06 januari 2009 - 19:06

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Tjena. Ny på detta forum men gammal på Popcorn Hour forumet. Ett tips till er med förstärkare utan DTS möjlighet. Demuxa filen i "Audio Converter" så får ni AC3 ljud istället för DTS. Lite inställningsmeck men det gör man bara en gång. Processen i programmet tar ca 10 minuter. Vill ni ha en dump på inställningarna i "Audio Converter" så hör av er.

Jag har gjort detta på ett fåtal filmer men nu helt plötsligt kan jag ej konvertera mer. Vet inte om det är filerna i sig eller om det är ett permanent fel jag fått.

Skicka gära inställningarna till mig så kan jag se snabbt om det är något som jag vart och pillat på.

--Edit-- Har fått det att fungera igen..

Redigerat av Unregisteredd835cead, 06 januari 2009 - 20:49.

Postad 07 januari 2009 - 01:58

adrazar
  • adrazar
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Har precis sett min första film med denna lilla trevliga ask och är nöjd med vad jag sett hittils, dock har två frågetecken dykt upp som jag hoppas nån av er kan sprida lite ljus över;

- Hur skall man lägga mapparna på den externa disken för att få det att bli snyggt inne i menyerna?
Jag gjorde en mapp i roten och la i den mappen en undermapp och däri filmen. (f:\Film\xvid\Blaha\Blaha.avi)2
Jag får dock inte upp något på ett smart sätt utan får välja "Video/All video" och där dyker alla filnamn upp med "?"-symboler samt filnamn. Fungerar ju dock att välja dem där, men vill ju gärna ha ett vettigare system på det.

- Märkte att maskinen helt hängde(?) sig när jag lät den stå oanvänd en liten stund. Först kom skärmsläckaren igång och rullade på, men när jag tryckte på fjärren (spelar ingen roll vilken knapp) så hände inget, den bara fortsatte.
Stängde av skärmsläckaren och tänkte att det var en väg ur problemet (måste ju dock vara lösningsbart ändå?) men samma sak händer om jag låter den stå så att den "fadar ut". Allt låser sig och jag måste rycka sladden.

Någon som kan bringa lite ljus över problemen? Jag har uppdaterat till senaste FW vilket jag gjorde direkt utan att ha testat den innan, så jag vet inte om det funkade bättre innan.

Postad 07 januari 2009 - 08:30

Unregisteredcca7e880
  • Unregisteredcca7e880
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Jag har en liten fundering kring hur maskinen hanterar sitt "mediebibliotek". Har den någon intern databas eller scannas bibliotek on-the-fly?

Mer konkret, säg att jag titt som tätt kopplar bort hårddisken för att fylla på med nytt innehåll, och sedan ansluter den. Kommer varje återanslutning att trigga någon gigantisk refresh/import/scan som tar timvis eller bara funkar det utan problem?

Postad 07 januari 2009 - 10:14

Lasse64
  • Lasse64
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Har haft min WD TV HD i snart en vecka nu och den har fungerat utmärkt, har spelat en massa olika saker på den utan problem. Det enda har väl varit DTS ljudet som då går via den optiska ljudutgången. Men som sagt där finns det ju enkla lösningar. Konvertera om ljudet till stereo istället eller köpa en hemmabioanläggning...

Det enda som stört mig lite är att man ibland får trycka flera gånger på fjärren för att den ska reagera men som sagt det är bara ibland och man kan kanske ha varit för snabb i svängarna. Någon hängning har inte hänt ännu. Vad jag saknar nu på forumet är väl lite mera konkreta tips för hur man hanterar dess "finesser" för det är svårt att hitta information om. Den ska ju vad jag förstår klara skivomslags bilder, hur?

Jo, det jag sett är att den inte alltid uppdaterar miniatyrerna av bilder som man har utan bara vissa. Fast det är exakt samma typ av bildformat JPG.

Postad 07 januari 2009 - 12:11

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Har precis sett min första film med denna lilla trevliga ask och är nöjd med vad jag sett hittils, dock har två frågetecken dykt upp som jag hoppas nån av er kan sprida lite ljus över;

- Hur skall man lägga mapparna på den externa disken för att få det att bli snyggt inne i menyerna?
Jag gjorde en mapp i roten och la i den mappen en undermapp och däri filmen. (f:\Film\xvid\Blaha\Blaha.avi)2
Jag får dock inte upp något på ett smart sätt utan får välja "Video/All video" och där dyker alla filnamn upp med "?"-symboler samt filnamn. Fungerar ju dock att välja dem där, men vill ju gärna ha ett vettigare system på det.

- Märkte att maskinen helt hängde(?) sig när jag lät den stå oanvänd en liten stund. Först kom skärmsläckaren igång och rullade på, men när jag tryckte på fjärren (spelar ingen roll vilken knapp) så hände inget, den bara fortsatte.
Stängde av skärmsläckaren och tänkte att det var en väg ur problemet (måste ju dock vara lösningsbart ändå?) men samma sak händer om jag låter den stå så att den "fadar ut". Allt låser sig och jag måste rycka sladden.

Någon som kan bringa lite ljus över problemen? Jag har uppdaterat till senaste FW vilket jag gjorde direkt utan att ha testat den innan, så jag vet inte om det funkade bättre innan.

Hej, dina mappar är typ som mina, f:\Film\HD/DVD/DivX\filmnamn.ändelse
det du gör är att du går i på tv hd spelaren och väljer "folder" i videosekvensen, då får du en meny på först, "USB2" sen filmer, sen hd och sen alla filmerna som ligger där.
ditt andra fel var nog bara ett engångsfel, min har aldrig hängt sig , jag har haft den på i nästan en dag och skärmsläckaren var på bara inga problem att starta spelaren fårn skärmsläckaren

Jag har en liten fundering kring hur maskinen hanterar sitt "mediebibliotek". Har den någon intern databas eller scannas bibliotek on-the-fly?

Mer konkret, säg att jag titt som tätt kopplar bort hårddisken för att fylla på med nytt innehåll, och sedan ansluter den. Kommer varje återanslutning att trigga någon gigantisk refresh/import/scan som tar timvis eller bara funkar det utan problem?

den scannar efter varje gång den startar, mendet går fort! eller, jag hade typ 15000 bilder på hddn först men då tog det kanske en minut innan den var klar, nu när jag tog bort de så tar det 4 sekunder typ

Postad 07 januari 2009 - 12:15

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Hej!

Har haft min WD TV HD i snart en vecka nu och den har fungerat utmärkt, har spelat en massa olika saker på den utan problem. Det enda har väl varit DTS ljudet som då går via den optiska ljudutgången. Men som sagt där finns det ju enkla lösningar. Konvertera om ljudet till stereo istället eller köpa en hemmabioanläggning...

Det enda som stört mig lite är att man ibland får trycka flera gånger på fjärren för att den ska reagera men som sagt det är bara ibland och man kan kanske ha varit för snabb i svängarna. Någon hängning har inte hänt ännu. Vad jag saknar nu på forumet är väl lite mera konkreta tips för hur man hanterar dess "finesser" för det är svårt att hitta information om. Den ska ju vad jag förstår klara skivomslags bilder, hur?

Jo, det jag sett är att den inte alltid uppdaterar miniatyrerna av bilder som man har utan bara vissa. Fast det är exakt samma typ av bildformat JPG.

lättast lägger du in "thumbnails" från itunes, man kan se de på filmer som är i mp4 format. inte mkv som jag förstår det.
ang hembioanläggning så använder jag mig av datorhögtalare, logitech z-4545 eller vad de heter, fint filmljud ochden läser av dts och dd:)

Postad 07 januari 2009 - 13:06

Gunnesbon
  • Gunnesbon
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej
Snart är jag också en lycklig ägare av en WD TV. Beställningen gjordes på CDON den 1:e jan. Det trista är att den inte finns i lager, jag har hört mig för med supporten, får se vad de säger.

Min WD TV kommer att användas mycket för musikuppspelning. Hur fungerar det? Kan man köra random, i mappen och bland alla MP3or? Lägga upp spellistor?

/Johan

Postad 07 januari 2009 - 13:11

Gunnesbon
  • Gunnesbon
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Fick svar från CDON, för alla som är intresserade av att köpa där:

Hejsan.

Tack för ditt mail.

Pga av tekniska fel och högt tryck på lagret har leveranserna dröjt.

Beklagar detta.

Ditt paket beräknad postas i helgen.

Trevlig dag

/Johan

Postad 07 januari 2009 - 16:32

Thomas_1974
  • Thomas_1974
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej!

Ny på forumet och lycklig ägare till denna fantastiska lilla låda som funkat klockrent hittills!
Jag har dock inte ännu fattat riktigt hur man ställer in bilden. Jag har en HD-Ready 42'' plasma, som enligt manualen stödjer:

50Hz: 480i, 480p och 576i
60Hz: 480i, 576i och 576p

Vad betyder detta? Är inte HD-ready 720p, eller har jag fått allt om bakfoten?

Vilken inställning skulle ni tro blir "bäst" med denna TV? Nu kör jag i "Auto", och är väl jättenöjd med det. Men man vill ju gärna klämma ur "det sista" ur grejerna... :)

Postad 07 januari 2009 - 17:21

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Hej
Snart är jag också en lycklig ägare av en WD TV. Beställningen gjordes på CDON den 1:e jan. Det trista är att den inte finns i lager, jag har hört mig för med supporten, får se vad de säger.

Min WD TV kommer att användas mycket för musikuppspelning. Hur fungerar det? Kan man köra random, i mappen och bland alla MP3or? Lägga upp spellistor?

/Johan

Ja det går att slumpa musiken i mappar eller alla man har, det ser rätt snyggtut på tvn när detspelas med albulcover å så..

Postad 07 januari 2009 - 17:25

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Hej!

Ny på forumet och lycklig ägare till denna fantastiska lilla låda som funkat klockrent hittills!
Jag har dock inte ännu fattat riktigt hur man ställer in bilden. Jag har en HD-Ready 42'' plasma, som enligt manualen stödjer:

50Hz: 480i, 480p och 576i
60Hz: 480i, 576i och 576p

Vad betyder detta? Är inte HD-ready 720p, eller har jag fått allt om bakfoten?

Vilken inställning skulle ni tro blir "bäst" med denna TV? Nu kör jag i "Auto", och är väl jättenöjd med det. Men man vill ju gärna klämma ur "det sista" ur grejerna... :)

jag tror att du inte har "äkta hd ready" som är 720p, men omtvn säger det så är det säkert för att den kanske har hdmi ingång? jag vet inte..

men sätt det på 720p och låt tvn convertera ner det om det går, eller så sätter du på 576p som är tvns högsta..

Postad 07 januari 2009 - 18:43

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Hej!

har läst denna tråd ganska mycket nu tycker jag.
SRT och SUB-filer verkar funka även om de är kodade på olika sätt. Det är ju kung. tyvärr verkar vissa ha problem med synkningen. Förhoppningsvis går det att uppdatera bort.

Hur blir det om man skulle önska ha datorn ikopplad, men även en extern hårddisk/minne? Detta är ju önskvärt då man vill fylla på med filmer t.ex, som ofta är regelbundet.
Om jag ansluter min dator i USBporten på baksidan, och har ett USB-minne på framsidans port. Kommer jag då åt usbminnet via min dator? Finns det någon möjlighet att flytta filer på liknande sätt?

MVH!

Postad 07 januari 2009 - 18:59

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Hej!

har läst denna tråd ganska mycket nu tycker jag.
SRT och SUB-filer verkar funka även om de är kodade på olika sätt. Det är ju kung. tyvärr verkar vissa ha problem med synkningen. Förhoppningsvis går det att uppdatera bort.

Hur blir det om man skulle önska ha datorn ikopplad, men även en extern hårddisk/minne? Detta är ju önskvärt då man vill fylla på med filmer t.ex, som ofta är regelbundet.
Om jag ansluter min dator i USBporten på baksidan, och har ett USB-minne på framsidans port. Kommer jag då åt usbminnet via min dator? Finns det någon möjlighet att flytta filer på liknande sätt?

MVH!

Jag kan inte kolla om det funkar för jag har ingen usb - usb sladd, men det tror jag inte att det gör.. men kanske?
jag byter bara usbsladden och stoppar in den till datorn och fyller hårddisken med filmerna från bärbara datorn och sen tillbaka med sladden (kör en 500gigs 3.5" disk med externt nät. men har en kontroll som sätter på och stänger av den:)

Postad 07 januari 2009 - 19:04

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0

Jag kan inte kolla om det funkar för jag har ingen usb - usb sladd, men det tror jag inte att det gör.. men kanske?
jag byter bara usbsladden och stoppar in den till datorn och fyller hårddisken med filmerna från bärbara datorn och sen tillbaka med sladden (kör en 500gigs 3.5" disk med externt nät. men har en kontroll som sätter på och stänger av den:)

Det är ju om man har laddat hem musik eller film, och vill spara direkt på HDDn så blir det ju bekymmer. Skulle gärna vilja gömma undan hårddisken så den inte syns.
Med ditt sätt så står din WD-spelare vid datorn? Jag vill ha så lite jobb som möjligt och skulle önskat att hårddisken samtidigt skulle dyka upp på datorn som extern hdd. Ni förstår säkert.
Detta är verkligen denna spelares akilleshäl alltså. Om man ska hålla på att byta kabel och hålla på, så känns det nästan smidigare att ha tvn som extern skärm.

Hur gör ni andra?

Redigerat av Snoooz, 07 januari 2009 - 19:05.

Postad 07 januari 2009 - 19:36

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Det är ju om man har laddat hem musik eller film, och vill spara direkt på HDDn så blir det ju bekymmer. Skulle gärna vilja gömma undan hårddisken så den inte syns.
Med ditt sätt så står din WD-spelare vid datorn? Jag vill ha så lite jobb som möjligt och skulle önskat att hårddisken samtidigt skulle dyka upp på datorn som extern hdd. Ni förstår säkert.
Detta är verkligen denna spelares akilleshäl alltså. Om man ska hålla på att byta kabel och hålla på, så känns det nästan smidigare att ha tvn som extern skärm.

Hur gör ni andra?

köp en nas disk då? kan man inte fylla den från nätverket och ha den inkopplad i wdtvhdn då?

Postad 07 januari 2009 - 19:54

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0

köp en nas disk då? kan man inte fylla den från nätverket och ha den inkopplad i wdtvhdn då?

Jo det är ju en möjlighet, synd att jag kör med 54mbps trådlöst bara =)
Har du en? Hur gör du isåfall?

Postad 07 januari 2009 - 19:56

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Jo det är ju en möjlighet, synd att jag kör med 54mbps trådlöst bara =)
Har du en? Hur gör du isåfall?

nä jag har ingen, men läste nått om det längre bak i tråden. jag tycker det är rätt så smidigt som jag har det.
jag har inte datorn vid tvn utan har en bärbar som jag ställer breve och stoppar in usb kabeln i.

Postad 07 januari 2009 - 21:00

Lasse64
  • Lasse64
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Ja det går att slumpa musiken i mappar eller alla man har, det ser rätt snyggtut på tvn när detspelas med albulcover å så..

Hur gör man för att albumcover ska synas? Rippar man med windows mediaplayer och albumcovers syns i windows så syns dom inte i WD HD i alla fall inte för mig. Så hur exakt ska man fixa detta?

Hittade detta på nätet:

Media files are not showing thumbnails when accessed through a WD TV HD Media Player.

Cause:
Thumbnail support for media files connected to a WD TV HD Media Player are listed in the chart below. If the media files being accessed through the WD TV HD Media Player do not meet these requirements, a thumbnail picture will not be shown for that file.

File Type Only supports ID3 and EXIF format have thumbnail
mp3 Thumbnail in the id3 tag (“APIC” or “PIC” tag)
wma Thumbnail in the asf format (“WM/Picture” in the extended info)
m4a Thumbnail in the quicktime format (“moov/udta/meta/ilst/covr”)
mp4 Thumbnail in the quicktime format (“moov/udta/meta/ilst/covr”)
mp4a Thumbnail in the quicktime format (“moov/udta/meta/ilst/covr”)
flac
asf Thumbnail in the asf format (“WM/Picture” in the extended info)
wmv Thumbnail in the asf format (“WM/Picture” in the extended info)
jpg Thumbnail in the exif
jpe Thumbnail in the exif
jpeg Thumbnail in the exif
tif Thumbnail in the exif
tiff Thumbnail in the exif

Redigerat av Lasse64, 07 januari 2009 - 21:43.

Postad 07 januari 2009 - 21:30

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0

nä jag har ingen, men läste nått om det längre bak i tråden. jag tycker det är rätt så smidigt som jag har det.
jag har inte datorn vid tvn utan har en bärbar som jag ställer breve och stoppar in usb kabeln i.

Du tycker det är bättre än att tvn fungerar som en extern skärm? Synd att det inte finns ett bättre sätt att nå filerna. Kanske måste sluta med att jag köper en Syvio 200, eller Popcorn ändå. Synd att dom ska kosta så mycket mer!

Postad 07 januari 2009 - 22:56

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Du tycker det är bättre än att tvn fungerar som en extern skärm? Synd att det inte finns ett bättre sätt att nå filerna. Kanske måste sluta med att jag köper en Syvio 200, eller Popcorn ändå. Synd att dom ska kosta så mycket mer!

jag var riktigt trött på att ha min bärbara som mediaspelare, stoppa in hdmi kabeln som är rätt känslig och sen 3 sladdar för att få digitalt ljud.
så för det priset som wd kostade så kan jag leva med att dra ut usbkabeln och stoppa in den i datorn lite då och då.
popcorn är ju rätt seg och så har inte jag någon lust att dra en nätverkskabel från hallen till vardagsrummet (15 meter bort, altså kanske 30m sladd som ska dras...

Postad 07 januari 2009 - 23:00

Erna113
  • Erna113
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Hur gör ni andra?

Min lösning som jag har tänkt mig är att koppla in en stor extern HDD till både datorn och WD-spelaren
och sedan ha en USB-switch så man enkelt kan switcha mellan dator/spelare.
http://www.usbswitch.com/

Postad 07 januari 2009 - 23:00

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Hur gör man för att albumcover ska synas? Rippar man med windows mediaplayer och albumcovers syns i windows så syns dom inte i WD HD i alla fall inte för mig. Så hur exakt ska man fixa detta?

Hittade detta på nätet:

Media files are not showing thumbnails when accessed through a WD TV HD Media Player.

Cause:
Thumbnail support for media files connected to a WD TV HD Media Player are listed in the chart below. If the media files being accessed through the WD TV HD Media Player do not meet these requirements, a thumbnail picture will not be shown for that file.

File Type Only supports ID3 and EXIF format have thumbnail
mp3 Thumbnail in the id3 tag (“APIC” or “PIC” tag)
wma Thumbnail in the asf format (“WM/Picture” in the extended info)
m4a Thumbnail in the quicktime format (“moov/udta/meta/ilst/covr”)
mp4 Thumbnail in the quicktime format (“moov/udta/meta/ilst/covr”)
mp4a Thumbnail in the quicktime format (“moov/udta/meta/ilst/covr”)
flac
asf Thumbnail in the asf format (“WM/Picture” in the extended info)
wmv Thumbnail in the asf format (“WM/Picture” in the extended info)
jpg Thumbnail in the exif
jpe Thumbnail in the exif
jpeg Thumbnail in the exif
tif Thumbnail in the exif
tiff Thumbnail in the exif

jag använder bara itunes, allt jag köpt där har albumcovers och det jag har rippat döper jag till samma som skivan heter på itunes och då kommer covern att laddas ner,

Postad 07 januari 2009 - 23:23

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0

Min lösning som jag har tänkt mig är att koppla in en stor extern HDD till både datorn och WD-spelaren
och sedan ha en USB-switch så man enkelt kan switcha mellan dator/spelare.
http://www.usbswitch.com/

Jag har också tänkt på det där. Men då jag har några meter från datorn och tvn så blir det en hel del dragning av USB-kablage, men det blir nog bäst.
jag menar, Switchen vill man väl ha vid datorn? och då behöver två usb-kablar mellan dataskrivbordet och tvn. Eller har du en annan lösning? =)

Postad 07 januari 2009 - 23:36

Erna113
  • Erna113
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag har också tänkt på det där. Men då jag har några meter från datorn och tvn så blir det en hel del dragning av USB-kablage, men det blir nog bäst.
jag menar, Switchen vill man väl ha vid datorn? och då behöver två usb-kablar mellan dataskrivbordet och tvn. Eller har du en annan lösning? =)

Det beror ju vart man har HDD placerad. Om den är placerad vid tv:n liksom WD-spelaren och sen har man
switchen vid datorn så blir det 2 kablar bort mot tv:n.
Bäst är nog att placera HDD så nära switchen som möjligt och ha korta kablar till dator och HDD och en längre bort till spelaren.

Postad 07 januari 2009 - 23:48

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0

Det beror ju vart man har HDD placerad. Om den är placerad vid tv:n liksom WD-spelaren och sen har man
switchen vid datorn så blir det 2 kablar bort mot tv:n.
Bäst är nog att placera HDD så nära switchen som möjligt och ha korta kablar till dator och HDD och en längre bort till spelaren.

Du är inte dum du!
Såg på kjell.com att dom har bra priser på switchar. både 2 och 4. 149 resp. 179kr. Samt 2st dyrare varianter.
vilka tror du är bäst? Hur kommer överföringshastigheten att påverkas tror du om man gör sådana här skarvar?

Postad 08 januari 2009 - 00:02

Erna113
  • Erna113
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Du är inte dum du!
Såg på kjell.com att dom har bra priser på switchar. både 2 och 4. 149 resp. 179kr. Samt 2st dyrare varianter.
vilka tror du är bäst? Hur kommer överföringshastigheten att påverkas tror du om man gör sådana här skarvar?

Nu har jag inte provat någon usb-switch men tror inte överföringshastigheten påverkas märkbart, men det är ju bara vad jag tror.

Postad 08 januari 2009 - 12:05

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Funderar på att åka och köpa en WD och en usb-switch efter jobbet om jag hittar/hinner.

Postad 08 januari 2009 - 12:15

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Funderar på att åka och köpa en WD och en usb-switch efter jobbet om jag hittar/hinner.

gör det och fota och visa hur det blev sen:) lycka till!

Postad 08 januari 2009 - 12:18

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Måste först fråga om jag kan testa varan och utvärdera varorna. Annars blir det bortslängda pengar, jag gör detta bara för att priset talar för det. Skulle helst vilja ha en PH A110 såklart

Jag för en dialog med komplett angående "Syvio 200 mediastreamer" (2000kr med så gott som samma spec och chassi som PH). Det är också en variant som kanske konkurrerar, med tanke på priset mm.

Redigerat av Snoooz, 08 januari 2009 - 12:24.

Postad 08 januari 2009 - 14:21

diskofiljonne
  • diskofiljonne
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Finns denna spelare inlagd hos Logitech Harmony fjärr än?

Tja!
Japp det gör den. Jag styr min WD med min Harmony One.
Det fungerar utmärkt.

Postad 08 januari 2009 - 16:49

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Jag hade en extra trådlös router liggandes, en Netgear WGT634U, med usb uttag för hd.
Testade med att koppla in ett usb -minne till den och köra ett extra lokalt trådlöst nätverk.
Fick ftp:a filer till minnet, funkade bra.

Jag trodde jag hade fixat trådlös överföring till disken nu med routern, och sedemera en usb -switch.
Anslöt min Mybook och skulle prova...kunde navigera runt och så på disken...

men, men, usb -interfacet i routern stöder bara "read only" på ntfs, fan vad synd. :)

Redigerat av Unregistered26979672, 08 januari 2009 - 16:58.

Postad 08 januari 2009 - 18:50

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
kan denna spelare jämföras med Tvix 6500 och PCH ? ?
tycker jag läst lite för mkt tråkigheter om denna att den inte klarar undertexter så jätte bra ?

ska köpa mig en mediespelare nästa vecka men e helt splittrad i tankarna ...

Postad 08 januari 2009 - 18:58

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Nej, du kan inte jämföra denna med PH eller tvix. Denna är en ren HD-spelare från usb eller extern hårddisk.

Med PH, Tvix kan du streama och ha mer finesser, men det kostar även mer. Själv tänkte jag först på denna, men slutar nog med att jag beställer en Syvio 200 imorgon förmiddag. En kopia på PH till lägre pris

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.