* Officiell Tråd - Samsung Omnia HD *
1004 svar till detta ämne
Postad 12 juli 2009 - 20:01
Unregistereda34e3e24
-
Unregistereda34e3e24
-
Användare
-
-
150 inlägg
varför har dom krånglat till det så för?  varför inte bara döpa det till "flight-mode" som på andra telefoner!! ^^
det finns inte någon som har hittat några roliga applikationer till luren ännu?! =)
Offline går snabbt att hitta , man behöver bara hålla ner "stäng" knappen och längre ner i samma lista finns offline
Postad 12 juli 2009 - 21:16
qungen
-
qungen
-
Användare
-
-
208 inlägg
är det någon som försökt att spela upp filmer som ni själva filmat på en ps3a med typ usb minne jag testade men det står att den inte stödjer det formatet
fan nu börjar jag bli sur
först så blir bilderna förvrängda
sen hackar det när man spelar upp egna filmer
o nu går det dessutom inte att köra dem i ps3an
fan va det ska krångla
är det någon som har några tips?
Postad 13 juli 2009 - 10:06
feducci
-
feducci
-
Användare
-
-
120 inlägg
är det någon som försökt att spela upp filmer som ni själva filmat på en ps3a med typ usb minne jag testade men det står att den inte stödjer det formatet fan nu börjar jag bli sur först så blir bilderna förvrängda sen hackar det när man spelar upp egna filmer o nu går det dessutom inte att köra dem i ps3an fan va det ska krångla är det någon som har några tips?
Angående bilderna så blir dom bra om man laddar ner dom i WinXP. Vista och Win7 förvränger bilderna av någon anledning. Det löser sig säker snart med en uppdatering.
Postad 13 juli 2009 - 10:21
360hackern
-
360hackern
-
Rookie
-
8 inlägg
Försökte uppdatera mjukvaran med pc studio idag men kommer bara upp en skylt att The connection between the phone and pc has been updated. Sen kommer jag ingen vart. Vad är det för fel eller har det inte kommit ut någon uppdatering ännu så därför det blir så, har någon mer fått så som jag??
Postad 13 juli 2009 - 10:30
feducci
-
feducci
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag får "Your software is completely up-to-date. Thank you for checking." när jag uppdaterar i WinXP.
Postad 13 juli 2009 - 10:44
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
När jag anslutit telefonen till PC Suite på min Vista laptop, så tankar den ner zipfiler och öppnar dom och sedan får jag beskedet att min mjukvara redan är "up to date."
Så det är bara att vänta.
Den nya mjukvaran är släppt i olika länder - bland annat i Italien - så den borde vara på väg hit också med vårt språkstöd.
Postad 13 juli 2009 - 12:07
360hackern
-
360hackern
-
Rookie
-
8 inlägg
Inaktiverade virusprogrammet så gick det men nu står det att denna uppdaterare inte stöder min mobil version?? Har ju för fasen köpt den i sverige hos telenor
Postad 13 juli 2009 - 14:04
360hackern
-
360hackern
-
Rookie
-
8 inlägg
Installerade om programmet men nu står det The connection between the phone and pc has been updated. Vetifasen vad det är för fel jag gör vilket jag inte tror jag gör
Postad 13 juli 2009 - 14:10
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Installerade om programmet men nu står det The connection between the phone and pc has been updated. Vetifasen vad det är för fel jag gör vilket jag inte tror jag gör 
Snabbaste sättet att lösa problemet är nog att ringa till Samsungs support.
Postad 14 juli 2009 - 00:02
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Detta är ju skandal! Om man går hemifrån med fullt batteri innan jobbet och kommer hem med ett urladdat så tappar ju telefonen helt sitt primära syfte! Bra märkligt!
Ja, nog vore det bättre om man gick iväg med ett tomt batteri och det var fullladdat när man kom hem
Postad 14 juli 2009 - 00:13
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Snabbtestade denna telefon idag och för första gången och tyckte den var bättre än väntat. Men en sak blev jag inte klok på, jag utgick från att den "vertikala iconmenyn" skulle vara ung som Touch Flo på Windows mobilerna, snabbvägar till olika "delar" av telefonen, typ musikspelare, kalender, kontakter, SMS osv, men istället var det för att dra olika widgets till skrivbordet. Men....är inte detta en ganska dum idé jämfört med vad jag trodde att det var, en navigationsmeny? Modifiera skrivbordet kanske man vill göra nån gång i början för att få till det man knappast ständigt och jämt va? Eller har jag missat något, hann som sagt bara testa den i några minuter.
En fundering till er som har denna telefon, hur känns den i fickan osv? Personligen tar jag hellre än stor platt telefon som denna än en "liten tjockis" då både kavaj och byxfickor tenderar att vara betydligt längre och bredare än de är höga.
Redigerat av Unregistered1413, 14 juli 2009 - 00:11.
Postad 14 juli 2009 - 14:54
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Ett litet tips:
Om du vill ta en bild med den främre kameran som är egentligen bara är till för videosamtal på Omnia HD knappar du in denna kod:
*#0*#
Klicka sedan på CIF CAMERA
Klicka sedan på skärmen så tas bilden som döps till "testmode0"
För att snabbt komma åt info om firmware versionen trycker man:
*#1234#
Telefon info:
*#0000#
Testläge:
*#0228#
Redigerat av crest, 14 juli 2009 - 15:15.
Postad 15 juli 2009 - 10:28
feducci
-
feducci
-
Användare
-
-
120 inlägg
Ny firmware har släppts i Sverige!!
Postad 15 juli 2009 - 10:37
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Hur står sig Samsung PC Suite mot Nokias motsvarande, som numera är ett riktigt bra program. Är det typ bara en brandad version av Nokias eller är det ett helt eget progra, isf, hur bra är det? Kan man t.ex. ansluta telefonen till datorn via blåtand och skriva och läsa sms på datorn? Kan man synca automatiskt via blåtand? Osv osv.
Postad 15 juli 2009 - 13:50
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
Inte lätt att uppdatera programvaran när usbn i datorn suger ut batteriet. Jag får att jag har för lågt batteri för att kunna uppdatera men har över halva batteriet kvar. Får ladda upp det fullt och försöka igen.
Var kan man läsa om vilka ändringar som gjorts?
Edit: Uppdaterad! Men jag hittar inget nytt som ska ingå i den nya uppdateringen... Ska ju va 2 nya spel och ny widgets osv. Men det kanske inte ingår i den svenska versionen? Nu står det att jag har XXIE9 om jag trycker *#1234#. Undrar om den har uppdaterat som den ska?
Edit2: Kan nån som inte uppgraderat kolla vilken version dom har? När jag ska uppdarera igen nu så säger den att telefonen inte stöds. Men jag uppdaterade utan problem, men det verkar inte vara någon märkbar skillnad.
Redigerat av Megaman1, 15 juli 2009 - 14:48.
Postad 15 juli 2009 - 14:55
James Bond
-
James Bond
-
Användare
-
-
145 inlägg
Så här står det på min och jag har inte lyckats uppdatera står bara att den är up to date.
SW VERSION:
[BP] I8910XXIE9
BP Compile Date : May 26 2009
BP Compile Time : 20:55:55
[AP Code] I8910XXIF7
[AO CSC] I8910XEEIE4
Gå in på Meny - vektyg - Enhetshanteraren. där står det mer överskådligt.
//JB
Postad 15 juli 2009 - 15:04
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
Jag har samma. Konstigt för jag kunde uppdatera min och gjorde också det utan problem, men hade samma version när jag var klar och allt fanns kvar som innan.
Postad 15 juli 2009 - 15:11
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Så här står det på min och jag har inte lyckats uppdatera står bara att den är up to date.
SW VERSION: [BP] I8910XXIE9 BP Compile Date : May 26 2009 BP Compile Time : 20:55:55 [AP Code] I8910XXIF7 [AO CSC] I8910XEEIE4
Gå in på Meny - vektyg - Enhetshanteraren. där står det mer överskådligt.
//JB
Du har den senaste versionen. Den förra hette I8910XXIE4 / I8910XEEIE4 / I8910XXIE6 Den nya heter I8910XXIF7/ I8910XEEIE4 / I8910XXIE9 Mjukvaruversion: 15/6 2009 Anpassad version: 15/5 2009
Redigerat av crest, 15 juli 2009 - 15:14.
Postad 15 juli 2009 - 15:21
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag har samma. Konstigt för jag kunde uppdatera min och gjorde också det utan problem, men hade samma version när jag var klar och allt fanns kvar som innan.
Alla mina kontakter försvann samt mina installerade program. Fick även installera om Route 66 och telefonen synkroniserade om nycklarna. Edit: När man anslutit och kollar en "första gång" så laddar telefonen ner filer och zippar upp dom. Sedan får man besked om man har en mjukvara "up to date" eller inte. Därefter, om man har en äldre mjukvara så går man vidare och ser numret på den gamla mjukvaran och den nya mjukvaran. Sedan kommer en varning upp att man inte får bryta förbindelsen och så vidare. Efter att ha laddat ner den nya mjukvaran och installationen startar så blir skärmen blå och man ser hur telefonen uppdateras. Har ni gått igenom detta så har en ny mjukvara blivit installerad. Om inte, så är den redan uppdaterad. Har ni nyligen köpt Omnia HD kan det vara så att de senaste leveranserna av luren redan har den nya mjukvaran installerad.
Redigerat av crest, 15 juli 2009 - 15:42.
Postad 15 juli 2009 - 15:49
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
Alla mina kontakter försvann samt mina installerade program. Fick även installera om Route 66 och telefonen synkroniserade om nycklarna.
Edit: När man anslutit och kollar en "första gång" så laddar telefonen ner filer och zippar upp dom. Sedan får man besked om man har en mjukvara "up to date" eller inte. Därefter, om man har en äldre mjukvara så går man vidare och ser numret på den gamla mjukvaran och den nya mjukvaran.
Sedan kommer en varning upp att man inte får bryta förbindelsen och så vidare.
Efter att ha laddat ner den nya mjukvaran och installationen startar så blir skärmen blå och man ser hur telefonen uppdateras.
Har ni gått igenom detta så har en ny mjukvara blivit installerad. Om inte, så är den redan uppdaterad.
Har ni nyligen köpt Omnia HD kan det vara så att de senaste leveranserna av luren redan har den nya mjukvaran installerad.
Jo jag gick igenom allt det där med utan problem. Det enda jag gjorde var att kopiera kontakterna när jag startade upp den efter. Route 66 funkade som innan och allt annat med. Men vad hände med dom extra spelen, widgets och ljuduppsleningen? Finns dom inte på den svenska versionen?
Postad 15 juli 2009 - 16:00
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jo jag gick igenom allt det där med utan problem. Det enda jag gjorde var att kopiera kontakterna när jag startade upp den efter. Route 66 funkade som innan och allt annat med. Men vad hände med dom extra spelen, widgets och ljuduppsleningen? Finns dom inte på den svenska versionen?
Konstigt att du inte behövde installera om Route 66, vilket jag behövde, och alla program var borta så det var bara för mig att lägga in dom igen och tanka ner Google Maps på nytt. Den svenska versionen har inga extra spel o.dyl. Får se om det kommer ytterliga en ny uppdatering. Samsung i olika länder kan lägga in olika saker i sina regionala mjukvaror om dom vill, men den svenska var fattig på godsaker.
Postad 15 juli 2009 - 16:29
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
Som vanligt med svenska versioner då..
Vore kul om någon testade om videoljudet har blivit bättre och om batteriet inte tar slut när man ansluter till datorn. Jag har inte spelat in något videoklipp så jag har inget att jämföra med, batteriet har jag inte koll på än.
Postad 15 juli 2009 - 16:38
James Bond
-
James Bond
-
Användare
-
-
145 inlägg
Den "nya" uppdateringen har väl inte kommit än den jag har nu är från 26maj, skulle väl komma en ny i Juli.
//JB
Postad 15 juli 2009 - 16:56
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Den "nya" uppdateringen har väl inte kommit än den jag har nu är från 26maj, skulle väl komma en ny i Juli.
//JB
Samsung släppte en ny svensk mjukvara för nedladdning idag. Nya Firmware delen är daterad 16 juni och den anpassade delen är från 15 maj.
Postad 15 juli 2009 - 17:52
qungen
-
qungen
-
Användare
-
-
208 inlägg
hur gör ni för att uppdatera jag provade att starta pc studio7 och tryckte på uppdatera
då står det något i stil med (failed to start the process) eller nåt sånt
måste man göra någon annan inställning i det programet först innan man kan uppdatera
när jag kollade i enhetshanteraren så står dom gamla mjukvaru namnen men jag har bara två olika inte tre som det skrevs ett par inlägg tidigare
när jag kollar så står det längst ner i enhetshanteraren (ej uppdaterad)
vad gör jag för fel
mvh jocke
Postad 15 juli 2009 - 20:10
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
Av nån anledning står det att inte min heller är uppdaterad, trots att jag har gjort en idag och har den nya i enhetshanteraren.
Postad 15 juli 2009 - 23:16
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
hur gör ni för att uppdatera jag provade att starta pc studio7 och tryckte på uppdatera då står det något i stil med (failed to start the process) eller nåt sånt måste man göra någon annan inställning i det programet först innan man kan uppdatera när jag kollade i enhetshanteraren så står dom gamla mjukvaru namnen men jag har bara två olika inte tre som det skrevs ett par inlägg tidigare när jag kollar så står det längst ner i enhetshanteraren (ej uppdaterad)
vad gör jag för fel
mvh jocke
När du har anslutit din telefon via USB till din dator: Se till att du har klickat på skärmen - när alternativen kommer upp - att du ska vara ansluten till PC Studio och inte Masslagring. Se till att du har internetförbindelse, såklart. Det kan vara tillfälliga störningar när man provar att uppdatera, koppla ur och anslut igen. Om inga brandväggar och antivirus program ställer till det för dig så bör det funka. Av nån anledning står det att inte min heller är uppdaterad, trots att jag har gjort en idag och har den nya i enhetshanteraren.
Var står det att telefonen inte är uppdaterad om du gjort en uppdatering idag... och du har sett att din skärm varit blå, efter en bit in i installationen, siffror snurrar hej vilt på den blå skärmen under uppdateringen och en stapel längst ner på din skärm haft en grön stapel som rört sig från vänster till höger i slutskedet av uppdateringen samtidigt som 2 staplar på datorskärmen också rör sig? Har du gått igenom det så har din telefon tagit emot en ny mjukvara. Annars kan du redan ha en nyligen släppt enhet med den nya mjukvaran och när du anslutit till PC Suite, kollat efter en uppdatering så ser du att programmet hämtar hem filer, packar upp och sedan får du meddelandet att din telefon redan är "up-to-date".OM du inte har nedanstående siffror när du knappat in koderna så har du inte lyckats uppdatera alls och får prova om igen. För att se din version av programvaran: Klicka på *#1234# Då ska du se: SW VERSION: [BP] I8910XXIE9 BP Compile Date : May 26 2009 BP Compile Time : 20:55:55 [AP Code] I8910XXIF7 [AO CSC] I8910XEEIE4 Går ur och klicka sedan på *#0000# så ser du enhetshanteraren som visar: Mjukvaruversion: I8910XXIF7 Datum mjukvaruversion: 15/06/2009 Anpassad version I8910XEEIE4 Datum, anpassad version 15/05/2009 Du har den alltså den senaste firmware som Samsung släppt för nedladdning via PC Suite vilket skedde den igår. Klart! Har man inte gått igenom uppdatering med blå skärm på sin telefon under uppdateringen så kan man ha den nya mjukvaran redan när man köpt telefonen om den nyligen har skeppats till handeln, men enligt ditt tidigare inlägg så har du gjort en fullständig uppdatering. Därför är det intressant att veta var det står att din telefon inte är uppdaterad om du har den nya mjukvaran. Man kan bli förvirrad och stirra sig blind på datum osv, medan det är firmware numret som talar om att det är annat än tidigare.
Redigerat av crest, 16 juli 2009 - 07:46.
Postad 16 juli 2009 - 08:15
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
När du har anslutit din telefon via USB till din dator: Se till att du har klickat på skärmen - när alternativen kommer upp - att du ska vara ansluten till PC Studio och inte Masslagring.
Se till att du har internetförbindelse, såklart.
Det kan vara tillfälliga störningar när man provar att uppdatera, koppla ur och anslut igen.
Om inga brandväggar och antivirus program ställer till det för dig så bör det funka.
Var står det att telefonen inte är uppdaterad om du gjort en uppdatering idag... och du har sett att din skärm varit blå, efter en bit in i installationen, siffror snurrar hej vilt på den blå skärmen under uppdateringen och en stapel längst ner på din skärm haft en grön stapel som rört sig från vänster till höger i slutskedet av uppdateringen samtidigt som 2 staplar på datorskärmen också rör sig?
Har du gått igenom det så har din telefon tagit emot en ny mjukvara.  Annars kan du redan ha en nyligen släppt enhet med den nya mjukvaran och när du anslutit till PC Suite, kollat efter en uppdatering så ser du att programmet hämtar hem filer, packar upp och sedan får du meddelandet att din telefon redan är "up-to-date". OM du inte har nedanstående siffror när du knappat in koderna så har du inte lyckats uppdatera alls och får prova om igen.
För att se din version av programvaran: Klicka på *#1234# Då ska du se: SW VERSION: [BP] I8910XXIE9 BP Compile Date : May 26 2009 BP Compile Time : 20:55:55 [AP Code] I8910XXIF7 [AO CSC] I8910XEEIE4
Går ur och klicka sedan på *#0000# så ser du enhetshanteraren som visar: Mjukvaruversion: I8910XXIF7 Datum mjukvaruversion: 15/06/2009 Anpassad version I8910XEEIE4 Datum, anpassad version 15/05/2009
Du har den alltså den senaste firmware som Samsung släppt för nedladdning via PC Suite vilket skedde den igår. Klart!
Har man inte gått igenom uppdatering med blå skärm på sin telefon under uppdateringen så kan man ha den nya mjukvaran redan när man köpt telefonen om den nyligen har skeppats till handeln, men enligt ditt tidigare inlägg så har du gjort en fullständig uppdatering.
Därför är det intressant att veta var det står att din telefon inte är uppdaterad om du har den nya mjukvaran.
Man kan bli förvirrad och stirra sig blind på datum osv, medan det är firmware numret som talar om att det är annat än tidigare.
Om man går in i enhetshanteraren längst ner så står där "Senaste uppdatering": Ej uppdaterad, men som sagt, gjorde ju det igår och har senaste. När jag kollar i enhetshanteraren så står det inte samma som du, utan XXIE4 ser jag nu... Men när jag trycker 1234 så står det SW version XXIE9 May 26 2009 Ap code I8910XXIE4 APCSC I8910XEEIE4 Edit: NU kunde jag göra en ny uppdatering och fick installera om allt som för dig. Nu har jag samma siffror som du. ;-) Jättekonstigt. Verkar inte som den gjorde allt klart.. Eller så berodde det på att jag inte hade fullt batteri kanske.
Redigerat av Megaman1, 16 juli 2009 - 08:35.
Postad 16 juli 2009 - 08:48
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Om man går in i enhetshanteraren längst ner så står där "Senaste uppdatering": Ej uppdaterad, men som sagt, gjorde ju det igår och har senaste.
När jag kollar i enhetshanteraren så står det inte samma som du, utan XXIE4 ser jag nu... Men när jag trycker 1234 så står det SW version XXIE9 May 26 2009 Ap code I8910XXIE4 APCSC I8910XEEIE4
Edit: NU kunde jag göra en ny uppdatering och fick installera om allt som för dig. Nu har jag samma siffror som du. ;-) Jättekonstigt. Verkar inte som den gjorde allt klart.. Eller så berodde det på att jag inte hade fullt batteri kanske.
Bra att det löste sig! En klar förbättring är att bilderna som man tagit med kameran inte förvanskas i Vista längre. När jag öppnar en bild i standardbild programmet i Vista så är zoomreglaget långt till vänster så att bilden ska få plats, inte som förut: att bilden bara trycktes ihop. När jag kollar på Enhetshanteraren *#0000# så står det "Senaste uppdatering Ej uppdaterad" även nu, men det verkar som den inte registrerar att den har blivit uppdaterad. Men det spelar ingen roll, eftersom vi ser/märker att det är en ny firmware i telefonen.
Redigerat av crest, 16 juli 2009 - 08:50.
Postad 16 juli 2009 - 10:45
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Törs jag uppdatera? Jag är inte så teknisk och måste man fixa mycket med telefonen när uppdateringen är klar?
Postad 16 juli 2009 - 12:44
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Törs jag uppdatera? Jag är inte så teknisk och måste man fixa mycket med telefonen när uppdateringen är klar?
Du behöver inte göra mycket. Innan du uppdaterar (om du inte redan har den nya mjukvaran - beroende på när du köpte telefonen) kan du via PC Suite välja att göra en backup på telefonen. När det är gjort uppdaterar du och lägger sedan tillbaka det som du tagit backup på. Du har ikoner i PC Suite som du klickar på för att uppdatera och även ta backup. Jag gjorde ingen backup för egen del, eftersom jag inte hade så många program. Det enda jag gjorde efter att ha uppdaterat mjukvaran var att synka mina kontakter igen med Outlook, och sedan klickade jag på Navigation (GPS) och installerade om Route 66. Övriga program och teman till telefonen ligger på mitt minneskort och det var bara att installera om dom igen, vilket gick fort. Den senaste firmwaren löser en del problem. När du uppdaterar är det viktigt att du följer anvisningarna som står på datorns skärm. Bli inte heller orolig när det helt plötsligt står att PC Suite har brutit kontakten med telefonen under uppdateringen. Den fortsätter ändå: Telefonens skärm blir blå och den nya firmwaren installeras för fullt.
Postad 16 juli 2009 - 16:17
qungen
-
qungen
-
Användare
-
-
208 inlägg
Bra att det löste sig! En klar förbättring är att bilderna som man tagit med kameran inte förvanskas i Vista längre. När jag öppnar en bild i standardbild programmet i Vista så är zoomreglaget långt till vänster så att bilden ska få plats, inte som förut: att bilden bara trycktes ihop.
När jag kollar på Enhetshanteraren *#0000# så står det "Senaste uppdatering Ej uppdaterad" även nu, men det verkar som den inte registrerar att den har blivit uppdaterad.
Men det spelar ingen roll, eftersom vi ser/märker att det är en ny firmware i telefonen.
sådar nu har jag uppdaterat telefonen o kollat så att allt stämmer med alla olika firmware siffror allt gick bra när jag uppdaterade o jag fick istallera om gpsn o lägga in kontakterna igen nu till mitt problem det blir fortfarande smala bilder i windows fotogalleri skulle inte det vara fixat jag blir tokig snart vad gör jag för fel och sen undrar jag om någon kan svara på vad jag ska göra för att få windows mediaplayer att funka till filmerna den säger att den inte kan spela det filformatet beskriv gärna hur jag ska gå tillväga för att lösa det
Redigerat av qungen, 16 juli 2009 - 16:36.
Postad 16 juli 2009 - 18:01
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
sådar nu har jag uppdaterat telefonen o kollat så att allt stämmer med alla olika firmware siffror allt gick bra när jag uppdaterade o jag fick istallera om gpsn o lägga in kontakterna igen
nu till mitt problem det blir fortfarande smala bilder i windows fotogalleri skulle inte det vara fixat jag blir tokig snart vad gör jag för fel
och sen undrar jag om någon kan svara på vad jag ska göra för att få windows mediaplayer att funka till filmerna den säger att den inte kan spela det filformatet beskriv gärna hur jag ska gå tillväga för att lösa det
När det gäller fotografierna: Tidigare när jag öppnade bilderna som jag fört över till datorn och tittar i Microsoft Office Picture Manager så blev bilderna ihoptryckta på bredden och motivet hade sträckts upp. Zoomreglaget stod även närmare mitten när man öppnade bilden så den skulle passa in på skärmen. Numera står zoomreglaget mycket mer till vänster och jag tycker inte att de bilder som jag kollat på, är sträckta uppåt längre. Har även jämfört hur bilden ser ut i telefonen och de ser nu likadana ut. Jag har inte hunnit filma med mobilen så mycket ännu. Men jag ska göra det och föra över dessa till telefonen för att se varför de inte kan spelas upp i WMP. Troligen fel filmformat. Har du provat att spela upp dom i VideoLan? Den kan du hämta här!
Postad 16 juli 2009 - 19:45
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Stort tack crest för dina råd. Jag har lyckats uppdatare telefonen helt själv! Tur att du skrev att den blir blå annars hade jag nog blivit lite nervös.
Jag har fortfarande problemet med att en sak finns många gånger i mitt galleri nämligen av video och den går inte att radera och inte heller att titta på. Jag hittar den inte i filhanteraren. Någon som vet bot?
Postad 16 juli 2009 - 20:06
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
Kan tillägga att problemet med att batteriet laddas ur när man har den kopplad till datorn via usb verkar vara löst. Jag hade min till datorn idag och gjorde uppgraderingen och har inte stängt av den efter. Har använt telen hela dagen och använt gpsen ca 2 timmar och den har fortfarande fullt batteri! Förut när jag hade den i datorn om så bara någon sekund så var batteriet på 1 pinne efter 1 timme. Så det verka funka nu. Får prova lite till först innan man ropar hej kanske..
Någon annan som har uppmärksammat detta som också gjort uppgraderingen?
Postad 16 juli 2009 - 20:14
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
[quote name='crest' date='Jul 16 2009, 13:44 ' post='2497880'] , och sedan klickade jag på Navigation (GPS) och installerade om Route 66. Jag ropade hej för tidigt! Vart tog min GPS vägen? Kan man uppdatera den via Cd skivan?
Postad 16 juli 2009 - 20:54
Abraham
-
Abraham
-
Användare
-
-
192 inlägg
Hej
Måste man använda telefonens modem för att uppdatera den? Kan nämligen inte ansluta telefonen till internet än, då telia inte hade några inställningar, den är för ny....
Kan inte välja något annat än telefonens modem för att ansluta till internet i PC Studio. Några förslag?
Postad 16 juli 2009 - 22:30
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag har fortfarande problemet med att en sak finns många gånger i mitt galleri nämligen av video och den går inte att radera och inte heller att titta på. Jag hittar den inte i filhanteraren. Någon som vet bot?
Det är ett fel som fortfarande verkar finnas kvar i denna mjukvara. Det går rykten om att ytterligare en uppdatering kan vara på väg. (?) Kan tillägga att problemet med att batteriet laddas ur när man har den kopplad till datorn via usb verkar vara löst. Jag hade min till datorn idag och gjorde uppgraderingen och har inte stängt av den efter. Har använt telen hela dagen och använt gpsen ca 2 timmar och den har fortfarande fullt batteri! Förut när jag hade den i datorn om så bara någon sekund så var batteriet på 1 pinne efter 1 timme. Så det verka funka nu. Får prova lite till först innan man ropar hej kanske..
Jag har märkt att batteriet håller mycket längre. Förr kunde den tappa all kraft på ett par få timmar. Nu håller batteriet mycket längre. Jag ropade hej för tidigt! Vart tog min GPS vägen? Kan man uppdatera den via Cd skivan?
Gå in i Samsung LBS. Där ska du ha en ikon som heter Navigation eller något liknande. Klicka på den så installeras Route 66 om sig och synkroniserar om sina nycklar mot servern. Hej
Måste man använda telefonens modem för att uppdatera den? Kan nämligen inte ansluta telefonen till internet än, då telia inte hade några inställningar, den är för ny....
Kan inte välja något annat än telefonens modem för att ansluta till internet i PC Studio. Några förslag?
När jag stoppade i mitt kort från 3 i telefonen så gick det otroligt fort för telefonen att ställa in MMS för min operatör. Det gick automatiskt så jag knappt hann märka det. Jag gick även in på Inställningar/Anslutningar/Administratörinställningar/Datapaket och fyllde i kopplingspunkten för datatrafik där också för säkerhets skull (data.tre.se) Omnia HD har samma operativ som Nokia 5800 som Telia säljer - Symbian Series 60, 5th Edition - så det borde vara lätt att komma åt inställningar om du måste göra dessa manuellt. När det gäller uppdatering via PC Studio: Om du har installerat PC Studio 7 på din dator och kopplat ihop telefonen med USB kabeln till datorn så får du upp olika anslutnings alternativ: Välj att ansluta via PC Studio (den borde stå överst) Då ska väl din dator se till att tanka ner uppdateringen/mjukvaran via bredbandet som du har hemma och sedan starta själva installationen.
Redigerat av crest, 16 juli 2009 - 23:42.
Postad 16 juli 2009 - 23:04
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Gå in i Samsung LBS. Där ska du ha en ikon som heter Navigation eller något liknande. Klicka på den så installeras Route 66 om sig och synkroniserar om sina nycklar mot servern.
Den ikonen har försvunnit! Synnerligen irriterande.
Postad 16 juli 2009 - 23:07
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Den ikonen har försvunnit! Synnerligen irriterande.
Vilka ikoner har du i Samsung LBS? Den ikon man måste klicka på för att installera om Route 66 kanske hade ett annat namn än Navigation innan den blev installerad.
Redigerat av crest, 16 juli 2009 - 23:44.
Postad 16 juli 2009 - 23:10
feducci
-
feducci
-
Användare
-
-
120 inlägg
Kan tillägga att problemet med att batteriet laddas ur när man har den kopplad till datorn via usb verkar vara löst. Jag hade min till datorn idag och gjorde uppgraderingen och har inte stängt av den efter. Har använt telen hela dagen och använt gpsen ca 2 timmar och den har fortfarande fullt batteri! Förut när jag hade den i datorn om så bara någon sekund så var batteriet på 1 pinne efter 1 timme. Så det verka funka nu. Får prova lite till först innan man ropar hej kanske..
Jag har samma erfarenhet. Det verkar vara löst =). Skönt.
Postad 17 juli 2009 - 06:46
Unregistered28512
-
Unregistered28512
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Jo... jag har en liten snabb fundering... hur fungerar skärm/tangentlåset på omnia hd?
Har nu en nokia 5800 där det bara finns en lite slide knap för av och på... grymt smidigt.
Läste nått att det var lite bökigt att slå av och på så jag skulle vara tacksam om
någon kunde förklara hur det fungerar.
//Micke
Postad 17 juli 2009 - 07:01
James Bond
-
James Bond
-
Användare
-
-
145 inlägg
Jo... jag har en liten snabb fundering... hur fungerar skärm/tangentlåset på omnia hd? Har nu en nokia 5800 där det bara finns en lite slide knap för av och på... grymt smidigt.
Läste nått att det var lite bökigt att slå av och på så jag skulle vara tacksam om någon kunde förklara hur det fungerar.
//Micke
Det sitter en tryckknapp på sidan, hur enkelt som helst. //JB
Postad 17 juli 2009 - 08:21
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Vilka ikoner har du i Samsung LBS? Den ikon man måste klicka på för att installera om Route 66 kanske hade ett annat namn än Navigation innan den blev installerad.
Nu har det fixat sig, var tvungen att ladda hem den från cd- skivan och sedan installera den från nedladdade filer. Någon som har en idé hur jag blir av med videon som är låst i galleriet och det är inte bara en utan ett tiolal likadana och alla är låsta. Finns inte i filhanteraren.
Postad 17 juli 2009 - 19:42
Unregistered28512
-
Unregistered28512
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Nu har priserna för iphone 3gs kommit... det är helt sjuk... telia tvingar på en ett fett abonemang... 378:-/mån kostar det.
Jag som funderade på att testa en sån... mest bara för att testa... men det går ju inte för dom pengarna.
Så det får nog bli en omnia hd..... kan ju vara kul och köra slagskepp ett tag :-)
Testade en på media markt... verkade funka fint... känndes snabbare än en iphone 3g och min 5800.
//Micke
Postad 17 juli 2009 - 20:36
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
Nu har priserna för iphone 3gs kommit... det är helt sjuk... telia tvingar på en ett fett abonemang... 378:-/mån kostar det. Jag som funderade på att testa en sån... mest bara för att testa... men det går ju inte för dom pengarna.
Så det får nog bli en omnia hd..... kan ju vara kul och köra slagskepp ett tag :-) Testade en på media markt... verkade funka fint... känndes snabbare än en iphone 3g och min 5800.
//Micke
Och nu med den nya firmwaren så är den ännu snabbare, batteriet håller grymt länge. Haft min sen igår morse med vanligt ringande, smsande och en hel del gps och den har fortfarande fullt batteri! Rekommenderas!
Postad 18 juli 2009 - 11:34
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
När jag ska uppdatera min omnia HD så står det såhär:
Faild to start the process "C/ProgramFiles/Samsung/Samsung PC Studio 7/FUSUpdater.exe"
Kan någon säga mig vad det beror på!?
Mvh Andreas
Postad 18 juli 2009 - 12:10
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
När jag ska uppdatera min omnia HD så står det såhär:
Faild to start the process "C/ProgramFiles/Samsung/Samsung PC Studio 7/FUSUpdater.exe"
Kan någon säga mig vad det beror på!?
Mvh Andreas
Installera om PC studio 7. Senaste versionen här
Redigerat av Megaman1, 18 juli 2009 - 12:11.
Postad 18 juli 2009 - 12:18
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Ingen som kan svara på hur Samsungs PC Suite står sig mot Nokias motsvarande, är det bara en brandad version av Nokias numera riktigt bra program eller något samsung gjort själva, och hur väl fungerar det då?
Postad 18 juli 2009 - 12:31
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
Hej igen! Jag var tvungen å gå in å ändra administratör för just samsung pc studion´s, nu så har jag uppdaterat telefonen! Men tack endå!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|