www.dailymobile.seVilken är den bästa siten för apps till s60? Har ni några tips? Skulle behöva få tag i core player bl.a.
Registrera dig på forumet. Finns många bra apps där.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*
Startad av
what17ever
, Feb 15 2009 18:48
2277 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 17 October 2009 - 12:54 www.dailymobile.se Registrera dig på forumet. Finns många bra apps där. Postad 17 October 2009 - 13:07
Idg har fel. Satio stödjer inte DLNA. Redigerat av what17ever, 17 October 2009 - 13:08. Postad 17 October 2009 - 13:15
då har jag med beställt en satio
Postad 17 October 2009 - 13:20
Står Symbian S60 plattform v3.0 eller senare på systemkrav, så de kan väl funka.
Jo de brukar vara snabba , tog en dag för mig sist. Postad 17 October 2009 - 13:34
Har lagt upp 2 bilder nu i galleriet. Postad 17 October 2009 - 13:41 Är det bara jag eller kan nån se 2 bilderna? Ser att de står att galleriet innehåller 2st bilder... men inga laddas.. hmm. Postad 17 October 2009 - 13:47
Hm skumt .. Får väl försöka ladda upp dem igen Postad 17 October 2009 - 15:15
Någon som vet om man kan ändra dom 4 genvägarna längs upp i skärmen ?
Vill inte ha dom alls eller ta bort en del av dom ? Postad 17 October 2009 - 15:20
Hej!
Är Satio en bra mobil eller inte tycker ni? Är det smidigt o ringa ett samtal eller skicka ett sms? Jag kan få köpa den för 4800kr på siba men är det vart pengarna? mvh johan Postad 17 October 2009 - 15:20
I telefonen finns det alternativ att växla mellan olika Standby teman vilka gör att designen och knapperna ändrar utseende och plats. Detta låter för mig som att man själv bör kunna strukturera upp hur man vill att ens "desktop" skall se ut eller hur? Vet ni om det är möjligt att designa om utseendet då det är något jag saknar i telefonen?
Postad 17 October 2009 - 15:46
Gillar du touch ska du absolut köpa en Satio. Tycker den är helt underbar att sms:a med. Fullt qwerty-tangentbord som går snabbt att skriva med. Pennan behövs inte. Har inte ens plockat ur pennan ur plastpåsen!! Postad 17 October 2009 - 15:49
okej det låter ju bra, Men Är det många knabbtryck innan man kan börja ringa eller smsa? Postad 17 October 2009 - 16:17 Vi tycker Satio är en bra mobil. Det är smidigt att ringa samtal med den och sms är en dröm. Du har aldrig fått så mycket mobil för pengarna sen de uppfanns, om det är värt det beror på din ekonomiska situation. Själv valde jag Tele2 med 200:- i månaden och 19 öre minuten på två år och betalade 190:- Postad 17 October 2009 - 16:23
okej Jag fick hem ett rabatt erbjudande från siba, som var 20% rabbat på allt så en Satio kommer kosta 4800kr så det är ju inte så farligt. Men kan ni inte lägga upp lite bilder på mobilen Tack på förhand Postad 17 October 2009 - 17:22
trevligt erbjudande! Hur får man ett sånt? Någon som vet om man kan nyttja fler coop-checkar på samma gång på expert om man vill köpa en mobil? Postad 17 October 2009 - 17:57
Bilder finns ju i överflöd på nätet. Satio Launch Blog Har du kollat in Satio Launch Blog, mycket filmer och annat bra o veta där!!
Inte fler knapptryck än på någon annan mobil!! Postad 17 October 2009 - 18:23 Vid fler checkar så är de värda 50:- st tror att det går att kombinera med en check på 5%, men du får inte mer % med fler checkar. Postad 17 October 2009 - 18:26 Du lär ju kunna använda flera som delbetalning, men inte flera %-checkar. Från coopmedmera.se Funkar det att SMSa med en hand? Tex när man går eller kör bil (även om det så klart inte är lämpligt vid bilkörning). Postad 17 October 2009 - 18:31
HUr gör jag för att installera program till Sation??
HAr fått tag i coreplayer och vet inte hur jag instalerar. Någon som kan hjälpa ? Postad 17 October 2009 - 18:52
Ngn som vet om det går att köra med Ovi Maps på Satio? Den har ju trots allt s60 som OS. Jag gillar inte att köra med google maps och sådant onlinejox osv..
Postad 17 October 2009 - 18:55
Just köpt en Satio, ville ha en uppgradering från K850. Har aldrig använt en S60-telefon förrut, och lyckas inte få igång active sync (roadsync i Satio tydligen) med google. Lite irriterande eftersom jag då inte får över mina kontakter. Någon som lyckats med det?
Postad 17 October 2009 - 18:57
Tror inte det. Finns inte någon mobil med touch under specen för "Understödda mobiler" på deras hemsida http://www.66.com/ro...amp;prodid=5451 Hade liknande strul med min n97:a förut och väldigt många program stöds inte av symbianlurar med just touch. Du kan säkert starta programmet men sen fattar inte programmet vad du knapprar iom att det saknas tangentbord. Sjökort från 88degreesnorth funkade t.e.x inte i min n97 trots att det stod på hemsidan att det skall funka på alla Nokior och Sony Ericsson med inbyggd GPS, så tyvärr släpar det lite där. Det "kanske skulle utvecklas i framtiden" typ. Inget o klaga på dom för övrigt för de svarade direkt på alla frågor via supporten o.s.v Postad 17 October 2009 - 19:27
Någon som vet om man kommer att kuna ladda ner kartor från typ tom tom och få det att funka i mobilen och inte behöva betala för att använda gps? gör googelmaps kostar väl när man laddar kartorna?
mvh Postad 17 October 2009 - 19:46
I användaravtalet står det att de tillhandahåller tjänsten kostnadsfritt, så jag hoppas det är gratis...
Postad 17 October 2009 - 19:50
Saaaaatio is the SHIT!!!
Sååå clean, när man ändrar desktop én... Bilderna blir KANON!!! Efter 1 dygn med knappande, funkar den hur bra som helst enligt mig!!! Väntar IVRIGT på flashiga teman nu!!! Köpte dock den där "invisible shield" idag... och satte dit den, "EPA" är ju bara förnamnet på hur det såg ut.. Blir att köra utan, men att vara försiktig... *fred* Postad 17 October 2009 - 19:53
Men får du inte betala data-trafiken? Postad 17 October 2009 - 21:36
Jag erkänner att jag tog bort InvisibleSheild från min med idag. Kör utan också!! Postad 17 October 2009 - 22:14
Min satio har Döda pixlar bara när jag filmar.. riktigt störande...
någon anna som har råkat ut för detta? när jag tar kort syns det inte, men när jag filmar, så är det 5 - 7 punkter på skärmen som är döda. detta syns även när jag spelar upp filmen på datorn.. //Markus Postad 17 October 2009 - 22:16 Det gjorde även jag. Eller rättare sagt; jag monterade aldrig på Invisible Shield. Tyckte det verkade alldeles för omständligt och risken för att det skulle misslyckas var för stor. Man får väl vara lite mer försiktig, och skaffa ett schysst fodral till den istället så småningom. Ett litet tips till er som tycker att skärmen är lite seg emellanåt; gå in på meny > inställningar > telefon > pekfunktion och där väljer du bredd på penna - tjock. Tyckte att det gjorde en väsentlig skillnad och att responsen blev mycket bättre. Postad 17 October 2009 - 22:30
Tjena grabbar!
Jag måste bara säga att jag älskar min Satio. Den är riktigt frän faktiskt. Har inte tagit så mycket bilder och sådant än men har däremot suttit i menyerna o pillat fram och tillbaka. Det enda jag är besviken på hittils är att det inte verkar vara DLNA-stöd. Är detta något som SE kan lägga till i en ny firmware-uppdatering? Det är trots allt en funktion som man nästan räknar med i dagens wifi kompatibla prylar. Något annat som jag irriterar mig på är avsaknaden att ställa in volym för ringsignal respektive sms-signal för sig. Jag har iallafall inte hittat vart man gör detta och jag kommer istället att lägga in sms-signalen i datorn, sänka volymen på den och spara ut som en ny fil. Men det är tråkigt att man ska behöva göra så. För just nu är ringsignalen lagom men sms-signalen alldeles för hög. Sänker jag lite så blir ringsignalen genast för låg och sms-signalen blir lagom. Ingen som hittat inställningar för detta i telefonen? Förresten, angående Invisible shield.. Jag beställde hem ett stycke screen-shield men vad är det ni upplever är dåligt med det och som gör att ni hellre har utan? Är det att det är svårt att lägga på ordentligt eller är det dåligt med glid när man drar fingret osv osv? Vore bra om ni kunde utveckla detta lite så att jag kan överväga en eventuell avbeställning. Postad 17 October 2009 - 22:34
Displayskydd är ju ett måste nästan om man skall slippa vara livrädd. Jag brukar rekomendera skalshops billiga variant. Vet inte om de fått in till Sation än men det är enkelt att sätta dit och har bra glid. Man behöver inte använda vätska och det fäster inte "smack" utan man kan lyfta och justera lite tills man är nöjd. Har alltid köpt 2 för 99kr så man har ett i reserv. Billig investering OM olyckan skulle vara framme.
Applicera med vätska känns sådär på mobiler idag när de blir "fuktskadade" bara det regnar lite utanför fönstret typ. Känns ju bättre om man slipper kladda med det. edit.... *Downhill, Testade till en n97:a n gång och det blev en klistrig yta och fingret liksom fastnade och gled inte bra. De skryter ju tom om att "telefonen blir svårare att tappa" i reklamfilmer jag sett på youtube m.m Den kombinationen går inte ihop riktigt med "bra glid" tycker jag. Sen ser man även instruktionsfilmer där de dränker t.e.x en iphone i vätskan när de applicerar och det känns ju inte spec bra (tycker jag). -Äh det är ju ingen fara säger säkert många men jag tycker sunt förnuft borde råda i det läget. Finns ju fuktindikatorer som kan lösa ut för en sån sak och då är det ju inte så roligt den dagen man får skicka in luren för en garantiåtgärd eller liknande. Redigerat av Micke prylgalen, 17 October 2009 - 22:41. Postad 17 October 2009 - 22:40
Vätskan är inga problem. Jag tog bort mitt för att det inte passar på Satio enligt mig. Har alltid haft det på andra mobiler, men den sobra looken på Satio försvinner när man har InvisibleShield monterat, tycker jag!! Hade inga problem med känslighet på skärmen eller att det skulle vara dåligt "glid". Såg helt enkelt fult ut!! Nån som kan kamera och vet vad man ska ha för inställning för foto inomhus. Är inte så bra på sånt och bilderna jag tagit inomhus är ren skit, gryniga och allmänt otydliga!! Redigerat av Z-man75, 17 October 2009 - 22:42. Postad 17 October 2009 - 22:45
Då fick jag ett dåligt invisible då helt enkelt för det var som om du doppat luren i coca-cola ungefär
Men testa det jag rekomenderar någon dag, man kan inte tycka något som inte syns är fult, och det är ju bra med skydd Edit: Många redigeringar blir det Redigerat av Micke prylgalen, 17 October 2009 - 22:48. Postad 17 October 2009 - 22:51
Sitter och testar lite nu med olika inställningar!!
Efter att snabbtestat alla möjliga inställningar måste jag tyvärr säga att jag är besviken på bilderna inomhus!! Utomhusbilderna jag tog tidigare idag är i samma klass som med min systemkamera, men inomhus går det inte att få till bra bilder med blixt!! Inte enligt mig i alla fall. Någon annan som tagit bilder inomhus med blixt och lyckats få bra bilder?? Redigerat av Z-man75, 17 October 2009 - 23:13. Postad 17 October 2009 - 23:21 Det var just den artikeln jag läste! Var inne för fem minuter sen och läste igenom, och mycket riktigt där står det om dnla och hur smidigt det faktiskt fungerade. Står även i faktarutan att Satio har DNLA. Men, det är ju tydligen fel, synd. Redigerat av leafgren, 17 October 2009 - 23:23. Postad 17 October 2009 - 23:25 Kan det vara så att deras demoex faktiskt hade det och att det var det som sket sig så luren blev sen? Postad 17 October 2009 - 23:46
Hmm.. Om jag inte missminner mig så köpte du ett kit som skulle appliceras på hela telefonen? antar att det handlade om baksidan, typ batteriluckan och lite sådär? Men jag har beställt enbart för skärmen och undrar hur kvalitén upplevs på just det skyddet? Just nu sitter jag faktiskt med plastfilmen som satt på telefonen när jag öppnade förpackningen. Jag tänkte att jag skulle vänta med att rycka bort den tills jag får min Invisible shield och kan byta direkt. Förresten, antar att ni hört talas om Android-telefonen HTC Hero.. Men kolla in följande video där Katshing testar den telefonen och bland annat demonstrerar hur smidiga sammankopplingar det finns.. Jag tänker främst på sammankopplingen av kontaktlistan och Facebook. Önskar att något sådant kan komma till Satio. Det verkar ju sjukt smidigt! Redigerat av Downhill, 17 October 2009 - 23:50. Postad 17 October 2009 - 23:56
SE´s android Rachael (Xperia X3) kommer nästa år, det kan bli något!!
Jag köpte full body kit, ja.. Det som störde mig var småsaker som den fula utskärningen av hålet till högtalaren och kameralinsen på fronten, men då kanske man är FÖR petig!! Redigerat av Z-man75, 17 October 2009 - 23:58. Postad 18 October 2009 - 00:31
Var inne där och kollade nyss. Men det är bara (nästan) apps till Nokia och Symbian. Men funkar dom även till Sation med tanke på att dom har samma Symbian ? Redigerat av Unregistered781d1224, 18 October 2009 - 00:31. Postad 18 October 2009 - 00:34
Flertalet av de apps som fungerar till Nokia, funkar till Satio också. Bara att testa!!
Postad 18 October 2009 - 00:41
Ok. Coolt då ska jag prova lite. Kan ni tipsa om några bra apps som ni vet funkar till Sation ? Jag fick tag i Coreplayer, men den funkade inte bra! Postad 18 October 2009 - 00:44
Om du är ute och ränner så kan denna vara bra: http://sportstracker...s/main/index.do Postad 18 October 2009 - 00:48
Cool. Men innan jag nu börjar prov installera saker på min satio. Hur tar man bort program sen om man inte vill ha dom kvar ? Postad 18 October 2009 - 00:55 Markera det du vill ta bort, klicka alternativ, sen radera Laddade ner ett tema som skulle vara till Nokia på www.dailymobile.se, det fungerade utmärkt!! Redigerat av Z-man75, 18 October 2009 - 01:07. Postad 18 October 2009 - 01:07
Tack, Men får nog prova lite i morgon. Klockan är ju över 02:00 Men måste säga att jag över lag är jätte nöjd med Sation. Alltid frustrerande i början när man inte kan all genvägar och funktioner. Men nu har man pillat på den OAVBRUTET i 2 dagar och börja kunna den lite. Sen när det kommer lite mer roliga och nyttiga Apps, kommer detta bli kanon ! Postad 18 October 2009 - 02:30
Oj oj... tankade precis ner "Fring" till mobilen. Det är ett program där man bland annat kan starta igång MSN Messenger och Skype. Nu har jag bara testat MSN Messenger men det fungerar sjukt bra. Snyggt upplägg och lätt att använda. Med det stora qwerty t-bordet så går det dessutom snabbt att skriva. Det allra första meddelandet som "du" skriver till någon kommer att innehålla en extra rad där det står att du använder just Fring. Men all kommunikation efter det är reklamlös. Jag har inte hunnit testa att skicka över filer via msn (batteriet tog slut precis när jag skulle testa, typsikt). I vilket fall som helst så finns det stöd för att skicka filer men om det fungerar återstår att se.
Ni kan ladda ner programmet här - http://www.fring.com/download/ Sen i vänsterspalten kan ni välja om ni vill få en länk via sms, ladda ner programmet via wap eller ladda ner till datorn och skicka över på egen hand. Jag valde det senare alternativet och skickade över programmet med blueooth. Sen var det bara att installera, skapa ett fring.com-konto och sen tuta och köra. Jag valde förresten att ladda ner Fring till "Samsung Omnia HD". Den telefonen bygger ju, precis som Satio, på Symbian S60v5 så den är ju väldigt lik Satio på många sätt.. Nu ska jag sova och låta telefonen vara ifred under natten.. Men herregud vilken underbar telefon! vissa brister som jag hoppas att dom fixar iofs. Men overall är den kung! Postad 18 October 2009 - 07:59
Allright, det är ju min favoritapp på den Nokia N82 jag kör just nu. Den funkar alltså på Satio också? Enligt en artikel i svd så skriver dom att eftersom Sony Ericsson inte har ngn egen motsvarighet till Ovi Store så finns det inte så många program att ladda ner överhuvudtaget.. Är dom alltså ute o cyklar på SVD, dvs att många s60-program i Ovi Store funkar på satio också? Det kan väl ändå inte vara så hårdvaruspecifikt utan bara man har rätt OS så borde ju Ovi-applikationerna fungera på Satio också, eller? Postad 18 October 2009 - 08:35
Antingen har SE gjort något extremt revolutionerande eller så har du en ytterst sunkig systemkamera Postad 18 October 2009 - 09:52
Går det att köra Sports tracker på Sation? En annan fundering som jag har är om det går att ha liknande start skärm som N97 har så man ser mail och väder mm utan att behöva öppna upp olika program. /M 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |