* Officiell Tråd - HTC Touch Pro2 *
HTC Touch Pro 2
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
Postad 20 January 2010 - 10:53
Postad 20 January 2010 - 11:33
Microsofts egna program får ju annars trevliga förbättringar i dessa nya versioner - när tredjepartsutvecklarna kommit igång med sina uppdateringar kommer det att bli riktigt bra.
DeepShining får stanna ett tag i nallen, får se sedan när nästa version kommer.
Att jag tvingades formatera minneskortet var nog inte helt fel trots allt. Har kört med det kortet ända sedan X1-tiden så det har ju genomgått en och annan flashning och radering etc sedan dess.
Postad 20 January 2010 - 13:44
Ja en formatering utav minneskortet är inte fel att göra någon ibland. Brukar göra det med jämna mellanrum faktiskt för att det inte ska bli strul. Precis som jag gör med datorn hemma.Jag tror att WM 6.5.3/6.6 (kärt barn har många namn) kommer att bli lyckat när det lanserats officiellt. Men sålänge det rör sig om interna testversioner upplever jag för mycket strul just eftersom programmen måste anpassas till den nya menystrukturen.
Microsofts egna program får ju annars trevliga förbättringar i dessa nya versioner - när tredjepartsutvecklarna kommit igång med sina uppdateringar kommer det att bli riktigt bra.
DeepShining får stanna ett tag i nallen, får se sedan när nästa version kommer.
Att jag tvingades formatera minneskortet var nog inte helt fel trots allt. Har kört med det kortet ända sedan X1-tiden så det har ju genomgått en och annan flashning och radering etc sedan dess.
EDIT: Nu har Energy släppt sin 21889 och kommer även att släppa en MaxManila version om några timmar
Redigerat av kewe, 20 January 2010 - 13:54.
Postad 20 January 2010 - 14:08
P.g.a mitt struliga minneskort igår lyckades jag inte testa det men om du har möjlighet att se om AVRCP (BT-fjärrkontroll) styr Audio Manager vore det bra hos EnergyROM vore det bra.
Det enda jag saknar i Manila 2.5.1922 är att HDWalls inte uppdaterats än, bakgrundsläget är alltså inte helt bra. Däremot har jag hittat en fungerande No Curtains-cab för nya Manila så man slipper den synliga slidern.
Postad 20 January 2010 - 15:34
Jag har bara ett Jabra BT3030 som blåtandsheadset. Vet inte riktigt hur jag ska testa det för att kunna svara på din fråga. För trycker jag på playknappen händer ingenting......Jag upplever nya EnergyROM Leo 21889 20100120 som lovande, när versionen med MaxManila 2.82 är släppt (senaste MaxManila) lägger jag troligen in den.
P.g.a mitt struliga minneskort igår lyckades jag inte testa det men om du har möjlighet att se om AVRCP (BT-fjärrkontroll) styr Audio Manager vore det bra hos EnergyROM vore det bra.
Det enda jag saknar i Manila 2.5.1922 är att HDWalls inte uppdaterats än, bakgrundsläget är alltså inte helt bra. Däremot har jag hittat en fungerande No Curtains-cab för nya Manila så man slipper den synliga slidern.
Postad 20 January 2010 - 16:02
I normalfallet skall Audio Manager ploppa fram och börja spela musik då man trycker Play på ett dylikt headset.
Det skall även gå att byta låt i Audio Manager med Jabra BT3030.
Jag har aldrig förstått var problemet ligger hos EnergyROM i denna fråga. Övriga ROMar jag testat/kört (stock ROM, TPC v3.3, TPC v4, Rhodium AF, DeepShining) har korrekt stöd för Audio Manager kontra AVRCP-fjärr (som Jabra BT3030) eller HTC RC-E100.
Sålänge det inte är fixat så måste jag tyvärr erkänna att EnergyROM faller ifrån.
Postad 20 January 2010 - 16:19
Det verkar även komma motstridiga besked om Messaging m.m.
Jag avvaktar därför ett tag med att konfigurera nallen, fortsätter rapporter att strömma in om olika felfunktioner tvingas jag troligen att betrakta Manila 2.5.1922 som väl mycket beta och i.s.f återgår jag till Rhodium AF 16 dec om det inte blir bättre.
Dock upplever jag att DeepShining fungerar bra men jag får erkänna att avsaknaden av HDWalls är besvärande, framförallt eftersom det uppdaterats för Manila 2.5.1921 men sedan verkar det ha avstannat.
Postad 22 January 2010 - 12:18
Rhodium AF 16 dec var och är en mycket stabil ROM, den har klarat tre veckors hårdkörning nere i Prag med bravur och jag upplever jämförelsevis att Manila 2.5.1922 är känsligt.
Nu är naturligtvis landscapestödet en mycket stor förändring jämfört med äldre versioner vilket förklarar varför fixar etc inte fungerar längre. Vad jag vet är inte heller 2.5.1922 släppt officiellt än, det räknas fortfarande som test.
Officiella ROMar till Leo/HD2 har mig veterligen Manila 2.5.1920 som version.
Jag kommer som sista försök att prova med HQBG4All Landscape, får jag inte till bakgrunderna som jag vill blir det back to the good old Rhodium AF 16 dec.
Att jag känner mig lockad att flasha bakåt s.a.s är av det enkla skälet att jag trivdes bra med Manila 2.5 i egen anpassad version och har lite svårt för att köra en icke anpassad dito.
Drömmen är en fungerande HDWalls så man kan få riktigt bra bakgrundsbilder även i landscape på samma vis som Manila 2.1.
Jag har även bestämt mig för att lägga in SPB Mobile Shell 3.5 och testa.
Edit: Det blir nedgradering märker jag. DeepShining v10 har en tendens att krascha. Dock har jag testat HQBG4ALL Landscape och den patchen fungerar.
Men jag har märkt att Manila har en tendens att hänga sig av och till, därav återvänder jag till gamla goda Rhodium AF 16 dec och kör den tills HTC släpper Manila 2.5.1923/Leo 2.03.
Edit: Rhodium AF 16 dec är nu flashad. Nu ligger jag lågt tills det kommer generella WWE-uppdateringar till HD2 där stabil landscape etc är med.
Edit 2: HTC har släppt en officiell uppdatering, Leo 1.66 med ny SMS-klient. Uppenbarligen ligger de kvar i Manila 2.5.1921 - mig veterligen är alla Leo 1.x-uppdateringar baserade på gamla klassiska landscapelösa Manila 2.5.192x.
Den nya versionen av DeepShining skall innehålla den nya klienten.
Men jag stannar kvar med Rhodium AF 20091216 Manila 2.5.1921 nu tills det kommer rapporter om riktigt välfungerande Manila 2.5.1922.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 22 January 2010 - 19:54.
Postad 24 January 2010 - 21:31
Användarna har larmat om kontaktbuggar hos Rhodium AF medan DeepShining v11 rapporteras fungera bra.
Det vore intressant med fler rapporter, som det ser ut nu lockas jag av att flasha nallen med DS v11.
Postad 24 January 2010 - 21:53
Var precis också inne o kollade på DeepShining och det verkar väldigt lovande, men jag låter nog några till lämna kommentarer innan flash. Kör med en Energy 091217 och den har jag som en favorit som jag oftast går tillbaka till så innan jag flashar nu vill jag vara ganska så säker på att den är så få buggar som möjligt.Jag har för tillfället "semikonfigurerat" den äldre versionen av Rhodium AF. Dock har det kommit en helt ny version av den, samt DeepShining.
Användarna har larmat om kontaktbuggar hos Rhodium AF medan DeepShining v11 rapporteras fungera bra.
Det vore intressant med fler rapporter, som det ser ut nu lockas jag av att flasha nallen med DS v11.
Postad 25 January 2010 - 10:05
Postad 25 January 2010 - 11:22
Postad 25 January 2010 - 12:05
EDIT: Och det verkar som Navipanel och Copilot är borttaget vilket passar mig alldeles utmärkt. Nu fattas bara att Manila TV och försvinner så blir allt kanon. (för min del iaf)
Redigerat av kewe, 25 January 2010 - 12:07.
Postad 25 January 2010 - 12:15
Något jag kan rekommendera som trevligt alternativt gränsnitt är nya SPB MS 3.5.x med Sense-tema (alltså motsvarande Android-Sense). Helt klart ett trevligt komplement till WM-Sense.
Edit: Det verkar som att Rhodium AF/Manila 2.5.1922 blir en keeper. Musikbiblioteket är uppdaterat och Manila verkar rulla fint. Inte som tidigare då allting segade ner sig totalt.
Då skall bara bakgrunderna in med HQWallpaper4alltabs och sedan kan jag börja anpassa nallen.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 25 January 2010 - 12:47.
Postad 25 January 2010 - 19:51
Nu har jag kapitulerat. Det är helt enkelt en instabil betaversion. Rhodium AF 01-24 fungerar bra för att vara en Manila 2.5.1922-ROM men följande skavanker upplever jag (ej relaterat till ROMen utan till betastatusen):
1. Dokumenttaben kan enbart hitta dokument som ligger på C:\ och förstår inte konceptet minneskort. Tämligen oanvändbart. Går visserligen att lösa med Advanced Config men då tar den 10 år på sig att läsa in dokumenten. Landscape verkar inte heller helt optimalt än i den taben.
2. Audio Manager tar avsevärt längre tid på sig att läsa in 6,5 GB MP3/160 kbit/s jämfört med Manila 2.5.1921.
3. Manila har en tendens att bli oresponsivt och dra mycket processorkraft, man känner att nallen blir varmare än med Manila 2.5.1921.
4. Bakgrundsbilderna är fortfarande en rent tragisk historia. Det blir inte alls bra jämfört med HDWalls.
Det är bara att inse - Manila 2.5.1922 kräver mycket polering innan det blir lika driftsäkert som 2.5.1921 eller 2.1.1920.
Riktigt oroväckande är att jag upplever strul redan innan jag konfigurerat nallen.
Nej, nu blir det good old Rhodium AF 16 dec och jag kommer att rynka på näsan åt Manila 2.5.1922 ända tills det kommer en officiell uppdatering (troligen 2.5.1923).
Att jag faller tillbaka på Rhodium AF 16 dec är av det enkla skälet att jag anser den vara den mest driftsäkra ROM jag testat hittills. Den flyter helt enkelt suveränt bra - och framförallt stabilt.
Postad 25 January 2010 - 21:20
Postad 25 January 2010 - 22:30
Sedan har jag märkt att det är trevligt att hålla till i HD2-tråden nu när man kör Manila 2.5. Detta då fixar etc snarare finns där än här.
"Make my Rhodium a Leo" som jag brukar säga.
Postad 26 January 2010 - 12:14
Redigerat av zippiz, 26 January 2010 - 12:27.
Postad 26 January 2010 - 12:46
*Större skärm. Klar fördel för TP2 - hela hanteringen får ett rejält lyft.
*Betydligt bättre tangentbord. Överlägsen mekanisk känsla.
*Högre kvalitet på drivrutinerna, HTCs 6.5-uppgradering ger en bra grund för kockarna på XDA.
*Hög kvalitet, inga sprickor eller andra problem.
*Går att använda fjärrkontroll till musikspelaren (HTC RC-E100).
*TV-ut finns och fungerar utmärkt.
På det hela taget anser jag att TP2 är en mer genomtänkt och välgjord produkt jämfört med X1. X1 är absolut ingen dålig lur (den är bra med rätt ROM) men de saker jag listat gör att TP2 känns betydligt trevligare att använda och man upplever inte att nallen begränsar vilket X1 kunde göra, framförallt med skärmen (som jag anser är lite för liten på X1 - nu när man jämför).
Även TV-ut och sladdfjärr bidrar till att höja betyget för TP2.
MEN - X1 är som sagt en bra produkt och jag försvarar den utan tvekan mot alla inkompetenta sågningar. Får man tag i en X1 till ett bra pris så är den ett bra köp - dock bör man vara införstådd med att den kräver HardSPL och ny ROM för att lyfta.
Är man beroende av svensk officiell WM 6.5 exempelvis faller den dessvärre bort.
Postad 02 February 2010 - 11:45
Manila 2.5 Landscape finns nu i version optimerad för våra 528 Mhz-processorer.
HTC har tydligen släppt en officiell uppgradering till Topaz (Diamond 2) som kör Manila 2.5.2011 Landscape. Denna version är då optimerad för Qualcomm-processorn vilket ger gynnsamma prestanda även för Rhodium.
New HTC Sense 2.5 build leaks out - Twitter fixed
Ark_666 som tar fram Rhodium AF håller enligt uppgift på att arbeta på en stor uppgradering som enligt uppgift kör Manila 2.5.2011.
Han har även börjat släppa en ROM-serie kallad WMPU - en "WMPowerUser ROM" vilket också är intressant.
Jag trodde inte att HTC skulle ö.h.t släppa Manila 2.5 officiellt för annat än Snapdragon men de har väl tagit sitt förnuft till fånga.
Nu äntligen känns det som att steget till Manila 2.5 Landscape är nära för min del.
Postad 03 February 2010 - 09:27
Postad 03 February 2010 - 10:08
Nu när HTC har släppt denna version till Topaz måste jag erkänna att jag börjar misstänka att en uppdatering kommer till Rhodium också. Manila 2.5 har blivit så populärt att de troligen inser att våra nallar behöver få en uppdatering så de känns fräscha fram tills TP3 kommer.
Postad 04 February 2010 - 21:04
Idag ganska exakt 2 månader sedan nallen pajjat kommer det ett sms. Din telefon finns nu att hämta i din butik. Åker de 4,5milen enkel resa det är från kontoret till butiken för att upptäcka att de inte heller denna gången lagat telefonen. Denna gången vet jag inte vad det är för orsak då killen som har hand om ärendet inte är där. Jag ber att få se på telefonen och ser genast repor och dyligt på framsidan av skärmen samt någon prick på baksidan... Något som absolut inte fanns när den skickades iväg...
Jag blir vid detta laget ganska förbannad eftersom jag själv tycker att 2 månader är skandalöst länge att få vänta på en telefon som snart varit inne på "lagning" längre än jag haft den. För att inte tala om värdeminsking på den samt alla merkostnader ja fått pga ja inte har en telefon som klarar att hantera office dokument, pdfer, m.m som jag dagligen använder min telefon till i arbetet m.m.
En så enkel sak som att hantera över 400 kontakter med en vanlig K660i som jag fått låna tar evigheter att hitta rätt. Kalenderna går för visså att läsa av men ja kan ju inte utan att spendera enormt med tid föra in något nytt i den.
Börjar man summera ihop vad detta kostat mig i förlorad arbetstid, bilresor etc är de ursprungliga priset utanför garanti för länge sedan passerat.
Imorgon hoppas vi därför att de är ursäkta JÄVLIGT lena och tillmötesgående i telefonen med mig.
Postad 04 February 2010 - 23:18
Skriv om hela händelsen på Fairshopping om det inte är gjort och kontakta ARN vid behov.
Bilderna är ett bra bevismaterial.
Tyvärr är det så att en nalle som kräver service i Sverige idag i praktiken är förbrukad. Det minst dåliga alternativet är att sälja den på blocket och därefter köpa en helt ny. Detta gäller om nallen kommer tillbaka servad.
Sedan måste jag starkt rekommendera att man har någon form av reservnalle med likartad funktionalitet. Det gäller generellt.
Hade jag startat från noll och köpt en TP2 skulle jag sannolikt skaffat t.ex en Samsung i780 eller liknande att ha som backup. Skulle primära nallen strejka kan man använda backupen och ändå klara sig.
Postad 05 February 2010 - 11:18
Det verkar även som att HDWalls ihop med Cookiemonsters HQ-patch fungerar bra med 2.5.2011 - så det hindret är borta. Det är i.s.f bara stöd för landscape i HDWalls som jag fortfarande efterfrågar, alltså att man kan ha en annan bakgrundsbild i landscape.
Jag lär flasha nallen under helgen när nya versionen är ute och det kommit lite rapporter om den. Ser verkligen fram emot att prova 2.5.2011.
Postad 06 February 2010 - 19:36
Rhodium AF Manila 2.5.2011 Topaz v20100206
Edit: Nu åker ROMen in. Återkommer med info när jag fått igång det hela. Skall bli mycket intressant att testa bakgrunderna...
Redigerat av Unregistered43b822d3, 06 February 2010 - 20:45.
Postad 06 February 2010 - 21:19
Redigerat av kewe, 06 February 2010 - 21:20.
Postad 06 February 2010 - 21:23
Som det ser ut nu kan jag rekommendera Rhodium AF men jag tror inte att det är någon större skillnad mot EnergyROM med samma Manila-version.
Postad 06 February 2010 - 21:34
Har du provat HDWalls för den fungerar på Energy ROM.Jag har nu provat mina bakgrunder och där verkar det slira. Men snabbheten gör att jag lär leva ett tag utan bakgrunderna eftersom det verkar flyta på riktigt bra.
Som det ser ut nu kan jag rekommendera Rhodium AF men jag tror inte att det är någon större skillnad mot EnergyROM med samma Manila-version.
Postad 06 February 2010 - 22:00
Jag lär köra med BG4AllLandscape istället - egentligen behöver själva HDWalls uppdateras för att korrekt hantera senaste Manila. Den senaste versionen det klarar smärtfritt är 2.5.1921.
Problemet för programmen av denna typ är ju att Manila kräver fulhack för att man skall få en högkvalitativ bakgrund. I.o.m fulhackandet ökar risken för strul då HTC uppdaterar.
Postad 06 February 2010 - 23:30
Har flashat om nallen en extra gång för att utesluta bad flash men nej. USB-kopplingen sker problemfritt men den vägrar totalt att synka.
Har lärt mig att det blir så med vissa ROMar. Varför vet jag ej men det händer.
Det är generellt ett mycket lustigt fenomen detta med PassiveSync. Ibland när det inträffar kollar man ju om det är bad flash inblandat men som sagt, så inte denna gång.
Oerhört tur att MyPhone finns så man kan få ner sina kontakter den vägen.
Undantaget mitt PassiveSync-problem känner jag att ROMen är suveränt bra.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 06 February 2010 - 23:34.
Postad 07 February 2010 - 10:55
Edit: Det ser inte bra ut med ROMen trots allt. Jag verkar ha drabbats av den Audio Manager-bugg som bl.a plågar äldre DeepShining. Den yttrar sig så att alla album m.m försvinner.
Enligt uppgift skall den vara åtgärdad i DeepShining X1. Det gör att jag lär byta ROM. Ickefungerande Audio Manager är no go för min del.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 07 February 2010 - 11:52.
Postad 08 February 2010 - 12:58
Audio Manager strular hos mig. Den bugg som enligt uppgift skulle vara åtgärdat förefaller finnas kvar - d.v.s att albumen försvinner. Det går alltså inte att bläddra bland låtar albumvis.
Sedan ser systemfonten vansinnig ut, rejält uppskalad men det förstår jag eftersom 2.5.2011 är avsett för Topaz med mindre skärm.
Det är helt enkelt så att ingen av mig provad ROM för tillfället verkar rå på min gamla goda Rhodium AF. Den saknar landscape, ja. Men den är stabil och driftsäker.
Blir det inte bättre åker klassikern in igen och sedan konstaterar jag lugnt att Manila 2.5 Landscape får vänta tills HTC behagar släppa en uppdatering för Rhodium, alternativt att någon kock använder versioner för Leo/HD2.
På något vis känner jag att Manila 2.5.1921 är den klart mest stabila 2.5-versionen såvida man inte drar in 2.1. Dock tyder Topaz-uppdateringen på att HTC håller på att ersätta 2.1 med 2.5 vilket är bra.
Edit: Då var det retur till good old Manila 2.5.1921/Rhodium AF 20091216 igen. Har tappat räkningen på antalet gånger nu...
DeepShining X1 visade sig vara en aning instabil. Lustiga hängningar, USB-trassel och Audio Manager-buggen.
Jag kan tyvärr bara konstatera att Manila 2.5 Landscape i olika versioner har enorm potential men det saknar driftsäkerhet jämfört med 2.5.1921. Förutom stabilitetsproblem är avsaknaden av fungerande tweaks och tricks samt olika buggar/driftstörningar ett hinder.
Däremot är jag som sagt övertygad om att HTC kommer att släppa Manila 2.5 Landscape till både Topaz och Rhodium. Som läget ser ut idag kommer jag att avvakta följande framtida lösningar:
1. HTC släpper en Leo 2.03 till HD2 - officiell uppgradering till alla regioner. Manila 2.5.2111 kan vara tänkbar build (med tanke på 2011 Topaz).
2. HTC släpper en officiell uppgradering till Rhodium med en Manila 2.5.2020.
3. HTC släpper en officiell uppgradering till Topaz med en Manila 2.5.2012.
Dessa tre scenarios vara nr 2 är det bästa kan ge oss stabila, snabba och driftsäkra Manila 2.5 Landscape-ROMar.
Idag finns mig veterligen bara två varianter i omlopp, 2.5.1922 och 2.5.2011 där båda dras med olika problem och generellt strular mer än den senaste icke-landscapeversionen 2.5.1921.
Orsaken till att jag fastnat för Rhodium AF 20091216 är eftersom jag inte stött på någon annan lika strulfri Manila 2.5-ROM. Allt jag testat på denna sida 20091216 lider tyvärr av olika driftstörningar och jag får helt enkelt inse att 2.5 Landscape fortfarande är alldeles för mycket beta.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 08 February 2010 - 14:31.
Postad 08 February 2010 - 16:52
Redigerat av kewe, 08 February 2010 - 16:53.
Postad 08 February 2010 - 17:17
De problem som jag alltså upplever med de olika Manila 2.5.1922- och 2.5.2011 jag kört är, närmare beskrivet:
1. Audio Manager-buggen. Den yttrar sig så att programmet först tar oerhört lång tid på sig för att hitta alla låtar (jämfört med 2.5.1921). Förutom det tappar den bort albumen - den klarar bara av att visa "alla låtar" men så fort man bläddrar till album t.ex är det tomt. I 2.5.1921 fungerar det helt perfekt.
2. ROMarna har ojämna prestanda. Jag upplever ojämnt flyt och att Manila helt enkelt slutar att reagera av och till. Ibland verkar även WM 6.5 dras med i det oresponsiva beteendet. Det händer också att det är svårt att gå till Manila, alltså lång tid att gå från startmenyn till Manila då man trycker på Today.
3. Fonterna i 2.5.2011 är abnormt stora och jag har inte hittat några lösningar för att få ner storleken till 2.5.1921-standard.
4. Dokumenttaben är fin men är fortfarande en testversion och därmed långsam och har svårt att hitta dokumenten.
5. Stora problem med USB-hanteringen. ActiveSync har problem, första synken går i bästa fall att genomföra men sedan börjar det strula. USB-massminnesläge strular också, nallen monteras inte korrekt i datorn.
Detta är de allvarligaste problemen som gör att jag än en gång är tillbaka på min klassiska ROM. Den fungerar nämligen helt perfekt på dessa punkter.
Har ökat pagepoolen till 20 MB och upplever att Manila 2.5.1921 flyter riktigt fint på nallen.
Jag förstår samtidigt varför Manila 2.5 Landscape är så pass kinkigt. Det finns ingen officiell version ute, allt som finns är testversioner. Med tanke på hur mycket 2.5 buggade innan det blev användbart - samtidigt som 2.5 Landscape är totalt omarbetat under skalet är det inte så konstigt att sådana buggar dyker upp.
Jag har försökt ge alla ROMar perfekta förutsättningar, alltså stock ROM-flash först, hard resets och allt. Men det hjälper inte. Buggarna finns där ändå....
Men som sagt, så fort det kommer officiella uppgraderingar med Manila 2.5 Landscape så kockarna kan arbeta med stabilare vara så kommer det att bli bra. Jag har inte noterat någon bugg som rör själva landscape utan det är snarare buggar som introducerats då Manila skrivits om.
I vilket fall som helst väntar jag nu med att flasha - nu blir det en ROM baserad på officiella komponenter som gäller. Jag tror att anledningen till att Rhodium AF 20091216 fungerar så bra är att den bygger på nya officiella Leo-komponenter och senaste stabila Manila 2.5.1921.
Den senaste Leo 1.66-uppgraderingen som HTC släppt bygger också på Manila 2.5.1921 vad jag vet. Det finns alltså idag ingen officiell 2.5 Landscape för Leo/HD2 än.
Edit: Angående Audio Manager-buggen. Kollen är enkel: bläddra till AM-taben. Gå in i den och bläddra från All Songs till Albums-fliken. Är det tomt där (men låtarna visas i All Songs) - då är buggen där. Det är så den yttrat sig hos mig. Den har också haft svårt med album arts hos All Songs och på det hela taget verkar den ha kämpat ihjäl sig med mitt musikbibliotek... Jag vet att det är stort men då det funkar i 2.5.1921 utan lagg så ser jag ingen anledning varför det strejkar i nyare ROMar. Mer än att Audio Manager på något vis omarbetats.
Det är möjligt att den introducerats då jag kopplat på Cover Flow med en cab i DeepShining (det verkar avstängt i 2.5.2011) - men i 2.5.1921 fungerar det som det skall.
YouTube fungerar bra i 2.5.1921 - där upplever jag inga problem.
Det är ingen risk att jag går tillbaka till Manila 2.1 - 2.5 är mycket trevligare.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 08 February 2010 - 17:27.
Postad 08 February 2010 - 17:45
Nu har jag kollat med dina punkter för att se om jag har dessa problem också.
1. Har inga som helst problem med denna uppdateringen men har o andra sidan har jag inte lika stort bibliotek som dig. Men uppdaterings frekvensen är den samma upplever jag som de första 2.1 ROM jag testade. Den snabbaste jag testat på detta område var Småberg´s.
2. Att prestandan är ojämn håller jag med dig om men detta upplever jag även på stockROM då jag körde denna ett tag innan jag tog tjuren vid hornen o flashade.
3. Där kan jag inte göra så mycket annat än att hålla med. Tidigare ROM´ar var mycket snyggare där.
4. Inga problem alls. Nu finns ju inte denna funktion på 2011 men tidigare har jag inte haft några problem alls. Jag har även för mig att du tidigare har skrivit att den inte hittade dokument som fanns på minneskortet, men det har min alltid gjort. Så som sagt inga problem där.
5. Har heller aldrig haft en bekymmer med den biten bortsett från en ROM i början på december från Energy som vägrade att synca men den uppdaterades ganska fort den ROMen så jag tror det var ganska mycket fel på den.
Nu ska det tilläggas att jag bara har provat Energy´s 2011 och har inte sett någon orsak till att prova någon annan då denna fungerat kanonbra. Men generellt sätt gäller dessa svar på Energy, Deepshining och Rhodium_AF som brukar vara de som jag väljer mellan.
Redigerat av kewe, 08 February 2010 - 17:45.
Postad 08 February 2010 - 18:25
Det hela påminner om den s.k desktop-filen i Mac OS 7/8/9 som kunde bli korrupt och kräva "ombyggnad av skrivbordet".
Nu kör jag ju med hög belastning på systemet så troligen är det helt enkelt så att Manila 2.5 Landscape inte riktigt mognat och därmed börjar strula. Fast det anmärkningsvärda är att mina problem sker på en ren ROM, alltså innan jag hunnit köra några programinstallationer.
Jag skulle säga att de mest stabila ROMar jag kört hittills är EnergyROM Standard 20091007, TPC v4 och Rhodium AF 20091216. Troligen har jag helt enkelt blivit kräsen med stabilitet och funktion och upplever därför avvikande beteende (mot dessa referenser) som negativt.
Det jag kan konstatera är att den version av Rhodium AF jag kör fungerar felfritt på de punkter som strular med Manila 2.5 Landscape-ROMar.
Postad 08 February 2010 - 19:17
Redigerat av kewe, 08 February 2010 - 19:18.
Postad 08 February 2010 - 19:45
Om det finns intresse kan jag se om jag kan ladda upp Rhodium AF 20091216 på Rapidshare. Klarar du dig utan landscape kan jag helt klart rekommendera den som sagt.
Jag tvivlar på att det idag finns någon bättre 2.5-ROM.
Edit: Jag får intrycket att alla blivit till sig av att det finns en Manila 2.5 Landscape ute och cirkulerar - med följden att den skall användas till varje pris oavsett hur den fungerar eller om tweaksen fungerar...
Jag förstår entusiasmen men samtidigt anser jag att verkligheten dikterar. Behöver man till varje pris landscape ack ljuva landscape OCH en stabil ROM är det Manila 2.1 som gäller sålänge 2.5 Landscape enbart innebär 2.5.1922 eller 2011. Ingen av dessa builds är riktigt bra. 2011 är mest lovande men bara en sådan sak som typsnitten är ett aber.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 08 February 2010 - 19:49.
Postad 08 February 2010 - 20:28
Postad 08 February 2010 - 20:34
Postar länk när det är klart.
Edit: Inte så smidigt som jag trodde, får testa Rapidshare.
Edit 2: Laddar upp på Rapidshare nu.
Den har pagepool 15 MB inställt som standard. Jag har provat både 18 och 20 MB och kör nu på 20 MB. Det fungerar bra och den flyter på smidigt.
Min uppfattning om den är att prestandan är fullt acceptabel. Upplever ingen tröghet i Sense eller WM med den.
Edit 3: Gjorde en miss, laddar upp igen (denna gång till mitt Collector´s Account).
Redigerat av Unregistered43b822d3, 08 February 2010 - 21:19.
Postad 08 February 2010 - 21:53
Rhodium AF Stable
Har tagit den direkt från nallen, därav att den kallas Rhodium AF Stable.
Hoppas att den är till belåtenhet.
Postad 08 February 2010 - 23:05
Det är förövrigt den sista Rhodium AF som kör Manila 2.5.1921. ROMen efter körde en testversion med dokumenttab och i.o.m den inleddes diverse strul. Strul som sedan gradvis har förvärrats....
Den enda ROM som är lika klockren som jag ser det är TPC v4 - men Manila 2.1 är onekligen akterseglat idag. Men bland 2.1-ROMar anser jag att TPCn är den klart bästa.
Postad 09 February 2010 - 12:21
Postad 09 February 2010 - 12:46
Därav alla strul där jag nu sett fler rapporter om t.ex mankerande Audio Manager.
Postad 11 February 2010 - 20:19
Vore intressant med omdöme om den.
Hos mig fungerar det helt ypperligt. Det har kommit en TPC v5 med en kombination av Leo 2.07 och Manila 2.5.2011. Det rapporteras in diverse buggar även där....
Så jag byter inte ROM än i.a.f. Sålänge det rapporteras om buggar som jag vet inte finns i Rhodium AF byter jag inte.
Postad 11 February 2010 - 22:42
Postad 12 February 2010 - 11:14
Som läget ser ut kommer jag att helt skippa build 2011, i.a.f tills fontproblemet är löst och även Audio Manager slutar bugga då man har 1500-1600 låtar. Har nämligen sett ytterligare larmrapporter om problem vid så många låtar.
Jag är som sagt övertygad om att HTC arbetar på en sista uppgradering för våra nallar med Manila 2.5. Build 2011 för Topaz indikerar det så starkt. Det är mycket osannolikt att de på sikt uppgraderar Topaz men inte Rhodium. Modellerna är trots allt syskon och de första som fick officiell 6.5-uppgradering.
Det troliga är att Rhodium kommer att säljas ända fram tills hösten ungefär, då ersättaren tar över. För att hålla den fräsch fram tills dess tar man fram Manila 2.5 som uppgradering för att inte kunderna skall känna att de får en sämre Sense än HD2/Leo.
När det gäller batteriprestanda hos Rhodium AF så håller den sig bra hos mig. Håller på att låta den kalibrera sig (gå ner helt) och det går mycket sakta. Har inte laddat sedan i förrgår ungefär och nallen har 39% batteri kvar.
Vill du kolla förbrukningen - kör Homescreen++ under SecondToday. Min drog 68 mA när jag kollade precis.
Postad 12 February 2010 - 18:58
As some of you already know HTC has releases a Manila 2.5 Stock Rom for Rhodium a couple of days ago.
Min teori höll. Det finns nu en Manila 2.5 som optimerats för Rhodium. Det lär snart ske stora saker på ROM-fronten och det kommer att bli mycket, extremt intressant.
Edit: Den stock-ROM som kör Manila 2.5.2012 (samma buildnummer jag gissat på) finns enligt uppgifter på denna länk.
HTC SEA Manila 2.5 ROM Upgrade build 21887/M2.5.2012
En länk till en europeisk version av denna "Rhodium 2.07" finns på XDA:
Rhodium 2.07 Official M2.5.2012 Upgrade
Redigerat av Unregistered43b822d3, 12 February 2010 - 19:17.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?