Blir ju nästan upprörd när Half-Life 2 ligger sist, röstade på det iaf.
Bästa spelet någonsin - the competition
Postad 22 May 2009 - 13:17
Postad 22 May 2009 - 18:16
Nu är TP etta åtminstone.Twilight Princess i farozonen... inte vad jag förväntade mig. HL2 det enda jag spelat men det ryker ju nu
Postad 23 May 2009 - 13:19
Postad 23 May 2009 - 13:46
SMG låg ju hopplöst sist så det får min stödröst. Verkar som om Brawl går vidare i alla fall.
Postad 24 May 2009 - 08:04
Jag har bara testat Halo 1 som snabbast utan att bli direkt imponerad, men jag trodde nog att fler uppskattade spelen.
Postad 24 May 2009 - 10:15
Postad 24 May 2009 - 13:17
Jo men som tidigare visats så har försäljningssiffror inget med det här att göra. Lite märkligt.Jag har bara testat Halo 1 som snabbast utan att bli direkt imponerad, men jag trodde nog att fler uppskattade spelen.
Postad 24 May 2009 - 17:41
Nä, jag vidhåller min tes om att de som spelar Nintendo fuskar mest. Därför går alla Nintendospel vidare.Jo men som tidigare visats så har försäljningssiffror inget med det här att göra. Lite märkligt.
Halo 3 fick min röst idag. Fan vad kul med 4 player co-op!
Postad 24 May 2009 - 18:32
Postad 24 May 2009 - 18:55
Haha, det beror väl på vad man lägger i definitionen fuska. Att läsa en walkthrough är iaf i min bok att fuska.Går väl inte att fuska? Däremot är det nog mest Nintendofans där.
Nåväl, jag är inte bitter över detta.
En hel del överaskningar har det allt blivit.
Postad 24 May 2009 - 19:14
Förvisso kan ju Nintendo sin sak, det kan jag hålla med om!vet jag väl inte precis. tycker där är fullt med ickenintendospel som gått vidare med. dom flesta av dom ###### tråkiga spel med. anledningen till att det är så många nintendospel kanske helt enkelt är för att dom är bäst på att erbjuda BRA underhållning?
Gjorde en liten sammanställning och jag tror inte att det finns någon annan konsoltillverkare som är lika representerad. Fast man ska ha i åtanke att Nintendo gjort konsoler under hela tidsperioden och det finns det ju ingen annan som gjort.
72-88:
Rond 1: 6 Nintendospel vidare
Rond 2: 4 Nintendospel vidare (samtliga)
(För Tetris är NES va?)
89-91:
Rond 1: 5 Nintendospel vidare (osäker på FF, men jag räknade dem iaf)
Rond 2: 3 Nintendospel vidare (samtliga utom ett)
92-94
Rond 1: 6 Nintendospel vidare (inkl. FF)
Rond 2: 4 Nintendospel vidare (samtliga)
95-97
Rond 1: 6 Nintendospel vidare
Rond 2: 3 Nintendospel vidare (samtliga utom ett)
98-00
Rond 1: 4 Nintendospel vidare
Rond 2: 2 Nintendospel vidare
01-03
Rond 1: 2 Nintendospel vidare
Rond 2: 2 Nintendospel vidare
04-06
Rond 2: 1 Nintendospel vidare (räknade inte RE4 då det även finns till PS2)
07-09
Rond 2: 1 Nintendospel vidare
Well, det ska bli kul att se vinnaren. Jag är helt säker på att fel spel vinner
Postad 24 May 2009 - 19:22
mjo, det blir säkert fel spel som vinner. det blir så när inte enväldshärskaren SilverDogg får bestämma
Postad 24 May 2009 - 19:39
Tror PC och Xbox är underrepresenterade. Och de som spelade God of War hänger nog inte på sidan längre, klantarna åkte ju ut mot Tales of Symphonia..otroligt.
Man tycker det är konstigt.. alla vill köpa GTA och står i flera dagar för att vara först med Halo, men i tävlingen åker de alla ut tidigt
Redigerat av Zoiler, 24 May 2009 - 19:40.
Postad 24 May 2009 - 20:36
Postad 24 May 2009 - 22:12
Vem som helst kan inte spela Ocarina of Time idag, faktiskt är det ganska outdated, men ändå kommer Ocarina of Time slå Mario 3 (troligtvis, finns inga garantier. Mario 3 är ett av världens bästa spel och det är därför det kommer långt).Tror att det är just tidlöshet och att det tilltalar så många som gör Nintendo så överlägsna. Idag kan vem som helst, i vilken ålder som helst, spela och uppskatta t.ex. Super mario 3 och då är det spelet 20 år gammalt (om man räknar japans release). Tvivlar starkt på att någon kommer spela GTA IV eller Halo 3 om 20 år.
Snarare än att tänka hur spelen fungerar 20 år framåt så tänker nog folk 20 år bakåt via minnet och känner hur man upplevde spelet då (åtminstone gör jag så). Vi kan inte riktigt känna hur vi kände just då så vi överdriver och känner starkare. Eller så är det just så att Ocarina of Time verkligen var den bästa spelupplevelsen (SP) jag haft någonsin. Kan ha mycket att göra med att man blir mer erfaren ju mer man spelar också, ligger nog mycket i det. Man har sett så mycket.. men tänk ett grymt spel i VR idag - då blir man chockad och kommer tänka tillbaka på det 20 år senare med minnet om att det var det första spelet man upplevde i VR, precis som jag gör med Ocarina of Time + 3D (eller ja, det var ett av de första, och det bästa).
Att Nintendo är bäst bland retrospelen förvånar knappast, har alltid bara funnits Final Fantasy i stort sett som kunnat utmana. Link vinner nästan alltid karaktärstävlingarna och får enbart konkurrens av Mario, Sepiroth, Cloud...
Postad 24 May 2009 - 23:09
Dessutom att majoriteten är Super Smash Bros. spelare hjälper ju de andra Nintendo-spelen en hel del också
Förra gången vann ju Super Mario Bros. 3 över Ocarina of Time, så ropa inte hej än. Men vissa spel är ju bara tidlösa, SMB3 och OoT är sådana spel. Mega Man-serien till NES ett annat framstående exempel. Det enda som är utdaterat är givetvis grafiken. Tror inte jag är ensam om att jag hellre spelar gamla spel med ful grafik men perfekt gameplay än nyare, sämre spel med bättre grafik. GTA4 och Halo 3 har inte direkt revolutionerat något vad jag vet... så tror knappast någon spelar dem om 20 år jag heller.
Postad 25 May 2009 - 00:05
Tja, man behöver inte revolutionera något för att spelas om 20 år. Tydligen är det en retrotrend nu, och det är inte bara de bästa eller mest revolutionerande spelen som laddas ned till Wii. Det finns de som spelar Playstationspel på PSPn, även fast alla spel inte är perfekta.GTA4 och Halo 3 har inte direkt revolutionerat något vad jag vet... så tror knappast någon spelar dem om 20 år jag heller.
Att inte tro att någon skulle spela GTA4 eller Halo 3 om 20 år är ju nästan bara dumdristigt, klart det kommer finnas alternativ att spela retro även då. Halo spelas förresten fortfarande och det är 8 år.
Om jag får välja spelar jag helst spel med snygg grafik och perfekt eller nära nog perfekt gameplay dock
Postad 25 May 2009 - 12:20
Postad 25 May 2009 - 15:53
Postad 26 May 2009 - 09:48
Postad 26 May 2009 - 10:04
3 av mina absoluta favoritspel till NES lixom, plus Tetris.
Idag föll valet på SMB3 men SMW ligger inte långt efter!
I morgon däremot.. Då blir de grymt svårt o välja.
Postad 26 May 2009 - 22:23
Postad 27 May 2009 - 08:51
Postad 27 May 2009 - 09:11
jag lägger en stödröst på super metroid också. ser ändå ut som att a link to the past och ff3/6 kommer gå vidare.
Postad 28 May 2009 - 10:17
tragiskt lr konsigt att de leder.
Golden Eye är imo de sämsta av de 4 spelen idag.
Postad 28 May 2009 - 10:37
jag har mer nöje med magical starsign till ds, och det är ett ganska dåligt spel det med.
Postad 28 May 2009 - 11:56
Jag tycker också att det är synd att FFVII går vidare. Ett bra spel men alla dessa random encounters sänker det. Skulle aldrig sträcka mig så långt som att säga att FFVII är bland de 3 bästa spelen någonsin. Långt ifrån. Inte ens på den tiden.
Postad 28 May 2009 - 12:17
nej det ÄR det inte. enligt DIN åsikt kanske det är det, men jag skulle snarare ranka det som ett av världens sämsta.
jag har mer nöje med magical starsign till ds, och det är ett ganska dåligt spel det med.
"Five years ago, the users of GameFAQs declared Final Fantasy VII the Best. Game. Ever. Is it still the best ever today, or have time and the latest generation of consoles changed all that?"
Ptja, låter inte som bara hans åsikt
Postad 28 May 2009 - 12:25
...wait...
att ff7fansen lyckats fuska till sig en vinst betyder inget
Postad 28 May 2009 - 13:18
Postad 28 May 2009 - 20:32
Postad 28 May 2009 - 20:44
Ser nu att Castlevania: SotN rök igår. Tragist vad folk har för smak egentligen...
Postad 28 May 2009 - 21:24
Postad 29 May 2009 - 07:54
Såg en dokumentär om det på TV för ett tag sedan. Mannen som skapade spelet i östblocket för typ 100 miljoner år sedan har inte tjänat en spänn på spelet...
På senare tid har jag utvecklat en pervertion för bilspel.
Nu har jag naturligtvis inte sett GT5 ännu, men skulle bli mycket förvånad om jag inte röstar på det spelet som "bästa spelet någonsin" när det kommer.
Postad 29 May 2009 - 10:42
Postad 29 May 2009 - 12:47
Röstade på Pokemon och tror ni inte att det står precis lika 9972 vs 9972 mellan Poke och Metal Gear efter min röst
Postad 29 May 2009 - 16:40
Är inte det ett barnprogram? Vad fan gör man i Pokemonspelen egentligen?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
16 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?