Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Hero *

2430 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Hero 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 9.107784 (166) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 04 August 2009 - 17:43

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

vart ifrån beställde du? Jag kanske också hade det, jag provade inte ens innan jag installerade den svenska ordlistan.
Jag Ffick välja Svenska vid första uppstart iaf. Eller det stod Select languague "English (Svenska)"

Menu -> Settings -> Locale & Text -> Touch Input välj svenska.

Postad 04 August 2009 - 18:08

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Hej, har lite problem och tänkte kolla om någon kan hjälpa till.

1. Jag kan inte använda MMS med mobilen och Comviq abbonemang, nån som fått MMS att fungera?

2. Jag skulle vilja kunna fjärransluta min dator via bluetooth från Heron. Alltså koppla upp mig via mobi och bluetooth. När jag försöker koppla upp mig står det att Heron inte supportar fjärranslutning,, men det låter ju omöjligt?! Nån som har koll på hur man gör?

Postad 04 August 2009 - 18:25

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

1. Jag kan inte använda MMS med mobilen och Comviq abbonemang, nån som fått MMS att fungera?

2. Jag skulle vilja kunna fjärransluta min dator via bluetooth från Heron. Alltså koppla upp mig via mobi och bluetooth. När jag försöker koppla upp mig står det att Heron inte supportar fjärranslutning,, men det låter ju omöjligt?! Nån som har koll på hur man gör?

1. MMS fungerar alldeles lysande för mig. Har dock inte gjort något för att få det så, kolla inställningar. Är det ett nytt abonnemang så kolla med tele2 också.

2, har jag inget svar på.

Menu -> Settings -> Locale & Text -> Touch Input välj svenska.

Precis som jag trodde, jag hade svenska redan från början. Så fantastiskt.

Postad 04 August 2009 - 19:37

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag kommer banne mig inte in på Android market,, den säger " Cant establish a reliable data connection to the server" men jag kan surfa med webläsarn via wifi,, vad menas????

Postad 04 August 2009 - 19:50

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Jag kommer banne mig inte in på Android market,, den säger " Cant establish a reliable data connection to the server" men jag kan surfa med webläsarn via wifi,, vad menas????

Ja, du jag hade nästan hoppats på att jag inte heller kom in, och att google stängt ned den för ett tag för att öppna hela märket i Sverige. Hehe, önsketänkande,.

Vad felet kan vara vet jag tyvärr inte, kunnat var inne förut?

Detta skriva förövrigt på min hjälte

Postad 04 August 2009 - 19:56

Tomzi
  • Tomzi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

vart ifrån beställde du? Jag kanske också hade det, jag provade inte ens innan jag installerade den svenska ordlistan.
Jag Ffick välja Svenska vid första uppstart iaf. Eller det stod Select languague "English (Svenska)"

hade du verkligen svenska från uppstarten :P

Postad 04 August 2009 - 19:59

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Jag har 5500kr såg jag som jag skulle kunna använda till att köpa en mobil....... hmm....en mobil....kan de vara en HTC Hero mobil....hmmm.....kanske de kanske.... kan de vara så att jag ska beställa den när jag kommer hem från en liten resa på söndagen...hmm...ja så är de....åker i övermorgon.. sen kommer jag komma hem och gå in på expansys.se...och så kanske jag får en htc hero...hmm....ja så är de....hmmm (Jag är överlycklig egentligen.) :P :) :D :D
Ge mig ett stort grattis! haha ;)

Redigerat av Chickenkebab, 04 August 2009 - 20:00.

Postad 04 August 2009 - 20:02

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

För mig blir den 250:- billigare om jag tar den via telia med abonnemang än via Katshing.

Ta den i en Teliabutik med abonnemang så blir den ytterligare 400 kr billigare. 5495 kr i butik.

Postad 04 August 2009 - 20:17

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Ja, du jag hade nästan hoppats på att jag inte heller kom in, och att google stängt ned den för ett tag för att öppna hela märket i Sverige. Hehe, önsketänkande,.

Vad felet kan vara vet jag tyvärr inte, kunnat var inne förut?

Detta skriva förövrigt på min hjälte

sicket fult fel.... http://www.google.co...g...68207&hl=en

Postad 04 August 2009 - 20:31

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

sicket fult fel.... http://www.google.co...g...68207&hl=en

ohfyfan... hoppas de löser sig om du återställer den. surt med allt du fixat redan. skriv ett inlägg om de funkade eller inte!

Postad 04 August 2009 - 20:40

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
*Dubbel Post*

Redigerat av Chickenkebab, 04 August 2009 - 20:42.

Postad 04 August 2009 - 20:42

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

hade du verkligen svenska från uppstarten :P

Som sagt, bara svensk ordbok. Operativet är fortfarande engelska!

Ska inte få upp folks förväntningar i onödan här!

Postad 04 August 2009 - 20:47

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

ohfyfan... hoppas de löser sig om du återställer den. surt med allt du fixat redan. skriv ett inlägg om de funkade eller inte!

Det funkade att åtgärda så,, perfa.... tur hade man inte gjort mycket iaf.

Postad 04 August 2009 - 20:54

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Förresten, jag har hört en liten sak om mobiler i allmänhet.

Att man ska ladda upp batteriet helt och låta det ta helt slut några gånger i början, för att få telefonen att fungera bättre.Nu pratar jag inte om batteriet utan om själva mjukvaran i telefonen.

Stod också i min gamla nokia att den kunde behöva ett par urladdningar innan den fungera korrekt. Innan dess kunde användaren (jag) förvänta mig lagg, frysningar osv.

Kan detta stämma?!

Postad 04 August 2009 - 20:57

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Förresten, jag har hört en liten sak om mobiler i allmänhet.

Att man ska ladda upp batteriet helt och låta det ta helt slut några gånger i början, för att få telefonen att fungera bättre.Nu pratar jag inte om batteriet utan om själva mjukvaran i telefonen.

Stod också i min gamla nokia att den kunde behöva ett par urladdningar innan den fungera korrekt. Innan dess kunde användaren (jag) förvänta mig lagg, frysningar osv.

Kan detta stämma?!

Nej, stämmer ej, Li-jon mår bäst av att inte laddas ur helt.
Finns mer info på batteryunivesity

Postad 04 August 2009 - 21:09

Tomzi
  • Tomzi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
har märkt en sjuukt störi bug.. om man är inne i någon sms konversation med någon och sedan får 2 sms i taget elelr får ett svara sen ett nytt så slutar inte track ballen att lysa....

Postad 04 August 2009 - 21:15

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
ohh vad nice med prisjakt funktionen som skannar ean:koder och letar upp bästa pris.

Postad 04 August 2009 - 21:17

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Nej, stämmer ej, Li-jon mår bäst av att inte laddas ur helt.
Finns mer info på batteryunivesity

Som sagt, tänkte inte på batteritet utan själva telefonen.

Postad 04 August 2009 - 21:21

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

har märkt en sjuukt störi bug.. om man är inne i någon sms konversation med någon och sedan får 2 sms i taget elelr får ett svara sen ett nytt så slutar inte track ballen att lysa....

Har också märkt detta? De är konstigt. Jag tror dock att de försvinner när du drar ner "notification bar".

Postad 04 August 2009 - 21:29

prijar
  • prijar
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Ta den i en Teliabutik med abonnemang så blir den ytterligare 400 kr billigare. 5495 kr i butik.

hos mig blev det bara strax över 5000kr hos katshing allt som allt. se tidigare inlägg i tråden om ni vill ha den precisa summan.

Postad 04 August 2009 - 21:51

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
nu har man setat och lekt med den en stund, mycket imponerad av den återkommer när jag lärt mig det mesta

Men är det någon annan som har problem med HTC Sync programmet? får fasikens inte det att fundera, har mountat, installerat programmet, windows vista hittar mobben, kan komma åt sd kortet osv men htc sync hittar inte mobben. Ni som fått det att fungera, hur har ni gjort?

Mvh
Micke

Postad 04 August 2009 - 22:23

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Alltså, jag tittade precis på HTC Magic, och varför kostar den lika mycket som en HTC Hero, när Heron är "bättre" eller är de någonting jag har missat?

Redigerat av Chickenkebab, 04 August 2009 - 22:25.

Postad 04 August 2009 - 23:53

todu
  • todu
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Du fick inte vad jag kan se svar på fråga 2. Det du försöker göra kallas för "tethering". Du kan googla efter "android tethering". En av träffarna förklarar varför detta är ett problem: http://androidcommun...arket-20090331/

Postad 05 August 2009 - 00:14

Mahlberg
  • Mahlberg
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Du fick inte vad jag kan se svar på fråga 2. Det du försöker göra kallas för "tethering". Du kan googla efter "android tethering". En av träffarna förklarar varför detta är ett problem: http://androidcommun...arket-20090331/

Använda telefonen som ett modem
När du befinner dig någonstans där det saknas Internetanslutning för din dator
kan du ansluta datorn till Internet via telefonens dataanslutning (t.ex. 3G) eller en
Wi-Fi-anslutning.
Viktigt Innan du kan använda telefonen som modem måste du installera HTC Sync. Se
"Använda HTC Sync" i kapitel 9 för mer information.
Obs! Du måste ha ett SIM-kort installerat i telefonen för att kunna använda det som
modem för datorn.
1. Försäkra dig om att telefonens dataanslutning är påslagen. Se “Slå på eller av
GPRS/3G” tidigare i det här kapitlet för att lära dig hur man slår på telefonens
dataanslutning.
2. Anslut telefonen till datorn med den medföljande USB-kabeln.
3. Tryck på STARTSIDA > MENY och tryck på Settings > Wireless controls.
4. Markera kryssrutan Mobile network sharing.
Obs! När du använder Mobile network sharing är funktionen USB mass storage (usb-
masslagring) avaktiverad. Dessutom kan du inte använda HTC Sync.

Sida 115 under punkt 6.6 i manualen
http://member.americ..._Swedish_UM.pdf

Även jag har gått och impulsbeställt denna mobil nu.

Postad 05 August 2009 - 07:18

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som haft problem med att kontakterna bara försvinner och de komme rinte tillbaka om jag syncar med Outlook?

Postad 05 August 2009 - 08:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hur har du ställt att den ska synca ?

Kollat här?

On youre PC open HTC sync
On the HTC sync window,click Sync manager
On Sync manager meny bar,click Help>Sync manager help

Har ingen Hero själv men de kan ju va värt att kolla upp..

Bättre om du skriver mer exakt vad som händer..När försvinner kontakterna ?

Edit

Svenskutvecklad väderwidget för Android

Vår forummedlem Kaj har tillsammans med lite feedback från forumedlemmarna utvecklat en alldeles egen väderwidget för Android, widgeten heter Snowstorm weather widghet och hämtar väderdata från den norska motsvarigheten till SMHI .

Häromdagen ansåg han att applikationen var stabil nog för att göra premiär på Android Market och i skrivande stund har den blivit begåvad med fem stjärnor av fem möjliga.

Bland funktionerna märks:
* Stöd för 4×1-. 2×1, och x1-paneler
* Alltid aktuell väderrapport genom positionsigenkänning
* Tema-stöd
* Svenskt språkstöd
* Flerdagarsprognoser
* Visar temperatur, vind och nederbörd
* Många inställningsmöjligheter

Bifogad fil  V_DER.png   100.43K   1 Antal nerladdningar

Läs mer på www.swedroid.se

Redigerat av moparman, 05 August 2009 - 08:29.

Postad 05 August 2009 - 10:27

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Så, då var det beställt, nr-porterat, betalt.... Nu har det gått 1 timme, ordern är ännu inte leveransklar *sitter i frustrerad iver och trycker på F5 var annan minut*
Man är som ett barn kl 00:01 på julafton nu...viiill bara öppna paket.

Postad 05 August 2009 - 12:33

sibbor
  • sibbor
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Fasen, jag vill verkligen ha en svart, alt. graphite white, HTC Hero! Ingen som har tror eller har hört något om att en svensk operatör skulle få lov att sälja dessa? Alt. köpa en icke operatörslåst lur (upplåst?) ifrån utlandet..?

Den bruna är fin, men med risk för att man tröttnar. Samma gäller eg. den vita färgen; supertrött på mitt högblanka vita Wii t.ex. Svart går aldrig ur tiden :blink:

Postad 05 August 2009 - 13:44

Tomzi
  • Tomzi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
[quote name='tedin' date='Aug 4 2009, 22:21 ' post='2519709']
Har också märkt detta? De är konstigt. Jag tror dock att de försvinner när du drar ner "notification bar".
[/Nej hjälper inte, provat allt, öppna notifications, öppna smsa, ta bort smset... allt

Postad 05 August 2009 - 14:00

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Är dom operatörslåsta till telia?

Postad 05 August 2009 - 17:33

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Tja!
Är en gammal iPhone användare, har både använt iPhone 2G och iPhone 3G dom senaste 2 åren. Nu vill jag uppgradera mig har kollat mycket på iPhone 3GS men är väldigt sugen på en HTC Hero, kommer jag att ångra mig om jag köper en HTC Hero??

Postad 05 August 2009 - 17:47

OsmanHero
  • OsmanHero
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej. Sitter med min hjälte i solen nu och försöker få mms strulet att funka. Jag kan skicka iväg via tele2 men när man får ett sänt till sig så blir det bara länk till deras hemsida att öppna det där. Någon med samma problem? Någon som har en lösning?

Postad 05 August 2009 - 17:52

Ghiabi
  • Ghiabi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej hej!

Jag frågade tidigare en fråga om jag skulle köpa från noyes och fick svaret absolut inte, vad har detta företag haft för problem? Varför ska man undvika dom?

Hur fungerar garantin om man köper från till exmepel katshin, komplett eller noyes?

Postad 05 August 2009 - 18:10

J3PP3
  • J3PP3
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Alltså, jag tittade precis på HTC Magic, och varför kostar den lika mycket som en HTC Hero, när Heron är "bättre" eller är de någonting jag har missat?

Hero är inte "bättre" Magic o Hero har precis samma hårdvaror under skalet. Enda som skiljer är utseendet. Snart kommer HTC att släppa Hero rom för Magic. Alltså Sense UI

Postad 05 August 2009 - 18:40

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Hej hej!

Jag frågade tidigare en fråga om jag skulle köpa från noyes och fick svaret absolut inte, vad har detta företag haft för problem? Varför ska man undvika dom?

Hur fungerar garantin om man köper från till exmepel katshin, komplett eller noyes?

Kolla in Telia: 200*24 + 195:- = 4995. Tillkommer 24*29 för prata på abb. Tot 5691 med abb. Och dom är olåsta med

Postad 05 August 2009 - 19:13

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Hero är inte "bättre" Magic o Hero har precis samma hårdvaror under skalet. Enda som skiljer är utseendet. Snart kommer HTC att släppa Hero rom för Magic. Alltså Sense UI

Så alltså betalar man ca 500kr-1000kr mer för att få lite bättre kamera, 3.5mm uttag och flash spelare i webläsaren? annars är de inte någon skillnad förutom designen?

Postad 05 August 2009 - 19:23

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Så alltså betalar man ca 500kr-1000kr mer för att få lite bättre kamera, 3.5mm uttag och flash spelare i webläsaren? annars är de inte någon skillnad förutom designen?

Och bättre byggkvalite. Telenor har/får båda för påseende. Kolla först

Postad 05 August 2009 - 19:34

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Och bättre byggkvalite. Telenor har/får båda för påseende. Kolla först

Sweet, då är de ju värt att köpa hero. vill ha 3.5mm uttaget! efter som de blir även min mp3. har redan petat en massa på magicen och jag kan inte tänka mig att den här kan var sämre, gillar designen mer på hero. maigicen ser så vanlig ut.

Postad 05 August 2009 - 19:38

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Sweet, då är de ju värt att köpa hero. vill ha 3.5mm uttaget! efter som de blir även min mp3. har redan petat en massa på magicen och jag kan inte tänka mig att den här kan var sämre, gillar designen mer på hero. maigicen ser så vanlig ut.

Kolla in bruna varianten, har både vit o brun och mörka är urläcker :blink:

Postad 05 August 2009 - 19:38

Ghiabi
  • Ghiabi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Kolla in Telia: 200*24 + 195:- = 4995. Tillkommer 24*29 för prata på abb. Tot 5691 med abb. Och dom är olåsta med

Varför ska jag kolla in det för? Det är ju dyrare än alla andra :blink:

Postad 05 August 2009 - 19:45

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Varför ska jag kolla in det för? Det är ju dyrare än alla andra :blink:

4995:- är bra pris, var hittar du billigare?

Postad 05 August 2009 - 19:50

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Kolla in bruna varianten, har både vit o brun och mörka är urläcker :blink:

Jag hade redan tänkt att köpa den bruna ;) den verkar otroligt snygg! åker iväg i morgon, så kan inte köpa den för änns jag kommer tillbaka Vill inte att den ska ligga på OKQ8 macken hela helgen och klämmas sönder. (och om jag vet att den finns på macken kommer de krypa i hela kroppen efter "måste-ha-begär"

Postad 05 August 2009 - 19:58

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
Sådär, då har man lekt med den 1 dag och måste lufta några intryck:

1. Problem att få HTC Sync att fungera, stoppade in ett nytt minneskort och formaterade det och vips så fungerade sync programet som det skulle.
2. Lite problems att visa skivomslag i mediaspelaren, bara 1 artists omslag visas? Något jag har missat? Tja inte vet jag.
3. Video kvaliten e väll ok, tyckte den var bättre på Nokia 5800
4. Den laggar lite här och där men tycker inte att det är något större problem
5. GPS'en är inte såder super exakt, var mer exakt på Nokia 5800
6. handsent sms plockar inte kontakt bilderna, kan vara något jag missat
7. Hade lite problem med 2 sms applikationer, fick inte bort nytt meddelande, men det löste sig efter lite efterforskning.
8. Hade problem med att komma åt "market" när wifi var på, stängde ner den och kom åt på engång, inte testat komma åt med wifi'n på igen.
9. skulle vilja kunna ändra ordningen på mina favorit kontakter i widgeten, kanske går men inte kommit på hur
10. vill se cisco vpn klient till den, något som man inte behöver roota
11. Alarm signaler verkar man bara kunna välja mellan några default som låter dynga

Annars e jag super nöjd och den är über cool så spring och köp bara

//Micke

Postad 05 August 2009 - 20:02

Ghiabi
  • Ghiabi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Har du tänkt på att jag kanske inte vill ha telia? :blink:

Postad 05 August 2009 - 20:21

J3PP3
  • J3PP3
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Så då har man skaffat hero och tele2 mobil surf. Undrar nu bara om det finns någon app som loggar internet trafiken så man vet hur mkt man har surfat. Har nämligen bara 200mb per månad.

Postad 05 August 2009 - 20:33

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Även 5495:- utan bindning i fysisk butik är inte helt åt skogen. Enligt vad jag kunde se...

Och ja, de är olåsta.

Postad 05 August 2009 - 20:50

Ghiabi
  • Ghiabi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Även 5495:- utan bindning i fysisk butik är inte helt åt skogen. Enligt vad jag kunde se...

Och ja, de är olåsta.

Säker? Enligt hemsidan är det strax över 5800 utan bidningstid, eller det kanske bara är genom internet?

Postad 05 August 2009 - 20:57

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Säker? Enligt hemsidan är det strax över 5800 utan bidningstid, eller det kanske bara är genom internet?

Köpte en idag :) 5495:- Läste på swedriod om nån så fick den 1 hundring lägre ändå. 5395 och släng simkortet... Bra pris

Postad 05 August 2009 - 20:59

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

En av få gånger butik slår web, 5495:- fram till 22/8. Alla butiker ska ha fått hem ett par telefoner.

Postad 05 August 2009 - 21:06

Ghiabi
  • Ghiabi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Köpte en idag :) 5495:- Läste på swedriod om nån så fick den 1 hundring lägre ändå. 5395 och släng simkortet... Bra pris

Hur fick han den en hundring lägre? Är det bara åka förbi närmaste telia butik eller?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.