*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 10 januari 2010 - 17:02
Postad 10 januari 2010 - 18:08
Jag kör med FlashFXP och det funkar hur bra som helst att föra över filer (körde just över en DVD film på ca. 4 GB). Men det funkar dåligt att flytta filer och mappar samt byta namn på dessa.
Tack för hjälpen, FlashFXP funkar fint! Vad har du för överföringshastigheter annars? Jag kör trådlöst och då är det ca 600kB/sekund..
Redigerat av Tåflan, 10 januari 2010 - 18:10.
Postad 10 januari 2010 - 18:43
Postad 10 januari 2010 - 20:28
Jag brukar spola genom att trycka på "pil-tangenterna" på fjärrkontrollen. Jag minns dock inte hur långt den hoppar per tryck, men jag vet att den hoppar olika långt om man trycker på höger-pilen eller uppåt-pilen, höger-pilen hoppar längst tror jag.
Upp/Ner +3min/-1min
Höger/Vänster +30sec/-10sec
Postad 10 januari 2010 - 22:02
Jag har tidigare kunnat komma åt mina utdelade mappar på min PC som kör XP, men nu helt plötsligt så vägrar den helt att släppa in mig.
Jag skriver in mitt IP till datorn, skrev in IP-adressen i min X och försöker - Går inte.
Testar då att skapa ett gästkonto utan lösenord - Samma visa där, går inte.
Sätter ett lösenord på gästkontot - Nope, ingen lycka.
Vad ska man nu göra för att få det att funka igen? Jag kan komma åt den via FTP (tex. via FlashFXP) och jag kan se på tex. YouTube videos.
Jag har suttit hela kvällen nu och försökt olika saker, men inget funkar.
För över en DVD film just nu och ligger på ca. 3-3,30 MB/s.Tack för hjälpen, FlashFXP funkar fint! Vad har du för överföringshastigheter annars? Jag kör trådlöst och då är det ca 600kB/sekund..
Redigerat av OsXGBG, 10 januari 2010 - 22:27.
Postad 10 januari 2010 - 22:40
Postad 10 januari 2010 - 22:43
Jag kör med IP-adressen.För att komma åt min Xtreamer via FlashFXP skall jag då använda min ipaddress? Eller funkar det att använda xxxxx.myxtreamer.net ?
Postad 10 januari 2010 - 22:46
Jag kör med IP-adressen.
Okej, får inte detta till att fungera av någon konstig anledning.

Det är så här att jag har min xtreamer vid tvn och inkopplad till den har jag en USB hdd och vill kunna föra över filerna från datorn till den hårddisken.. men det tycks inte fungera att connecta till xtreamern! Går via xxxx.myxtreamer.net men den ftpfunktionen där suger, då man gärna vill föra över filer som är större än 1gb .
Redigerat av Unregisteredb08f648c, 10 januari 2010 - 22:49.
Postad 10 januari 2010 - 23:17
Har hört om ett liknande problem från ett annat forum också, skulle tro att det har att göra med att det är en extern HDD och inte inbyggd HDD.Okej, får inte detta till att fungera av någon konstig anledning.
![]()
Det är så här att jag har min xtreamer vid tvn och inkopplad till den har jag en USB hdd och vill kunna föra över filerna från datorn till den hårddisken.. men det tycks inte fungera att connecta till xtreamern! Går via xxxx.myxtreamer.net men den ftpfunktionen där suger, då man gärna vill föra över filer som är större än 1gb .
Om det nu är så att det är stopp pga. begränsning av något slag hoppas jag att det har tagits bort i en framtida FW.
Postad 10 januari 2010 - 23:25
Har hört om ett liknande problem från ett annat forum också, skulle tro att det har att göra med att det är en extern HDD och inte inbyggd HDD.
Om det nu är så att det är stopp pga. begränsning av något slag hoppas jag att det har tagits bort i en framtida FW.
Fick det att fungera efter ett tag. Gick att ansluta via FlashFXP och använde xxxx.myxtreamer.net så funkade det kanon! Lyckades även att nå den externa hårddisken och kan nu föra över mina nya filmer till den utan att behöva plugga ur den externa hårddisken och bära bort den till datorn. Guld värt!
Postad 11 januari 2010 - 11:44
Funkar eTRAYz NAS som den ska eller behövs det någon framtida uppdatering ?
Postad 11 januari 2010 - 15:26
Postad 12 januari 2010 - 16:26
Oknej
Är det någon som har något tel nr till xtreamer.net, tycker det är ett jäkla klödd med ordrarna?
Postad 12 januari 2010 - 18:16
Nån som vet vad detta kan bero på?
Postad 12 januari 2010 - 21:08
Postad 12 januari 2010 - 21:49
Tar ca 15 sek att ladda ett 3mb foto...
Postad 12 januari 2010 - 22:03
Jag har lagt upp lite film-filer också, dom kan jag se via Media biblioteket, men jag ser inte firmware filer om jag går den vägen. NÄr jag går via "Inställningar->System->Systemuppdateing" så ser jag inga filer alls (inte ens mpg filerna jag lagt dit), bara mapparna på disken. Jävligt skumt är det iallafall. Jag måste ju kunna uppdatera firmware. Synd att man inte kunde göra det från Xtreamer, jag menar den skulle kunna hämta ny firmware från en server och sedan installera dom.
Postad 12 januari 2010 - 22:40
Men sen när jag ska välja fil för uppdatering så syns bara mappar som ni kan se på bilden på tv:n. I första bilden på tv:n så ser ni Xtreamer_2.1.3 mappen och i den andra bilden har jag gått in i den mappen och då ser jag bara package2 mappen.
Bifogad fil(er)
Postad 12 januari 2010 - 23:04
Jag kör mac., och när arkivverktyg packar upp zip-filen så gör den det till en *.xrt fil, men efter det så packar den upp xrt-filen och visar dess innehåll. När jag upptäckte det så kunde välja att avbryta då den började packa upp xrt-filen. Kanske hjälper det nån annan som råkar ut för samma sak.
Postad 13 januari 2010 - 08:05
Postad 13 januari 2010 - 09:47
Har nu fixat mina problem med wifi och 2.1.3. Det var hos routern som problemet låg. Har en dlink dir-655 med 1.21eu fw.
1. För att få det att funka med wifi överhuvudtaget så var jag tvungen att ställa in Channel width till 20 hz. Auto 20/40 då vill xtreamern inte alls prata med routern.
2. WPA Mode: WPA2 only. Hade tidigare Auto WPA orWPA2.
3. 802.11 Mode: Mixed n and g. Hade tidigare n, g och b.
Observera att detta gäller endbart 720p. 1080p hackar fortfarande men inte lika mycket som förut. Detta gäller enbart smb. Nfs får jag inte att funka så bra med min dns-323 och senaste beta fw. Edit: Fick igång nfs hjälpligt. 1080p funkar bättre. Nästan så att det flyter på 100%.
[/quote]
Jag har problem med att det hackar!!
Har en eTrayz trådat till router och trådlöst till Xtreamern FW 2.1.3. Netgear 54 router.
Som det är nu så kan jag glömma allt vad HD heter....DVD och Divx hackar också....
Tipsen ovan känns lite som grekiska för en lekman som jag. Men det verkar som det är routern som spökar, eller?
Det har aldrig varit något problem med hastighet mellan dator och router.
Redigerat av Unregisteredda40a10a, 13 januari 2010 - 09:48.
Postad 13 januari 2010 - 14:10
Har nu fixat mina problem med wifi och 2.1.3. Det var hos routern som problemet låg. Har en dlink dir-655 med 1.21eu fw.
1. För att få det att funka med wifi överhuvudtaget så var jag tvungen att ställa in Channel width till 20 hz. Auto 20/40 då vill xtreamern inte alls prata med routern.
2. WPA Mode: WPA2 only. Hade tidigare Auto WPA orWPA2.
3. 802.11 Mode: Mixed n and g. Hade tidigare n, g och b.
Observera att detta gäller endbart 720p. 1080p hackar fortfarande men inte lika mycket som förut. Detta gäller enbart smb. Nfs får jag inte att funka så bra med min dns-323 och senaste beta fw. Edit: Fick igång nfs hjälpligt. 1080p funkar bättre. Nästan så att det flyter på 100%.
Jag har problem med att det hackar!!
Har en eTrayz trådat till router och trådlöst till Xtreamern FW 2.1.3. Netgear 54 router.
Som det är nu så kan jag glömma allt vad HD heter....DVD och Divx hackar också....
Tipsen ovan känns lite som grekiska för en lekman som jag. Men det verkar som det är routern som spökar, eller?
Det har aldrig varit något problem med hastighet mellan dator och router.
Har också problem med trådlös överföring och har en dlink dir-615. Har ett adsl-modem från bredbandsbolaget. Får ej internet att fungera när jag kopplar in router. Nätverket fungerar dock fint. Detta är väl iofs ett problem som inte lämpar sig i detta forumet? Men ngn kanske har en lösning ändå?

Nu till mitt andra problem, jag kunde strema t.ex 720p problemfritt innan jag uppdaterade Xtreamern till senaste version. Nu funkar inte den trådlösa överföringen alls i princip. Någon som råkat ut för samma problem? Har testat med min d-linkrouter med nya n standarden och utan router och bara bbb´s adslmodem. Lika dåligt resultat med båda två.
Redigerat av Hultan, 13 januari 2010 - 14:17.
Postad 13 januari 2010 - 14:44
Har du provat att backa firmware för att se om det börjar fungera igen?Nu till mitt andra problem, jag kunde strema t.ex 720p problemfritt innan jag uppdaterade Xtreamern till senaste version. Nu funkar inte den trådlösa överföringen alls i princip. Någon som råkat ut för samma problem? Har testat med min d-linkrouter med nya n standarden och utan router och bara bbb´s adslmodem. Lika dåligt resultat med båda två.
Postad 13 januari 2010 - 16:16
Har du provat att backa firmware för att se om det börjar fungera igen?
Nej är osäker på hur man gör det? Finns alla versionerna att ladda ner eller hur gör jag?
Postad 13 januari 2010 - 16:46
Postad 13 januari 2010 - 17:16
Ja alla finns att ladda ner. Såg dock att det är fler som har problem med trådlöst och senaste firmware så du verkar inte ensam om problemet. Ett tips som stod om var sätta en USB förlängningsladd mellan Xtreamern och Wifidongeln. Antagligen för att Xtreamern på något sätt kan störa signalen. Dvs man vill få Wifi-donglen någon meter eller två ifrån själa Xtreamern och inte fast på baksidan.
USB-förlängning
Allright, tack för tipset, ska genast testa förlängningen. Sen backa i firmware om det inte funkar.
Postad 13 januari 2010 - 17:44
Allright, tack för tipset, ska genast testa förlängningen. Sen backa i firmware om det inte funkar.
Det funkade hur bra som helst. Hade en USB-förlängning liggandes. Nu streamar jag 1080p helt problemfritt. Sjukt nöjd

Postad 13 januari 2010 - 19:31
Nu har jag provat allt som står i denna tråd.... Inställningar i router, usb förlängning etc...
Trådad eTRAYz, trådlöst till Xtreamer.. Allt hackar tom. divx...
Trådlöst till datorn funkar klockrent!
Jag sliter snart mitt hår, några mer tips!!??
Redigerat av Unregisteredda40a10a, 13 januari 2010 - 19:34.
Postad 13 januari 2010 - 20:00
Jag blir tokig!!!
Nu har jag provat allt som står i denna tråd.... Inställningar i router, usb förlängning etc...
Trådad eTRAYz, trådlöst till Xtreamer.. Allt hackar tom. divx...
Trådlöst till datorn funkar klockrent!
Jag sliter snart mitt hår, några mer tips!!??
Går du via NET eller länken eTrayz när du loggar in på eTrayzen
Postad 13 januari 2010 - 21:25
Går du via NET eller länken eTrayz när du loggar in på eTrayzen
Nu så!!! Går via NET, Kopplar in USB förlängare.... hör och häpna allt funkar! t.o.m. 1080p trådlöst!! Det ni!!!
Utan förlängare så funkar det inte!!! Via eTRAYz länken funkar inte heller (med eller utan förlängning)
Alltså Net och förlängare det är melodin!
Edit: FW 2.1 inget hack 1080p FW 2.1.3 hackar till ibland......
(Har håret kvar)
Redigerat av Unregisteredda40a10a, 13 januari 2010 - 21:31.
Postad 13 januari 2010 - 21:41
Nu så!!! Går via NET, Kopplar in USB förlängare.... hör och häpna allt funkar! t.o.m. 1080p trådlöst!! Det ni!!!
Utan förlängare så funkar det inte!!! Via eTRAYz länken funkar inte heller (med eller utan förlängning)
Alltså Net och förlängare det är melodin!
Edit: FW 2.1 inget hack 1080p FW 2.1.3 hackar till ibland......
(Har håret kvar)
Gäller att köra via NET då flyter allt perfekt, körde via eTrayz genvägen i början och höll på att få psykbryt jag med kan jag säga.
Redigerat av mrfrozen, 13 januari 2010 - 21:42.
Postad 13 januari 2010 - 23:19
//M
Postad 14 januari 2010 - 07:18
Kolla bara listorna här t ex: http://www.smallnetb...art/Itemid,189/
Jag kör - tillfälligt, hoppas jag... - med en D-Link 624+, dvs en High-Speed 2.4 GHz Wireless Router, men jag använder bara de fasta portarna bak, inget trådlöst alls.
Men när jag kollar på en 45Gb's 1080p Blu-Ray ISO-fil med Xtreamer via nätverket/Routern, så hackar bilden fram, ljudet försvinner då o då, och det är allmänt trist att försöka se nåt alls, även om bilden i sig är bra, väldigt bra.
Har ingen hårddisk i min Xtreamer, och heller ingen eTrayZ, så jag kopplade in en gammal lös hårddisk via ett USB-kabinett, och kopierade dit Blu-Ray filmen, och DÅ funkar det att kolla, även om ljudet ibland försvann när man försökte köra med 1,2x eller 1,5x.
Men jädrar vad hårddisken fick jobba, lampan blinkade som värsta DiscoStrobon!
Men, alltså, ofta kan problem med att filmer hackar osv, bero på nätverket i sig, eller kanske på mjukvaran i xTreamer, som i senaste versionen tydligen inte är riktigt optimerad för Nätverk, tycker jag mig ha läst i diverse forum runt världen.
Vi får hoppas xTreamer uppdaterar sin mjukvara snarast!
Postad 14 januari 2010 - 12:42
Jodå, visst kan det gå bra att strömma HD även på en G-router. Allt handlar om kvalitet på signalen och har man tur, eller kan komma undan störningar som du tex gjort med en förlängningssladd till modemet, så kan det mycket väl funka. Din och andras Router har troligen en fullt tillräcklig sk Peak Rate men man måste kunna hålla en rätt hög Througput = hastighet över tid för att strömma Video.Det funkade hur bra som helst. Hade en USB-förlängning liggandes. Nu streamar jag 1080p helt problemfritt. Sjukt nöjd
Trodde inte det var möjligt. Har inte ens kopplat in min nya router utan kör på bredbandsbolagets gamla trådlösa adsl-modem. Kör alltså inte 802.11n ens, ska det vara möjligt att köra 1080p streamat då?
Och om man som du lyckas få en signal utan särskilda störningar kan du mycket väl lyckas med att klara en kostant ström på 15 - 20Mbit/s kanske.
Problemet som ofta uppstår dock är att man får mer eller mindre ofta förekommande störningar på signalen med omsändningar som följd och beroende på protokoll (TCP/IP tex) så droppar då hastigheten ned till ett väldigt lågt värde för att "snabbt" jobba sig uppåt igen. Det är inget man störs av direkt när man laddar över en fil eller liknande men tittar man på en film så blir dessa störning uppenbara...
Tillverkarna av MediaExtenders skulle kunna underlätta för konsumenten en hel del om de använde buffring. En lagom anpassad buffert skulle helt kunna ta bort problemen med störningar för många och göra att betydligt fler kunde använda sitt WLAN och slippa dra sladdar i hela huset. Och som resultat skulle fler kunna köpa Extenders...
Postad 14 januari 2010 - 13:08
Hmmm, den Performance Chart du länkat till visar ju på rätt bra sprutt på Routrarna eller hur?! MEN du har valt en WAN to LAN vilket inte är relevant i sammanhanget. Kika på den här istället så får du mer korrekt info:Ni ska veta att många många Routrar är urusla på att skyffla datan vidare!
Kolla bara listorna här t ex: http://www.smallnetb...art/Itemid,189/
http://www.smallnetb...o...&Itemid=200
Om vi antar att din 45GB's film är 1,5h så blir bithastigheten runt 8,3 Mbit/s (45GB/3600/1,5) vilket varken är särskilt förvånande eller egentligen särskilt högt i sammanhanget. Sen är det väl frågan om variabel bitrate vilket i så fall innebär att det bitvis krävs mycket högre throughput, kanske uppåt 20Mbit/s. Dessutom måste din Router klara detta Konstant med eller utan störningar på överföringen. En DI-624+ borde nog faktiskt fixa detta egenligen, särskilt om du kör trådat...Jag kör - tillfälligt, hoppas jag... - med en D-Link 624+, dvs en High-Speed 2.4 GHz Wireless Router, men jag använder bara de fasta portarna bak, inget trådlöst alls.
Men när jag kollar på en 45Gb's 1080p Blu-Ray ISO-fil med Xtreamer via nätverket/Routern, så hackar bilden fram, ljudet försvinner då o då, och det är allmänt trist att försöka se nåt alls, även om bilden i sig är bra, väldigt bra.
Postad 14 januari 2010 - 13:11
Om vi antar att din 45GB's film är 1,5h så blir bithastigheten runt 8,3 Mbit/s (45GB/3600/1,5) vilket varken är särskilt förvånande eller egentligen särskilt högt i sammanhanget. Sen är det väl frågan om variabel bitrate vilket i så fall innebär att det bitvis krävs mycket högre throughput, kanske uppåt 20Mbit/s. Dessutom måste din Router klara detta Konstant med eller utan störningar på överföringen. En DI-624+ borde nog faktiskt fixa detta egenligen, särskilt om du kör trådat...
Blir det inte 8,3Mbyte/s? Antaget att 45GB är byte och inte bit. Gånger 8 blir det 66,4Mbit/s, vilket är tufft för ett trådlöst om förutsättningarna inte är helt optimala. Trådade 100mbit-nätverk borde klara det om det inte är för mycket annan trafik på nätverket.
Redigerat av Sigma78, 14 januari 2010 - 13:12.
Postad 14 januari 2010 - 13:56
Det har du naturligtvis alldeles rätt i!!Blir det inte 8,3Mbyte/s? Antaget att 45GB är byte och inte bit. Gånger 8 blir det 66,4Mbit/s, vilket är tufft för ett trådlöst om förutsättningarna inte är helt optimala. Trådade 100mbit-nätverk borde klara det om det inte är för mycket annan trafik på nätverket.

MEN då känns samtidigt siffran väääldigt hög. Mycket mer än 20Mbit/s ska inte behövas för HD kodat med h.264, och då har man nog både hängslen och livrem på... Så frågan blir då om alla 45GB faktiskt är film eller om en det kanske är en massa annat som ligger med och alltså ska siffran delas med betydligt mer än 1,5h.
Helt klart är ju att folk KAN strömma 1080p tom över 54G som troligen inte levererar mer än nånstans mellan 20 och 30Mbit/s i throughput.
Postad 14 januari 2010 - 14:01
Det har du naturligtvis alldeles rätt i!!
![]()
MEN då känns samtidigt siffran väääldigt hög. Mycket mer än 20Mbit/s ska inte behövas för HD kodat med h.264, och då har man nog både hängslen och livrem på... Så frågan blir då om alla 45GB faktiskt är film eller om en det kanske är en massa annat som ligger med och alltså ska siffran delas med betydligt mer än 1,5h.
Helt klart är ju att folk KAN strömma 1080p tom över 54G som troligen inte levererar mer än nånstans mellan 20 och 30Mbit/s i throughput.
De flesta BD-rippar är komprimerade till cirka 8 Gb, med i princip bibehållen kvalité på bilden, men där HD-ljudet och allt extramaterial är bortklippt. HD-ljudet tar nästan lika mycket som bilden, dvs 7-8 Gb, och det ligger ofta med minst en DD/DTS-ström utöver den, ibland flera. Men alla dessa måste skickas över nätverket tror jag, nätverkslagringen är bara en "dum" disk, innan enheten som avkodar bestämmer vad som faktiskt behövs och vad som är onödigt... eller?
En 45Gb rip är oftast den fulla Blu-rayen, inklusive menyer, extramaterial, kommentatorspår, osv, osv. Jag använder dem för HD-ljudets skull, annars går det lika bra med 8Gb-ripparna.
Redigerat av Sigma78, 14 januari 2010 - 14:19.
Postad 14 januari 2010 - 14:57
Är inte så bevandrad i detta med BD-rippar (BD = Blueray Disk eller??) men det låter ju rätt rimligt och skulle då ge en "slutnota" på ca 20-23Mbit/s antaget att HD-ljudet är med. Med bara "vanligt" surroundljud så klarar man sig alltså på strax över 10-11Mbit/s vilket verkar rimma rätt väl med vad tex tillverkare som Tandberg och andra hävdar...De flesta BD-rippar är komprimerade till cirka 8 Gb, med i princip bibehållen kvalité på bilden, men där HD-ljudet och allt extramaterial är bortklippt. HD-ljudet tar nästan lika mycket som bilden, dvs 7-8 Gb, och det ligger ofta med minst en DD/DTS-ström utöver den, ibland flera. Men alla dessa måste skickas över nätverket tror jag, nätverkslagringen är bara en "dum" disk, innan enheten som avkodar bestämmer vad som faktiskt behövs och vad som är onödigt... eller?
En 45Gb rip är oftast den fulla Blu-rayen, inklusive menyer, extramaterial, kommentatorspår, osv, osv. Jag använder dem för HD-ljudets skull, annars går det lika bra med 8Gb-ripparna.
En fråga ang HD-ljudet, hur mycket av de 7-8GB kan man anta försvinner om man bara väljer ett språk? (om valet existerar). Eller är dialogen en så liten del att det inte har ngn betydelse?
Postad 14 januari 2010 - 15:33
Är inte så bevandrad i detta med BD-rippar (BD = Blueray Disk eller??) men det låter ju rätt rimligt och skulle då ge en "slutnota" på ca 20-23Mbit/s antaget att HD-ljudet är med. Med bara "vanligt" surroundljud så klarar man sig alltså på strax över 10-11Mbit/s vilket verkar rimma rätt väl med vad tex tillverkare som Tandberg och andra hävdar...
En fråga ang HD-ljudet, hur mycket av de 7-8GB kan man anta försvinner om man bara väljer ett språk? (om valet existerar). Eller är dialogen en så liten del att det inte har ngn betydelse?
Ja, BD = Blu-Ray Disc.
Varje HD-ljudspår tar cirka 7-8 Gb, och då är det bara ett språk. Talet ligger inte separat, utan om man vill ha ett talat språk till får man lägga på ett nytt ljudspår. Jag har inte sett någon skiva som har mer än ett HD-spår, men det kanske finns?
Alternativa språk, kommentatorsspår osv brukar ligga som DD eller DTS, och de tar betydligt mindre plats pga en hårdare komprimering.
Postad 14 januari 2010 - 16:36
Hej, har lite korta frågor till er som har maskinen, jag har popcorn nu och har tröttnat på att bildvisning av jpeg är fruktasvärd och att det ej går att spola i mp3 filer. Hur funkar detta på Xtremer? Hur fort går det att byta mellan jpeg bilder låt säga som ligger på ca 2mb. Och stödjer maskinen cover art när man spelar mp3or? Funkar spolningen smidigt? Finns det time search för filmer? Fattar inte varför popcorn har blivit av med youtube, skumt. Och det viktigaste av allt.. (därför jag byter ut popcorn) den måste supporta DV filer, dvs såna från videokameran. Nån som kan bekräfta?
//M
Jag kan svara på jpg frågan och det är helt klockrent... myyycket bättre än jag trodde.. i stort sett ingen skillnad mot att bläddra på datorn, och bildkvaliteten är kanon. Jag kör 720P (native på TV'n)
Postad 14 januari 2010 - 19:10
Funkar spolningen smidigt? Finns det time search för filmer?
//M
Spolning fungerar smidigt tycker jag. Iofs inte spolat så mycket men när jag gör det så går det bra. Iofs kör jag en MKV i 8 ggr hastighet så flyter det inte fram utan hoppar fram och visar nya bildrutor kanske varannan sekund. Men tror nog den spolar i 8 ggr hastigheten. Sedan om det är smidigt eller inte kan jag inte avgöra

Time search fungerar om du menar att du kan skriva in tex att den ska hoppa fram till 1 timme 45 minuter och 20 sekunder in i filmen. 01:45:20
Hoppas jag kunde svara på några av dina frågor i alla fall.
Postad 14 januari 2010 - 22:14
Jag kan svara på jpg frågan och det är helt klockrent... myyycket bättre än jag trodde.. i stort sett ingen skillnad mot att bläddra på datorn, och bildkvaliteten är kanon. Jag kör 720P (native på TV'n)
När du väljer bilder är det bara en simpel fillista eller en thumbnail view? valbart kanske?
Spolning fungerar smidigt tycker jag. Iofs inte spolat så mycket men när jag gör det så går det bra. Iofs kör jag en MKV i 8 ggr hastighet så flyter det inte fram utan hoppar fram och visar nya bildrutor kanske varannan sekund. Men tror nog den spolar i 8 ggr hastigheten. Sedan om det är smidigt eller inte kan jag inte avgöra
Time search fungerar om du menar att du kan skriva in tex att den ska hoppa fram till 1 timme 45 minuter och 20 sekunder in i filmen. 01:45:20
Hoppas jag kunde svara på några av dina frågor i alla fall.
Det jag mer tänkte att det gick och spola snabbt vid behov sen att filmen hackar sig fram e helt OK. På pocorn hour kan jag tex trycka på 5 och den hoppar fram 50% i filmen.
Hur är det med spolning i MP3 filer? Hackar sig fram eller tyst under spolning? finns det fler spol hastigheter där med?
Postad 15 januari 2010 - 00:04
fw 2.1.2
har laggt in folder.jpg i film mappen (mkv fil) men kan inte se bilden om jag har pekaren på alla
men ser bilden om jag tex har den på musik eller foto
varför kan jag inte se bilden när jag har pekaren på alla , men går bra om jag har pekarn på musik eller foto
(film mappen öppen men pekaren på musik eller foto
har ingen hårdisk i xstreamern ,kör från datorns hd
måste bara säga att den är väldigt bra och har spelat upp allt jag har i min hd
kommer mest att användas till mkv filer i 1080p/24/50/60
väldigt lätt att instalera om man kan liiiiite om nätverk och delning
mvh/ hjallle
löste sig var ju bara att trycka inn preview knappen *L*
Redigerat av hjallle, 15 januari 2010 - 01:45.
Postad 15 januari 2010 - 07:05
Först hade jag lite problem med det trådlösa men det var routern som var felinställd och nu funkar allt klockrent spelar ingen roll om jag kör 720p eller 1080p!
Allting startar snabbt och smidigt och den buffrar på 1-5 sekunder, Otroligt smidigt o slippa dra en kabeljäkel över halva kåken!
Har en Linksys WRT54G Wireless-G Router med Tomato firmware och nyaste firmwaren på Xtreamern..
Jag rekommenderar denna prisvärda produkt starkt
Postad 16 januari 2010 - 11:39
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar