Du behöver välja 5.1 i inställningen ovanför också, men nu är ju det ett överspelat kapitel vad det verkar
Du behöver välja 5.1 i inställningen ovanför också, men nu är ju det ett överspelat kapitel vad det verkar
Postad 25 February 2010 - 23:10
Postad 26 February 2010 - 00:46
Postad 06 March 2010 - 17:43
http://www2.voddler.com/
Själva hemsidan är fin, designen kan man inte direkt klaga på.
Men! Trodde att man skulle kunna spela filmerna direkt från den men icke! Istället startas då nya Voddler Client upp. Adobe AIR ska den tydligen bygga på, vilket märks. Den är segare och käkar mer CPU och minne än XBMC-klienten.
Backward/Forward-spelning osv fungerar _INTE_! Det går inte heller att söka/klicka i själva tidslinjen.
Det enda som fungerar är Pause och när man pausar kommer det upp en ###### McDonalds clown! Skojar inte, kolla själva:

Är detta ett skämt?
Har iaf avinstallerat Voddler nu...
Postad 07 March 2010 - 01:54
Backward/Forward-spelning osv fungerar _INTE_! Det går inte heller att söka/klicka i själva tidslinjen.
Hehe, bilden var lite läskig^^ Men för min del fungerade det att klicka i tidslinjen utan problem.
CPUn ligger på mellan 50-70% vilket kanske är högt, brukar inte kolla på det.. De tipsar dock om flash beta på hemsidan som ska kunna sänka detta. Annars tycker jag det fungerar bra nu när man kan använda musen, söka efter filmer m.m. Har inga problem med att få filmerna att fungera och då använder jag trådlöst nätverk.
Postad 07 March 2010 - 10:17
Skumt. För en kompis till mig testade samma sak och han blev utkastad från filmen.Hehe, bilden var lite läskig^^ Men för min del fungerade det att klicka i tidslinjen utan problem.
CPUn ligger på mellan 50-70% vilket kanske är högt, brukar inte kolla på det.. De tipsar dock om flash beta på hemsidan som ska kunna sänka detta. Annars tycker jag det fungerar bra nu när man kan använda musen, söka efter filmer m.m. Har inga problem med att få filmerna att fungera och då använder jag trådlöst nätverk.
Fungerar framåt/bakåt spolning för dig också?
CPUn ligger också mellan 50-70% för mig. I XBMC ligger CPUn kring 5-15% för en 1080p film så Voddler måste vara riktigt dåligt kodat.
Postad 07 March 2010 - 13:19
Fungerar framåt/bakåt spolning för dig också?
CPUn ligger också mellan 50-70% för mig. I XBMC ligger CPUn kring 5-15% för en 1080p film så Voddler måste vara riktigt dåligt kodat.
Får testa senare.
Men flash ligger väl alltid runt 50-70%. Det enda man kan hoppas på är att det nya flash 10.1 kommer snart ( finns som beta att ladda ner på voddlers hemsida ) med hårdvaruavkodning vilket tydligen sänker CPUn till kanske 10-20%, kolla bara på alla netbooks som kan köra 1080p efter att ha uppdaterat till 10.1.
Postad 07 March 2010 - 15:05
Kul om de lyckats bryta u:p databasen.. Verkar inte bättre i mitt fall..
ehrm, funkade inte att resetta pwd heller, har de medvetet tagit siten ur drift till imorgon kanske? Någon som kan logga in?
Redigerat av TheSaurus, 07 March 2010 - 15:07.
Postad 07 March 2010 - 17:22
Postad 07 March 2010 - 21:01
Postad 07 March 2010 - 21:19
Har iaf testat nya Voddler lite mer nu. Har installerat senaste Flash och Adobe AIR som rekommenderas enligt Voddler. CPU load sjönk då från ca 60% till 40-30% så lite bättre nu. Men fortfarande sämre än XBMC.
Clownen har tagits bort från Pause-bilden - tack och lov.
Har för övrigt märkt att det går att klicka på tidslinjen, bara att det tar kanske 10 sekunder innan man flyttas dit man klickade.
Undertexten försvinner varje gång man pausar filmen för övrigt.
Postad 08 March 2010 - 00:25
Verkar som att inte alla har flyttats över till nya Voddler ännu. Kanske kommer de föra över lite klumpar då och då. Tror de har runt 400 000 medlemmar så de vill väl inte att alla ska storma till nya webbsidan på en gång.
Har iaf testat nya Voddler lite mer nu. Har installerat senaste Flash och Adobe AIR som rekommenderas enligt Voddler. CPU load sjönk då från ca 60% till 40-30% så lite bättre nu. Men fortfarande sämre än XBMC.
Har för övrigt märkt att det går att klicka på tidslinjen, bara att det tar kanske 10 sekunder innan man flyttas dit man klickade.
Undertexten försvinner varje gång man pausar filmen för övrigt.
Är det 5.1 ljud då? går det på nått sätt att använda fjärr?
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 08 March 2010 - 00:27.
Postad 08 March 2010 - 15:52
5.1 ljud fungerar inte. Fjärrkontroll vet jag inte, har inte hunnit testa men kanske kan göra det senare.Är det 5.1 ljud då? går det på nått sätt att använda fjärr?
Tangentbordet fungerar iaf.
Postad 08 March 2010 - 18:12
5.1 ljud fungerar inte. Fjärrkontroll vet jag inte, har inte hunnit testa men kanske kan göra det senare.
Tangentbordet fungerar iaf.
Tangentbord är inget alternativ för daglig användning, men det verkar ju inte spela någon roll hur det funkar så länge de inte fixar 5.1-ljud så blir det inte ens gratisfilmer från voddler för min del.
Postad 09 March 2010 - 17:42
Grejen med reklambild vid pause är ett av annonsformaten som Voddler säljer. Så här kan vad som helst dyka upp.
http://www.dagensmed...ticle111294.ece
Postad 10 March 2010 - 23:22
Men det är ändå 70-80% CPU last hela tiden
Bilden små-hackar också så det är inte njutbart
Nån som fått Voddler att lira OK efter att dom gick över till Adobe-skräpet?
Uppdaterat allt, grafik-drivisar, Adobe-air, flash-player, etc.
Min andra kraftfullare stationära med samma upplösning ligger på ca 90% CPU hela tiden när man kör Voddler
Samma hackighet på båda burkarna.
Ingen skillnad om man kör fullskärm eller i ett fönster heller
Postad 12 March 2010 - 18:50
Samma med de flashprodukter vi tvingas ha på jobbet, det kvittar om det är en 3 år gammal dator eller om det är en splitter ny, flash funkar lika illa i alla fall.
Jag förstår inte varför man valde att gå denna vägen, tekniken bakom, med vnet-processen och liknande är ju samma som tidigare. Är det bara för att spara några slantar på att anställa sunkiga flash-programmerare istället för kunniga XBMC-programmerare? Flash-programmerare går det ju 14 på varje dussin och det är bara en halv av dom som faktiskt vet vad som sysslar med.
Postad 14 March 2010 - 23:12
Vilken skärmupplösning kör ni då?¨
För mej hackar det så det går inte att titta öht. man få epilepsi
1920x1080 kör jag
Postad 17 March 2010 - 01:18
Nån som fått voddler att fungera bra efter ny-releasen?
Vilken skärmupplösning kör ni då?¨
För mej hackar det så det går inte att titta öht. man få epilepsi
1920x1080 kör jag
Jag använder tjock-tv och Asrock ION 330.
Innan de ändrade provade jag via ett Geforce 8800 GTX kopplat via S-VHS. Då fungerade det bra.
Nu fungerar det inte alls bra. (Med Asrock altså, har inte testat med Geforce igen)
Min upplösning är 800 x 600.
Postad 17 March 2010 - 08:18
Det viktigaste av allt är dock att Voddler service automatiskt ska stängas av då man stänger ned Voddler. Jobbigt att hålla på måsta stänga av den manuellt hela tiden själv. Kör jag inte Voddler ska de inte röra min bandbredd för fem öre.
Tycker de borde ha ett poängsystem där man får poäng för all bandbredd man gett åt dem, sedan kan man använda poängen till att köpa filmer. Varför annars ska man sitta och ge dem gratis bandbredd.
Redigerat av altair4, 17 March 2010 - 08:19.
Postad 17 March 2010 - 10:25
Hackar inte för mig, men 60% cpu-användning på alla fyra core på min quad core som körs i 3.5ghz. Det är ju helt galet, hur dumma kan man egentligen vara som använder flash dessutom, finns knappt något sämre optimerat. Men visst de måste ju slå igång någon hårdvaruacceleration så fort som möjligt, men är ju befängt att det kanske inte kommer gå spela upp lågupplösta filmer utan hårdvaruacceleration.
Det viktigaste av allt är dock att Voddler service automatiskt ska stängas av då man stänger ned Voddler. Jobbigt att hålla på måsta stänga av den manuellt hela tiden själv. Kör jag inte Voddler ska de inte röra min bandbredd för fem öre.
Tycker de borde ha ett poängsystem där man får poäng för all bandbredd man gett åt dem, sedan kan man använda poängen till att köpa filmer. Varför annars ska man sitta och ge dem gratis bandbredd.
Kanske beror på min Asrock då?
Postad 17 March 2010 - 10:37
Konstigt att man lyckas med detta i USA, integrerat i WMC dessutom...
När man fixat ett vettigt gränssnitt och lyckas distrubuera filmerna i minst SD-kvalitet, då kan det vara aktuellt för mig igen... hack och pixelering är ok för ett youtube klipp, INTE för fredagsmys med familjen, då blir man bara trött.
/Henrik
Postad 17 March 2010 - 14:25
Inte dumt att tjänsten stängs av när man stänger klienten, det måste jag kolla om det stämmer.
Postad 17 March 2010 - 15:46
VoddlerPlayer startar inte vnet alls, utan det görs genom Voddlertray. Vilket gör att startar man player utan att ha startat tray, så kan man inte starta några filmer. Likaså stängs vnet inte ner när man stänger player, vilket gör att får vara vaken så man inte glömmer vnet igång.
I senaste uppdateringen så har Voddler skärpt till sig genom att sluta köra vnet som root utan som inloggad användare, det går dessutom att stoppa och starta genom Voddlertray, vilket inte gick med den tidigare versionen, vilket funkade utmärkt på gamla xbmc-varianten.
I stort sett inga större ändringar, jag har provat med senaste AIR-betan som tydligen ska hjälpa, men skiten hackar fortfarande mer än en kinesisk nakenhund i minusgrader.
Postad 17 March 2010 - 20:37
4 core i 3,5 GHz är ju lite mer än i min lilla AsRock Nettop ION 330 dual core 2.1 GHz
Hackar inte för mig, men 60% cpu-användning på alla fyra core på min quad core som körs i 3.5ghz. Det är ju helt galet, hur dumma kan man egentligen vara som använder flash dessutom, finns knappt något sämre optimerat. Men visst de måste ju slå igång någon hårdvaruacceleration så fort som möjligt, men är ju befängt att det kanske inte kommer gå spela upp lågupplösta filmer utan hårdvaruacceleration.
Postad 17 March 2010 - 20:41
vad kör du för skärmuppösning?
4 core i 3,5 GHz är ju lite mer än i min lilla AsRock Nettop ION 330 dual core 2.1 GHz
1680x1050.
Postad 17 March 2010 - 22:43
Har testat detta och nej tack det är inget för mig, alldeles för krångligt, dålig integration i Windows Media Center (obefintlig) och epilepsivarning på filmerna, liknande tv4play. Kör med ytterst kraftfull hårdvara så den är det inget fel på. Minimikraven för tjänsten borde ju vara att den fungerar på en Atom-processor då många notebooks använder denna. Blir kanske bättre när nästa flash-uppdatering kommer.
Konstigt att man lyckas med detta i USA, integrerat i WMC dessutom...
När man fixat ett vettigt gränssnitt och lyckas distrubuera filmerna i minst SD-kvalitet, då kan det vara aktuellt för mig igen... hack och pixelering är ok för ett youtube klipp, INTE för fredagsmys med familjen, då blir man bara trött.
/Henrik
Tyckte så också den första gången jag provat. Efter ett tag provade jag igen och då gick det ganska smärtfritt.
Nu är det dock tillbaka igen som det var innan. Krångligt och långsamt.
Postad 01 April 2010 - 14:59
Försöker kolla på vanlig film på voddler och då det kommer upp en ruta som lyder:
Det går inte att hitta filen i C:\Program Files (x86)\Voddler\plugin\voddlerhelper.exe.
Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen.
Jag har gått in i följande C:\Program Files (x86)\Voddler\plugin\ Men hittar endast: npvoddler.dll & VoddlerPlugAx.ocx
Ingen av dessa går att öppna, så jag kan inte hitta denna "Voddlerhelper.exe".
Jag använder Antivirus/brandväggsprogrammet Comodo som funkar bra med alla program och har tillåtit voddler i Comodo, kan det vara Comodo som gör det ?
Om någon vet hur jag kan lösa det, skriv gärna! har inte lyckats se en enda film under tiden.
Tack.
Postad 02 April 2010 - 06:03
Postad 02 April 2010 - 06:12
Postad 02 April 2010 - 15:32
Jag drog till och med ner till 720p men det blev fortfarande inte perfekt, bara lite bättre.
Är nu tillbaka på Preem och hyr BD-filmer istället. 3 filmer, 3 dygn för 99 sek
Trist
Postad 05 April 2010 - 22:07
Redigerat av Mange36, 05 April 2010 - 22:10.
Postad 18 April 2010 - 11:55
Postad 19 April 2010 - 08:52
Jag tror att dagens internet helt enkelt inte är moget för denna typen av streaming. Funkar bra för youtube där man ka leva med lite ryckighet och dålig upplösning men en filmkväll ställer högre krav enligt mig.
/H
Redigerat av MrNorth27, 19 April 2010 - 08:52.
Postad 19 April 2010 - 11:50
Postad 19 April 2010 - 20:47
Använder även flash 10.1 och air 2, processorn är en core 2 duo på 2.26ghz och ati HD3450, 4gb ram och Win7.
Postad 19 April 2010 - 21:11
drog ner upplösningen till 720
körde i HQ med samma "ryckighet" som med flash-klienten
ställde ner det till SQ men då blev pixlarna gigantiska!
Jag kör projektor och 120"'s bild. Om man kör vanlig TV eller datorskärm kanske det är OK
pest eller kolera, gick tillbaka till HQ och kollade klart filmen trots hackandet.
Åter till Preem...
Postad 19 April 2010 - 21:20
Har du (även andra som har/inte har problem) lust att skriva ut vad du har för dator och version av flash och air så kanske vi kan komma fram till vad som krävs?
Postad 19 April 2010 - 22:09
Jag kör AsRock Nettop ION 330 dual core överklockad till 2.1 GHz med win7. cpu ligger på ca 70%
HDMI till en Onkyo TN1007 som sedan är kopplad till en Sanyo PLV-Z700 projektor med 120" bildyta
Jag har även en quad-core 3.6 Ghz WinXp med en 1920x1080 LG LCD-skärm men jag får samma beteende även på den. PÅ denna burk går CPU till ca 80-90% märklligt nog
Har inte lust att gå under 720 upplösning, där går gränsen
Voddler test-app ger grönt på alla tester
jag har senaste versioner av grafik drivisar, flash och adobe air, enligt Voddler support
Min tv är bara 42", men spelar ingen roll.
Har du (även andra som har/inte har problem) lust att skriva ut vad du har för dator och version av flash och air så kanske vi kan komma fram till vad som krävs?
Postad 26 April 2010 - 18:56
Så fort jag installerar skiten och jag prövar att se någon film så låser sig burken och reagerar inte för något annat än en reset.Det spelar inte någon roll vilken version som dyker upp.Total låsning varje gång dyngan är installerad.
Det tog dessutom ett bra tag av felsökning innan jag hittade vilket program på datorn som förorsakade låsningarna.
Jag får väl vänta några månader till och testa då.Kanske det funkar då.Men det räknar jag definitivt inte med att det gör.
Postad 20 May 2010 - 23:33
Jag har en ASRock Nettop ION 2.1 Ghz med Win7 64 bitar samt Internet Explorer 8-64bit
I uninstalled adobe air beta 2
I installed the latest adobe air
I upgraded the Nvidia ION graphics driver
I installed the latest voddler client
I restarted the computer
everytime I try to start a movie, it says I have to download voddler client first.
HJÄLP!!
Postad 21 May 2010 - 07:34
Håller med föregående talare, voddler i dagsläget är inget vidare, men fler och fler av de företag som säljer film över nätet via streamin går över till silverlight, hoppas voddler gör det också.
/H
Postad 21 May 2010 - 11:54
Postad 23 May 2010 - 15:31
NI startar filmerna om jag INTE kör med 64-bitars IE8.
Men enda sättet att få ut ljud ur frontarna är att välja All Channel Stereo på receivern.
Annars får jag bara ut ljud från bak-surrarna.
Verkar ha blivit helt omvänt!
oöndligt med strul
det hackar ändå i 720p och i 1080p
OK på datorn men på 120 tum proj-bild märks hackandet mycket mer
blä!
Nån som känner igen detta?
Jag har en ASRock Nettop ION 2.1 Ghz med Win7 64 bitar samt Internet Explorer 8-64bit
I uninstalled adobe air beta 2
I installed the latest adobe air
I upgraded the Nvidia ION graphics driver
I installed the latest voddler client
I restarted the computer
everytime I try to start a movie, it says I have to download voddler client first.
HJÄLP!!
Postad 07 June 2010 - 15:44
Hoppas det löser sig alternativt kommer någon annan med samma tjänst!
De har ju dock fått ännu ett avtal om filmer samt lyckats lansera tjänsten i Finland, Norge och Danmark nu, så då kanske de kan fokusera på att få till en bättre tjänst! Gillar även att de lagt till favoriter/listor, fick ihop över 100 filmer jag kan tänka mig se vilket var långt mycket mer än jag trott skulle finnas...
Postad 07 June 2010 - 16:29
Här hackar det.
Väldigt irriterande.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?