Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 21 november 2009 - 13:30

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

jag undrar 2 saker... nere vid hårdvaruknapparna, är era knappar lite smålösa om man drar lätt med fingret upp och ned på windows knappen så att hela "hårdvarusatsen" rör sig i höjdled?

och sen undrar jag om någon skulle kunna testa sina högtalare, tror min är paj nämligen

ungefär vid 1:45 så har jag höjt ljudet till "2 klick på volymknappen" från mitt under volymikonen (om ni förstår vad jag menar) och där börjar det spraka rätt ordentligt, kan någon testa och se om ni får likadant?

Om knapparna stämmer det, de är lite lösa.
Testade mp3 filen med nästan med mer än %80 volym och de låter bra.

Postad 21 november 2009 - 13:32

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
tackar för hjälpen :)
undrar om man ska göra en DOA ...
förresten, vad tycker du om samtalsvolymen, hög eller låg?

Postad 21 november 2009 - 14:31

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Hela knappsatsen där nere sitter löst, är nog bara å acceptera skulle jag gissa på.

Postad 21 november 2009 - 14:46

Fredrikkk
  • Fredrikkk
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har också problem med hörlursvolymen under samtal, att den är för hög, MEN inte vid inkommande samtal, utan bara vid utgående :) Har dock inte forskat så mycket ännu, så ni får gärna posta om ni hittar lösning på problemet.

Min yttre högtalare låter bra. Men vid ca 80% distar ljud, blir skrapigt om det är mycket diskant. Inget jag bryr mig så mycket om eftersom jag inte ska använda musikspelaren på det sättet ( ringsignaler etc låter bra vid normal volym, säkert dåligt vid maxvolym)

Har ej tid att ge någon lång recension, men jag har varit återförsäljare för mobiler i några år och känner mig därför rätt duktig och kräsen, och jag kan säga att den slår allt som finns; Hero och iPhone känns som leksaker i hur bra man upplever skärmen, inte bara storleken utan även "klarheten" och skärpan.
Snabb? Extremt. Ett tufft test är att snabbt scrolla igenom foton, har drygt hundra i albumet, och telefonen sackar inte ner vad jag än gör.
Kan ha igång "hur många program som helst" utan att den blir seg. Kan lagga till någon gång, men väldigt sällsynt.

Webläsaren och surfupplevelsen är det bästa hittils; renderar och laddar så snabbt jag någonsin sett, och jag surfar mycket, dagligen, så det var därför jag köpte HD2:an. Har testat Opera 10. I den versionen finns inte "schackbrädseffekten" när man scrollar snabbt på en sida, men renderar sidan konstigt och multitouchzoom fungerar inte, så jag hör med 9.7 tills 10 är mer testad.

Youtube är skitsnabbt och funkar klockrent. Jag har ca 3mbit och använder Telia med mobilsurf extra. Till dig som undrade om man kan välja HD, måste jag säga vet inte; man kan välja "hög kvalité" i applikationen, men vet inte exakt vad det innebär.
Batteritid klart ok, men inget exceptionellt: håller 24h om jag håller på med den mycket. Sämre än i Nokia 5800, men bättre än iPhone

Windows är väl dolt av HTC; behöver nästan aldrig se det, förutom exempelvis när jag ska kolla "filutforskaren" eller "aktivitetshanteraren". Men eftersom man kommer åt surf, kalender, musik och video samt programgenvägar utan att gå in i själva windows upplever jag inte det som något problem. Fattar inte varför alla recencenter aldrig nämner det...

Hinner inte mer nu:)

Men som sagt: det här ÄR den bästa telefonen som finns: varför vänta på x10:an om en del ser den som alternativ när den har mindre skärm men android, när htcs system döljer windows mobile bra...?

De enda minusen:

-högtalarvolymen vid inkommande samtal-
-nästa för känslig skärm när man ska skriva ex. vis sms; behöver bara nudda vid den för att den ska reagera. Vanesak antar jag.

Postad 21 november 2009 - 14:49

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

tror du har 2 saker volym knaparna främst ställer in ringsingnals volym och samtals volym kolla så att rätt är sänkt

Jag har letat men har ej hittat nån mer inställning, blir lika högt med handsfree. Lagom störande!
Skickar snart tillbaka den, trots allt ringa som är det viktigaste!

En annan fråga, på home skärmen där det stå tex kalender, datum, operatör och väderinfo är texten väldigt oskarp.
Tror inte det var så från början, kan man ställa in cleartype i sense?

Postad 21 november 2009 - 16:59

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Men som sagt: det här ÄR den bästa telefonen som finns: varför vänta på x10:an om en del ser den som alternativ när den har mindre skärm men android, när htcs system döljer windows mobile bra...?

Hade förmånen att få testa telefonen en stund på MediaMarkt idag. Har läst massor med recensioner och följt diskussionerna här så det var spännande att titta på den IRL. Det verkar vara en fantastiskt fin telefon och jag är riktigt sugen på att köpa den. Den kändes inte så jättestor som folk har beskrivit den (jag har iofs stora händer). Skärmen var naturligtvis jättefin och Youtube-klipp såg grymt bra ut och flöt perfekt på den.

Det jag ser som nackdelar (och som gör att X10:an blir ett alternativ) är att kameran verkar ha ganska dålig optik, min C905 från SE ger betydligt bättre bilder. Dessutom verkar programutbudet för Android-lurar vara betydligt bättre och Android verkar ligger mer i tiden än Windows Phone. Gillar dock utseendet och gränssnittet på HD2:an bättre än det X10:an verkar få, så det är inte lätt att bestämma sig :)

Redigerat av jlarsson1978, 21 november 2009 - 17:01.

Postad 21 november 2009 - 17:47

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Har ej tid att ge någon lång recension, men jag har varit återförsäljare för mobiler i några år och känner mig därför rätt duktig och kräsen, och jag kan säga att den slår allt som finns; Hero och iPhone känns som leksaker i hur bra man upplever skärmen, inte bara storleken utan även "klarheten" och skärpan.

Agree. Skärmen e grym, klarheten som sagt...

Däremot skulle jag prova ett samtal via headseten för första gången nu.. helskotta vad stora pluttar.. jag får fan inte in dom i örat. Jaja.. allt ska inte vara perfekt.

Postad 21 november 2009 - 18:12

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
http://wmpoweruser.com/?p=10458
:):)

Postad 21 november 2009 - 21:47

Unregistered5e477522
  • Unregistered5e477522
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
någon men svensk lur som har en "rosafläck" i mitten på korten som knäpps ?

Postad 21 november 2009 - 22:11

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

någon men svensk lur som har en "rosafläck" i mitten på korten som knäpps ?

jupp, liten cirkel i mitten

läst http://forum.xda-dev...ad.php?t=584675 ?

Postad 21 november 2009 - 22:44

Unregistered5e477522
  • Unregistered5e477522
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
något värt att bry sej om ? jag är inte så nogran på kameran i mobilen men för 7k så vore det najs om den vore hel..

Postad 21 november 2009 - 23:07

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
du kan kolla igenom länken jag postade, finns massvis med bilder, på några är det knappt märkbart medan andra förstör hela bilden

personligen för mig verkar det smita undan om man inte kollar riktigt noga och letar efter "defekten". men har inte testat kameran så jättegrundligt utan bara nån bild här och där

Redigerat av br3nt, 21 november 2009 - 23:08.

Postad 22 november 2009 - 09:01

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall den finns på MediaMarkt i Lund eller Göteborg? Försökte ringa igår men de svarar ju inte.

Postad 22 november 2009 - 16:11

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Ja jag var riktigt sugen på denna lur MEN jag kommer nog att vänta. Htc har gjort ett bra jobb med denna telefon,men tycker att det blir så himla mycket tweakande med cab filer och byte av rom. Har en Touch HD som har lagt av för mig "usb pluggen verkar ha pajat" Kan ladda men inte synka med active sync längre.
Men man måste säga att det börjar dra ihop sig för windows telefonerna nu, lite fin justeringar här och där så blir den mer komplett redan från början och man kanske slipper att fixa fram cabar och så.
Men det är ju min åsikt :) .. kommer att gå loss på Ifånen nu och se vad dom har tagit fram, gillar deras design så vi får se.
Även om Apple är inte perfekta så kanske det funkar bättre.... oj nu satte jag igång något hihi.. :P

Postad 22 november 2009 - 16:19

Mr-Burns
  • Mr-Burns
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag har beställt en HD2 från NoYes som jag borde få någon gång nästa vecka. Blev dock lite orolig här om dagen när jag läste att den inte har stöd för Flash i webbläsaren? Vore riktigt tråkigt i så fall! :P Kan någon av er som har telefonen bekräfta det? Sen undrar jag även hur bra det fungerar att spela Divx/Xvid filmer på den. Jag har mängder med filmer och serier som jag vill avnjuta i mobilen så jag hoppas uppspelningen flyter på bra och att färgerna är klara :) Synd bara att Divx stöd inte kommer med mobilen från början! Antar att det suger lite mer batteri när det inte är hårdvaru accelererat, eller har jag fel? Fungerar det att spela H.263/H.264 på luren? Tipps på bra mediaspelare att köpa till telefonen?

Postad 22 november 2009 - 17:01

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Jag har beställt en HD2 från NoYes som jag borde få någon gång nästa vecka. Blev dock lite orolig här om dagen när jag läste att den inte har stöd för Flash i webbläsaren? Vore riktigt tråkigt i så fall! :P Kan någon av er som har telefonen bekräfta det? Sen undrar jag även hur bra det fungerar att spela Divx/Xvid filmer på den. Jag har mängder med filmer och serier som jag vill avnjuta i mobilen så jag hoppas uppspelningen flyter på bra och att färgerna är klara :) Synd bara att Divx stöd inte kommer med mobilen från början! Antar att det suger lite mer batteri när det inte är hårdvaru accelererat, eller har jag fel? Fungerar det att spela H.263/H.264 på luren? Tipps på bra mediaspelare att köpa till telefonen?

Coreplayer funkar skitbra till mobben å spelar de filsorterna du vill.

Postad 22 november 2009 - 17:05

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

http://wmpoweruser.com/?p=10458
:):)

Ingen som såg detta:) Vi kommer troligtvis kunna uppgradera till windows phone 7 sen:)

Postad 22 november 2009 - 17:06

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Ingen som såg detta:) Vi kommer troligtvis kunna uppgradera till windows phone 7 sen:)

Jo men gamla nyheter. Iaf för mig hehe. Och troligen gäller inte utan den är förberedd för Win 7 mobile

Postad 22 november 2009 - 18:12

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Fortsätter angående min på tok för höga samtalsvolym.
Vet inte om det var här jag läste det, men volymen ska visst vara mycket högre när man ringer någon än när någon ringer dig.
Och jag har testat och det stämmer på min lur iaf. är det nån mer som kan testa om det är så.
på min lur skiljer det rätt mycket och jag får sitta med den 20 cm från örat för att huvudtaget kunna använda den.

Vet ni om några billiga handsfree med volymkontroll som funkar till Htc?

Postad 22 november 2009 - 18:28

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
lämna in?

Postad 22 november 2009 - 19:17

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Att skärpan är bättre hos HTC HD2 än Samsung Omnia 2 beror nog inte på att AMOLED skärmen i sig själv är dålig utan för att Omnia 2 använder sig av en resistiv skärm. Resistiva pekskärmar behöver fler lager än en kapacitiv pekskärm, detta gör att skärpan hos resistiva skärmar upplevs som sämre.

Samsung Omnia HD som har en kapacitiv skärm har inte detta problem och borde även den vara mer skarp än Omnia 2. Tänk på när ni köper en telefon med resistiv skärm så brukar de ha sämre skärpa, de är även mer ömtåliga och repas lätt. Detta gör att man måste ha ännu ett skyddande lager som man köper till som ytterligare påverkar skärpan.

Jag personligen föredrar kapacitiva skärmar pga detta.

Ja den som tvivlar är välkommen hem hit och titta... sitter med O2 och HD2 bredvid varandra och det är som jag har skrivit i en annan tråd.. skärmen på O2 är kass kass och kass. Hur den är på Omnia HD vet jag inte.

Största problemet med O2's AMOLED skärm är skärpan som är bortom all kritik om man sitter och jämför med X1 eller HD2 (har båda här nu som sagt)

Sen kommer ju alltid vissa personer vara impad över O2's "grymma färger" men dom är ju lite missvisande om man säger så.. på tok för mättade (ser man om man kör in en bild som är korrekt exponerad från t.ex en systemkamera) men i menyer å så kan det ju vara häftigt.

/z

edit: kan ge O2 props för svärtan kom jag på.. den är verkligen toppklass iof.

Postad 22 november 2009 - 21:03

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Att skärpan är bättre hos HTC HD2 än Samsung Omnia 2 beror nog inte på att AMOLED skärmen i sig själv är dålig utan för att Omnia 2 använder sig av en resistiv skärm. Resistiva pekskärmar behöver fler lager än en kapacitiv pekskärm, detta gör att skärpan hos resistiva skärmar upplevs som sämre.

Samsung Omnia HD som har en kapacitiv skärm har inte detta problem och borde även den vara mer skarp än Omnia 2. Tänk på när ni köper en telefon med resistiv skärm så brukar de ha sämre skärpa, de är även mer ömtåliga och repas lätt. Detta gör att man måste ha ännu ett skyddande lager som man köper till som ytterligare påverkar skärpan.

Jag personligen föredrar kapacitiva skärmar pga detta.

Det låter vettigt! Det köper jag :)

Postad 22 november 2009 - 22:02

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
absolut, det köper jag med. hade tänkt försökt förklara vad jag upplevde som problemet och det där låter spoton. titta man nära på o2 så kändes det som att kolla nära på en CRT

Postad 23 november 2009 - 02:27

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
X1:an som beskrivs som skarp har väl just en resistiv skärm, liksom t.ex Touch Pro 2, och ingen av dem har jag upplevt som oskarpa och jag har heller aldrig sett någon annan beskriva dem som det heller (vad det nu är värt). Så jag undrar om teorin verkligen håller?

Redigerat av Unregistered1413, 23 november 2009 - 02:27.

Postad 23 november 2009 - 05:07

Unregistered5e477522
  • Unregistered5e477522
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
någon som lagt in garmin med frilufts kartorna ? hur funkar det ritar den snabbt . ...

Postad 23 november 2009 - 07:40

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

någon som lagt in garmin med frilufts kartorna ? hur funkar det ritar den snabbt . ...

Jag har bara testat tomtom, igo8 och copilot vilken jag gillar faktiskt.

Postad 23 november 2009 - 08:35

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Har läst på XDA att många upplever tangentbordet som kasst. Hur är era upplevelser kring det?

Postad 23 november 2009 - 09:01

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Laddade upp nyligen det här videon helikopter som kommer med omnia HD som verkara ha HD kvaliten. Visar också att det går att zooma på videon!! Videon har extremt kvalite jag rekomenderar att ni laddar ner den till hd2 och njut av kvaliten.
Vill ni ha den? MP

http://www.youtube.c...h?v=d7HG0XqiN5E

Postad 23 november 2009 - 09:18

malavan
  • malavan
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
kolla på den här multitask video.

http://www.youtube.c...h?v=U1mVRBR2YtU

Postad 23 november 2009 - 09:50

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
http://www.gsmarena....0-news-1270.php

Windows Phone 7 i Mars. Inte dåliga nyheter :(

Postad 23 november 2009 - 10:48

Mr-Burns
  • Mr-Burns
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon som vet om HTC HD2 har stöd för Flash player?

Postad 23 november 2009 - 10:48

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

kolla på den här multitask video.

http://www.youtube.c...h?v=U1mVRBR2YtU

Ja man kan ju konstatera att vissa program inte klarar att köras när så många appar är igång samtidigt. Imponerande dock att filmerna inte hackade, men att det tog 2 sek att få fram task managern var ju inte så tufft.

Postad 23 november 2009 - 10:58

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Inte i Opera eller IE. Det finns dock andra webbläsare :(

Ja man kan ju konstatera att vissa program inte klarar att köras när så många appar är igång samtidigt. Imponerande dock att filmerna inte hackade, men att det tog 2 sek att få fram task managern var ju inte så tufft.

HTC Taskmanager? Den är slö och kass. Därför inte HTC tog med den i första taget.

Postad 23 november 2009 - 12:41

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Testa skyfire

Postad 23 november 2009 - 12:56

Fredrikkk
  • Fredrikkk
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Testa skyfire

Jag testade skyfire, men fick det inte att funka snabbt nog...enligt rykten kör den bara på max Edge om man är utanför USA, och min telefon blev då varm innan den han ladda första sidan! davidguate, kör du skyfire regelbundet på din?

Postad 23 november 2009 - 13:11

Fredrikkk
  • Fredrikkk
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag testade skyfire, men fick det inte att funka snabbt nog...enligt rykten kör den bara på max Edge om man är utanför USA, och min telefon blev då varm innan den han ladda första sidan! davidguate, kör du skyfire regelbundet på din?

Har testat det igen nu. JA det stödjer flash och fungerar på HD2 ( kom ihåg att avaktivera proxy under anslutningsinställningar, annars fungerar det inte). Men översiktbilden över ex. vis expressens hemsida blir väldigt oskarp. Om man zoomar in blir texten snygg och bra, men det tar ett tag innan texten blir skarp när man zoomar. Hade höga förhoppningar på dett prog men:

+ stödjer flash
- fulare och långsammare än opera

Postad 23 november 2009 - 14:22

Mr-Burns
  • Mr-Burns
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Inte i Opera eller IE. Det finns dock andra webbläsare :(

Jag har sökt runt lite och det verkar som att det ska finnas Flash med en plugin till Opera. Har dock inte möjlighet att testa detta än då jag inte fått hem min telefon ännu, men om det är någon annan som känner sig manad att prova så skulle jag vara mytcket tacksam! ;)
Har också tänkt att kolla runt vad det finns för fler allternativ till Opera som stödjer zoom med två fingrar om det nu finns. Tipps?

Postad 23 november 2009 - 14:22

Tocator
  • Tocator
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Som alla vet har det varit en del problem med kameran, att det blivit en rosa fläck i mitten. Det här ska tydligen vara ett mjukvaruproblem nu, HTC säger själva att de ska släppa ut en uppdatering på hemsidan senare, som kommer att lösa problemet.

We can confirm that this issue has been determined as a software issue.
The developers are working on a hotfix to resolve, and it will be released as soon as possible.
There is not a specific date for the release as yet, please continue to monitor the support pages for the release.

Dom kommer att släppa uppdateringen om en vecka. Grymt!

Postad 23 november 2009 - 15:12

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Fan va fint. Har också den där rosa fläcken i mitten på kameran. Fan va fint.

Postad 23 november 2009 - 15:20

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Som alla vet har det varit en del problem med kameran, att det blivit en rosa fläck i mitten. Det här ska tydligen vara ett mjukvaruproblem nu, HTC säger själva att de ska släppa ut en uppdatering på hemsidan senare, som kommer att lösa problemet.

We can confirm that this issue has been determined as a software issue.
The developers are working on a hotfix to resolve, and it will be released as soon as possible.
There is not a specific date for the release as yet, please continue to monitor the support pages for the release.

Dom kommer att släppa uppdateringen om en vecka. Grymt!

Hoppas de släpper en batterifix åxå.... Ganska dåligt batteri....

Postad 23 november 2009 - 15:24

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Har testat det igen nu. JA det stödjer flash och fungerar på HD2 ( kom ihåg att avaktivera proxy under anslutningsinställningar, annars fungerar det inte). Men översiktbilden över ex. vis expressens hemsida blir väldigt oskarp. Om man zoomar in blir texten snygg och bra, men det tar ett tag innan texten blir skarp när man zoomar. Hade höga förhoppningar på dett prog men:

+ stödjer flash
- fulare och långsammare än opera

Nej det gör jag inte bara när det verkligen behövs. Men det du skrev sist stämmer.

Postad 23 november 2009 - 15:32

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Hoppas de släpper en batterifix åxå.... Ganska dåligt batteri....

Sämmre än vanliga HD´n?

Postad 23 november 2009 - 15:43

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Sämmre än vanliga HD´n?

Det e väl rätt lika. Iof la jag alltid min HD på laddning när jag haft den en dag så jag körde aldrig slut på batteriet. I helgen höll det från lördag kl 12 till 4 på natten å sen från söndag kl 12 till kl 21 på kvällen. Imorse lyssnade jag på musik och kollade på ett avsnitt av CSI ny och kl 14 var nivån på 20%. (ca 32 timmar) Håller rätt bra men jag vill ha nåra dagars standby.

Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 23 november 2009 - 15:56.

Postad 23 november 2009 - 15:43

putte hägersten
  • putte hägersten
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har fått igång min med exchange men får inte igång vanlig data trafik, använder springmobil. Någon som har några tips, har försökt hitta någonstans där jag kan ställa in...men... WIFI ansluter och allt ser ut att vara som det ska men det går inte att öppna typ DN motsv, väderapp får ej heller kontakt.

Postad 23 november 2009 - 15:48

MightyEyra
  • MightyEyra
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag blir gaaalen!!! Har iGO8 på SD, men kan inte se det i programlistan, vill han dne som snabblänk på hometab. Har för mig att man gör en genväg och lägger i windows/start meny/program... men hur f'*n gör man denna genväg??? jag lyckas inte med detta. Finns någon vänlig själ som kan göra en dummies guide åt mig som har totalt hjärnsläpp kring detta??? Plz!

Postad 23 november 2009 - 16:11

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Jag blir gaaalen!!! Har iGO8 på SD, men kan inte se det i programlistan, vill han dne som snabblänk på hometab. Har för mig att man gör en genväg och lägger i windows/start meny/program... men hur f'*n gör man denna genväg??? jag lyckas inte med detta. Finns någon vänlig själ som kan göra en dummies guide åt mig som har totalt hjärnsläpp kring detta??? Plz!

Håll fingret på IGO exefilen ett tag så ska det komma fram alternativ. Sen när du kopierat så går du till den mappen du vill den ska vara och klistrar in som genväg. Det gjorde iaf jag och det funkar.

Postad 23 november 2009 - 16:40

putte hägersten
  • putte hägersten
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Falskt larm ang.datatrafik verkade som den bara behövde lite tid på sig eller så tryckte jag på något som var rätt.

Postad 23 november 2009 - 16:46

Unregistered5e477522
  • Unregistered5e477522
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

ladda ner pocketarm eller någon annan utforskare som kan visa windows mappen sen går du till exe filen markerar den sen tar du skapa genväg sedan väljer du tree och går på windows\start\program\ något åt det hållet

Postad 23 november 2009 - 16:48

namii
  • namii
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har nu haft den ett par dagar och tänkte lämna efter mig lite kommentarer till er som är köpsugna.
Jag jobbar med mobilapplikationen TrueCaller och har därför telefoner o testa på, senaste året har bestått av HTC Magic och HTC touch pro. Om HD2 kan jag säga följande negativa saker

1.tangentbordet är jobbigt att få fram Å Ä Ö på, det går ibland att klicka på A istället för Å, men det är inte alls lika förlåtande tangentbord som iPhonen eller att ha ett riktigt fysiskt tangentbord så som touch pro.
2.endast ett språk i taget stöds av T9, dvs ni som mailar/sms:ar på svenska och engelska beroende på kontakt får några extra klickningar för att byta språk
3.varje gång jag går in på meddelandekonversationen med en kontakt måste jag vänta ca: 1 minut innan jag kan börja skriva. detta är GRYMT frustrerande och beror på att HTC meddelandeapplikation visar Alla sms sedan flera månader tillbaka och du får inte börja skriva sms förren den har ittererat igenom alla dessa sms.
4.ibland hänger sig telefonen och blir jätteseg. detta händer ungefär 2-3 ggr om dagen då jag ska använda luren och beror (misstänker jag) på alla facebook syncar jag har ställt in? När jag säger att telefonen blir seg så menar jag så seg att t.ex. bläddra i sense menyn flik till flik kan ta flera sekunder.

Om batteritiden kan jag tillägga att med wlan på är den väldigt dålig, känns sämre än både min touch pro och magic. Men annars helt ok faktiskt, jag har 5 mailkonton konfade (pollar 1gng/timmen) samt rsshub som kör var 4:e timme, 30-tal kontakter syncade mot facebook, twitter konto inställt i sense samt aktier och väder. Pratar i telefon i snitt 2 timmar och skickar 10-tal sms och några enstaka mail om dagen.
Ovan har jag nämnt de negativa aspekterna jag kan komma på. Trots det kan jag säga att det är absolut en mobil jag kan rekommendera, det är iaf den bästa jag har testat på länge, jag är mycket nöjd och stryks punkt 3 och 4 med en uppdatering kan jag säga att det är bland de bästa lurarna jag haft!

Postad 23 november 2009 - 17:05

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Jag har nu haft den ett par dagar och tänkte lämna efter mig lite kommentarer till er som är köpsugna.
Jag jobbar med mobilapplikationen TrueCaller och har därför telefoner o testa på, senaste året har bestått av HTC Magic och HTC touch pro. Om HD2 kan jag säga följande negativa saker

1.tangentbordet är jobbigt att få fram Å Ä Ö på, det går ibland att klicka på A istället för Å, men det är inte alls lika förlåtande tangentbord som iPhonen eller att ha ett riktigt fysiskt tangentbord så som touch pro.
2.endast ett språk i taget stöds av T9, dvs ni som mailar/sms:ar på svenska och engelska beroende på kontakt får några extra klickningar för att byta språk
3.varje gång jag går in på meddelandekonversationen med en kontakt måste jag vänta ca: 1 minut innan jag kan börja skriva. detta är GRYMT frustrerande och beror på att HTC meddelandeapplikation visar Alla sms sedan flera månader tillbaka och du får inte börja skriva sms förren den har ittererat igenom alla dessa sms.
4.ibland hänger sig telefonen och blir jätteseg. detta händer ungefär 2-3 ggr om dagen då jag ska använda luren och beror (misstänker jag) på alla facebook syncar jag har ställt in? När jag säger att telefonen blir seg så menar jag så seg att t.ex. bläddra i sense menyn flik till flik kan ta flera sekunder.

Om batteritiden kan jag tillägga att med wlan på är den väldigt dålig, känns sämre än både min touch pro och magic. Men annars helt ok faktiskt, jag har 5 mailkonton konfade (pollar 1gng/timmen) samt rsshub som kör var 4:e timme, 30-tal kontakter syncade mot facebook, twitter konto inställt i sense samt aktier och väder. Pratar i telefon i snitt 2 timmar och skickar 10-tal sms och några enstaka mail om dagen.
Ovan har jag nämnt de negativa aspekterna jag kan komma på. Trots det kan jag säga att det är absolut en mobil jag kan rekommendera, det är iaf den bästa jag har testat på länge, jag är mycket nöjd och stryks punkt 3 och 4 med en uppdatering kan jag säga att det är bland de bästa lurarna jag haft!

Bra recesion.. btw, truecaller är en najs app :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.