Är det bara jag eller känns det som om de kör fast forward i väldigt många av GT5 gameplay trailersna?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 21 juni 2010 - 20:26
Är det bara jag eller känns det som om de kör fast forward i väldigt många av GT5 gameplay trailersna?
Postad 22 juni 2010 - 02:25
Absolut! Jag ställer upp med min moddade Austin Martin DB9, så får vi se om det finns någon som kan hänga på.Det verkar bli sjukt stort. Lär ju bli en del MHB-race vad det lider!

Postad 22 juni 2010 - 04:59
Stunt Arenas
32 player lobbies
16 player races
Track (not map) Editor
Spectator mode
Weather
200 PS4 cars and 800 standard cars
Nascar license
WRC license
Super GT license
Rolling and damage (eerily real weight)
1st person walkabout photo mode
YouTube uploading
1080p
PS Eye headtracking
Motion controls
HDMI 1.4 3D @ 60fps
Split-screen
Best graphics in any driving game (lighting, physics driven smoke, attention to detail..etc)
Real life tracks recreated in maddening quality (up to 2 year dev times)
20+ locations with 70+ variations
PSP Connectivity
Go karts to Rally to classics to sport to Drag car, ordinary cars...etc etc etc
Animated drivers, pit crews, tire changes etc
Custom soundtrack
Text and Voice chat
Narrative involvement by popular drivers and Top Gear crew
Top Gear Test Track
Open free-form Track Days
Profile pages
In-game (bulletin-board) message boards
Gran Turismo Video store
http://www.neogaf.co...ad.php?t=399032
http://us.gran-turis...ws/d5247p6.html
Verkar som dom tryckt in lite features i spelet.
Redigerat av Pip, 22 juni 2010 - 05:04.
Postad 22 juni 2010 - 06:07
Absolut! Jag ställer upp med min moddade Austin Martin DB9, så får vi se om det finns någon som kan hänga på.
Den kommer att få det tufft mot min hottade Volvo 240.

PSP Connectivity
Verkar som dom tryckt in lite features i spelet.
Undrar vad det där innebär?
Postad 22 juni 2010 - 07:42
Postad 22 juni 2010 - 09:18
Edit: http://www.gtplanet....ead.php?t=86724 , inte officiell, men konfirmerade bilar.
Redigerat av Widar, 22 juni 2010 - 09:21.
Postad 22 juni 2010 - 09:27
PSP connectivity kan det vara så att man äntligen kan ha sin PSP som backspegel?
Ah, den där funktionen som skulle ha varit med i Formel 1, men aldrig dök upp.
Fast jag tror mer på något slags community-läge. Där man kan se race, tider och stats. Men det vore helt klart kul om det var något slags gameplay inblandat.
Postad 22 juni 2010 - 09:33
Tror några är felaktiga.20+ locations with 70+ variations
Detta sa Jeff Rubenstein i i kommentarerna efter en intervju med Kaz.
More than 40 tracks with over 100 layouts (including all versions of Nurburgring – which nobody’s ever done before). That enough for you?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 juni 2010 - 09:33.
Postad 22 juni 2010 - 12:21

Postad 22 juni 2010 - 14:05
Klart du ska! Ha dock i åtanke att styrningen kan vara väldigt frustrerande till en början om du inte spelat "realistiska bilspel" innan, så det inte kommer som en chock när du stoppar in skivan och börjar spela.Spelet verkar helt klart grymt. T om jag som är sjukt anti bilspel börjar gå i tankarna om att förboka spelet och köpa mig en ratt

Gillar förresten den där listan på features i GT5 som Pip postade lite tidigare i den här tråden. Det finns en hel del saker där som får mig att nästan hoppa i stolen av extas. Jag är övertygad om att GT5 kommer bli det grymmaste bilspelet någonsin och frågan är om jag varit så hypad över ett spel tidigare. Det enda jag egentligen är orolig över är releasedatumet. Mitt psyke klarar inte av fler uppskjutningar (speciellt inte nu efter flertalet coola E3-videos och en massa smaskig info), så jag hoppas verkligen att 2:a november är datumet som gäller.
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 22 juni 2010 - 14:09.
Postad 22 juni 2010 - 14:19
Klart du ska! Ha dock i åtanke att styrningen kan vara väldigt frustrerande till en början om du inte spelat "realistiska bilspel" innan, så det inte kommer som en chock när du stoppar in skivan och börjar spela.
Det är ju inte direkt en Mario Cart-känsla i styrningen om vi säger så.
Det kanske kommer ett Arcade-läge?

Postad 22 juni 2010 - 14:34

Ljuset är riktigt nice i detta spel. Funderade först om denna gif var från spelet eller inte....
Postad 22 juni 2010 - 17:32
Kolla dessa lysen t.ex..

Postad 22 juni 2010 - 20:24
Hade det inte varit för den, tyvärr, totala frånvaron av märken efter däcken hade det verkligen kunna lurats!Ljuset är riktigt nice i detta spel. Funderade först om denna gif var från spelet eller inte....
Ser sjukt bra ut men jag gillar verkligen däcksspår.
Postad 22 juni 2010 - 21:32
1. Jag tycker en Logitech driving force GT (officiella prologueratten) duger gott. Den har kostat 700kr, men är nu höjd till ca 1000:-. En GT25 är såklart bättre, men inte 3ggr bättre. Köper man en hygglig Logitech ratt för runt 1000kr har man tagit ett stort steg från handkontrollDen där chefsutvecklaren jobbar inte på marknadsavdelningen va?
1. Jag fattar vad du/han menar men det är inte alla som har råd med en bra ratt (G25 imo) för ska man ha en ratt så ska man ha en bra. Annars kan man lika gärna lira med handkontroll.
2. Inte alla som har en tjej/fru/sambo som skulle acceptera en ratt, framförallt inte om den ska stå framme hela tiden.
3. Småjobbigt att plocka fram ratt och pedal varje gång man ska lira, även om jag helt klart, återigen, håller med dig angående känslan.
2. Jag fick min ratt av min sambo så det problemet har inte jag
3. Jo det är det värsta. Himla bök att släpa fram den. Håller med
Postad 22 juni 2010 - 21:35
Kommer säkert inte ens gå att installera på en 40GB konsollDet verkar bli sjukt stort. Lär ju bli en del MHB-race vad det lider!

Postad 23 juni 2010 - 07:21
Indeed, tror han sa mer än planerat där...Undra om inte det där om stunt och gokart var ett misstag från Yoshida att kläcka ur sig nu.
Syftar på Kazunori Yamauchis kommentar "Yamauchi admits his team may have “actually gone too far in modeling some of this detail” and suggested it might be “more suited to the next generation of PlayStation.”PS4?
edit: Och det är verkligen PS4 nivå, lägger man ner så här mkt jobb på ett baksäte så är det inte av denna värld...

Fler verklighet vs GT5 bilder finnes på GTs egen info-sida:
http://us.gran-turis...news/d5247.html
Karting kan bli riktigt grymt (dessutom är det logiskt, det är ju där de flesta börjar sin racingkarriär), kan de återskapa nått sånt här så har Karting definitivt sin plats i GT:
http://www.youtube.c...player_embedded
Redigerat av pacman, 23 juni 2010 - 07:35.
Postad 23 juni 2010 - 07:56
edit: Och det är verkligen PS4 nivå, lägger man ner så här mkt jobb på ett baksäte så är det inte av denna värld...
Karting kan bli riktigt grymt (dessutom är det logiskt, det är ju där de flesta börjar sin racingkarriär), kan de återskapa nått sånt här så har Karting definitivt sin plats i GT:
Sjukt snyggt! Snacka om "lika som bär".

Japp, håller med om kartingen. Ska bli grymt intressant att se hur det kommer se ut och kännas.
Postad 24 juni 2010 - 20:57
Nja jag köpte G25 för 1700 så inte är det 3 gånger dyrare. Man får säkert en anständig ratt för 1000 kr men materialet, FF-motorerna och känslan är ju många gånger bättre i G25, så får man ju H-låda också. Så det är väl en budgetfråga. Alltså inte hur fet lön man har utan hur mycket man tycker är försvarbart att det rinner iväg till spelkontot...1. Jag tycker en Logitech driving force GT (officiella prologueratten) duger gott. Den har kostat 700kr, men är nu höjd till ca 1000:-. En GT25 är såklart bättre, men inte 3ggr bättre. Köper man en hygglig Logitech ratt för runt 1000kr har man tagit ett stort steg från handkontroll
2. Jag fick min ratt av min sambo så det problemet har inte jag
3. Jo det är det värsta. Himla bök att släpa fram den. Håller med
Edit: Såg att priserna har gått upp, jeflar vilken prisskillnad. Kanske för att G27 finns ute nu. Eller för att GT5 närmar sig hehe
Redigerat av Unregistered7c808eec, 24 juni 2010 - 21:00.
Postad 24 juni 2010 - 20:59
H-låda är ju bara för vanliga personbilar, inga racingbilar har ju det.Jag köpte G25 för 1700 så inte är det 3 gånger dyrare. Man får säkert en anständig ratt för 1000 kr men materialet, FF-motorerna och känslan är ju många gånger bättre i G25, så får man ju H-låda också. Så det är väl en budgetfråga.

Postad 26 juni 2010 - 18:36

Kan inte tänka mej någon bättre spelupplevelse än att kasta ut en värstingbil och växla upp i H lådan och verkligen tro att man sitter där på riktigt. Alla bilder får mej ju att bli helt såld!
Postad 26 juni 2010 - 21:18
Nej nej, sälj den till mig för en hundring eller två. Du kommer ändå aldrig klara av att släppa MW2.Man kanske ska låta bli att sälja sin G25:a som inhandlades lagom till spelet började nämnas för närmre 2år sedan. Verkar ju faktist som att spelet kommer bli verklighet

Postad 27 juni 2010 - 12:35

50-55$.
http://blogs.importt...ller/index.html
Postad 03 juli 2010 - 07:46
Kan nån förklara fördelen med head tracking? Känns fullkomligt meningslös.
Det enda jag kan tänka mig att det ger är åksjuka.
Men jag kanske har fel.
Postad 03 juli 2010 - 11:52
Postad 03 juli 2010 - 12:03
HahahahaFördelarna upptäcker du bäst genom att köra med stödkrage fastbultad i nackstödet nästa gång du är ute och kör bil.

Postad 03 juli 2010 - 12:28
Postad 03 juli 2010 - 12:46
Postad 03 juli 2010 - 14:48
Tror det kan fungera bra, istället för att trycka på någon obskyr knapp för att se vad man har till höger..
Postad 03 juli 2010 - 17:39
Är det någon som har mer information? Följer den med när man vrider huvudet alltså? Om jag tittar åt höger kommer jag då se ut genom sidorutan? Om jag lutar huvudet då? Och den trackar väl inte ögonrörelser?
Har för mig att den bara trackar när du tittar åt höger eller vänster, inte upp o ner. Ska försöka hitta en källa på det påståendet

Postad 03 juli 2010 - 18:46
Postad 03 juli 2010 - 20:12
Redigerat av Kimpost, 03 juli 2010 - 20:12.
Postad 05 juli 2010 - 08:29
För konsument hade väl 3-skärms setup varit det mest självklara användningsområdet men det vore fränt om man kunde använda två PS3:or för att rendera 720p60 Frame Packing för 3D i lika bra bildkvalité som 2D.
Provade en gång en simulator nere i Skövde där de hade slängt i en riktig bil (Volvo förvisso...) som ogavs av ett antal olika dukar som det projicerades ett antal olika vyer på för 360 graders synfält. Det vore ju en lagom gaming rigg...

Postad 09 juli 2010 - 20:10
http://www.joystiq.c...o-new-trailers/
Det ser skitsnyggt ut, men ett par konstigheter.
-Bilarna är helt släta undertill. Man har ju lagt så mycket kraft på detaljer och så e undersidan bara svart..hmm
-Inga som helst hjulspår. Ser rätt dumt ut när de kör runt på grusbanorna.
Postad 12 juli 2010 - 20:05
Postad 12 juli 2010 - 21:15
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 12 juli 2010 - 21:15.
Postad 12 juli 2010 - 21:22
Postad 13 juli 2010 - 20:16
Varför i hela fridens namn skulle man vilja göra en trailers med standardbilar?Tyckte jag läste någonstans att premiumbilarna skulle ha modellerade underreden medans standardbilarna var plana. Iaf den nedre av de där videorna är promo för standardbilarna.
Postad 13 juli 2010 - 20:56

Postad 14 juli 2010 - 12:11
Ingen komplett. Här finns en "halvofficiell" lista:Finns det någon Officiell bil-lista än?
http://www.gtplanet....ead.php?t=86724
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fysikpåverkande skador
Det här är en skada då den fysiska simuleringen påverkas genom riktningsproblem etc. Det är skador som påverkar styrningskontrollen och som innebär att bilen inte kan köra rakt eller att den blir instabil i kurvor, beroende på skadans grad. Påverkar alla bilar.
Smuts, repor och bucklor
Det här är skador som lätt kan ses, såsom att bilen blir smutsig, får repor eller bucklor. Detta påverkar alla bilar.
Ytskiktsdelar som lossnar (flyttas)
Detta är en skada när delar av bilens ytskikt rubbas och flyttas från sin vanliga position, eller förstörs. Detta påverkar endast premiumbilar.
Källa
Redigerat av BrittBastard, 14 juli 2010 - 12:15.
Postad 26 juli 2010 - 07:38
100 Days Before Release, GT5 a Top Seller at Amazon
Gran Turismo 5 July 24th, 2010 by Jordan
As of July 24th, we’re now less than 100 days away from the launch of Gran Turismo 5 and sales already off to a great start, with pre-orders alone holding the game steady in the top charts of the web’s largest retailer, Amazon.com. GT5’s already broken into the top 50 best-selling games on the site, and it’s dancing around the PlayStation 3’s top 10 list (these lists are updated hourly, making it difficult to pin anything down to a specific rank). It’s even more impressive when you consider this is only the Collector’s Edition we’re talking about here, which commands a $40.00 premium over the regular game.
The standard version of the game is still holding its own, currently ranking 39th overall in the PlayStation 3’s best-sellers and already takes the top spot in the racing category – beating out the other much-hyped and currently available first party title, Mod Nation Racers. The Collector’s Edition will only be produced in limited quantities, so it may be wise to reserve your copy now if you know you want it. Amazon also provides “release date delivery” to guarantee you’ll have the game in your hands at the same time everyone else does, so no need to worry about that. Click here to pre-order either version of the game if you haven’t already!
http://www.gtplanet....ller-at-amazon/
Postad 30 juli 2010 - 14:06
I’m just going to come out and say this right now. Gran Turismo 5 is the best game I’ve ever played with 3D glasses on. How good was it? I actually felt I was driving the Tuscan dirt roads at dusk. All I needed was virtual wind blowing through my hair and the smell of earth and I would be there.
I’ve seen other games in 3D glasses before. Killzone 3 was good. Crysis 2 was so beautiful it made my eyes bleed. But in terms of realism, nothing could touch this combination of racing sled, racing wheel, Bravia TV, glasses and head tracking. Yes, I said head tracking. At E3, this setup had a PlayStation Eye camera trained on me and it worked so well that when I turned my head, the perspective would shift left or right. I could now use my mirrors in this cockpit view.
Of course, zipping around the countryside like this was still difficult. I kept slipping in the dirt, but after adjusted to it, the game felt so immersive that I could have sworn I was there.
http://blogs.mercury...-3d-glasses-on/
Postad 04 augusti 2010 - 10:57

This version of the game is known as the Signature Edition and the recommended retail price will be £179.99. It contains a whole host of exclusive additional content, which is listed below.
-Metal sculpted box finished in SLS AMG Obsidian Black
-Exclusive GT branded SLS AMG 1:43 model car
-GT leather wallet containing Signature Edition competition entry card
-Branded USB key with Polyphony/Mercedes-Benz trailer
-GT branded metal key fob
-Signature Edition coffee table book featuring the beautiful cars and locations of Gran Turismo 5
-200 page Apex drivers magazine with hints on driving technique, car tuning, future technologies and more
This is in addition to five ‘ChromeLine’ Collector’s Edition cars plus six ‘Stealth’ vehicles, both featuring enhanced performance and liveries and an exclusive dynamic theme.
A dazzling array of content, I’m sure you will agree, but what makes this very special of special editions, well…very special, is a rather unique competition. Those lucky enough to get their hands on the Signature Edition (quantities are going to be strictly limited) will be able to enter an extraordinary competition that will combine in-game and real world driving challenges – the prize at the end of these two stages? A real Mercedes-Benz SLS AMG supercar.
-------------------------------------------------------------------

Next up for something slightly less exotic but certainly no less exciting, alongside the Signature Edition at launch we will be offering the Gran Turismo 5 Collector’s Edition. This version of the game will have a recommended retail price of €79.99.
The Collector’s Edition features an exclusive commemorative #5 slip case. It also shares special edition inlay art with the Signature Edition.
What’s more, not only do you also get the same dynamic theme as in the Signature Edition, the same set of five ChromeLine vehicles, and also the Apex driver’s magazine, you also get five collectible artcards featuring beautifully rendered images carefully chosen by the team at Polyphony.
And if that lot hasn’t got you going then the final piece of the jigsaw just might. Alongside the special editions of the game, I can now unveil the 6 highly covetable pre-order cars that will be available in those countries with PlayStation Store.
All of the 6 pre-order vehicles in what Polyphony has titled the ‘Stealth’ range feature both performance and livery enhancements to give you that little extra edge in-game.
MER HÄR!!
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 augusti 2010 - 11:00.
Postad 04 augusti 2010 - 15:15

Redigerat av kerren, 04 augusti 2010 - 15:43.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar