* Officiell Tråd - Sony Ericsson Vivaz *
Sony Ericsson Vivaz 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(41)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Vivaz Pro
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(13)
|
Inga priser |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
För er som tycker eran s60v5 lur är tråkig kika hit (22 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 13 July 2010 - 19:21
Väldigt tacksam för hjälp här!
Postad 13 July 2010 - 20:25
Du ska kunna göra detta med symbian ^2 fil browsern ja posta där uppe ska fråga hx hur man gjorde vänta lite :)installera fil browsern sen går du in på options sen tools sen edit data types now you can see every file extension as for e.g. to set Opera-Mobile as standart webbrowser to open links just go down to "text/html" -> change mapping -> select opera-Mobile-> finishedÄr det någon som kan förklara hur man får opera till standard webläsare? Vill att länkar i twitter skall öppnas i opera istället för den vanliga internetläsaren. Har testat att ändra i "standard program" i inställningar men jag får inte upp opera som alternativ där, sjukt störande i-lands problem som jag gärna vill få löst!
Väldigt tacksam för hjälp här!
Redigerat av i8910user, 13 July 2010 - 20:44.
Postad 19 July 2010 - 12:50
tar man ur minneskortet och sätter det i usb adaptern i datorn så finna alla filer där.
är det fel på telefon eller minneskortet trots att det funkar med usb adaptern.
tacksam för hjälp
Postad 19 July 2010 - 17:11
Har du den senaste programmvaran till telefonen?Behöver hjälp, när jag kopplar in vivazen med pc suite, då hittar den inte minnes kortet, har gjort hard reset, och då blir det ett fel medelande att den inte kan installera minnes kortet.
tar man ur minneskortet och sätter det i usb adaptern i datorn så finna alla filer där.
tacksam för hjälp
om inte installera den och ominstallera också PC Suite med den nyaste versionen
Återkom om du har problem efter dessa tips
Postad 20 July 2010 - 09:42
Tacksam för svar då jag använder PS3:an som medieserver och skulle vilja på ett smidigt sätt titta på filmerna i den.
Postad 20 July 2010 - 09:53
Försökte debranda/unlock min Vivaz U5 men får nu ett felmeddelande "Telefonen är inte tillåten MM #6".
Har mailat med Sony Ericssons support, men dom kan/vill inte ge nåt svar på mitt problem. Skriver bara att jag ska gå till en serviceverkstad. Telefonen funkade perfekt innan, men var/är låst till Telenor.
Någon här som vet vad "MM #6" betyder och hur jag själv åtgärdar felet?
Det är uppenbart att jag har sabbat nån fil, och då bör den gå att byta ut till en korrekt igen. Har kört update och reparera ett antal gånger, men felmeddelandet kvarstår. Min tanke är att jag ska ta bort/"formatera" all firmware etc och sen uppdatera för att få helt ny och ren firmware, men jag vet inte hur man gör/vilket program jag ska använda...
Tack på förhand!
*learning by doing*
*trial and error-metoden*
funkar ibland... :-D
Postad 20 July 2010 - 10:19
Jag har gjort det du skrev, men gjorde det nu igen, (förtydligande det är 2 mappar som visas från minnes kortet som är ett 16gb) och det är samma nu 2 mappar som visas men man kan inte flytta in något till det minet.Har du den senaste programmvaran till telefonen?
om inte installera den och ominstallera också PC Suite med den nyaste versionen
Återkom om du har problem efter dessa tips
i telefon minnet syns alla mappar och dit kan man flytta och ta bort från filer från.
Jag har haft den i ca 1 månad, och i början funkade Pc suite som det skulle, men inte nu.
Redigerat av Resal, 20 July 2010 - 10:22.
Postad 20 July 2010 - 12:09
vet inte om vivaz klarar av 16 GB kortet det kanske är därför det krånglar...
Skulle höra med SE supporten
Postad 20 July 2010 - 12:13
http://forum.xda-dev...ad.php?t=341840Hej!
Försökte debranda/unlock min Vivaz U5 men får nu ett felmeddelande "Telefonen är inte tillåten MM #6".
Har mailat med Sony Ericssons support, men dom kan/vill inte ge nåt svar på mitt problem. Skriver bara att jag ska gå till en serviceverkstad. Telefonen funkade perfekt innan, men var/är låst till Telenor.
Någon här som vet vad "MM #6" betyder och hur jag själv åtgärdar felet?
Det är uppenbart att jag har sabbat nån fil, och då bör den gå att byta ut till en korrekt igen. Har kört update och reparera ett antal gånger, men felmeddelandet kvarstår. Min tanke är att jag ska ta bort/"formatera" all firmware etc och sen uppdatera för att få helt ny och ren firmware, men jag vet inte hur man gör/vilket program jag ska använda...
Tack på förhand!
*learning by doing*
*trial and error-metoden*
funkar ibland... :-D
Postad 20 July 2010 - 13:14
Jag har 16 GB i min, som följde med, så den klarar 16. :-)16 GB kortet följde med telefonen eller ?
Postad 20 July 2010 - 13:23
Tack! Men blev inte mycket klokare av den tråden.
Min Vivaz är inte "blacklisted", funkade innan jag började "meka" med den.
Har testat med två Telenorkort och får då felet "Telefonen är inte tillåten MM #6"
Har testat med två Teliakort och får då "Ogiltigt SIM-kort"
Postad 20 July 2010 - 14:17
Kan det vara så att telenor har problem sett på deras sida efter driftstörningarTack! Men blev inte mycket klokare av den tråden.
Min Vivaz är inte "blacklisted", funkade innan jag började "meka" med den.
Har testat med två Telenorkort och får då felet "Telefonen är inte tillåten MM #6"
Har testat med två Teliakort och får då "Ogiltigt SIM-kort"
Postad 21 July 2010 - 10:41
jodå minneskortet följde med, och det funkade i början med pc suite i början men inte nu16 GB kortet följde med telefonen eller ?
Om man går in i telefonens filhanterare så hittar den alla mappar och filer på minneskortet.
Redigerat av Resal, 21 July 2010 - 10:44.
Postad 21 July 2010 - 11:58
provat med annat minneskort om möjlighet finnsjodå minneskortet följde med, och det funkade i början med pc suite i början men inte nu
Om man går in i telefonens filhanterare så hittar den alla mappar och filer på minneskortet.
Postad 21 July 2010 - 19:05
Tacksam för snabbt svar.
Postad 23 July 2010 - 17:53
Jag har ett riktigt jobbigt problem. Råkade skapa 2 olika e-post konton på min Vivaz och nu kan jag inte radera bort nån av kontona. Snälla hjälp mig någon hur jag ska gå till väga!
Tacksam för snabbt svar.
Är det verkligen ingen som har nån idé alls hur man tar bort dom?
Postad 24 July 2010 - 06:47
Edit:
Meddelanden - brevlådan - Alternativ - (Där bör du kunna ta bort dina mailkonton)
Redigerat av PCGuiden, 24 July 2010 - 08:14.
Postad 24 July 2010 - 10:52
skall kolla, återkommer
Edit:
Meddelanden - brevlådan - Alternativ - (Där bör du kunna ta bort dina mailkonton)
Har redan vart inne där och kollat, men hittar ingenstans vart man ska ta bort eller radera kontot där. Kan du skriva mer specifikt hur jag ska gå in ifrån startmenyn?
Postad 24 July 2010 - 12:45
Har redan vart inne där och kollat, men hittar ingenstans vart man ska ta bort eller radera kontot där. Kan du skriva mer specifikt hur jag ska gå in ifrån startmenyn?
Hur gjorde du kontot är det via road sync
Annars funkar det bra med gmail applikationen om du har gmail
Redigerat av PCGuiden, 24 July 2010 - 12:46.
Postad 24 July 2010 - 12:59
Hur gjorde du kontot är det via road sync
Annars funkar det bra med gmail applikationen om du har gmail
Jag gjorde dom med gmail appen som var med i luren då jag har gmail.
Postad 24 July 2010 - 14:20
Då skall du väl gå in i Gmail appen för att ta bort domJag gjorde dom med gmail appen som var med i luren då jag har gmail.
1. öppna gmailappen
2. Meny
3. Konton Där har jag bara ett (eftersom du har fler konton lär du också ha fler alternativ än jag så du kan ta bort eller bocka ur det som blev fel)
Postad 24 July 2010 - 21:01
Då skall du väl gå in i Gmail appen för att ta bort dom
1. öppna gmailappen
2. Meny
3. Konton Där har jag bara ett (eftersom du har fler konton lär du också ha fler alternativ än jag så du kan ta bort eller bocka ur det som blev fel)
Så nu fick jag bort dom, gick in i Meny -> Meddelande -> Gmail -> Alternativ -> Inställningar -> Epost -> Brevlådor. Väl där inne kunde ja radera mina konton. Har letat som en tok i nån vecka för å radera skiten. Nu kan man äntligen sälja Vivazen då jag har bytt till en x10 mini pro
Postad 25 July 2010 - 07:03
Var det mitt tips som hjälpte dig eller?Så nu fick jag bort dom, gick in i Meny -> Meddelande -> Gmail -> Alternativ -> Inställningar -> Epost -> Brevlådor. Väl där inne kunde ja radera mina konton. Har letat som en tok i nån vecka för å radera skiten. Nu kan man äntligen sälja Vivazen då jag har bytt till en x10 mini pro
Vill ha en vanlig x10 du har ingen på lager
Postad 25 July 2010 - 11:22
Var det mitt tips som hjälpte dig eller?
Vill ha en vanlig x10 du har ingen på lager
Mja du fick mig på rätt spår iaf
Tyvärr så har ja bara en Vivaz som ja inte vill ha längre.
Postad 26 July 2010 - 14:12
Svarar mig själv, jag formaterade minneskortet, fat32, körde reparation i pc suite och efter det så verkar det som allt funkar som det ska igen.Behöver hjälp, när jag kopplar in vivazen med pc suite, då hittar den inte minnes kortet, har gjort hard reset, och då blir det ett fel medelande att den inte kan installera minnes kortet.
tacksam för hjälp
Postad 26 July 2010 - 19:53
Jag har försökt lägga in hennes gmailkonto på den, och försöker använda detta med IMAP, problemet är att den hämta alla mail första gången, men sen kan den inte hämta nya mail efter detta, dock så om man tar bort ett mail från hennes gmail via webbmailen, så försvinner detta i telefonen med, men som sagt, den tvärvägrar hämta hem nya rubriker, någon som fått det till att fungera och känner att ni vill delamed er om hur ni gick till väga?
Postad 26 July 2010 - 21:44
Hej, har gett min fruga en Vivaz, verkar vara en rolig liten krabat, dock har vi (jag) ett problem med den.
Jag har försökt lägga in hennes gmailkonto på den, och försöker använda detta med IMAP, problemet är att den hämta alla mail första gången, men sen kan den inte hämta nya mail efter detta, dock så om man tar bort ett mail från hennes gmail via webbmailen, så försvinner detta i telefonen med, men som sagt, den tvärvägrar hämta hem nya rubriker, någon som fått det till att fungera och känner att ni vill delamed er om hur ni gick till väga?
Om jag har förstått det rätt så säger den inte till att du får nya mail på mobilen. Får du något fel meddelande eller nått?
Annars så kan en lösning vara att du kollar om du valt att den ska koppla upp sig för att hämta nya mail. Jag vet att jag fick göra så när jag körde mina 2 mail konton på min Vivaz. Sen så säger den till varje gång man får ett mail och när man väl går in i mailen boxen på telefonen så får man koppla upp sig. Kolla lite inställningar på luren om allt står rätt till. Hoppas det löser sig iaf.
Postad 26 July 2010 - 22:03
Om jag har förstått det rätt så säger den inte till att du får nya mail på mobilen. Får du något fel meddelande eller nått?
Annars så kan en lösning vara att du kollar om du valt att den ska koppla upp sig för att hämta nya mail. Jag vet att jag fick göra så när jag körde mina 2 mail konton på min Vivaz. Sen så säger den till varje gång man får ett mail och när man väl går in i mailen boxen på telefonen så får man koppla upp sig. Kolla lite inställningar på luren om allt står rätt till. Hoppas det löser sig iaf.
Det är sant att den inte säger till när hon fått nya mail, men det är pga. att den inte hämtar/hittar de nya mailen, den kan hämta mailen precis när man ställer in kontot, men sen hämtar den inte mail, varken via automatik eller om man kör en manuell uppdatering på telefonen. Har provat alla möjliga inställningnar, får inga felmeddelande, provar jag ändra säkerhetsinställningar så säger telefonen ifrån att det blir fel vid anslutning, men har jag rätt inställningar så ser det ut som den uppdaterar som den ska, men det dimper inte ner några nya mail.
Jag har provat googles egna program för gmail, det fungerar som det ska, men jag vill få till det via IMAP då det är smidigare, vi har den senaste firmwaren i telefonen, blir inte klok på vad det kan vara...
För att förtydliga mitt problem:
1. man ställer in mailen (allt funkar, den hämtar alla mail)
2. efter första hämtningen så hämtar den inga nya mail, varken manuellt eller via automatik (får inga fel)
3. tar man bort ett mail från servern via webbmailen, så försvinner det vid nästa synkning, dock så hämtas inga nya.
4. tar man bort kontot och skapar det på nytt, så hittar den de mail som den inte kunde hitta innan.
Känns som att den hämtar alla mail första gången den kontrollerar, sen klarar den inte avgöra att det finns nya mail.
Tacksam för alla tips.
Redigerat av Unregistered1a7e1a18, 26 July 2010 - 22:07.
Postad 28 July 2010 - 06:30
Hoppas det funkar...
Redigerat av PCGuiden, 28 July 2010 - 06:31.
Postad 28 July 2010 - 23:38
Jag saknar Kompositör, Gren, mm.
Har jag missat något eller behövs det en bättre Music Player.'
Något förslag...
/Pelle
Postad 29 July 2010 - 06:07
Postad 29 July 2010 - 20:57
Testade även LCG Jukebox 2.72
Några mer förslag...
Postad 10 August 2010 - 15:01
Postad 10 August 2010 - 16:16
Postad 10 August 2010 - 16:58
Finns det någon butik som säljer Vivaz Pro Vit med Å,Ä och Ö på tangetbordet nånstans som egna knappar? Eller finns det bara så man kan hitta dom med att trycka på en extra knapp först?
Köpte en till frugan på elgiganten, den har åä & ö som egna knappar, och är vit.
Postad 11 August 2010 - 09:32
Funkar inte med jad filer i Vivaz det är för Nokia telefoner..."Obligatoriska attribut saknas" står det vid installation av helt vanligt .jad-program. What to do? ;o)
Har försökt med ett antal med det funkar inte
Postad 15 August 2010 - 14:31
Jag är inne på att köpa headsetet MW 600 till min Vivaz men har läst i forumet till headsetet att det kanske är så att man inte hör om någon ringer när man lyssnar på musik eller radio?? Det är helt avgörande för om jag ska köpa headsetet eller inte.
Jag gör ett försök o ser om någon med en Vivaz telefon har köpt headsetet och kan ge ett svar på min fråga :-)
https://www.prisjakt...kt.php?p=550834
Redigerat av sutcher, 15 August 2010 - 14:31.
Postad 17 August 2010 - 16:14
Det kan helt klart rekommenderas, dock uppfattar jag att skärmresponsen är lite halvbra och då jämför jag med Xperia X1, HTC TP2 och HD2. Problemet är att skärmkalibrering verkar trassla då Mobile Shell är igång.
En stor fördel med programmet är att kinetic scrolling är infört vilket gör att navigeringen kommer upp på en högre nivå.
Postad 19 August 2010 - 09:45
Ibland så trycker jag på "On" knappen och man får nästan genast knappa in pinkoden, men ibland blir skärmen vit och inte mycket mer händer. Någon som känner igen fenomenet och vet vad jag gör för fel?
Jag menar On/Off ska ju vara det minsta problemet med telefonen tycker jag.
Postad 19 August 2010 - 16:02
Jag var inne och kollade i klockan, autom. tidsuppdatering står på "av" och jag kan inte hitta något annat som skulle kunna påverka den aktuella tiden.
Postad 20 August 2010 - 15:56
Jag uppdaterade Vivaz idag till senaste programvaran med SE-US och installerade även Mobile Shell. Intressant att jämföra med WM-versionen av programmet.
Det kan helt klart rekommenderas, dock uppfattar jag att skärmresponsen är lite halvbra och då jämför jag med Xperia X1, HTC TP2 och HD2. Problemet är att skärmkalibrering verkar trassla då Mobile Shell är igång.
En stor fördel med programmet är att kinetic scrolling är infört vilket gör att navigeringen kommer upp på en högre nivå.
Har det kommit en svensk uppgradering eller bara en engelsk?
Vad menar du med WM versionen?
Postad 21 August 2010 - 16:37
SPB Mobile Shell ar namligen ett WM-skal och jag kor det pa HD2 i version 3.5.5 med Mobile Sense-tema.
Har kommer en bild pa min HD2 (tillsammans med TP2) som visar hur MobileSense ser ut.

Vivazens Mobile Shell kor jag i standardlage - hade garna haft MobileSense dar ocksa men det finns ej.
Sedan har jag sett att det skriva om att hacka Vivaz i traden. Jag tar garna emot tips pa sadant hack. Har namligen undersokt Symbian Freak (som ar min kalla for hackande av Symbian) samt IPMart utan framgang - den ar namligen listad som unhackable. Den finns inte heller med pa HelloOX sa jag ser fram emot en instruktion om hur den skall hackas. Ar van vid att kora HelloOX namligen och som sagt sags Vivaz vara unhackable.
Postad 23 August 2010 - 15:06
kan man köra wm versionen i vivaz?
Vad tror du?
Det ar tva helt olika operativsystem och hardvaror vilket innebar att WM-program inte kan koras under Symbian OS och vice versa.
Det ar ocksa sa att den modd jag anvander pa bilden enbart fungerar i WM, dessvarre. Om nagon hittar en liknande modifiering for Symbian vore det bra da jag gillar att ha liknande gransnitt i nallarna.
Iovrigt ar WM-versionen och Symbianvarianten mycket snarlika. Dock upplever jag att programmet inte riktigt har samma flyt pa Vivaz som pa Xperia X1, Touch Pro 2 och HD2 som ar de WM-modeller jag kor det pa.
Postad 24 August 2010 - 08:14
Vad tror du?
Det ar tva helt olika operativsystem och hardvaror vilket innebar att WM-program inte kan koras under Symbian OS och vice versa.
Det ar ocksa sa att den modd jag anvander pa bilden enbart fungerar i WM, dessvarre. Om nagon hittar en liknande modifiering for Symbian vore det bra da jag gillar att ha liknande gransnitt i nallarna.
Iovrigt ar WM-versionen och Symbianvarianten mycket snarlika. Dock upplever jag att programmet inte riktigt har samma flyt pa Vivaz som pa Xperia X1, Touch Pro 2 och HD2 som ar de WM-modeller jag kor det pa.
Fattar inte riktigt vad ett tips om en programvara som inte funkar med Vivaz gör i ett forum för vivaz?
Postad 24 August 2010 - 14:14
Jag har gjort en del sokningar men inte riktigt hittat nagot i den stilen - i.a.f inte rakt av. Men kanner nagon till ett tema som ger en bra Senseliknande stil och som fungerar pa Vivaz - posta en lank.
Postad 26 August 2010 - 22:56
Men kanner nagon till ett tema som ger en bra Senseliknande stil och som fungerar pa Vivaz - posta en lank.
http://www.se-satio.....php?f=4&t=2168
Postad 27 August 2010 - 22:41
Hej!
Jag är inne på att köpa headsetet MW 600 till min Vivaz men har läst i forumet till headsetet att det kanske är så att man inte hör om någon ringer när man lyssnar på musik eller radio?? Det är helt avgörande för om jag ska köpa headsetet eller inte.
Jag gör ett försök o ser om någon med en Vivaz telefon har köpt headsetet och kan ge ett svar på min fråga :-)
https://www.prisjakt...kt.php?p=550834
Inga problem. Det piper om man lyssnar på musik när det ringer. Kör Vivaz Pro och MW600.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Ultimata Androiden?
9 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?