* Officiell tråd - LG BD390 *
1533 svar till detta ämne
Postad 01 december 2009 - 14:19
MrKillBill
-
MrKillBill
-
Rookie
-
8 inlägg
Hade beställt på MP3 men avbeställde eftersom leverans aldrig tycktes bli aktuell samtidigt som jag beställde på CD-ON som då hade i lager. Nu meddelar CD-ON att den INTE finns i lager och de har ingen uppgift när de får leveranser igen. Nu avbeställde jag från CD-ON och gjorde en ny beställning från MP3 som nu tycks ha i lager och spelaren skall tydligen skeppas i morgon. Återstår att se om de lever upp till det. En god nyhet är i vart fall att MP3 sänkt priset med ca 4 euro :-)
För att trötta ut alla med mina galenskaper så meddelade CD-On att jag inte fick avbeställa eftersom varan packades!? Jag lyckades i vart fall åter avbeställa från MP3 och väntar nu ivrigt på att budet skall leverera senare i veckan. Då blir det ihopparning med min iMac och jag hoppas slippa lösa lip-sync problem som det rapporterats om i forumet. Då jag inte är så tekniskt begåvd så har jag nog inte förstått hur problemet uppstår. Har tänkt att koppla ihop LG:n med min snart tre år gamla Yahama receiver, RXV459T, via optisk kabel och till TV:n med HDMI.
Redigerat av MrKillBill, 01 december 2009 - 14:26.
Postad 01 december 2009 - 15:39
suffix
-
suffix
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Ps3 och BD90 har identisk bildkvalitet på BD. Om du har olika så har du fel på inställningarna.
Hur är det möjligt att PS3:ans bluray är bättre än en standalone, tycker det är konstigt. är PS3 bättre än LGBD370? för jag är egentligen mer sugen på en BD370 än en BD390, men som sagt, någon som vet hur BD370 står sig till PS3?
Redigerat av suffix, 01 december 2009 - 15:45.
Postad 02 december 2009 - 10:08
biex
-
biex
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hur är det möjligt att PS3:ans bluray är bättre än en standalone, tycker det är konstigt. är PS3 bättre än LGBD370? för jag är egentligen mer sugen på en BD370 än en BD390, men som sagt, någon som vet hur BD370 står sig till PS3?
BD370 forumet kanske kan hjälpa dig, eller vad tror du? / BiEX
Postad 02 december 2009 - 11:39
grisnylle
-
grisnylle
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Det verkar som denna spelaren inte klarar nya Mkv ....hoppas på en ny firmware "Från ett annat forum" OK guys to clarify things about recent .MKV files playback. Here are a few .MKV samples encoded with latest build of x264 codec. Please download them and try them via usb on your BD370. None is working correctly for me (shows alot of artifacts). Also BD390 owners are welcome to test. Please report your outcomes. http://djstupa.com/u...moon-sample.rarhttp://djstupa.com/u...orts-sample.rarhttp://djstupa.com/u....ack.sample.rarhttp://djstupa.com/u...-sample-cnf.rarhttp://djstupa.com/u...720p-sample.rarhttp://djstupa.com/u....20p-sample.rarhttp://djstupa.com/u...720p-sample.rar
Postad 02 december 2009 - 14:40
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1 569 inlägg
Jag orkade inte testa alla men jag testade tre av klippen och dom fungerade utan problem på min BD390.
Postad 02 december 2009 - 20:15
oskan
-
oskan
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Två snabba frågor angående BD390 i jämförelse med PS3..
Vilken av dem är bäst på att spela Blu-ray?
Ser man ingen skillnad?
Vilken av dem är bäst som mediaspelare?
Då syftar jag främst på film!
Tack på förhand!
Postad 02 december 2009 - 21:57
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Jag har tidigare skrivit samt vidhåller fortfarande att 390:an har bättre bild än PS3. Störst skillnad är det med DVD-skivor, där briljerar 390 verkligen. Den är t.o.m. bättre än min Denon 3930 på DVD!!! Jag gillar verkligen vad den gör med mina egna TV-inspelningar, de har fått nytt liv med denna LG...
LG har dessutom en outstanding zoom-funktion i 9 steg som är grymt användbar när filmformatet inte riktigt stämmer med TV:n.
Men även på BD-material är 390 fruktansvärt bra, och det är en synbar skillnad mot PS3. Framförallt så är det mer lyster i färgerna, men även detaljskärpan är snäppet bättre. Saknar bara PS3:ans fjärrkontroll som ligger skönare i handen...
Postad 02 december 2009 - 23:08
oskan
-
oskan
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Okej, tack för snabbt svar!
Hur var det på mediespelarfronten då?
Båda är (rätta mig om jag har fel) DLNA certifierade, så på den punkten är dom relativt lika varandra va?
Mvh
Postad 03 december 2009 - 10:42
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
Har tidigare ställt frågan och även sökt i tråden efter ett svar utan framgång. -Stödjer och fungerar uppspelning av VOB på 390:an, dvs. rippade dvd:er till Video.ts struktur via nätverk från tex. en Home Server?
/Lennart
Redigerat av LJN, 04 december 2009 - 05:56.
Postad 03 december 2009 - 19:09
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Har nu äntligen fått min spelare från mp3player!!!
Tycker att den är bättre än PS3an att spela upp BD. Ger en klart bättre bild, ENLIGT MIG såklart
Dock har jag några problem efter en dags användning..
Kommer åt min Netgear ReadyNAS jättefint och den streamar bra. Dock streamar den ej .srt filer när jag inte är inloggad på Nasen.. Måste logga in på den som admin för att få det att funka. Ganska drygt.. Någon som vet vad jag kan göra?
Sen har jag problem med att komma ut på nätet. Hittar min NAS som sagt, men går ej att tanka hem FW eller kolla på Youtube... Har en D-Link 655 som en del haft problem med... Har satt upp nätverket manuellt med statisk IP... men funkar ej.. Har heller inget SecureSpot påslagen på min router... Riktigt Irreterande!
Sen läste jag på tidigare sidor om problem med Ljudsync av MKV filer. Upplever samma, dessutom med .avi filmer. Frugan blir oxtokig, då hon nog har asberger, och måste få det fixat.. Någon som löst problemet med ljudsyncen??
Nu tog jag bara upp mina problem här, men är trpts dessa saker grymt nöjd med spelaren.
Mvh
Postad 04 december 2009 - 08:56
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Kul att du är nöjd Tomas! Ja visst är det bättre bild än med PS3! Det samma tycker tidningen Bild och Ljud Hemma för övrigt.
Har inte märkt av några lipsyncproblem alls vid mkv-tittande. Har du uppdaterat till senaste firmwaren?
Postad 04 december 2009 - 09:23
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Kul att du är nöjd Tomas! Ja visst är det bättre bild än med PS3! Det samma tycker tidningen Bild och Ljud Hemma för övrigt.
Har inte märkt av några lipsyncproblem alls vid mkv-tittande. Har du uppdaterat till senaste firmwaren?
Så här är det. Tidningen Bild och Ljud Hemma är ett skämt. Det finns uppsatta kriterier för vad som är en korrekt bild. Detta kan enkelt testas av kunniga personer med olika referensmaterial och testbilder. Detta har också gjorts många gånger. PS3 levererar en helt korrekt Blu-raybild. BD390 levererar inte en mer korrekt bild, men med rätt inställningar en lika bra bild. Däremot kan man ändra bilden med inställningar i BD390 så att den blir mindre korrekt (faktum är att vissa sådana inställningar är på från början och måste stängas av). Detta kan av vissa uppfattas som en subjektivt bättre bild. Då föredrar dessa personer en manipulerad inkorrekt bild. Det må vara hänt och det är inget att klaga på. Men snälla. Påstå inte att PS3 ger en sämre bild än BD390 för då far ni med osanning och ni kanske lurar mindre kunniga forumanvändare.
Redigerat av hassesolo, 04 december 2009 - 09:24.
Postad 04 december 2009 - 10:58
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Jag har inaktiverat fabriksinställningarna, och har ändå synbart bättre bild än PS3. Använder 1 m Supra HDMI till båda maskinerna. Så jag lurar forumets medlemmar om jag skriver att PS3 är lika bra som 390!
Postad 04 december 2009 - 11:00
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
Tycker ni att det är värt att byta från tvix 4100 till denna lg?
Har lgn bättre bild på t.ex mkv filer?
Postad 04 december 2009 - 11:07
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Satt i går med Apocalypto i TVIX 7000 och LG 390 och zappade mellan, och LG gör ett bättre jobb med färgerna. De har mer lyster och liv!
Postad 04 december 2009 - 12:19
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Jag har inaktiverat fabriksinställningarna, och har ändå synbart bättre bild än PS3. Använder 1 m Supra HDMI till båda maskinerna. Så jag lurar forumets medlemmar om jag skriver att PS3 är lika bra som 390!
Nej, för dina subjektiva intryck är inte lika relevanta som ett objektivt benchmarktest. Du kan lika gärna vrida upp färgreglaget, kontrasten och skärpan på bildvisaren om du vill ha mer tryck i bilden. Antingen har du fel inställningar på PS3 eller 390, eller så föredrar du en inkorrekt bild.
Redigerat av Audiovector, 04 december 2009 - 12:49.
Postad 04 december 2009 - 12:53
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Redigerade ditt inlägg Hassesolo. Det innehöll text som var riktad direkt till mig som person, och sådant ska inte alla forummedlemmar behöva läsa. Ta sådant via PM istället. Tack.
Jag inser att jag inte gjort ett benchmarktest av PS3 och LG 390, och det är min högst subjektiva uppfattning att LG är bättre. Vem som helst, inklusive Hassesolo, får tycka motsatsen och jag kommer inte att gå till personangrepp för den sakens skull.
Postad 04 december 2009 - 13:25
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Nej, för dina subjektiva intryck är inte lika relevanta som ett objektivt benchmarktest. Du kan lika gärna vrida upp färgreglaget, kontrasten och skärpan på bildvisaren om du vill ha mer tryck i bilden. Antingen har du fel inställningar på PS3 eller 390, eller så föredrar du en inkorrekt bild.
Förstår inte riktigt vad de är du är ute efter?? Om jag nu tycker att BD390 ger en bättre bild än Ps3an så gör jag väl det??? Jag skiter fullständigt i vad tidningar eller objektiva benchmarktestare tycker.. Punkt! Litar du bara på tidningar eller går du aldrig på vad du själv tycker?? Trist isåfall...
Postad 04 december 2009 - 13:50
Unregistered0164eb9c
-
Unregistered0164eb9c
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Har tidigare ställt frågan och även sökt i tråden efter ett svar utan framgång. -Stödjer och fungerar uppspelning av VOB på 390:an, dvs. rippade dvd:er till Video.ts struktur via nätverk från tex. en Home Server?
/Lennart
Ja, den stödjer VOB. Om du har rippat en DVD-film till din Home Server så kan du streama VOB-filer direkt och spela upp på LG:n. Men det finns vissa begränsningar vad gäller undertexter och sökningar i filmen, vilket inte funkar. Jag köpte denna spelare i föhoppningen om att på ett enkelt sätt kunna rippa mina DVD-filmer och lägga på min WHS för att sedan streama via LG390. Men det verkar enklare sagt än gjort. Enligt specen så skulle LG390 klara av MKV-filer, vilken den gör om än väldigt begränsat. LG390 stödjer endast MKV-filer med h.264 video-codec. Jag hade hoppats på att använda MakeMKV för att rippa filmerna, men det funkade inte, eftersom MakeMKV endast byter containerformat till MKV och behåller orginal video-codec (MPEG-2 eller VC-1). VC-1 stöds inte alls av LG:n pga att det krävs licensiering från Microsoft, vilket LG inte har (ännu). MPEG-2 stöds, men inte om filmen ligger i en MKV-container. Om du däremot har en mpg-fil så kan du spela den. VOB i detta fall är endast en container och har du rippat filmen från DVD så brukar den använda MPEG-2 video-codec, vilket då fungerar bra ihop med LG:n. Du kan tom byta filextension från xxx.vob till xxx.mpg och det fungerar lika bra. När man rippar DVD-filmer med t ex DVDFab så skapas flera VOB-filer i VIDEO-TS katalogen, man kan också skapa en VOB-fil för hela filmen. Det är dock fortarande en gåta för mig att på ett enkelt sätt få till en fil, som innehåller både DD/DTS ljudspår och undertexter OCH som fungerar på LG390 UTAN att behöva omkoda filmen till ett annat videoformat. Jag vet att man t ex kan använda Handbrake, men det tar ca 6-8 tim per film och det har jag ingen lust med. Om det finns någon som kan tala om för mig hur man kan rippa en film (utan omkodning av video-codec), som innehåller både DD eller DTS-ljud och undertext OCH kan spelas på LG390, så vore jag oehört tacksam. Jag har försökt läsa lite grann på AVS-forumet, men det verkar inte finnas något enkelt sätt. Om ändå filer skapade med MakeMKV hade fungerat på LG390 så hade det varit busenkelt. /RS
Postad 04 december 2009 - 13:57
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Jag tror inte riktigt att du förstår vad jag är ute efter. Tidningar har INGET med saken att göra. Dels finns det subjektiva intryck. Dessa är av stort värde för individen och av visst värde för andra. Sedan finns det objektiva testmaterial där man kan mäta produkters bildprestanda. Det är inte som med ljud där det är en nästan helt subjektiv upplevelse om vad som är bra och dåligt. För bild finns det en fastställd norm av vad som är en korrekt bild. Det är sedan ganska okomplicerat att testa hur väl en spelare klarar att återge testmaterial av olika natur. Testmaterial som är standardiserat och helt objektivt. Således menar jag att vad som är korrekt bild har ingenting med subjektiva åsikter att göra. Det är något man kan mäta, ungefär som man mäter hur långt det är från punkt A till Punkt B. Sedan finns det de som inte vill ha en korrekt bild, och då får man tweaka bilden hur snett man vill. Det är alltså helt OK för dig och alla andra att säga att ni tycker att BD390 har en bättre bild än PS3. Det är däremot felaktigt att påstå att bilden är bättre eftersom oberoende test visat att PS3 återger Blu-ray-testmaterialet helt korrekt och ingen annan spelare har presterat bättre. Detta resonemang utgår ifrån att en korrekt bild är den bästa bilden. Hänger ni med? Om inte så titta gärna igenom DVE HD Basics så kan Kane själv förklara mer pedagogiskt med bilder och exempel. Det är inte det att jag är en besservisser, jag vill bara förklara vissa grundläggande fakta om bildkvalitet. Beklagar om det stör.
Postad 04 december 2009 - 14:08
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Stör ej.. Bara undrade om man fick tycka som man ville,, o de fick jag fick jag!! Prisa gudarna för demokratin!!
Postad 04 december 2009 - 14:10
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Stör ej.. Bara undrade om man fick tycka som man ville,, o de fick jag fick jag!! Prisa gudarna för demokratin!!
+1
Postad 04 december 2009 - 14:12
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Hassesolo; Jag undrar bara varför PS3 som är en såpass gammal konstruktion samt innehåller så mycket andra komponenter än just BD-drivverk och grafik + ljudkort (spelprocessor, hårddisk, Blutooth mm mm) är bättre än en sprillans ny och tämligen renodlad BD-spelare som LG BD390?
Postad 04 december 2009 - 14:34
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Hassesolo; Jag undrar bara varför PS3 som är en såpass gammal konstruktion samt innehåller så mycket andra komponenter än just BD-drivverk och grafik + ljudkort (spelprocessor, hårddisk, Blutooth mm mm) är bättre än en sprillans ny och tämligen renodlad BD-spelare som LG BD390?
Att spela upp en BD lär vara förhållandevis okomplicerat. Varenda rätt konstruerad BD-spelare kan göra det på ett korrekt sät bildmässigt. Ingen uppskalning eller deinterlaceing är nödvändig. PS3 är dessutom en maskin som får ständiga mjukvaruuppgraderingar, så mjukvaran är inte föråldrad. En annan aspekt: Trots åldern har PS3 en datorkraft som ingen annan BD-spelare kommer i närheten av och den säljs kraftigt subventionerad prismässigt. Om det hade stått Denon på den så hade den kostat kanske 20k. Grejen är att SONY vill sälja måga PS3 för att tjäna pengar på spelen och mjukvarunedladdningar. Detta kräver att många köper PS3. Nu går det väl inte så bra ekonomiskt ändå, men det är planen...
Postad 04 december 2009 - 15:24
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Spelar denna maskin upp HDDVD ?
Postad 04 december 2009 - 15:28
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Näpp, det finns inga BD-spelare som klarar av det.
Postad 04 december 2009 - 15:50
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
Ja, den stödjer VOB. Om du har rippat en DVD-film till din Home Server så kan du streama VOB-filer direkt och spela upp på LG:n. Men det finns vissa begränsningar vad gäller undertexter och sökningar i filmen, vilket inte funkar. /RS
rsvensso Stort tack för ditt utförliga svar med egna erfarenheter! Då får det istället bli en PS3 Slim istället då jag vill kunna välja ljudspår och även se undertext mm. ( och det vill nog dom flesta eller? ) /Lennart
Postad 04 december 2009 - 16:35
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Du söker en LG BH100. Spelar både BD och HD DVD. Skynda och köp innan de tar slut.
Postad 04 december 2009 - 17:29
Unregistered0164eb9c
-
Unregistered0164eb9c
-
Amatör
-
-
90 inlägg
rsvensso
Stort tack för ditt utförliga svar med egna erfarenheter! Då får det istället bli en PS3 Slim istället då jag vill kunna välja ljudspår och även se undertext mm. ( och det vill nog dom flesta eller? ) /Lennart
Vill bara göra ett förtydligande: Lg390 kan spela upp både DD/DTS ljudspår samt visa undertexter, MEN framförallt undertexter verkar inte vara en superenkel sak att få till. Vad jag har kunna göra hittills med mpg-filer är att skapa en separat SRT-fil (egen textfil som ska ha samma filnamn som filmen) och få det att fungera någorlunda. Att skapa SRT-filen i sig kan vad jag förstår göras på två olika sätt. 1. Antingen krävs ett separat program för OCR-hantering. Detta program läser av och tolkar filmens undertext och skapar en textfil med tidstämplar och text. 2. Försöka hitta filmens undertext på nätet (i form av SRT-fil) och sedan använda tillsammans med den rippade filmen (oftast måste dock filmen och dess undertext synkas i ett annat program). När jag har testat med en mpg-fil och en srt-fil så funkar det bra om du gör filmen från början utan att hoppa fram i filmen, men så fort du flyttar dig mha sökfunktionen blir film och undertexten osynkade . I andra filmer som jag testat så har undertexter i form av SRT-filer funkat, men då har filmen varit i AVI-format med Xvid-codec. Vad gäller PS3an så har jag ingen egen erfarenhet, men den har väl vissa begränsningar också. Framförallt att den inte kan spela MKV-filer alls. Däremot hoppas jag (säkerligen många med mig) att en ny firmware till LG:n ska lösa de problem som finns med streamat material, men jag är rädd för att det inte kommer att ske inom en snar framtid. /RS
Postad 04 december 2009 - 19:17
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Jag kan också lägga till att inbakade undertexter i MKV:er visas utan problem om filmen kommer via USB-porten. Via nätverket fungerar inte det av någon anledning, utan då behövs separata srt-filer.
Postad 04 december 2009 - 22:40
Unregisteredc11b0b65
-
Unregisteredc11b0b65
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag kan också lägga till att inbakade undertexter i MKV:er visas utan problem om filmen kommer via USB-porten. Via nätverket fungerar inte det av någon anledning, utan då behövs separata srt-filer.
Detta är irriterande!
Postad 05 december 2009 - 16:49
splatter666
-
splatter666
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag är lite irriterad över att BD390 inte klarar å i .srt filer, äö går bra men inte å, det blir í istället.
Någon mer än jag som har samma problem? har iofs bara testat genom mediaserver från min dator och inte direkt från spelare på skiva/usb än
Postad 05 december 2009 - 18:55
sczcz
-
sczcz
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag är lite irriterad över att BD390 inte klarar å i .srt filer, äö går bra men inte å, det blir í istället. Någon mer än jag som har samma problem? har iofs bara testat genom mediaserver från min dator och inte direkt från spelare på skiva/usb än
Hade också detta problem men tack vare masun på det här forumet så löste jag det på följande sätt: Ang. problem med bokstaven å i undertexter, så här löste jag problemet.
Gå in under inställn. -> skivans undertext, välj övriga och knappa in 8386
Starta en film med undertexten i samma katalog, när ni ser att den svenska undertexten visas tar ni fjärren och trycker på den högra av subtitle knapparna i ca. 3sek, nu får ni upp en meny med codepages, jag valde CP1252.
Efter dessa handgrepp fungerar textningen perfekt och inställningen är sparad så det räcker med att göra detta 1 gång. ( Informationen om språkval och codpages finns i manualen s29 + 41 )
Postad 05 december 2009 - 20:58
Unregistered142b3310
-
Unregistered142b3310
-
Amatör
-
-
53 inlägg
När jag spelar upp filmer via usb porten hackar det ett kort ögonblick med ca 2sek mellanrum. Alltid när det är typ panoreringar i filmen. Stora ytor som rör sig. Detta finns inte när man spelar BD skivor.
Går det bra att streama mkv filmer via nätverkskabel utan att det hackar?
Postad 05 december 2009 - 23:49
skanberg
-
skanberg
-
Rookie
-
1 inlägg
Får ej apparaten att funka med min mac. Har försökt med eyeconnect men det funkar inte. Hjälp.......
Postad 06 december 2009 - 13:01
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Den spelar upp .iso och . img om man döper om dom till .mkv . Men det går inte att välja subs och sådant då.
Postad 06 december 2009 - 14:09
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Är det någon här som lyckats köpa en 390:a på Sekvencia? De påstås ha det lägsta priset just nu, men de verkar aldrig ha några på lager...
Redigerat av Audiovector, 07 december 2009 - 14:13.
Postad 06 december 2009 - 16:51
jonsvn
-
jonsvn
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag väntade två månader på att de skulle få den på lager trots att det stod att den fanns i lagret när jag beställde!
När jag pratade med dom uppgav de att dom inte hade haft den i lager alls, trots att det var deras mest säljande produkt.
Avbröt orden. beställde från Pixmania för 2900:- inkl frakt lev 2dgr 
Jätte nöjd hittils, streamar MKV via nätverket helt felfritt.
En fråga dock: kan man inte göra spellistor när man spelar musik via nätverket?
//jonsvn
Postad 06 december 2009 - 17:08
Drofe
-
Drofe
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Är det någon här som lyckats köpa en 390:a på Sekvencia? De påstås ha det lägsta priset just nu, men de verkar aldrig ha några på lager...
Japps, jag beställde därifrån. Tror det tog en 3v ca och då hade de den inte i lager när jag beställde och det var innan den fanns på någon annan svensk butik. Gav ~2450:- men då hämtade jag den i deras "butik" i mälarhöjden. Känns väl knappast som den mest stabila butiken men man kan ha tur också tydligen.. /D
Postad 07 december 2009 - 01:10
Unregistereda8b6fb2a
-
Unregistereda8b6fb2a
-
Rookie
-
1 inlägg
Den spelar upp .iso och . img om man döper om dom till .mkv . Men det går inte att välja subs och sådant då.
Betyder det att jag inte får någon sub alls till filen om jag döper om den från.iso till .mkv? Hmmm.... har precis beställt en 390 och trodde att den svalde .iso som en självklarhet då den klarar.mkv?
Postad 07 december 2009 - 07:52
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
klarar denna av att spela upp hd ljudet när man spelar mkv?
min tvix klarar det inte.
Postad 07 december 2009 - 10:27
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Finns det någon liten testfil som man kan ladda ner så testar jag mer än gärna.
Postad 07 december 2009 - 10:49
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
På sid 26 i manualen står det att 390:an klarar FAT 16, FAT 32 samt NTFS-hårddiskar. Jag kan använda min FAT 32-disk men tyvärr inte min NTFS-disk. Vad finns det för förbehåll egentligen?
Postad 07 december 2009 - 11:10
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1 569 inlägg
På sid 26 i manualen står det att 390:an klarar FAT 16, FAT 32 samt NTFS-hårddiskar. Jag kan använda min FAT 32-disk men tyvärr inte min NTFS-disk. Vad finns det för förbehåll egentligen?
Vad är det som inte fungerar, visas den inte alls eller kan du inte spela upp det som ligger på den etc?
Postad 07 december 2009 - 11:29
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Den visas tyvärr inte alls...
Postad 07 december 2009 - 11:34
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Har nu bestämt mig för att skicka tillbaka min LG BD-390 (har öppet köp t.o.m. 15/1). Jag har nämligen beställt en Oppo BDP-83SE från Hembiobutiken...
Postad 07 december 2009 - 13:06
MrKillBill
-
MrKillBill
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag har nu äntligen fått min BD390 från CD-ON men har under tiden som gått hunnit ändra mig och kommer att skicka tillbaka spelaren i veckan. Jag bor i Umeå och vill någon få den till mitt inköpspris så meddela mig omg. Paketet är ouppackat.
Jag kan tillägga att det i stället, så småningom, blir en mer avskalad BD spelare och i stället köper jag nu en Macmini som mediecenter.
Redigerat av MrKillBill, 07 december 2009 - 14:08.
Postad 07 december 2009 - 13:16
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Jag har nu äntligen fått min BD390 från CD-ON men har under tiden som gått hunnit ändra mig och kommer att skicka tillbaka spelaren i veckan. Jag bor i Umeå och vill någon få den till mitt inköpspris så meddela mig omg. Paketet är ouppackat.
Samma sak här, fast min spelare är provad ett par timmar. Dock helt rep- och felfri. Jag bor bor i Linköping.
Postad 09 december 2009 - 01:05
greaterhelmet
-
greaterhelmet
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej,
Köpte min BD390 från NetOnNet i Malmö i helgen och vill höra med er om någon upplevt samma problem som jag. Jag får helt enkelt inte den inbyggda mediaspelaren att funka på bra sätt. För vissa filer hackar bilden och för andra så är ljudet ur synk. Ljudsynken är det mest frekventa och irriterande problemet. Filerna jag spelar är antingen egenhändigt rippade DVD:er eller XVID-kodade TV-serier. Alla filer fungerar bra i andra spelare, även den enkla inbyggda spelaren i TV:n (Samsung Series 8) hanterar dessa perfekt.
Så förutom den självklara anledningen att jag ville ha en BD-spelare så var mediaspelaren, med bättre funktionalitet än de jag har, en stor anledning till köpet. När LG nu gör så mycket reklam för denna funktion kan man ju begära att den fungerar bättre.
Är det någon annan som haft samma problem och i så fall hur löste ni det?
Jag uppdaterade med senaste versionen av mjukvaran kör nu BD.8.08.529.B. Jag kör från extern hårddisk via USB. Har precis kastat ut alla gamla prylar så under tiden jag letar ny lösning för stärkare och högtalare är
spelaren kopplad direkt till TV:n via HDMI.
Finns det någon inställning jag missat?, tycker jag testat alla varianter gällande HDMI-inställningarna för ljudet.
Tacksam för hjälp
// GH
Postad 09 december 2009 - 07:28
biex
-
biex
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hej,
Köpte min BD390 från NetOnNet i Malmö i helgen och vill höra med er om någon upplevt samma problem som jag. Jag får helt enkelt inte den inbyggda mediaspelaren att funka på bra sätt. För vissa filer hackar bilden och för andra så är ljudet ur synk. Ljudsynken är det mest frekventa och irriterande problemet. Filerna jag spelar är antingen egenhändigt rippade DVD:er eller XVID-kodade TV-serier. Alla filer fungerar bra i andra spelare, även den enkla inbyggda spelaren i TV:n (Samsung Series 8) hanterar dessa perfekt.
Så förutom den självklara anledningen att jag ville ha en BD-spelare så var mediaspelaren, med bättre funktionalitet än de jag har, en stor anledning till köpet. När LG nu gör så mycket reklam för denna funktion kan man ju begära att den fungerar bättre.
Är det någon annan som haft samma problem och i så fall hur löste ni det?
Jag uppdaterade med senaste versionen av mjukvaran kör nu BD.8.08.529.B. Jag kör från extern hårddisk via USB. Har precis kastat ut alla gamla prylar så under tiden jag letar ny lösning för stärkare och högtalare är spelaren kopplad direkt till TV:n via HDMI.
Finns det någon inställning jag missat?, tycker jag testat alla varianter gällande HDMI-inställningarna för ljudet.
Tacksam för hjälp
// GH
Har du ens läst något i detta forum? Gör som andra som vill veta svaret, ta reda på det baserat på de som redan skrivits, sök i forumet och om du misslyckas med det så kan du ju läsa igenom inlägg för inlägg - därefter kan du ställa dina relevanta frågor. (beklagar viss grinighet, men du skulle bara veta hur många som ställer samma frågor om och om och om igen...) /BiEX
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|