Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 May 2010 - 18:46

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Vilken kalender använder ni i X10 mini ?

Någon som testat Calender Pad ?

Postad 31 May 2010 - 18:54

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Installera Handcent sms
Installera Scandinavian Keyboard och sedan ordlistan.
Aktivera skärmrotation ( min var urbokad.)
Byt inputtangetbord.
Ändra Handcent sms till standard sms-app.
Gå sedan in i Inställningar - Sony Ericsson - Meddelanden - och boka ur alla "bockar" där. 3st totalt så slipper du dubbla meddelanden och dubbla sms-ljud.

Klart!

Var hittar man aktivera skärmrotation?

Thx

Postad 31 May 2010 - 18:58

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Var hittar man aktivera skärmrotation?

Thx

Inställningar - Ljud och skärm
"Riktning" står det.

Postad 31 May 2010 - 19:02

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Hur kan det egentligen vara att skärm rotation inte är aktiverat från början? Fungerar det lite så sådär eller?

Och hur fungerar det att surfa på siter egentligen? Man man vänder den på sidan anpassar den bredden automatiskt så man bara scrollar upp och ner? Och kan man överhuvud taget läsa vad det står då? Finns det möjlighet att trycka sig in på olika text fält för att läsa mer?

Postad 31 May 2010 - 19:13

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hur kan det egentligen vara att skärm rotation inte är aktiverat från början? Fungerar det lite så sådär eller?

Och hur fungerar det att surfa på siter egentligen? Man man vänder den på sidan anpassar den bredden automatiskt så man bara scrollar upp och ner? Och kan man överhuvud taget läsa vad det står då? Finns det möjlighet att trycka sig in på olika text fält för att läsa mer?

Nej det fungerar snabbt tycker jag. Framförallt i webbläsaren.
Tror det är av för att telefonen är tänkt att användas med en hand.

Ja den försöker göra det iaf. Fungerar riktigt bra på detta forumet. Sedan har ju du ju även zoom-knapparna.

Postad 31 May 2010 - 19:22

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Är bara när jag lägger ifrån mig luren. Den koplar ner för att sedan koppla up igen 10 secunder senare. Borde ju gå att hitta någon iställning för det. Men kör du tex spotify under tiden koplar den inte ner. Då skickas data.

Har inte minin, men låter som det är någon form av power save mode som kickar in när den varit inaktiv ett tag. Finns det inget under t.ex. nätverksinställningar eller dyligt ?

Postad 31 May 2010 - 19:24

delija
  • delija
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man kan spara bilder man fått i MMS? Fungerar inte att göra som på x10:an...

Ladda ner handcent sms, sen håll fingret på mms:t och kopiera bilaga till sd-kortet. Ett bra tips är att efter installationen av hancent sms gå in på insällningar/sony ericsson programinställningar/meddelande där bockar du av meddelande så slipper du gå in i båda inboxarna varje gång du får ett sms.

Postad 31 May 2010 - 19:30

Unregistered6a2ce396
  • Unregistered6a2ce396
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det fortfarande ingen som kan vara så snäll och lägga upp bilder som är tagna inomhus med och utan fotolampa.

Postad 31 May 2010 - 19:37

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Har inte minin, men låter som det är någon form av power save mode som kickar in när den varit inaktiv ett tag. Finns det inget under t.ex. nätverksinställningar eller dyligt ?

jo i batteriförbrukning står det "inactivera Wi-Fi när det inte används eller inte är tillgängligt". Men fattar inte hur man kan ändra det...

Postad 31 May 2010 - 19:51

delija
  • delija
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Är det fortfarande ingen som kan vara så snäll och lägga upp bilder som är tagna inomhus med och utan fotolampa.

Bifogad fil(er)

Postad 31 May 2010 - 20:10

Unregistered0d2548cb
  • Unregistered0d2548cb
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
tack, är detta med fotolampa?

Postad 31 May 2010 - 20:10

delija
  • delija
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

tack, är detta med fotolampa?

nej utan

Postad 31 May 2010 - 20:29

Unregistered0d2548cb
  • Unregistered0d2548cb
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

nej utan

hur blir det med fotolampa?

Postad 31 May 2010 - 20:39

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

jo i batteriförbrukning står det "inactivera Wi-Fi när det inte används eller inte är tillgängligt". Men fattar inte hur man kan ändra det...

Du gör det i Inställningar-Trådlösa styrenheter-WI-FI (på eller av)

Red: Man väljer: aktivera och avakivera, rätt ska vara rätt.

Redigerat av Unregistered1820, 31 May 2010 - 20:48.

Postad 31 May 2010 - 20:44

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Du gör det i Inställningar-Trådlösa styrenheter-WI-FI (på eller av)

nä, det slår väl bara på aller av WI-FI:n.

Postad 31 May 2010 - 20:50

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

nä, det slår väl bara på aller av WI-FI:n.

Inaktivera Wi-Fi, fick för mig att det var det samma som att stänga av, men men

Postad 31 May 2010 - 20:51

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Så ni menar att den kan anpassa en site så att hela får plats och ändå kan man läsa texten om man är skarpsynt? Eller iallafall se vad som är intressant och inte intressant på en site?

Hur är det med prisjakt? Kan man söka produkter och priser utan några problem?

Postad 31 May 2010 - 20:54

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Inaktivera Wi-Fi, fick för mig att det var det samma som att stänga av, men men

problemet är att det kopplar ner, när den går till energispara läge och sedan tar det lite tid innan ca 5-15 sec till den kopplar upp sig igen. Det vill jag slå av :)

Postad 31 May 2010 - 21:03

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Exempelbild på sambons kärra ikväll...

Postad bild

Postad 31 May 2010 - 21:07

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Så ni menar att den kan anpassa en site så att hela får plats och ändå kan man läsa texten om man är skarpsynt? Eller iallafall se vad som är intressant och inte intressant på en site?

Har inte testat själv (än...) men jag har sett massor av videos på Youtube där de visar gränssnittet och funktionerna riktigt bra, har tyvärr ingen link, men sök lite på X10 mini reviews, både på Youtube och Google så hittar man massor.

Såvitt jag sett så kan man zooma ut och visa en hel sida, men allt blir pytte litet, men då kan man flytta runt en liten förstoringsruta med fingret bara, och välja att zooma in igen där man pekar.
Verkar funka bra från vad jag sett allafall :)

edit: Letade upp en grymt bra video allafall, nästan 9min sitter han o pillar på det mesta, i HD.
http://www.youtube.c...h?v=KWFUKUMA2ds
Browsing delen börjar ca 6:50 in i videon.

Redigerat av Grizzok, 31 May 2010 - 21:22.

Postad 31 May 2010 - 21:16

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Finns ju en app för det. Installerad men ännu inte testad.

edit: snurrar till det lite bara...

Redigerat av iMats, 31 May 2010 - 21:18.

Postad 31 May 2010 - 21:19

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Köpte min idag och jag är riktigt nöjjd! har det kommit ut några "themes" ännu? :) ska bli coolt att modda den lite, kul med android.

Postad 31 May 2010 - 21:29

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Köpte min idag och jag är riktigt nöjjd! har det kommit ut några "themes" ännu? :) ska bli coolt att modda den lite, kul med android.

Såg nån video där de hade ett ruggigt snyggt svart/rött tema... var nån prototype model dock, men allafall.

Kollade lite och såg att SE's Theme Creator inte verkar lista X10 Mini än, men det kommer väl snart.
Kanske redan funkar, vem vet :)

edit: En google search senare hittade jag denna sida, som verkar ha lite Themes... om dom funkar eller ej låter jag vara osagt, känns lite skumt att de har typ 1000 themes där... litar inte på themes/ringtones sidor heller, men kan väl var värt en närmare titt kanske.

Redigerat av Grizzok, 31 May 2010 - 21:35.

Postad 31 May 2010 - 22:00

TurboJonte
  • TurboJonte
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

hur blir det med fotolampa?

En liten lysdiod på en mobiltelefon klarar aldrig att lysa upp ett rum, för det krävs en riktig blixt. Lysdioden är endast användbar för objekt på närmare håll, kanske max en meters avstånd. Rätta mig gärna någon om jag har fel.

Postad 31 May 2010 - 22:08

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Den kommer försöka fixa texten så att det bara är att bläddra ner. Hela sidan får inte plats utan det är inzoomat.
Kolla in det han över mig skrev.

Tänkte även tips om att det finns en prisjakt-app som lär fungera bättre på mobilen. :)

Postad 31 May 2010 - 22:08

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Angående minne. MicroSD ska det vara står det (upp till 16GB), men det verkar vara lättare att få tag i microSDHC. Funkar det?

Postad 31 May 2010 - 22:09

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Inställningar/Trådlösa enheter/Wi-Fi inställningar/ [menyknappen - Avancerad] / Wi-Fi-policy
Så här ser det ut på X10an, och förhoppningsvis lika på din Mini.
:)

Postad 31 May 2010 - 22:13

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Angående minne. MicroSD ska det vara står det (upp till 16GB), men det verkar vara lättare att få tag i microSDHC. Funkar det?

HC står ju bara för High Capacity så ja :)
Alla på 2gb eller mindre heter/hette bara MicroSD

Postad 31 May 2010 - 22:41

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
När är det sagt att x10 mini pro kommer?

Postad 31 May 2010 - 22:45

Luciphear
  • Luciphear
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

När är det sagt att x10 mini pro kommer?

Det är inte sagt vad jag vet. Enligt några butiker på prisjakt står det den 15e och 28e, men ingen aning om de bara gissar hej-vilt ...

Postad 31 May 2010 - 22:52

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Det är inte sagt vad jag vet. Enligt några butiker på prisjakt står det den 15e och 28e, men ingen aning om de bara gissar hej-vilt ...

Såg också dom två datumen, antagligen vill väl SE suga lite på den karamellen och punga ut så många vanliga minis som möjligt innan.
Dom får se till att lägga in ett vedträ i elden nu för jag säljer min Desire i morgon!

Postad 01 June 2010 - 09:03

Unregisteredb85fb73d
  • Unregisteredb85fb73d
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ni som pratar om att det trådlösa inte fungerar som det ska, lägger den av mitt under tiden ni använder den eller är det alltid när ni lägger ifrån er luren?

Är det inte så att den bör stänga ner vissa tjänser när man inte använder den aktivit och sen när det blir dags för att göra upderaing(pusha så startar den upp och gör vad den ska? Om den ska vara uppkopplad hela tiden så måste de väll ta en massa ström?

Min kopplar tyvärr ner sig även när jag inte lagt ifrån mig luren. Kan vara bara någon meter från routern, med full styrka indikerat av telefonen, och vips kopplar den ner och byter till 3G. Ibland kopplar den upp sig igen efter ett tag, men oftast måste jag manuellt slå på och av WiFi för att den ska koppla upp igen.
Jag ska nog ta en tur till MM och försöka byta ut exemplaret - verkar ju inte vara något vanligt förekommande beteende...

Postad 01 June 2010 - 09:41

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

HC står ju bara för High Capacity så ja :P
Alla på 2gb eller mindre heter/hette bara MicroSD

Innebär detta att MicroSDHC är bakåtkompatibelt med MicroSD, d.v.s. om jag har en minneskortsläsare som tar MicroSD så tar den även MicroSDHC?

För övrigt, hur snabbt går det att överföra filer till Mini med en vanlig USB-kabel? Tjänar man nåt på att ta ut minneskortet och tanka över filer via en läsare?

Postad 01 June 2010 - 10:23

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Såg nån video där de hade ett ruggigt snyggt svart/rött tema... var nån prototype model dock, men allafall.

Kollade lite och såg att SE's Theme Creator inte verkar lista X10 Mini än, men det kommer väl snart.
Kanske redan funkar, vem vet ;)

edit: En google search senare hittade jag denna sida, som verkar ha lite Themes... om dom funkar eller ej låter jag vara osagt, känns lite skumt att de har typ 1000 themes där... litar inte på themes/ringtones sidor heller, men kan väl var värt en närmare titt kanske.

ja precis jag googlade och hittade den sidan ocså men den verkar inte vara så verst pålitlig :( med tanke på att mobilen precis kom ut hehe.

får nog vänta lite och se vad som händer :P

Postad 01 June 2010 - 10:29

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

ja precis jag googlade och hittade den sidan ocså men den verkar inte vara så verst pålitlig ;) med tanke på att mobilen precis kom ut hehe.

får nog vänta lite och se vad som händer :P

Men vad jag förstår så finns det ingen möjlighet att byta tema på X10an då den är byggd på Android. Temat bestäms av tillverkaren som är SE i detta fallet. Det är så klart möjligt att de låser upp det längre fram men troligen inte med tanke på att de inte gjort det med vanliga Xperia 10.

Däremot kan man väll lägga in bakgrunds bilder på den och det är säkert detta som de på den där siten bistår med.

Postad 01 June 2010 - 13:48

roast
  • roast
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Köpte en X10 mini på Siba med Tele2 abonnemang igår.

Jag har nojja för att köpa nya grejer där kartongen är öppnad och produkten använd. Jag vill liksom vara först med att ta oskulden på mina nya fina leksaker, är det bara jag som är sån eller? Jaja, hursomhelst märkte jag, när jag glad i hågen kom hem och packade upp mobilen att den så klart hade varit öppnad tidigare. Påsen mobilen skulle ligga i var borta och låg istället i USB-kabelns förslutning, minneskortet var isatt (enligt snabbguiden skulle man montera det själv) och det var fingeravtryck över hela luren, BLÄ!

Tänk om nån har ollat på den!?

Skämt å sido, jag är jättenöjd med mobilen i det stora hela. Men. Men! Power/lock-knappen är sned. Den sticker liksom upp lite mer på vänster sida, inte mycket men så där så man stör sig när något är nytt (känner ni igen känslan, eller behöver jag söka hjälp?). Är det så på era också?

Undrar också vilka apps ni använder. Vad är "must have" just nu? Någon som vet vart man kan köpa bakstycken (skal) i andra färger?

Postad 01 June 2010 - 14:17

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Köpte en X10 mini på Siba med Tele2 abonnemang igår.

Jag har nojja för att köpa nya grejer där kartongen är öppnad och produkten använd. Jag vill liksom vara först med att ta oskulden på mina nya fina leksaker, är det bara jag som är sån eller? Jaja, hursomhelst märkte jag, när jag glad i hågen kom hem och packade upp mobilen att den så klart hade varit öppnad tidigare. Påsen mobilen skulle ligga i var borta och låg istället i USB-kabelns förslutning, minneskortet var isatt (enligt snabbguiden skulle man montera det själv) och det var fingeravtryck över hela luren, BLÄ!

Tänk om nån har ollat på den!?

Skämt å sido, jag är jättenöjd med mobilen i det stora hela. Men. Men! Power/lock-knappen är sned. Den sticker liksom upp lite mer på vänster sida, inte mycket men så där så man stör sig när något är nytt (känner ni igen känslan, eller behöver jag söka hjälp?). Är det så på era också?

Undrar också vilka apps ni använder. Vad är "must have" just nu? Någon som vet vart man kan köpa bakstycken (skal) i andra färger?

Detdär e inte lätt, sammtidigt vill man ha möjlighet att prova en produkt hemma innan man bestämmer sig. Men man tycker ju ändå att företaget(Siba i detta falllet) får se till så att allt ser orört ut iallafall annars får de ju sätta ner priset.

Är det konstigheter på ditt exemplar så ska du lungt byta, de hade jag gjort även om det är något litet. Man betalar full pris för produkten, då ska den också vara hel och fin.

Postad 01 June 2010 - 15:09

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0

Jag vill liksom vara först med att ta oskulden på mina nya fina leksaker

Håller med, tänk då hur förstörd jag blev då tjejen startade igång min mobil före mig.....höll på att lipa

Postad 01 June 2010 - 15:55

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Inställningar/Trådlösa enheter/Wi-Fi inställningar/ [menyknappen - Avancerad] / Wi-Fi-policy
Så här ser det ut på X10an, och förhoppningsvis lika på din Mini.
:P

thx noodle. Där satt den... nästan ;)

EDIT: Dock verkar den koppla ner ändå när skärmen släks. även om jag väljer aldrig i meny. Känns lite halvkasst SE...

får leta vidare efter någon inställning...

Redigerat av theclone, 01 June 2010 - 16:21.

Postad 01 June 2010 - 16:37

relaxer
  • relaxer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

thx noodle. Där satt den... nästan :P

EDIT: Dock verkar den koppla ner ändå när skärmen släks. även om jag väljer aldrig i meny. Känns lite halvkasst SE...

får leta vidare efter någon inställning...

Att WiFi dör när skärmen släcks är inte så konstigt, även processorn stängs ner (ja, inte helt då men i princip) för att spara ström. Googla på android och Wakelock för lite mer info.

Svor nämligen över det här när jag utvecklade en Plex / xbmc remote för android (<reklam>aRemote, funkar finfint på mini</reklam> ;)) och ville kunna pausea filmen efter 20min men då var wlanet dött så det gick inte. Min lösning var att sätta en partial wake lock + en wifi lock som en app måste göra om WiFi inte ska stängas ner då telefonen går i sleepmode.

Sammanfatning: Inget Sony Ericsson gjort utan det är android beteende för att spara ström

Postad 01 June 2010 - 16:57

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Igen ang batteriet: Idag har jag använt telefonen rikitgt mycket. 4 timmars musikspelare,spotify ca 30 min,5-6 samtal, ett par sms samt lekt i market. Laddade den igår vid denna tid typ och 50% återstår av batteriet nu. Det e klart godkänt i min värld

Postad 01 June 2010 - 17:18

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Att WiFi dör när skärmen släcks är inte så konstigt, även processorn stängs ner (ja, inte helt då men i princip) för att spara ström. Googla på android och Wakelock för lite mer info.

Svor nämligen över det här när jag utvecklade en Plex / xbmc remote för android (<reklam>aRemote, funkar finfint på mini</reklam> ;)) och ville kunna pausea filmen efter 20min men då var wlanet dött så det gick inte. Min lösning var att sätta en partial wake lock + en wifi lock som en app måste göra om WiFi inte ska stängas ner då telefonen går i sleepmode.

Sammanfatning: Inget Sony Ericsson gjort utan det är android beteende för att spara ström

Ok, tackar. Får se om jag kan hitta någon lösning. Ändå roliga att SE då inkluderar en iställning som inte fungerar. De borde ju veta om det fenomenet då. Känns oproffsigt av google...Jag vill inte spara ström jag vill vara uppkopplad när jag är uppkopplad :P

Postad 01 June 2010 - 17:32

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Har installerat Handcent SMS, och kör qwerty i liggande läge. Funkar helt OK! Dock är det ett litet problem.
När man får sms så ligger meddelandet kvar uppe i statusfältet och måste öppnas med vanliga meddelandeprogrammet. Har valt Handcent som standard, så när man får sms öppnas det i Handcent men ändå måste man öppna det i vanliga programmet för att få bort meddelandet. Kan man ändra detta ?

Postad 01 June 2010 - 18:05

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Ok, tackar. Får se om jag kan hitta någon lösning. Ändå roliga att SE då inkluderar en iställning som inte fungerar. De borde ju veta om det fenomenet då. Känns oproffsigt av google...Jag vill inte spara ström jag vill vara uppkopplad när jag är uppkopplad :P

Varför vill du att den ska vara uppkopplad hela tiden? Pushers körs väll ändå regelbundet och då måste den väll väckas per automatik just under den tiden? Eller har du något i ditt nätverk som gör det krångligt med en klient som går av och på?

Efter som spotify klarar av att hålla igång telefonen även när den inte används så borde det finnas en lösning på ditt problem. Hur snyggt det blir är så klart en annan fråga.

Postad 01 June 2010 - 18:10

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Innebär detta att MicroSDHC är bakåtkompatibelt med MicroSD, d.v.s. om jag har en minneskortsläsare som tar MicroSD så tar den även MicroSDHC?

Nej tyvärr. Vissa telefoner kan t.ex använda microsdhc kort om man fyller dem så det är mindre än 2gb kvar, kanske det samma gäller läsarna att man kan lura dem.

Postad 01 June 2010 - 18:27

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Har installerat Handcent SMS, och kör qwerty i liggande läge.

Måste man installera Handcent SMS för att köra qwerty i liggande läge? Eller varför kör alla med det där Handcent SMS?

Postad 01 June 2010 - 18:30

djrov
  • djrov
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Igen ang batteriet: Idag har jag använt telefonen rikitgt mycket. 4 timmars musikspelare,spotify ca 30 min,5-6 samtal, ett par sms samt lekt i market. Laddade den igår vid denna tid typ och 50% återstår av batteriet nu. Det e klart godkänt i min värld

Tycker jag är godkänt, fler svar angående batteriet uppskattas nu när ni har haft den ett par dagar tycker ni att det har blivit bättre?

Postad 01 June 2010 - 18:49

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Har installerat Handcent SMS, och kör qwerty i liggande läge. Funkar helt OK! Dock är det ett litet problem.
När man får sms så ligger meddelandet kvar uppe i statusfältet och måste öppnas med vanliga meddelandeprogrammet. Har valt Handcent som standard, så när man får sms öppnas det i Handcent men ändå måste man öppna det i vanliga programmet för att få bort meddelandet. Kan man ändra detta ?

Undrar lite samma sak. Har bockat ur rutorna för sms och det i inställningar-ericsson-meddelande men idag fick jag sms i båda handcent och vanliga.

Redigerat av JollyJumper, 01 June 2010 - 18:50.

Postad 01 June 2010 - 19:06

delija
  • delija
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

gå in på inställningar/sonyericsson programinsällningar/ meddelande/ där ser du till att Meddelande är avbockat så slipper du iconen längst upp i statusfältet.

Postad 01 June 2010 - 19:10

delija
  • delija
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Undrar lite samma sak. Har bockat ur rutorna för sms och det i inställningar-ericsson-meddelande men idag fick jag sms i båda handcent och vanliga.

sms kommer alltid att komma i båda programen, men att bocka av i meddelande inställningar så slipper du meddelande i statusfältet

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.