Ja och ja.
Och då måste Desire har världens sämsta batteritid för Legends är fan inte bra
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - HTC Legend *
Startad av
Unregisteredd8f31aef
, Feb 24 2010 21:38
920 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 26 April 2010 - 09:57
Och då måste Desire har världens sämsta batteritid för Legends är fan inte bra Postad 27 April 2010 - 17:35
Har fortfarande 2 STORA problem:
1. Mottagningen suger. 2. Wifin vägrar fungera. Nån som kan komma med lite tips om detta? Eller är det reklamation som gäller? Postad 27 April 2010 - 22:05
Gott folk ni måste släppa att detta är telefoner, det är ju datorer. och med dom stora skärmarna och alla funktioner så slutar det med väldigt dåligt batteritid. sen har ju inte htc världens bästa erfaranhet. Postad 28 April 2010 - 12:07
håller med föregående skrivare! Med dessa funktioner och användsområde är det ändå OK batteritid och man bara behöver ladda den 1/dygn. Har haft äldre sonyericsson mobiler som jag varit tvungen att ladda varje dag oxå.
Fingrat lite på Legend och gillar verkligen gränsnittet och designen på telefonen. Storleken är oxå bra då jag tycker Desire börjar bli för stor, samt att designen inte är lika snygg tyvärr... Men min oro är som några skrivit att mottagningen är dålig. Känner alla av en sämre mottagning lr är det några få stackare? Postad 28 April 2010 - 14:27
Jag använder min Legend i jobbet, det rings sjukt mycket, exchange synkar varje kvart, facebook-synk, gmail-synk och lite surf. Första dagarna laddade jag varje dag men nu håller den faktiskt två arbetsdagar... Riktigt ###### bra.
Postad 28 April 2010 - 15:20
Har du några synpunkter på mottagningen på telefonen? Postad 28 April 2010 - 23:19
Hmm, vad har ni för masterbatterier, eller är det mitt som är kasst?
Nivå: 40% Röstsamtal: 57%, 1 tim 5 min Skärm: 25%, 1 tim 41 min Vänteläge: 12%, 16 timmar 50 minuter (vilket också är Tid sedan frånkoppling) Notera alltså att då har jag stängt av APN och alla uppdateringar, WiFi har jag inte haft igång mer än typ 15 minuter, och jag har inte spelat spel eller annat. Sen har jag ju skrivit lite SMS också, men jag antar det hamnar i kategorin "Skärm"? Det är inte speciellt okej batterrtid tycker iaf jag. Sen vad gäller mottagningen så funderar jag lite... Jag har rätt ofta 3-4 pluttar, vilket får anses som helt okej. Dock känns det som att den har dålig mottagning i vänteläget, eller så är det bara att skärmen inte uppdaterats? För det är ofta när jag lser upp telefonen som den har antingen ingen, eller en plutt för att efter några sekunder gå upp till tre kanske. Nån annan som upplever detta? Postad 29 April 2010 - 07:23
Nej, inga problem än så länge, men då har jag bara befunnit mig i Stockholm med min legend... Edit: Nu har jag upplevt dålig täckning, jag gick in i en verktygscontainer i stål och förlorade all täckning, det har aldrig hänt med min E71:a... Redigerat av Stringfellow, 29 April 2010 - 08:53. Postad 02 May 2010 - 11:07
Hej!
Jag har provat ladda upp lite bilder via Facebook klienten, men de bilderna blev ju jättesmå (320 × 208)? Är det någon inställningsfråga, bugg eller blir det helt enkelt inte bättre än så? Bilderna är ju betydligt mindre än de som laddas upp via iPhone. Redigerat av SamuelA, 02 May 2010 - 12:28. Postad 02 May 2010 - 15:16
Är det någon som fått en solcellsladdare att fungera med Legend? Exempelvis finns den här hos Kjell. Det medföljer ingen micro-usb, men jag har testat med en adapter (mini till micro), fast det vill inte funka. Husets övriga telefoner laddar fint, så det är inget fel på solcellsladdaren.
Postad 03 May 2010 - 21:19
Hej!
Jag blev lite intresserad av denna mobil efter att jag blivit lite besviken av en SE Vivaz jag köpt för en månad sen. Jag köpte den pga kameran men stör mig lite på allt annat i den. Hur seg en mobil för över 4000kr är och hur osmarta en del funktioner är. Är det risk för att jag blir besviken på samma saker i legend också? Så kommer legend funka bra till att skicka SMSa dagligen(ibland MMSa), surfa då och då och till att fota/filma med? Finns det något videoredigeringsprogram överhuvudtaget nuförtiden eller har man tagit bort det helt nu? Vet att alla mina gamla SE har haft någon slags form av ett sånt program och jag gillade det då det kan vara kul att redigera småfilmer. Finns någon app till det möjligen? Blev sugen på denna mest pga coolheten till en början, att den inte alls verkar vara lika plastig som alla SE mobiler inkl. vivaz och att interfacet verkar vara lite mer genomtänk. Men är den smidig att skicka sms med? Och är kameran/videokameran verkligen så värdelös som vissa verkar tycka? Postad 04 May 2010 - 16:11
Fick min Legend idag men har problem med Wifi jag hittar det och kan ansluta men sen när jag försöker gå in på nån sida på nätet går fungerar det inte. Har dock bara provat med mitt nätverk hemma ska iväg senare och testa med annan router för att se om det fungerar då!
EDIT: Var på Mc donken och där funkade det fin fint även hemma hos min bror så det är förmodligen något med min router? Redigerat av Unregistered09ecb201, 04 May 2010 - 18:15. Postad 04 May 2010 - 20:03
Ska försöka svara lite på dina frågor: Vad gäller segheten så vet jag inte hur seg en Vivaz är, men jag antar att den är i klass med en Satio? För om så är fallet så kommer du inte bli besviken, jag tycker Legenden är riktigt snabb och svarar direkt, jämfört med mina kompisars Satio's. Enda gången där det kan sega lite är om du har halvdålig mottagning på ex WiFi, men jag vet inte om man kan belasta telefonen med det? Sen beror det ju vad du menar med "osmarta" funktioner? Det enda jag stört mig på hittils med Legenden är att den visar dubbla kontakter (visar både SIM och telefon, fast än man bara valt att den ska visa telefonens) när man går in via SMS. Kan dock vara en bugg? Sen kan man ju ifrågasätta vilka funktioner som ska vara under vilka menyer osv, men det är väl mest en vanesak. Det fina är ju att du kan lägga genvägar till de program du vill på de olika skrivborden, och gillar man inte kalendrar, SMS program osv, så kan man ju ladda hem egna modeller. Vad gäller SMS så vet jag inte vad du hade före vivaz:en, men jag hade en K810 innan och tyckte det var rätt ofta det blev feltryckningar på bokstäverna, men telefonen föreslår ord som är i närheten, så man kan välja rätt ord ändå. En liten nackdel med detta är att om man skriver det ord man vill, men telefonen tycker ett annat, och trycker man sen mellanslag så blir det det ord som telefonen föreslagit. Dock använder jag Handscent SMS tillsammans med "Scandinavian keyboard", så det är inte säkert att telefonen kan lastas för detta. Men som svar på din fråga, jag tycker inte att det är såå hemskt att skicka SMS, dock kan man nog räkna med att det tar ett tag. Sen ska tillläggas att jag har stora händer och att skärmen är ju halvliten, så har du små händer är det nog inga större problem för dig. Sen vad gäller kameran så vet jag inte om man kan kalla den "värdelös", men jag törs lova att den inte är i klass med Vivaz, då skulle jag nog hellre satsa på en Xperia X10 isf. Sen så är känslan i telefonen sjukt bra, när man håller i den så andas den verkligen kvalité! Knapparna når väl inte riktigt upp till resten av telefonen, men det kan iaf jag leva med. Postad 04 May 2010 - 23:53
HAr haft min HTC Legend några dagar och den verkar fungera fint, förutom batteriet då såklart men det är på bättringsvägen. Har även problem med GPSen som aldrig hittar var man är.
Men en sak är väldigt frustrerade, att synka den med datorn. Använder HTC Synk och har Windows 7. Dessa fungerar inte bra tillsammans, inte alls faktiskt HTC sa till mig att jag skulle avinstallera HTC Synk och drivrutin, stänga ner Internet och sedan börja om, detta för att Windows inte skulle leta online efter sina dåliga drivrutiner utan använda HTC. Detta fungerade, en gång, nu är det likadant igen. Den hittar inte telefonen, någon som har något hot tips? Postad 04 May 2010 - 23:57
Tack för svaret!
Just nu kommer jag inte på så många av dessa osmarta funktioner men det är små grejer som är där och stör när man upptäcker dom. Lite buggig då och då med vridningen av skärmen. Att man inte kan ändra skrivläget genom att bara vrida skärmen är lite irriterande då de flesta touch har denna funktion(såsom min kompis samsung och lg som kostat mindre än hälften). Att man ibland i vissa menyer måste klicka två gånger på ett val i en meny då valet bara markeras första gången är rätt störande också. Kommer inte på något mer just nu. Allting låter väldigt bra, var och kollade på ett exemplar idag. Kändes väldigt bra som du säger, andas kvalité! Är det något problem med legend jag bör känna till innan jag köper en? Mer än att wifi/bt mottagningen verkar vara ganska kass för vissa, då det skulle inte påverka mig speciellt mycket. Vill veta så mycket som möjligt av användare då jag klantat mig många gånger innan vid mobilköp.. Vad kan man störa sig på i alldaglig användning? Postad 05 May 2010 - 10:03
Har forskat lite i det där och det verkar vara problem med ett flertal routrar, bl a Zyxel P-336M som jag själv sitter med. Har mailat support hos Zyxel, får se vad dom säger. Postad 05 May 2010 - 16:25
Löste mitt problem med att köpe en ny router idag, Blev en D-link för 400 spänn så nu funkar det fin fint
Postad 05 May 2010 - 16:32
Någon som vet om det går att kolla hur mycket data man har skickat å tagit imot på en legend??
Eller om det finns någon bra apps till det.. Har haft min telefon i två veckor nu å gillar den skarpt.. bättre för varje dag som går.. Thomas.. Postad 05 May 2010 - 17:06
Aloha compadres!
Har spanat in Legend men blir hela tiden tillrättavisad av mina kollegor som är iphone-torskar. VISST....den är snygg och enkel att använda men jag är inte typen som gillar att vara låst till vissa applikationer mm. Så Android är mitt val och luren blir nog Legend...tror jag. Jag kan inte få svar på de tvivel jag har nedan, har ni input vore det guld värt om ni kan dra en rad så jag vet om jag kan förvänta mig detta från android/legend. 1. Om jag vill prenumerera på vissa videoclips t ex tedtalk.com m h a RSS...Hur görs detta om jag väljer HTC Legend? Extern applikation (hur och vart?) eller finns detta inbyggt? I Iphone sköts detta mycket enkelt via itunes om jag minns rätt och det är bara att välja om man vill synka så tankas de clip som man inte har ner till luren och du kan titta på detta när det passar. DETTA är vad jag vill försäkra mig om att det finns hos android alt i en app som kan laddas ner. 2. Har någon kollat på t ex en film i Legend och hur var upplösningen? Höll batteriet för 2 timmars tittande? Hur konverterade du t ex en avi-fil till Wmv? Vilken storlek tog den upp i luren? Hur är bildkvaliteten ärligt talat? 3. Vilken minnes storlek kör Du med...antar att 16 alt 32Mb är aktuellt? Many thanks! /EA Postad 05 May 2010 - 18:33
Vad använder folk för headset till sina HTC telefoner?
- Jag är på jakt efter ett blåtands stereo headset. Testat med Sony Ericsson's MW600 nu och musiken funkar prefekt men så fort det kommer till samtal så vägrar headsetet. Ett snabbt test med VH300 också och samma där att den vägrar helt. Kan även flika in med att blåtand fungerar väldigt bra för mig gällande mottagning. Lite sämmre med Wifi på samtligt men helt klart godtagbart. Kan ligga några meter bort eller i fickan utan problem. Postad 05 May 2010 - 19:02
NetCounter via Market. Osäker på hur exakt den är, men den noterar i alla fall datortrafiken över mobilnätet och den över WiFi och redovisar siffrorna per dag, vecka, månad och totalt. Postad 06 May 2010 - 11:17
Inbillar jag mig bara, eller har batteritiden ökat sedan den senaste uppdateringen av mjukvaran?
Postad 06 May 2010 - 16:45
Hittade den här videon som jämför en Legend med en Hero. Vad som förbryllar mig och får mig att tveka lite är just videouppspelningen, både från Youtube och minneskortet. Det verkar som att Legend inte utnyttjar hela skärmen.
Men jag såg en annan video där någon klickade på en inbäddad youtube-video på en hemsida. Då visades klippet i hela fönstret. http://www.youtube.c...h?v=NuAjh0_DUyA Är det någon som kan bekräfta detta? Kan man ändra/zooma? Blir det likadant i Svt play (mobilversionen)? I min frus HTC Tattoo spelas videoklipp (i alla fall youtube) upp i hela fönstret så det verkar mycket konstigt om det inte blir så i Legend. Postad 06 May 2010 - 19:54
Jodå för mig spelas klippet upp i hela skärmen Postad 06 May 2010 - 20:02
Har precis bytt från iphone till legenden och frågade telenor om inställningar (har ett abonnemang som heter Iphone obegränsat med allt obegränsat
“Du ska ändra kopplingspunkterna till services.telenor.se och Proxy adressen ska vara 172.30.253.241” services.telenor.se var redan inställt i telefonen men jag hittar inte var jag ska ändra proxy adressen, hjälp tack. edit fixat mobila nätverk-åtkomstpunktnamn-telenormobilsurf. Allt verkar vara inställt rätt by default. Redigerat av muraren, 06 May 2010 - 20:47. Postad 07 May 2010 - 07:19
Youtube-klipp? När du går via youtube-appen eller webbläsaren? Jag har kollat lite mer och det verkar som när man kollar på youtube-klipp via webläsaren så visas de i hela skärmen medan i appen så blir det förminskat. Frågan är hur det är med mp4-filer, där har jag också sett att de kan spelas upp i hela skärmen. Kolla klippet nedan. Dock så verkar det inte vara originalspelaren han använder till detta... http://www.youtube.c...h?v=TFIcZPdfVe4 Postad 09 May 2010 - 18:10
Slängde ut min Zyxel-router och installerade en Belkin istället, funkar klockrent. Postad 09 May 2010 - 23:03
Min Nokia 5800 sjunger på sista versen och jag har då börjat kolla runt på en ny mobil. Gillar utseendet på Legenden samt att det vore intressant att prova en HTC. Har dock blivit lite avskräckt då det står att Android typ inte är något att ha om man inte vill vara online. Och att Legenden GÄRNA och MYCKET vill vara online. Men, om man INTE har gmail, facebook, twitter, flicker eller RSS på olika internetsidor, vad är det då som kan koppla upp sig? Telefonen kan väl ändå inte koppla upp sig om det inte är ngt nytt att uppdatera etc? Väderwidgeten är dock den enda saken som jag skulle vilja använda, och den kan väl inte dra mkt data i månaden? Jag är inte intresserad av att ladda ned APNdroid då jag är intresserad av väderwidgeten och att jag ibland vill kunna kolla nätet vid behov
Postad 10 May 2010 - 12:54
Hmm, jag skulle vilja veta vad de menar med att det inte är ngt att ha om man inte vill vara online ...? Visst tappar man lite av grejen med de flesta widgetar/progrtam, men nog har man ju glädje av den ändå. Det finns ju inställningar (och även widgets, så du fort kan komma åt dessa inställningar från hemskärmen) så att du kan stänga av Wi-Fi, Datatrafik och APN när du inte vill använda detta, utan du kan exempelvis starta detta när du vill uppdatera vädret exempelvis. Och gällande Facebookkilenten, Gmail och allt annat som uppdateras så är det samma sak där, det är bara att stänga av det och uppdatera manuellt när du känner för det. Postad 10 May 2010 - 20:26
Går det få bort ljudet som uppstår när man drar igång luren efter att den varit avstängd? Sån j-a volym på den...
Postad 12 May 2010 - 09:46
Jag har en HTC Legend och även om jag har fri surf på mitt abb så vill jag gärna styra över telefonens uppkoppling. Men det är inte så lätt. Det finns två val under Konton och Synkronisering: Bakgrundsdata samt Autosynk. Jag har inte riktigt blivit klok på detta. Även om jag stänger av båda så genereras det datatrafik. Kan vara väderappen. Men om båda dessa är avstängda så borde det inte bli någon datatrafik. /Q Postad 12 May 2010 - 10:01
Mycket intressant. Har själv försökt komma underfund med varför det blir någon datatrafik, trotts jag har mobil data avslagit? Iofs. på en Desire, men samma sak. Postad 12 May 2010 - 11:58
Silent boot, i appens meny klickar du i enable. Postad 13 May 2010 - 13:24
Har ett 16 gig minneskort och Spotify, tänkte köra allt på Legenden då den har bra ljud osv. Men laggar som fan då jag byter låt i Spotify. Skall det vara så? Andra med Spotify erfarenhet på denna lur?
Postad 13 May 2010 - 13:47
Spotify har ju till och med Legend i sin reklam, att det skulle fungera undermåligt är inte troligt alls. Men prova med minneskortet som följde med också, även om det inte är så troligt så kan det ju vara ditt nya minneskort som strular, eller helt enkelt är för långsamt. Postad 13 May 2010 - 14:11
Spotify laggar som fan. Att surfa samtidigt som man lyssnar på spotify (även i offline-mode) bidrar till lagg.
Bara att bländra bland sms gör att spotify laggar. Tror inte att det beror på mobilen, snarare att spotify måste optimera sin app. Postad 15 May 2010 - 15:55
Ni som hunnit ha telefonen ett tag nu, hur upplever ni den?
Den omtalade "segheten", upplever ni den alls? Går den att leva med eller göra nått åt? Ett par frågor: 1. Någon som kan ladda upp bilder i fullformat, helt oredigerade, från olika blandade miljöer / situationer` Är kameran vettig? 2. Fungerar det att Synca den mot Outlook? Framförallt är det kalender / uppgifter / anteckningar jag vill synca. 3. Om man har abbonemang med surf, förutom att surfa på mobilen, går det att använda den som 3G modem till datorn? (Telia som operatör om det spelar någon roll) Bara via USB eller även via bluetooth? 4. Går den att koppla till datorn för att använda som GPS-antenn till t.ex. ett Navigatorprogram i datorn? 5. Går lampan för foto att använda även vid filmning? Går lampan att köra som "ficklampa"? 6. Går det att switcha från qwerty-tangentbordet till ett vanligt "telefon" tangentbord för att skriva med T9 vid SMS osv (smidigt när man bara vill använda en hand) Hoppas nån kan svara på lite av frågorna /Jocce Postad 15 May 2010 - 17:05
Den är inte seg för fem öre. Allt går som ett rinnande vatten. Enda gången den blev lite nersegad för mig var när jag försökte multitaska och spela upp FLAC samtidigt. Annars kan jag svara på: 3. Funkar utmärkt. 4. Inget som stödjs i mobilen, går möjligtvis med någon app. 5. Nej/Nej Förvisso kanske det dyker upp appar för ficklampa, de brukar dock vara telefonspecifika och jag har inte hittat någon för Legend än. 6. Det är jag nästa säker på att det går, inte helt säker dock. Med en app går det definitivt. Postad 16 May 2010 - 12:00
Raketostkostym: Tackar för svaren
Tar gärna mer input En till fråga: 7. Går det att ha fler mailkonton? Har juh ett jobb-konto, och minst ett, men helst två privata konton jag behöver ha! /Jocce Postad 16 May 2010 - 15:18
En till:
Hur mycket plats tar apparna? Är juh inte extremt mycket minne i den? Går det att spara appar på SD-Kortet? /Jocce Postad 16 May 2010 - 17:11 Bara om du rootar. Vilket jag tycker är synd. Postad 16 May 2010 - 22:26
Det kommer med android 2.2 Postad 17 May 2010 - 07:47
Hej!
Jag undrar om det är någon annan som har problem med det medföljande minneskortet till HTC Legend. Eller rättare sagt, jag misstänker att det är fel på telefonen snarare än minneskortet. Problemet har dykt upp i samband med att jag använder offlinefunktionen i Spotify. Telefonen hittar inte minneskortet. Har givetvis provat att ta ut och sätta in kortet några gånger, men det slutar alltid med samma sak. Hoppas verkligen att det är fel på minnekortet snarare än telefonen, men det känns inte så troligt. Köpte telefonen i förra veckan och jag vill helst inte skicka in den på service i tre veckor. Är så less på tekniska prylar som måste lämnas in på service. Tacksam för kommentarer eller feedback från andra som upplever samma problem. Postad 17 May 2010 - 09:57
Prova ett annat minneskort först och se vad som händer.
Syrran har köpt Legend, hur slipper man problemet med dubbla kontakter, är enda lösningen att tömma sim-kortet? Postad 17 May 2010 - 10:03
En till nyfiken fråga....eller undring!
HTC Legend jämfört med X10 Mini / Mini Pro? Nu har den förvisso inte kommit ännu, men vad tror ni? /Jocce Postad 17 May 2010 - 11:09
Fel citat. Se inlägg nedan.
Redigerat av henriklarsson81, 17 May 2010 - 11:45. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |