Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 10 June 2010 - 20:47

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Tänk att det nästan kommer en ny iPhone varje år, dessutom blir den använd av fler och fler människor för varje dag.
Det betyder att de försöker hålla klassen både funktionsmässigt men även tidsmässigt. De kunde gjort en bättre FaceTime men då hade iPhone 4 kommit först nästa år eller något.

Vi får kanske helt enkelt lära oss att Apple väljer att göra "grejer" med dåliga kvalité och ändå sälja för dyra pengar och tjäna mycket pengar, än att anställa fler personer och tjäna mindre pengar och få mer nöjda persone.
eller har jag fel? :)

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 10 June 2010 - 20:47.

Postad 10 June 2010 - 20:56

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Men hörrni, vad tror ni om face time då?

:)

Postad 10 June 2010 - 20:58

Michell
  • Michell
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Men herregud...du läser u inte ett dugg av det jag skriver. Jag har aldrig någonsin skrivit att FaceTime är banbrytande. Jag säger och har endast sagt att det inte ska kallas V-I-D-E-O-S-A-M-T-A-L eftersom det inte är ett traditionellt videosamtal utan mer korrekt term är videochat.

Fattar du nu? Om inte, så håller jag med dig....då meningslöst för mig att fortsätta förklara för dig.

Vadå, ska man skriva till varandra som i msn's videochatt? Går det inte prata som i ett videosamtal?

Postad 10 June 2010 - 21:01

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Vi får kanske helt enkelt lära oss att Apple väljer att göra "grejer" med dåliga kvalité och ändå sälja för dyra pengar och tjäna mycket pengar, än att anställa fler personer och tjäna mindre pengar och få mer nöjda persone.
eller har jag fel? :)

Jag har, tvärtemot dig, uppfatttningen att Apple producerar produkter med hög kvalité, funktionalitet och detaljkänsla. Min uppfattning är också att de flesta ägare till Apple´s produkter är väldigt nöjda och glada över sina val.

LakritsTOMTE, utveckla gärna vad du menar med dina påstående! Att slänga ur sig något och påstå att det är så, innebär inte per automatik att det stämmer med verkligheten. Bara ett tips till dig i din fortsatta vandring här i livet...

Personligen har jag bara positiva erfarenheter av Apple genom mitt arbete. Jag äger ännu inga av Apples produkter privat, men det lär bli ändring på det inom en hyfsat snar framtid då jag avser att köpa en iPhone 4 och förhoppningsvis blir jag nöjd med den.

Postad 10 June 2010 - 21:02

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Men hörrni, vad tror ni om face time då?

:)

Fiasko, åtminstone här.
Men finns ju annat än mjukvara på Iphone 4. Hårdvaran är ju det som lockar, och jailbreak kan kanske ta bort en del av begränsningarna. Lite oroväckande dock med att skärmen är känslig.

Postad 10 June 2010 - 21:14

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

...Lite oroväckande dock med att skärmen är känslig.

Känslig för vaddå?

Postad 10 June 2010 - 21:15

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Känslig för vaddå?

https://www.minhembi...s...t&p=2923650

Postad 10 June 2010 - 21:35

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Har ju inte provat denna nya telefon, men är säker på att jag kommer att införskaffa en.

Mina tankar om videosamtal och videochatt är som att jämföra samtal med chatt. Samtal kostar (som regel) medans chatt är gratis (som regel).
Då man, som jag uppfattar det, låter andra mjukvaruutvecklare lattja med denna Facetime-funktion, tror jag att det kommer att hittas på nya grejor med densamma så småningom.
JAg kan t ex tänka mig att man kommer att kunna ringa videowhatever till kompisar som sitter framför sina datorer och inte bara från telefon till telefon. Och att kunna stänga av och på videosändningen under samtalet som man känner för det känns ju ganska praktiskt det med.
Jag tror att denna funktion kommer att användas en del, speciellt när det funkar över 3g...

Postad 10 June 2010 - 21:49

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Ska försöka förtydliga mig från mitt tidigare inlägg. Tycker absolut inte att den nya iPhone är dåligt. Titta man på den hårdvaru mässigt så är den top of the class. Men felet ligger i Apple som begränsa den så väldigt hårt. Som nu alla har pratat om i dom senaste inläggen, angående FaceTime, rena skiten tycker "jag".

Ett exempel: Minns för ca 2 år sedan när frugan var i Belgien med jobbet i nästan 2 veckor. Hon sitter med en Sony Ericsson Xperia och jag har min Nokia 5800. Inga som helst problem att föra ett videosamtal över 3G, både jag och barnen uppskattade detta väldigt mycket. Men nu med den nya iPhone så skulle detta inte funka, om vi båda INTE har iPhone 4, OCH wifi...

Kan ni på fullt allvar sitta här och tycka att detta är bra? Visst, kan förstå att folk som redan har en iPhone, även kan tycka om den nya som nu ska komma. Men hallå, ni måste ju även kunna se telefonens brister, och det finns många. Släpp den lös som, och jag lovar, köper en direkt.... Steve Jobs = Stort skämt, vilket alldeles för många köper.

Har gjort absolut inget personligt angrepp, bara min egen personliga åsikt...

Postad 10 June 2010 - 22:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Om man nu vill använda videochatt eller vad man nu vill kalla det är det ju bara starta skype å ringa videosamtal/chatt till vilken mobil som helst som stödjer det..

Fungerar inte skype i Iphone ?

Går ju att använda gratis via wlan och fungerar ju över 3g för en slant

jag måste va trött...För ja kan då inte se de här som annat än videosamtal..Kvittar väl om de är via wlan eller 3g/turbo 3g eller whatever ?

Redigerat av moparman, 10 June 2010 - 22:44.

Postad 10 June 2010 - 22:43

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Ja, vi ser dess brister, men vi bryr oss inte om dem nog med mkt för att vi ska börja hata, punkt.
Kan vi som gillar iphone få sluta bli anfallna av åsikter nu?

Postad 10 June 2010 - 22:44

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Ja, vi ser dess brister, men vi bryr oss inte om dem nog med mkt för att vi ska börja hata, punkt.
Kan vi som gillar iphone få sluta bli anfallna av åsikter nu?

Anfallna av åsikter?. Att det diskuteras för o nackdelar är väl inget anfall

Postad 10 June 2010 - 22:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hata..Var väl att ta i ...

Tycker nya Iphone verkar vara en skaplig telefon ..

Bra skärm å snygg..Vass cpu

Postad 10 June 2010 - 23:06

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Eftersom det hela tiden kommer inlägg av typen "kolla här, den här är bättre för att den har feature x, eller telefon y har fler gigahurtz" vilket i slutändan är irrelevant så länge hårdvaran bara backar telefonens funktioner.
Jag känner ingen iphoneägare som ens har funderat på hårdvaran förutom mängden minne, men det verkar vara väldigt viktigt för ... andra.
Framtiden ligger i mjukvara och implementation, inte hur många siffror en maskin har i techspec:en

Ja, det är lite ologiskt att facetime är wifi och iphone 4 till iphone 4 only, men sånt förändras med tiden, jag tror att Apple kommer att bygga in facetimeprotokollet i iChat till mac:en, jag tror att facetime kommer att bli stort för att det är en helt annan tid nu än för 5 år sen när videosamtal/chat sist var på tapeten, vi har en helt ny generation av användare nu som använder telefoner på ett helt annat sätt än för 5 år sen, samt att Apples promotion av funktionen kommer att göra den mer attraktiv än de första stapplande stegen för en massa år sen eftersom det låg en massa andra nackdelar i videosamtalets fat för ett par år sen.

Jag stör mig på att folk förväntar sig att allt ska bli framtiden direkt, när det handlar om att bida sin tid.

Redigerat av simulacra, 10 June 2010 - 23:27.

Postad 10 June 2010 - 23:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
apple måste väl spara nånting till nästa uppdatering :)

Postad 10 June 2010 - 23:43

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
tycker det ät lite som med nintendo wii med iphone fenomenet....
taskig hårdvara men säljer endå apbra tack vare bra marknadsföring och hyfsad mjukvara...
och direkt är det en halv planet drönare som går på skiten å köper den till sanslöst överpris...
fast den är ganska låst och begränsad och hårdvaran har antingen utlämnats/glömts bort eller är utdaterad redan från början...

Postad 10 June 2010 - 23:43

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
men kanske borde ändra trådnamnet till "Officiell Tråd - FaceTime" istället för iPhone 4 :)

Postad 11 June 2010 - 01:23

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

taskig hårdvara men säljer endå apbra tack vare bra marknadsföring och hyfsad mjukvara...
och direkt är det en halv planet drönare som går på skiten å köper den till sanslöst överpris...
fast den är ganska låst och begränsad och hårdvaran har antingen utlämnats/glömts bort eller är utdaterad redan från början...

Har du testat en iPhone ordentligt? "Överpris" och "låst" är bara betydelselösa floskler vid det här laget. Kan du inte utveckla mer i detalj vad det är som du inte gillar med iPhone?

Redigerat av Oddish, 11 June 2010 - 01:23.

Postad 11 June 2010 - 07:16

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...s...t&p=2923650

Ajdå, det var ingen bra. Jag har redan fått 3 sprickor på min ipod touch hemma då den tog sig en flygtur i garaget och landade på ett betonggolv. Dock fungerar allt perfekt på den, touchen och allt.
Men detta kommer nog inte att få mig att låta bli att köpa en iphone 4 ändå. Min nuvarande 3G har jag tappat 2 ggr utan några följder.

Hoppas im+ chat-appen kommer implementera stöd för facetime-api:t snart så man kan se sina släktingar lite oftare.

Postad 11 June 2010 - 07:58

jocke_r
  • jocke_r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Rätt lustigt att folk som uppenbarligen hatar apple och aldrig skulle köpa en iphone ändå måste skriva i denna tråd?
Kan inte alla som avskyr apple,deras marknadsföring, deras produkter och steve jobs hänga i nån android tråd och spy galla istället så vi kan få diskutera årets telefon ifred i denna tråd?

Jag älskar iphone och den nya kommer slå allt när den kommer.
Apple vet hur man gör saker som går att använda, facetime kanske i framtiden blir bra men just känns det nja.
Älskar nya designen som känns mycket mer exklusiv än tidigare.
Sen det bästa. Skärmen! Tyckte skärmen på min 3gs var grym och den nya verkar ju vara sjukt mycket bättre.
Fantastiskt. Jag kommer garanterat köpa denna när den kommer då den har allt enligt mig.

Jag undrar mest när 3 lägger upp bokning av nya luren. Just nu är det ju bara intresseanmälan.

Postad 11 June 2010 - 07:59

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Hallå??? Det är 20 sidor redan å det är minst en månad kvar tills någon av oss ens har telefonen.

Kan alla Iphone hatare skapa en egen tråd där de demostrativt kan proklamera hur dumma i huvudet alla är som köper en överprisad iphone. Så kan vi fortsätta att ha konstruktiv fakta här om en produkt som många verkligen gillar/älskar/avgudar osv.

Sedan tycker jag det är intressant att man ens tar upp att det är en ful/billig design, jag tycker nog man skall lita på att apple lyckas även denna gång, med att ta fram ett designspråk som kommer tilltala den stora massan återigen, historiskt sett har de ju lyckas ganska bra...

Slutligen så har jag ju även en fråga, blirdet micro-sim kort i iphone4?

Postad 11 June 2010 - 08:02

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Rätt lustigt att folk som uppenbarligen hatar apple och aldrig skulle köpa en iphone ändå måste skriva i denna tråd?
Kan inte alla som avskyr apple,deras marknadsföring, deras produkter och steve jobs hänga i nån android tråd och spy galla istället så vi kan få diskutera årets telefon ifred i denna tråd?

Jag älskar iphone och den nya kommer slå allt när den kommer.
Apple vet hur man gör saker som går att använda, facetime kanske i framtiden blir bra men just känns det nja.
Älskar nya designen som känns mycket mer exklusiv än tidigare.
Sen det bästa. Skärmen! Tyckte skärmen på min 3gs var grym och den nya verkar ju vara sjukt mycket bättre.
Fantastiskt. Jag kommer garanterat köpa denna när den kommer då den har allt enligt mig.

Jag undrar mest när 3 lägger upp bokning av nya luren. Just nu är det ju bara intresseanmälan.

Märklig inställning. lite kritisk granskning är helt ok, hallelujakör får du leta efter på nått rent appleforum.

Postad 11 June 2010 - 08:18

jocke_r
  • jocke_r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Märklig inställning. lite kritisk granskning är helt ok, hallelujakör får du leta efter på nått rent appleforum.

Skrev jag någonstans att det ska vara en hallelujakör? Men det finns rätt många inlägg i denna tråd som enbart är hat mot apple i stort.
Självklart ska både för och nackdelar diskuteras så länge man kan göra det på ett sjysst sätt.
Men alla som redan "vet" att apple är skit och har för få anställda och gud vet allt vilka argument som kommit upp kan väl bara skita i deras produkter då? Man måste inte förstöra denna tråd med onödigt skitsnack. Men nog om det, vi kan väl som sagt diskutera telefonen.
Ingen som sett några fler hands on videos eller annan smaskig info nånstans om denna skönhet?

Postad 11 June 2010 - 08:55

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Visst impas man av Iphone men för samma pengar som för en Iphone, kan man ju köpa sig ett par mobiler en laptop eller Netbook dator.

Så är det ju alltid :)

För priset av en Ferrari kan man köpa tio Skoda...men vem har roligast, han som kör Ferrarin eller han som äger tio Skoda? :)

Nu tänker jag inte ens kommentera vilken inskränkt och korkad inställning du har till dina medmänniskor men en fråga har jag...varför bryr du dig om vad andra människor köper? Kan inte alla få köpa vilken telefon de vill utan att bli kallade idioter?

Postad 11 June 2010 - 09:37

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

...Slutligen så har jag ju även en fråga, blirdet micro-sim kort i iphone4?

Det verkar som så.
Källa: http://www.idg.se/2....ne-4?ref=bjn120

Postad 11 June 2010 - 10:03

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

Ovanstående video är fylld med oförglömliga citat, för att ta några exempel:

"In 2010 were bringing video calling to the world" WTF?

Är du säker på att det är något fel med det citatet?
Jag kan ju inte påstå att videosamtal egentligen har funnits förut. Visst, rent tekniskt har dom funnits, men i praktiken har då inte jag varit intresserad av att köra skitdyra videosamtal med usel kvalité (känner dock en som hade TRE och körde videosamtal i början). Vilket rent praktiskt betyder inte videosamtal inte har funnits för mig.

Däremot med iPhone 4 så görs videosamtal på ett helt annat sätt. Man använder Wifi, som är gratis, man har (antar jag) mycket bättre kvalité pga den högre bandbredden, man kan också på ett smidigt sätt visa den man pratar med vad man själv ser.

Det är välda stora skillnader som gör att jag absolut skulle kunna tänka mig att använda mig av den funktionen, i motsats till dom videosamtal som hittills funnit.

Är ju det här som är en av dom intressantaste grejerna med Apple, dom gör saker som man vill använda och som oftast funkar väldigt bra. Att sen kokurrenterna ibland har ännu bättre teknik, men som man inte vill använda, hjälper ju liksom inte.

Postad 11 June 2010 - 11:03

jocke_r
  • jocke_r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Värt att tänka på gällande face time är att ingen tvingar dig att använda det?
Alla ni som tycker det är sämsta grejen någonsin, jaha använd den inte då?
Men det är väl för att det finns inget annat att klaga på längre, men något dåligt måste ju bara finnas med apple alltid.
Förstår verkligen inte hetsen om denna funktion, min personliga åsikt är väl lite skeptisk till face time. Men inte gör det telefonen sämre iaf?

Postad 11 June 2010 - 11:25

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag älskar iphonens formspråk, den är grymt snygg! När det gäller face time som har diskuterats flitigt här kan jag personligen känna att dom skulle ha väntat med den funktionen till nästa modell när 4G börjar gälla. Oavsett vad man tycker om face time funktionen så har den ju en del brister, brister som man inte hade behövt diskutera om man hade väntat ett år och kört över 4G istället.
Face time är egentligen mest en kul grej som inte är avgörande för om mobilen är bra eller ej, det visar inte heller att appel som företag ligger efter/före andra tillverkare när det gäller utveckling.
Jag tror att anledningen till att "folk" är snabba att hacka på just den funktionen är för att många (inte alla) iphone-fans hackar ner på android och säger sig vara överlägset allt som finns på marknaden. Om vi ALLA kunde föra en konstruktiv och öppen diskussion om produkterna på ett mer nyanserat sätt, väga för och emot utan att bli påhoppad från någon som påstår att man hatar ditt och älskar datt. Detta gäller både dom som älskar iphone och dom som inte gör det.

Redigerat av Xet, 11 June 2010 - 11:25.

Postad 11 June 2010 - 11:41

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Värt att tänka på gällande face time är att ingen tvingar dig att använda det?
Alla ni som tycker det är sämsta grejen någonsin, jaha använd den inte då?
Men det är väl för att det finns inget annat att klaga på längre, men något dåligt måste ju bara finnas med apple alltid.
Förstår verkligen inte hetsen om denna funktion, min personliga åsikt är väl lite skeptisk till face time. Men inte gör det telefonen sämre iaf?

Anledningen till diskussionen beror väl oftast på Apples "hej-vi-utnämner-oss-själva-till-kungar-över-världen"-mentalitet. Det funkar inte i Sverige och våran jantelag.

FaceTime eller Apple i sig stör inte mig ett skit dock. Deras attityd spelar mindre roll för mig, jag ska använda deras produkter, inte umgås med dom.

Postad 11 June 2010 - 11:50

Jschonning
  • Jschonning
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
De stoppade in micro-SIMkort för att få plats med ett större batteri bland annat. När man tänker efter är det konstigt att inte alla byter till microSIM då chipet i sig är lika stort men plasten runtomkring har bantats ned. Kortet är lika tjockt dock.

http://en.wikipedia.org/wiki/Micro_SIM

Postad 11 June 2010 - 12:20

Jschonning
  • Jschonning
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Alla diskuterar Facetime så mycket. Amerikanerna verkar inte ha haft det förut då det "gick ett sus" genom den församlade publiken. Funktionen vare sig den är ny eller gammal finns nu i Iphone 4 och verkar ganska cool.

Kommer jag använda den? Kanske inte, men det har funnits funktioner i alla mina lurar som jag mer eller mindre aldrig använt.
Den finns där. Jag kan använda den om jag vill. Jag behöver inte använda den om jag inte vill.

En kul grej helt enkelt. Värre vore det om Apple lanserade Iphone 4, som nu bara har videosamtal och som inte går att ringa vanliga samtal med. Då har ju faktiskt telefonen blivit sämre för många av dess nuvarande användare.

Personligen känns det inte direkt som något att risa eller rosa en telefon för överhuvudtaget...

Att telefonens "metallband" runt telefonen var bättre och gav telefonen mer stadga förut säger sig självt då ju "bandet" på Iphone 3GS bara var design och support, medan Iphone 4 har ett band som för det första är två, eller tredelat, men som också fungerar som antennner till Bluetooth, WIFI, GPS, UMTS och GSM.

http://www.youtube.c...h?v=6qHzpFS_-wk

3.15 in i klippet förklarar Steve det hela...

Postad 11 June 2010 - 12:31

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Jag måste säga att jag älskar iphonens formspråk, den är grymt snygg! När det gäller face time som har diskuterats flitigt här kan jag personligen känna att dom skulle ha väntat med den funktionen till nästa modell när 4G börjar gälla. Oavsett vad man tycker om face time funktionen så har den ju en del brister, brister som man inte hade behövt diskutera om man hade väntat ett år och kört över 4G istället.
Face time är egentligen mest en kul grej som inte är avgörande för om mobilen är bra eller ej, det visar inte heller att appel som företag ligger efter/före andra tillverkare när det gäller utveckling.
Jag tror att anledningen till att "folk" är snabba att hacka på just den funktionen är för att många (inte alla) iphone-fans hackar ner på android och säger sig vara överlägset allt som finns på marknaden. Om vi ALLA kunde föra en konstruktiv och öppen diskussion om produkterna på ett mer nyanserat sätt, väga för och emot utan att bli påhoppad från någon som påstår att man hatar ditt och älskar datt. Detta gäller både dom som älskar iphone och dom som inte gör det.

Kan i viss mån hålla med dig om att man borde väntat till 4G. Men fördelen med att lansera videochat över Wifi nu är att när det kanske kommer fullt ut i 4G så kommer de förmodligen bygga in support mot tidigare version av iPhone (dvs den som kommer nu) så det inte blir som i fallet med Facetime.. att det bara är iPhone 4 användare som kan använda sig av tjänsten.

Anledningen till diskussionen beror väl oftast på Apples "hej-vi-utnämner-oss-själva-till-kungar-över-världen"-mentalitet. Det funkar inte i Sverige och våran jantelag.

Funkar det inte?

Februari 6, 2010
Enligt iPhoneutvecklaren Anders Färdigh som var på plats i form av representant för mobilbyrån Appsters lämnade Apple, för vad som måste vara första gången, information om iPhonens framgångar i landet. Representanten från Apple uppgav att det idag finns mellan 350.00 och 400.000 aktiva iPhones i Sverige.

Postad 11 June 2010 - 14:41

Unregisteredd517ff93
  • Unregisteredd517ff93
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Till Iphone 4 måste man ha Micro-SIM kort.
Går det att använda Micro-SIM kort till telefoner med vanligt SIM-kort?
Bra att kunna om man behöver använda annan telefon (ex.vis om man behöver lämna in Iphone 4).

Postad 11 June 2010 - 15:37

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Till Iphone 4 måste man ha Micro-SIM kort.
Går det att använda Micro-SIM kort till telefoner med vanligt SIM-kort?
Bra att kunna om man behöver använda annan telefon (ex.vis om man behöver lämna in Iphone 4).

Om det finns en cradle/adapter i storlek för mini-SIM så lär det inte vara några problem, utan sådan så blir ju micro-SIM för litet i en vanlig lucka för SIM-kort och kommer bara halka omkring där.

Postad 11 June 2010 - 17:03

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Funkar det inte?

Snacka om att misstolka...

Postad 11 June 2010 - 17:14

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Ja ja... jag har lagt en beställning hos min lokala leverantör..
hoppas den kommer innan min semester v. 29 i alla fall..

En fråga: Kör N97 nu och vill få över alla kontakter i nya luren... nån som gjort det på ett smidigt sätt?

Postad 11 June 2010 - 17:45

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

En fråga: Kör N97 nu och vill få över alla kontakter i nya luren... nån som gjort det på ett smidigt sätt?

Jag synkade min (visserligen) SE c905 mot windowskontakterna i datorn och sen synkade jag min Ipod Touch mot den och fick in kontakterna.

Ingen guide direkt men det lär väl funka för dig också?

Postad 11 June 2010 - 17:45

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Jag har en HTC Touch HD idag och när iPhone 4 är införskaffad hade jag tänkt att föra över kontakterna via Outlook. För det borde väl fungera?
Sen hoppas jag på att Apple släpper en gratis variant av Mobil Me, tycker det verkar smidigt...

Postad 11 June 2010 - 20:01

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Som jag sagt tidigare på andra ställen.

Det värsta med iPhones är iPhonehatarna.

Dom är överallt och lägger sig i.

Vem bryr sig om era åsikter? Det finns bättre, bra, du tycker det. Vi tycker iPhones är bäst och därmed basta. Jag har själv aldrig varit nöjd med en Android t ex och SE har snyft snyft inte släppt en bra mobil sen vadå? w880i som jag hade hela fem ex av.
(Söp bort 4 st)

Jag kommer nog köpa en iPhone 4 trots att jag har en 3GS. Redan fått bud på min nuvarande på jobbet
:wub:

Postad 11 June 2010 - 20:22

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Jag har en HTC Touch HD idag och när iPhone 4 är införskaffad hade jag tänkt att föra över kontakterna via Outlook. För det borde väl fungera?
Sen hoppas jag på att Apple släpper en gratis variant av Mobil Me, tycker det verkar smidigt...

aha... kollar detta så fort luren kommit

Postad 11 June 2010 - 20:24

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Som jag sagt tidigare på andra ställen.

Det värsta med iPhones är iPhonehatarna.

Dom är överallt och lägger sig i.

Vem bryr sig om era åsikter? Det finns bättre, bra, du tycker det. Vi tycker iPhones är bäst och därmed basta. Jag har själv aldrig varit nöjd med en Android t ex och SE har snyft snyft inte släppt en bra mobil sen vadå? w880i som jag hade hela fem ex av.
(Söp bort 4 st)

Jag kommer nog köpa en iPhone 4 trots att jag har en 3GS. Redan fått bud på min nuvarande på jobbet
:wub:

Lol, är du riktigt?

Postad 11 June 2010 - 20:34

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Lol, är du riktigt?

jag tror det... verkar inte vara en spam-bot

Postad 11 June 2010 - 22:15

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
Jag kommer köpa den. Överpris? svar ja! köpte min 3gs för 7500:- utan abb. den är på sin höjd värd 4000:- :wub:
Apple tjänar storkovan sina mobiler. Business the American way.

Postad 11 June 2010 - 23:14

petterbjork
  • petterbjork
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Såg att 1 person har förbokat iPhone 4.
Någon mer som har gjort det, eller har ett datum då man kan göra det?

Redigerat av petterbjork, 11 June 2010 - 23:14.

Postad 11 June 2010 - 23:41

Hex
  • Hex
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Tvivlar på att någon Förbokat den då den inte går att förboka än.
Dock kan man göra intressaanmälan hos diverse företag.

Postad 12 June 2010 - 02:23

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Är det inte i alla fall lite pinsamt så här i efterhand? Det här är den största svagheten med internetforum. Folk som inte kan diskutera utan skriver sina inlägg som om dem vore den enda sanningen. Lite ödmjukhet i sin framtoning skadar inte, så länge man inte är 100% på sin källa.

När man använder ordet "nog" innan ett påstående så bör det inte uppfattas "som om det vore den enda sanningen"...

Ni som vill synka smidigt, det finns en hel del gratis-synktjänster som synkar över "molnet" (ooh, första gången jag använder det ordet yack!). T.ex. www.zyb.com.

Postad 12 June 2010 - 09:27

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

Here we go again! Enda anledningen till att det slås på stora trumman är att operatörer i USA inte tillåtit videosamtal i sina nät tidigare! För USA är detta något nytt och stort, sen om man vill kalla det video-chat eller video samtal är ju egentligen ointressant när slutresultatet är densamma (oavsett kvalitet). Det är framförandet och slå-sig-på-magen-attityden jag vänder mig emot, inte vilken teknik man använder sig av. För mig är en bild och samtal simultant iaf ett videosamtal oavsett om det är via wifi eller skype eller FaceTime.

Bra om det fungerar tillfredsställande, då kanske man kan använda det någon gång :wub:

Jag tror inte att detta om USA stämmer, Apple har naturligtvis koll på resten av världen också. Dom säger ju "to the world". Det dom syftar på är just det du skriver sist. Att i motsats till dom videosamtal som redan finns, som typ ingen vill använda, så är FaceTime videosamtal som kommer att användas, över hela världen.
Är ju det som är den stora grejen med iPhone överhuvudtaget, att den är gjord så att man vill använda den hellre än att låta bli :lol:
Om nu Apple lyckas att introducera en videosamtalsfunktion som folk faktiskt använder sig av i hygglig utsträckning så tycker jag dom har all anledning att slå sig på magen hur mycket som helst, eftersom ingen annan lyckats med detta.

Postad 12 June 2010 - 14:11

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0
Jag kommer hänga på låset när den släpps.
Inte för att den har videochatt, utan för att det är Iphone 4. SKA BARA HA DEN :lol:

Har hitills varit lite emot hypen med Iphone, men efter ha hört andras åsikter om Android, Windows phone, IOS och andra os så har jag nu bestämt mig för att ge Ifån en chans. Själv har jag kört med SE-telefoner å kvaliten är faktiskt rent usel. Alla telefoner har fått genomgå både en, två och tre servicar under dom två åren jag haft telefonerna. Så ska det inte va tycker jag.

Så nu kliver jag på tåget och hoppas jag hamnar rätt :wub:

Postad 12 June 2010 - 15:08

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Sen är det ju vissa som bara "diskuterar" nackdelar :wub:

Och andra som tycker att bara fördelar ska diskureras..
:lol:

Postad 12 June 2010 - 17:45

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Ända fram tills nuuuu va jag jättenöjd att jag inte väntade på nästa iphone och köpte en 3GS i januari! Jag vill haa! Jag är inte missnöjd med 3GSen och speciellt inte med iOS 4, men ändå! :) skärmen och kameran! och A4... =/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.