Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *

1319 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Wave GT-S8500 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7.888888 (26) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 14 July 2010 - 20:41

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Jo, jag fattar skillnaden mellan de båda...
Fast jag får inte Google Maps att funka i webbläsaren. Och eftersom jag inte har nån Google Maps app i telefonen, så måste jag ju gå via webbläsaren...
Så, får ni andra Google Maps att fungera via webbläsaren eller hur går ni tillväga när ni använder Google Maps?
Har någon en app för detta? Jag begriper då inte hur GoogleMaps i webbläsaren kan starta satellitfunktionen i telefonen? Det borde ju behövas en speciell app installerad för detta, tycker jag? Den Google Maps som finns i en widget i telefonen är ju bara en genväg till Google Maps i webbläsaren, och öppnar inte GPS-funktionen i telefonen...?
Om Google bara använder mobilmaster måste det ju bli mer än lovligt fel position? A-gps betyder väl att det används satelliter i samband med mobilmaster... Så detta kräver ju att satellitnavigeringen är igång i telefonen ändå?

Om jag använder MyLocation-appen så kan jag öppna GoogleMaps från MyLocation-appen. Då kommer GoogleMaps upp i webbläsaren med min position korrekt angiven. Fast det beror ju bara på att den appen skickar koordinater till GoogleMaps och visar den positionen på kartan. Jag kan t.ex. inte röra på mig sedan och se min position förflyttas i Google Maps...

Är det nån som fattar vad jag just skrev eller blev det grylligt? :)

Redigerat av ztevie, 14 July 2010 - 21:53.

Postad 15 July 2010 - 13:13

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Gå till www.samsungapps.com för Sverige. Välj alla och sortera efter nyaste. är det bara jag som får upp appen Sex & Satisfaction, släppt 1:a juli som första, och Gazetto Dello Sport som andra, släppt 23:e juni... Fjärde är Remote Control släppt den 25:e juni.
Ser er sortering ut på samma sätt?

Jag hade tidigare problem med att gamla appar dyker upp först, men på sistone har det funkat, förutom idag igen då...?

Postad 15 July 2010 - 14:51

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Gå till www.samsungapps.com för Sverige. Välj alla och sortera efter nyaste. är det bara jag som får upp appen Sex & Satisfaction, släppt 1:a juli som första, och Gazetto Dello Sport som andra, släppt 23:e juni... Fjärde är Remote Control släppt den 25:e juni.
Ser er sortering ut på samma sätt?

Jag hade tidigare problem med att gamla appar dyker upp först, men på sistone har det funkat, förutom idag igen då...?

Helt korrekt.
Men är det inte så att det är en nyare version, och det är därför de hamnar som de gör?

Postad 15 July 2010 - 14:58

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Helt korrekt.
Men är det inte så att det är en nyare version, och det är därför de hamnar som de gör?

Ja, de är väl uppdaterade versioner fast programmern är gamla...

Postad 15 July 2010 - 14:59

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Ja, de är väl uppdaterade versioner fast programmern är gamla...

och då blir de klassade som nya.

Postad 15 July 2010 - 16:24

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

och då blir de klassade som nya.

Fast ändå är datumet då de är släppt det gamla datumet i infot, vilket borde vara vad de sorterar efter... Nåja, inte det allvarligaste problemet i mänsklighetens historia kanske..?

Postad 15 July 2010 - 18:24

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Jag tycker mobilen har blivit lite random efter uppdateringen. Främst med tangentbordet.
ATM om jag använder T9 och skriver ett sms, ordet hittas ej och jag väljer att lägga till ett nytt ord. Då kan jag inte infoga åäö. Händer inget om jag håller inne t ex a, och där finns såklart inga åäö tangenter heller.

Har för mig det har gått tidigare?

Postad 15 July 2010 - 19:04

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Nej nu ger jag upp på gpsen snart

har verkligen försökt med allt för att få den att funka
Funkar inte i route 66
Funkar inte i google maps
Funkar inte i mylocation

Verkar som den är av eller något

Google maps säger bara your current location is unavalible
Route66 är bara tyst
Mylocation söker bara

Btw någon som har random hängningar i några sekunder när du skriver sms och den byter nät mellan 3G/Edge och ibland även då den inte gör det
Troligtvis då auto refresh på widgets kommer

Kör daily briefing, Birthdays, Senast besökt och google widgeten

Har också haft stora problem med GPS:en. Var ett tag säker att mobilen var kass för den fick aldrig kontakt här i centrala Malmö.
Sen var vi i Småland en helg och då var det plötsligt inga problem för Route66 att få kontakt med satelliter. Väl hemma i Malmö.... stendött igen. Slår på programmet och allt jag får är det vanliga "hämtar position" och inget mer.

Det märkliga är att Route66 får kontakt när jag sitter i bilen, även i centrala Malmö. Precis som att bilchassit förstärker signalen.

Kan gå en sträcka med mobilen i handen utan att den får kontakt. Kör i samma område med bilen och mobilen får kontakt och visar gator, körsträckor, hastighet osv. Mycket märkligt!

Postad 15 July 2010 - 20:40

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Har nu haft telefonen ett tag och det är några småsaker jag stör mig på. För det första GPS eländet?!?! Har inte lyckats få igång den en enda gång... Har testat allt. Hämtar position... Inget mer... Knepigt?

Sen att svara på samtal??? Hur många ggr. som helst så tar det en evighet innan skärmen reagerar när jag ska svara. Har t.om. missat samtal pga. detta...

Postad 15 July 2010 - 21:27

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Jag tycker mobilen har blivit lite random efter uppdateringen. Främst med tangentbordet.
ATM om jag använder T9 och skriver ett sms, ordet hittas ej och jag väljer att lägga till ett nytt ord. Då kan jag inte infoga åäö. Händer inget om jag håller inne t ex a, och där finns såklart inga åäö tangenter heller.

Har för mig det har gått tidigare?

Detta problem nämnde jag för ett tag sen, dock ingen som reagerade på det då. Jag har anmält det till Samsung.

Har nu haft telefonen ett tag och det är några småsaker jag stör mig på. För det första GPS eländet?!?! Har inte lyckats få igång den en enda gång... Har testat allt. Hämtar position... Inget mer... Knepigt?

Sen att svara på samtal??? Hur många ggr. som helst så tar det en evighet innan skärmen reagerar när jag ska svara. Har t.om. missat samtal pga. detta...

Jag har inte provat GPSen merän med att trycka på MAP på första sidan och där funkar det snabbt och fint? Kanske dags att du lämnar in din telefon på lagning?

Som jag nämnt sen tidigare så är inte knapparna på skärmen särskilt bra att använda, de e seeega, även när man ska lägga på. Använd de fysiska knapparna istället så går det fin fint.

Postad 15 July 2010 - 22:07

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Detta problem nämnde jag för ett tag sen, dock ingen som reagerade på det då. Jag har anmält det till Samsung.

Jag har inte provat GPSen merän med att trycka på MAP på första sidan och där funkar det snabbt och fint? Kanske dags att du lämnar in din telefon på lagning?

Som jag nämnt sen tidigare så är inte knapparna på skärmen särskilt bra att använda, de e seeega, även när man ska lägga på. Använd de fysiska knapparna istället så går det fin fint.

Knapparna på skärmen måste hållas in då det gäller samtal så man inte råkar svara/lägga på av misstag
Men håller med, Föredrar fysiska

Postad 16 July 2010 - 12:26

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Nä för jag tror inte jag har upplevt det tidigare. Ställde in på unicode istället och då kom plötsligt åäö fram i alla lägen oavsett med T9, lägg till ord eller vanligt skriva sms läge.

EDIT:
hmm. fulladdat mobil imorse. Surfade några minuter under morgonen och nu är batteriet dött sen någon timme tillbaka. Har inget igång i bakgrunden, har en väderwidget som inte ska autofresha enligt inställningarna.

Vad är det som drar så mkt!?

Redigerat av xarfez, 16 July 2010 - 12:32.

Postad 16 July 2010 - 12:41

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Nä för jag tror inte jag har upplevt det tidigare. Ställde in på unicode istället och då kom plötsligt åäö fram i alla lägen oavsett med T9, lägg till ord eller vanligt skriva sms läge.

EDIT:
hmm. fulladdat mobil imorse. Surfade några minuter under morgonen och nu är batteriet dött sen någon timme tillbaka. Har inget igång i bakgrunden, har en väderwidget som inte ska autofresha enligt inställningarna.

Vad är det som drar så mkt!?

Skumt
Att du lyckas döda det så fort är ett mirakel
Jag kan surfa hela den tiden utan att det dör så skumt skumt

Postad 16 July 2010 - 13:33

gbgare
  • gbgare
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag har nyss talat med Samsungs support och Blomsterkungen pratar i mössan när han säger att programuppdateringen är officiell. Att den kommer upp på skitprogrammet Kies (använd masslagring, mycket bättre) beror på att andra telefoner oxå får sin uppdatering där?? Det är först när den finns listad på Samsungs site som den är officiell.
Vad det gäller gps'en är den kopplad till Route 66 och fungerar bara efter man laddat ner kartor och aktiverat tjänsten! Den är gratis i 30 dagar, sen får man betala. Det kommer säkert någon gps app snart. För det jag använder gps'en till fungerar Google maps utmärkt.
Att knapparna är "sega" beror på att man ibland ska "knacka" och ibland "trycka" när man lärt sig var så fungerar det väldigt bra.
Jag gillar verkligen den här luren, filmkameran och skärmen är troligen det bästa som finns idag, ljudet i lurar fantastiskt bra. Bada verkar vara hur stabilt som helst.
Det finns siter som har appar som fungerar på Bada. Det måste vara en .jar-fil och mobilen måste vara inställd på wap. Ladda ner filen till datorn och vidare till mobilen via blåtand. Jag har nu ett sudoku och Opera mini, båda fungerar utmärkt. Men allt fungerar inte även om det står att det ska det.
Den här sidan verkar OK:
http://www.umnet.com...sung_S8500_Wave

Postad 16 July 2010 - 14:02

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Funkar Opera MIni bra? Läste nånstans att t.ex pinch zoom inte funkar och inte heller automatiskt landskapsläge?

Postad 16 July 2010 - 15:05

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Funkar Opera MIni bra? Läste nånstans att t.ex pinch zoom inte funkar och inte heller automatiskt landskapsläge?

Den funkar bra, Pinch zoom finns dock inte
Men doubleclick zoomar in till lämplig nivå och tror den har text reflow också
Installerar sig själv som ett spel
Men föredrar dolphin
Opera är väldigt mycket ivägen då den har en liten bar där nere

Så gbgare dom släpper en svensk uppdatering bara i sverige men för att dom inte släpper den på hemsidan finns den inte
Den var officiell
Dom drog tillbaks den pga något småfel i den och serverproblem enligt den där idioten Josefin, Men den går fortfarande att tanka

Har också hittat den varför det hänger sig, Den hängde sig bara på jobbet och det är pga dom interna sändarna där
Jobbar inom vården för tillfället och dom stör ut telefonen så den får riktigt svårt att välja nät på jobbet

Redigerat av Blomkungen, 16 July 2010 - 15:23.

Postad 17 July 2010 - 13:36

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Opera Mini är ju inte en Waveapp, utan ett Javaprogram som bl.a. kan köras på Waven. Därför har det inte heller samma gränssnitt som de program som är skrivna direkt för Wave/Bada. Jag installerade programmet, och tyckte att det var sådär att använda - och då gillar jag vanliga Opera på PC/Windows.

Det märkliga är ju att Opera Mini hamnar under "Spel och Mera"-ikonen. Efter att ha klurat på varför, kom jag efter att tag på att alla de spel som ligger under den ikonen är Javaspel. (Det ser man på den lilla Javaikonen som visas längst upp på skärmen när man startar programmet.) "Spel och Mera" borde alltså egentligen heta "Javaprogram".

Något annat: Jag testade att köpa ett spel från Samung Apps. Efter att ha registrerat e-postadress och kreditkort m.m. (t.ex. när man är född - varför?!) var det dags att betala. Då visar det sig att jag har fått ett "presentkort" på 112 kronor som gäller fram till september. Spelet som jag tänkte betala för blev alltså gratis, och det finns pengar kvar att köpa fler appar för. Trevligt. Men varför har inte Samsung gjort reklam för det nånstans? Eller har de det?

Förutom det gratis "Need for Speed: Shift", som folk tipsat om förut, går det alltså att skaffa några fler betalappar gratis. Passa på.

Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 18 July 2010 - 13:18.

Postad 17 July 2010 - 16:23

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag har tre versioner av Kies och inget fungerar som det skall. Ibland har jag fått upp en ikon med Wave på Kies-rutan, men oftast säger Kies att det inte finns någon ansluten apparat. Ibland kommer det en text som säger att "Förbereder för drivrutininstallation. Vänta...." Jag väntar 5-10 min, men inget händer. Ibland kommer det en ruta om att man söker efter drivrutiner, dels på min dator och dels på webben - men man finner inget.
Vad skall man göra? Min senaste version är den som Samsung anger - 10071_32_1.

Postad 18 July 2010 - 11:00

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Opera Mini är ju inte en Waveapp, utan ett Javaprogram som bl.a. kan köras på Waven. Därför har det inte heller samma gränssnitt som de program som är skrivna direkt för Wave/Bada. Jag installerade programmet, och tyckte att det var sådär att använda - och då gillar jag vanliga Opera på PC/Windows.

Det märkliga är ju att Opera Mini hamnar under "Spel och Mera"-ikonen. Efter att ha klurat på varför, kom jag efter att tag på att alla de spel som ligger under den ikonen är Javaspel. (Det ser man på den lilla Javaikonen som visas längst upp på skärmen när man startar programmet.) "Spel och Mera" borde alltså egentligen heta "Javaprogram".

Något annat: Jag testade att köpa ett spel från Samung Apps. Efter att ha registrerat e-postadress och kreditkort m.m. (t.ex. när man är född - varför?!) var det dags att betala. Då visar det sig att jag har fått ett "presentkort" på 112 kronor som gäller fram till september. Spelet som jag tänkte betala för blev alltså gratis, och det finns pengar kvar att köpa fler appar för. Trevligt. Men varför har inte Samsung gjort reklam för det nånstans? Eller har de det?

Förutom det gratis "Need för Speed: Shift", som folk tipsat om förut, går det alltså att skaffa några fler betalappar gratis. Passa på.

Det står på första sidan på samsungapps.com att man får gratis kuponger o man registrerar sig. Men jag har inte hittat mina kuponger, var hittade du dina??

Postad 18 July 2010 - 13:10

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Det står på första sidan på samsungapps.com att man får gratis kuponger o man registrerar sig. Men jag har inte hittat mina kuponger, var hittade du dina??

Ja, titta, där står det ju. Det har jag inte sett tidigare.

Jag både registrerade mig och laddade ner spelet via mobilen. När jag skulle betala hade jag två alternativ att välja på: med kreditkort eller med presentkort.

Postad 19 July 2010 - 10:47

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Var ställde du in detta?

Postad 19 July 2010 - 11:20

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Jag har tre versioner av Kies och inget fungerar som det skall. Ibland har jag fått upp en ikon med Wave på Kies-rutan, men oftast säger Kies att det inte finns någon ansluten apparat. Ibland kommer det en text som säger att "Förbereder för drivrutininstallation. Vänta...." Jag väntar 5-10 min, men inget händer. Ibland kommer det en ruta om att man söker efter drivrutiner, dels på min dator och dels på webben - men man finner inget.
Vad skall man göra? Min senaste version är den som Samsung anger - 10071_32_1.

Vid tidigare problem med Kies hade jag ringt till Samsung och fått rådet att använda det Kies som finns för Samsung Galaxy Spica. Jag gick nu till Samsungs websida och laddade ner Kies för Spica och det var 1.5.0.10024_74. När den var nerladdad och installerad ville den bli uppdaterad och då blev det 1.5.1.10062_42. Men det bästa var att alla drivrutiner installerades OK. Något som tidigare inte varit möjligt. Och därmed fungerar Kies riktigt bra!!
Nu kör jag med denna inställning en tid även fast det finns en nyare version.

Postad 19 July 2010 - 11:31

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Jag har en ljudbok som består av väldigt många mindre mp3 filer i nummerrisk ordning. Jag har inte hittat något vis att spela dessa i ordning med samsung Wave? Går man in under mediaspelaren så ser man bara Tack1, Track1, Track1, Track2, Track2 och spelar man dessa så är det helt konstig ordning på dem.

Går man in i filhanteraren så kan man se de riktiga namnen i ordning och då spela upp dem. Trycker man nästa så hoppar den rätt, men detta kan man ju inte göra var 3de min, den hoppar ju inte automatiskt?

Att sitta o tagga 500 filer för att lyssna på dem 1 gång känns inte så intressant.

Några förslag?

Postad 19 July 2010 - 14:11

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Var ställde du in detta?

Meddelande > inställningar > textmeddelande > teckenstöd.
Där har jag numera valt automatisk.

Är det bara jag som upplever lite sämre täckning med waven, speciellt efter senaste uppdateringen?

Postad 19 July 2010 - 20:18

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Är det bara jag som upplever lite sämre täckning med waven, speciellt efter senaste uppdateringen?

Har fortfarande full täckning dygnet runt förutom på jobbet då den blir störd av interna larmen och telefonin och att huset praktiskt taget är en betongbunker
Lite dystert -.-

Postad 19 July 2010 - 21:02

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Som jag nämnt så har jag sämre täckning, men det beror på att nu använder jag 3G istället för 2G som tidigare. Den försöker hålla sig till 3G så länge den kan och sen när den går över till 2G så har den nästan full täckning. Är jag dock på jobbet 1 km bort så har den full 3G teckning.

Jag har jämfört med två SonyEricsson telefoner som jag kört tidigare och det är samma teckning på waven som på dem när jag väljer att köra 3G även på SonyEricsson telefonerna.

Postad 20 July 2010 - 08:30

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag ser inget ställe där man kan välja 2G eller 3G. Jag tror att mobilen väljer 3G om den signalen är tillräckligt stark. Annars väljer den 2G.

Postad 20 July 2010 - 10:07

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Jag ser inget ställe där man kan välja 2G eller 3G. Jag tror att mobilen väljer 3G om den signalen är tillräckligt stark. Annars väljer den 2G.

inställningar
anslutningar
nätverk
nätläge
välj ditt nätverk

Postad 20 July 2010 - 11:22

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
De där med gratis kupong på App storen, hur fungerar det? Jag har skapat konto via datorn och sittat in på mina sidor men där finns inget om kuponger? Hur går jag med i tävlingen de pratar om för att få kupongen?

Postad 20 July 2010 - 11:33

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Till er som har problem med Kies så har jag lite tips ni kan prova...

Ladda hem den senaste versionen av Kies här(1.5.1.10071_32_1.exe):

http://www.samsung.c...mp;menu2=detail

What you do is this.
- Go to the program where you install Samsung KIES.
- Open te folder.
- Search those files: _rapi.dll and _ceutil.dll
- Copy both files and drop it on your dekstop.
- Now make from _rapi.dll = rapi.dll
- Now make from _ceutil.dll = ceutil.dll
- So what you did is, you removed '' _ ''
- Now take both files and drop it in the folder of KIES.
- Replace them.
- Now open Kies again and everything will work OK.

This guide is tested on Widows XP, Windows Vista and Windows 7.

Om inte det fungerar så kan ni testa detta:

Just a thought.. I kept getting MTP USB Device Failed consistently on several PC's. I found that if I remove the external micro SD card and then let it install the drivers, it worked.

This leads me to believe the MTP USB Device Failed issue is caused by an incompatibility with the external micro SD card that you have in the phone. You can still use the micro SD card normally, but if you want to use Kies, the external card seems to stop it from installing the drivers correctly to communicate with the phone.

To Fix:

Plug in the phone and when it fails, go into Device Manager and uninstall the following:

Samsung Android USB modem (located in the Modems section)
Samsung Android USB composite device (located in the Universal Serial Bus Controllers section)
MTP USB device (located in the Portable Devices section)

Don't rescan for new hardware.

Shut down the phone, remove the external micro sd card and reboot the phone.
Let the PC install the drivers.

I'm betting the drivers are successful now, and Kies connects to the phone.

Someone want to try it and advise the results?

Edit: It looks like you don't even need to remove the sdcard. Just un-mount the external sd card, plug the usb cable in, and let it do it's thing with the drivers. You'll need to reboot the phone to re-mount the sd card.

Hämtat ifrån Samsung-Firmware.webs.com

Postad 20 July 2010 - 19:34

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Xet läs 2 sidor bak ungefär

Redan postat en lösning ^^

Postad 20 July 2010 - 20:58

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Xet läs 2 sidor bak ungefär

Redan postat en lösning ^^

Oj då, jag ber om ursäkt... :P

Redigerat av Xet, 20 July 2010 - 21:00.

Postad 21 July 2010 - 07:35

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Nu börjar jag bli smått irriterad på telefonen.
Dels att den ibland låser upp sig i fickan utan anledning.

Men dag tog den priset.
Har varit med om att den även stängt av sig i fickan vilket är en omöjlighet, för det går inte att trycka in off knappen i fickan så hårt.

När jag la mig igår var den fulladdad, låste den och la den på nattduksbordet med ljudlöst läge.
När jag vaknar har den stängt av sig själv och när jag startar den var batteriet nere på 55%.
Why? WHY!?

Postad 21 July 2010 - 08:37

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Nu börjar jag bli smått irriterad på telefonen.
Dels att den ibland låser upp sig i fickan utan anledning.

Men dag tog den priset.
Har varit med om att den även stängt av sig i fickan vilket är en omöjlighet, för det går inte att trycka in off knappen i fickan så hårt.

När jag la mig igår var den fulladdad, låste den och la den på nattduksbordet med ljudlöst läge.
När jag vaknar har den stängt av sig själv och när jag startar den var batteriet nere på 55%.
Why? WHY!?

Jag börjar också bli aningen trött på detta. Jag körde med knapplåset ett tag och det motverkade en hel del ofrivilliga avstängningar men det gjorde också det mycke omständigare.

Åter igen så ringde inte telefonen i morrse trotts jag satt den på att ringa alla dagar i veckan och aktiverat alarmet. Detta är inte första gången! Allt Svenska suporten gör med alla ärenden som de inte kan ordna är att eskalera det vidare till SAMSUNG och sen hör man inte mer från dem!! Och de har ingen aning om uppdateringar. Jag fick ju för mig att de skickade ut en uppdatering för ett litet tag sen som de drog in igen på grund av deras kassa uppdaterings mjukvara. Den uppdateringen la dock bara till ÅÄÖ om jag förstod det rätt? Ingen release notes fanns att tillgå? Det börjar bli dags att strunta i Samsung Sverige och gå direkt till SAMSUNG.

Postad 21 July 2010 - 09:19

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Jag börjar också bli aningen trött på detta. Jag körde med knapplåset ett tag och det motverkade en hel del ofrivilliga avstängningar men det gjorde också det mycke omständigare.

Åter igen så ringde inte telefonen i morrse trotts jag satt den på att ringa alla dagar i veckan och aktiverat alarmet. Detta är inte första gången! Allt Svenska suporten gör med alla ärenden som de inte kan ordna är att eskalera det vidare till SAMSUNG och sen hör man inte mer från dem!! Och de har ingen aning om uppdateringar. Jag fick ju för mig att de skickade ut en uppdatering för ett litet tag sen som de drog in igen på grund av deras kassa uppdaterings mjukvara. Den uppdateringen la dock bara till ÅÄÖ om jag förstod det rätt? Ingen release notes fanns att tillgå? Det börjar bli dags att strunta i Samsung Sverige och gå direkt till SAMSUNG.

Ja det verkar som att samsung sverige är något standalone och faktiskt inte vet vad de sysslar med.

EDIT:
Scenarie: om jag skickar ett sms kl 11:00 till en vän. När jag sen får tillbaka ett svar står det att det är mottaget 09:00. Varför?

Redigerat av xarfez, 21 July 2010 - 11:03.

Postad 21 July 2010 - 13:44

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

EDIT:
Scenarie: om jag skickar ett sms kl 11:00 till en vän. När jag sen får tillbaka ett svar står det att det är mottaget 09:00. Varför?

Jag har också haft det problemet, Samsung Sveriges förslag var åter igen att nollställa telefonen vilket hjälpte.

Postad 21 July 2010 - 14:51

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Jag har också haft det problemet, Samsung Sveriges förslag var åter igen att nollställa telefonen vilket hjälpte.

hur mycket försvinner vid en nollställning?
sms? bilder? kontakter? inställningar?

Postad 21 July 2010 - 15:37

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Åter igen så ringde inte telefonen i morrse trotts jag satt den på att ringa alla dagar i veckan och aktiverat alarmet. Detta är inte första gången!

Är det när du återaktiverar en sparad alarmtid som det inte funkar? Hade det problemet tidigare också. När jag gick in i alarmmenyn och tryckte på ett sparat alarm så den lilla klockan lyste grön så larmade telefonen inte trots det.
Går nu in i en tidigare angiven alarmtid och trycker på "spara" så aktiveras larmet på riktigt. Har funkat felfritt sen jag började med den metoden.

Postad 21 July 2010 - 17:07

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Ja det verkar som att samsung sverige är något standalone och faktiskt inte vet vad de sysslar med.

EDIT:

Deras telefon är inställd på den tiden
När jag skickar till folk i england är det exakt en timme innan som i deras tidszon

Postad 21 July 2010 - 17:18

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Är det när du återaktiverar en sparad alarmtid som det inte funkar? Hade det problemet tidigare också. När jag gick in i alarmmenyn och tryckte på ett sparat alarm så den lilla klockan lyste grön så larmade telefonen inte trots det.
Går nu in i en tidigare angiven alarmtid och trycker på "spara" så aktiveras larmet på riktigt. Har funkat felfritt sen jag började med den metoden.

Tack, det ska jag prova!

Postad 21 July 2010 - 21:16

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Deras telefon är inställd på den tiden
När jag skickar till folk i england är det exakt en timme innan som i deras tidszon

Kan inte stämma, det är svenska mottagare och jag är ganska säker på att de inte har ställt in fel tid på mobilen :)

Postad 21 July 2010 - 21:26

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Kan inte stämma, det är svenska mottagare och jag är ganska säker på att de inte har ställt in fel tid på mobilen :)

Nä jag kommer nu ihåg vad problemet var. Tydligen styr stationerna som operatörerna har de tider som ska sättas på meddelandena, detta betyder att en operatör kan ha fel tider inställt medan meddelande från en annan operatör blir rätt. Låter det som detta kan vara det problem du upplever? Prova skicka ett meddelande till dig själv.

Postad 21 July 2010 - 22:05

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Nä jag kommer nu ihåg vad problemet var. Tydligen styr stationerna som operatörerna har de tider som ska sättas på meddelandena, detta betyder att en operatör kan ha fel tider inställt medan meddelande från en annan operatör blir rätt. Låter det som detta kan vara det problem du upplever? Prova skicka ett meddelande till dig själv.

Märkligt om en operatör har fel i sina stationer.
Fick rätt tid vid sms till mig själv.

Postad 23 July 2010 - 11:01

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag skulle ta emot filer från Route 66 Sync och det talas om masslagring. Men i Wave manual finns inte detta begrepp med. Är Paketdata detsamma som masslagring?

Postad 23 July 2010 - 12:31

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Jag skulle ta emot filer från Route 66 Sync och det talas om masslagring. Men i Wave manual finns inte detta begrepp med. Är Paketdata detsamma som masslagring?

Vet inte om jag förstått dig rätt, men... När du kopplar in telefonen mot datorn via USB, så får du automatiskt ett antal val på telefonen, varav masslagring är ett, Kies är ett annat, och sen finns det några till. Det är här du väljer masslagring, alltså inte i telefonens inställningar.

Postad 23 July 2010 - 14:16

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Ja, jag hittade masslagring nu. Har Du installerat Route 66? När jag skall skapa en account så får jag svaret att Navigation software not recognised.

Postad 23 July 2010 - 18:52

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Ja, jag hittade masslagring nu. Har Du installerat Route 66? När jag skall skapa en account så får jag svaret att Navigation software not recognised.

Hur skapar du account? Jag har för mig att jag gjorde det i Sync, men är inte säker...
Allt gick som på räls för mig iaf, Sync-programmet kände igen telefonen direkt (via masslagring).
Kolla på den speciella sajten för Samsung hos Route66: http://www.66.com/sa...hp?cid=SE&act=0

Förresten, har du synkroniserat licensnycklar i telefonen? Öppna Navigering, Mer, Ladda ner innehåll, Synkronisera Licensnycklar... Har för mig att jag gjorde det innan jag ens testat att koppla in telefonen i datorn?

Postad 24 July 2010 - 08:12

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att det känns som att appstoren håller på få slut på bensin?
Visst, det kommer nya varje dag, men inte särskilt mycket vettigt på vare sig svenska eller engelska...
Däremot verkar fransmän, turkar och ryssar matas med massor av appar av nån outgrundlig anledning...
Kan man se någonstans hur den här telefonen sålt i olika länder?

Postad 24 July 2010 - 08:20

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Nu har jag fått ordning på Route 66. Den lilla manualen för Wave är ganska svår att förstå. Man måste göra vissa saker i rätt ordning och efter att ha provat en mängd olika varianter så lyckas man, men har ofta inte skrivit upp alla moment för att komma dit.
Vad innebär det att synkronisera licensnycklar? Skall man ha Wave ansluten till datorn då? Masslagring? När jag kör Navigering - Mer osv får jag svaret: Anslutningsfel. Jag ansluter Wave till datorn och startar Route66-programmet.
Samma svar.

En annan sak som är konstig är att jag jämt och ständigt får en ruta med "Välj Wi-Fi AP." Jag väljer ett av förslagen som ser ut att vara min router. Skriver in lösenordet, men det hjälper inte. Rutan kommer upp ideligen.
Antenn-symbolen uppe till höger är också svart. Varför skall man välja Wi-Fi AP? Man borde ju få GPS-signaler utan att blanda in routern. Jag vill minnas att jag en gång har haft en vit antenn, men hur kom jag dit?

Postad 24 July 2010 - 08:23

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker att det känns som att appstoren håller på få slut på bensin?
Visst, det kommer nya varje dag, men inte särskilt mycket vettigt på vare sig svenska eller engelska...
Däremot verkar fransmän, turkar och ryssar matas med massor av appar av nån outgrundlig anledning...
Kan man se någonstans hur den här telefonen sålt i olika länder?

Jag tror att den har sålt ganska bra. Men den finns inte i USA, jag tror att den är avsedd för Europa och Asien, medan Galaxy 9000 skall vara för USA. Det kommer nog fler appar när app-tävlingen är slut.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.