* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
1995 svar till detta ämne
Postad 05 July 2010 - 15:15
Macknu
-
Macknu
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ja, tror det räcker egentligen, man kanske inte lyssnar varje dag heller får man ju tänka på.
Trist att man måste ha premiumkonto på spotify, trodde först att det funkade med sitt vanliga konto, men men, det är ju en väldigt bra grej.
En fråga till dock, funkar SvtPlay i denna telefonen tex? Eller är det något man får betala extra för också, som allt annat 
Vad sker om du överskrider gränsen hos 3? Jag har telias 69kr/mån, de har en 1gb gräns sen stryper de hastigheten. Trots det kan jag fortfarande utan problem klara av 3g-radio som kör på runt 100kbps. Så det kanske inte är all världens om du går över gränsen ändå?
Redigerat av Macknu, 05 July 2010 - 15:16.
Postad 05 July 2010 - 15:40
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Sorry om detta blev lite off-thread, men fick inte mycket svar i andra tråden
Efter 5 gb tex så kan man fortfarande surfa, fast hastigheten sänks betydligt.
Tror inte jag kommer göra av med mer än 5 gb egentligen, men tror inte jag ringer för 310 per månad heller så kanske värt att ja högre hastighet på internet istället, jag får fundera lite
Tack för hjälpen iaf!
Postad 05 July 2010 - 17:41
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
ok, vill testa en sak, ni som tycker batteritiden suger, vilken operatör har ni?
respektive de som tycker att batteritiden inte är så dålig.
tänkte se om det var någon skillnad på operatören.
tesen är att vissa operatörer har sämre täckning och därför får telefonen jobba mer. (risken finns att man är ute på hal is, men man måste fråga för att få svar).
Postad 05 July 2010 - 18:02
Evil Peter
-
Evil Peter
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Ah insåg att den frågan skulle komma när jag postat. Iphonen har ju högre (högst) upplösning varför 720p material i teorin skulle kunna vara grymt att se på(vill påminna om att jag rankat mediaspelare funktionen högst så "upplevelse" vid filmtittning = viktig), men då det råder stor osäkerhet hur bra den spelare 720p material i divx-format överhuvudtaget så känns det ju som om det inte spelar så blir ju fördelen rejält reducerad om man ändå inte kan använda sig av den på ett bra sätt.
Jag skulle vilja påstå att iPhone 4:s display har ett antal klara brister vad gäller filmtittande. Storleken: Det är inte bara den totala skärmytan, som ju är mindre än konkurrenterna, som kommer påverka utan iPhone har också ett konstigt aspektratio som är smalare än Android-telefonerna. Det gör att du kommer utnyttja mindre yta av skärmen vid tittande på widescreen-material och därav få större svarta kanter. Som grädde på det moset är svart den "färg" som kräver mest ström för att visas på en IPS-panel (dvs tvärtom mot OLED-varianter). Kontrasten: IPS-tekniken kräver bakgrundsbelysning för att synas, vilket gör att svart aldrig blir svart eftersom det ska lysa igenom även där. Därav blir kontrastratiot mediokra 800:1. På en Super AMOLED lyser bara de pixlar som ska visa någon färg så svart blir verkligen sann svärta. Rakt framifrån är det inte speciellt lätt att se var skärmen slutar och den svarta plasten börjar när skärmen visar svart. Färgerna: Här är det svårare att säga hur det kommer att bli men Super AMOLED ser ut att ha mer levande färger som, i kombination med kontrasten, gör att bilder blir riktigt attraktiva. Jag vet dock inte exakt hur färger blir på iPhone 4 så det enda jag kan säga med säkerhet är att färgerna är riktigt bra på Galaxy S. Utifrån de kraven du listade i det föregående inlägget så tycker jag personligen Samsung Galaxy S låter som det bästa valet. Filmer ser riktigt bra ut, telefonen har mycket god ljudkvalitet och att spola osv i filmer går blixtsnabbt.
Redigerat av Evil Peter, 05 July 2010 - 18:08.
Postad 05 July 2010 - 18:05
Evil Peter
-
Evil Peter
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
ok, vill testa en sak, ni som tycker batteritiden suger, vilken operatör har ni? respektive de som tycker att batteritiden inte är så dålig.
tänkte se om det var någon skillnad på operatören.
tesen är att vissa operatörer har sämre täckning och därför får telefonen jobba mer. (risken finns att man är ute på hal is, men man måste fråga för att få svar).
Jag behöver ladda min telefon varannan dag vilket jag är positivt överraskad över. Jag kör med Tre, fast jag är i sommarhuset där jag inte har perfekt täckning.
Postad 05 July 2010 - 18:55
Holly18
-
Holly18
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Tänkte bara fråga ifall det är någon som har tre och beställt via internet eller telefon ifall ni har fått er telefon än?
Jag beställde min i onsdags (föra veckan) och de säger att den kom in i lager i fredags... Idag måndag är den fortfarande inte skickad och de har över 500telefoner i lager. Man blir lite irriterad  Man kan ju tycka ifall man redan gör en beställning på onsdagen så ska de iallafall skicka den så sent som idag måndag. Någon som har fått sin?
Postad 05 July 2010 - 19:19
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Jag funderar på att köpa den här väskan till min Galaxy S http://cgi.ebay.com....f#ht_1837wt_911Problemet är att jag fattar inte riktigt hur det går till att handla på ebay... Det står Time left: 23d 19h (29 Jul, 201023:48:23 AEST) Vad innebär det? Måste man vänta till att tiden har gått ut innan dom skickar den? Tar man en stor risk genom att handla på ebay? Tänkte bara fråga ifall det är någon som har tre och beställt via internet eller telefon ifall ni har fått er telefon än? Jag beställde min i onsdags (föra veckan) och de säger att den kom in i lager i fredags... Idag måndag är den fortfarande inte skickad och de har över 500telefoner i lager. Man blir lite irriterad Man kan ju tycka ifall man redan gör en beställning på onsdagen så ska de iallafall skicka den så sent som idag måndag. Någon som har fått sin?
3 skrev på facebook att dom skulle börja skicka ut dom i fredags... men dom fick in Desiren samtidigt så dom kanske inte har hunnit med alla beställningar.
Postad 05 July 2010 - 19:34
Holly18
-
Holly18
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
3 skrev på facebook att dom skulle börja skicka ut dom i fredags... men dom fick in Desiren samtidigt så dom kanske inte har hunnit med alla beställningar.
[/quote]
Jag hoppas verkligen att de skickar min imorgon.. man vill ju verkligen ha den nu när man beställt den. Tack förresten för infon. Någon som har hört något liknande eller annat?
Postad 05 July 2010 - 19:55
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Jag funderar på att köpa den här väskan till min Galaxy S
http://cgi.ebay.com....f#ht_1837wt_911
Köpte denna skyddsvästen: http://www.teknikmag...pro...0L BlackBra med putsad skärm varje gång den tas fram.
Redigerat av junkan, 05 July 2010 - 19:56.
Postad 05 July 2010 - 20:06
KobaX
-
KobaX
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag funderar på att köpa den här väskan till min Galaxy S
http://cgi.ebay.com....f#ht_1837wt_911
Problemet är att jag fattar inte riktigt hur det går till att handla på ebay... Det står Time left: 23d 19h (29 Jul, 201023:48:23 AEST) Vad innebär det? Måste man vänta till att tiden har gått ut innan dom skickar den? Tar man en stor risk genom att handla på ebay?
Du trycker på "Buy It Now", på Ebay brukar man förövrigt behöva betala med PayPal till säljaren. Just den säljaren verkar bra med många bra omdömen, vilket du ser till höger under "Seller Info" och frakten till Sverige, för denna varan, är $2,95. Någon förövrigt som har några erfarenheter om hur mycket 1Mbit/s räcker till? Går det kolla på youtube smidigt utan att behöva vänta länge på att det ska laddas, samt går en hemsida att ladda i någorlunda fart?
Postad 05 July 2010 - 20:19
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Körde med webbradio i bilen idag i 7 mil utan hack faktiskt, bra jobbat TRE.
Tele 2 har på Fairshopping bekräftat att Galaxy S har problem att gå från 2G till 3G-nät, så lite bra att TRE bara har 3G numera är det då alltså trots den sämre täckningen.
Postad 05 July 2010 - 20:29
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Om någon vet några andra väskor också så får ni gärna ge förslag, får nog inhandla någon också så man inte får någon otrevlig repa =/
hur passade den från teknikmagasinet, såg ju rätt bra ut
Kommer det ut några officiella Galaxy S väskor sen?
Postad 05 July 2010 - 21:08
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Om någon vet några andra väskor också så får ni gärna ge förslag, får nog inhandla någon också så man inte får någon otrevlig repa =/
hur passade den från teknikmagasinet, såg ju rätt bra ut 
Kommer det ut några officiella Galaxy S väskor sen?
Den passar utmärkt, överdelen ligger i linje med öppningen och telefonen ligger tight i den.
DSC00145.JPG 187.46K
0 Antal nerladdningarMen glöm det där med kabinhaksfäste, det finns inte.
Redigerat av junkan, 05 July 2010 - 21:13.
Postad 05 July 2010 - 21:56
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Nu har jag beställt denna väskan: http://cgi.ebay.com....f#ht_1837wt_911samt den här: http://cgi.ebay.com....7#ht_1703wt_911till en totalkostnad av hela 172kr  Jag vet inte om jag vill ha en liggande väska eller en stående, så det fick bli 2st  men dom var ju nästan gratis med tanke på att dom skickas ifrån USA hehehe Jag kan berätta vad jag tycker om väskorna när jag får dom om ni vill...
Postad 05 July 2010 - 22:25
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Tack för tipsen, ser bra ut.
Är intresserad av den från teknikmagasinet, skall nog ta en titt på den senare.
Vad tycker ni om hörlurarna som följer med?
har ni några förslag på andra hörlurar som funkar fint får ni gärna lämna förslag.
Beställde från 3 idag så kommer sitta o räkna dagarna denna veckan
Postad 06 July 2010 - 07:58
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
då har man beställten Galaxy s med 24 mån abb från Halebop.
(funderade på att ta 3 kontantkort, då de tydligen är olåsta, men såg på täckningskartan är telias nät är snabbare där jag bor) kostnaden blev ung lika på 24 mån. (fast jag kommer nog få ågren nästa år om jag vill välja den nya iphonen, då kommer det vara surt att vara låst) det enda som jag saknar som iphone4 har är dubbla microfoner (noice cancelation), får skaffa en bluetoothheadset som har det.Övriga skillnader kan jag leva med)
får se vad som händer med gingerbreaden (Android 3) som sägs komma i Oktober.
där kommer man tydligen få välja 1280 x 760 upplösning om man har 4'' eller större. (misstänker att det inte kommer gå pga hårdvaran och penntile skärmtekniken )
Vi vet att froYo kommer, men kommer Samsung att göra något åt Ginger?
(eller får man lita på hemmakokare)
Postad 06 July 2010 - 10:48
Unregistered44335
-
Unregistered44335
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
då har man beställten Galaxy s med 24 mån abb från Halebop. (funderade på att ta 3 kontantkort, då de tydligen är olåsta, men såg på täckningskartan är telias nät är snabbare där jag bor) kostnaden blev ung lika på 24 mån. (fast jag kommer nog få ågren nästa år om jag vill välja den nya iphonen, då kommer det vara surt att vara låst) det enda som jag saknar som iphone4 har är dubbla microfoner (noice cancelation), får skaffa en bluetoothheadset som har det.Övriga skillnader kan jag leva med)
får se vad som händer med gingerbreaden (Android 3) som sägs komma i Oktober. där kommer man tydligen få välja 1280 x 760 upplösning om man har 4'' eller större. (misstänker att det inte kommer gå pga hårdvaran och penntile skärmtekniken )
Vi vet att froYo kommer, men kommer Samsung att göra något åt Ginger? (eller får man lita på hemmakokare)
>>Vi vet att froYo kommer, men kommer Samsung att göra något åt Ginger?>> I skrivande stund så har de ju bara lovat froYo, att spåna om de kommer uppgradera till Ginger är ju omöjligt att säga. Beror ju lite på vilken strategi de använder sig av. De kanske tänker att man skall köpa en ny mobil för att få de, eller så fokuserar de på ett bra rykte om sig genom att släppa många uppdateringar till sina mobiler. Vilken väg de går kan nog bara ledningen på samsung förutsäga(om ens det). Personligen så tror jag att man kommer klara sig ett bra tag med froyo.
Postad 06 July 2010 - 10:55
Unregistered44335
-
Unregistered44335
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Jag skulle vilja påstå att iPhone 4:s display har ett antal klara brister vad gäller filmtittande.
Storleken: Det är inte bara den totala skärmytan, som ju är mindre än konkurrenterna, som kommer påverka utan iPhone har också ett konstigt aspektratio som är smalare än Android-telefonerna. Det gör att du kommer utnyttja mindre yta av skärmen vid tittande på widescreen-material och därav få större svarta kanter. Som grädde på det moset är svart den "färg" som kräver mest ström för att visas på en IPS-panel (dvs tvärtom mot OLED-varianter).
Kontrasten: IPS-tekniken kräver bakgrundsbelysning för att synas, vilket gör att svart aldrig blir svart eftersom det ska lysa igenom även där. Därav blir kontrastratiot mediokra 800:1. På en Super AMOLED lyser bara de pixlar som ska visa någon färg så svart blir verkligen sann svärta. Rakt framifrån är det inte speciellt lätt att se var skärmen slutar och den svarta plasten börjar när skärmen visar svart.
Färgerna: Här är det svårare att säga hur det kommer att bli men Super AMOLED ser ut att ha mer levande färger som, i kombination med kontrasten, gör att bilder blir riktigt attraktiva. Jag vet dock inte exakt hur färger blir på iPhone 4 så det enda jag kan säga med säkerhet är att färgerna är riktigt bra på Galaxy S.
Utifrån de kraven du listade i det föregående inlägget så tycker jag personligen Samsung Galaxy S låter som det bästa valet. Filmer ser riktigt bra ut, telefonen har mycket god ljudkvalitet och att spola osv i filmer går blixtsnabbt.
Jättetack för info! (( http://www.break.com...vs-htc-evo.html )) Sorry vill verkligen inte komma in i en debatt om iphone eller inte, men den var lite rolig. Iphone är bra på sitt sätt. Samsung har sina fördelar, låt oss stanna där.
Postad 06 July 2010 - 12:10
Snoddas15
-
Snoddas15
-
Rookie
-
8 inlägg
verkar vara fint fodral...http://www.pdair.com/catalog/index.php?cPath=10100000_10000000_11000993
Redigerat av Snoddas15, 06 July 2010 - 12:17.
Postad 06 July 2010 - 12:12
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Måste säga det men Mobile AP funkar hur bra som helst, ngt jag saknat i androider sedan tidigare.
Startar den bara sedan kan man via Wi-fi surfa med laptopen mot nätet utan problem, funkar hur bra som helst!
Lysande vid strömavbrott eller på resa.
Postad 06 July 2010 - 12:19
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Hur funkar det med Wi-fin menar du? Jag är nyss insatt i denna telefon så jag har inte så bra koll än
Kunde man koppla upp sig på internet i laptopen igenom mobilen menar du? Låter händigt isåfall.
Någon bra "allmän" affär som säljer mycket väskor till mobiler, någon som vet?
Redigerat av lacunaz, 06 July 2010 - 12:22.
Postad 06 July 2010 - 12:22
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Hur funkar det med Wi-fin menar du? Jag är nyss insatt i denna telefon så jag har inte så bra koll än 
Kunde man koppla upp sig på internet i laptopen igenom mobilen menar du? Låter händigt isåfall.
Japp så är det! Du surfar genom mobilens abonnemang via Wi-fi från laptopen eller vad det nu må vara så länge den har wi-fi och kan koppla upp sig mot telefonen med säkerhetslösningen WEP. DLNA i telefonen är heller ingen tråkig finess, den klarar att spela det mesta från min NAS i nätverket hemma även HD-program med .mkv container.
Redigerat av junkan, 06 July 2010 - 12:23.
Postad 06 July 2010 - 12:28
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Någon bra "allmän" affär som säljer mycket väskor till mobiler, någon som vet?
Jag hittade ingen som passade till Galaxyn... man kan använda väskor som är anpassade till SE X10 i nödfall om man inte vill beställa ifrån andra sidan jordklotet som jag har gjort. Om man inte bryr sig om att det är en SE-logga på så kan du ju köpa en orginalväska som är till X10:an
Postad 06 July 2010 - 12:31
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Tack för tipsen.
Siba hade en del väskor får jag säga, fanns en där med 125 - 88 i mått, verkar rätt bra 
Samma som fanns på teknikmagasinet.
Postad 06 July 2010 - 14:33
borjeboy
-
borjeboy
-
Användare
-
-
234 inlägg
hej, jag funderar på att köpa denna mobilen men jag undrar hur samsung är när det kommer till mobiler (jag vet att dom äger när det är tv).
Sedan undrar jag också om någon testat kameran hur är den? vet att den ju inte har blixt men frågan är om det behövs eller om den ändå klarar av att ta någorlunda bra bilder
Postad 06 July 2010 - 15:08
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
hej, jag funderar på att köpa denna mobilen men jag undrar hur samsung är när det kommer till mobiler (jag vet att dom äger när det är tv).
Sedan undrar jag också om någon testat kameran hur är den? vet att den ju inte har blixt men frågan är om det behövs eller om den ändå klarar av att ta någorlunda bra bilder
Jag tycker själv att det är nog den bästa du kan köpa just nu, förutom att den inte har en blixt till kameran. Förutom det så har den ungefär samma innehåll som ihpone 4 och HTC Desire fast lite bättre =) Min åsikt då, enligt tester jag har läst så har den bäst kamera av om man jämnför med HTC Desire (kom 3a) och Iphone 4 (kom 2a) Hoppas detta förklarade nått iaf.
Postad 06 July 2010 - 16:42
Holly18
-
Holly18
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
JIIIIPPPPIIIII De har äntligen skickat min telefon så man hoppas kunna sätta tänderna i den imorgon eller på torsdag.
Återkommer med info hur jag tycker den funkar med internet m.m. Skaffade surf på tre och ska se hur det fungerar. Har 5gb surf och när eller om ifall du surfar upp det kan du ändå fortsätta surfa fast bara i 200kb (ungefär) men det kostar inget extra. Helt ok tycker jag.
Redigerat av Holly18, 06 July 2010 - 16:45.
Postad 06 July 2010 - 17:07
Evil Peter
-
Evil Peter
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Jag tycker själv att det är nog den bästa du kan köpa just nu, förutom att den inte har en blixt till kameran. Förutom det så har den ungefär samma innehåll som ihpone 4 och HTC Desire fast lite bättre =)
Min åsikt då, enligt tester jag har läst så har den bäst kamera av om man jämnför med HTC Desire (kom 3a) och Iphone 4 (kom 2a)
Hoppas detta förklarade nått iaf. 
Har du någon länk till det testet? Det skulle vara kul att se ett bra jämförande test.
Postad 06 July 2010 - 17:08
borjeboy
-
borjeboy
-
Användare
-
-
234 inlägg
Jag tycker själv att det är nog den bästa du kan köpa just nu, förutom att den inte har en blixt till kameran. Förutom det så har den ungefär samma innehåll som ihpone 4 och HTC Desire fast lite bättre =)
Min åsikt då, enligt tester jag har läst så har den bäst kamera av om man jämnför med HTC Desire (kom 3a) och Iphone 4 (kom 2a)
Hoppas detta förklarade nått iaf. 
ah, det låter bra, vet man att man skall ta kort tar man ju med den vanliga kameran men ibland händer oförutsedda saker... Vidare så har jag lekt lite med den i malaysia men där hade den 16gb minne, varför hittar jag inte det på prisjakt? och vart finns den med 16gb minne? tyskland? dock kanske inget som behövs då det finns minneskort till den..
Postad 06 July 2010 - 17:13
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
ah, det låter bra, vet man att man skall ta kort tar man ju med den vanliga kameran men ibland händer oförutsedda saker...
Vidare så har jag lekt lite med den i malaysia men där hade den 16gb minne, varför hittar jag inte det på prisjakt? och vart finns den med 16gb minne? tyskland? dock kanske inget som behövs då det finns minneskort till den..
Modellen med 16gb minne är inte aktuell för den svenska marknaden...
Postad 06 July 2010 - 17:16
borjeboy
-
borjeboy
-
Användare
-
-
234 inlägg
tyoiskt,,, för övrigt stämmer detta Ett laddat batteri klarar att spela upp till hela 100 timmar musik och mobilen hjälper dig hitta både titel och artist på låtar via en gigantisk musikdatabas.
Det är ju i sådanafall grymt mycket bättre än min gamla ipod som fixar typ 8timmar..
Antar att mp3 funktionen och ljudet i telefonen är bra samt att man kan ställa in EQ osv..
Postad 06 July 2010 - 18:15
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Modellen med 16gb minne är inte aktuell för den svenska marknaden...
Men bli inte ledsen över det, du kan alltid köpa extra minne och sätta in i den.
Postad 06 July 2010 - 18:28
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Här är ett genomgående test: (på engelska) GSM Arena
Postad 06 July 2010 - 18:41
borjeboy
-
borjeboy
-
Användare
-
-
234 inlägg
Här är ett genomgående test: (på engelska)
GSM Arena
härligt att läsa det verkar ju som att det inte finns mycket negativt där alls citerar:"Not only does the Galaxy have a performance edge over its competitors, it's probably better too in terms of usability thanks to TouchWiz. And the majestic Super AMOLED display is a great reason on its own to buy the Galaxy. Be warned though, you're unlikely to ever go back to TFT again. Meaning that at this point, the question to ask yourself is whether you're ready for a long-term affair with Samsung. If you are looking for the ultimate Android device, there are very few things really to make you consider another handset." citerar från Iphone 4g recensionen :"The newly released Samsung I9000 Galaxy S is the first device to go head-to-head with the new iPhone. Samsung’s Super AMOLED screen, similar hardware and camera plus the great Android OS v2.1 inside are just the start of the Galaxy S feature list. It’s exactly the phone for those who don’t like being told what they can or cannot do with their devices. Yes, its plastic case makes it feel cheaper, but there’s no denying that the Galaxy S IS less expensive than the iPhone 4". Mer intressant någon som vet när Froyo (android 2.2) kommer rullas ut på samsungen?
Redigerat av borjeboy, 06 July 2010 - 18:45.
Postad 06 July 2010 - 19:10
Evil Peter
-
Evil Peter
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Mer intressant någon som vet när Froyo (android 2.2) kommer rullas ut på samsungen?
Inofficiellt har jag hört att de siktar på augusti.
Postad 06 July 2010 - 20:40
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
funderar på om man skulle skaffa en bumbersticker i gummi för att komma runt plastigheten (då kanske den blir bättre att hålla i. det ultimata skulle givetvis vara läderkänslan på baksidan av SE p1i. (en gummiram runt om och på baksidan)
frågan är har ni sett någon sådan ännu? (iphone förväntas ha, men de säljer ju i större upplagor)
Postad 06 July 2010 - 20:50
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Har inte kommit mycket än till samsungen vad jag vet iaf.
Någon som vet varför det är så magert med recensioner på Samsung Galaxy S nu? Den har ju varit ute på marknaden lite nu iaf, har knappt skådat en svensk recension än.
Postad 06 July 2010 - 20:53
ekke
-
ekke
-
Veteran
-
-
2466 inlägg
Midsommar har varit ivägen.
Swedroid kommer snart med sin iaf.
Postad 06 July 2010 - 21:09
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Härligt att höra, finns en del jämnförelse videos och korta recensioner på youtube som man kan spana in sålänge iaf
Postad 06 July 2010 - 21:11
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
kommer snart att få min telefon (skickades idag, så det tar nog 2-3 dagar innan jag får den)
på market:
jag vill ha följande applikationer: (helst gratis, men kvaliten är viktigare, får gärna se snyggt ut också)
A) Kassaskåps applikation där jag kan förvara koder krypterat med lösenord. (ex visakort, bibliotekskort, kod för att avvaktivera larmet osv), bör gå att kunna ha uppdelat i grupper så man med ikoner kan se vilken typ det är)
 navigator, tills googles navigator släpps i Sverige så skulle det vara bra med en lösning med färdiginstallerade kartor.
C) Träningsplotare. ska kunna rita med god exakthet på kartor när man springer/cyklar räkna ut hur mycket man förbränner och man skall kunna jämföra resultat osv.
D) nummerpresentatör, skall ge namn på den som ringer, gärna så man kan importera till kontakter också.
vore bra om man kunde få motsvarande bästa från applestore så man kan se vad det är som är skillnaden i utbud. (om man hade köpt en iphone istället)
ide: google borde göra en konverterare som tar källkoden för en iphone app och sedan gör om den så den kan köras på android. (eller varför inte en virtuell maskin man kan knäppa igång om man vill leka med iphone os)
Postad 06 July 2010 - 21:21
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Min skickades idag också
Var/vad beställde du om man får fråga, lite nyfiken för finns så mycket olika erbjudanden.
Postad 06 July 2010 - 21:28
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Min skickades idag också 
Var/vad beställde du om man får fråga, lite nyfiken för finns så mycket olika erbjudanden. 
halebop, tänkte ta kontokort med tre, men hade inte turbo+ hastighet där jag bor. räknar att jag kommer betala ung lika mycket på 2 år.
Postad 06 July 2010 - 21:40
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Ah ok, jo det blev 3 för mig,
399:- Månaden, ringa för 310 och surfa kosta 89. Ingen kostnad för mobilen, tycker de va rätt schysst deal.
Vi får hoppas att vi är nöjda på fredag då
Postad 06 July 2010 - 21:46
Macknu
-
Macknu
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
kommer snart att få min telefon (skickades idag, så det tar nog 2-3 dagar innan jag får den)
på market:
jag vill ha följande applikationer: (helst gratis, men kvaliten är viktigare, får gärna se snyggt ut också)
A) Kassaskåps applikation där jag kan förvara koder krypterat med lösenord. (ex visakort, bibliotekskort, kod för att avvaktivera larmet osv), bör gå att kunna ha uppdelat i grupper så man med ikoner kan se vilken typ det är)
navigator, tills googles navigator släpps i Sverige så skulle det vara bra med en lösning med färdiginstallerade kartor.
C) Träningsplotare. ska kunna rita med god exakthet på kartor när man springer/cyklar räkna ut hur mycket man förbränner och man skall kunna jämföra resultat osv.
D) nummerpresentatör, skall ge namn på den som ringer, gärna så man kan importera till kontakter också.
vore bra om man kunde få motsvarande bästa från applestore så man kan se vad det är som är skillnaden i utbud. (om man hade köpt en iphone istället)
ide: google borde göra en konverterare som tar källkoden för en iphone app och sedan gör om den så den kan köras på android. (eller varför inte en virtuell maskin man kan knäppa igång om man vill leka med iphone os)
Om det är bästa eller ej vet jag ej men de klarar mina behov. a. använder keeper där, funkar bra, gott betyg och många nerladdningar. b. Finns ju inga gratis men du har ju google maps. Annars finns navigon. c. Runkeeper funkar väldigt bra där tycker jag också bra betyg och många nerladdningar. d.Vem ringde tycker jag funkar utmärkt, ringer någon så ploppar namnet upp på vem eller vilket företag. Vill du spara numret är det ju sen bara gå in i samtal och klicka på numret.
Postad 06 July 2010 - 21:59
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
på market:
A. Ingen aning B. Co-pilot funkar bra och kostar runt 250-300:- C. Cardio trainer D. Eniro app.
Postad 06 July 2010 - 23:05
borjeboy
-
borjeboy
-
Användare
-
-
234 inlägg
såg precis detta http://cgi.ebay.com/...0#ht_6920wt_954 silikon skins skydd till telefonen och invisible sheilds finns ute i USA, förhoppningsvis kommer dom hit också
Postad 06 July 2010 - 23:54
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
silikonskinsen kommer jag nog inte inhandla, smart grej men tyckte dom va rätt fula
Dock invisible shield hoppas man ju att det kommer till sverige snart, skulle varit bra, blir dock mobil väska sålänge så det inte blir några repor än iaf.
Postad 07 July 2010 - 06:30
jwn73
-
jwn73
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej !
Någon som testat någon bra ciggkabel / Bilhållare ?
När jag använder en USB adapter i cigguttaget och laddar via datakabeln, så laddar den ju telefonen..
Men när jag kör Copilot så verkar den dra mera ström än den klarar av att ladda...
Någon som kan bekräfta detta ??
Postad 07 July 2010 - 06:51
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Vad silikonskinsen kommer jag nog inte inhandla, smart grej men tyckte dom va rätt fula 
Dock invisible shield hoppas man ju att det kommer till sverige snart, skulle varit bra, blir dock mobil väska sålänge så det inte blir några repor än iaf.
vad ska man med skydd till? Min N5800 repades direkt I fickan medan denna inte har fått en repa. Skärmen verkar enorm tålig.
Postad 07 July 2010 - 07:02
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
såg precis detta http://cgi.ebay.com/...0#ht_6920wt_954 silikon skins skydd till telefonen och invisible sheilds finns ute i USA, förhoppningsvis kommer dom hit också
Har funderat på sådana för att göra den mer greppvänlig. (har inte hållit i mobilen än men tror att plasten gör den ganska hal). lite dyrt att beställa just nu, men har för mig man brukar se motsvarande på kringresande marknader. Är skärmen reptålig eller bör man skaffa skyddsplast?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|