* Officiell tråd - HTC Desire *
3018 svar till detta ämne
Postad 18 April 2010 - 10:45
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Har nu kollat med Telia och tydligen så har jag ett så gammalt simkort att jag behövde ett nytt för att få 3G att fungera. Mitt simkort är nog säkert över 10 år gammalt...det var nog dags för ett nytt 
Precis fick "förnya" mitt simkort första gången jag skulle använda 3G en gång i tiden. Fasen,vill me ha dollares så man kan inskaffa skiten =( Jobbigt att bara sitta och suckta i tråden....
Postad 18 April 2010 - 10:56
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Jag kör med denna: http://forum.xda-dev...ad.php?t=661542 Funkar felfritt på Desire o Nexus
Den där såg helt klart intressant ut! Men jag får inte till det. tar hem zip-filen och packar upp den. När jag sen klicka på.apk-filen och väljer installera så kommer det efter en liten stund upp nåt i stil med "applikationen installerades inte". Nåt trick man måste göra?
Postad 18 April 2010 - 11:07
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Den där såg helt klart intressant ut! Men jag får inte till det. tar hem zip-filen och packar upp den. När jag sen klicka på.apk-filen och väljer installera så kommer det efter en liten stund upp nåt i stil med "applikationen installerades inte". Nåt trick man måste göra? 
Du måste signa apk'n. Fixade det åt dig: http://www.4shared.c.../_3__Music.html
Postad 18 April 2010 - 11:21
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Du måste signa apk'n. Fixade det åt dig: http://www.4shared.c.../_3__Music.html
Å fy f-n, man tackar! Nu funkar det som det ska! Men det verkar ju bli en liten konflikt i telefonen avseende vilken spelare som skall nyttjas å man får upp en fråga så fort den ska göra nåt med mp3'orna. Om man nu kryssar i att alltid använda denna spelare, var ställer man om till den gamla igen (om man nu skulle vilja). Har genom åren lärt mig att kryssa i en kryssruta kan ta dagar/veckor att få ogjort
Postad 18 April 2010 - 11:32
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Å fy f-n, man tackar! Nu funkar det som det ska! Men det verkar ju bli en liten konflikt i telefonen avseende vilken spelare som skall nyttjas å man får upp en fråga så fort den ska göra nåt med mp3'orna. Om man nu kryssar i att alltid använda denna spelare, var ställer man om till den gamla igen (om man nu skulle vilja). Har genom åren lärt mig att kryssa i en kryssruta kan ta dagar/veckor att få ogjort 
Default-val av applikationer kan man nollställa genom att gå in i Applications -> Manage applications, välja appet i fråga och trycka på "Clear defaults".
Postad 18 April 2010 - 11:37
jpa666
-
jpa666
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Tjenis! Har haft min Desire nu i ca 3 dgr och måste säga att den är helt underbar! Men har ett litet ilandsproblem... på homesidans weatherapp. så hittar den ej min stad utan det står bara Sverige(current).... Det skumma är att när jag kommer till tyskland och travemunde så funkar det klockrent hela vägen...(jobbar på båt).... Hela vägen förbi danmark och Mön så ändrar den sig men när vi kommer till trelleborg så inte fasiken kommer trelleborg upp utan Sverige bara.... Har läst att det verkar vara en hel del andra som har samma "problem"... http://forum.xda-dev...ad.php?t=665405Fungerar det för er andra?
Postad 18 April 2010 - 11:48
Unregisteredf93cd07d
-
Unregisteredf93cd07d
-
Användare
-
-
142 inlägg
Tjenis! Har haft min Desire nu i ca 3 dgr och måste säga att den är helt underbar!
Men har ett litet ilandsproblem... på homesidans weatherapp. så hittar den ej min stad utan det står bara Sverige(current).... Det skumma är att när jag kommer till tyskland och travemunde så funkar det klockrent hela vägen...(jobbar på båt).... Hela vägen förbi danmark och Mön så ändrar den sig men när vi kommer till trelleborg så inte fasiken kommer trelleborg upp utan Sverige bara.... Har läst att det verkar vara en hel del andra som har samma "problem"...
http://forum.xda-dev...ad.php?t=665405
Fungerar det för er andra?
Har för mig att jag läst här i tråden att det fixar sig om man tar bort och lägger till appen igen, då ska stad vara valbart och visas. https://www.minhembi...s...t&p=2866273
Redigerat av Unregisteredf93cd07d, 18 April 2010 - 11:51.
Postad 18 April 2010 - 11:52
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Default-val av applikationer kan man nollställa genom att gå in i Applications -> Manage applications, välja appet i fråga och trycka på "Clear defaults".
A det e ju helt underbart. En får tacke å bocke. Ännu ett "projekt" avslutat på DISAIJE'n
Postad 18 April 2010 - 12:01
jpa666
-
jpa666
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Har för mig att jag läst här i tråden att det fixar sig om man tar bort och lägger till appen igen, då ska stad vara valbart och visas.
https://www.minhembi...s...t&p=2866273
Jo,det funkar om jag t.ex lägger till trelleborg men nu menar jag när man väljer "aktuell position" i valet av städer... då står det bara "Sverige aktuell"....
Postad 18 April 2010 - 12:04
maerd
-
maerd
-
Användare
-
-
168 inlägg
Tjenis! Har haft min Desire nu i ca 3 dgr och måste säga att den är helt underbar!
Men har ett litet ilandsproblem... på homesidans weatherapp. så hittar den ej min stad utan det står bara Sverige(current).... Det skumma är att när jag kommer till tyskland och travemunde så funkar det klockrent hela vägen...(jobbar på båt).... Hela vägen förbi danmark och Mön så ändrar den sig men när vi kommer till trelleborg så inte fasiken kommer trelleborg upp utan Sverige bara.... Har läst att det verkar vara en hel del andra som har samma "problem"...
http://forum.xda-dev...ad.php?t=665405
Fungerar det för er andra?
Själv tycker jag det är överkurs om man ska behöva ha en väderprognos från en plats där man befinner sig  Men hur som helst så vill man att applicationen ska funka som den ska. Så även jag.
Postad 18 April 2010 - 12:09
jpa666
-
jpa666
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Själv tycker jag det är överkurs om man ska behöva ha en väderprognos från en plats där man befinner sig  Men hur som helst så vill man att applicationen ska funka som den ska. Så även jag.
Javisst är det "uberkurs" men fan irriterande iom att det funkar överallt annars... men när båten kommer till Trelleborg så står det bara Sverige... Trelleborg finns jhu på kartan...tror jag... 
Postad 18 April 2010 - 12:18
Nikandros
-
Nikandros
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Är det någon som vet hur lång garanti Desire har?
Postad 18 April 2010 - 12:34
brynte5
-
brynte5
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Finns kontakterna (och kalendern) i ditt gmail-konto som du anger när du startar Desire första gången så synckas dom automatiskt till telefonen. Sen om du lägger till eller ändrar en kontakt på gmail eller telefonen så synckas det också automatiskt, inget man behöver tänka på
låter bra det:) problemet är bara att få in dom till mitt gmail-konto (var ska man lägga filerna med kontakter, kalender och sms, tex)... Med Google Sync borde du kunna synca din N95 direkt med google.
http://www.google.com/mobile/sync/
ska kolla upp det där! tackar för tipset:) www.zyb.com fixar det
tackar:) nackdelen är väl ev att man lägger upp info på nätet och det försöker jag undvika, så gott det går... men om dom andra tipsen misslyckas, blir det till att testa detta oxå  men det fixar väl bara kontakterna isf (kollade bara lite snabbt)? Jag skrev ju en guide för ett par dar sen i den här tråden.
läste den allt, men minns att jag tänkte att den var lite för avancerad för mej, så den gick tyvärr bort;) läste den nu igen och jag tror nog att jag kanske fixar att följa den iaf, förutom den delen om att importera alla kalenderhändelser... skulle uppskatta mycket, om du gjorde (iaf den delen) lite mer som "step by step", typ (fast i ännu mindre steg, alltså)! för såna som mej, som inte är så insatta i sånt där;) Är det någon som vet hur lång garanti Desire har?
köpte min på expert och på mitt kvitto står det iaf 1 års garanti!
Postad 18 April 2010 - 13:02
Killen99
-
Killen99
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Läste om nått ställe som hade 2år garanti
Postad 18 April 2010 - 13:06
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Som med all hemelektronik är det 3 års EU-lagstadgad garanti mot fabrikationsfel.
Postad 18 April 2010 - 13:07
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Någon här som har testat detta? Ett moddat HTC Sense-tangentbord med stöd för voice input (speech-to-text) och en del annat trevligt! Jag väntar fortfarande på min Desire (beställd via jobbet)... HTC IME Mod Keyboard with Voice Input is now working with HTC Desire!!!http://forum.xda-dev...ad.php?t=663608Han som fixat det verkar dessutom vara svensk http://forum.xda-dev...ad.php?t=624416Endast stöd för amerikansk engelska men tydligen finns det även en betaserver för tyska.
Redigerat av Cthugha, 18 April 2010 - 13:09.
Postad 18 April 2010 - 13:13
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Någon här som har testat detta? Ett moddat HTC Sense-tangentbord med stöd för voice input (speech-to-text) och en del annat trevligt! Jag väntar fortfarande på min Desire (beställd via jobbet)...
HTC IME Mod Keyboard with Voice Input is now working with HTC Desire!!! http://forum.xda-dev...ad.php?t=663608
Han som fixat det verkar dessutom vara svensk  http://forum.xda-dev...ad.php?t=624416
Endast stöd för amerikansk engelska men tydligen finns det även en betaserver för tyska.
Funkar klockrent har det i N1.Här har du tagentbordet http://www.hallerud....sl_hires_24.zip
Redigerat av Ramboline, 18 April 2010 - 13:40.
Postad 18 April 2010 - 13:24
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Funkar klockrent har det i N1.Kolla på swedroid där tog jag hem det
Ramboline! Vad använder du för navigatorprogram, om du anv. något, el. någon annan? Har inte blivit ricktigt klok på vad jag skall lägga in. Vill ha ett bra, vill så klart inte hålla på att byta och trixa sen, det kostar lite också. Verkar lite som CoPilot är bra, men vet inte, man får väl inte någon testperiod heller, el.
Postad 18 April 2010 - 13:42
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Ramboline! Vad använder du för navigatorprogram, om du anv. något, el. någon annan? Har inte blivit ricktigt klok på vad jag skall lägga in. Vill ha ett bra, vill så klart inte hålla på att byta och trixa sen, det kostar lite också. Verkar lite som CoPilot är bra, men vet inte, man får väl inte någon testperiod heller, el.
Använder Navigon,kostar en slant men är nöjd med det.Funkar kanon.Är du nöjd med Desiren?
Postad 18 April 2010 - 13:53
Nikandros
-
Nikandros
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Vet ni ifall tele2s mobilsurf small 200mb / månad räcker för att surfa lite + allt mobilen gör i standby (mail, facebook, väder osv)
Jag kommer att surfa mest på skolan och hemma och på bägge ställena finns wifi och jag undrar då hur långt det räcker. Har sett på tele2s hemsida att det räcker till dittan och dattan men vill gärna veta av någon som har telefonen:
Tack på förhand!
Postad 18 April 2010 - 14:00
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Vet ni ifall tele2s mobilsurf small 200mb / månad räcker för att surfa lite + allt mobilen gör i standby (mail, facebook, väder osv)
Jag kommer att surfa mest på skolan och hemma och på bägge ställena finns wifi och jag undrar då hur långt det räcker. Har sett på tele2s hemsida att det räcker till dittan och dattan men vill gärna veta av någon som har telefonen:
Tack på förhand!
Om det räcker kan nog bara du svara på  Du kan ju börja med small och uppgradera om du märker att det inte kommer funka i längden. nån som har tips på ngn bra taskmanager, alla jag provat suger.. 
Vilka har du provat? Jag kör med Advanced Task Killer, funkar bra för ändamålet, tycker jag. Använder den inte galet ofta dock.
Postad 18 April 2010 - 14:00
Ume-Anders
-
Ume-Anders
-
Användare
-
-
105 inlägg
Använder Navigon,kostar en slant men är nöjd med det.Funkar kanon.Är du nöjd med Desiren?
Har du kunnat betala för Navigon? Om jag går in i Navigon Fresh så finns det ingen möjlighet att köpa den vägen...
Postad 18 April 2010 - 14:03
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Mycket nöjd. Var iofs. nöjd med Spican också, men går inte att jämföra med Desiren. Snabbare, bättre skärm framförallt så mycket lättare, snabbare, skönare att skriva på. Ja, så klart allt är så mycket bättre. Möjligen är batteritiden bättre på Spican.
Postad 18 April 2010 - 14:12
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Det är mycket snack om väderappen som bara visar "Sverige" och jag är också en av dem som stör mig på det och inte får det bättre av att ta bort den och lägga till en ny. Finns det någon annan väderapp som kanske rent av är bättre för oss svenskar? Som har väderdata även för mindre byar? Närmaste ort jag hittat är ett par mil bort och har ofta annat väder än här pga geografin. Vad händer om man mot förmodan skrivit in olika saker i respektive adress, säg annorlunda adress. Vilken "vinner"? ..... Jag är ju lite osocial ( ) å hänger inte på facebook och sånt, utan vill ha mina kontakter i telefonen samt nyttja gmail som mail-konto, men då får jag ibland upp det här med att länka kontakter. Kan en lösning vara att helt enkelt radera kontakterna på gmail och sålunda endast bara ha telefonkontakter? Blir ju iofs jobbigt om man nu skulle gmail'a utan telefonen i närheten med alla adresser och så...
Jag är också ny på detta men vad jag fattat så ska den senast ändrade infon vinna om det uppstår konflikt. Men när jag gjorde en test att ändra en uppgift i telefonen och sedan synka så verkade det dock som att Gmail hade prioritet. Men jag är ganska säker på att jag gjort något fel, verkar ju vansinne om man inte ska kunne göra en ändring via mobilen som sedan slår igenom på Gmail servern. Att du får upp en fråga om att länka kontakter är när kontakter du har på olika ställen har en gemensam nämnare t.ex ett telefon nummer, epostadress osv. Det betyder i princip bara att telefonen vet att dessa hör ihop, inte att all data sparas på ett gemensamt ställe. Även om du bara använder Gmail för sporadisk mail kan det ju vara vettigt att ha dina kontakter där och synka dem med telefonen, då har du ju dem kvar ifall det skulle hända något med telefonen. Jag har själv använt Gmail i många år men från en lokal POP3 klient (Thunderbird) där jag haft en lokal kontaktlista, medans jag varken haft mail eller kontakter online på Gmail servern. Samtidigt har jag haft en helt annan kontaktlista i min gamla mobiltelefon. Så när jag nu fick min Desire som är min första smartphone och den ska vara med och synka så tog jag tillfället i akt att en gång för alla organisera det bättre genom att flytta alla mail och kontakter till en gemensam punkt, Gmail servern. Jag städade bort alla gamla mail som jag inte behövde spara och laddade upp resten till Gmail via IMAP. Eftersom jag hade 2 separata kontaktlistor som båda var lite röriga och inte helt up2date valde jag att lägga upp allt manuellt från grunden i Gmails kontaktlista. Sedan synkade jag min tomma Desire mot Gmail och fick en snygg och prydlig kontaktlista. Det var flera timmar jobb men väl värt det i mitt fall. Nu känner jag att jag har allt välorganiserat på ett gemensamt ställe som jag kan nå från mobilen eller vilken dator som helst med Internetuppkoppling. nån som har tips på ngn bra taskmanager, alla jag provat suger.. 
Jag är helt ny på Android men den jag har tänkt ge en chans är i alla fall ASTRO. Jag tog ner den i egenskap av filhanterare men den visade sig även ha backup och taskmanager funktioner som verkar vettiga, har inte hunnit testa så mycket dock.
Postad 18 April 2010 - 14:24
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Har du kunnat betala för Navigon? Om jag går in i Navigon Fresh så finns det ingen möjlighet att köpa den vägen...
Kan man inte köpa det direkt från Navigons hemsida då? Finns ju även en trail att ladda ner. Navigon MobileFinns ju på shoppen, Navigon shoppen
Postad 18 April 2010 - 14:36
Unregistereded9fde8c
-
Unregistereded9fde8c
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
lite OT men
köpte en Legend till tanten idag
den känns faktiskt mkt mkt trevligare i handen än min Desire
sen har den ju bättre batteritid oxå
hastighets mässigt märker jag ingenting
Postad 18 April 2010 - 14:47
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Du har en trial i butiken använd den.Du testar först i 30 dagar.
Postad 18 April 2010 - 14:48
Peter B
-
Peter B
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Hur tycker ni kameran är?
Är det enkelt att ta bilder?
Bildkvaliteten, hur är den?
Postad 18 April 2010 - 14:50
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Det är mycket snack om väderappen som bara visar "Sverige" och jag är också en av dem som stör mig på det och inte får det bättre av att ta bort den och lägga till en ny. Finns det någon annan väderapp som kanske rent av är bättre för oss svenskar? Som har väderdata även för mindre byar? Närmaste ort jag hittat är ett par mil bort och har ofta annat väder än här pga geografin.
Jag är också ny på detta men vad jag fattat så ska den senast ändrade infon vinna om det uppstår konflikt. Men när jag gjorde en test att ändra en uppgift i telefonen och sedan synka så verkade det dock som att Gmail hade prioritet. Men jag är ganska säker på att jag gjort något fel, verkar ju vansinne om man inte ska kunne göra en ändring via mobilen som sedan slår igenom på Gmail servern.
Att du får upp en fråga om att länka kontakter är när kontakter du har på olika ställen har en gemensam nämnare t.ex ett telefon nummer, epostadress osv. Det betyder i princip bara att telefonen vet att dessa hör ihop, inte att all data sparas på ett gemensamt ställe.
Även om du bara använder Gmail för sporadisk mail kan det ju vara vettigt att ha dina kontakter där och synka dem med telefonen, då har du ju dem kvar ifall det skulle hända något med telefonen. Jag har själv använt Gmail i många år men från en lokal POP3 klient (Thunderbird) där jag haft en lokal kontaktlista, medans jag varken haft mail eller kontakter online på Gmail servern. Samtidigt har jag haft en helt annan kontaktlista i min gamla mobiltelefon.
Så när jag nu fick min Desire som är min första smartphone och den ska vara med och synka så tog jag tillfället i akt att en gång för alla organisera det bättre genom att flytta alla mail och kontakter till en gemensam punkt, Gmail servern.
Jag städade bort alla gamla mail som jag inte behövde spara och laddade upp resten till Gmail via IMAP. Eftersom jag hade 2 separata kontaktlistor som båda var lite röriga och inte helt up2date valde jag att lägga upp allt manuellt från grunden i Gmails kontaktlista. Sedan synkade jag min tomma Desire mot Gmail och fick en snygg och prydlig kontaktlista.
Det var flera timmar jobb men väl värt det i mitt fall. Nu känner jag att jag har allt välorganiserat på ett gemensamt ställe som jag kan nå från mobilen eller vilken dator som helst med Internetuppkoppling.
Jag är helt ny på Android men den jag har tänkt ge en chans är i alla fall ASTRO. Jag tog ner den i egenskap av filhanterare men den visade sig även ha backup och taskmanager funktioner som verkar vettiga, har inte hunnit testa så mycket dock.
Använder snowstorm,tar vädret från yr.Tar alla små städer.
Postad 18 April 2010 - 14:52
Nikandros
-
Nikandros
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hur länge bör man ladda telefonen första gången? Och ska den vara avstängd då?
Postad 18 April 2010 - 14:56
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Från Navigons hemsida så det finns en provversion som du kan ladda hem från Android Marketplace. Finns inte i svensk version än. Lycka till! NAVIGON MobileNavigator för Android Viktig information Stödjer Androids operativsystem 1.5, 1.6, 2.0, 2.1 Upplösningar som stöds: 320x480 ; 480x320 ; 480x800 ; 800x480 ; 480x854 ; 854x480 För att kunna installera MobileNavigator 7 på din mobil behöver du upp till 1.75 GB ledigt minnesutrymme, beroende på kartkonfigurering. Under den kostnadsfria testperioden på 30 dagar krävs Internetuppkoppling varje gång du startar MobileNavigator 7. Internetuppkoppling och nedladdning av data kan ge upphov till extra kostnader. Informera dig om dessa kostnader hos din mobilleverantör. Språk: engelska (amerikansk och brittisk), franska, tyska, italienska, spanska, holländska, turkiska, polska, ryska, tjeckiska För att kunna fortsätta använda MobileNavigator i full omfattning kan du köpa den enkelt i vår nätbutik när testperioden på 30 dagar löpt ut. Try and Buy-versionen finns endast för nedladdning via Android Marketplace.
Redigerat av RedMarathon, 18 April 2010 - 14:58.
Postad 18 April 2010 - 15:02
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Hur tycker ni kameran är?
Är det enkelt att ta bilder? Bildkvaliteten, hur är den?
Mycket snabb och enkel att ta bilder med, viket jag tycker är viktigast med en mobilkamera. Kvaliten är jag också nöjd med. Så klart, ska man ta ricktiga bilder är det kompaktkamera som gäller. Men är kameran långsam och krånglig som på vissa, hjälper det inte hur bra bilder den tar.
Postad 18 April 2010 - 15:02
Unregistereded9fde8c
-
Unregistereded9fde8c
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hur länge bör man ladda telefonen första gången? Och ska den vara avstängd då?
det är batterier från kriget man måste tänkte så dom nya är som att tanka bilen man fyller på när man vill
Postad 18 April 2010 - 15:03
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Från Navigons hemsida så det finns en provversion som du kan ladda hem från Android Marketplace. Finns inte i svensk version än. Lycka till!
NAVIGON MobileNavigator för Android
Viktig information
Stödjer Androids operativsystem 1.5, 1.6, 2.0, 2.1
Upplösningar som stöds: 320x480 ; 480x320 ; 480x800 ; 800x480 ; 480x854 ; 854x480
För att kunna installera MobileNavigator 7 på din mobil behöver du upp till 1.75 GB ledigt minnesutrymme, beroende på kartkonfigurering.
Under den kostnadsfria testperioden på 30 dagar krävs Internetuppkoppling varje gång du startar MobileNavigator 7.
Internetuppkoppling och nedladdning av data kan ge upphov till extra kostnader. Informera dig om dessa kostnader hos din mobilleverantör.
Språk: engelska (amerikansk och brittisk), franska, tyska, italienska, spanska, holländska, turkiska, polska, ryska, tjeckiska
För att kunna fortsätta använda MobileNavigator i full omfattning kan du köpa den enkelt i vår nätbutik när testperioden på 30 dagar löpt ut. Try and Buy-versionen finns endast för nedladdning via Android Marketplace.
Snälla du sitter med en N1 med 2,1 har svensk röst i mobilen.OCH KÖRER NAVIGON har kartorna på minneskortet det tog upp nästan 2gigg.Har hela Europa.
Redigerat av Ramboline, 18 April 2010 - 15:04.
Postad 18 April 2010 - 15:04
Nikandros
-
Nikandros
-
Amatör
-
-
53 inlägg
det är batterier från kriget man måste tänkte så dom nya är som att tanka bilen man fyller på när man vill
Så det är bara att starta när man får den, köra slut på den och ladda den senare? Det är inte som förr att man är "tvungen" att ladda 24 timmar första gången?
Postad 18 April 2010 - 15:10
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Snälla du sitter med en N1 med 2,1 har svensk röst i mobilen.OCH KÖRER NAVIGON har kartorna på minneskortet det tog upp nästan 2gigg.Har hela Europa.
Är N1 en annan version som Navigon har eller är det samma som NAVIGON MobileNavigator för Android?
Postad 18 April 2010 - 15:13
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Från Navigons hemsida så det finns en provversion som du kan ladda hem från Android Marketplace. Finns inte i svensk version än. Lycka till!
NAVIGON MobileNavigator för Android
Viktig information
Stödjer Androids operativsystem 1.5, 1.6, 2.0, 2.1
Upplösningar som stöds: 320x480 ; 480x320 ; 480x800 ; 800x480 ; 480x854 ; 854x480
För att kunna installera MobileNavigator 7 på din mobil behöver du upp till 1.75 GB ledigt minnesutrymme, beroende på kartkonfigurering.
Under den kostnadsfria testperioden på 30 dagar krävs Internetuppkoppling varje gång du startar MobileNavigator 7.
Internetuppkoppling och nedladdning av data kan ge upphov till extra kostnader. Informera dig om dessa kostnader hos din mobilleverantör.
Språk: engelska (amerikansk och brittisk), franska, tyska, italienska, spanska, holländska, turkiska, polska, ryska, tjeckiska
För att kunna fortsätta använda MobileNavigator i full omfattning kan du köpa den enkelt i vår nätbutik när testperioden på 30 dagar löpt ut. Try and Buy-versionen finns endast för nedladdning via Android Marketplace.
Låter inte så bra, att man behöver vara uppkopplad till internet varje gång man startar upp den. Är det då under test perioden bara? Tror jag skall kolla upp CoPilot lite mer, så får man se. Min sambo har Nokias gratis. Tycker det funkar helt kanon.
Postad 18 April 2010 - 15:18
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Navigon har i allafall den snyggaste layouten av alla navigatorer som finns nu på marknaden!
Så när man har köpt den så skall väl den inte kräva internet uppkoppling, hör efter med Navigons support.
Postad 18 April 2010 - 15:23
Peter B
-
Peter B
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
FM-Radion?
Bra mottagning?
Hittar stationer lätt?
Ljudet?
Synd att den inte har RDS
Postad 18 April 2010 - 15:26
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Navigon har i allafall den snyggaste layouten av alla navigatorer som finns nu på marknaden!
Under den kostnadsfria testperioden på 30 dagar krävs Internetuppkoppling varje gång du startar MobileNavigator 7. Så när man har köpt den så skall väl den inte kräva internet uppkoppling, hör efter med Navigons support.
Skall göra det. Tack!
Postad 18 April 2010 - 15:37
KN
-
KN
-
Användare
-
-
192 inlägg
Jag syncade över dom via Outlook med HTC Sync, funkade ofinfint 
Jag kör Htc sync och det funkar bra. Däremot tycker jag det är dåligt att man bara kan synka kontakter och kalender. På min 3 år gamla Ericsson kan jag synca alla Outlook-objekt. Finns det nån lösning på detta?
Postad 18 April 2010 - 15:51
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Nu använder inte jag gmail, men har du provat att hålla fingret intryckt på den text du vill kopiera och sen välja ett av de alternativ som kommer?
Händer inget när man gör så - vilken supermiss! Till och med min iPhone klarar av markera och kopiera text från mail. Men nä inte Android och deras eget Gmail program. I browsern går det fint men inte i mailen - hur tänkte de? Riktigt sunkigt och det får mig att känna mig aningen missnöjd med en annars underbar lur. Eller är jag bara dum och missar funktionen på något sätt?
Postad 18 April 2010 - 16:14
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Är N1 en annan version som Navigon har eller är det samma som NAVIGON MobileNavigator för Android?
Det är den till Android.Registrerade meg först hos Navigon sen använde jag meg av trialen lastade hem Eropa kartorna,när trialen är slut,går du till Navigon.com sen går du inn Android phone och köper det,du får en kod.Den koden lägger du inn i Navigon programmet i telefonen.Kartorna kostar 799 kr.Och det är Svensk röst
Postad 18 April 2010 - 16:19
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Händer inget när man gör så - vilken supermiss! Till och med min iPhone klarar av markera och kopiera text från mail. Men nä inte Android och deras eget Gmail program. I browsern går det fint men inte i mailen - hur tänkte de? Riktigt sunkigt och det får mig att känna mig aningen missnöjd med en annars underbar lur. Eller är jag bara dum och missar funktionen på något sätt?
Jag kör med K9 mail som jag tycker är bättre än original: http://code.google.c.../downloads/listGår att markera text men bara i write läget, dvs reply, forward etc.
Postad 18 April 2010 - 16:21
venuspassagen76
-
venuspassagen76
-
Rookie
-
7 inlägg
Legend eller Desire, Desire eller Legend,,,,ahhh,,,jag blir tokig...vilken ska jag välja!
Postad 18 April 2010 - 16:39
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Jag kör med K9 mail som jag tycker är bättre än original: http://code.google.c.../downloads/list Går att markera text men bara i write läget, dvs reply, forward etc.
Tack - ska testa den då
Postad 18 April 2010 - 16:40
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Någon som vet om man kan få Google Maps Navigation med röstnavigation etc att fungera i Sverige? Har läst om folk som fått det att fungera i t.ex. UK. http://www.google.co...ile/navigation/http://www.youtube.c...h?v=tGXK4jKN_jYHar alltid kört Tomtom tidigare men eftersom den inte finns till Android ännu så letar jag efter en värdig ersättare. Google Maps Navigation är kanske inte den absolut bästa navigatorn men jag gillar integrationen med Google Search, Streetview, etc. Och möjligheten att röststyra  GMN review (inte så positiv) http://gpstracklog.c...ion-review.html
Postad 18 April 2010 - 16:53
pizzapappa
-
pizzapappa
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Är det någon som vet hur man väljer en sparad bild som bakgrundsbild utan att behöva beskära den?
Postad 18 April 2010 - 16:59
Krumeluren
-
Krumeluren
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Det är den till Android.Registrerade meg först hos Navigon sen använde jag meg av trialen lastade hem Eropa kartorna,när trialen är slut,går du till Navigon.com sen går du inn Android phone och köper det,du får en kod.Den koden lägger du inn i Navigon programmet i telefonen.Kartorna kostar 799 kr.Och det är Svensk röst
Fartkameror?
Postad 18 April 2010 - 17:03
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Legend eller Desire, Desire eller Legend,,,,ahhh,,,jag blir tokig...vilken ska jag välja! 
Skulle inte tveka en sekund på det, självklart Desire. Men det är ju jag det och olika smak. Har Spican sedan innan, samma storlek som Legend ungefär, tycker den är för liten, svårare att hantera i skrivande och sådant. Kan klart vara lite skillnad på hur stora händer man har också, men tycker Desiren är väldigt smidig jämfört med Spican. Batteritiden kan man sia om, om den är bättre på Legenden. Beror nog mycket på vad man använder den till. Min Spica har nog bättre batteritid till vissa saker, t.ex. standbytid, men när det kommer till tunga saker som t.ex. Googlemaps i gatu vy, då visar sig snapdragon klara det mycket bättre med mindre batteriåtgång, plus att den laddar in klara fina bilder på studs, vilket inte Spicans 800MHz. klarar. Man ser tydligt hur den suger batteri då. Desiren är så klart snabbare också, om inte alla resensenter har fel. En annan sak är WiFi och BT samtidigt, vlket jag iofs. inte vet något om själv, bara läst. Men Legenden är säkert en mycket bra telefon också. Alltså då mest en smaksak och användningsområde.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|