![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 04 januari 2011 - 21:09

Postad 05 januari 2011 - 09:57

Edit: Hjälpte att rensa inställningarna, D'OH! Oh well, nu vet ni

Redigerat av ShaManIX, 05 januari 2011 - 10:02.
Postad 09 januari 2011 - 18:44
Hmm, råkade gå in i Browsern -> Inställningar -> Nånting tillägg och kom åt AV. Nu startar webbläsaren inte alls. Varje gång jag försöker får jag "Processen com.android.broswer för programmet Internet stoppades oväntat. Försök igen." Har testat att starta om telefonen, fungerar inte. Hjälp?
Edit: Hjälpte att rensa inställningarna, D'OH! Oh well, nu vet ni
dedär felmeddelande fick jag för varje program jag startade förut. Du måste inte återställa allt, utan bara flytta över spel, apps å sånt till SD kortet, att du har så lite som möjligt på telefonen, den verkar vara väldigt känslig för att bli full. hade lite över 1gb å då började den spela fan för mig

Postad 10 januari 2011 - 15:48
Postad 10 januari 2011 - 20:58
Det kopplar alltid ifrån efter att ha anslutit. Nån som vet vad det kan vara?
Postad 11 januari 2011 - 02:15
Är det ditt eget nät? en del officiella, t.ex hotell osv har ju ett lösenord, där man via en "gateway websida" måste ange ett lösenord för att komma vidare.Nu har jag fått problem med WiFi också.. Det går att aktivera och scanna och den hittar alla nätverk utan problem. Men när jag sen ansluter till ett så kommer det: hämtar adress, ansluter, ansluten, frånkopplad.
Det kopplar alltid ifrån efter att ha anslutit. Nån som vet vad det kan vara?
Går bra att connecta till wifi, men det enda som man kommer åt är den sidan, bara med browsern det går komma in på nätet alltså.
Annars så kan det vara fel lösenord/kryptering?
Det sista är att man har dåligt batteri, och telefonens sparinställningar stänger av wifi, blåtand, drar ner skärmstyrka osv
Det är allt jag kan komma på nu, men fungerar det t.ex med en bärbar dator eller en annan telefon så är det kanske factory reset som gäller???
Postad 11 januari 2011 - 08:59
Är det ditt eget nät? en del officiella, t.ex hotell osv har ju ett lösenord, där man via en "gateway websida" måste ange ett lösenord för att komma vidare.
Går bra att connecta till wifi, men det enda som man kommer åt är den sidan, bara med browsern det går komma in på nätet alltså.
Annars så kan det vara fel lösenord/kryptering?
Det sista är att man har dåligt batteri, och telefonens sparinställningar stänger av wifi, blåtand, drar ner skärmstyrka osv
Det är allt jag kan komma på nu, men fungerar det t.ex med en bärbar dator eller en annan telefon så är det kanske factory reset som gäller???
Det är mitt eget så det är inget sånt där som te.x Hotell. Jag vet hurdant du menar så...
Fel lösenord är det inte. Jag har testat att ta bort alla sparade nätverk och anslutit till dem igen, utan resultat.
Fullt batteri har jag, eller iallafall inte strömsparfunktionen på.
Usch, palla återställa allt =/
Vad är för inställningar på: inställningar -> nätverk -> WiFi inställnigar -> MENU -> avancerat... Och dedär DLNA auto-IP (ikryssad) och den där använda statisk IP (inte i kryssad)
Postad 11 januari 2011 - 16:39
Postad 11 januari 2011 - 16:57
Finns det något ställe i Stockholm där man kan köpa skärmskydd och att dom i butiken sätter på det? Förstört två stycken nu för det blir massa bubblor under.
elgiganten
Är det någon som vet om det finns någon app som aktiverar DolbyMobile när man lyssnar på spotify?
För nu måste jag gå in på galleri och spela upp någon film och pausa den så aktiveras det.
(eller SRS-förbättring)
Postad 12 januari 2011 - 00:53
Vet att jag hade problem med min gamla telefon, den behövde rätt kryptering, kör "WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES]" på min Netgearrouter och det fungerar iaf. (du har väl dhcp aktiverat på routern och tillåter "okända" att ansluta? annars måste du göra det först och sen godkänna den mac-adressen)Det är mitt eget så det är inget sånt där som te.x Hotell. Jag vet hurdant du menar så...
Fel lösenord är det inte. Jag har testat att ta bort alla sparade nätverk och anslutit till dem igen, utan resultat.
Fullt batteri har jag, eller iallafall inte strömsparfunktionen på.
Usch, palla återställa allt =/
Vad är för inställningar på: inställningar -> nätverk -> WiFi inställnigar -> MENU -> avancerat... Och dedär DLNA auto-IP (ikryssad) och den där använda statisk IP (inte i kryssad)
Annars vet jag tyvärr inte, prova mot en annan router, starta om den, uppdatera osv, eller prova hos en polare?
Postad 12 januari 2011 - 12:46
Finns det något ställe i Stockholm där man kan köpa skärmskydd och att dom i butiken sätter på det? Förstört två stycken nu för det blir massa bubblor under.
Spraya lite vatten på displayen och på skärmskyddet,dra ut vattnet från mitten och ut till kanterna.Det vattnet du inte får bort är borta nästa dag.
Postad 12 januari 2011 - 17:42
HTC Desire HDvilken?
Har beställt den nu!

Finns det något bra program att komprimera/konvertera filmer/filmklipp med utan att förlora allt för mycket kvalitet?
Postad 12 januari 2011 - 18:22
det är väl lite grejen att du behöver inte det, bara spela upp direkt, OM du ska konvertera så rekomenderar jag att bara konvertera dem till MP4 och köra "MP4 Streaming server 1.0 Free" och ha på datorn hemma (om 8 eller 32gb inte räcker)HTC Desire HD
Har beställt den nu!
Finns det något bra program att komprimera/konvertera filmer/filmklipp med utan att förlora allt för mycket kvalitet?
Har dock inte något bra sätt att streama ut alla filmer man har hemma t.ex MKV, Tversity fungerar sådär, ungefär som orb, fast det är ju lokalt vilket är att föredra.
Postad 12 januari 2011 - 19:10
Det går bra att streama hemifrån till 3g nätet alltså? Kanske blir ostabilt om man inte har världens bästa täckning överallt. Man borde kunna få ner upplösningen på filmerna till den som är på telefonen och samtidigt få ner storleken. Annars får man bara köpa större minne.det är väl lite grejen att du behöver inte det, bara spela upp direkt, OM du ska konvertera så rekomenderar jag att bara konvertera dem till MP4 och köra "MP4 Streaming server 1.0 Free" och ha på datorn hemma (om 8 eller 32gb inte räcker)
Har dock inte något bra sätt att streama ut alla filmer man har hemma t.ex MKV, Tversity fungerar sådär, ungefär som orb, fast det är ju lokalt vilket är att föredra.
Postad 12 januari 2011 - 20:02
som jag skrev tidigare i denna tråd så hackade det ingenting att streama 720p över 3g(h?) med en desire och desire HD borde vara än bättre.Det går bra att streama hemifrån till 3g nätet alltså? Kanske blir ostabilt om man inte har världens bästa täckning överallt. Man borde kunna få ner upplösningen på filmerna till den som är på telefonen och samtidigt få ner storleken. Annars får man bara köpa större minne.
Postad 12 januari 2011 - 20:33
Tack så mycket för svaret! Får se över hur jag kan streama från datorn/routern utan att ha den på hela dagen, kanske går att sätta den i viloläge med nätverk igång?som jag skrev tidigare i denna tråd så hackade det ingenting att streama 720p över 3g(h?) med en desire och desire HD borde vara än bättre.
EDIT: Har kopplat in min externa hårddisk i routern, då borde den väl gå att komma åt från telefonen på något sätt?
Redigerat av pancreas, 12 januari 2011 - 22:27.
Postad 12 januari 2011 - 23:23
Finns fortfarande saker som Iphonen är ljusår bättre på i mina ögon och som alltid är det känslan i touch och exakthet, precision och flytet som den är oslagbar på. Svårare att skriva rätt på Desiren trots att skärmen är mkt större. Den flyter ju på riktigt bra men ändå snäppet under ip4. Ljudet i högtalarna är lite sämre i DHD men jag tycker samtalsljudet är klart och fint och de jag talar med hör mig bra.
Jag tycker HTC har lyft sig rejält och det verkar vara en riktigt fin lur. Skönt att slippa itunes när man nu kan flytta sina bilder i mappar och dona precis som man vill. Sense är riktigt snyggt och mkt därför jag vågade ta steget. Gillar hur det är uppbyggt med friends stream m.m
Ip4:ans skärm är självklart lite snyggare att titta på men Desirens känns inte på något sätt dålig. Lite klenare svärta och så men efter en stund tänker man inte så mkt på det. Känns naturlig och bra.
Webläsaren känns toppen och jag älskar HTC:s rendering av texten. Det hatar jag på iphonen när man hela tiden får sitta och scrolla i sidled när man läser. Känns rappare också även att man laddar flash.
Youtubestödet var också en av faktorerna som gjorde att jag bytte. Jag kollar mkt på youtube och jag retade mig på att trots ett fett datatrafikabb inte kunnat se youtube i hög upplösning på iphonen när man är på resande fot (utan wifi). Detta funkar ju underbart i Desiren och nu kan man njuta av HQ video överallt.
Kameran verkar OK. Lite klena trista färger orginal men iaf skarpa och bra i focus så man kan ju fibbla lite med inställningarna eller redigera lite i efterhand. Man kan ju iaf justera Iso m.m. Hittade stt tips om att man skall sänka skärpan till -2 vilket gör att brusreduceringen stängs av. Det verkar stämma på de få testbilder jag tagit hittils iaf men kräver mer efterforskning

Batteriet är på 50% efter dagens användning med lite market, surf, lite GPS test, sync varje 15 min mot 3 mailkonton, push facebook, väder, friends stream och allt möjligt igång. Känns helt ok med en så stor skärm. Med moderna "datorer man kan ringa med" så utrustar man ju sig med en bilkabel och en extra usb till jobbet sen kan man alltid vara lugn. Jämför jag med iphonen så hade den nog haft ca 75% batteri kvar nu vid samma användning men det stör inte mig så mkt.
Formen på telefonen är ju fantastisk tycker jag. Jag var orolig för storleken men helt ärligt så är den mkt skönare i fickan än ip4:an Den känns tunnare och har rundade hörn så det var en trevlig överraskning. Det var en grej jag aldrig gillade med ip4:an hur snygg den än är så är den inte det minsta skön att hålla i handen. Den enda telefon i historien som blir bättre med ett skal tror jag

Någon som vet vilken spelare som är bäst om man skall titta på .flv filmer? Så man slipper konvertera om alla sina såna filmklipp
Postad 13 januari 2011 - 11:33
eller wake on lan i bios på datorn?Tack så mycket för svaret! Får se över hur jag kan streama från datorn/routern utan att ha den på hela dagen, kanske går att sätta den i viloläge med nätverk igång?
EDIT: Har kopplat in min externa hårddisk i routern, då borde den väl gå att komma åt från telefonen på något sätt?
Postad 13 januari 2011 - 16:39
Det borde fungera, tack för tipset!eller wake on lan i bios på datorn?

Har aldrig använt det förr men jag antar att man går genom ip-adressen för att stänga av datorn?
Finns det någon bra app till det som du rekommenderar?
Postad 13 januari 2011 - 18:01
Fick tag i en billig Desire HD ( 3000kr) så jag slog till. Är överlag nöjd med den men undrar lite ang.föra över filmer/serier, vilka program använder ni för att få filerna mindra, Sj använder jag: Handbrake vilket funkar men tycker filmerna blir för stora ändå.
Sen undrar jag om det inte fins eller går att få en genväg till alarmet, nu måsta jag gå in i klockan o sen alarm.
mvh
Postad 13 januari 2011 - 18:10
pocketcloud, gratis remote desktop till datornDet borde fungera, tack för tipset!
Har aldrig använt det förr men jag antar att man går genom ip-adressen för att stänga av datorn?
Finns det någon bra app till det som du rekommenderar?
Postad 13 januari 2011 - 18:30
Tack så mycket för tipset! Ska testa så fort jag fått hem mobilenpocketcloud, gratis remote desktop till datorn

Postad 13 januari 2011 - 18:32
Postad 18 januari 2011 - 10:09
Hej Hej
Fick tag i en billig Desire HD ( 3000kr) så jag slog till. Är överlag nöjd med den men undrar lite ang.föra över filmer/serier, vilka program använder ni för att få filerna mindra, Sj använder jag: Handbrake vilket funkar men tycker filmerna blir för stora ändå.
Sen undrar jag om det inte fins eller går att få en genväg till alarmet, nu måsta jag gå in i klockan o sen alarm.
mvh
du kan ju ställa in en gång bara vilken tid den skall ringa olika dagar och olika tider, så slipper du behöva gå in varje kväll och ställa.
Postad 18 januari 2011 - 16:48
Hur är batteritiden? En vän säger att den inte ens räcker en dag då han laddar den på morgonen.
Postad 18 januari 2011 - 17:55
Kör han mycket tunga apps som ex spel, mycket internetsurfning, musik etc så kan det stämma, har själv aldrig lyckats komma över 48h mellan laddningarna och då kör jag ändå med mycket av det som drar ström av. Med autosync på kom jag inte upp i mer än 18 timmar.Hej!
Hur är batteritiden? En vän säger att den inte ens räcker en dag då han laddar den på morgonen.
Batteritiden är desvärre det enda riktigt negativa med DHD. Få se om det blir bättre med Android 2.3 (antagligen inte men man kan ju hoppas).
Postad 18 januari 2011 - 17:57
Fick faktiskt slut batteri på vägen hem idag, men har kört Endomondo ca 1½ timme som trackar med GPS var man går, samt lite spotify och surfning. Sen syncning av facebook och 3st mailkonton och samtal kanske totalt 15 minuter. Det gick fort på slutet men tror att det var pga det var så kallt och jag hade mobilen i ytterfickan och blåtand till lurarna.Hej!
Har även mörkt tema på telefonen nu, känns nästan som den drar mer ström än ljusare. Med AMOLED så är det ju plus med svarta teman, men LCD läste jag nånstans att vit var t.o.m 2% energisnålare än svart bakgrund. Någon som provat mer eller läst mer?
Skärmen drar mycket tycker jag, vanligt användande, klarar jag mig 1½ dag. Har beställt 1500mah batterier, få se om de klarar sig som orginal eller inte. Skulle gärna ha dubbelt så stort batteri och 3000mah om man fick.
Nu börjar man ju fundera på Optimus 2x, men det är ju inte Amoled heller...så kanske dröjer ett år innan en 4" eller större kommer? någon som vet? HDMI ut och BRA kamera skulle vara nice, INTE så nöjd med videokameran, går det slå av att den anpassar ljuskänsligheten så snabbt? Filmar man ett rum och sen under bordet så blir det först svart sen ljusare. Fördelen är att det går filma i fler miljöer, nackdelen är att filmen blir ljus och mörk bara man panorerar i ett rum. Råkar focus fyrkanten hamna på en lampa så blir det mörkt, skulle vilja ha hela skärmen som "matrix" för ljuskänsligheten inte bara mitten, någon som vet???
Postad 18 januari 2011 - 18:01
Hej Hej
mvh
För att bara ställa ett alarm, tex för att vakna så använder jag en app som heter Alarm clock, tycker den är klart smidigare och bättre än det medföljande alarmet, kalenderhändelse är en annan sak, då anvder jag kalendern.
Postad 18 januari 2011 - 18:51
Fejkmärkta Ebay-batterier?Har beställt 1500mah batterier, få se om de klarar sig som orginal eller inte.
Postad 18 januari 2011 - 19:51
yepp, men blev väl ca 70 kr styck, så när telefonen är död så borde de räcka att ha musik på vägen hem iafFejkmärkta Ebay-batterier?

Har INGA förhoppningar.
Postad 19 januari 2011 - 15:20
Kör han mycket tunga apps som ex spel, mycket internetsurfning, musik etc så kan det stämma, har själv aldrig lyckats komma över 48h mellan laddningarna och då kör jag ändå med mycket av det som drar ström av. Med autosync på kom jag inte upp i mer än 18 timmar.
Batteritiden är desvärre det enda riktigt negativa med DHD. Få se om det blir bättre med Android 2.3 (antagligen inte men man kan ju hoppas).
En jobbarpolare hade rootat sin och lagt i en 2.3 rom. Kikade på den i morse, har en DHD jag med. Han tyckte iaf att hans batteri höll längre med det. Men hade inte varit lätt att få till bytet det hade visst inte funkat att roota om man har senaste uppdateringen utan han hade behövt gå tillbaks i versionsnummer på systemet, vet inte hur man gör allt det där men han verkade helnöjd. Även med att Sense var borta.
Själv så har jag inte någon autosynk påslagen på min, inte BT, gps, wifi påslaget mer än när jag just behöver det och ibland på helger när man knappt använder mobilen (bara något samtal/några sms) så har batteriet hållt riktigt länge. Typ som oldschool mobiler, några dagar.
Men räcker ju att surfa HD-klipp och sånt på tuben så kan man ju dra ur det på någon timme med.
Redigerat av HenkeEdge, 19 januari 2011 - 15:26.
Postad 19 januari 2011 - 17:14
Postad 19 januari 2011 - 17:20
Postad 25 januari 2011 - 16:22
Redigerat av DoctorPepper, 25 januari 2011 - 16:23.
Postad 29 januari 2011 - 20:38
Postad 30 januari 2011 - 12:34
Har fått problem men WIFI på min DHD. den hittar min trådlösa router och ansluter till den (står att den är ansluten) men jag har inget nät i mobilen och kan inte t.ex uppdatera väder m.m.
jag har inge gjort några ändringar vad jag vet i mobilen.
Kan ju tillägga att vi har köpt nytt modem och grejat med det,men jag har ju internet i både min stationära och min bärbara datar så det ska ju inte vara något där tycker jag.
någon som har några ider?
mvh johan
*Löste problemet, det var min router som spöka inte DHD*

Redigerat av belarus_84, 30 januari 2011 - 22:15.
Postad 30 januari 2011 - 17:20
Någon som vet hur man byter ut den coverbilden som varje ###### mp3 låthar när man spelar i musicspelaren?
Tag&rename gör jobbet galant och är ett måste (enligt mig) för alla seriösa digitala musiksamlingar.
Postad 02 februari 2011 - 08:28
Någon annan som har problem med RSS nyheter? Kör widget med nyheter som har funkat bra fram tills några dagar sedan. Nu vägrar den uppdatera, trycker uppdatera men den står bara och tuggar utan att det händer nått, testat med wifi och 3g, startat om, tagit bort widget och lagt till. Inget funkar.
Till er som har samma problem/är nyfikna på hur jag löste detta så kan jag säga att jag kopplade mitt Google Reader konto istället och efter en omstart och några timmar så vips funkar det igen och ännu bättre än tidigare!
Får hem min nu i veckan. Ska man lägga in 2.3 direkt..?
Mvh Jonas
Ser inte varför det skulle behövas, 2.2 funkar ypperligt. Jag väntar hellre tills 2.3 är officielt släppt för DHD än att hålla på och roota. Men det är ju bara min åsikt om det hela.
Grattis till ett bra val av androidlur hursomhelst!
Postad 02 februari 2011 - 09:03
Ställde in väckarklocka igår, ringde idag som planerat, men var ställer man in snoozen?
Mvh Jonas
Postad 02 februari 2011 - 09:49
Fick den igårkväll så har inte hunnit pilla så mycket på den så, men jäklar vilken skillnad! Hade ju en HTC Touch HD innan med Windows Mobile, och h######rs va slö den verkligen var om man jämför med Desire HD. Har ju med Android att göra men ändå..
Ställde in väckarklocka igår, ringde idag som planerat, men var ställer man in snoozen?
Mvh Jonas
Ja precis, också haft Windows Mobile tidigare. Sedan bytte jag till SymbianOS och blev helt frälst. Sen när jag för dryga 2 år sedan köpte min första Androidlur har jag inte slutat att bli förvånad av dess kapacitet som hela tiden växer.
Ang. väckarklockan så om du går till förstaskärmen för "Alarm" så trycker du på meny-knappen på telefonen och sedan Inställningar -> Pauslängd
Postad 02 februari 2011 - 11:52
Ja precis, också haft Windows Mobile tidigare. Sedan bytte jag till SymbianOS och blev helt frälst. Sen när jag för dryga 2 år sedan köpte min första Androidlur har jag inte slutat att bli förvånad av dess kapacitet som hela tiden växer.
Ang. väckarklockan så om du går till förstaskärmen för "Alarm" så trycker du på meny-knappen på telefonen och sedan Inställningar -> Pauslängd
Najs! Verkar ju funka bra!

Mvh Jonas
Postad 02 februari 2011 - 12:02
Någon som vet hur man byter ut den coverbilden som varje ###### mp3 låthar när man spelar i musicspelaren?
En annan variant för album art är att helt enkelt spara en Folder.jpg i albummappen. Det fungerar utmärkt i HTCs musikspelare men även PowerAMP (vilket är en oerhört bra spelare, rekommenderas!).
När det gäller att bädda in album art i MP3-filen är Easy CD-DA Extractor bra - både för att konvertera till MP3 men också för album art.
Sedan finns det diverse program såsom Cover Art Downloader som söker upp och laddar ner album art för musik som saknar det.
Postad 04 februari 2011 - 17:53
Sen laddade jag hem XCMC remote.
Sen när jag ska installera det, så får man först gå in på ny host på appen. Sen är det några saker jag inte förstår.
Jag tycker på menu, add new host..
Name of this instance: Vad ska jag skriva där?
Host or IP Adress: Hur kollar jag det? Menar dem till den rauter jag kör ifrån. Alltså mitt trådlösa internet. Samma som jag har till datorn?
sen access point? vad menas med det..
och mac adress? antar att jag inte behöver skriva nått där...
Förlåt men jag är inte så duktig inom detta området så all hjälp skulle uppskattas verkligen!!!
Postad 04 februari 2011 - 20:34
Mvh Jonas
Edit-> Den kompletta instruktionsboken: http://dl4.htc.com/w..._Swedish_UM.pdf
Redigerat av MalZon, 04 februari 2011 - 20:34.
Postad 05 februari 2011 - 23:38
Postad 06 februari 2011 - 14:34
Postad 06 februari 2011 - 15:37
Inga problem för min del alls.nån mer än mig som behöver starta om telen varje dag då den blir slö som tusan annars?
Mvh Jonas
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar