Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 25 January 2011 - 22:39
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Postad 26 January 2011 - 12:51
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Mina arbetskamrater har undrat vad som gått snett nu när jag haft äggröra och bacon till frukost varje dag denna månad 
Akta dig för att äta för mycket bacon, är väldigt mycket Nitrit i det.
Postad 26 January 2011 - 13:45
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Å andra sidan är det så att när du tar för mycket whey på en gång så oxideras ("förbränns") en stor del av leucinet så den skopa du har som ger 24 g bör egentligen vara ganska lagom.
Så sade gymvaruhuset. Vad är leucin för något, och vad gör det om det oxideras?
Postad 26 January 2011 - 14:42
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Så sade gymvaruhuset. Vad är leucin för något, och vad gör det om det oxideras?
Leucin är en av dom essentiella aminosyrorna och är den som är den bästa av dom alla när det gäller muskeltillväxt, går att köpa enbart i pulverform om man vill. Jag har läst om oxideringen men det låg på en nivå jag inte orka bry mig om eller fördjupa mig i. Det finns studier som säger att mer än 15g vassle på tom mage är bortkastat eftersom det är lättsmällt och transporteras genom tarmen för snabbt för att kroppen ska hinna ta upp mer än 15g. Gymvaruhusets 24g är nog baserat på vetskapen att kroppen inte använder mer än c:a 25g protein vid tillfälle för muskelbygge utan oxiderar resterande till glucos. Det här är runda slängar jag nämner, funkar så här på ett ungefär. Orkar man och är intresserad så finns det info i litteratur om detta hur exakt det funkar. Akta dig för att äta för mycket bacon, är väldigt mycket Nitrit i det.
+1 Ja det är onödigt att äta det varje dag.
Postad 26 January 2011 - 14:43
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Okej. Så då kör jag en halv skopa av den modell jag redan har (alltså blir det 12g) innan pass och sedan en hel skopa efter pass?
Postad 26 January 2011 - 14:56
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Okej. Så då kör jag en halv skopa av den modell jag redan har (alltså blir det 12g) innan pass och sedan en hel skopa efter pass?
Kroppen upptag är i princip totalt, finns vissa som intar allt sitt protein på 1-2 måltider utan problem. Hur mycket just du ska ta avgörs av behov, målsättning, personliga preferenser.
Postad 26 January 2011 - 15:31
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Kroppen upptag är i princip totalt, finns vissa som intar allt sitt protein på 1-2 måltider utan problem.
Hur mycket just du ska ta avgörs av behov, målsättning, personliga preferenser.
Du får nog specificera ditt inlägg så man lättare förstår.
Postad 26 January 2011 - 18:00
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Du får nog specificera ditt inlägg så man lättare förstår.
Kroppen tar upp stora mängder näring, så att tro att 30 g vassle är för mycket finns det inte fog för. Det finns folk som intar 150-250 g protein på en måltid utan att uppleva problem eller minskade resultat jämför med flera mindre intag. Att protein omvandlas till energi är ju självklart, annars skulle ett intag på 300 g per dag räcka till 7 kg muskler på 1 vecka, men det betyder inte att det är meningslöst att inta mer än små mängder per gång. Hur mycket protein man bör äta avgörs ju av smak, övrig kosthållning, kroppsvikt mm
Redigerat av Unregistered7444adce, 26 January 2011 - 18:03.
Postad 26 January 2011 - 18:23
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Instämmer på det Vincent skrev, det har jag läst och hört från andra också.
Jag trycker i mig ca 70g protein i min lilla kvälls shake  som jag käkar/dricker, sen efter den så väntar jag en 30min och trycker i mig havregryn och macka..no problemos antar jag för magen att ta upp?
Postad 26 January 2011 - 19:38
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Akta dig för att äta för mycket bacon, är väldigt mycket Nitrit i det.
Helt riktigt! Jag aktar mig för att äta för mycket av något över huvudtaget, det är sällan bra.
Postad 26 January 2011 - 19:53
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Kroppen tar upp stora mängder näring, så att tro att 30 g vassle är för mycket finns det inte fog för.
Det finns folk som intar 150-250 g protein på en måltid utan att uppleva problem eller minskade resultat jämför med flera mindre intag.
Att protein omvandlas till energi är ju självklart, annars skulle ett intag på 300 g per dag räcka till 7 kg muskler på 1 vecka, men det betyder inte att det är meningslöst att inta mer än små mängder per gång.
Hur mycket protein man bör äta avgörs ju av smak, övrig kosthållning, kroppsvikt mm
Instämmer på det Vincent skrev, det har jag läst och hört från andra också.
Jag trycker i mig ca 70g protein i min lilla kvälls shake som jag käkar/dricker, sen efter den så väntar jag en 30min och trycker i mig havregryn och macka..no problemos antar jag för magen att ta upp?
Jasså... "Ingestion of 20 g of intact protein is sufficient to maximally stimulate MPS and APS after resistance exercise." http://www.ajcn.org/....26401.abstract"The key finding was that no further protein synthetic advantage was elicited by the larger meal when compared with the response to a more moderate 30-g protein serving (20). In terms of stimulating muscle growth, it therefore seems likely that under resting/nonexercising conditions, consumption of more than 30 g protein in a single meal is notjustified." http://abbmcertifica.....ssoc 2009.pdfJag hade svårt att hitta studien med 15g förtillfället men hitta en studie där ett kosttillskotts-märke testar sin vassle med förbättrad upptagningsförmåga än 15g som vanlig vassle. "due to possible inhibition of endogenous digestive enzymes from over-processing and rapid small intestine transit time, the average amount of liquid WPC that is absorbed may be only 15 g." http://www.jissn.com.../1/10/abstract/
Postad 26 January 2011 - 20:35
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Jag håller med Lactoferrin. Har både läst och hört att kroppen endast kan ta upp 20g protein åt taget. Eller nåt sånt där. 70g är total waste på proteinpulver.
Postad 26 January 2011 - 20:43
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hmm, många som kör IF skulle absolut inte hålla med där. Klipper in detta från IF-bloggen Lean Gains: "5. Myth: Maintain a steady supply of amino acids by eating protein every 2-3 hours. The body can only absorb 30 grams of protein in one sitting. Truth Whenever you hear something really crazy you need to ask yourself if it makes sense from an evolutionary perspective. It's a great way to quickly determine if something may be valid or if it's more likely a steaming pile of horseshit. This myth is a great example of the latter. Do you think we would be here today if our bodies could only make use of 30 grams of protein per meal? The simple truth is that more protein just takes a longer time to digest and be utilized. For some concrete numbers, digestion of a standard meal is still incomplete after five hours. Amino acids are still being released into your bloodstream and absorbed into muscles. You are still "anabolic." This is a fairly standard "Average Joe"-meal: 600 kcal, 75 g carbs, 37 g protein and 17 g fat. Best of all? This was after eating pizza, a refined food that should be quickly absorbed relatively speaking. Think about this for a second. How long do you think a big steak, with double the protein intake of the above example, and a big pile of veggies would last you? More than 10 hours, that's for sure. Meal composition plays an important role in absorption speed, especially when it comes to amino acids. Type of protein, fiber, carbohydrates and prior meals eaten all affect how long you'll have amino acids released and being taken up by tissues after meals. " http://www.leangains...s-debunked.htmlJag kör inte periodisk fasta själv (blir trycklös!), men det låter ju inte helt otroligt. Eller?
Postad 26 January 2011 - 21:25
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Såg precis klipp med Coleman när han trycker i sig ca 50g protein i en shake som han gör som innehåller 800kcal..konstigt är att för han verkar det gå assbra att tycka i sig 50g protein medans vi andra bara kan få i oss ca 20g i ett måltid.
Så hur gör Coleman för att klara denna höga siffra?
Han borde ju gå runt och dricka en liten 20g proteindrink varje timme hela dagen istället?
När man håller på med styrkesporter så är det ett bra riktvärde att ligga på 2g har jag för mig. enligt wiki så väger Coleman 150kg, han ska på en dag få i sig 300g protein, men eftersom man bara vid ett vanligt mål kan komma upp i 20g protein så borde han ligga på ett bra jäkla underskott av protein inte sant?
om han får i sig 20g protein i timmen så kan han om han är vaken 12h på en dag få i i sig 240g protein och det är fortfarande inte tillräckligt....
edit: ska imorgon försöka få tag på min Biokemi lärare och Biologi lärare och höra vad dem säger om det här.
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 26 January 2011 - 21:42.
Postad 26 January 2011 - 21:59
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag tror ni rör till det lite, det är inte så att kroppen skiter/pissar ut resten utan det som är grejen är att dom grammen som nämns är det som kroppen använder till muskeltillväxt vid en viss tidpunkt.
Tex vassle (på tom mage annars är det som vilket protein som helst) går fort genom magsäck och tarm och hinner inte absorberas helt utan enligt studier har dom sett att runt 15g är max. I länken jag posta så var det nåt bolag som lagt till nått enzym som ska hjälpa kroppen att ta tillvara på mer än dessa 15g.
Nästa är det att äter du 50g protein eller 20-30g protein så får du samma stimulans av muskeltillväxt och detta är testa på människor efter styrketräning. Det Berkhan nämner om jag fattat det rätt är att äter du säg 50g eller mer iform av långsamt protein så har kroppen mer tid på sig att använda det vid flera tillfällen efter måltid, tex kvarg, det ligger i magsäcken i upp till 8h och kontinuerligt pytsar ut aminosyror i blodet.
Postad 26 January 2011 - 22:20
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Har både kemi och biologi imorgon så ska fråga min lärare. Något borde han iaf kunna då vi pratade lite grann om proteiner och aminosyror idag på biologin.
Postad 26 January 2011 - 22:26
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Har både kemi och biologi imorgon så ska fråga min lärare. Något borde han iaf kunna då vi pratade lite grann om proteiner och aminosyror idag på biologin.
Det är ganska osannolikt att han har koll på detta, det brukar inte ingå i lärarnas utbildning hur många gram protein det behövs för att stimulera muskeltillväxt maximalt efter träning
Postad 26 January 2011 - 23:15
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Det är ganska osannolikt att han har koll på detta, det brukar inte ingå i lärarnas utbildning hur många gram protein det behövs för att stimulera muskeltillväxt maximalt efter träning 
Sant, men det kan vara värt ett försök
Postad 27 January 2011 - 00:55
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Jag tror ni rör till det lite, det är inte så att kroppen skiter/pissar ut resten utan det som är grejen är att dom grammen som nämns är det som kroppen använder till muskeltillväxt vid en viss tidpunkt.
Tex vassle (på tom mage annars är det som vilket protein som helst) går fort genom magsäck och tarm och hinner inte absorberas helt utan enligt studier har dom sett att runt 15g är max. I länken jag posta så var det nåt bolag som lagt till nått enzym som ska hjälpa kroppen att ta tillvara på mer än dessa 15g.
Nästa är det att äter du 50g protein eller 20-30g protein så får du samma stimulans av muskeltillväxt och detta är testa på människor efter styrketräning. Det Berkhan nämner om jag fattat det rätt är att äter du säg 50g eller mer iform av långsamt protein så har kroppen mer tid på sig att använda det vid flera tillfällen efter måltid, tex kvarg, det ligger i magsäcken i upp till 8h och kontinuerligt pytsar ut aminosyror i blodet.
Mps är en sak, men den är inte hela sanningen. Räknar man så skulle man klara sig bra på 60 g protein plus 2 intag av 6 g EAA. Varför den empiriska erfarenheten visar att höga proteinintag ger bra resultat finns det inga tydliga svar på, men faktum kvarstår.
Postad 27 January 2011 - 06:34
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Mps är en sak, men den är inte hela sanningen.
Räknar man så skulle man klara sig bra på 60 g protein plus 2 intag av 6 g EAA.
Varför den empiriska erfarenheten visar att höga proteinintag ger bra resultat finns det inga tydliga svar på, men faktum kvarstår.
Högt intag av vassle/protein efter träning har ingen mer effekt än lägre men ett högt intag under dagen dvs possitiv proteinbalans är bevisat effektivt. Att dricka 40g vassle efter träning är vad man brukar kalla "elda för kråkorna", slöseri.
Postad 27 January 2011 - 15:24
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Högt intag av vassle/protein efter träning har ingen mer effekt än lägre men ett högt intag under dagen dvs possitiv proteinbalans är bevisat effektivt. Att dricka 40g vassle efter träning är vad man brukar kalla "elda för kråkorna", slöseri.
Nej, bara sett till MPS. Om du ska inta 350 g protein på en dag så kan du utan problem inta 80-100 g protein på ett intag. Tex via vassle efter träning
Postad 27 January 2011 - 15:28
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Blev ingen träning för min del idag, helt däckad sedan lunch. Har halvsovit på lektionerna efter lunch och höll nästan på att somna när jag gick hem kändes det som. Nä, får masa ner imorrn eller någon dag i helgen...
Enligt min kemi och biologilärare så behövdes det inte så mycket. Han trodde att 20-25g skulle duga gott och väl...
Postad 27 January 2011 - 16:21
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Nej, bara sett till MPS. Om du ska inta 350 g protein på en dag så kan du utan problem inta 80-100 g protein på ett intag. Tex via vassle efter träning
Klart att du kan men det kommer inte ge mer effekt på muskeltillväxt än vad c:a 25g gör och om magen är tom så försvinner allt över 15g ut genom tarmen och ner i toan.
Postad 27 January 2011 - 16:26
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Fast det gör väl inget om man skiter ut 95% ?
Själv dricker jag proteindrinkar för jag inte orkar laga mat ~ 8 gånger om dagen
Allra helst skulle jag såklart ha med mig en personlig kock som serverade mig nygrillad oxfilé med lite sallad varje gång man ska äta
Postad 27 January 2011 - 16:30
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
Fast det gör väl inget om man skiter ut 95% ?
Själv dricker jag proteindrinkar för jag inte orkar laga mat ~ 8 gånger om dagen 
Det föreligger teorier om att supplementering av fria aminosyror (likväl icke utvinnande ur ett konventionellt proteintillskott) kan skada hjärn- och hjärtmetabolismen. Pulver till mat skulle jag inte heller rekommendera som en diet till välbefinnande, heller. Ta Innan & efter träning, det är lagom! Ditt proteinpulsprottokoll torde ha en marginell effekt - dessutom slösar kroppen överskott av protein som energi samt sänker testonivåerna. Motsatt effekt m.a.o. Lagom är bäst Kände detta inlägget var välbehövligt
Postad 27 January 2011 - 16:36
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Enligt min lärare så var det inte bra med för mycket pulver. Då njurarna stressas för det hade någon med ammoniak till urin att göra typ.
Postad 27 January 2011 - 16:37
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Vart gränsen för mängden aminosyrors akuta upptag i samband med träning och det totala näringsupptaget är skiljer ju sig. Det är inte riktigt samma sak.
Det finns studier på att mer än 15g EAA i samband med styrketräning inte ökar den akuta proteinsyntesen, men det innebär inte för dess skull att det är onödigt att inta mer än 15g protein (när som helst under dygnet)
Upptaget fortsätter i tarmarna. Dock får du där inte den effekten som du är ute efter av exempelvis just EAA utan ska man äta stora mängder i ett eller få lass lämpar sig kanske andra protein/näringskällor bättre.
Jag som kört IF tidigare och faktiskt börjar med det idag igen tycker således att det är lite felaktig info.
Postad 27 January 2011 - 16:39
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Det föreligger teorier om att supplementering av fria aminosyror (likväl icke utvinnande ur ett konventionellt proteintillskott) kan skada hjärn- och hjärtmetabolismen. Pulver till mat skulle jag inte heller rekommendera som en diet till välbefinnande, heller. Ta Innan & efter träning, det är lagom! Ditt proteinpulsprottokoll torde ha en marginell effekt - dessutom slösar kroppen överskott av protein som energi samt sänker testonivåerna. Motsatt effekt m.a.o. Lagom är bäst
Kände detta inlägget var välbehövligt 
Såklart är mat bäst, men som sagt... jag har ett jobb. Har inte möjlighet att laga/köpa mat hela tiden  Tar gärna emot mellanmålstips man kan göra och ha med sig, mättande och utan kolhydrater.
Postad 27 January 2011 - 16:44
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Det finns studier på att mer än 15g EAA i samband med styrketräning inte ökar den akuta proteinsyntesen, men det innebär inte för dess skull att det är onödigt att inta mer än 15g protein (när som helst under dygnet)
Det är skillnad på 15g EAA och 15g protein. Såklart är mat bäst, men som sagt... jag har ett jobb. Har inte möjlighet att laga/köpa mat hela tiden 
Tar gärna emot mellanmålstips man kan göra och ha med sig, mättande och utan kolhydrater.
Kvarg, mozarella, ägg, makrill i t-sås.
Postad 27 January 2011 - 16:45
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Såklart är mat bäst, men som sagt... jag har ett jobb. Har inte möjlighet att laga/köpa mat hela tiden 
Tar gärna emot mellanmålstips man kan göra och ha med sig, mättande och utan kolhydrater.
Ska du äta energitätt ? I så fall: Ägg, Ost, Fet Fisk. Som exempel. När jag äter ägg äter jag 10ägg åt gången. Kör du ägg stekt är det hur lätt som helst att få i sig 10 stekta ägg och dessutom går det mkt snabbt.
Postad 27 January 2011 - 16:47
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Man kan ju faktiskt fylla bilen med tonfisk och makrillsburkar. Det är inte en helt dum idé
Jag är ute och åker i Sverige, så inget som måste förvaras i kylen eller så funkar.
Redigerat av Squeezemaster, 27 January 2011 - 16:48.
Postad 27 January 2011 - 16:49
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Det är skillnad på 15g EAA och 15g protein.
Ja du får ju inte ut 15g aminosyror ur "15g protein" (vassle syftar du på hade jag för mig) Men det är ändå felaktigt att påstå att du inte får ut något av att inta mer än 15g protein, när som helst. Varför skulle du inte få ut något av det? Kroppen behöver ju bortsett från överskottsenergi att bygga upp sig på, även energi att behålla sin kroppsvikt på. Dvs även om allt vassle du tar sväljer direkt efter ett gympass inte går till den direkta syntesen så tas fortfarande proteinet upp av kroppen. Eller menar du att det vi äter inte tas upp?
Postad 27 January 2011 - 16:49
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Rökt lax och ål är bra och gott .
Postad 27 January 2011 - 16:51
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Men det är ändå felaktigt att påstå att du inte får ut något av att inta mer än 15g protein, när som helst. Varför skulle du inte få ut något av det? Kroppen behöver ju bortsett från överskottsenergi att bygga upp sig på, även energi att behålla sin kroppsvikt på. Dvs även om allt vassle du tar sväljer direkt efter ett gympass inte går till den direkta syntesen så tas fortfarande proteinet upp av kroppen.
Eller menar du att det vi äter inte tas upp? 
Läs motiveringen i tidigare post och läs studien.
Postad 27 January 2011 - 16:51
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Man kan ju faktiskt fylla bilen med tonfisk och makrillsburkar. Det är inte en helt dum idé 
Jag är ute och åker i Sverige, så inget som måste förvaras i kylen eller så funkar.
Om du inte har tillgång till kök/platta så faller ju äggen bort då. Makrill i tomatsås är en väldigt bra källa och dessutom energitätt om du behöver det. Om du har platta så är ju ägg ej tvunget att hållas i kyl. Mjölk är ju också schysst. Kesella om du sticker in och handlar och äter direkt. Du kan ju till och med äta vaniljkesella om du inte kan äta utan sylt etc. Dock får du i dig mer kolisar med vaniljvarianten.
Postad 27 January 2011 - 17:21
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Fun Light funkar att smaksätta Kesella med om man nu inte gillar smaken av naturell Kesella.
Postad 27 January 2011 - 18:52
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Blev ingen träning för min del idag, helt däckad sedan lunch. Har halvsovit på lektionerna efter lunch och höll nästan på att somna när jag gick hem kändes det som. Nä, får masa ner imorrn eller någon dag i helgen...
Äsch det verkar nästan som du letar anledningar till att inte gå till gymmet. Om du verkligen tycker om att gymma så kommer du gå dit oavsett hur du mår (om man inte är sjuk, då är det bäst att stanna hemma, man ska inte påfresta hjärtat extra) Jag tycker gymma är kul så jag går dit de dagar jag har planerad gymmning och skiter i om jag är trött eller om jag har prov nästa dag. Ett tips till dig är att gå och lägg dig tidigare sov minst 8h om dagen. om du behöver energi på dagen ja då är det bara att du tar med dig mackor eller liknande till skolan.
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 27 January 2011 - 18:53.
Postad 27 January 2011 - 19:16
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Äsch det verkar nästan som du letar anledningar till att inte gå till gymmet. Om du verkligen tycker om att gymma så kommer du gå dit oavsett hur du mår (om man inte är sjuk, då är det bäst att stanna hemma, man ska inte påfresta hjärtat extra) Jag tycker gymma är kul så jag går dit de dagar jag har planerad gymmning och skiter i om jag är trött eller om jag har prov nästa dag. Ett tips till dig är att gå och lägg dig tidigare sov minst 8h om dagen. om du behöver energi på dagen ja då är det bara att du tar med dig mackor eller liknande till skolan.
Jag somnar väl 23:30 som standard ungefär. Och innan det ligger jag och läser kanske 30-40 minuter. Sedan kliver jag upp vid 8-tiden. Vet inte varför jag var så ovanligt trött idag. Visst, om jag är lite trött så går jag ändå. Men nu kände jag att jag inte skulle få något riktigt gjort ändå, var helt borta i huvud och kropp. Lite bättre nu men fortfarande tröttare än vad jag normalt brukar kunna bli. Imorgon ska jag däremot gå, och se ifall jag kan få in ett pass i helgen också när man ändå är hemma.
Postad 27 January 2011 - 22:20
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Klart att du kan men det kommer inte ge mer effekt på muskeltillväxt än vad c:a 25g gör och om magen är tom så försvinner allt över 15g ut genom tarmen och ner i toan.
Källa på att kroppen inte tar upp just vassle i större mängd?
Postad 28 January 2011 - 06:29
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Källa på att kroppen inte tar upp just vassle i större mängd?
Ja jag posta den tidigare i tråden.
Postad 28 January 2011 - 08:21
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
(om man inte är sjuk, då är det bäst att stanna hemma, man ska inte påfresta hjärtat extra)
Av just den anledningen står jag över idag. Hade ont i halsen igår ju, ännu värre idag samt att jag är snorig...
Postad 28 January 2011 - 10:58
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Enligt min lärare så var det inte bra med för mycket pulver. Då njurarna stressas för det hade någon med ammoniak till urin att göra typ.
Det har inget med pulver att göra, utan protein. Dessutom är det ett uttalande som är mycket tveksamt, friska njurar klarar mycket höga intag av protein under mycket lång tid utan problem.
Postad 28 January 2011 - 11:04
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Ja jag posta den tidigare i tråden.
Läste den och det är helt klart intressant. Men eftersom det är 1 studie, Aminogen är ett varumärke och den innehåller lite "possible" och "may" så ser jag det inte som mer än att det kan stämma att kroppen skiter ut ett överskott av flytande vassleproteinkoncentrat. Tack för infon
Postad 28 January 2011 - 11:07
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Vart kan jag köpa det billigaste Whey-80 som ändå håller hög klass?
Postad 28 January 2011 - 11:13
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Vart kan jag köpa det billigaste Whey-80 som ändå håller hög klass?
MM Sports och Gymvaruhuset. Deras håller lägsta pris och fungerar utmärkt. Smakar bra och blandar sig bra
Postad 28 January 2011 - 11:26
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Hur vet man att ett protein håller hög kvalitet?
Jag brukar köpa från GG och Kollo.
Postad 28 January 2011 - 11:47
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Läste den och det är helt klart intressant. Men eftersom det är 1 studie, Aminogen är ett varumärke och den innehåller lite "possible" och "may" så ser jag det inte som mer än att det kan stämma att kroppen skiter ut ett överskott av flytande vassleproteinkoncentrat.
Tack för infon
Aminogen vill blanda i enzymer i sitt vassle så upptaget blir mer 15g, varför skulle dom annars lägga ner pengar och tid på nått som inte behövs.
Postad 28 January 2011 - 11:51
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Angående GV:s vassle... Skummar det lika mycket som det gjorde för 2 år sedan? Jag bytte från dom av just den anledningen men kan absolut tänka mig att byta tillbaka om dom har löst det.
Redigerat av Kamui, 28 January 2011 - 11:53.
Postad 28 January 2011 - 11:57
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Nån som provat Gymvaruhusets nya smak Blueberry Smothie?
Jag blev sugen på att köpa smaken Hallon-mjölk, den är sjukt god.
Postad 28 January 2011 - 12:01
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Nån som provat Gymvaruhusets nya smak Blueberry Smothie?
Jag blev sugen på att köpa smaken Hallon-mjölk, den är sjukt god.
Skummar dom mer än MMsports prylar?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|