Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple Tv (Gen 2)

947 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 November 2011 - 21:29

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Jäkligt, jäkligt dum fråga: måste TV:n vara på för att köra spotify (eller andra airplay-källor för den delen) genom ATV2, eller räcker det med att ha ATV2 igång och kopplad till förstärkare?? Måste bara 100% säker innan jag köper en förstärkare med optisk in. Tack

Du behöver inte alls ha tvn på för att köra spotify, men varför via optisk in? varför inte köpa en förstärkare med hdmi?
airplay fungerar utan att ha tvn på..
visserligen ser man inte nåt om man vill spela upp nåt via airplay ;)

Postad 09 November 2011 - 21:00

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
En snabb fråga... Kan man jailbreak:a en ATV2 iOS 4.3 (2557)? Untethered?

Vilken jb rekommenderas?

Postad 09 November 2011 - 23:02

M Kraft
  • M Kraft
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hejsan.

Har köpt en Apple TV2 som jag har laget in lite barnfilmer på.
Har använt aiseesoft dvd ripper och konverterat dom mpeg4.
Nu till mitt problem,filmer med 5.1 ljud blir det fel ,dialogen ligger bara i höger kanal,ej något 5.1.

Vad är det för fel??

Mvh Martin

Postad 10 November 2011 - 13:05

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Hejsan.

Har köpt en Apple TV2 som jag har laget in lite barnfilmer på.
Har använt aiseesoft dvd ripper och konverterat dom mpeg4.
Nu till mitt problem,filmer med 5.1 ljud blir det fel ,dialogen ligger bara i höger kanal,ej något 5.1.

Vad är det för fel??

Mvh Martin

Har du bara ljud i höger kanal? skumt. Annars hade jag täntke att du kasnke inte tog 5.1 ljudspåret när du rippade ner filmen. I andra program som jag använder måste man dubbelkolla så att den inte mixar ner det till stereo per automatik.
Annars fel på sladden? eller felet kanske bara uppstår på rippade filmer?

En snabb fråga... Kan man jailbreak:a en ATV2 iOS 4.3 (2557)? Untethered?

Vilken jb rekommenderas?

Jag har dålig koll på just din version, men jag har för mig att man borde kunna jailbreaka allt förotum senaste ios5. Jag kör själv med Seas0npass. sen har jag tagit den lata vägen och skaffat ATV FlashBlack för att installera grejer på atvn.

Postad 10 November 2011 - 22:34

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Sådär. Gick superenkelt att jailbreak:a och XBMC åkte av bara farten... :) Hur får jag nu in Svt Play?

Postad 11 November 2011 - 08:43

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Jag kör svt play via plex

Postad 11 November 2011 - 09:00

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Sådär. Gick superenkelt att jailbreak:a och XBMC åkte av bara farten... :) Hur får jag nu in Svt Play?

I XBMC har du en addon funktion där man kan installera addons inne i XBMC och där kan man nog hitta SVT play och liknande play tjänster

Postad 13 November 2011 - 20:24

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Sicken klockren liten pryl den är. Streamar via iPhone från Plex-servern och det bara fungerar. Ingen Jailbreak eller någonting. Jag är supernöjd än så länge :)

Postad 13 November 2011 - 21:51

killroy10
  • killroy10
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Varför hackar bilden när man streamar via airplay från iphone?

Postad 14 November 2011 - 08:42

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Kan man, på en jailbreak:ad ATV2, ha både XBMC och PLEX installerat samtidigt?

Postad 14 November 2011 - 09:06

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Kan man, på en jailbreak:ad ATV2, ha både XBMC och PLEX installerat samtidigt?

Japp, går alldeles utmärkt

Postad 14 November 2011 - 09:36

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Coolt... Om jag installerar PLEX också, kommer det också ligga som ett menyval brevid XBMC?

Har du någon installationsanvisning för PLEX Bulldog76?

Postad 14 November 2011 - 10:55

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Nope ingen anvisning, jag installerade Plex via AtvFlashBlack
Och ja , xbmv och plex lägger sig bredvid varandra.
Kolla här ang installera Plex
http://wiki.plexapp...._Client_Install

Postad 16 November 2011 - 00:27

jimper
  • jimper
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Går det att lägga in undertexter i iTunes? Eller hur gör man? (Ej jailbreak).

Postad 16 November 2011 - 14:22

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0

Går det att lägga in undertexter i iTunes? Eller hur gör man? (Ej jailbreak).

Använd Handbrake när du rippar, konverterar. Där kan du lägga till vilka undertexter du vill ha med.

Postad 17 November 2011 - 10:02

jimper
  • jimper
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Använd Handbrake när du rippar, konverterar. Där kan du lägga till vilka undertexter du vill ha med.

Tack. Det fungerar jättebra. Det enda som retar mig är att undertexten får en genomskinlig mörk bakgrund som tar upp hela nederdelen av bilden. Tycker det kunde räcka med att bara se undertexten. Kanske är en inställning som jag inte har hittat?

För övrigt om man inte vill använda iTunes och mp4-format, så kan jag rekommendera Plex-appen till iPhone eller iPad som gör att du kan skicka olika format från datorn via airplay. Om man har en iPhone/iPad ser jag ingen större anledning att jailbreaka för att undkomma iTunes inlåsning.

Postad 17 November 2011 - 11:40

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Instämmer :)

Postad 17 November 2011 - 11:46

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Tack. Det fungerar jättebra. Det enda som retar mig är att undertexten får en genomskinlig mörk bakgrund som tar upp hela nederdelen av bilden. Tycker det kunde räcka med att bara se undertexten. Kanske är en inställning som jag inte har hittat?

För övrigt om man inte vill använda iTunes och mp4-format, så kan jag rekommendera Plex-appen till iPhone eller iPad som gör att du kan skicka olika format från datorn via airplay. Om man har en iPhone/iPad ser jag ingen större anledning att jailbreaka för att undkomma iTunes inlåsning.

Nu är min ipad upptagen rätt ofta av övriga i familjem, så för min del är det skänt att ha JB och ha Plex direkt i ATV2. Sen undrar jag också om det inte blirbildkvalité om man streamar via ipad7iphone som att direkt streama till ATv2?
Har själv inte testat detta, men tänkte ratt eftersom plex anpassar bildkvaliten till att se bra ut på ipaden så kanske det blir lite sämre än att streamas direkt till atv2 till en stor tv?

Postad 17 November 2011 - 22:35

jimper
  • jimper
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Nu är min ipad upptagen rätt ofta av övriga i familjem, så för min del är det skänt att ha JB och ha Plex direkt i ATV2. Sen undrar jag också om det inte blirbildkvalité om man streamar via ipad7iphone som att direkt streama till ATv2?
Har själv inte testat detta, men tänkte ratt eftersom plex anpassar bildkvaliten till att se bra ut på ipaden så kanske det blir lite sämre än att streamas direkt till atv2 till en stor tv?

"om det inte blirbildkvalité". Antar att din fråga är om det blir sämre bildkvalitet? Ja upplever ingen skillnad på kvaliten om jag jämför film (720p) via HDMI från iMac till 46", jämfört via Airplay.

Postad 18 November 2011 - 09:08

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Oj, ja det skulle stå sämre bildkvalite.
Ja är det ingen skillnad, kan man lika gärna köra utan JB. Men mestadels är ipaden upptagen av nån i familjen.
Tror att det dock blir en atv2 till så småningom till den andra tvn. En iPad till sen när 3 an kommer som bara blir min ;)

Postad 18 November 2011 - 09:31

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Ska shoppa mig en ATV2 i helgen och har lite frågor som jag hoppas ni inbitna rävar kan svara på, vill att det ska gå så smidigt som möjligt.

1. Jag kommer bara köra ATV2 mot en Qnap Nas, funkar detta bra?

2. Vad skiljer aTV Flash från att bara köra in XBMC som är gratis, vad är fördelarna med aTV Flash?

3. aTV Flash, har det samma funktioner som Plex, Xbmc, jag vill se cover art och info på alla filmer och TV-serier?

4. Går det att köra SVT Play etc i aTV Flash, finns det att ladda ner som plugin till de medföljande apparna?

5. Remote HD som hänger med aTV Flash, kan jag komma åt allt på min Nas via ATV2 på iPhonen när jag exempelvis är på stan?

6. Om man kopplar ATV2 med HDMI till TV'n och med optisk till stereon, kan man köra Spotify via Airplay till ATV'n utan att ha TV'n på då?

7. Spekulationsfråga, vilken programversion tror ni det ligger på ATV2'orna de säljer på exempelvis Netonnet?

Postad 18 November 2011 - 09:38

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Ska shoppa mig en ATV2 i helgen och har lite frågor som jag hoppas ni inbitna rävar kan svara på, vill att det ska gå så smidigt som möjligt.

1. Jag kommer bara köra ATV2 mot en Qnap Nas, funkar detta bra?

2. Vad skiljer aTV Flash från att bara köra in XBMC som är gratis, vad är fördelarna med aTV Flash?

3. aTV Flash, har det samma funktioner som Plex, Xbmc, jag vill se cover art och info på alla filmer och TV-serier?

4. Går det att köra SVT Play etc i aTV Flash, finns det att ladda ner som plugin till de medföljande apparna?

5. Remote HD som hänger med aTV Flash, kan jag komma åt allt på min Nas via ATV2 på iPhonen när jag exempelvis är på stan?

6. Om man kopplar ATV2 med HDMI till TV'n och med optisk till stereon, kan man köra Spotify via Airplay till ATV'n utan att ha TV'n på då?

7. Spekulationsfråga, vilken programversion tror ni det ligger på ATV2'orna de säljer på exempelvis Netonnet?

1 Vet ej
2+3 skillnaden är att insticksprogrammen installeras automatiskt eller med hjälp av fjärrkontrollen med en knapptryckning, annars får du installera via kommandofönster. Installerar man atvflashBlack så kan man sedan installera plex, xbmc med en knapptryckning på fjärren. har ej testat deras mediapselare. Nu när jag har lärt mig lite är det inte säkert att jag hade kört atvflash. Men bekvämt är det
4. svt play går att köra via plex som plugin, kanske även med xbmc?

6 Vet ej om ljduet går ut både via hdmi och optisk samtidigt. Jag kör hdmi till förstärkaren och kör spotify mm utan att tvn är på.

Redigerat av Bulldog76, 18 November 2011 - 09:39.

Postad 18 November 2011 - 21:10

jimper
  • jimper
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Svar: JA

Postad 18 November 2011 - 22:20

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Svar: JA

Fan så bra, då slipper jag köra airport expressen där då... Något speciellt jag måste ställa in? Jag kommer köra in den optiska på en Bose Cinemate och HDMI till TV?

Postad 19 November 2011 - 00:03

jimper
  • jimper
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Fan så bra, då slipper jag köra airport expressen där då... Något speciellt jag måste ställa in? Jag kommer köra in den optiska på en Bose Cinemate och HDMI till TV?

Plug and play =)

Postad 21 November 2011 - 14:21

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Hej igen

Jag snubblade över denna tråden på apple´s diskussionsforum.

https://discussions....art=15&tstart=0

Som jag tolkar det kan man ansluta upp till 5 st ATV2 till ett Itunes bibliotek och streama olika film och musik till varje enhet.

Någon här inne som har mer än 1 st ATV2 och har provat att streama 2 st olika filmer till resp. enhet?

Om detta fungerar så blir det ett mycket billigare alternativ till Sonos + att man får videodelen med :)

MVH Christer

Postad 21 November 2011 - 14:25

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
hittade även denna tråd :)

https://discussions....art=15&tstart=0

Postad 22 November 2011 - 14:41

Eidman
  • Eidman
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Utan att läsa igenom hela tråden undrar jag lite spontant hur stödet är för att streama bilder från en dator med Windows? Tänkte ge en ATV2 till föräldrarna i julklapp med främsta syfte att de skall kunna airplaya bilder från iPaden och visa upp för vänner och bekanta. Men kan man på något smidigt sätt streama direkt från datorns mapp-bibliotek med bilder, utan att blanda in iTunes?

Postad 22 November 2011 - 20:08

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Hmm, dum fråga kanske...om jag JailBreakar och uppdaterar den, försvinner JailBreaket då?

Om man uppdaterar och JailBreaket försvinner, måste man installera om XBMC och alla andra appar igen samt göra alla inställningar igen?

Postad 22 November 2011 - 20:15

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Hmm, dum fråga kanske...om jag JailBreakar och uppdaterar den, försvinner JailBreaket då?

Om man uppdaterar och JailBreaket försvinner, måste man installera om XBMC och alla andra appar igen samt göra alla inställningar igen?

Ja

Postad 23 November 2011 - 11:19

Johnnyboy
  • Johnnyboy
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Utan att läsa igenom hela tråden undrar jag lite spontant hur stödet är för att streama bilder från en dator med Windows? Tänkte ge en ATV2 till föräldrarna i julklapp med främsta syfte att de skall kunna airplaya bilder från iPaden och visa upp för vänner och bekanta. Men kan man på något smidigt sätt streama direkt från datorns mapp-bibliotek med bilder, utan att blanda in iTunes?

Att airplaya bilder från en iPad eller iPhone går utmärkt på det sättet du beskriver. För att visa bilder från en dator på ATV behöver datorn ha en iTunes-installation med Home Sharing aktiverat. I iTunes väljer du vilka foton du vill ge ATV åtkomst till.

Postad 23 November 2011 - 13:41

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Tänkte skriva lite om mina erfarenheter av Apple TV2.

Jag har haft den i ungefär en månad och den köptes för att ersätta en Tvix 7000. Jag har jailbreak:at den och lagt in XBMC.

Första intrycket var väldigt positivt. Gick smidigt att JB:a och installera XBMC. Att lägga till sources för filmer, bilder var busenkelt. Sedan måste man ju tillägga att Airplay är riktigt imponerande; Spotify, Bilder/filmer från iPhone, Airvideo (app) är bra exempel på hur bra det fungerar.

SVT Play var egentligen enda anledningen att jag ville byta ut Tvixen och ATV2 funkar bra med SVT Play även om det buffrar ibland och vissa klipp inte startar. Men i huvudsak fungerar det som önskat.

Men det finns dock saker som jag inte är så nöjd med:
  • Det finns möjlighet att hämta ner texter till TV-serier och filmer, men jag får inte det att funka. Jag tror att text-remsan hämtas ner, men den visas inte tillsammans med aktuell tv-serie/film. Någon kanske kan guide:a mig...
  • Uppspelning av DVD-iso/img funkar sådär. Vilken är egentligen den bästa uppspelaren för DVD?
  • Jag kör bilden via HDMI-kabel till TV:n och optisk kabel till förstärkaren (eftersom min förstärkare inte har HDMI-ingång), detta resulterar i ett statiskt ljud i tv-högtalarna när man tittar på något som är Dolby Digital eller DTS. Lätt fixat (sänker volymen på tvn), men ändå irriterande...
  • Som en sista kommentar så kan man väl känna en viss tröghet i XBMC, men inte irriterande...

Som en sista kommentar så kan jag säga att TViXen är överlägsen när det gäller uppspelning av tv-serier/filmer, men för internet-tjänster väger upp det till ATV2:s fördel.

Kommentarer, åsikter och tips mottages gärna! :)

Postad 23 November 2011 - 13:46

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Själv använder jag Itunes för att streama både film, tv-serier och musik.

Hittade ett litet program som heter Iflicks som konverterade mina videofiler samt fyllde i med metataggar och allt.

Visst det är inte lika snyggt som XBMc/Plex men det fungerar perfekt! Alla undertexter med för den delen + att jag behövde inte jailbreaka den :)

iso/img fungerar inte med Iflicks men det tar handbrake hand om :)

MVH Kribban

Postad 23 November 2011 - 13:55

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
kribban: Kör du "hardcoded" subs eller "softsubs"? Kör själv med softsubs med hjälp av programmet subler följt av iFlicks som taggar tv-serier och filmer. Dock tycker jag inte att visandet av "softsubs" är något att hänga i julgranen....

Postad 23 November 2011 - 15:34

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
softsubs men jag har inte lagt till något via "subler". Är inte helt överens med den grå bakgrunden.

Postad 23 November 2011 - 19:19

Ari Gold
  • Ari Gold
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Går det att få upp paddans skärm på en projektor via en Apple TV kopplad HDMI-->VGA och ljud separat Optisk-->3,5mm? Tänkte att det kunde vara en trevlig lösning på jobbet. Kräver detta att man kör via Wifi eller är Airplay någon magisk lösning som inte kräver trådlöst internetz?

Postad 24 November 2011 - 09:20

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Det bör gå att köra "Mirroring" på detta sättet. Dock krävs det att båda enheterna är anslutna till ett och samma nätverk.

/Niklas

Går det att få upp paddans skärm på en projektor via en Apple TV kopplad HDMI-->VGA och ljud separat Optisk-->3,5mm? Tänkte att det kunde vara en trevlig lösning på jobbet. Kräver detta att man kör via Wifi eller är Airplay någon magisk lösning som inte kräver trådlöst internetz?

Postad 24 November 2011 - 20:14

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man gör för att skicka film/musik/bilder direkt från sin NAS (Netgear Readynas) till XBMC på sin Apple TV?

Postad 25 November 2011 - 09:04

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Du bara letar upp mappen i xbmc och anger den som källa för filmerna. funkar hos mig

Postad 26 November 2011 - 10:49

St0ff
  • St0ff
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej! :)

Vad är skillnaden mellan Plex (iOS med AirPlay) och Plex (aTV)?
...För- och nackdelar också?

Redigerat av St0ff, 26 November 2011 - 18:47.

Postad 26 November 2011 - 21:24

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Du bara letar upp mappen i xbmc och anger den som källa för filmerna. funkar hos mig

Hmm, min Readynas hade tydligen stäng av sig efter ett strömavbrott. Inte konstigt att jag inte kunde strömma ifrån den...

Tack för hjälpen i alla fall. :)

Postad 26 November 2011 - 22:12

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa denna för att strömma lite musik från spotify och glo lite filmer/bilder från iPhone på tvn. Kanske även streama lite film från datorn till tvn. Klarar den att via trådlöst ta mot 1080p? Jag menar utan lagg osv. (även om den skalar ner till 720p innan den skickar till tvn).
Mitt nätverk klarar av det annars. Tänkte om Apple Tv blir flaskhals.

Sen är frågan om man verkligen ska köpa nu eller vänta på 3an som verkar vara på G.

Redigerat av twebbas, 27 November 2011 - 17:59.

Postad 29 November 2011 - 20:38

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

"om det inte blirbildkvalité". Antar att din fråga är om det blir sämre bildkvalitet? Ja upplever ingen skillnad på kvaliten om jag jämför film (720p) via HDMI från iMac till 46", jämfört via Airplay.

Jag undrar hur det är med ljudet via AirPlay? Bilden såg ok ut när jag körde via plex på iPad och apple tv men jag fick bara stereoljud ur förstärkaren inte Dolby Digital. Går det att få via AirPlay? Om inte får jag köra fortsatt via Apple tv plexklient. Men den buggar lite i mina tv serier, ibland kapar den sista minuten på avsnittet. ( har inte testat om det händer på iPad, men jag tror inte den gör det, händer heller inte via plex Macen)

Postad 01 December 2011 - 10:25

NTM
  • NTM
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

• Det finns möjlighet att hämta ner texter till TV-serier och filmer, men jag får inte det att funka. Jag tror att text-remsan hämtas ner, men den visas inte tillsammans med aktuell tv-serie/film. Någon kanske kan guide:a mig...

Använder själv subtitle pluginet i XBMC och för mig fungerar det utmärkt. Du kankse inte har rättigheter satta så att ATV2an får skriva i mappen där filmerna ligger?
  • Trist att inga andra playtjänster verkar fungera. Har testat med XOT (http://www.appletvny...i-xbmc-med-xot/).

Kör XOT och det fungerar utmärkt för de flesta kanaler såsom de svenska och även BBC iPlayer etc. Kolla så du har senaste versionen. Det händer lite då och då att hemsidorna gör om koden och då slutar det att fungera men det är bara att vänta på en uppdatering som fixar det.
  • Uppspelning av DVD-iso/img funkar sådär. Vilken är egentligen den bästa uppspelaren för DVD?

Anledningen till att DVD funkar sådär är att det är MPEG2 och XMBC på ATV2 hårdvaruavkodar endast h.264 och inget annat. SSH in till ATV2an och installera top och kör sedan igång top och starta en DVD så kommer du att se att CPU ligger och maxar.
  • Jag kör bilden via HDMI-kabel till TV:n och optisk kabel till förstärkaren (eftersom min förstärkare inte har HDMI-ingång), detta resulterar i ett statiskt ljud i tv-högtalarna när man tittar på något som är Dolby Digital eller DTS. Lätt fixat (sänker volymen på tvn), men ändå irriterande...

Kör också HDMI för bild och optiskt för ljud men kör mot projektor utan högtalare så kan inte säga att jag upplevt det själv. Men testa att ställa in audio till 16-bit istället för auto i ATV2 egen meny så kanske det löser problemet.
  • Som en sista kommentar så kan man väl känna en viss tröghet i XBMC, men inte irriterande...

Det finns en del saker man kan gör här. Har inte riktigt koll på hur ny senaste stable releasen av XBMC är men vet att för några månader sen kom det en SVN som i princip dubblade hastigheten i GUI och snabbade upp laddningen av tumbnails något otroligt. Det finns även en funktion som heter dirty regions om jag inte minns fel som kan snabba upp GUI ytterligare.

Postad 02 December 2011 - 09:50

slanemyr
  • slanemyr
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Stort tack NTM för ditt uttömmande svar.

Några ytterligare frågor:

Du skriver:

"Du kankse inte har rättigheter satta så att ATV2an får skriva i mappen där filmerna ligger?"

Hur verifierar jag detta? Vilken mapp vill den skriva till?

"Kör XOT och det fungerar utmärkt för de flesta kanaler såsom de svenska och även BBC iPlayer etc. Kolla så du har senaste versionen."

VIlken är den senaste versionen och var jag hittar jag den?

Återigen stort tack!

Postad 02 December 2011 - 14:20

NTM
  • NTM
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Den skriver till samma mapp som filmen ligger i. Så kolla så du har skrivrättigheter med den användaren du har ställt in när du lade till utdelningarna i den mappen som filmen ligger i.

Har du installerat XOT genom att först installera den repository som XOT ligger på, kommer inte ihåg nu på rak arm vilken det är, och sedan installera den där ifrån. På så vis kommer den att uppdatera sig själv när du startar XBMC så vet du alltid att du har senaste versionen. Testa annars att göra det. Det kan även vara klokt att ta bort XOT och sedan installera det igen för att se om det blir någon skillnad :)

Redigerat av NTM, 02 December 2011 - 14:21.

Postad 02 December 2011 - 14:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Imorgon ska NetonNet för 1 dag köra Apple TV för 799 SEK:

http://www.facebook....NetOnNetSverige

Någon form av Dagens Julklapp.

Perfekt om man vill ha 1 extra.

Postad 02 December 2011 - 19:12

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Har en imac och undrar hur jag lättast streamar mina lagrade filmer till apple tv?Måste jag installera någonting och hur isf?/M

Postad 03 December 2011 - 11:04

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Har en imac och undrar hur jag lättast streamar mina lagrade filmer till apple tv?Måste jag installera någonting och hur isf?/M

Det som behövs är iTunes, vilket du redan har.

Postad 03 December 2011 - 15:36

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

Det som behövs är iTunes, vilket du redan har.

Jag har försökt lägga in mitt filmbibliotek till Itunes men får bara med några enstaka filmer, hur eller vilket program använder jag för att konvertera så dom funkar i Itunes?
Försökte söka men utan resultat.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.