Samsung PS50C685 3D-TV
1078 svar till detta ämne
Postad 29 November 2010 - 14:36
Peglund
-
Peglund
-
Användare
-
-
180 inlägg
Nu står det: Släppts för plock. Knappen för att avboka finns inte längre. Med tanke på priset får man ha realistiska förväntningar. Tack för MrMartins användbara inlägg. Om Sammyn håller samma nivå på svärtan som LG PK250-550 är det ok. I annat fall blir det väl ett nytt TV-köp om cirkus ett år... :-(
Nu står det Orderstatus: Släppts för plock, på min med. Betyder detta att det bara är att åka upp och hämta den, trots att dom inte hört av sig?
Postad 29 November 2010 - 14:40
huzze
-
huzze
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Nu står det: Släppts för plock. Knappen för att avboka finns inte längre. Med tanke på priset får man ha realistiska förväntningar. Tack för MrMartins användbara inlägg. Om Sammyn håller samma nivå på svärtan som LG PK250-550 är det ok. I annat fall blir det väl ett nytt TV-köp om cirkus ett år... :-(
Nu står det Orderstatus: Släppts för plock, på min med.
Betyder detta att det bara är att åka upp och hämta den, trots att dom inte hört av sig?
Jag tror att släppt för plock betyder att dom plockar/packar varorna, sen när det är klart skulle jag gissa att dom kör dom till uthämtningsställena istället för att skicka förhandsinformation till Posten, fast i det här fallet kan dom ju ha levererat direkt till uthämntningsstället..
Postad 29 November 2010 - 14:52
Peglund
-
Peglund
-
Användare
-
-
180 inlägg
Jag skall hämta upp min på pick-up point i Göteborg....
Nu står det: Orderstatus: Plockad.
Antar att detta betyder att dom har samlat ihop allt och jag snart skall få mail/sms om att det går bra att hämta upp.
Redigerat av Peglund, 29 November 2010 - 15:00.
Postad 29 November 2010 - 15:09
patrics
-
patrics
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag fick min idag, första reaktionen efter snabb inkoppling på lunchen är tyvärr att den buzzar väldigt högt... min sambo fråga till och med vad det var för ljud...
Postad 29 November 2010 - 15:46
Jahjg
-
Jahjg
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Ska hämta tvn i mon, non som vet hur länge filmerna som man skulle få med finns kvar?
Postad 29 November 2010 - 16:03
TheJesper
-
TheJesper
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Ska hämta tvn i mon, non som vet hur länge filmerna som man skulle få med finns kvar?
På Kompletts sida så stod det väl inte något om "först till kvarn" vad gäller filmerna så man borde väl kunna kräva att man får dem oavsett om man var sen att ta erbjudandet...? /TheJesper
Postad 29 November 2010 - 16:06
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Jag fick min idag, första reaktionen efter snabb inkoppling på lunchen är tyvärr att den buzzar väldigt högt... min sambo fråga till och med vad det var för ljud... 
Det ska vara så. Maskinisten i tvn är en humla
Postad 29 November 2010 - 16:19
huzze
-
huzze
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Tråkigt, det är min största fasa nu när posten borde ringa på dörren på en timme typ.. men med 15 grader kallt så tror jag INTE jag kommer köra igång den förrän sent ikväll.
Postad 29 November 2010 - 16:32
patrics
-
patrics
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
På lappen man får till spelaren står det att erbjudandet gäller till 15.3.2011
Postad 29 November 2010 - 17:19
Bigscreentv
-
Bigscreentv
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
TV:n finns nu ej längre att få tag på. PS50C685 saknar pris och finns endast i demoutförande på komplett.se. Då utan glasögon, bluray mm och priset ligger på 12.745kr. (samma info på komplett.no, och på komplett.dk saknas den helt) Det råder ju delade meningar om denna tv är så bra... svärtan ifrågasätts starkt och buzzningar är vanligt förekommande och inbränningar med. Men billigt var det ju. Det kommer man nog inte ifrån. Tv, blueray samt 3par glasögon och en handfull filmer. Pratar just nu med kundtjänst om buzzningen. De tycker jag ska lämna in den på lagning hos deras serviceställe. Vi får se vart detta slutar. Tv:n är ej betald än (klarna) På Kompletts sida så stod det väl inte något om "först till kvarn" vad gäller filmerna så man borde väl kunna kräva att man får dem oavsett om man var sen att ta erbjudandet...?
/TheJesper
Det tycker jag man ska få! Jag har registrerat efter konstens alla regler och fått ett mail tillbaka med info att filmerna skickas ut per post.
Postad 29 November 2010 - 17:27
Unregistered5756fde3
-
Unregistered5756fde3
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Lite allmän fråga kanske men hur skall man göra när inte tv bilden täcker hela tvytan?
Kan tvn ta stryk av detta?
Hittar ingen inställning som fixar det.
Har CD hådrdiskbox
Postad 29 November 2010 - 18:15
Jahjg
-
Jahjg
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
På Kompletts sida så stod det väl inte något om "först till kvarn" vad gäller filmerna så man borde väl kunna kräva att man får dem oavsett om man var sen att ta erbjudandet...?
/TheJesper
Ne, börjar bli lite orolig då många nu fått sin tv och förmodligen skickat efter filmerna, har för mig jag läste så långt lagret räcker, någong stans. Men man vill ju verkligen få ut allt av paketet man beställt!
Postad 29 November 2010 - 19:47
Peglund
-
Peglund
-
Användare
-
-
180 inlägg
Den nya versionen av hdmi kan väl både skicka och ta emot samtidigt? Om jag har en reciever, 1.4, och vill koppla allt via denna till tv:n. Hur skall det då kopplas?
Kom på ytterligare en fråga. Jag har nämligen både kabel-tv samt digitalbox, eftersom föreningen tillhandahåller kabel-tv. Är det dumt att ha både kabel-tv sant digitalboxen inkopplade?
Redigerat av Peglund, 29 November 2010 - 19:51.
Postad 29 November 2010 - 20:07
patrics
-
patrics
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
komplett, dåligt emballagerad med frigolit tycker jag dom har varit, båda som har kommit har haft mycket trasig frigolit så om det kan vara en bidragande orsak kanske, skulle va kul o höra ifall det finns fler som har fått hem defekta apparater av denna modell
Jag fick hem min idag med trasig frigolit och min buzzar också som fasen... Hade du problem när du skulle reklamera eller hur gick du tillväga?
Postad 29 November 2010 - 20:36
Unregistered87009336
-
Unregistered87009336
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
För den som missade erbjudandet så har Komplett just nu en PS50C685 listad under fyndvaror. http://www.komplett....aspx?sku=618487 Pris: 12.745:- med informationen "3D glasögon medföljer ej!" . Detta är alltså bara TVn utan blurayspelare, utan filmer och utan 3D-glasögon. "Denna produkt är en demovara till reducerat pris."
Postad 29 November 2010 - 21:39
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1866 inlägg
För den som missade erbjudandet så har Komplett just nu en PS50C685 listad under fyndvaror. http://www.komplett....aspx?sku=618487 Pris: 12.745:- med informationen "3D glasögon medföljer ej!" . Detta är alltså bara TVn utan blurayspelare, utan filmer och utan 3D-glasögon. "Denna produkt är en demovara till reducerat pris." 
Haha. Snacka om fuling
Redigerat av belzebubb, 29 November 2010 - 21:39.
Postad 29 November 2010 - 22:56
huzze
-
huzze
-
Amatör
-
-
92 inlägg
säkert Patrik_G's, den han köpte istället var fiiiiin! Den nya versionen av hdmi kan väl både skicka och ta emot samtidigt? Om jag har en reciever, 1.4, och vill koppla allt via denna till tv:n. Hur skall det då kopplas?
Då kopplar du allt via recievern, och sen hdmi 1 ut från recievern till hdmi 1. Har du en HTPC kopplar du denna direkt till 1 och recievern till 2. Kom på ytterligare en fråga. Jag har nämligen både kabel-tv samt digitalbox, eftersom föreningen tillhandahåller kabel-tv. Är det dumt att ha både kabel-tv sant digitalboxen inkopplade?
Nope, varför skulle det va dumt? iaf om det är olika kanaler.. bara å gömma kanalerna från den som är sämre där du har dubletter.
Postad 29 November 2010 - 23:50
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2346 inlägg
Ang svärtan så lider ju både Panasonics modell VT 20 och Samsungs båda med en svärta som är markant sämre i PAL läge än NTSC. 7700 serien har en Kuro svärta vid NTSC eller Bluray tittande men mycket sämre i PAL. Denna tvn har samma dilemma.
Postad 30 November 2010 - 00:14
Ankan_G
-
Ankan_G
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Har tagit 3st bilder alla med samma slutartid (1s)
Bild 1 - TV: avstängd
Bild 2 - Svart bild ifrån PC:n, har försökt ställa in tv:n så bilden är så svart som möjligt
OBS den verkliga bilden är inte lika ljus (lång slutare tid)
Bild 3 - Kortvarig bild då man ändrar pc:n ifrån extern till intern skärm.
IMG_9137_Avst_ngd.JPG 300.95K
0 Antal nerladdningar
IMG_9139_Svart_bild_ifr_n_datorn.JPG 357.16K
0 Antal nerladdningar
IMG_9140_Kortvarigt_l_ge_d__man_byter_sk_rm.JPG 319.45K
0 Antal nerladdningar
Det intressanta är att bild nummer två borde vara helt svart som bild 1 eller 2 då signalen som matades ut var en svart testbild via en HDMI kabel.
Postad 30 November 2010 - 00:27
Unregistered60e95600
-
Unregistered60e95600
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Pratar just nu med kundtjänst om buzzningen. De tycker jag ska lämna in den på lagning hos deras serviceställe. Vi får se vart detta slutar. Tv:n är ej betald än (klarna)
Fått ungefär samma bud, känns bra att det andra som fått samma bud och hör buzz med så dom inte kan komma och tycka man är överkänslig eller likande.
Postad 30 November 2010 - 02:43
huzze
-
huzze
-
Amatör
-
-
92 inlägg
snabb kommentar efter att ha ställt in allt och sorterat kanaler och lekt med Internet.
Svärtan är det definitivt inget fel på, svart är svart och svarta nyanser syns bra.
Buzzet finns där när volymen är mutad, lämnar det öppet så jag får prova lyssna på något samtidigt jag ser på det när inte faniljen sover.
Ingen inbränning alls på vanliga kanaler, inte ens med text.
Gula färger blir randiga lite snett vertikalt men det antar jag är en inställningsfråga.
Fjärrkontrollerna är fasligt fula och klumpiga och siffrorna sitter på tok för högt upp.
Värst är ändå att BD-spelaren är skev, den glappar ca 5-6 mm, blir nog att ställa något under ena "bakbenet".
Postad 30 November 2010 - 06:33
Unregistered5756fde3
-
Unregistered5756fde3
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Värst är ändå att BD-spelaren är skev, den glappar ca 5-6 mm, blir nog att ställa något under ena "bakbenet".
Min är oxå skev. Trodde det var jag som monterat tv bänken fel Dessutom låter blu-ray spelaren jäkligt mycket tycker jag
Redigerat av Unregistered5756fde3, 30 November 2010 - 08:49.
Postad 30 November 2010 - 08:11
Ankan_G
-
Ankan_G
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Svärtan är det definitivt inget fel på, svart är svart och svarta nyanser syns bra.
Om du visar en film med sorgkanter är kanterna helt svarta eller lyser det lite? Kanterna borde ha samma svärta som i avstängt läge.
Postad 30 November 2010 - 09:37
patrics
-
patrics
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Efter samtal med komplett.se supporten angående problem med buzzing så har komplett varit i kontakt med samsung angående detta och har fått uppgifterna att just denna tv-modell låter väldigt mycket och det hjälper om man stänger av dynamisk kontrast. Det alternativet man har är att använda sig av sin ångerrätt inom 14 dagar från det att man tog emot tv'n. Om man tycker att den låter för mycket..
Postad 30 November 2010 - 11:05
Håkan i Årsta
-
Håkan i Årsta
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Efter samtal med komplett.se supporten angående problem med buzzing så har komplett varit i kontakt med samsung angående detta och har fått uppgifterna att just denna tv-modell låter väldigt mycket och det hjälper om man stänger av dynamisk kontrast. Det alternativet man har är att använda sig av sin ångerrätt inom 14 dagar från det att man tog emot tv'n. Om man tycker att den låter för mycket..
Jag fick tummen ur och beställde denna tv med kampanjpriset. Tv:n levereras i dagarna. Får man pengarna tillbaka om man utnyttjar denna ångerrätt eller är det pengarna tillgodo?
Postad 30 November 2010 - 11:13
patrics
-
patrics
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag fick tummen ur och beställde denna tv med kampanjpriset. Tv:n levereras i dagarna. Får man pengarna tillbaka om man utnyttjar denna ångerrätt eller är det pengarna tillgodo?
Enligt supporten får man pengarna tillbaka.
Postad 30 November 2010 - 11:17
Unregistered60e95600
-
Unregistered60e95600
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Buzzet finns där när volymen är mutad, lämnar det öppet så jag får prova lyssna på något samtidigt jag ser på det när Värst är ändå att BD-spelaren är skev, den glappar ca 5-6 mm, blir nog att ställa något under ena "bakbenet".
Buzzet kommer ifrån STMP kortet eller vad det hette, sitter mitten av tvn lite högt upp på baksidan och ljudet varierar beronde på hur ljus bilden är. Min BD spelare var skev me, men jag tror det saknades nån liten plastfot på en sida, kolla de.
Postad 30 November 2010 - 11:19
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Dynamisk kontrast ska man aldrig använda ändå. Det är vansinnigt värdelöst.
Postad 30 November 2010 - 11:23
huzze
-
huzze
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Om du visar en film med sorgkanter är kanterna helt svarta eller lyser det lite? Kanterna borde ha samma svärta som i avstängt läge.
Du kan ju välja om du vill att sorgekanter ska vara ljusa eller mörka, automatiskt inställt på ljusa. Jag har då valt mörkt och tycker nästan att det är ljusare med TV'n av.. ska pilla lite mer.
Postad 30 November 2010 - 12:09
Ankan_G
-
Ankan_G
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Du kan ju välja om du vill att sorgekanter ska vara ljusa eller mörka, automatiskt inställt på ljusa. Jag har då valt mörkt och tycker nästan att det är ljusare med TV'n av.. ska pilla lite mer.
Vilken inställning är det, bra om man kan ange så alla vet vad man syftar på?
Postad 30 November 2010 - 12:12
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1202 inlägg
Enligt supporten får man pengarna tillbaka.
Ja, jag tror distansköpslagen tvingar dem att betala tillbaka pengarna.
Postad 30 November 2010 - 12:52
Peglund
-
Peglund
-
Användare
-
-
180 inlägg
Hmmmmm. Nu har jag fått orderstatus: skickad. Stod skickad redan i går kväll. Var färdigpackat igår vid 19.00. Har dock varken fått sms eller mail-avisering.
Postad 30 November 2010 - 13:19
Jacon
-
Jacon
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Min fick också status skickad igår vid 19, har dock inte hänt något sen dess.
Kollinr som anges på kompletts konto sida är inte registrerade hos posten ännu..vet inte vad man ska tro.
Dyker väl upp i morron får man hoppas
När det gäller buzz/surr eller liknande från plasma, så har det funnits på både min panasonic och en av LG apparaterna jag haft.
Jag märkte dock att surret kunde variera kraftigt från tillfälle till tillfälle.
Det som löste det för mig på panasonicen var att jag fick justera fästena lite som hörde till vägg upphängningen, dra åt alternativt lossa lite på skruvarna, ibland bara rucka lite på fästet.
Det var lite "hit n miss" men brukade alltid få bort surret till slut.
På LGn behövde jag bara lägga handen bak på chassit å dra den fram och tillbaka lite tills jag hittade en punkt där surret avtog, där pressade jag lite med handen, och oftast försvann då surret direkt.
Har ingen aning om varför det funkar så.
Antar att surret och dess styrka beror på ett flertal orsaker, en av dem verkar hur som helst vara hur chassit är monterat
Postad 30 November 2010 - 17:28
HaloGuilty
-
HaloGuilty
-
Användare
-
-
121 inlägg
Fick hem min tv idag och ska kopplas upp ikväll.
Ang koder så funkade dom 8 blu-ray filmerna direkt med kupongen som följde med samt serienumret bak på spelaren.
Var hittar man kampanjkoden till shrek filmerna då jag hittar mitt serienummer bak på tv men koden går jag bet på.
Någon som kan guida mig i rätt riktning
Edit hittade Vouchern med koden i lådan med 3-D filmerna som följde med
Redigerat av HaloGuilty, 30 November 2010 - 18:19.
Postad 30 November 2010 - 17:36
Peglund
-
Peglund
-
Användare
-
-
180 inlägg
Min fick också status skickad igår vid 19, har dock inte hänt något sen dess. Kollinr som anges på kompletts konto sida är inte registrerade hos posten ännu..vet inte vad man ska tro. Dyker väl upp i morron får man hoppas
När det gäller buzz/surr eller liknande från plasma, så har det funnits på både min panasonic och en av LG apparaterna jag haft. Jag märkte dock att surret kunde variera kraftigt från tillfälle till tillfälle. Det som löste det för mig på panasonicen var att jag fick justera fästena lite som hörde till vägg upphängningen, dra åt alternativt lossa lite på skruvarna, ibland bara rucka lite på fästet. Det var lite "hit n miss" men brukade alltid få bort surret till slut.
På LGn behövde jag bara lägga handen bak på chassit å dra den fram och tillbaka lite tills jag hittade en punkt där surret avtog, där pressade jag lite med handen, och oftast försvann då surret direkt.
Har ingen aning om varför det funkar så. Antar att surret och dess styrka beror på ett flertal orsaker, en av dem verkar hur som helst vara hur chassit är monterat
Tror inte att du kan kolla tracking med posten. Har du valt att hämta upp paketet via Pick up point så skickas det med Kom Sverige AB, vilka jag tror är komplett själva.
Redigerat av Peglund, 30 November 2010 - 17:37.
Postad 30 November 2010 - 17:59
Jacon
-
Jacon
-
Amatör
-
-
87 inlägg
har valt hemleverans med postförskott (bor en bit norrut ^^)
Har redan fixat med postväxel osv.
Ordern skickades med 3 kollinr, antar att det är uppdelat TV, blurayspelare, 3Dbrillor.
Ca 16 idag blev ett av kollina registrerat hos posten, det lättaste av dem, antagligen brillsen, då med en notering om hur försenad postens leveranser är pga snön..
De andra kollina är fortfarande oregistrerade.
Lär inte få nåt förens på torsdag tidigast 
Kanske glasögonen i morron, men ja, det känns ju lite meningslöst hehe
Postad 30 November 2010 - 18:50
LinaR
-
LinaR
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Dynamisk kontrast ska man aldrig använda ändå. Det är vansinnigt värdelöst.
Vad betyder dynamisk kontrast och vad gör det för skillnad på bilden om man använder det eller inte?
Postad 30 November 2010 - 19:24
Jacon
-
Jacon
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Vad betyder dynamisk kontrast och vad gör det för skillnad på bilden om man använder det eller inte?
tror dynamsikkontrast krossar de lägsta samt högsta nyanserna på färgskalan, för att skapa en bild med mer "punch" i. den får ljusa partier i bilden att se ljusare ut samtidigt som mörka partier ser mörkare ut. Vad som egentligen sker är att mindre detalj syns i bilden, man förlorar data för att skapa en onaturlig poppigare bild. Ibland påverkar den även bakrundsbelysning på LCD samt "brinn"styrkan på plasma, då den i mörka scener minskar ljusstyrkan för att i ljusa scener öka den. Allt för att skapa en illusion av ett kontrast omfång som egentligen inte finns där Så som jag har uppfattat det iaf, kanske finns mer till det hela att tillägga.
Redigerat av Jacon, 30 November 2010 - 19:31.
Postad 30 November 2010 - 19:32
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
Hmm, tycker det här med dynamisk kontrast är lite knepigt. De flesta menar att man inte ska använda det i överhuvud taget, men jag tycker personligen att det både förbättrar svärtan en aning plus ger lite mer "djup" i bilden. Visst, drar man på för mycket samtidigt som ljusstyrkan är låg så förlorar man en hel del detaljer i mörka scener, men använder man dynamisk kontrast med måtta så känns bilden mycket piggare iaf... men det kanske bara är jag som tycker så? Antar att man fortfarande är lite LED-skadad
En annan sak... Alla pratar om "inkörning" av TVn i 100-200+ timmar, men vad är det egentligen som blir bättre efter inkörningen? Är det endast mindre image retention (IR) och inbränningar eller förbättras kontrasten och svärtan också efter några hundra timmar?
Jag sitter i hopp om att svärtan på något magiskt sätt ska bli bättre efter ett tag, så nu rullar Galapagos 2D på TVn VÄLDIGT mycket där hemma... på loop alltså
Men...e det ens någon ide att hoppas på förbättring eller?
Postad 30 November 2010 - 19:37
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Inkörning..Plasmatv blir tåligare efter ett tag så de är väl mest det man brukar tänka på.
En del tycker även att svärta å färger blir bättre efter några 100 timmar.
Tycker själv att jag har lite bättre svärta men de kan lika gärna vara inbillning eller att det är mörkare i rummet nu än i somras
Postad 30 November 2010 - 19:41
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
Inkörning..Plasmatv blir tåligare efter ett tag så de är väl mest det man brukar tänka på.
En del tycker även att svärta å färger blir bättre efter några 100 timmar. Tycker själv att jag har lite bättre svärta men de kan lika gärna vara inbillning eller att det är mörkare i rummet nu än i somras 
Ok, tack! Hmm så det är alltså i bästa fall en marginell skillnad med andra ord...  Hade kanske hoppats på mirakel här hehe.. Men en sak undrar jag fortfarande. Är det endast LED-TVn som för tillfället kan ge den där riktiga svärtan (eller åtminstone nära på), eller finns det plasmor som är lika bra - vilket det inte verkar då både samsungs plasma 7000 och 8000 serie inte är långt ifrån c685:an? Har alltid undrat varför plasma e så mycket billigare än LED (bortsett från LEDs "ultratunna" djup), men nu kanske man börjar förstå med tanke på svärtan... synd
Postad 30 November 2010 - 20:00
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Pioneer var väl den plasma som var närmast. Annars har Panasonic VT20.. 0,03 cd/m2 Riktigt bra svärta och V20 precis efter. Men du kan inte jämföra på ett rätt sätt mot en lcd led med local dimming för de kan släcka ner skärmen helt så du får så djup svärta man kan få.Iaf så gav inte flatpanelshd mätare utslag Men det är inte hela sanningen... En lcd led med local dimming tappar detaljer i svärtan när bilden rör sig så jag skulle säga att du får i slutändan inte bättre bild med en sån...+ Att de har andra dåliga grejor för sig Edit Sen är ju inte Samsung känd för bra svärta. Samsung C7000 har 0,06 cd/m2 kalibrerad
Redigerat av moparman, 30 November 2010 - 20:02.
Postad 30 November 2010 - 20:19
Jacon
-
Jacon
-
Amatör
-
-
87 inlägg
både Sony å LG har väl släppt OLED skärmar redan, dock inte större än 15" tror jag
De har oändligt kontrastomfång inte bara på papper men även i verkligheten, svart är så svart svart kan bli 
Förhoppningsvis dyker större skärmar upp på marknaden under 2011, dock till skyhögt pris skulle man tro.
I vilket fall så lär OLED tekniken sätta press på alla TV tekniker som finns där ute, som inte bara skulle leda till en högre standard på den genomsnittliga TV apparaten utan även att det blir mycket aggressivare prissättning
Men som sagt, när det gäller plasma i dagsläget är det väl bara Pioneer som kommer i närheten av absolut svart svärta, trots att deras TV apparater gjordes för drygt 2 år sen är det va
Postad 30 November 2010 - 22:19
Unregistered5756fde3
-
Unregistered5756fde3
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Funkar text tv på era?
Det står ej tillgänglig när jag ska kolla? Har canaldigital HD box
Postad 30 November 2010 - 22:24
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5779 inlägg
Funkar text tv på era? Det står ej tillgänglig när jag ska kolla? Har canaldigital HD box
Försöker du gå in på text-tv via TV-fjärren istället för boxens fjärr kanske
Postad 30 November 2010 - 23:36
patrics
-
patrics
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Till alla er som letar efter en plasma break in dvd till er PS50C685! Här kan ni ladda hem en iso fil som ni bränner på en blank dvdr, 24h dvd som loopar igenom olika färger i helbild. http://www.eaprogramming.com/eller direkt länk: http://www.eaprogram...n_DVD_R_ISO.zip
Redigerat av patrics, 30 November 2010 - 23:36.
Postad 01 December 2010 - 06:01
Unregistered5756fde3
-
Unregistered5756fde3
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Försöker du gå in på text-tv via TV-fjärren istället för boxens fjärr kanske 
Ja. Funkar inte det? Boxens text tv är ju helt kass!!! Ang Buzz så låter min digitalbox från CD mycket mer än tvn
Redigerat av Unregistered5756fde3, 01 December 2010 - 06:14.
Postad 01 December 2010 - 07:20
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
både Sony å LG har väl släppt OLED skärmar redan, dock inte större än 15" tror jag De har oändligt kontrastomfång inte bara på papper men även i verkligheten, svart är så svart svart kan bli  Förhoppningsvis dyker större skärmar upp på marknaden under 2011, dock till skyhögt pris skulle man tro.
I vilket fall så lär OLED tekniken sätta press på alla TV tekniker som finns där ute, som inte bara skulle leda till en högre standard på den genomsnittliga TV apparaten utan även att det blir mycket aggressivare prissättning
Men som sagt, när det gäller plasma i dagsläget är det väl bara Pioneer som kommer i närheten av absolut svart svärta, trots att deras TV apparater gjordes för drygt 2 år sen är det va
Jepp. Jag har den modellen som har den högst uppmätta svärtan(Kuro KRP 500M). 0.0005. Det är tillräckligt för att lura mig att det ser helt svart ut ibland. Till och med när hela rutan är mörk ser det nästan svart ut. Så jag hoppas att Panasonic tar ändan ur vagnen snart och levererar absolut svärta på plasma. Annars skickar jag ett brev med bajs i.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 01 December 2010 - 07:20.
Postad 01 December 2010 - 08:55
Jacon
-
Jacon
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Läste på flatpanelshd att Panasonics nya flaggskepp 2011 (troligtvis  ) kommer heta ZT30, använda sig av den uppköpta KURO tekniken, samt ha trådlös 3D.
Så det vådas ju gott 
Hoppas man slipper "rising blacks"..
Faen va offtopic man e hela tiden.
Lovar att skriva om c685 oxå när den dyker upp hehe
Postad 01 December 2010 - 09:53
Kung67
-
Kung67
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Avvikelser
2010-12-01 02:46 Stockholm-2 Skadad förpackning lagad. Försändelsen kan bli försenad
###### idioter! Ev dålig svärta, hög buzzning och nu detta (TV). Tur att jag tog faktura på 2 veckor. Är det strul häver jag köpet.
Uppdatering: Posten ringde, TV m.m kommer ikväll kl. 18-21. Jag frågade om paketet men han kunde inte se något konstigt. Bara att hålla tummarna för att TV:n är hel och att mitt exemplar inte har några buzzningsproblem. Jag hoppas även att svärtan inte är så kass som vissa har skrivit om.
Redigerat av Kung67, 01 December 2010 - 12:42.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|