Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Apple iPad 2*

1315 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPad 2 16GB (Surfplattor) 9 8.359998 (124) Inga priser
Apple iPad 2 32GB (Surfplattor) 9 8.925924 (26) Inga priser
Apple iPad 2 64GB (Surfplattor) 9 7.214284 (13) Inga priser
Apple iPad 2 3G 16GB (Surfplattor) 9 8.294116 (16) Inga priser
Apple iPad 2 3G 32GB (Surfplattor) 9 8.722222 (17) Inga priser
Apple iPad 2 3G 64GB (Surfplattor) 9 8.749998 (19) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 25 March 2011 - 22:09

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Vet inte om det är gräddvit. Det kanske är den lite ljusare du menar. Bifogar bild på min stiliga combo! Grymt nöjd är jag iaf!

Postad bild

Det är inte den gräddvita, men det ser bra ut ändå! Grattis!

Postad 25 March 2011 - 22:13

Unregistered3cba8fbe
  • Unregistered3cba8fbe
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det är inte den gräddvita, men det ser bra ut ändå! Grattis!

Hehe tack! Känns som den gräddvite blir lite för ljus på en vit iPad. Skönt med lite kontrast?

Postad 25 March 2011 - 22:15

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Hehe tack! Känns som den gräddvite blir lite för ljus på en vit iPad. Skönt med lite kontrast?

Kan nog vara så, kör själv med grå smartcover på min snygga vita. Nice det också.

Postad 25 March 2011 - 22:28

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Hade tänkt köpa blå men den fanns inte så jag tog en grå. Mycket snyggar i verkligheten än på bild på en vit...

Postad 25 March 2011 - 22:45

Avve
  • Avve
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Suck fanns 27st 32GB 3G+ WiFi kvar på inWarehouse vid 20 tiden så tänkte ta det lungt och beställa en efter jag käkat, sen var de slut ><

haha oops jag tog en av dom :)

Postad 25 March 2011 - 23:12

indiehjaerta
  • indiehjaerta
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

haha oops jag tog en av dom :)

:'( tycker inte om dig längre

Postad 25 March 2011 - 23:58

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

...
en annan fråga om Ipad 2

Jag är helt ny i Mac världen, (ok har haft en iphone 3g en gång) och jag har lagt en beställning på en Ipad 2. Jag valde 16 gb då den var billigast.
Jag undrar om det finns nåt sätt att de foton man har på sin hårddisk i pcn, kan visas på ipaden. Typ att de streamas dit på nåt sätt? Jag har långt fler bilder än de 16 gb som det finns plats till och vill inte fylla den med bara foton.
visst kanske jag kan hoppa upp till 32 gb men helst inte.
Jag vet att det finns program som streamar video från pc som också konverterar on the fly så att det passar ipad, men det hade varit grymt om man kan köra bildspel med sina foton som inte ligger lagrade lokalt på ipaden.

jag testade airvideo när jag hade min 16gb 3g och har för mig att den kan ta bilder också. Det finns säkert flertalet varianter där man delar ut sina bilder på datorn genom internet/lan. MLPlayer lite går också att använda till detta.
Snurrar det inte ett rykte om att apple skall göra en variant där man skall kunna komma åt sitt iphoto/itunes innehåll?

Redigerat av Termos, 25 March 2011 - 23:59.

Postad 26 March 2011 - 01:00

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Inget mot dig shapic, men dåligt av MM att låta dig köpa fler än en iPad 2 på releasedagen när så många vill ha och få enheter Sverige fått...

Jag förstår dig, och jag håller med dig. Men förmodligen visste den otroligt okunniga personen jag bokade hos hur många de skulle få, eller att tillgången på iPads överlag var dömd till att vara rätt låg.

Postad 26 March 2011 - 01:16

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
sådär. har avverkat de första 2 timmarna med min första iPad någonsin. Jag hade aldrig hållt i en iPad innan denna dag så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig.

Såhär långt är intrycken följande ;
  • Otroligt välbyggd (som alltid när de gäller Apple)
  • Snygg
  • Känns Tung - på ett bra sätt. (OBS, har inte hållit i ettan)
  • Skärmen är STOR när man är van vid iPhone 4. En konstig upplevelse första 5-10 minutrarna :)
  • Smart Cover's är genialiskt
  • iPhone appar är tråkiga! Eller ser tråkiga ut ;)
  • Att iPaden känns på gränsen till onödig när man har en MacBook Air.

Kommer nog mest använda iPad:en som en förstärkare till Guran i Garageband. Väntar på min JAM från Apogee :D

Redigerat av FocusST, 26 March 2011 - 01:16.

Postad 26 March 2011 - 02:04

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Kul att de flesta verkar nöjda!
Drar nog ner på stan imorgon och köper en!

Postad 26 March 2011 - 02:55

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Någon annan som upptäckt att skärmen har en mycket gulare ton jmf. med iPad 1? Otroligt irriterande. Om ni har både 1:an och 2:an så lägg dem gärna bredvid varandra, öppna safari och en tom flik.

Postad 26 March 2011 - 04:41

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

jag testade airvideo när jag hade min 16gb 3g och har för mig att den kan ta bilder också. Det finns säkert flertalet varianter där man delar ut sina bilder på datorn genom internet/lan. MLPlayer lite går också att använda till detta.
Snurrar det inte ett rykte om att apple skall göra en variant där man skall kunna komma åt sitt iphoto/itunes innehåll?

du kan komma åt iTunes home sharing över wifi, men inte iphoto.

Någon annan som upptäckt att skärmen har en mycket gulare ton jmf. med iPad 1? Otroligt irriterande. Om ni har både 1:an och 2:an så lägg dem gärna bredvid varandra, öppna safari och en tom flik.

Jag får se hur det ser ut när jag får min om ett gäng veckor, men när jag jämförde min iPad 1 mot skärmen hemma som är färgkalibrerad så såg jag att iPaden snarare var alldeles för blå, så frågan är om det blivit sämre eller om färgerna numera visas mer rätt :)

Postad 26 March 2011 - 06:57

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Nu har jag inte kvar min ipad 1, men jag ser inga tendenser på gulhet på min skärm. Detta var väl ett problem som iphone 4 hade också och i det fallet avtog väl de flesta gulheten med tiden, eller hur var det?

Nu vet jag inte om det nyligen kommit en uppdatering till hemnet, men fasen vad snabbt och smäck den fungerar nu. Tyckte på ipad 1 att den var väldans långsam emellanåt. Speciellt vid laddning av bilderna.

Redigerat av Termos, 26 March 2011 - 07:04.

Postad 26 March 2011 - 08:16

Jimmy_83
  • Jimmy_83
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Fick min ipad2 igår 16g wifi black, blacklightbleeding från vänstra hörnet och 1 död pixel, tror ni att jag kan få den utbytt??? supporten stängd nu så jag kan inte ringa.... mvh jimmy

Postad 26 March 2011 - 09:08

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

Jag får se hur det ser ut när jag får min om ett gäng veckor, men när jag jämförde min iPad 1 mot skärmen hemma som är färgkalibrerad så såg jag att iPaden snarare var alldeles för blå, så frågan är om det blivit sämre eller om färgerna numera visas mer rätt :)

Jg håller med. Min iPad 1 har mer blå ton än att min iPad 2 har gul. Jag föredrar 2:ans återgivning som är mer naturlig och äkta.

Postad 26 March 2011 - 09:15

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

Fick min ipad2 igår 16g wifi black, blacklightbleeding från vänstra hörnet och 1 död pixel, tror ni att jag kan få den utbytt??? supporten stängd nu så jag kan inte ringa.... mvh jimmy

Nix, inget blacklight men däremot lite backlight bleeding. Sorry, kunde inte låta bli... :)
Ska bli intressant att höra vad du får för svar. Jag stör mig inte på det lilla bleeding jag har nu men om dom byter ut dom rakt av så kommer jag nog lämna min så småningom.

Postad 26 March 2011 - 09:22

Jimmy_83
  • Jimmy_83
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Nix, inget blacklight men däremot lite backlight bleeding. Sorry, kunde inte låta bli... :D
Ska bli intressant att höra vad du får för svar. Jag stör mig inte på det lilla bleeding jag har nu men om dom byter ut dom rakt av så kommer jag nog lämna min så småningom.

hehe ja det blev lite fel där, ja jag får väl se va dom säger :)

Postad 26 March 2011 - 09:42

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Börjar vackla lite. Kanske ska hoppa upp på 32 gb istället för 16...
Har beställt en 16, men man kanske inte klarar sig med det? vad säger ni, hur resonerar ni?
Jag vill egentligen främst använda den i hemmet som, tidningsläsare, bokläsare, fjärrkontroll, surfa från soffan, titta på foton på den, (helst utan att lagra bilderna på paddan utan streama till den om det går) se på film (som också streamas fr pc). Men om det inte går att streama foton live och se på bildspel så måste man föra över foton och de tar ganska stor plats. även musik, men den borde också gå att streama.
Min dator är ju alltid på, och musik är mest Spotify som går.

Postad 26 March 2011 - 10:01

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Beror ju mycket på om och hur du reser. Ska du röra på dig mycket är det bättre att ha medlat lokalt på iPaden eftersom mobilà nätet är svajigt och du får inte ha på 3G på tex. flyg.
Flyger du till USA eller Asien så är det skönt att kunna ha musik, bilder spel osv. på iPaden.
Om du däremot mest sitter hemma eller åker till folk som har WiFi är det ju inte så viktigt eftersom det finns en uppsjö med bra appar för streaming och annat.
Många hotell har jäkligt sunkig WiFi så ska man kolla film så är det bäst att ha den lokalt på iPaden. Kör man tex. Air Video så kan man få så jäkla låg bitrate så det knappt går att se vad som händer i filmen eller i värsta fall, måste buffra stup i ett.

Jag brukar ha mellan 5-30GB fritt på min 64GB. Prenumererar på en hel del videopodcasts som jag tittar på stötvis så det hinner byggas upp rejält med avsnitt ibland. :)

Postad 26 March 2011 - 10:10

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Och appar och sånt blir ju knappas mindre :) Så ta en storlek större tycker jag är värt dom extra pengarna. Inte så mycket i sammanhanget. Bättre att ha för mycket än märka att det blev för lite :D

Postad 26 March 2011 - 10:48

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Börjar vackla lite. Kanske ska hoppa upp på 32 gb istället för 16...
Har beställt en 16, men man kanske inte klarar sig med det? vad säger ni, hur resonerar ni?
Jag vill egentligen främst använda den i hemmet som, tidningsläsare, bokläsare, fjärrkontroll, surfa från soffan, titta på foton på den, (helst utan att lagra bilderna på paddan utan streama till den om det går) se på film (som också streamas fr pc). Men om det inte går att streama foton live och se på bildspel så måste man föra över foton och de tar ganska stor plats. även musik, men den borde också gå att streama.
Min dator är ju alltid på, och musik är mest Spotify som går.

Tycker det låter som att 16GB är helt rätt för dig. Jag använder den ungefär som dig, samt har massvis med dokument och även en del spel på den som tar plats. Jag har 16GB på iPad1 (och nu även på tvåan) och har aldrig egentligen fyllt upp den. Det är när/om man vill trycka in många filmer på den du kan fylla upp den. Så om du reser mycket och länge, då ska du ha 32/64, inte annars. Men av det du räknar upp vore det slöseri att ha mer än 16gb.

Tycker att minnesmängden på iPad får oproportioneligt mycket uppmärksamhet. Tänk efter, det mesta de flesta gör på iPaden har egentligen inte nämnvärt med minnet att göra, det är ju egentligen bara för den som reser väldigt mycket och vill känna sig bekväm med ett stort filmbibliotek på den. Eller den med väldigt mycket spel. Tror också många som köper mer än 16GB gör det för att känna sig på den säkra sidan, "men tänk om".

Redigerat av Pax81, 26 March 2011 - 10:50.

Postad 26 March 2011 - 10:59

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Jag resonerade så här när jag köpte min igår. Jag har 16GB på min iPhone och det räcker där. På min iPhone har jag musik och navigon som tar rätt mycket plats, detta kommer jag inte ha på min iPad. Så där sparar jag minst 7GB. Sen får man väl komprimera filmerna så man får plats med alla man behöver på ev. resa.
Tror att 16GB täcker mångas behov.
Mitt val av 16GB kommer jag nog inte att ångra.

Postad 26 March 2011 - 11:34

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Tackar för dessa råd. :) (blir en 32 i alla fall )

Redigerat av Bulldog76, 26 March 2011 - 11:42.

Postad 26 March 2011 - 12:58

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Någon som hittat några bra tillbehör till denna :) Någon bra/snygg sleev eller case för ipad 2?

Postad 26 March 2011 - 13:25

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Ni som fick era iPad 2 igår, vilken version av iOS är det som kommer installerad med enheten?

Postad 26 March 2011 - 13:27

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Ni som fick era iPad 2 igår, vilken version av iOS är det som kommer installerad med enheten?

4.3 (8F191)

Postad 26 March 2011 - 13:56

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Hade turen att få den sista ipaden på Elgiganten i gävle igår. Dom fick bara in 7 stycken och jag var nr 9 i kön. Blev en vit 64gb 3G, dom sålde dom för 400 kr mer än vad som stod på deras hemsida vilket jag påpekade så jag fick den för 7190 kr, konstigt att dom före inte märkte det. :)

Är iaf jätte nöjd med min första iPad! lite tråkigt att spotify inte har en iPad app bara..
Har ni tips på några bra appar som man bara måste ha?

Postad 26 March 2011 - 14:06

Unregistereda744b4ff
  • Unregistereda744b4ff
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Mm i barkarby fick in 200, vid 16.15 va kön fortfarande 20pers lång :) dock så blev den längre vid slutet .....

Köpte en 32gb wifi svart, monkey Island är grymt nice :D .. Finns det nån bra radio app?

Postad 26 March 2011 - 15:02

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Blev en vit 32Gb från Applestore (beställde kl. 02:14 på fredagen) med lite tillbehör, köpte till smart cover, camera kit och ett bordsställ.

Hittade inget bra skydd för baksdan så blev 2 skins från gelaskins istället, behöver ju inte använda fronten.
Bifogad fil  181_JasonFreeny_GummiAnatomie_500_white.jpg   167.98K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  181_TravisLouie_MikeSamandAlex_500_white.jpg   135.1K   0 Antal nerladdningar

Postad 26 March 2011 - 15:14

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Är iaf jätte nöjd med min första iPad! lite tråkigt att spotify inte har en iPad app bara..

Jepp, visste det innan jag köpte men nu känner man verkligen saknaden.

iPhone-appen fungerar, men det känns lite "fånigt" att använda den.

Har ni tips på några bra appar som man bara måste ha?

Såg denna länk igår och har testat lite själv: 14 appar till din nya iPad

Även:

Bluefire reader för att låna och läsa böcker via svenska bibliotek - Elib.se

ZaTelnet för SSH

Postad 26 March 2011 - 15:36

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Något jag inte fattar är varför apple.se inte har några förren om 2-3 veckor eller som nu 3-4!!!!!!!! Man kunde gå in på onoff:s hemsida och beställa från 17 men inte f*n därifrån!!! Vilket skämt!!

Postad 26 March 2011 - 15:59

oRBIT2002
  • oRBIT2002
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Är det helt kört att hitta en iPad2 i butik nu? Kom precis hem från en New York resa men hittade ingen iPad2 där heller (förutom de oseriösa försäljarna som hade dubblerat priset).
Nån som vet hur stora leveranser Mediamarkt har fått?

Postad 26 March 2011 - 16:32

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Hur sätter man igång bild ramläget i ipaden, det finns i inställningar på ipaden???

Postad 26 March 2011 - 16:38

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0

Hur sätter man igång bild ramläget i ipaden, det finns i inställningar på ipaden???

Finns en knapp med en blomma bredvid låsupp knappen i startfönstret.

Postad 26 March 2011 - 16:39

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Tryck på låsknappen sen bildknappen

Postad 26 March 2011 - 16:40

ExBiz
  • ExBiz
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Jag tänkte köpa Airport Express för att streama ljudet från iPaden till min förstärkare. Nu ser jag att Apple TV 2 nästan kostar lika mycket. Vet någon om det går att skicka ljudet från Spotify till sin Apple TV 2?

Mvh.
Mathias

Postad 26 March 2011 - 17:15

karensdagsmannen
  • karensdagsmannen
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag tänkte köpa Airport Express för att streama ljudet från iPaden till min förstärkare. Nu ser jag att Apple TV 2 nästan kostar lika mycket. Vet någon om det går att skicka ljudet från Spotify till sin Apple TV 2?

Mvh.
Mathias

Yes, det går utmärkt. Har både en Airport Express och en Apple TV 2 som jag använder med bl.a. Spotify. En skillnad att notera är att AE har en 3,5 millimeters-utgång för analog och optisk signal, medan Apple TV 2:n endast har digitalt ljud ut via HDMI och optiskt via toslink.

Redigerat av karensdagsmannen, 26 March 2011 - 17:19.

Postad 26 March 2011 - 17:52

Neve
  • Neve
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Mm i barkarby fick in 200, vid 16.15 va kön fortfarande 20pers lång :D dock så blev den längre vid slutet .....

Köpte en 32gb wifi svart, monkey Island är grymt nice ;) .. Finns det nån bra radio app?

Safari; http://m.sr.se/radio.aspx?ip=1 :)

Postad 26 March 2011 - 18:14

indiehjaerta
  • indiehjaerta
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Safari; http://m.sr.se/radio.aspx?ip=1 :D

Kör en SR App till iPhonen finns inte den? :)

Postad 26 March 2011 - 18:30

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Något jag inte fattar är varför apple.se inte har några förren om 2-3 veckor eller som nu 3-4!!!!!!!! Man kunde gå in på onoff:s hemsida och beställa från 17 men inte f*n därifrån!!! Vilket skämt!!

Hade ju varit bättre om vi hade koinat den civiliserade världen och ha riktiga Apple stores i sverige så man hade haft ett ställe man vetat skulle ha absolut flest enheter så köandet iaf oddsmässigt hade varit värt det.

Redigerat av simulacra, 26 March 2011 - 18:31.

Postad 26 March 2011 - 20:03

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Ni som vill ha ett alternativ till safari kan jag rekommendera "Atomic Browser" den kör med tabbar och laddar inte lika ofta om sidor som safari. Har dock bara använt den i typ par tre timmar men märker att det flyter på något bättre.
Dessutom kan man öppna flikar i bakgrunden som laddas medans man tittar på en annan sida.

Redigerat av Termos, 26 March 2011 - 20:13.

Postad 26 March 2011 - 20:26

Beeos
  • Beeos
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Är sugen på att skaffa en Apple tv 2 nu, så man kan visa filmer och serier på tvn sovrummet :)
Någon som har tankar idéer om detta?

Postad 26 March 2011 - 20:32

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Jag kör två AppleTV (jailbreakade) med Plex-klienten. Funkar utmärkt i vardags och sovrummet men i mitt mediarum går det inte.
Riktigt högupplösta filmer går inte att köra. Vanliga 720P serier och 1080P filmer i "vanlig" bitrate går.
Plex-klienten är fortfarande i beta men funkar bra. Jag har bytt ut två Popcorn Hour A-100 mot ATV men min PCH C-200 rår den inte på.
Tror nästa AppleTV med A5-chippet kommer bli riktigt bra.

Postad 26 March 2011 - 20:48

Beeos
  • Beeos
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jag kör två AppleTV (jailbreakade) med Plex-klienten. Funkar utmärkt i vardags och sovrummet men i mitt mediarum går det inte.
Riktigt högupplösta filmer går inte att köra. Vanliga 720P serier och 1080P filmer i "vanlig" bitrate går.
Plex-klienten är fortfarande i beta men funkar bra. Jag har bytt ut två Popcorn Hour A-100 mot ATV men min PCH C-200 rår den inte på.
Tror nästa AppleTV med A5-chippet kommer bli riktigt bra.

Har en Mac mini till bio dator, med plex. Hel nöjd.
Men nu när jag märkte hur bra air video funkade till min padda så blev jag sugen på att skaffa en Apple tv till sovrummet för att se serier och film. Kanske lite play kanaler med. Vad jag förstår skall det inte vara några problem.

Postad 26 March 2011 - 21:40

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Kan tyvärr inte svara på det eftersom jag kör PMS på min Windows-server och dom har inte fixat stöd för plugins ännu.
Serier och filmer (som inte har grym bitrate) är inga problem. DTS funkar inte ännu dock men det är bara en tidsfråga...

Postad 26 March 2011 - 22:55

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på om skyfire appen löser flash problemet på playkanaler som tv11 och kanal6?

Postad 27 March 2011 - 00:08

ExBiz
  • ExBiz
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Yes, det går utmärkt. Har både en Airport Express och en Apple TV 2 som jag använder med bl.a. Spotify. En skillnad att notera är att AE har en 3,5 millimeters-utgång för analog och optisk signal, medan Apple TV 2:n endast har digitalt ljud ut via HDMI och optiskt via toslink.

Okej! Det låter bra det. Tack för upplysningen. Då lutar det mot att köpa en Apple TV 2. Det jag undrar är om det är smidigare med AE? Tänkte om det räcker med att starta Apple TV 2 för att streama ljud till den eller om man måste gå runt i menyn för att få tillgång till ljudet? Antar att det räcker med att starta förstärkaren och högtalarna för att streama ljud via AE.

Mvh.
Mathias

Postad 27 March 2011 - 00:15

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Finns det nån bra radio app?

För web radio kör jag Shoutcast, visserligen på Iphonen och vet inte om det finns nån anpassad variant på paddan.

Postad 27 March 2011 - 00:54

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Okej! Det låter bra det. Tack för upplysningen. Då lutar det mot att köpa en Apple TV 2. Det jag undrar är om det är smidigare med AE? Tänkte om det räcker med att starta Apple TV 2 för att streama ljud till den eller om man måste gå runt i menyn för att få tillgång till ljudet? Antar att det räcker med att starta förstärkaren och högtalarna för att streama ljud via AE.

Mvh.
Mathias

Det är ingen skillnad. Varken AE eller ATV går att stänga av (om man inte stänger av stömmen). Och båda tar emot streamar på samma sätt. Enda skillnaden är egentligen att ATV kan mycket mer än AE, som att t.ex. ta emot video-strömmar också.

Självklart ska du köpa en ATV istället för en AE om du inte har något behov av att förlänga ditt Wlan hemma.

Postad 27 March 2011 - 00:56

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Skulle vilja tipsa nyblivna som ovetande iPad-ägare om elib.se. Där kan du låna mängder av bra böcker i epub-format, direkt in i iPaden. Du behöver ett lånekort från ett "riktigt" bibliotek, samt bluefire-appen. Instruktioner finns på elib.se

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.