Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon som har Asus RT-N56U?

638 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 september 2012 - 12:28

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0
Jo det kommer fram en 'ikon' som visar hur mycket som har uppgraderats i procent.
Har du unzippat filen med uppgraderingen?

Postad 24 september 2012 - 06:17

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jo det kommer fram en 'ikon' som visar hur mycket som har uppgraderats i procent.
Har du unzippat filen med uppgraderingen?

Riktigt märkligt allt detta. Jag provade att koppla in nätverksladden,utan resultat. Så fort jag tryckte på "ladda upp"-knappen så verkade det som att hela routern sega ner, internet hastigheten dök till en 1/3 för att sedan lägga av helt, men fortfarande ingen "ikon" som visade om den uppgraderade.Till slut drog jag ur sladden ur routern och då kom "ikonen" fram och visade antal procent kvar av uppgradering så nu fungerar det. Ja, jag hade zippat upp filen ;)

Postad 24 september 2012 - 07:05

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0
Den måste ha hängt sig på något sätt. Vad bra att det fungerar nu.

Postad 24 september 2012 - 18:37

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Den måste ha hängt sig på något sätt. Vad bra att det fungerar nu.

Det roliga va att det hände flera gånger och jag har även provat satt rycka sladden flera gånger utan framgång och sen helt plötsligt fungerar det, skumt men skönt att det fungera till slut.

Postad 26 september 2012 - 13:59

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Kan någon säga mig vilken är den senaste versionen av ryska hacken som har inbyggt mediaserver?

Postad 15 oktober 2012 - 11:05

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Kan man med en surfplatta komma åt en usbhårddisk som är kopplad till routern och på så sätt stream musik, film som man har lagrat där?

Postad 15 oktober 2012 - 13:30

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Kan man med en surfplatta komma åt en usbhårddisk som är kopplad till routern och på så sätt stream musik, film som man har lagrat där?

Funkar utmärkt att göra så. Vet ej hur det är med Ipad :-( men med min Galaxy tab fungerar det fint.

Postad 15 oktober 2012 - 15:19

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Funkar utmärkt att göra så. Vet ej hur det är med Ipad :-( men med min Galaxy tab fungerar det fint.

Då jag är helt ny på detta med surfplattor så undrar jag hur det fungerar. Fixar man en musikapp och sedan helt enkelt letar upp musikmappen som ligger på usbhårddisken?
Då kan man alltså koppla in surfplattan i stereon och sedan streama sin musikblandning?

Postad 15 oktober 2012 - 16:20

NikUea
  • NikUea
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ja, det finns massor med appar du kan streama film och musik med. Jag använder själv Goodplayer och 8player som fungerar bra.

Det du måste göra är att logga in i routern och under Nätverksdelning välja den mapp som du vill streama från. Vill du streama musik trådlöst finns det blåtandsadaptrar som du kan ansluta till förstärkaren. Jag använder den här från Logitech:

https://www.prisjakt...kt.php?p=919163

Postad 15 oktober 2012 - 18:10

endorf
  • endorf
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Blir galen på den här routern !
Trots återställning, nya FW, olika operativsystem, så hänger sig routern hela tiden när jag loggar in och ska kolla på "Nätverkskartan"
varför ?! =(
Bifogad fil  Skärmbild från 2012-10-15 18:26:10.png   101,59K   14 Antal nerladdningar

Postad 19 oktober 2012 - 14:53

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0

Blir galen på den här routern !
Trots återställning, nya FW, olika operativsystem, så hänger sig routern hela tiden när jag loggar in och ska kolla på "Nätverkskartan"
varför ?! =(
Bifogad fil  Skärmbild från 2012-10-15 18:26:10.png   101,59K   14 Antal nerladdningar

Olika operativsystem? Hur menar du då?

Postad 20 oktober 2012 - 15:35

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Är det någon här som kör med den ryska mjukvaran och använder asus ftp-tjänst?

Jag kan inte logga in på mitt konto, det funkar endast lokalt nu.
Jag använder FileZilla som klient, den hittar min ftp-adress men längre än så kommer den inte.

Postad 05 november 2012 - 17:25

endorf
  • endorf
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Olika operativsystem? Hur menar du då?

Operativsystem på datorn, windows och linux. Kört med olika datorer , men samma resultat, att den hänger sig.
Idag har routern varit avstäng i cirkus , 6 timmar. Problemet kvarstår.

Postad 05 november 2012 - 17:43

endorf
  • endorf
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Har lagt ner timmar, och åter timmar på att försöka få den att funka, men utan resultat. Tröttnat på att Uppgradera/Nedgradera firmware, var och varannan dag. Tråkigt att ha kastat pengar i sjön, det känns som det. Den var inte gratis, och har aldrig funkat riktigt. Och efter timmar på google, så verkar jag vara ensam om mitt problem. Så nu ska de inhandlas en ny router.

Och någon ny asus kommer inte innanför min dörr ! ;)
Tips på någon bra ?

Postad 05 november 2012 - 17:43

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0

Operativsystem på datorn, windows och linux. Kört med olika datorer , men samma resultat, att den hänger sig.
Idag har routern varit avstäng i cirkus , 6 timmar. Problemet kvarstår.

Då kanske det var något HW-fel.
Har kört ASUS routrar (inkl N-56U) har alltid fungerat PERFEKT.

Annars är väl Netgear märket strax under.

Redigerat av Unregistered1605, 05 november 2012 - 17:49.

Postad 06 november 2012 - 17:44

endorf
  • endorf
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Då kanske det var något HW-fel.
Har kört ASUS routrar (inkl N-56U) har alltid fungerat PERFEKT.

Annars är väl Netgear märket strax under.

Beställde en
idag.

Redigerat av endorf, 06 november 2012 - 17:45.

Postad 14 november 2012 - 17:44

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Ser att det finns en ny firmware daterad 8 november. http://www.asus.se/N...TN56U/#download

Är det någon som vågat testa? Risken är ju alltid att det blir mer problem.

Man måste göra en fabriksåterställning, vilket betyder att man måste göra om alla inställningar igen.

Postad 14 november 2012 - 20:32

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Ser att det finns en ny firmware daterad 8 november. http://www.asus.se/N...TN56U/#download

Är det någon som vågat testa? Risken är ju alltid att det blir mer problem.

Man måste göra en fabriksåterställning, vilket betyder att man måste göra om alla inställningar igen.

Äsch, det "ryska hacket" is da shit...det var länge sedan jag lade på det och allt har sedan dess fungerat klockrent. Initialt så testade jag med ett antal FW från Asus, men de var alla mer eller mindre buggiga :(.

Postad 14 november 2012 - 21:07

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Känns läskigt och krångligt att lägga in ett tredjepartshack. Vad är det som är så bra med det ryska hacket?

Postad 15 november 2012 - 20:06

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Känns läskigt och krångligt att lägga in ett tredjepartshack. Vad är det som är så bra med det ryska hacket?

Det som var bra (då...det var ett tag sedan för mig) var att det löste alla buggar som jag hade med Asus egna FW.
Min Boxee Box blev inte tilldelad en IP-adress (trådat), och två trådlösa enheter hade problem om jag inte spikade en speciell kanal.
Att jag därtill inte har haft ett endaste problem sedan det "ryska hacket" gör inte saken sämre.
Nu har det ju gått ett tag och det "ryska hacket" är säkerligen uppdaterat en massa gånger sedan dess...och jag har ingen koll på vad den nu innehåller för finesser eller ens om den anses stabil fortfarande. Det kanske någon annan på forumet kan ge svar på!!?

Postad 15 november 2012 - 22:36

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Tack Manor! Är det ett annorlunda, bättre gränssnitt på hacket?

Postad 15 november 2012 - 23:07

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Det är ett annat gränssnitt på det ryska "hacket". Det är inte svårt att lägga in det heller. Man gör precis som om man ska uppdatera Asus original FW.
Senaste changeloggen ser ut så här:

IPv6+IPv4 (dual stack).
- Linux kernel 3.0.50.
- Single RGMII with VLAN1/2 LAN/WAN separation. Complete resolve casual WAN<->LAN race
packets with HW_NAT usage, but not support ISP VLAN filtering.
- New WebGUI.
- Full build: included "transmission" and "minidlna".

Changes to firmware ver. 3.0.3.0-025:
----------------------------------------------------------
- Added ability to select L2TP client (xl2tpd/rp-l2tp) from WebGUI.
- Added ability to manual set DNS1/DNS2 for LAN IP configuration in AP mode.
- Rolled back package ffmpeg to v0.6.6. All new ffmpeg branches > 0.6.x raise
Page Allocation Failure during Minidlna scan ton mediafiles.
- Fixed DHCP client renew issue after EAPoL-MD5 authentication.

Changes to firmware ver. 3.0.3.0-022:
- Added Entware repo support (http://code.google.com/p/wl500g-repo/).
- Added Aria2-1.15.2 package to project tree. Only for N65U (16MB flash).
- Added iTunes media server (Firefly) to project tree. Only for N65U (16MB flash).
- Added control SSDP notify interval and extended paths for Minidlna media server.
- Updated rp-pppoe pppd plugin and pppoe-relay daemon to v3.11.
- Updated nvram driver, used ioctl instead of mmap for prevent kernel memory corruption.
- Fixed switch WAN/LAN isolation on STB port selected in 1xRGMII scheme (VLAN 1/2).
- Temporarily disabled IGMP snooping feature for Realtek RTL8367B series giga-switch (N65U).

Changes to firmware ver. 3.0.2.8-021:
[Firmware 3.0.x.x]
- Added full support Asus RT-N65U board.
- Updated kernel-3.0.x to 3.0.50 from www.kernel.org.
- Updated raeth driver to v3.0 from Ralink SDK 4.1.0.0 (used in 2xRGMII scheme).
- Updated raeth driver from N65U firmware with Asus homebrew hack. (Hmmm. Hack used PPE?
Why Ralink/MTK does not know about this feature?). Hacked raeth allow speed-up local TX traffic
in 1xRGMII scheme (USB3 read speed-up from 17 to 35 MB/s on N65U).
[Common changes]
- Fixed random hangup SoC RT3883/3662 under AP 5GHz (backport from Ralink driver 2.6.0.x).
- Enabled 2T3R mode (TX=300Mbps/RX=450Mbs) for AP 5GHz on N56U.
- Updated package ffmpeg to v0.11.2 for resolve minidnla scan deadlock issues.
- Added build target for Samsung CY-SWR1100 board.

Changes to firmware ver. 3.0.2.7-020:
- Enabled rp-l2tp client by default for L2TP WAN (issues with xl2tpd HELLO for ISP Beeline).

Changes to firmware ver. 3.0.2.7-019:
[Firmware 3.0.x.x]
- Updated kernel-3.0.x to 3.0.46 from www.kernel.org.
- Speed-up L2TP and PPTP connection up to 50% (L2TP up to 155Mbps, PPTP up to 200Mbps).
- Fixed issue with 3G modem flows (avoid routing to PPE).
- Fixed issue with mcast/bcast packets (avoid routing to PPE).
[Common changes]
- Added ability to isolate WiFi guest clients from LAN resources.
- Added control for second NTP server.
- Added support Realtek RTL8367B series giga-switch.
- Fixed memleaks in miniupnpd.
- Updated Transmission to v2.73+.

Changes to firmware ver. 3.0.2.6-018:
- Added manual control for UDP flows offload via PPE (HW_NAT).
Work only for UDP packets with checksum.
- Fixed and added manual control IPv6 routes offload via PPE.
- Added pure routing offload up to 930 Mbps via PPE w/o NAT.
- Added ability to enable/disable NAT w/o reboot.
- Added user script for handle connect/disconnect peers to VPN server.
- Allowed 11n HT Mode for TKIP and WEP (on both AP 2.4/5GHz).
- Disabled noisy syslog message w/o IPv6 global address.
- Prevented re-notify radvd w/o dhcp6c changes on short IRT.
- Increased gateway lifetime to 30 min in Router Advertisement.
- Used router self LAN IPv6 address as RDNSS in Router Advertisement.
- Fixed WebGUI menu and sitemap in AP mode.

ATTENTION:
If your current firmware version is 1.1.2.2-006 or lower, it is absolutely necessary to save your
settings to a .CFG file using WebGUI BEFORE upgrading to a newer version. After the upgrade, restore your
settings from the saved .CFG file in a usual way.

Finns att ladda ner på följande ställe: http://code.google.c.../downloads/list
Bara välja vilken man vill ha och till 56'an, så man inte tar till 65'an för det finns till den också. Vet ej om de funkar på vilken som men eftersom de har olika FW till dem så antar jag att de inte är 100 kompatibla.

Postad 18 november 2012 - 22:42

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Jag behöver komma åt min router när jag inte är hemma. Får inte det att fungera längre. Det har fungerat innan.
Hur gör jag? Jag har redan ett värdnamn xxxx..asuscomm.com men ovan står det följande med röd text.
Den trådlösa routern använder för närvarande en privat WAN-IP-adress (192.168.x.x, 10,x,x,x, eller 172.16.x.x). Den här routern kanske finnas i en miljö med ett flertal NAT och DDNS-tjänsten kan inte fungera i den miljön.

Postad 20 november 2012 - 09:59

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Någon som vet hur jag kommer åt routern över nätet? Se mer info ovan.

Postad 23 november 2012 - 09:08

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Vilken aktivitet det är här :-)

Mitt xxx.asuscomm.com har fungerat fint för något år sen. Men inte nu. Minns inte exakt vad jag gjorde när jag registrerade värdnamnet. Men tydligen så har asuscomm.com slutat fungera för vår router. Är det någon som kan bekräfta?

När jag använder xxx.asuscomm.com lokat så fungerar det fint men externt så kommer jag inte åt routern. Någon som kan hjälpa?

Jag tar tillbaks det där. Helt plötsligt idag så kom jag åt min router externt. Vet inte vad som har hänt.
Men jag vill nog ha brandvägg igång. Något jag ska tänka på för att få det fungera som det gör nu? Någon port eller nåt?

Redigerat av klauzer, 23 november 2012 - 09:25.

Postad 23 november 2012 - 12:53

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0
Aktivitet är det nog, men om man inte kan svara på frågan så känns ett inlägg tämligen meningslöst.

Postad 23 november 2012 - 14:40

Unregistereda0288622
  • Unregistereda0288622
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Jag har den här och har precis installerat den senaste versionen av "det ryska hacket", plus följt deras nya instruktioner från wikin på hur man installerar något som heter "entware"... nu är tanken att jag ska använda "minidlna" eller "xupnpd" som media server, antingen direkt till min Philips TV eller till PS3:an för att titta på diverse saker (med text hoppas jag)... men i valet och kvalet så har jag inte lyckats bestämma mig för vilken jag skall välja och information är svårt att hitta.

Är det någon som har erfarenhet av det här?

EDIT: Jaha, Minidlna via entware paket installationen fungerade ej (syntes inte på nätverket) men xUPnPd fungerade. Däremot lyckades jag inte lista ut hur man faktiskt tittade på video med den... sedan upptäckte jag att det redan fanns en inbyggd media server, även fast det stod att de hade tagit bort den på deras sida. Den slutar dock tyvärr slumpmässigt med att bygga en databas av filer efter en liten stund.

Tillbaka till min gamla media server lösning då, verkar det som. :(

Redigerat av Unregistereda0288622, 24 november 2012 - 00:16.

Postad 27 december 2012 - 17:24

SS_454
  • SS_454
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
För ni som inte kör Ryska hacket så har de kommit med en ny version den 2012-12-18, ASUS RT-N56U Firmware Version 3.0.0.4.318.

Fixed
1. DDNS registry problem after upgraded firmware from 1.0.1.8.x to 3.0.0.4.x
2. IPTV UI bugs
3. Server-U UPnP issue
4. UI bugs for mobile device

Modified
1. Update wireless driver
2. Add multicast setting for airprint/airplay
//3. allow empty gateway for Static IP + VPN in Russia
4. Add more 3G dongle support: SWU-3220A, SWC-U200, dongles from FreshsTel in Ukraine, YES in Malaysia http://support.asus....T-N56U&p=11&s=2

Postad 29 december 2012 - 13:51

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Jag har provat att använda både ryssen och asus progamvara och fastnade för asus. Mest för att dlna fungerar perfekt direkt. Hastigheter verkar vara samma.

Postad 29 december 2012 - 14:20

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Har haft en asus 56 sedan ett halvår tillbaka. Har inte haft några direkta problem vilket inkluderar att streama film till min boxee box. Har bara kört på asus egna firmwares. Airplay har ibland gett problem, men väldigt sällan och bara då man gjort "komplicerat shit" (byta airplay devices, pausa, starta, switcha mitt i osv).

Därför är jag aning skeptisk till alla som skriker ut sin frustration här i tråden, känns om en hel del skit bakom spakarna. Routern har verkigen vart plug and play i mina händer iallafall.

Dock har hastigheten på 5ghz bandet inte rikigt nått upp till mina förväntningar när jag suttit i andra sidan av min lgh. Men så uppdaterade jag firmware i november och hastigheten gick upp typ 100%, från 30mbit/s till 70mbit/s, när jag sitter 15m bort igenom två väggar (via min macbook pro). Dessutom är interfacet nu omgjort och märkbart snabbare. Alla issues med airplay är helt borta. Nu är routern ruskigt stabil.

Postad 29 december 2012 - 20:14

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Därför är jag aning skeptisk till alla som skriker ut sin frustration här i tråden, känns om en hel del skit bakom spakarna. Routern har verkigen vart plug and play i mina händer iallafall.

Det är väl förhoppningsvis så att ASUS äntligen har fått till sitt firmware.
Routern var väldigt skakig och instabil direkt ut ur kartongen, och delade t.ex inte ut en IP-adress till Boxee Boxen när den kördes trådat...och jag testade ett antal ASUS firmwares. Det gick att gå tillbaka ett antal versioner så fungerade det, men hur kul kändes det.
Det ryska hacket fungerade direkt.

Sedan dess har jag inte haft något egentligt bekymmer med routern, men jämfört med de routers jag haft innan denna så är nog ASUS:en den skakigaste jag har testat...

Postad 14 januari 2013 - 14:46

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Någon som har VPN på routern? Tänkte på att fixa det så man är anonym när man surfar.

Någon som kan säga mig var man ska börja?

Postad 22 januari 2013 - 12:08

Brun 7
  • Brun 7
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som har problem med att strema film från USB hårddisk till Tv eller kan komma med några tips?

Kör en WD My Book 2TB i usb uttaget och kör sedan film mot Apple TV. På senaste tiden så har det börjat strula, och filmen stoppar med fellemeddelande "No such file or directory" eller liknande.

Alla enheter så som dator, atv m.m. tappar då kontakt med routern och går jag in i webgränsnittet så är USB disken bortmonterad. Sedan kommer allt tillbaks efter ett tag.

Sjukt irriterande, någon som har några tips vad man kan testa eller ändra? Kan det vara disken? men då borde inte hela routern dyka väl? Har rätt nyligen upgratderat till senaste FW men hade även lite problem med detta innan inte lika mycket dock.

Redigerat av Brun 7, 22 januari 2013 - 12:09.

Postad 22 januari 2013 - 12:20

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Någon som har VPN på routern? Tänkte på att fixa det så man är anonym när man surfar.

Någon som kan säga mig var man ska börja?

Nu har jag kollat upp det. Routern måste bli flashad för att VPN ska fungera. Någon som har lyckas med det? Eller vet hur man gör?

Redigerat av klauzer, 22 januari 2013 - 15:26.

Postad 22 januari 2013 - 15:01

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0
Låter som om du behöver ominstallera mjukvaran i routern.

Postad 01 februari 2013 - 15:18

Unregistered210db34e
  • Unregistered210db34e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Någon som har problem med att strema film från USB hårddisk till Tv eller kan komma med några tips?

Kör en WD My Book 2TB i usb uttaget och kör sedan film mot Apple TV. På senaste tiden så har det börjat strula, och filmen stoppar med fellemeddelande "No such file or directory" eller liknande.

Alla enheter så som dator, atv m.m. tappar då kontakt med routern och går jag in i webgränsnittet så är USB disken bortmonterad. Sedan kommer allt tillbaks efter ett tag.

Sjukt irriterande, någon som har några tips vad man kan testa eller ändra? Kan det vara disken? men då borde inte hela routern dyka väl? Har rätt nyligen upgratderat till senaste FW men hade även lite problem med detta innan inte lika mycket dock.

Jag har också haft problem som liknar dina. I mitt fall handlade det om att jag med jämna mellanrum tappade kontakten med routern och att mediaservern plötsligt slutade fungera. Jag gjorde enligt följande:

1. Koppla ur usb-disken
2. Fabriksåterställa routern
3. Koppla in disken till datorn och radera alla mappar som routern skapat
4. Åter koppla in disken till routern
5. (Om)installera mediasevern på routern.

Har inte testat ännu för än så länge står mediaservern o scannar o jag täntke att jag rör inget förrän allt är klart. Men vad jag kan se i filhanteraren i win7 så är nu mediaservern upp o snurrar igen.

Så detta kan vara värt ett försök

Redigerat av Unregistered210db34e, 01 februari 2013 - 15:41.

Postad 01 februari 2013 - 20:15

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Just för tillfället kör jag det ryska hacket men jag ser att asus har jobbat på en del med sin firmware och är lite sugen på att prova den. Är det bara att köra in den nya originalfirmwaren över den ryska eller måste jag tänka på nåt speciellt? Det står en förklaring på asus hemsida angående om man har en usb disk kopplad men jag förstår inte. Disken har jag musik och bilder på.

Postad 08 februari 2013 - 02:02

ajrop52
  • ajrop52
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Köpte denna ASUS routern för några dagar sedan och uppdaterade den direkt till den senaste firmwaren!

Varför tappar routern kontakten och försvinner helt från "Wireless anslutningslistan" med min bärbara datorn????

Ganska jobbigt detta!

Samma sak händer med min andra bärbara datorn! Routern brukar dyka upp igen efter ca 1 min och anslutas igen från bärbara datorn.

Jag har 2 WD-extern hårdiskar kopplade mot routern.

Tror här kan man se varför den trådlösa funktionen stängs av en stund:

Ta i tur och ordning dig fram i routern inställningar, http://192.168.1.1/

Avancerade inställningar--> trådlös --> Professionell

Några rader ner står: Tid på dagen då radio ska aktiveras : - :
i rutorna står: 00:00 - 23:59

http://vip.asus.com/...SLanguage=en-us

Sätter allt på 00:00-00:00 och ser om detta fungerar.

Redigerat av ajrop52, 08 februari 2013 - 02:55.

Postad 08 februari 2013 - 08:27

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Jag har problemet att min stationära dator (trådlös) kopplas ner en stund för att sedan kopplas upp på nytt. Detta problem har jag inte med min laptop.

Och jag tror inte det har något med tiden att göra för min del.

Det är något som jag får leva med :-)

Postad 08 februari 2013 - 21:38

Yasinka
  • Yasinka
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Asus RT-N56U har stora problem med DLNA:

UPnP/DLNA funker inte bra. Många av filerna i HDD/USB eller NAS delas inte. Jag blir verkligen irriterad på detta. Jag måste ta bort filer från HDD för att nya filer ska visas upp. Detta är särkilt tydlig om du har stora NAS eller HDD och många filer.

Det verker att den inte delar heller nya inlagt filer i tid heller utan kräver omstart eller lång väntan.

Jag rekommenderar inte om ni har NAS eller HDD. Jag kommer att sälja min ASUS RT-56U om jag hitter någon som köper den skiten.

Postad 11 februari 2013 - 19:01

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag har samma problem med att min laptop kopplar ner ibland. Jag har det ryska hackade fimwaret inlagd men samma problem med den.....

Postad 12 februari 2013 - 02:27

ajrop52
  • ajrop52
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Min bärbara dator och stationära (trådlösa båda) förlorar också kontakten med ASUS-routern under de 24 timmarna på dygnet!!! Ska se hur jobbigt detta är kommande veckorna.

Postad 22 februari 2013 - 14:55

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja konfigurera min RT-N56U router med en RT-N13U som jag vill ha som en repeater, hur är rätt inställningar för respektive routrar för att det skall funka korrekt och felfritt?

Postad 28 februari 2013 - 20:04

stabilt12
  • stabilt12
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det något som fått SMB inställningarna att fungera på en mac när man går in via finder - gå - anslut till server?
Jag kommer inte åt min hårddisk via smb där. Någon som vet hur? Jag kan komma åt den via ftp men då ser jag inga filer på min hårddisk.

Postad 28 februari 2013 - 20:19

stabilt12
  • stabilt12
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Lösningen om din Usb-hårddisk inte går ner i viloläge, ett litet tips för dom som kanske missat! :)

Postad bild

Klicka dig fram till:

1. "USB-Applikation"

2. "Blandade inställningar"

3. "Aktivera nedladdningshanteraren", klicka i "no"

4. "iTunes medietjänst", klicka i "no"

5. "Tillämpa"

Och Häpp! :) så går hårddisken ner i viloläge efter en stund.

Thomas, jag har en nya uppdaterin och alternativen under usd- inställningar är comman settings, Network Neighborhood Share, FTP share, modem och printer. Vart går jag in och kan välja att sätta hårddisken i viloläge då och då?

Postad 11 mars 2013 - 21:37

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Hej!

Jag behöver en 3G/4G router som klarar av att läsa en USB-sticka i Sverige men också en USB-sticka från Spanien när jag är där. Har dels tittat på den här routern och dels på TP-Link TL-MR3420. Den senare verkar dock inte klara av att läsa så värst många 3G/4G-stickor. Behöver helt enkelt hjälp att välja rätt. Vore grymt tacksam för snabb hjälp då jag reser till Spanien redan imorgon kväll och behöver alltså köpa den här prylen redan imorgon :S

Edit: Jag kör Macbook Pro och kommer vilja koppla upp datorer + iPhones och iPads mot den här. Det skadar inte om den är enkel att installera.

Redigerat av cpt, 11 mars 2013 - 21:39.

Postad 12 mars 2013 - 09:46

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Jag behöver en 3G/4G router som klarar av att läsa en USB-sticka i Sverige men också en USB-sticka från Spanien när jag är där. Har dels tittat på den här routern och dels på TP-Link TL-MR3420. Den senare verkar dock inte klara av att läsa så värst många 3G/4G-stickor. Behöver helt enkelt hjälp att välja rätt. Vore grymt tacksam för snabb hjälp då jag reser till Spanien redan imorgon kväll och behöver alltså köpa den här prylen redan imorgon :S

Båda går det ju att köra in OpenWRT på, som har betydligt bättre stöd för 3G/4G-stickor, så klarar inte standardprogramvaran av det, kan du alltid läsa på OpenWRT (eller DD-WRT).

Postad 13 mars 2013 - 16:14

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Båda går det ju att köra in OpenWRT på, som har betydligt bättre stöd för 3G/4G-stickor, så klarar inte standardprogramvaran av det, kan du alltid läsa på OpenWRT (eller DD-WRT).

Spännande, och hur går man tillväga för att genomföra detta?

Postad 14 mars 2013 - 09:11

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Spännande, och hur går man tillväga för att genomföra detta?

Man kör bara in den via routern webbgränssnitt för fw-uppgraderingar.

Postad 24 mars 2013 - 21:44

agazza
  • agazza
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det någon som har lyckats koppla upp en telefon som usb modem eller via hotspot eller liknande?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.