**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***
3171 svar till detta ämne
Postad 28 April 2011 - 18:52
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Den kommer att äga sönder nya HTC:n på nästan alla punkter, den kommer att vara fullständigt överlägsen andra telefoner åtminstone till hösten!
Jag väntar nog med mitt utlåtande tills jag sett 2 färdiga lurar testas motvarandra. På tex spelgrafik så ägde den inte precis LGn, den var bara aningen snabbare i benchmarket enligt M3.
Postad 28 April 2011 - 18:55
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det kan vara så att det blir skärmen som blir helt avgörande för mig, får jag inte naturliga färger på samsungen så väljer jag hellre en lcd. Återstår att se.
Jag lär aldrig lägga in 1 gb appz i en telefon, har för många redan nu känns det som och de upptar bara ca 100mb
Nåja, man får väl se när båda telefonerna finns ute, skulle aldrig köpa en telefon osedd.
eftersom skärmen på sensation är en lcd så kommer du att få väldigt konstgjorda färger på htc om du jämför med galaxy s2. ram-minnet är lägre, 756 mot 1 gb till fördel för galaxy s2. allt hos sensation är egentligen sämre eller i bästa fall jämförbart med sgs2. dessutom så är htc dyrare. jag ser med andra ord ingen anledningn att vänta en månad extra på en mobil som är sämre och dyrare =)
Postad 28 April 2011 - 19:01
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Goldstar
Läs Engadget recensionen
Otroligt bra betyg.
Säger mycket då de automagiskt enligt många drar av 2 poäng om de inte är en apple produkt
Postad 28 April 2011 - 19:03
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
SGS 2 är bästa smartphone hittills. Rätt bra betyg
Postad 28 April 2011 - 19:06
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
eftersom skärmen på sensation är en lcd så kommer du att få väldigt konstgjorda färger på htc om du jämför med galaxy s2. ram-minnet är lägre, 756 mot 1 gb till fördel för galaxy s2. allt hos sensation är egentligen sämre eller i bästa fall jämförbart med sgs2. dessutom så är htc dyrare.
jag ser med andra ord ingen anledningn att vänta en månad extra på en mobil som är sämre och dyrare =)
Jag har haft amoled i över ett år och det går fan inte och kolla film alltså, alla blir som kokta kräftor i facet, har samsung löst det helt så kan jag hålla med men ingen annan tillverkare har det hittills iaf, inte som jag sett iaf. Att en telefon är dyrare spelar mig sällan någon som helst roll, design däremot kan spela viss roll om nån ger ut en 2ghz dualcore med spec som är hur grymma som helst och den ser ut som en X10 så ska jag ha betalt för att använda den. Sen vill jag gärna veta var du sett datum på htc när de själva säger att den ska släppas i hela europa v21 det sa de iaf på facebook för några dar sen. Som sagt jag har inte ens sett samsung än, och inte htc har sett lg och arc hittils och där leder arc hur mycket som helst, skulle inte kunna leva 1-2 år med lgn. Men kan inte förneka att jag alltid gillat htc, har haft ett antal qtek och htc genom åren. Edit/ Jag gillar små smidiga telefoner men kommer man över en skärm på 3,7" så är alla tegelstenar, har förlikat mig med den tanken nu.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 28 April 2011 - 19:11.
Postad 28 April 2011 - 19:10
Havsgetingen
-
Havsgetingen
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
SGS 2 är bästa smartphone hittills. Rätt bra betyg 
Har sett 10/10, 10/10, 5/5 och 9/10 på Galaxyn, ganska bra, ja.
Postad 28 April 2011 - 19:47
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Goldstar
Har du missat vad jag skrivit tidigare ? (hm tror de var i den här tråden )
Nu har du 3 olika bildlägen.
Nu behöver du inte plågas med kraftigt överdrivna färger ala tourchmode på tvapparater.
Finns testat i youtubefilmer och de är en grym skillnad mellan fullkräm läge och mellan å cinema
Postad 28 April 2011 - 20:02
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Goldstar
Har du missat vad jag skrivit tidigare ? (hm tror de var i den här tråden )
Nu har du 3 olika bildlägen. Nu behöver du inte plågas med kraftigt överdrivna färger ala tourchmode på tvapparater.
Finns testat i youtubefilmer och de är en grym skillnad mellan fullkräm läge och mellan å cinema
Nä, jag har inte missat det, men det är fler som sagt att de löst problemen med amoleds överdrivna färger men jag har inte tyckt de varit bra. Som sagt hoppas att Sgs2 verkligen fått till det. Men jag vill använda mina egna ögon för att godkänna det. Har aldrig köpt en telefon osedd och har aldrig haft bara en i huvudet när jag varit och kollat telefon, kommer aldrig att bli så heller så lätt att missa saker som är viktiga om man är för inkörd på en lur. Även lätt att lura sig på det grafiska fast det är ganska oviktigt. Kommer ju ändå att bygga om luren helt när det gäller mjukvara, det enda jag kanske kommer använda är kontakter
Postad 28 April 2011 - 20:10
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ah ok....
Jag kommer att köpa den osedd mest troligt.
Finns ingen annan i samma klass just nu ändå.
Om ja inte lyckas hitta ett ex att klämma på men minte troligt där jag bor
Postad 28 April 2011 - 20:15
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Ah ok....
Jag kommer att köpa den osedd mest troligt. Finns ingen annan i samma klass just nu ändå. Om ja inte lyckas hitta ett ex att klämma på men minte troligt där jag bor
Jag lär hinna få buggrapport innan jag ska handla  blir troligtvis inte före midsommar iaf. Hoppas även de hunnit knäcka iaf nån av telefonerna jag är sugen på innan jag köper, det skulle vara skönt att ha det som ett argument så man inte blir snuvad på möjligheter en gång till
Postad 28 April 2011 - 20:16
Havsgetingen
-
Havsgetingen
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Nä, jag har inte missat det, men det är fler som sagt att de löst problemen med amoleds överdrivna färger men jag har inte tyckt de varit bra. Som sagt hoppas att Sgs2 verkligen fått till det. Men jag vill använda mina egna ögon för att godkänna det. Har aldrig köpt en telefon osedd och har aldrig haft bara en i huvudet när jag varit och kollat telefon, kommer aldrig att bli så heller så lätt att missa saker som är viktiga om man är för inkörd på en lur. Även lätt att lura sig på det grafiska fast det är ganska oviktigt. Kommer ju ändå att bygga om luren helt när det gäller mjukvara, det enda jag kanske kommer använda är kontakter
Från det du skrev tidigare "Att en telefon är dyrare spelar mig sällan någon som helst roll", har man svårt att förstå ditt resonemang med att du ska se på telefonen själv först. Om du nu har mycket pengar så har man också råd med att testa telefonerna hemma och eventuellt byta med kort varsel, eller?
Postad 28 April 2011 - 20:21
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Från det du skrev tidigare "Att en telefon är dyrare spelar mig sällan någon som helst roll", har man svårt att förstå ditt resonemang med att du ska se på telefonen själv först. Om du nu har mycket pengar så har man också råd med att testa telefonerna hemma och eventuellt byta med kort varsel, eller?
Bara för att man har mycket pengar betyder det ju inte att man är sugen på att kasta bort pengar och köpa grisen i säcken. --- Vi, MHB/Prisjakt, kommer förhoppningsvis få in ett testexemplar i början på nästa vecka.
Postad 28 April 2011 - 20:26
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Nja, det innebär ju inte att man kan slänga ut tusentals kronor på att testa telefoner men om en telefon är en 500-1000 kr dyrare är inte hela världen för sen har jag den i 1-2 år innan jag byter, skulle inte bytt bort min legend nu om det inte varit så att jag inte kan göra som jag vill med den. den är nämligen jobbig att roota och lika jobbig att fixa in kustom roms på  Dessutom så tar det tid att få till en telefon som jag vill ha den. Använder som jag skrivit tidigare inte så mycket av orginalprogrammen särskilt inte sense launcher, men tror att även Lg och samsung har samma trista begränsningar som sense vad det gäller homescreens. Använder spb shell 3d nu, den är tyvärr också lite begränsad men kompenserar med att man kan ha flera homescreens (paneler) och att det går snabbt att växla mellan dem i karusell-läge.
Postad 28 April 2011 - 21:42
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
 Bara detta gör att alla htc's alternativ går bort.
Postad 28 April 2011 - 21:55
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Guld...Piiiip guld
Kan bara börja fatisera om hur den kommer att smida vid 1.5Ghz och alla fina ROM som lär komma
Skulle inte alls bli förvånad om en hel del av utvecklarna från HTC går över till Samsung
Postad 28 April 2011 - 21:57
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg

Bara detta gör att alla htc's alternativ går bort.
Det är helt klart ett tungt vägande argument. Men om htcs signering är lika bra som den på thunderboalt så är det ju inte heller nått problem, tog nästan 2 veckor att knäcka. X10 som inte har signerat har de inte helt knäckt än
Postad 28 April 2011 - 22:02
yhrn
-
yhrn
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Det var ett j*vla nötande om NFC i den här tråden, det är nästan helt oviktigt i Sverige i dag. Om ni bodde i Japan skulle jag till fullo förstå era resonemang.
Galaxyn S2:an är/Har:
-Världens snabbaste mobiltelefon någonsin!! -4,3 tums Super AMOLED plus skärm!! -Tunnaste smartphonen!! -Väger ynka 116 gram!! -Har bra byggkvalitet enligt alla recensioner jag har läst/hört -Har stort inbyggt minne och plats för minneskort på upp till 32 GB!!! -1024 MB RAM!! -1.2 Ghz dubbelkärnig processor!! -Android 2.3!! -Den bästa smartphone batteritiden! Kommer bara att behöva laddas varannan natt istället för varje, för de allra flesta användare... -Ett otroligt lågt pris i förhållande till vad man får -OCH den bästa eller näst bästa kameran utav någon mobiltelefon..
Om det inte duger, då är man fan redigt korkad. 
Den kommer att äga sönder nya HTC:n på nästan alla punkter, den kommer att vara fullständigt överlägsen andra telefoner åtminstone till hösten!
Problemet är enligt min mening att det är ett j*vla ifrågasättande av varför folk vill veta om luren stödjer det ena eller det andra (i synnerhet NFC) eller om den har den har den ena eller den andra begränsningen. Säkert mer än hälften av alla poster om NFC går ut på att ifrågasätta vad man ska med det till eller att motivera det. Jag har undrat om telefonen kommer ha NFC men jag är inte särskilt intresserad av att veta att du inte bryr dig. Tråden skulle vara klart mer informativ om vi istället fokuserade på vad vi tror/vet/undrar om telefonen kan göra.
Postad 28 April 2011 - 22:03
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Guld...Piiiip guld
Kan bara börja fatisera om hur den kommer att smida vid 1.5Ghz och alla fina ROM som lär komma Skulle inte alls bli förvånad om en hel del av utvecklarna från HTC går över till Samsung
Första rommen i romkitchen.org för sgs 2 under byggnad
Redigerat av NisseGurra, 28 April 2011 - 22:05.
Postad 28 April 2011 - 22:05
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ahhh..Jag kan ju bara tänka mig hur mycket den kommer att smida med en avskalad ROM .
Nästan så att jag blir knäsvag
Postad 28 April 2011 - 22:13
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Guld...Piiiip guld
Kan bara börja fatisera om hur den kommer att smida vid 1.5Ghz och alla fina ROM som lär komma Skulle inte alls bli förvånad om en hel del av utvecklarna från HTC går över till Samsung
Inte omöjligt, det är en del som gått över till Arc redan, ett par köpte arc direkt när de fick veta att SE skulle släppa verktyg till bootloader, så säkert lär ytterliggare några gå till samsung, dock är det ju ett antal som gillar htc pga sense de lär ju stanna. Verkar som att detunder en tid varit enbart sensefantaster som kört på htc, inte så många rom som utvecklats utan. Men samsung går säkert att få rejält häftig, man kan ju även hoppas att de slipper de vanliga problemen i början med wifi, bt, kamera osv.
Postad 28 April 2011 - 22:18
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
http://forum.xda-dev...amp;postcount=1"Battery life Hello all, I have seen a few posts about battery life on the galaxy s 2. I collected mine yesterday, full charge last night, been using it all day, on either wifi our hspda, battery life is still at 50%. Been watching videos, playing angry birds, a lot of internet and the odd phone call. My old desire hd normally died around mid afternoon with this much usage, have to day, massively impressed. Oh brilliant phone as well. "
Postad 28 April 2011 - 22:40
Ruotria
-
Ruotria
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Tycker snarast det idotförklarar samsung som inte redan från början kunde vara tydliga, inte lätt för en säljare eller supportare att veta vad som gäller när det inte redan från början kommer tydliga signaler. Även om de efter ett tag gick ut med hur det låg till så var det inte särskilt tydligt. Det har tex hela tiden sagts att UK skulle få nfc redan nu.
Netonnet håller väl dessutom på med gråimport så de skulle ju kunna sälja en annan vara än den som släpps i sverige förutsatt att tex den tyska eller engelska versionen fått nfc. Nu verkar det ju inte som att nfc släpps i europa överhuvudtaget förrän i sommar. Men det var ju ingen säker på så sent som igår.
Använde kanske lite väl överdrivet ord, men man undrar ju hur det funkar egentligen med kommunikationerna. Men det lär ju vara precis som du säger att Samsung strulat till det. Det var ett j*vla nötande om NFC i den här tråden, det är nästan helt oviktigt i Sverige i dag. Om ni bodde i Japan skulle jag till fullo förstå era resonemang.
Galaxyn S2:an är/Har:
-Världens snabbaste mobiltelefon någonsin!! -4,3 tums Super AMOLED plus skärm!! -Tunnaste smartphonen!! -Väger ynka 116 gram!! -Har bra byggkvalitet enligt alla recensioner jag har läst/hört -Har stort inbyggt minne och plats för minneskort på upp till 32 GB!!! -1024 MB RAM!! -1.2 Ghz dubbelkärnig processor!! -Android 2.3!! -Den bästa smartphone batteritiden! Kommer bara att behöva laddas varannan natt istället för varje, för de allra flesta användare... -Ett otroligt lågt pris i förhållande till vad man får -OCH den bästa eller näst bästa kameran utav någon mobiltelefon..
Om det inte duger, då är man fan redigt korkad. 
Är både svar till ditt inlägg och fortsatt svar på på goldstars inlägg. Är det knappt 2 veckor tills release datuom och man har möjligheten att förhandsboka den så vill man veta vad den innehåller. Finns kanske folk som ska flytta till japan och då gärna köper en telefon med NFC eller andra som inte vill ha en tjokare telefon och då inte vill ha NFC. Vilka anledningar det är, är väl upp till var och en? Inte går man och betalar för en vara utan att veta vad den innehåller??
Postad 28 April 2011 - 22:42
ekke
-
ekke
-
Veteran
-
-
2466 inlägg
http://forum.xda-dev...amp;postcount=1
"Battery life
Hello all, I have seen a few posts about battery life on the galaxy s 2. I collected mine yesterday, full charge last night, been using it all day, on either wifi our hspda, battery life is still at 50%. Been watching videos, playing angry birds, a lot of internet and the odd phone call. My old desire hd normally died around mid afternoon with this much usage, have to day, massively impressed. Oh brilliant phone as well. "
Oj  riktigt bra alltså.
Postad 28 April 2011 - 22:51
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
http://forum.xda-dev...amp;postcount=1
"Battery life
Hello all, I have seen a few posts about battery life on the galaxy s 2. I collected mine yesterday, full charge last night, been using it all day, on either wifi our hspda, battery life is still at 50%. Been watching videos, playing angry birds, a lot of internet and the odd phone call. My old desire hd normally died around mid afternoon with this much usage, have to day, massively impressed. Oh brilliant phone as well. "
Hoppas bara de slipper SE-syndromet, där vissa användare trots flitig användning får ut riktigt bra batteritid, medan andra med liten användning inte får ut alls mycket tid. Verkar bla finnas en bugg i SE arc som gör att kameran inte stänger ner som den ska och dränerar batteriet. Hoppas som sagt att SGS2 inte har så allvarliga buggar, det lär ju visa sig om några veckor
Postad 28 April 2011 - 23:35
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nu ska vi vara optimistiska :-)
Postad 28 April 2011 - 23:49
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Nu ska vi vara optimistiska :-)
Lättlöst om det skulle vara så uppenbara buggar, watchdog övervakar
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 29 April 2011 - 00:06.
Postad 29 April 2011 - 02:30
Etik
-
Etik
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ingen som vet ifall 32gb versionen ska komma till Sverige?
eftersom vi inte verkade få 16gb versionen av SGS 1
Postad 29 April 2011 - 06:01
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Lite mer att titta på i väntan på LUREN http://domarmstrong.blogspot.com/
Postad 29 April 2011 - 09:22
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Haklapp på ... att tidningar som endast ger 9 & 10 till appleprodukter nu ger det till Samsung galaxy visar på styrkan i produkten. Bara en fråga kvar, när får vi den i butik!?
Postad 29 April 2011 - 09:26
ekke
-
ekke
-
Veteran
-
-
2466 inlägg
Lite mer att titta på i väntan på LUREN  http://domarmstrong.blogspot.com/
Ahhh, GPSen är riktigt bra ... Tur att de lärde sig av sina misstag med GPSen innan
Postad 29 April 2011 - 10:16
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Galaxy S II planeras komma till butikerna i vecka 19. En version med NFC kommer i sommar.
Enligt Samsung Sverige på Facebook!
Postad 29 April 2011 - 11:59
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
mellan nionde och 13:e med andra ord. det är det som tidigare sagts också. bra att det inte verkar bli förseningar! =) fan så man längtar!
Postad 29 April 2011 - 11:59
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Galaxy S II planeras komma till butikerna i vecka 19. En version med NFC kommer i sommar.
Enligt Samsung Sverige på Facebook!
kommer det vara någon skillnad i pris på de med och utan?
Postad 29 April 2011 - 12:13
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Har sökt igenom tråden gällande HDMI på Galaxyn, men inte hittat något angående HDMI-adaptern som man tydligen måste ha för att kunna kika på film, någon som vet hur den ser ut eller om den är släppt?
Postad 29 April 2011 - 12:18
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Har sökt igenom tråden gällande HDMI på Galaxyn, men inte hittat något angående HDMI-adaptern som man tydligen måste ha för att kunna kika på film, någon som vet hur den ser ut eller om den är släppt?
Även om du har adaptern så är det inte 100% att det funkar, tydligen måste även tvn ha nått stöd för mhl->hdmi KällaEdit/ Var tydligen bara laddning av telefonen som kunde bli problem om jag förstår det rätt.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 29 April 2011 - 12:22.
Postad 29 April 2011 - 12:28
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Hmm... googlade lite mer och ramlade in på lite olika sidor, ser ut som om de kommer släppa en egen MHL-HDMI adapter till den, kommer även en lite docka mm till den, verkar lovande...
Måste tillägga att jag är en trogen Apple användare som aldrig haft en tanke på att byta lur, men den här får en fasen att fundera lite, verkar kunna det mesta...
Det enda jag skulle vilja ha innan jag går över till Android sidan är AirPlay, det är så jäkla soft att köra Spotify på iPhonen via AirPorten till Stereon, finns det någon app för detta till Android?
Postad 29 April 2011 - 12:34
yhrn
-
yhrn
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Här är en länk till MHL-adaptern: http://www.clove.co....100-mhl-adaptorClove har även en massa andra officiella tillbehör till SGS II (inklusive dockor, bilhållare, etc.). Kommer nog till svenska återförsäljare också (om det nu inte redan har gjort det).
Redigerat av yhrn, 29 April 2011 - 12:35.
Postad 29 April 2011 - 14:14
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Postad 29 April 2011 - 15:06
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Verkade omständigt att ansluta SGS2 till datorn om man vill använda den som usbminne.
Hur stabilt är kies, har rapporterats om mycket problem tidigare, men kan ju vara löst nu?
Om man inte har kies i en dator kan man tydligen inte ansluta telefonen som usbminne heller?
Lät ju bra med skärmen iaf.
Edit/ Var nån som skrev att anslutningsproblemen bara gällde förserien och inte kommer att finnas på de färdiga telefonerna.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 29 April 2011 - 15:11.
Postad 29 April 2011 - 15:46
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1095 inlägg
Verkade omständigt att ansluta SGS2 till datorn om man vill använda den som usbminne. Hur stabilt är kies, har rapporterats om mycket problem tidigare, men kan ju vara löst nu?
Om man inte har kies i en dator kan man tydligen inte ansluta telefonen som usbminne heller?
Lät ju bra med skärmen iaf.
Edit/ Var nån som skrev att anslutningsproblemen bara gällde förserien och inte kommer att finnas på de färdiga telefonerna.
Jo, men det står ju att man måste ändra inställningarna i telefonen först.
Redigerat av Sardaukar, 29 April 2011 - 15:46.
Postad 29 April 2011 - 16:00
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Jo, men det står ju att man måste ändra inställningarna i telefonen först.
Jo men ett inlägg längre ner säger att det bara gäller betasystemet på den skarpa versionen så ska det funka som vanligt. Hoppas det stämmer. Eller att man bara behöver ändra inställningen en gång och sen använda den som usbminne så fort man ansluter efter det.
Postad 29 April 2011 - 16:37
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Enligt vad jag läst så har väl Kies inte varit så bra tidigare men i de recensioner jag läst nu så tycker de att det funkar jättebra..
Postad 29 April 2011 - 17:55
Havsgetingen
-
Havsgetingen
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag har en fråga till er som är kunniga på området. Hur kommer det sig att så himla många mobiler har exakt "16 777 216 färger", det skiljer inte en enda siffra mellan olika märken, utan exakt 16 777 216!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?Galaxy S 2 - 16 777 216 färger HTC Desire - 16 777 216 färger!!!! Xperia Arc - 16 777 216 färger!!!! Iphone 4 - 16 777 216 färger!!!! Optimus 2x - 16 777 216 färger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ........ ....... KAN NÅGON SNÄLLA FÖRKLARA!? :S Vidare - hur krångligt kommer det att bli att koppla Galaxyn till TV:n för att se på film och liknande?
Postad 29 April 2011 - 18:41
enethar
-
enethar
-
Rookie
-
1 inlägg
Siffran 16 777 216 kommer av att 256 x 256 x 256 = 16 777 216.
Varje pixel på t. ex. en modern LCD-skärm består egentligen av tre mindre pixlar (subpixlar) - för rött, grönt och blått ljus (RGB). Beroende på intensiteten i det röda, gröna och blåa ljuset kan en vanlig pixel anta en himla massa olika färger.
Vanligtvis kan intensiteten för varje färg variera mellan 0 (avstängd) och 255 (fullt ös). Det finns alltså 256 olika lägen för var och en av subpixlarna. Eftersom det är tre olika färger/subpixlar (röd, grön och blå) blir det totalt 256 x 256 x 256 = 16 777 216 färgkombinationer.
Postad 29 April 2011 - 19:52
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
havsgetingen Inte svårare än att du kopplar in en sladd från telefonen till tv Och en strömsladd till adapter om du vill kuna ladda samtidigt Ny recension http://www.mobile-ph...g-galaxy-s2.htm
Postad 29 April 2011 - 22:32
Havsgetingen
-
Havsgetingen
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Tack så mycket för båda svaren!
Låter bra, har varit lite orolig när det inte är ett riktigt HDMI-uttag som på Arc:n.
Postad 30 April 2011 - 03:12
Unregistered0417a23d
-
Unregistered0417a23d
-
Användare
-
-
179 inlägg
Ny recension http://www.mobile-ph...g-galaxy-s2.htm
Verkar för bra för att vara sann. Som om man tagit en mobil från 2012 och lanserat den 2011. Krossar allt annat.
Postad 30 April 2011 - 07:09
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Njo..Men det händet ibland..
Sist var väl när Nokia N95 släpptes..
Postad 30 April 2011 - 07:48
AudioSmurf
-
AudioSmurf
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Njo..Men det händet ibland.. Sist var väl när Nokia N95 släpptes..
Hehe... nej HTC HD2 var senaste gången ;-)
Postad 30 April 2011 - 07:52
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|