Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dark Souls

668 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dark Souls (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Dark Souls - Limited Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.75 (3) Inga priser

Postad 20 November 2011 - 13:56

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0

Allt du behöver veta.
http://darksoulswiki...es.com/Upgrades

Thx.

Alltså...den fighten som jag har mest problem med än så länge i hela spelet är två titanite demons nere i källaren på sens fortress, det går bara inte...har säkert dött 10-15 ggr där nere. Varit sjukt nära några gånger men antingen kommer den andra titanite demonen och dödar mig eller så gör den första sitt hopp och lyckas sätta vapnet rätt i huvudet på mig vilket tar merparten av healtbaren.

Någonsom har tips? Hur skyddar man sig mot den där hoppattacken? det är nog min största fiende. Jag försöker rulla undan den och ibland går det. ibland. nte. Känns mest random.

Postad 20 November 2011 - 14:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
vad ska du där nere och göra? ;)

Postad 20 November 2011 - 14:14

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
envis som en åsna....peace is no option osv...

:)

Postad 20 November 2011 - 14:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag använde homing soul arrow som en gnu där nere. Får se hur jag gör med min tjuv...

Angående smeden så använde jag mig aldrig av smed 2 eller 3. När jag skrollade i neras menyer var det konstant tomt så jag glömde bort de och spelade på.

Postad 20 November 2011 - 14:49

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
jag kör igen magi :(

äntligen gick det. dödade både på samma försök. När det bara var en kvar var det inte så klurigt. allt i spelet måste dö. haha :P

Postad 20 November 2011 - 18:11

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
tomb of giants får mig att vilja lägga undan spelet och aldrig mer ta fram det...

Postad 20 November 2011 - 18:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
värst stället i spelet imho

Postad 20 November 2011 - 19:28

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
jag skulle på riktigt vilja se den som kom på upplägget för den delen av spelet bli allmänt pryglad samt gärna även förnedrad på andra sätt. ser inget som helst roligt med att dö en jävla massa gånger för att man inte ser ett piss och så dessutom slåss samtidigt och bli nedsparkad för stup...vet inte ens om jag orkar ta mig igenom skiten tbh.

Postad 20 November 2011 - 20:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag gjorde så att jag helt enkelt sprang förbi dem tills jag kom ner på säkrare mark

Postad 20 November 2011 - 21:16

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
ToG var inte särskilt svårt.

Eller så gör man som jag och gör Izalith före och fixar en sunlight maggot. Den bär man på huvudet och den lyser upp som en pannlampa. :)

Går även att få Skull Lantern nere i Tomb of Giants, kolla wikin.

Postad 20 November 2011 - 21:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jepp jag fixade också en sunlight maggot. Stället var ändå hell ;)

Postad 20 November 2011 - 23:48

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

tomb of giants får mig att vilja lägga undan spelet och aldrig mer ta fram det...

Jag gillade ToG, men då kunde jag lysa upp stället också. Mitt hatobjekt är Lost Izalith...

Postad 21 November 2011 - 02:15

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
det var ju inte så stort i alla fall. jag hittade lyktan rätt lätt men det blev ändå en hel del turer ut över kanten när jag slogs. har inget emot att dö i strider men hatar att trilla ner över kanten till som tätt,det känns inte som ett nobelt sätt att dö på :)

Sen så är det ju lite plågsamt första gången, som tur var lär man ju sig hitta.

Postad 21 November 2011 - 09:59

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Innan man hittar första lägerelden så är det en bit att traska också...

Postad 22 November 2011 - 12:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Att spela som en lightweight tjuv som smyger/dansar runt och backstabbar var ju mycket roligare än att springa runt som en skröpplig magiker och kasta spells. Depths nu...

Postad 22 November 2011 - 23:14

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0

Att spela som en lightweight tjuv som smyger/dansar runt och backstabbar var ju mycket roligare än att springa runt som en skröpplig magiker och kasta spells. Depths nu...

är det inte svårt mot vissa "tyngre" fiender som väl inte går att backstabba?

Postad 23 November 2011 - 09:01

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

är det inte svårt mot vissa "tyngre" fiender som väl inte går att backstabba?

Jo. Pure thief känns som hard mode. Jag får hitta nya taktiker hela tiden. Gaping Dragon gör konstant slafssylta av mig. Är lite för låg level (15) också så det är svårt att hitta blå fantomer, trots att patchen släppts.

Postad 23 November 2011 - 11:42

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0

Jo. Pure thief känns som hard mode. Jag får hitta nya taktiker hela tiden. Gaping Dragon gör konstant slafssylta av mig. Är lite för låg level (15) också så det är svårt att hitta blå fantomer, trots att patchen släppts.

Minns inte vad jag var för lvl där men garanterat högren än 15. :)

Vad är blå fantomer..?

Postad 23 November 2011 - 12:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Såna där som du summonar. Alltså andra spelare. :)
Taurus Demon, Gargoyle och Capri krävde helt nya taktiker för att ta. T.ex. fick jag nyttja plunge attack löpande på Taurus och Capri. Mot Gargoyle fick jag hjälp av Solaire som kunde hålle 50% av deras uppmärksamhet. Mot Gaping dragon verkar Solaire vara helt värdelös...

Postad 23 November 2011 - 12:57

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0

Såna där som du summonar. Alltså andra spelare. :)
Taurus Demon, Gargoyle och Capri krävde helt nya taktiker för att ta. T.ex. fick jag nyttja plunge attack löpande på Taurus och Capri. Mot Gargoyle fick jag hjälp av Solaire som kunde hålle 50% av deras uppmärksamhet. Mot Gaping dragon verkar Solaire vara helt värdelös...

jag har bara kört plunge mot taurus demon, det funkar asbra. klättra upp, plunge...rinse and repeat.

Okey, jag har aldrig testat att summona någon. Jag har inte ens varit human. haha. får testa det nästa genomspelning.

Postad 23 November 2011 - 13:04

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Blir lite mer spänning att spela som human. Då kan man bli invaderad av röda fantomer. Bryter av fint när man tror man vet exakt vad som väntar.

Postad 23 November 2011 - 13:12

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0

Blir lite mer spänning att spela som human. Då kan man bli invaderad av röda fantomer. Bryter av fint när man tror man vet exakt vad som väntar.

Mjo, röda är andra spelare fast mindre vänligt sinnade antar jag då? Om man blir dödad av en sån förlorar man sina själar och humanity då eller hur funkar det?

Kände mest att jag under min första genomspelning så ville jag leta och hitta det mesta själv och glida runt och klura utan att bli dödad av andra spelare. Detsamma med bossarna. Ville inte ha ngn hjälp första gången. Vilket jag iofs frångått ett par gånger. haha.

Postad 23 November 2011 - 13:17

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Mjo, röda är andra spelare fast mindre vänligt sinnade antar jag då? Om man blir dödad av en sån förlorar man sina själar och humanity då eller hur funkar det?

Jepp och du förlorar allt, precis som när du blir dödad av en NPC.

Postad 23 November 2011 - 13:31

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Då är jag nog nöjd att jag inte varit human...haha. blir man av med sakerna direkt eller har man möjlighet till recovery som i vanliga fall? Om man vinner får man souls och humanity som motståndaren bär på då?

jag får öva lite på det på nästa genomspelning :)

Postad 23 November 2011 - 14:03

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Du har en chans som vanlig att få tillbaka det du förlorat om du lootar platsen du dog på. Vinner du mot den röda fantomen kan det ge ordentligt med själar. Man har liksom en upper edge genom att man själv kan hela sig, det kan mig veterligen inte fantomer. Var någon i den här tråden som fick 300k själar har jag för mig när han invaderade och tog ihjäl nån nisse i Darkroot.

Postad 23 November 2011 - 15:48

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Låter ju riktigt kul. kanske så man ska försöka lvla upp sin nästa char då :)

om man dör som invader blir man då av med allt då eller kostar det bara humanity?

Haha, hade ett epic moment nyss mot seath the scaleless. Ser att jag har honom under kontroll och slappnar av. Please reconnect controller kommer upp på skärmen. Ser hur min hälsa sjunker snabbt och drastiskt..river runt i lägenheten efter handkontroll nummer två och lyckas precis få igång den i tid för att trycka i mig två estus och tvåla till honom. hade nog varit lite missnöjd om jag dött där.

Postad 23 November 2011 - 15:59

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag tror att man är safe om man är röd fantom. Jag har aldrig varit röd fantom, men som blå fantom har jag aldrig förlorat något.

Hehe, inte alltid bra med trådlöst. Imponerande att du överlevde över huvud taget. :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 November 2011 - 15:59.

Postad 23 November 2011 - 21:38

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Det var väl mer tur än något annat. :)

Är det något man ska tänka på innan man blir klar med spelet inför NG+? Vad får man behålla? Kan man kanske vara så elak att man dödar ett par firekeepers så man får bättre estus till nästa eventuella genomspelning?

Postad 23 November 2011 - 23:58

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Det var väl mer tur än något annat. :)

Är det något man ska tänka på innan man blir klar med spelet inför NG+? Vad får man behålla? Kan man kanske vara så elak att man dödar ett par firekeepers så man får bättre estus till nästa eventuella genomspelning?

Återigen kolla wikin! ;)
Är ett par saker man bör tänka på innan man dödar sista bossen.

http://darksoulswiki...m/New Game Plus

Postad 24 November 2011 - 02:17

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
hehe, det där med att kindla fires var ju en rätt bra grejj. det kanske man skulle gjort tidigare i spelet...

snart redo för NG!

Postad 24 November 2011 - 11:17

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Har börjat PVPa lite och tror att min högst sporadiskt byggda karaktär är lite av en cookie cutter i PVP. Det är ytterst sällan jag får däng, oftast är det inte ens så att jag får något motstånd. Jag gillar tung meele och kör med fire zweihander +10, eagle shield +15, fullt Havels + båda ringarna som gör att man kan bära mer. Mina stats är lite randomiserade men jag har 40 VIT / END och 24 i STR. Är level 91 och funderar på att börja pumpa lite faith. Sprang runt i skogen igår och piskade alla möjliga motståndare, ibland två i taget. Mina attacker är så oerhört starka att även om de är långsamma så räcker det oftast med 2-3 för att mina motståndare ska duka under. Svepande slag med svärdet träffar nästan alltid och får jag in en tung överhandsattack så är matchen nästan slut direkt.

Har inte använt någon magi alls än så länge men funderar som sagt på att öka min faith till 18 för tranquil walk of peace och magic barrier. Fungerar den sistnämnda mot Wrath of God?

Postad 24 November 2011 - 11:47

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
har tyvärr inget svar på din fråga. Men ska väl köra något liknande. Fast tänkte testa att uppgradera black knight halberdfullt. Behöver 4 elle rom det var 6lvls innanjag kan använda den dock :)

Postad 24 November 2011 - 13:03

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Jag har en fullt uppgraderad black knight axe liggandes, kan inte använda den ännu men funderar på att gå på STR efter jag ökat min faith lite. Jag är väldigt nöjd med hur min zweihander fungerar men det är alltid kul att testa lite andra movesets.

Vid vilken level ska jag stoppa förresten? I Demon Souls var sweet spot för PVP runt 120, finns det någon etablerad level cap i Dark Souls?

Postad 24 November 2011 - 13:38

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
lvlcapen är på 700+ så dit grindar man inte direkt. Alla exploits tror jag är fixade nu med patchen också enligt vad jag läst.

Har inte testat pvp ännu. Men är sugen efter att jag har gjort alla förberedelser och tagit sista bossen. Har du några bra tips för pvp? vad ska man tänka på? Jag vet inte ens hur man invadear någon. Är det något speciellt covenant som är att föredra?

Postad 24 November 2011 - 14:07

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
LVL cap och "PVP lvl cap" är olika saker, i Demon Souls var PVP level cap på runt 120. Det var dit de flesta PVP builds tog dig och det var på den leveln du fick absolut mest PVP action. Vet inte om det finns någon etablerad level i Dark Souls ännu.

Det finns några covenants som är bättre än andra. Dark Wraith kan invadera obegränsat med gånger, forest / darkmoon ger dig också en hel del aktion. Fördelen med de två sista är att du inte behöver gå med för att få PVP:a lite, jag brukar bara återuppliva och gå in i skogen. Inom kort börjar anfallarna komma. Jag är själv en Gravelord Servant, fullständigt buggat innan patchen. Inte en aning om det är fixat nu sen 1.05 släpptes.

Annars så är det viktigaste att du är uppmärksam. Dark Souls är VÄLDIGT mycket sten/sax/påse metodik. Om du inte kontrar kommer du dö oerhört snabbt. Ser du t.ex. mig med full havels och en zweihander över axeln så ska du inte ens försöka möta mig ansikte mot ansikte, jag kommer slå sönder dig innan du fattat vad som händer.Det är inte många som vågar parrera men när jag möter någon som är bra på det får jag lätt smisk.

Postad 24 November 2011 - 15:59

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Aha, okey.

Fast jag kör ju samma upplägg på karaktär som dig. Så det är väl bara att försöka. Funderar på om man ska uppgradera black knight halberd till +15 vanlig eller +10 fire / lightning.

haha. :P behöver dock ett par lvls som sagt men det är väl rätt snabbt ordnat. Det gick riktigt bra att grinda i Tomb of giants på ett ställe där det är massa krypande skelett. Får ihop 15k på nån minut med silver covetus serpent ringen på . eller vad den nu heter.

Postad 24 November 2011 - 16:50

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag tror jag har helt fel builds för PvP. Både min magiker och tjuv får rejält med pisk. Min tredje karaktär kanske jag ska optimera för PvP.

Postad 24 November 2011 - 16:57

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Jag har inte testat magi..det borde ju funka i pvp kan man tycka men det kanske är för lätt att rulla undan det mesta? Hur är det med pyro, det verkar ju löjligt kraftfullt när det är fullt uppgraderat iaf. Men kanske samma sak där,..lätt att ta sig undan?

Postad 24 November 2011 - 21:01

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Aha, okey.

Fast jag kör ju samma upplägg på karaktär som dig. Så det är väl bara att försöka. Funderar på om man ska uppgradera black knight halberd till +15 vanlig eller +10 fire / lightning.

haha. :P behöver dock ett par lvls som sagt men det är väl rätt snabbt ordnat. Det gick riktigt bra att grinda i Tomb of giants på ett ställe där det är massa krypande skelett. Får ihop 15k på nån minut med silver covetus serpent ringen på . eller vad den nu heter.

Ett tips är att gå vidare till NG+, det är förvisso lite svårare men det är för mig inte påtagligt då jag är så mycket bättre än vid första omgången. Går det att uppgradera Dark Knight Halberds med annat än Demon Titanite och då till +5? Jag är osäker.

Jag har inte testat magi..det borde ju funka i pvp kan man tycka men det kanske är för lätt att rulla undan det mesta? Hur är det med pyro, det verkar ju löjligt kraftfullt när det är fullt uppgraderat iaf. Men kanske samma sak där,..lätt att ta sig undan?

Allt är relativt och det är en väldig skillnad mellan bra pyro PVP och dålig. Både magi och pyro är absolut fungerade PVP alternativ, lär dig att bli bra med dem och du kan piska på.

Postad 24 November 2011 - 21:35

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Du har rätt. Kunde bara uppgradera den till +5 med twinkling titanite..

Postad 24 November 2011 - 21:56

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0
nytt wtf moment :P
jag invada en kille i skogen.
när jag kommer fram till honom så slänger han massa saker på marken.
sen springer han iväg och hoppar över ett stup.
jag hann dock plocka upp säckarna.
i dom.....
ca 5st av alla boss själar och 5st lord gwyn själar !? WTF

Postad 25 November 2011 - 08:20

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Haha, powerplayer... Han kanske försökte muta dig till att indikta honom? :)

Postad 26 November 2011 - 23:30

jp1
  • jp1
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Har lirat några timmar Dark Souls och det är lite av en skräckblandad förtjusning av att inte veta vart man skall. :o
Kan man blocka alla slag med sköld? Träffade på en stor riddare men en löjligt stor klubba i ett torn, vågade aldrig testa att blocka...blev dock one shottad när jag råkade rolla in i honom :D

Postad 27 November 2011 - 00:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Nej, du kan inte blocka allt. Däremot kan du blocka det mesta. Det beror på din endurance, poise samt stats på skölden.
Spoiler
:)

Postad 27 November 2011 - 09:52

jp1
  • jp1
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hmm, när man citerar så försvinner anti-spoiler texten...

Tackar.
Vad gör då LT med sköld, nu så gör gubben en shield bash animation men det händer ingenting när man slår en fi.

Postad 27 November 2011 - 11:34

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Hmm, när man citerar så försvinner anti-spoiler texten...

Tackar.
Vad gör då LT med sköld, nu så gör gubben en shield bash animation men det händer ingenting när man slår en fi.

Om det ar en liten eller medum skold sa gor man en parry och inte en bash. Forsok att sikta pa fiendens vapen nar han gor ett slag sa kommer du att sla bort vapnet med skolden och da ar fienden oppen for en motattack.

Postad 27 November 2011 - 13:46

jp1
  • jp1
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Om det ar en liten eller medum skold sa gor man en parry och inte en bash. Forsok att sikta pa fiendens vapen nar han gor ett slag sa kommer du att sla bort vapnet med skolden och da ar fienden oppen for en motattack.

Tack för tipset. Positivt överraskad när man fick in en motattack :D
Klarade av Taurus Demon på första försöket. Att hoppa ner från tornet är lite väl bra. Får dock storstryk av killen i botten av tornet. Jag gör ca 18 i skada med en bandit-yxa med 2h fattning medan han one-shottar mig...vilket inte ens Taurus demon gjorde (då hade jag 1 mm kvar :P).

Postad 27 November 2011 - 22:54

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0
vad är poängen med fire varpen?
+5 lightning gör ju mer skada än + 10 fire.
tänkte jag skulle vara lite unik och börja pvp'a med en +10 fire richards rapier.....går väl sådär.
även om det ser coolt ut med en parry dager i L hand.

är det någon som vet om man spelar tillsammans med n+ spelare.
måste nästan vara så.
dom flesta jag möter är så sjukt mkt bättre än mig.

Postad 27 November 2011 - 23:57

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande inte hittat fire och lightning embers, men jag håller med när jag pvpar så är det de vapnen som svider mest.

Gick rätt bra att pvpa ikväll, samlade ihop 260k själar på en timmer jagande i skogen. Fast att kasta spells är nästan värdelöst. Enda gången jag träffar är när motståndaren inte ser mig. Tur jag har min treudd, med 50 i int kan jag mäta mig i närstrid med andra icke magiker.

Postad 28 November 2011 - 17:44

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
hm.-..jag vet inte vad jag gör fel men ingen invadear mig. Har sprungit runt i skogen i human form och dödat allt flera varv men inte stött på någon enda spelare..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.