http://www.faktiskt....o...pic&t=43939
Njuter av musik just nu faktiskt!
edit: problem solved
Redigerat av Donmeta, 27 augusti 2011 - 07:55.
Naim Nait 5i - överreklamerad så det heter duga.
Startad av
TheDoc
, jul 29 2011 16:09
1179 svar till detta ämne
12 relaterade trådar
Postad 27 augusti 2011 - 07:45 http://www.faktiskt....o...pic&t=43939 Njuter av musik just nu faktiskt! edit: problem solved Redigerat av Donmeta, 27 augusti 2011 - 07:55. Postad 27 augusti 2011 - 08:13 Då han tyckte att Naim lät ansträngd och "stod kvar i ett rökmoln efter Rotel" så är det väl troligare att t.ex. Droppy kommer med sin lista om att man måste spela ett instrument, lyssnat på musik under många år, gått på många konserter och jobbat i studio för att kunna förstå att Naim låter bättre. ![]() Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 27 augusti 2011 - 08:14. Postad 27 augusti 2011 - 08:17
edit: Tydligen UK's ledande Naim dealer som säljer dessa högtalare half way over there De verkar tydligen t.o.m. ta över som den optimala Naim partnern från Neat. Alltså. Trots att man nästan lessnat på piP m.fl. bara av att höra hur fanatiska vissa varit när det gäller dessa måste man alltså provlyssna lite IngÖhm tillslut iallafall ![]() Kul att Naims grundare och IngÖhm började i branchen av lite samma anledning också. Båda hittade inget som lät nog bra för deras syfte så de byggde eget istället. http://guruproaudio....nd-more-quotes/ Redigerat av Donmeta, 27 augusti 2011 - 08:26. Postad 27 augusti 2011 - 08:32 ![]() Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 27 augusti 2011 - 08:33. Postad 27 augusti 2011 - 08:46 ![]() Bra att de valt samma kontakter bak på högtalarna som Naim har på sina också.
Hehe. Time coherence. Jojo. Ska vi se om inte detta med timing snart också förstås av ino lägret. Jaja. Ska sluta vara O.T nu. Tillbaka till den eviga loopen nu då... Postad 27 augusti 2011 - 09:44
ENDAST om dom är så stora att dom är hörbara. Kan du visa mig förstärkare som har det?
Vilka studier då? Kan du referera till dom?
Ja, och det har jag påpekat flera gånger. I dom fallen där högtalarna är synerligen svårdrivna så kräver det mer av effektförstärkaren. Men jag undrar vad det är för dist som kommer då?
Ett till icke-argument. Det är självklart och något som alltid påpekas.
Jag har sökt i tråden men kan inte finna att jag någonstans sagt "vilka som helst". Kan du visa mig vart det står?
Ja, men du påstod ju att dom har stora skillnader i ljudet. Hur går det ihop?
Har du samma inställning när det gäller ditt jobb? Studier? Möten? Att dom som har mer kunskap har det men det ändrar inte på din tro, som baserar på lägre kunskap. Eller hur ska jag tolka ditt inlägg? Postad 27 augusti 2011 - 09:50
Tror inte på blindtest? Det går emot ALL form av vetenskapliga grunder och dom mest basala sakerna som finns. Det finns inget som hindrar dig att göra blindtest hemma i lugn och ro. Det är en stor missuppfattning om blindtest och det känns som fler borde läsa på mer INNAN dom avfärdar saker.
Ja, för att ha lyssningsplatsen direkt mot bakre väggen påverkar ju inte basen negativt. ![]() Eller att ha högtalare, som inte är gjorda för det, stående nära väggen. Eller att inte göra något som helst åt förstareflexen. Eller att ha hög efterklang. Eller att ha högtalare som har discopuckel, dålig djupbas och som distar tidigt. Postad 27 augusti 2011 - 10:14
Va du är nitisk mot Naim, jag har en superniat sedan 1 vecka tillbaka. Jag har testat en del recivrar av ganska hög kalliber Pioneer LX 81 och nu senast en av prosessor Marantz AV7007 till mina XTZ Divine. Och tyvärr låter det inte så bra. Hade besök en hi fi fantast, han trodde inte det va sant att den lilla Superniat kunde driva dessa stora Divine med sådan kontroll och upplössning. Det enda han sa hela tiden va fantastiskt ![]() Han tyckte det lät mycket bättre än när han va i torup och lyssnade och det är possitivt tycker jag med tanke på att deras rum har en väldigt bra Akustikreglering typ 300000 + Jag kan erkänna att jag är ett Naim fan nu ![]() Postad 27 augusti 2011 - 10:29 Men Droppy har väl en 2-kanals Naim och ändå problem med slapp bas? Postad 27 augusti 2011 - 10:35
Du sorterar frisk när du läser ,eller ? Jag är inte känd för att ha speciellt bra minne men t.o.m. jag minns att ha nämnde att problemet med slapp bas kom av att hans högtalare inte var prefekta utan tydligen led av lite slapp bas. Kul att Naim genererar så mycket känslor. Kan tänka mig att det är precis det de är ute efter när de tillverkar sina produkter. Fortsätter njuta av musik via min underbara Naim Supernait nu och följer med spänning de nästa 14 sidorna med upprepningar, inlägg från de som inte orkat läsa hela tråden o.s.v. Spännande saker det här ![]() Postad 27 augusti 2011 - 10:43
Jag ringde till påven och bad att få låna hans hatt/dumstrut. Den hade suttit fint på dig efter det inlägget. Postad 27 augusti 2011 - 10:47
Ja vad sa han då "the star wars emperor" ? Skulle han be för dig i kampen mot ljudtemas reklam eller skulle han ta det upp nästagång han fördömmer preventivmedel offentligt ? Postad 27 augusti 2011 - 10:55
Har du tänkt på att man ofta säger "min SuperNiat" i text. Så säger man bara för att man är så nöjd ![]() Postad 27 augusti 2011 - 10:56 Ja, det kan vara högtalaren, hur han har ställt upp högtalaren, rummet etc som ställer till det för honom. Det lät på Simon som att om man inte har en 2-kanals förstärkare så kan man inte ha välartikulerad bas. Var mest det jag reagerade på. ![]() På tal om att sortera hur man läser. Du ignorerar massa inlägg som tyder på att piP är en fantastisk högtalare. När en (1) hifikritiker som gillar Naim skriver lite gott om Guru så ska du bums lyssna. Där kan vi snacka om att sortera. ![]() Postad 27 augusti 2011 - 11:03
Det kan mycket väl vara så eftersom jag ju är så nöjd!
Kan bara erkänna. Det var därfär jag skrev det där om att jag var less på ino ,utan att ens ha lyssnat på dem, p.g.a. hur deras "fans" disskuterade på bl.a. detta forum. Kan faktiskt inte komma ihåg att jag läst något om att de ,ino, har så bra timing som det skrivs om nu. Bara transparant hit och transparant dit. Inte att de spelar musik så man glömmer lyssna efter fel m.m. Nu ska jag iallafall provlyssna så fort jag får chansen ![]() Nu är det fler än en hifikritiker som uppskattar kombon Naim + Guru. Säkert mycket för att de demas på mässor i england med just Naim. Guru10 säljs i paket med Naim uniti också vilket också recenserats med gott resultat för både Guru och Naim. Neat ska också provlyssnas, nya Dynaudio focus, Gallo ref 3.5, Audio physics också m.fl. Redigerat av Donmeta, 27 augusti 2011 - 11:03. Postad 27 augusti 2011 - 11:05
Det får ju isf vara ett blindtest som varar i flera dagar, med varje förstärkare. Då tror jag på det. Jag antar att du har varit inne och kollat på mina bilder eftersom du skriver så? Allting handlar om kompromisser. Jag kanske inte har det optimala lyssningsrummet, men det är bara ett vardagsrum/tvrum. Med helt ok ljud.. Med en sämre anläggning måste man kanske göra mer med rummet för att det ska låta bra? ![]() Och sen angående mina högtalare.. Ska du börja driva hatkampanj mot Audiovector nu också? Redigerat av Simon76, 27 augusti 2011 - 11:06. Postad 27 augusti 2011 - 11:31 Ni Naim fans får passa er så att ni inte får samma stämpel. Det verkar finnas en hel del likheter. ![]() Att det bara skrivs om transparens när det gäller Ino vet jag inte riktigt, möjligt att det kanske skrivs så från vissa personer. Men att dom spelar musik är inget snack om saken. Det låter verkligen inte högtalare om dom. ![]() ![]() Förresten gillar du uttryck som timing och stampa takten etc så tycker jag att du ska kolla på en Linn rigg. Linnister brukar snacka på det där sättet. ![]() Postad 27 augusti 2011 - 11:39 De säljs även på studiokoncept.se. Där kan du låna hem dem, har för mig att när jag var i kontakt med dem så gick de med på att de betlade frakten till mig och jag betalade den eventuella frakten tillbaka. Dock så finner jag det kanske lite svårt att motivera den stora prisskillnaden mellan piP och qm10. Dock så skall det ha kommit en ny version av qm10 som heter QM10two som skall vara lite bättre. Postad 27 augusti 2011 - 11:43
En till hifikritiker...
Naim och Linn levde i symbios de första ca 10 åren. Sedan kom grus i maskineriet när LInn plöstligt fick för sig att börja tillverka egne förstärkare. Så de kommer nog från samma tänk ursprungligen så inte konstigt om LInn fantaster har liknande ideal som Naim fantaster.
Kan bara prata för mig själv men har gång på gång sagt att jag upplever Naim som bättre och mer musikalisk än annat jag lyssnat på, om någon annan inte håller med utan gillar annat så är det helt ok för mig och det betyder inte att jag har rätt och någon annan fel. Detta leder till att jag måste förklara vad jag menar med musikalisk och/eller att alla förstärkare låter likadant så jag måste ha fel när jag upplever Naim som bättre för mig. Har försökt att förklara så gott det går men återigen: lyssna själva ! Köp för fasen inte en Naim, eller annan förstärkare för den delen , bara för att nån annan säger att den är bra eller bättre en något annat. Sedan ni som säger att ni lyssnat ochatt jag och vi andra som gillar Naim har fel, hur menar ni att jag ska kunna "bevisa" för er att jag upplever Naim som mer musikalsk en annat jag lyssnat på ? Och varför ska jag göra det ? Har ni redan lyssnat och dragit en annan slutsats så är det väl inte mer att säga om det ? Postad 27 augusti 2011 - 12:06
Du har hittat vad du tycker är bra, som förmedlar musiken du gillar på ett sätt du gillar på... Då så har du nog lyckats bättre än vad än en del andra som inte hittat rätt ännu (som en annan, även om jag känner att jag har en axitabel nivå och inte är missnöjd med återgivningen). Har man hittat rätt så har man hittat rätt.. What's the fuzz all about? Har man inte hittat rätt och Naim inte är det som passar en så.. tja kanske gå vidare då lyssna på något annat då...? Ooops, såg att jag i princip upprepat lita av vad du skrivit men jaja... ![]() Redigerat av ljudfantasten, 27 augusti 2011 - 12:11. Postad 27 augusti 2011 - 12:24 Dressman har nog marginaler som dom är nöjda med. Köp 3 betala för 2. De ger med andra ord gärna bort c:a 30% av marginalen Postad 27 augusti 2011 - 12:40
Men du Bengt Alsterlind-diggaren. Nu tar vi och varvar ner lite va. Du har inte förstått det minsta lilla av den feedback som givits dig va? Jag upplever som att du är fantastiskt dryg, har en nedsättande syn på alla utom dig själv på detta forum, och jag bemödar mig inte ens att respondera. Postad 27 augusti 2011 - 13:08
Vet du vad ordet transparent betyder? Låt oss säga en förstärkare som är så pass transparent att du inte hör någon skillnad på in och utsignalen. På vilket sätt skulle den kunna ha SÄMRE "timing" (vad det nu är) än någon annan förstärkare när INGET ändras hörbart?
Bra. ![]()
Ja och jag drog mig för att gå direkt mot dig med det med eftersom du om och om igen hävdar massa saker och att vi som inte håller med verkar höra sämre. Visst handlar det om kompromisser men ett fåtal fix i rummet påverkar ljudet 1000 gånger mer än vad någon förstärkare kan göra så man kan ju fråga sig vad som är viktigast då.
På vilket sätt skulle min anläggning vara sämre än din?
Jag bedriver inte någon hatkampanj överhuvudtaget. Tycker du ska vara försiktig att använda sådana ord, får dig att se oseriös ut. Jag berätta bara vad jag upplever, inget annat.
Vilken feedback? Att någon kommer med dåliga argument eller felaktiga påstående ändrar inte min åsikt. Den enda som är dryg och oseriös är du som häver ur dig en massa men svarar inte på dom frågorna jag ställer till dig. Jag tolkar det som du inte har något svar helt enkelt utan går på person istället. Bra nivå.
Det skulle gå att bevisa under kontrollerade tester. Man måste inte göra det men då får du även räkna med att folk kommer ifrågasätta dina påstående och anser dom inte stämmer med verkligheten. Postad 27 augusti 2011 - 13:52 Jo det har ju tydligt framgått ![]() ![]() Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 27 augusti 2011 - 13:56. Postad 27 augusti 2011 - 13:59
Det är detta som skiljer dig och mig åt, alltså som männsikor, det att du tror att du kan anse att det inte stämmer med verkligheten vad någon annan upplever och att du måste ha mätbara bevis på att det är så för att tro på det. Du t.o.m. anmodar andra att anskaffa och presentera dessa bevis för att rättfärdiga sina foruminlägg. Det är för mig helt förbluffande att du inte inser att det räcker med att du säger att du inte upplever det själv utan måste ha bevis för att jag gör det. Mycket märkligt. Om jag rekomenderar en produkt gör jag det för att väcka intresse för den då jag anser att den är värd det. Med väckt intresse hoppas jag att andra ljudintresserade provlyssnar produkten i fråga och bildar en egen uppfattning som jag senare tycker är intressant att få läsa om här på forumet. Jag , till skilnad från dig, accepterar och respekterar att andra människors upplevelser och intryck kan skilja sig från mina egna utan att kräva bevis för dem. Vill du mäta bort dina dagar så är det fritt fram , men du kan gärna sluta kräva att andra ska ta tid av det underbara med att uppleva musik , till att mäta fram bevis för att tillfredsställa dig, som om du vore viktigare än någon annan här. För sista gången: jag uppriktigt sagt skiter i vad du tror och tycker då du inte gett mig någon anledning att ge dig någonsom helst betydelse. Ingenting du sagt har varit till någonsom helst nytta för mig. Du har slösat bort tid jag kunde brukat på att läsa det du säger och säger om och om igen utan variation både i denna tråden och i alltför många andra här på forumet. SÅ. Kan någon snäll själ nu skriva hur man ignorer/ filtrerar en person här på forumet så man slipper läsa fler inlägg från den åersonen, inga namn nämnda. Det är inte det att jag inte vill disskutera. Jag vill bara inte slösa tid på att disskutera samma sak om och om igen med personer som inte tillför någonting till mitt intresse för musik och ljudåtergivning. Redigerat av Donmeta, 27 augusti 2011 - 14:01. Postad 27 augusti 2011 - 14:18 Det är inte alls säkert att man måste göra mer med rummet om man har en "sämre" anläggning. En "bra" anläggning enligt mig ska komma ner en bit under 20Hz. Då börjar man sätta igång rumsresonanser och efterklangen i rummet. Detta kan upplevas som att basen är släpande eller otight. Många upplever ju vissa högtalare som tightare och snabbare än andra, detta kan i vissa fall bero på att just den högtalaren inte går så djupt och du får inte så mycket problem med rummet som med andra högtalare som går mycket djupare. ![]() Alla anläggningar gynnas ju av bättre rum naturligtvis. Jag skulle helt klart ta en lite sämre anläggning i ett bra rum än en bättre anläggning i ett dåligt rum. ![]() Postad 27 augusti 2011 - 15:04 Det där med sämre anläggning var bara på skoj. Jag håller nog med dig där. Sen bor jag inte ensam.. Kan inte inreda hur som helst. Men har du/ni några enkla tips, som inte kräver ombyggnad, så tar jag tacksamt emot dem. Redigerat av Simon76, 27 augusti 2011 - 15:41. Postad 27 augusti 2011 - 15:53 Naim HDX är minst sagt en kontroversiell apparat. ![]() Därför tänker jag föreslå en annan lösning som enligt min uppfattning är en mycket bra lösning för disklagring och som jag varmt rekommenderar. Receptet består av: 1 styck Mac (gärna en MacBook Pro, tystgående, vaknar då man öppnar locket, utmärkt dator rent generellt). 1 styck USB till S/PDIF-omvandlare. 1 styck EAC (körs i Windows) 1 styck XLD (konvertera FLAC till ALAC) 1 styck iDevice (fjärrkontroll med Apple Remote) WiFi har man förhoppningsvis redan. Denna lösning ger bitkorrekt rippning med utmärkt felkorrektion samtidigt som nya versioner av EAC är betydligt mer automatiserade än tidigare - det är således enkelt att få allting korrigerat, kontrollerat och klart med AccurateRip. Därefter lägger man in hela rasket i iTunes och har ett utmärkt sätt att bläddra bland albumen, söka musik, sortera m.m. Slutligen tar man sin iDevice, helst en iPad och installerar Apple Remote och har en mycket bra fjärrkontroll med stor skärm och utmärkta möjligheter att hantera musiken. Jag ser ingen direkt konkurrens till detta system när det gäller musikhantering. Jag har tittat på vissa andra lösningar men har inte blivit tillfreds med gränsnitt och hantering. På den ljudmässiga fronten är det en DAC som gäller och då får man hög prestanda hela vägen. Att en Naim HDX slår denna lösning är uteslutet, vare sig ljudmässigt eller handhavandemässigt - i detta fall den delen av handhavandet som rör uppspelningen. Detta då en iPad med Apple Remote och iTunes i sig själv är mycket kraftfullt när det gäller att hantera ett stort musikbibliotek. HDX är dock smidigare i rippningsdelen men jag upplever inga problem idag hanteringsmässigt med EAC och XLD. Prismässigt kommer man undan billigare även om man fläskar på med en Naim DAC och en iPad i samband med köpet av MacBooken. Jag tillåter mig också att anta att en Naim DAC presterar bättre än DACen i HDX. Däremot anser jag att grundkonceptet för HDX är bra, d.v.s en HiFi-integrerad musikapparat som rippar och lagrar och hanterar m.m. Dock kostar den allt för mycket i förhållande till innehållet. Postad 27 augusti 2011 - 15:56 Focal har ju köpt Naim. Postad 27 augusti 2011 - 16:29 Postad 27 augusti 2011 - 16:47 Jag är faktiskt lite sugen på att ta reda på det. Har kikat lite på electra..(främst 1027-1038) Nån som har lyssnat på dem? Gärna då ihop med naim. Redigerat av Simon76, 27 augusti 2011 - 17:06. Postad 27 augusti 2011 - 17:20 Nja... United by their passion for perfect sound, leading high-end audio brands Focal and Naim, today announce they are merging to create a new European leader in the audio industry. Focal & Co will own and manage Focal and Naim as independent brands, retaining their unique philosophies and product ranges. Dryg vecka sedan. Kommer bli intressant att se vad de kommer ut med på högtalar sidan närmsta tiden. På Naims eget forum är det en livlig debatt, men positiv. Redigerat av Tode, 27 augusti 2011 - 17:42. Postad 27 augusti 2011 - 17:36 Så mycket att lyssna på så lite tid. Postad 27 augusti 2011 - 17:46 Inte jag heller, vet inte vem eller vilka som har märket. Har hört ett 5.1system som var i budgetklassen så det är ju inte mycket att gå efter. Postad 27 augusti 2011 - 20:01 Det var tusan vad svårt det skall vara att få svar på en så enkel fråga! Donmeta har absolut en poäng i att man inte skall behöva ha blindtestat för att få förmedla sina intryck (dock får man räkna med att "osannolikheter" ifrågasätts) men nog borde man utveckla mer än att det bara "låter sjukt bra" eller "det låter helkasst". Inte mycket till vits med ett forum annars... OT När jag lyssnade på några olika Focal JM lab för några år sedan så påminde de imo mer om Audiovector än Dynaudio eller hur man skall beskriva det för någon annan... ![]() Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 27 augusti 2011 - 20:06. Postad 27 augusti 2011 - 22:51
Jag har om och om igen sagt att jag inte ifrågasätter folks upplevelser, endast dom slutsatser som många drar av dom. Jag ifrågasätter inte att någon upplever att det spökar i ett hus. Skulle dock personen i fråga dra slutsatser att spöken finns, så skulle jag dock ifrågasätta detta. Och när det gäller förstärkare så är empirin rätt slående, hur ofta audiofiler misslyckas att höra dessa stora skillnader när dom inte vet vad dom lyssnar på. Därför har jag en mycket restriktiv hållning till påstående som baserar sig på upplevelser när det gäller saker som vi vet genom åratal av tidigare studier, har liten eller rätt obefintlig skillnad. Postad 27 augusti 2011 - 23:00 När ska folk lära sig att sluta stirra sig blinda på watt? Vanlig musiklyssning sker sällan med högre effekt än 10 watt per kanal (+/- beroende på högtalarnas känslighet). Jag tror inte på hög effekt, utan på att dynamiken främst ska komma från ett riktigt bra förförstärkarsteg, och det gör Naim med. Det som annars försvinner där kan nämligen aldrig återskapas av effektförstärkaren, hur många watt den än må ha. Tar vi Naim Nait XS-2 som exempel (som jag för övrigt själv äger) så spelar den på alla sätt bättre än Hegel 200, och alla andra integrerade förstärkare med för den delen, som jag har lyssnat på under 40.000 kr. Naim är så musikalisk. Musiken lyfts helt enkelt ut ur högtalarna och stereoperspektivet är fantastiskt. Sätter man på låten Broken (Unkle) så är det som att ha Gavin Clarks och hans säregna krispiga röst hemma i vardagsrummet. "Dead state I can feel the weight. Light streaming in through the open grate. Two thread score tearing up the floor. Out in the alley with the trigger draw. Numb hands I can see the strand. Hold it together with a severed ban. Three lost years I've been crying here. I'm over, I'm over, I'm over, I'm broken..." Transientresponsen är extrem. Baskaggen och trumslagen har en sådan kraft och pondus att man nästan ramlar baklänges. Gitarren låter ytterst krispig och man hör alla detaljer och nyanser. Det är ren och skär musikalitet, som sagt. Det är dynamik. Naims 2 x 60 watt smiskar Hegels 2 x 200 watt av den enkla anledningen att Naim vet vad man gör. Mät hur mycket ni vill, skriv om enligt er underdimensionerad kylning och effektsvaghet. Skriv om fanboyism om dumhet och jag vet inte vad. Det spelar ändå ingen roll. Naim talar för sig själv och har så gjort sedan 1983 med Naim Nait 1. /Naimoholic sedan 1983 då far min köpte en Naim Nait 1. Postad 27 augusti 2011 - 23:28
fel...hantering av den aktuella lasten=kontroll. tex så skrev jag om när en xs tappade andan för 85db och 3ohm vilket denon avc-a10se klarade galant. visst jag säger inte att naim låter sämre för det med andra högtalare tex...men vid just den lasten blev naim ägd ![]() så där har du din KONTROLL Postad 27 augusti 2011 - 23:32
du skriver att naim spelar med sådan kraft att du nästan rammlar baklänges.... du har du rätt stöddiga talare då antar jag, och kanske ett rum som tillåter denna fysiska reaktion? du skriver även att dynamik främst kommer ifrån försteget... ja hur var det med talarna och rummet då? jag kan ju lätt påstå att all dynamik har med rum och högtalare att göra....så länge de får tillräckligt med effekt. Redigerat av robert293, 27 augusti 2011 - 23:43. Postad 28 augusti 2011 - 01:43 Nu har jag inte varit hemma hos dig och lyssnat, men om man bara ska utgå ifrån dom bilder du har i galleriet, vilket är väldigt svårt, så tror jag att du skulle tjäna på att göra något åt första reflexen (diffusering eller dämpning, det får du testa dig fram med), försöka komma ifrån den bakre väggen (alternativt diffusera denna) och kanske det enklaste: experimentera med invinkling! ![]() ![]() Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 28 augusti 2011 - 03:27. Postad 28 augusti 2011 - 02:19 Nä, det kan aldrig återskapas OM det har försvunnit. Men vilka försteg på marknaden idag kan du hitta som inte släpper igenom signalen precis som den är? ![]() Dessutom så krävs det MASSOR med effekt bara för att få en välproddad virveltrumma att få ut hela sitt dynamiska omfång. Annars så kan man till exempel ta dynamiken hos en symfoniorkester eller ett storband. 10 watt räcker inte långt i dom fallen om du ska komma i närheten av verkligheten. Vad har du för referens på musik när du säger att 10 watt räcker? ![]() Nu är du inne på samma sak som många har sagt tidigare i tråden. Vi har fattat att Naim är bättre på alla sätt. Men VAD är det som gör att den är bättre då? ![]() Är detta oberoende av högtaleri och rum? Det låter ju så på dig just nu iaf. Det vore ju fantastiskt ifall att alla kunde skaffa sig en Naim förstärkare på 2x60w och ha 6ggr mer kraft än man någonsin behöver. ![]() Men allvarligt, det låter på dig som att du aldrig har upplevt en riktigt högdynamisk anläggning. Inget ont med det, men du skriver som att du sitter på sanningen, och det har jag väldigt svårt att tro på. Som många andra i tråden har skrivit. Ut och lyssna! Jag tror att du kanske behöver göra det. ![]() Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 28 augusti 2011 - 08:41. Postad 28 augusti 2011 - 05:48
Varför bli medlem på ett forum då. Skaffa dig en blogg och påstå dom totalt felaktiga sakerna du hävdar. Add to ignore med tanke på att du inte är här för att diskutera. Postad 28 augusti 2011 - 10:07 Postad 28 augusti 2011 - 10:49
Trådskaparen är ju ingen Naim-förespråkare? I övrigt tycker jag ditt påstående stämmer slående in på Ino-gänget ![]() Postad 28 augusti 2011 - 12:09
Man skulle kunna dra paralleller med ett annat fenomen här i världen, men det hade nog resulterat i en trådlåsning. Att dessutom regga sig, skriva ett inlägg och göra klart att man inte kommer att svara på någon kritik är höjden av arrogans.
Om man kopplar din käraste till ett par stativare från Dynavoice och ställer de i badrummet, kommer man att få extrem transientrespons och pondus som gör att man nästan ramlar baklänges då? Om inte, så är det inte en egenskap hos förstärkaren utan högtalarna och rummets påverkan. Och glöm för all del inte inspelningens kvalitet... Postad 28 augusti 2011 - 12:54 Herregud... *asgarv* Postad 28 augusti 2011 - 12:59 Eller du tror kanske att jag menade allvar när jag skrev att jag hade ringt påven med? ![]() Ja, "herregud" är väl en passande kommentar ![]() Redigerat av Ageve, 28 augusti 2011 - 13:01. Postad 28 augusti 2011 - 13:03 ![]()
Ser ju ut som nått som jag skulle kunna pillaihop hemma i garaget ![]() Postad 28 augusti 2011 - 13:09
Blir du så imponerad av en 3D-CAD ritning så borde du ramla av stolen om man nämner att det sitter 995 miljoner transistorer i en Intel i7 (quad core) processor. Där har du något som är hitech ![]()
Ska bilen stå stilla när man lyssnar? ![]()
Jag ringde din mamma med, och klagade på ditt dåliga inlägg. Därefter ringde jag den svenska regeringen. De lovade att kontakta Obama och få ett slut på Naims marknadsföring. Redigerat av Ageve, 28 augusti 2011 - 13:13. Postad 28 augusti 2011 - 13:15
Japp. Redigerat av Donmeta, 28 augusti 2011 - 13:20. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |