Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia Lumia 800 lanserad

1395 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 21 februari 2012 - 18:42

Zetor
  • Zetor
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Sports Tracker som då tydligen redan är uppdaterad har ändå problemet att sträckorna blir fel för användarna pga inkommande sms, samtal osv, osv. Bara att gå in och läsa nya kommentarer (tex från den 18 Februari) under appen på Windows Phone Market. :-)

Multitaskingen verkar helt enkelt ställa till med problem för en hel del användare som använder GPS-funktioner. Även för de med appar som (enligt användare här) påstås ska vara uppdaterade till Mango, som tex Sports Tracker.

Mvh Jonas.

Om du t.ex menar kommentaren "Funkar bra tills man vill ta kort eller göra annat. Då stängs appen och allt försvinner", så stämmer den inte alls. Sports tracker stängs inte när man tar ett kort eller gör annat. Man kan bra gå tillbaka till den öppna mätningen efter ett samtal, kort eller sms.

Däremot stannar den om man öppnar Sport Tracker på nytt från Sports Tracker-ikonen. Då börjar man om från början och den pågående träningen försvinner. Som här sagts tidigare, ska man gå tillbaka genom att hålla bakåt-pilen intryckt och gå in i den öppna Sports Tracker.

För någon som inte vet hur det fungerar så kan det verka som om det inte fungerar alls. Men gör man rätt så fungerar det.

Postad 21 februari 2012 - 22:37

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Då Nokia ligger snäppet före alla andra vad gäller mobil navigation kanske svaret på denna fråga redan är självklart, dock ställer jag den ändå.

Kan man ställa in sin navigering i Nokia Maps ifall det ska gälla till fots eller med fordon? Antar att Nokia Kör endast är anpassat till bilkörning? Vet att denna möjlighet finns i N9. Anledningen till att jag frågar är den enkla att det många gånger finns "genvägar" när man har möjlighet att framrycka till fots än i ett fordon. Så hur ser det ut på denna punkten?

Har Lumian för övrigt någon navigering för kollektivtrafiken precis som Androids turn by turn-navigering?

Postad 22 februari 2012 - 02:06

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Om du t.ex menar kommentaren "Funkar bra tills man vill ta kort eller göra annat. Då stängs appen och allt försvinner", så stämmer den inte alls. Sports tracker stängs inte när man tar ett kort eller gör annat. Man kan bra gå tillbaka till den öppna mätningen efter ett samtal, kort eller sms.

Däremot stannar den om man öppnar Sport Tracker på nytt från Sports Tracker-ikonen. Då börjar man om från början och den pågående träningen försvinner. Som här sagts tidigare, ska man gå tillbaka genom att hålla bakåt-pilen intryckt och gå in i den öppna Sports Tracker.

För någon som inte vet hur det fungerar så kan det verka som om det inte fungerar alls. Men gör man rätt så fungerar det.

Jag förstår din poäng men tex i nedanstående kommentar så försvinner ju inte träningen utan den har helt enkelt pausat under samtal osv som jag förstår det:

"Får mycket längre distanser än mina kompisars sträckor när de använder GPS på sina telefoner. Verkar bli någon störning när det ringer eller smsar in för på kartan blir det några slags "spikar". Irriterande. Dock har jag inte hittat någon bättre ännu."

Alltså han säger ju att den inte stängt av men att gps-trackingen i bakgrunden inte varit aktiv under samtal eller sms osv, precis som det blir i endomondo och runkeeper. Det motsäger väl det du säger om jag inte totalt missuppfattat någonting. :unsure: *osäker*

Mvh Jonas.

Postad 22 februari 2012 - 14:34

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som använder mediaspelaren för ljudböcker? Finns det någon sätt att se vilken spår som man senast spelade? Har sett att spelaren ofta tappar senaste spelade spår (paus) vilket kan vara något irriterande när det gäller ljudböcker...

Postad 22 februari 2012 - 20:12

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Vad kör du för inställningar på telefonen och hur länge har du haft den? Jag har läst här att den magiskt får bättre batteritid efter 1v...
Mailsync? Wifi? 3g? Många mailkonton? Facebook? Twitter? Live sync?

Jag har idag kör 7h och ligger endast på 49% kvar och en prognos på 8h till...

Har haft den sen releasedagen här i sverige, två mailkonton, wifi och 3G, facebook, twitter och windows live.

Postad 22 februari 2012 - 20:35

Unregistered4dcaf204
  • Unregistered4dcaf204
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Är det någon som upplevt sämre batteritid efter uppgraderingen? Min telefon drog ca 3% i timmen innan uppdateringen och nu är den uppe på nästan det dubbla.

Postad 23 februari 2012 - 08:27

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Är det någon som upplevt sämre batteritid efter uppgraderingen? Min telefon drog ca 3% i timmen innan uppdateringen och nu är den uppe på nästan det dubbla.

Kanske inte så kul. Men en factory reset kan hjälpa. Normalt ska den dra ~1% i timmen (min gör det). Beroende på hur mycket och ofta man syncar grejer förstås.

Från fabrik med nyaste programvara (11501) drog min telefon väldigt mycket batteri när jag inte gjorde någonting. Gjorde en factory reset och sedan dess har batteriet varit fullt normalt hela tiden. Skumt att behöva göra det från fabrik. Men så var det i alla fall.

Postad 23 februari 2012 - 14:58

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Sitter på en android och den håller i snitt 18timmar och då gör jag inget med den och flygplansläge nattetid så lumian har bra batteritider Förövrigt intressant att se att nexus, iphone 4s och lumian när dem släpptes hade batteriproblem som beror på mjukvaran... Edit iPhone 4s har kvar sitt batteriproblem..

Redigerat av borjeboy, 23 februari 2012 - 14:59.

Postad 23 februari 2012 - 15:46

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1 316 inlägg
  • 0

Finns det någon som har möjlighet att utmana Google och Apple, så är det just MS. De har kunnandet, resurserna, pengarna, kontakterna.. osv. När många andra skulle ge upp kan MS köra igenom sitt "med våld" om de så vill. Som de t.ex. gjorde med Xboxen. När de sade att de kommer att utmana Playstation var det många som skrattade och trodde de aldrig skulle klara det. Det tog många år, och första versionen var en stor förlust. Men idag, 10 år senare, är det ingen som skrattar..

Jag tror samma kommer att hända med WP. WP kommer inte snabbt att slå igenom.. utan sakta men säkert. Om 3, 4, 5 år så är WP något att räkna med..

Jag var en av dessa dårar som skrattade åt MS när Xbox kom, jag tyckte den var så jäkla dålig. Sen kom 360:n och jag trodde ändå den skulle vara chanslös mot PS3. Nu är MS nr 1 på konsolsidan och 360:n är tveklöst den bästa konsolen som finns enligt mig. Så man ska aldrig räkna bort MS, dom är riktigt duktiga.

Postad 23 februari 2012 - 15:50

NiV3Rt
  • NiV3Rt
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Jag är sjukt sugen på att slå till idag, men samtidigt lär jag väl aldrig förlåta mig själv när Nokia presenterar nya prylar nästa vecka..

Postad 23 februari 2012 - 18:18

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Niv3rt det är rätt välkänt att 900 är det bästa som kommer presenteras under wmc. Skillnaden är större skärm och ev bättre kamera.. Men samtidigt det kommer alltid komma bättre telefoner, dock kommer lumia 800 tillhöra toppen iaf till Windows phone 8 kommer ut.

Postad 23 februari 2012 - 20:05

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Kanske inte så kul. Men en factory reset kan hjälpa. Normalt ska den dra ~1% i timmen (min gör det). Beroende på hur mycket och ofta man syncar grejer förstås.

Från fabrik med nyaste programvara (11501) drog min telefon väldigt mycket batteri när jag inte gjorde någonting. Gjorde en factory reset och sedan dess har batteriet varit fullt normalt hela tiden. Skumt att behöva göra det från fabrik. Men så var det i alla fall.

Med Factory Reset menar du avstängd telefon - därefter Power + Volym Ner + Kamera för att återställa?

Postad 23 februari 2012 - 20:16

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Jag är faktiskt mycket nöjd med min batteritid nu. Ett tag räckte inte ens batteriet ett dygn i Stand By, men efter återställning (genom inställningar) och avinstallation Diagnostics är saken en annan.
Jag startar om telefonen någon till några gånger i veckan efter en full ladning.
Har 3G, Wifi, pushmail och BT konstant på. Har ca 30% efter en hel dags användande.
Då pratar jag "lagom", och avslutade tex idag med en timmes springande med Endomondo.
Spöar klart min iPhone 4 :)

Postad 23 februari 2012 - 21:55

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Någon som kan tipsa om en handsfree-sladd med mikrofon och 3,5 mm-uttag för hörlurar som dessutom passar bra till Lumian? Svarsknapp och volymkontroll på mikrofonen vore önskvärt.

Har ett par grymma hörlurar som dessutom har en riktigt kort sladd med en 3,5 mm-kontakt som jag skulle vilja ha för att lyssna på musik i telefonen men vill även ha handsfree-funktionen. Har hittat en delbar handsfree som passar till HTC men har inte haft möjlighet att testa den, vill ju att mikrofonen fungerar bra.

Funderar även på Nokia BH-111 men blir det inte stora kvalitetsförluster ljudmässigt jämfört med att ha sladd hela vägen?

Postad 23 februari 2012 - 22:14

trollett
  • trollett
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Då Nokia ligger snäppet före alla andra vad gäller mobil navigation kanske svaret på denna fråga redan är självklart, dock ställer jag den ändå.

Kan man ställa in sin navigering i Nokia Maps ifall det ska gälla till fots eller med fordon? Antar att Nokia Kör endast är anpassat till bilkörning? Vet att denna möjlighet finns i N9. Anledningen till att jag frågar är den enkla att det många gånger finns "genvägar" när man har möjlighet att framrycka till fots än i ett fordon. Så hur ser det ut på denna punkten?

Precis så är det. I Nokia kartor kan man välja mellan gång eller fordon. Har dock inte testat att navigera med den, men den borde väl fungera på samma sätt som till N9:an kan man ju tycka.

Postad 23 februari 2012 - 22:18

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hej

Imorgon införskaffar jag denna finfina lur.
Jag håller som bäst på att förbereda lite, ex laddat ner Zune.

Behöver jag skaffa ett windows live konto? Eller funkar min G-mail lika bra?

Några fler tips innan jag hämtar telefonen eller saker man bör göra precis när man fått den??

Postad 23 februari 2012 - 22:57

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
du behöver ett live konto ja. Precis som du behöver ett gmail konto för android. Dock kan du givetvis synka din gmail till telefonen osv. Tror att det är för mest för market du behöver live id

Postad 23 februari 2012 - 23:03

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Är det smartas att skaffa ett helt nytt och rent livekonto, eller skall man köra på det kontot man får 50 spam mail på om dagen? Dvs spelar det någon roll för vad jag får för skit i mobilen sen? Har även 1000 tals adresser jag inte vill ha in i telefonen.

Postad 23 februari 2012 - 23:25

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Är det smartas att skaffa ett helt nytt och rent livekonto, eller skall man köra på det kontot man får 50 spam mail på om dagen? Dvs spelar det någon roll för vad jag får för skit i mobilen sen? Har även 1000 tals adresser jag inte vill ha in i telefonen.

Vad jag har läst så bör du då göra ett nytt rent livekonto. Kolla också så att du registreras som svensk :)

installerade Zune idag för att testa lite (äger ingen WP själv ännu, men snart). Och det programmet var ju himmelriket om man jämför med samsungs Kies...

Redigerat av borjeboy, 23 februari 2012 - 23:41.

Postad 23 februari 2012 - 23:58

ebolasmurf
  • ebolasmurf
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Ni som reggat er med svenskt live konto.. hur har ni löst att betala för appar då det inte går att lägga till ett kreditkort på ett enkelt sätt?

Postad 24 februari 2012 - 07:24

Unregistered4dcaf204
  • Unregistered4dcaf204
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag testade att göra en factory reset. Telefonen har legat utan laddare under natten. Jag har sync av både gmail & exchange på hela tiden. NU drar telefonen ca 1% i timmen, det är grymt bra.

Postad 24 februari 2012 - 07:45

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Ni som reggat er med svenskt live konto.. hur har ni löst att betala för appar då det inte går att lägga till ett kreditkort på ett enkelt sätt?

Det där var bökigt ja. Kunde inte lägga till mitt kort varken genom market på telefonen eller genom market på datorn. Gick inte att lägga till ett svenskt det bara nekas hela tiden.

Men... jag loggade in med mitt live konto på zune.net och lade till mitt VISA där utan problem. Så prova det.

Jag testade att göra en factory reset. Telefonen har legat utan laddare under natten. Jag har sync av både gmail & exchange på hela tiden. NU drar telefonen ca 1% i timmen, det är grymt bra.

Härligt! Kul att det hjälpte för dig också.

Postad 24 februari 2012 - 07:50

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

En sak att tänka på med ditt nya live konto. När du sedan går in på marketplace för första gången och ska spana så kommer det komma upp en sida där du får ställa in region för ditt live konto, detta kan man bara göra en gång.

Vill du således kunna ladda hem appar såsom WhatsApp så måste man välja United States och inte Sverige för då kommer man inte kunna ladda hem den då den inte är tillgänglig i våran region.

Jag har ett "pruttkonto" som jag reggat på telefonen som bara används till den och tar emot köpmail och dylikt och sen ett annat för min mail och så.

Redigerat av deeyay, 24 februari 2012 - 07:51.

Postad 24 februari 2012 - 07:59

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Superbra, har reggat ett konto på hotmail nu. Så jag reggar mig med det, och så skall jag försöka komma ihåg att välja USA som region om/när telefonen frågar efter det.

Såg nypriset på svarta telefonen här på prisjakt precis sänkts under 3500kr nu, själv köper jag en beg snart.

Justdet, Zune laddade jag ju ner, när jag startar det står det videomaskinvaran är inte helt kompatibel med zune-programvaran, vet inte om det påverkar något, fler som har fått så? Min dator är rätt ny och modern skall sägas...

Verkar mest som mitt zune är någon videotjänst, vad skall man ha zube till, hur kopplar man in telefonen med zune?

Redigerat av RayIV, 24 februari 2012 - 08:01.

Postad 24 februari 2012 - 08:12

sandpappa
  • sandpappa
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Har haft den sen releasedagen här i sverige, två mailkonton, wifi och 3G, facebook, twitter och windows live.

Wohooo, får samma resultat som övriga efter en återställning av telefonen! Nu är batteritiden riktigt bra! :D

Postad 24 februari 2012 - 08:33

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Då kanske jag skall göra en factoryreset direkt på min beg telefon med?
Hur gör man det, är det från menyn, eller en knappkombination?

Postad 24 februari 2012 - 08:54

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Skulle jag göra för säkerhets skull med facit i handen.

settings ---> about ---> factory reset

Postad 24 februari 2012 - 08:54

sandpappa
  • sandpappa
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Inställningar -> Om -> Återställ telefonen.

Kom ihåg att ALLT på telefonen försvinner. Jag installerade om alla appar från windowsphone.com så det gick hyffsat snabbt. Men all data försvinner.

Postad 24 februari 2012 - 09:02

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Verkar mest som mitt zune är någon videotjänst, vad skall man ha zube till, hur kopplar man in telefonen med zune?

Zune används till att synca saker till telefonen såsom bilder och musik. Även uppdatering av programvara etc. Efter lite använding så tycker jag det är ett bra program. Smidigt att hålla reda på och sortera sin musik t.ex och skapa playlists. Man kan även gå in på market där och lite annat smått och gott.

När du kopplar in luren i datorn så kommer Zune att hitta den och lägga till den som enhet.

Det jag tycker är smidigt är att lägga till en folder som Zune ska "bevaka" och synca med luren. Alla ändringar som görs i den mappen på datorn ändras också i telefonen. Så man kan sitta och mixtra under dagen med musik etc. så det blir som man vill ha det. Sen om man vill så kan man ställa in att telefonen automatiskt ska synca över wifi när telefonen har varit inkopplad i laddaren i 10 minuter. Så då kan den synca automatiskt över natten medans den laddas.

Postad 24 februari 2012 - 16:14

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Såg precis en review av lumia 800 om visade att den har samma som siri på iPhone 4s. Om man håller inne Windows knappen startar tell me som är likt Siri med en storskillnad, tell me funkade direkt för honom:)...antar att det bara funkar på engelska, men det finns där iaf.

Postad 24 februari 2012 - 20:07

Zetor
  • Zetor
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

En sak att tänka på med ditt nya live konto. När du sedan går in på marketplace för första gången och ska spana så kommer det komma upp en sida där du får ställa in region för ditt live konto, detta kan man bara göra en gång.

Vill du således kunna ladda hem appar såsom WhatsApp så måste man välja United States och inte Sverige för då kommer man inte kunna ladda hem den då den inte är tillgänglig i våran region.

Visst finns väl Whatsapp i Svenska marketplacen??

http://www.windowsph...ec-054cf4569a79

Vill man däremot ladda hem svenska appar så finns de nödvändigtvis inte i utländska markettarna.

En annan sak att tänka på om man gör ett nytt Live-konto. Använder man messanger och har kontakterna i gamla kontot, kan man inte chatta med dem om du registrerar mobilen med ett nytt konto.

Postad 24 februari 2012 - 21:01

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Nu tog jag ett USA-konto, om jag ändå vill ha ett Sverigekonto är det omöjligt att ändra det nu då?

Vill man däremot ladda hem svenska appar så finns de nödvändigtvis inte i utländska markettarna.

En annan sak att tänka på om man gör ett nytt Live-konto. Använder man messanger och har kontakterna i gamla kontot, kan man inte chatta med dem om du registrerar mobilen med ett nytt konto.

Postad 24 februari 2012 - 21:05

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hmm blev något fel med min förra post.

Jag reggade mig som i USA, men om jag ångrat mig, går det att åtgärda, eller får man stå sitt kast nu?

Postad 24 februari 2012 - 21:31

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
två frågor till er som haft telefonen ett tag.

1 videor hur lägger jag in dem? Har skapat olika mappar där jag synkar bilder, musik osv. Har även skapat en videomapp, lagt in ett filmklipp där men kan inte synka över den till telefonen? Skall någon konvertering göras? Vart och framförallt hur gör man det i så fall?

2 När jag skriver sms så föredrar jag att ha den touchmodellen som föreställer en gamal vanlig knappmobil där man skrev på siffrorna 1-9 och varje siffra hade tre st bokstäver. Det går ungefär 50 gr snabbare för mig att skriva på den layouten med T9, men får inte fram det här? Varför finns det inte, vart vänder man sig får att försöka få någon ta fram ett sådant tangentbord?

Postad 24 februari 2012 - 21:40

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
detta är nog svaret på din fråga, då går det alltså inte du får göra ett nytt med ditt land och apparna följer kontot så hoppas inte du köpt någon app ännu

http://answers.micro...AllReplies#tabs

förresten du får gärna återkomma med vad tycker om telefonen osv om några dagar, märkväl några dagar. Antar att du säkerligen sitter och svär och skäller över saker som du inte tror går men som går om man bara lärt sig WP.. :)

Redigerat av borjeboy, 24 februari 2012 - 23:41.

Postad 25 februari 2012 - 10:38

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

För ca. 2 veckor sedan när jag skaffade telefonen kunde jag inte ladda hem WhatsApp när jag angav Sverige som region. Fick meddelande om att det inte var tillgängligt i min regioin. Således skaffade jag nytt live konto och angav US som region och då fungerade det galant.

Tycker ändå det är skönt att ha ett "skräp" live konto kopplat till telefonen som får ta emot mail från köp och sådant. Sen har jag min vanliga mail på push. De få MSM kontakter jag faktiskt fortfarande tjötar med lade jag bara snabbt till på min nya live adress. Men för min del känns det som MSM håller på att dö ut bland användare.

Hmm blev något fel med min förra post.

Jag reggade mig som i USA, men om jag ångrat mig, går det att åtgärda, eller får man stå sitt kast nu?

Det går inte att ändra. Då får man skaffa nytt konto och resetta telefonen.

Redigerat av deeyay, 25 februari 2012 - 10:53.

Postad 25 februari 2012 - 11:03

Zetor
  • Zetor
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

För ca. 2 veckor sedan när jag skaffade telefonen kunde jag inte ladda hem WhatsApp när jag angav Sverige som region. Fick meddelande om att det inte var tillgängligt i min regioin. Således skaffade jag nytt live konto och angav US som region och då fungerade det galant.

Konstigt. Minns inte när jag laddat ner Whatsapp, men der har omdömen på Svenska marketplacen sedan oktober.

På hösten var det fortfarande en hel del appar som bara fanns i USA/UK, men det har förbättrats avsevärt under de senaste månaderna. I framtiden när det kommer mer och mer svenska appar tror jag att du kommer missa mer än vad du får med ett Live-konto i USA.

Postad 25 februari 2012 - 11:15

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Så om jag skaffar ett nytt livekonto
Kör en factoryreset på telefonen och efter det synkar den mot mitt nya livekonto så kommer jag kunna välja sverige igen?
Tror jag i så fall jag kommer göra det innan jag börjat använda den för mycket, att ominstallera allt nu tar inte så lång tid, alla kontakter synkas ju mot gmail så det går ju fort, bara några appar som behöver laddas ner igen och några gruppkontakter som skall sättas ihop på nytt.

Postad 25 februari 2012 - 12:40

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Japp det är så det står att du ska göra

Postad 25 februari 2012 - 13:37

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Bombarderar med frågor här.... (tack för alla svar)
Nokia radio mix, någon som vet hur mycket datamängd det krävs när man inte har wlan? Har bara 1 gb i månaden i surf...

Postad 25 februari 2012 - 16:44

vyrs
  • vyrs
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Finns det ingen equalizer eller något annat att ställa in ljudet med?
Ändrar man ljudet på alarm eller musik så ändrar man även volymen på ringsignalen,
finns det nån lösning på det?

Finns ingen eq, jag har varit besviken på ljudet, tills idag då jag köpte koss porta pro. Ljudet är enastående bra med dessa lurar, nu finns basen och fylligheten i ljudet med perfekt diskant. Jag tycker det är så bra att jag inte längre behöver någon eq. Rekommenderas starkt till Lumia 800.

https://www.prisjakt...ukt.php?p=14838

Postad 25 februari 2012 - 16:45

Zetor
  • Zetor
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Bombarderar med frågor här.... (tack för alla svar)
Nokia radio mix, någon som vet hur mycket datamängd det krävs när man inte har wlan? Har bara 1 gb i månaden i surf...

Vet inte vad bitrate är för Mix radio, men om vi antar att det är samma kvalitet som gratis Spotify (160Kbit/s), så krävs det 1,2Mb per minut, 72Mb i timmen. Med 1Gb surf kan du använda det i knapt 14 timmar.

Skaffa wlan!

Redigerat av Zetor, 25 februari 2012 - 16:45.

Postad 25 februari 2012 - 18:16

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Jag har som tur snabbt wlan hemma och såg man kan göra album tillgängliga offline, smidigt!
Tänkte mer om man blev sugen på att lyssna på något nytt när man inte är hemma vid sitt wlan, men jag kommer nog hålla mig till det jag har på telefonen så inte min ynka 1 gb tar slut direkt :-)

Postad 25 februari 2012 - 20:07

sandpappa
  • sandpappa
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Finns ingen eq, jag har varit besviken på ljudet, tills idag då jag köpte koss porta pro. Ljudet är enastående bra med dessa lurar, nu finns basen och fylligheten i ljudet med perfekt diskant. Jag tycker det är så bra att jag inte längre behöver någon eq. Rekommenderas starkt till Lumia 800.

https://www.prisjakt...ukt.php?p=14838

Just de lurarna är ju kända för att vara lättdrivna och ha "bra ljud". Kräver telefonen någon speciell kontakt eller är det bara det att Porta pro spelar "bra"(mer bas) från en crappig källa?
Jag upplever det lite skränigt i vissa låtar med q-jays lurarna men med a-jays blir det fylligare iaf och det beror nog mest på att det är mer bas i de lurarna.

Någon som märkt av att av/på knappen glappar lite?

Redigerat av sandpappa, 25 februari 2012 - 20:07.

Postad 26 februari 2012 - 14:48

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Konstigt. Minns inte när jag laddat ner Whatsapp, men der har omdömen på Svenska marketplacen sedan oktober.

På hösten var det fortfarande en hel del appar som bara fanns i USA/UK, men det har förbättrats avsevärt under de senaste månaderna. I framtiden när det kommer mer och mer svenska appar tror jag att du kommer missa mer än vad du får med ett Live-konto i USA.

Har inget intresse av svenska appar förutom tv.nu som funkar bra att installera samt Nordea appen. Aldrig använt andra svenska appar ens när jag körde Android. Så jag kommer inte att missa något.

Postad 26 februari 2012 - 15:23

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
När man skall se på film i Lumian hur gör man då?
Dvs hur för man över filerna, fick bara en fil att funka...

Jag gissar man ibland behöver konvertera om filen, vilket program gör det bäst?

Postad 26 februari 2012 - 15:31

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

När man skall se på film i Lumian hur gör man då?
Dvs hur för man över filerna, fick bara en fil att funka...

Jag gissar man ibland behöver konvertera om filen, vilket program gör det bäst?

Vad jag vet måste filmer läggas till genom Zune och då konverterar det dem.

Postad 26 februari 2012 - 15:42

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Så gjorde jag med en film, men funkade inte med en annan. Båda är avi filer.

Postad 26 februari 2012 - 18:40

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Marketplace har passerat 70.000 appar nu... Dessutom har andelen gratis appar vuxit från 58% till 65% sedan december 2011.

Postad 27 februari 2012 - 07:59

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Med tiden så kommer appar bli billigare och billigare. Marketplace har ju överlägset dyrast priser men det är ju inte så konstigt med tanke på mindre efterfrågan. Men när wp7 växer och blir större så¨kommer priserna till slut att krympa ner.

Kan ju inte påstå att jag tycker något är direkt "dyrt" men lägre priser är ju alltid trevligt. Gjorde mitt dyraste köp häromdagen. Puzzle Quest 2 för $7. Fullfjädrat spel i och för sig. Perfekt mobilspel och grym twist på Bejeweled. Rekommenderas starkt!

Tycker mig inte se lika många snåljåpar som på Android dock. Där folk gnäller över 27kr för en launcher. Samma person sätter sig säkert och svullar en pizza på kvällen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.