Underbart Sony!!
Kameran fungerar inte längre efter uppdatering..
När jag startar så "Kamera ej tillgänglig" .. reboot hjälper inte.. skit
Jag hade liknande problem fast med musikspelaren, den började fungera efter ett tag. Kanske är lika för dig?

* Officiell tråd - Sony Xperia S LT26i *
Startad av
Unregistered1193
, dec 12 2011 15:27
578 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 30 juni 2012 - 23:19
Jag hade liknande problem fast med musikspelaren, den började fungera efter ett tag. Kanske är lika för dig? ![]() Postad 30 juni 2012 - 23:21
Det hade jag också, den kraschade direkt man startade den ![]() ![]() Postad 01 juli 2012 - 18:51 Gillar ICS-uppdateringen skarpt. En massa små förbättringar som totalt fräschar upp telefonen. Gillar exvis de små pilarna vid Wifi-indikatorn. och det faktum att tangentbordet känns rappare. MEN, en sak som blivit sämre är att telefonen då och då måste rita om ikoner och annat på hemskärmen efter det att jag lämnar exvis webbläsaren! ![]() Jättejobbigt! Trodde att 1 GB RAM skulle räcka att hålla hemskärmen persistent i minnet, men icke.... Är det någon som har något tips hur jag kan "prioritera upp" hemskärmen minnesmässigt? Tack på förhand! /M Postad 01 juli 2012 - 19:49 ![]() Postad 02 juli 2012 - 09:11 Postad 02 juli 2012 - 16:22 Har hört att vissa har haft problem med andra program och då har enda lösningen varit återställning av telefonen, det är jag inte så sugen på att göra ![]() Postad 03 juli 2012 - 15:24 Jag hade exakt samma problem! Jag var online men mina kontakter såg mig som offline och mina kontakter som i verkligheten var online såg ut att vara offline i min mobil. Jag testade att avinstallera och installera om flera gånger men det fungerade inte, varje gång fick jag meddelandet att enheten inte var certifierad av Skype och att endast videosamtal fungerade. Till slut gjorde jag en säkerhetskopiering av hela mobilen, återställning och reperation av programvaran via Pc companion. Lade in Skype på nytt men samma sak, fick meddelande om att enheten inte var certifierad.. Tröttnade och lät det vara, men en stund senare fungerade allt som vanligt igen! Postad 03 juli 2012 - 16:46
Ah ![]() ![]() Skype är inget livsviktigt för mig, så väntar nog bara tills det börjar fungera! Postad 10 juli 2012 - 14:56 Redigerat av daswede, 10 juli 2012 - 15:13. Postad 11 juli 2012 - 08:52 http://www.mumien.se...parationer.html Postad 12 juli 2012 - 12:53 Postad 20 juli 2012 - 18:18 ![]() Vad tror ni, kommer SXS få Jelly Bean, och isåfall när? Postad 21 juli 2012 - 09:12
Om vi drar paralleller till 2011 års telefoner, som ju fick ICS, lär SXS få åtminstone Jelly Bean. Skulle säga att man kan förvänta sig nästa release oxå, då Jelly Bean är en mindre release (4.0 -> 4.1). Sony Sverige har oxå tidigare uttalat sig att de uppdaterar sina telefoner så länge HW hänger med samt användarupplevelsen blir bättre, vilket bör gälla Jelly Bean. Sony (mfl.) sägs också ha uttalat sig att uppdatera sina telefoner minst 18 månader, vilket lär inkludera nästa release ("K"-releasen). När? Vet inte. Sony lär ha fått källkoden i mitten på juli, så det dröjer nog ett tag... /M Postad 21 juli 2012 - 09:25
Förvisso, men prioriteringar kan man ju alltid göra. Är det någon som har tips på hur man prioriterar upp hemskärmen i RAM? Någon som hittat något (har läst (xda-developers) att sådant är görbart för Xperia Ray)? /M Postad 22 juli 2012 - 22:16 ![]() Postad 24 juli 2012 - 18:55 Vissa buggar har man märkt här o var, känner liksom inte att väntan var så värd trots allt... detta blir min sista sonyericsson/sony smartphone.. Vad håller ni på med där hos Sony Mobile!? Postad 25 juli 2012 - 10:27 Håller med dig. Jag tröttnade tyvärr. Har varit SE och nu Sony trogen i många år, men nu fick det vara nog. Bytte till en Galaxy SIII, och jag måste tyvärr säga att det är stor klasskillnad. Så nu lämnar jag Xperia forumet. Bye! Postad 26 juli 2012 - 12:18 Låter befängt att det skulle påverka täckningen men efter jag uppdaterade har jag fått en väldigt mycket sämre täckning. Och är det någon annan som fått fenomenet att hela telefonen stänger ner och sedan är svårstartad igen? Detta har hänt 4-5 ggr efter uppdatering. Det hände inte en enda gång innan. Täckningsproblemet gör att jag funderar på att byta telefon då jag som sagt hade mycket bra täckning innan uppdatering och bekannta med andra telefoner fått klart bättre täckning efter uppdatering (Framför allt Samsung lurar då...) Postad 13 augusti 2012 - 13:26 Postad 12 september 2012 - 09:07 Batteritiden verkar ha blivit mycket bättre nu iaf. Tangentbordet kan man plocka ihop lite som man vill nu, mycket bättre när man ska skriva sms iaf. Sen är det väl mest småsaker som man stöter på i mobilen. Postad 12 september 2012 - 09:48
Hur löser det täckningsproblemt om du vill surfa? Det lär gå hyfsat trögt så. Har också kört in senaste versionen och min telefon funkar kanon. Det enda som jag upptäckt har blivit sämre med ICS (Saker som Copy/Paste etc lär man sig) är att när man bläddrar i Home-menyn efter att man t.e.x. kört en sökning på Google, så hackar det lite när man byter meny samt att ikonerna försvinner en kort stund innan de ritas upp igen. Detta har inte hänt tidigare med GB. Batteritiden har blivit klart bättre, efter att ha tagit telefonen ur laddning på morgonen är det halva batteriet kvar moprgonen efter, och då har jag ända snackat lite, kört lite SongPop och surfat. GPS och BT är igång. Redigerat av Melmac, 12 september 2012 - 09:52. Postad 05 februari 2014 - 11:26 Redigerat av Melmac, 05 februari 2014 - 11:26. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |