Officiell tråd - Tizzbird F11/F20
1190 svar till detta ämne
Postad 13 september 2012 - 09:08
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Det finns nog ganska många användare som inte har samma digra filmsamling som du och där detta inte är ett problem. Jag är väl medveten om att i din situation är det inte en bra lösning att göra manuell ändring av namn på 2000+ titlar. Men idag finns det egentligen ingen anledning att inkludera all onödig information i filnamnet om man har en scraper som fungerar. Förr i tiden fanns inte det och det är väl anledningen till att "årtal, källa, codec", etc inkluderades i filnamnet.
Anledningen att jag gjorde en test och dokumenterade den var påståenden om att scrapingen inte fungerade för 21.Jump.Street, vilket den gör förutsatt att man har internetanslutning och skrivrättigheter i mappen.
Som sagt innan, scraper-funktionen i TizzBird finns med i "to-do-lista" för förbättringar, men vi har ingen tidsplan för det ännu.
Och du har anslutit TizzBird till din NAS med Samba?
provat med bägge och har en mapp med bara 2 filmer i för att det inte skall ta lång tid om det inte funkar.
Postad 13 september 2012 - 11:51
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Om jag la in en fil på sd kortet gick det att få omslag, så det måste vara något på nasen som stoppar det.
(Netgear ReadyNAS Ultra 2)
kör nfs - Publik åtkomst - Standardåtkomst = läsa/skriva
lägger tizzen någon fil där man har filmen ?
någon som har en ide ??
Postad 13 september 2012 - 18:57
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
finns det något sätt att ändra på f20's identifiering mot servers/google play/internet?
Google market visar bara telefon appar och inte för pads....
Slingbox player är ett exempel.... Där ser man bara "slingplayer for phones" "Slingplayer for tablets" syns inte.
Postad 14 september 2012 - 06:36
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Senaste firmware till F20, 2.04 verkar kvadda Tizzbird's egen launcher.
Efter uppdatering (och ja, jag har kört den med en total factory reset med rutan i bockad) så blir det en FC på tizzbird launcher....
Redigerat av viperhansa, 14 september 2012 - 06:39.
Postad 14 september 2012 - 06:38
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Slingplayer Tablet kräver Android 3 eller högre, F11/F20 har Android 2.3. Det är därför du inte hittar den när du söker med F20.
Postad 14 september 2012 - 07:30
matsy
-
matsy
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej, fick min Tizzbird N1 igår och än så länge är jag lite kluven vad gäller omdömet...
Har använt XBMC i många år, så man är väl lite bortskämd...
Några frågor..
Stöd för ISO, jag får inte min ISO filer att spela upp (har ca 500)
Läste nånstans att man måste ha IFO filen till, men så är inte mina rippade. I XBMC räcker det med ISo filen (IFo ligger ju inne i ISO:n)
Prestand, hade hoppats att DVD (iso) skulle funka bra över Wlan, men vissa filmer Laggar med ljudet (DTS)
Har iof inte provat NFS, bara Samba, Alla mina filmer ligger på Windows server med Jriver MediaC
Aspect Ratio, hittar inte hur eller om man kan ändra aspect ratio ?
Annars är Android riktigt trevligt som media-dator. Gott å slippa windows klienter å allt jobb med å konfigurera Ubuntu..
//Mats
Postad 14 september 2012 - 12:46
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Hej, fick min Tizzbird N1 igår och än så länge är jag lite kluven vad gäller omdömet... Har använt XBMC i många år, så man är väl lite bortskämd... Några frågor..
Stöd för ISO, jag får inte min ISO filer att spela upp (har ca 500) Läste nånstans att man måste ha IFO filen till, men så är inte mina rippade. I XBMC räcker det med ISo filen (IFo ligger ju inne i ISO:n)
Prestand, hade hoppats att DVD (iso) skulle funka bra över Wlan, men vissa filmer Laggar med ljudet (DTS) Har iof inte provat NFS, bara Samba, Alla mina filmer ligger på Windows server med Jriver MediaC
Annars är Android riktigt trevligt som media-dator. Gott å slippa windows klienter å allt jobb med å konfigurera Ubuntu..
//Mats
Det finns en egen tråd för TizzBird N1, lägg dina frågor och kommentarer i den så blir det lättare för andra användare att hitta dem. Från och med vers 3.01 har man lyckats pressa upp streaming och playback prestanda till 1080p+DTS upp till 15Mbps via WiFi och 1080p+HD Audio BD backup (AVC-HD) upp till 30Mbps via USB. Men... Samba är inte att rekommendera. NFS alt. DLNA är rekommenderade protokoll för att strömma mediafiler. Aspects Ratio skall följa med från DVD till DVD.iso, det enda man kan göra ytterligare är att välja full screen eller pan&scan tror jag(?)
Postad 14 september 2012 - 14:49
Chefen99
-
Chefen99
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
sådär upp packad och första reaktionen är som andra har skrivit är att det är engelsk ström adapter, men resten har hittills gått rätt bra med installation av trådlöst nätverk och gms installation. Har försökt få min usb hdd att lira direkt utan att gå in i varje mapp för tex film, går det inte ange sökväg för film resp foto och musik utan att behöva klicka sig fram i alla mappar ? Eller är man tvungen att sätta den i ett nätverk och dela ut varje mapp för sig
Redigerat av Chefen99, 14 september 2012 - 14:51.
Postad 14 september 2012 - 18:33
Brothan
-
Brothan
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Ingen som har något knep hur man sparar sina appar och div konto uppgifter när man kör factory reset ? Tycker det är helt ok med täta uppdateringar för det tyder på ett engagerat team, men detta med å behöva lägga in alla appar och uppgifter efter varje update går mig något på nerverna !
Postad 15 september 2012 - 08:56
Chefen99
-
Chefen99
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Får inte nfs att funka alls med min externa hdd som sitter i usb porten på routern. samba fnkar hur bra som helst men laggar om jag kör 1080i så det går bort iofs ser jag inte så stor skilnad på 720 och 1080. Finns det nån Nas som har stöd för nfs försökt söka lite på nätet ang det men inga träffar direkt, så kom med förslag på nas och gärna url Tack
Postad 15 september 2012 - 09:03
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
439 av Prisjakts 637 olika NAS har stöd för NFS: https://www.prisjakt...ams=l=s94131788
Redigerat av Forsyth, 15 september 2012 - 09:04.
Postad 15 september 2012 - 09:04
Chefen99
-
Chefen99
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Postad 15 september 2012 - 09:06
stickan08
-
stickan08
-
Användare
-
-
186 inlägg
Hej, fick min Tizzbird N1 igår och än så länge är jag lite kluven vad gäller omdömet... Har använt XBMC i många år, så man är väl lite bortskämd... Några frågor..
Stöd för ISO, jag får inte min ISO filer att spela upp (har ca 500) Läste nånstans att man måste ha IFO filen till, men så är inte mina rippade. I XBMC räcker det med ISo filen (IFo ligger ju inne i ISO:n)
Prestand, hade hoppats att DVD (iso) skulle funka bra över Wlan, men vissa filmer Laggar med ljudet (DTS) Har iof inte provat NFS, bara Samba, Alla mina filmer ligger på Windows server med Jriver MediaC
//Mats
Om man har Rippat lite äldre Filmer och musik videos som DVD-VIDEO formatet(ISO)så är dessa mediaspelare inget att ha. I de flesta mediaspelare klarar man att ändra Acspect ratio på ALLA filformat
Postad 15 september 2012 - 12:19
Unregistereded6ea81d
-
Unregistereded6ea81d
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Ser att många har problem med scrapingen. Finns intresset skulle jag kunna bygga ett windows program som döper om alla filmer till orginal titeln. Frågan är ju intelligensen över programmet. Men först och främst, skulle ett sådant intresse finnas?
Postad 15 september 2012 - 14:31
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Ser att många har problem med scrapingen. Finns intresset skulle jag kunna bygga ett windows program som döper om alla filmer till original titeln. Frågan är ju intelligensen över programmet.
Men först och främst, skulle ett sådant intresse finnas?
Ja men blir det inte problem om man har olika mediaspelare som hämtar från samma källa eller ? hämtar från Nas med WD gen3 + tizz F11 + BoxeeBox + Htcp (xbmc)
Postad 15 september 2012 - 15:06
Unregistereded6ea81d
-
Unregistereded6ea81d
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Ja men blir det inte problem om man har olika mediaspelare som hämtar från samma källa eller ? hämtar från Nas med WD gen3 + tizz F11 + BoxeeBox + Htcp (xbmc)
Vet inte hur allt hämtas hos dig idag. Men min tanke är att göra ett program som endast byter namn på filerna. Så enda som behövs från din sida är att sökvägen får göras om ifrån diverse mediaspelare då namnen på filmerna inte är samma längre. Behövs dock ej om du angivet att den ska leta i specifik mapp efter filmerna.
Postad 15 september 2012 - 15:45
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
ja testa det kan man alltid om du bestämmer dig för att skriva programmet.
Postad 15 september 2012 - 16:19
Chefen99
-
Chefen99
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
hade varit fint att få till nedladdning av subs från diverse subtitle ställen som har t.e.x svenska precis som xbmc har. Är detta något som kanske går att få till ?
Postad 15 september 2012 - 16:57
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Hur får man NFS att funka? Tizzbirden ser inte min qnap ts-669. Var inga som helst problem med boxee och inte heller popcorn hour. Har nu både en F11 och F20, funkar inte på någon av dom.
Postad 15 september 2012 - 21:38
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Ibland behöver man uppdatera listan med NFS-enheter genom att trycka på röda knappen på fjärren upprepade gånger. Och jag antar att du öppnat i QNAP för att tillåta TizzBird att ansluta med NFS till den. Man brukar ange vilka ip-numer som skall få koppla upp sig.
Postad 15 september 2012 - 23:14
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Ibland behöver man uppdatera listan med NFS-enheter genom att trycka på röda knappen på fjärren upprepade gånger. Och jag antar att du öppnat i QNAP för att tillåta TizzBird att ansluta med NFS till den. Man brukar ange vilka ip-numer som skall få koppla upp sig.
Har provat detta.
Postad 16 september 2012 - 10:20
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Någon som har en ide för att lösa detta?
Om jag lägger in en film på sd kortet gick det att få omslag, så det måste vara något på nasen som stoppar det.
(Netgear ReadyNAS Ultra 2)
kör nfs - Publik åtkomst - Standardåtkomst = läsa/skriva
lägger tizzen någon fil där man har filmen ?
Postad 16 september 2012 - 10:50
Unregistereded6ea81d
-
Unregistereded6ea81d
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Tänkte jag ska prova att skriva programmet, så får vi se om det blir funktionabelt  Men vad jag kan se på alla nyare filmer är efter titel namnet kommer året. Tex: Snow.White.and.the.Huntsman. 2012.EXTENDED.SWESUB.720p.BluRay.x264-Mr.Stiffy Är det så på många äldre filmer också? Isåfall skulle jag helt och hållet kunna gå på året, för min tanke är att bara spara titelnamnet, dvs "Snow.White.and.the.Huntsman" i det här fallet. Spelar det någon roll om punkterna är kvar? Är det någon fördel eller naktdel med det? Skriv gärna önskningar på vad ni vill att programmet ska göra eller ha för output. Ska man tex välja rot mappen, tex Movies. Och ska programmet gå ner i alla sub kategorier, dvs action/drama/thriller osv. Eller ska den endast kolla i vald mapp? Har egentligen bra koll på hur jag ska göra det och utforma det, men vill ändeså ha lite feedback på hur ni vill att det ska se ut
Postad 16 september 2012 - 11:04
Chefen99
-
Chefen99
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Någon som har en ide för att lösa detta? Om jag lägger in en film på sd kortet gick det att få omslag, så det måste vara något på nasen som stoppar det. (Netgear ReadyNAS Ultra 2) kör nfs - Publik åtkomst - Standardåtkomst = läsa/skriva lägger tizzen någon fil där man har filmen ?
på min disk gör den mappar som heter .folder där den lägger in omslag på
Postad 16 september 2012 - 11:13
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
då måste det vara några rättigheter, men var ?
Postad 16 september 2012 - 19:31
Chefen99
-
Chefen99
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
eftersöker svensk skrapa och möjliheter att ladda ner subbs, men eftersom man är rookie så lyssnar väl ingen
Postad 16 september 2012 - 22:36
Qirren
-
Qirren
-
Rookie
-
5 inlägg
Verkar vara ny firmware ute. Någon changelog?
Postad 16 september 2012 - 22:45
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
problemet jag ser med att döpa om filerna till något enkelt är alla olika rips av olika grupper..
Det innebär att du kan få problem med att hitta rätt undertext till filmen.
Bla plex och popbox hittar all info utan att döpa om något. Inkl undertexter grundat på orginal filnamn.
Samma sak med serier. namn.episod.format.codec. osv är ju ett måste för att hitta undertexter som passar till filmen/avsnittet.
Och ja, ny firmware är ute, .04. eller har det kommit en till?
Jag körde i .04 via OTA och då krashar tizzbirds egna launcher.. Även efter factory reset. Se post längre upp..
Postad 17 september 2012 - 07:16
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Senaste firmware till F20, 2.04 verkar kvadda Tizzbird's egen launcher. Efter uppdatering (och ja, jag har kört den med en total factory reset med rutan i bockad) så blir det en FC på tizzbird launcher....
Kör mest med "Startbild" nu, men har växlat till TizzBird Launcher för att testa. Kan inte få mitt ex av F20 att "kvadda" vet inte vad detta kan bero på hos dig. Har du kommit vidare?
Postad 17 september 2012 - 09:14
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Kör mest med "Startbild" nu, men har växlat till TizzBird Launcher för att testa. Kan inte få mitt ex av F20 att "kvadda" vet inte vad detta kan bero på hos dig. Har du kommit vidare?
Nix. Byter jag till TB Launcher så resettas den och ett felmeddelande blinkar till. sen startar den om och gör samma sak igen. Enda sättet att komma vidare var att köra "startbild". Byter jag till TB LAuncher igen så kommer felet tillbaka.
Postad 18 september 2012 - 07:34
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Slingplayer Tablet kräver Android 3 eller högre, F11/F20 har Android 2.3. Det är därför du inte hittar den när du söker med F20.
Och detta väcker ju frågan igen, eftersom det tydligen "bara" skulle vara en sdk uppdatering från tillverkaren innan dom kunde släppa senare version av android, hur är statusen på den då? Får vi android 3?
Redigerat av viperhansa, 18 september 2012 - 07:35.
Postad 20 september 2012 - 12:23
corb
-
corb
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Sitter just nu med Tizzbird N1 men funderar på att byta upp mig eftersom N1:an inte fixade riktigt stora mkv filer.
Som jag förstått det så är F20/F11 den spelare som har bäst prestanda. Har ni jämfört den med Boxee Box?
Finns det några planer på att uppgradera F20 eller F11 till Android 4.0? Skulle XMBC for Android fungera bra på F20/F11?
Kommer man införa så att F20/F11 kan läsa ouppackade rar-filer i framtiden?
Postad 21 september 2012 - 09:26
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Corb, Det får vi nog vänta på......
Postad 21 september 2012 - 12:09
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Sitter just nu med Tizzbird N1 men funderar på att byta upp mig eftersom N1:an inte fixade riktigt stora mkv filer. Som jag förstått det så är F20/F11 den spelare som har bäst prestanda. Har ni jämfört den med Boxee Box?
Finns det några planer på att uppgradera F20 eller F11 till Android 4.0? Skulle XMBC for Android fungera bra på F20/F11? Kommer man införa så att F20/F11 kan läsa ouppackade rar-filer i framtiden?
Har både BB + WD gen3 + F11 Boxeebox leder ännu hos mig, tanten tycker den är lättare och den hittar alla filer man slänger till den, jag har inte blivit riktigt klok på Tizzen ännu, håller på med scrape och nas problem.
Postad 21 september 2012 - 12:19
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Någon som har en ide för att lösa detta? Om jag lägger in en film på sd kortet gick det att få omslag, så det måste vara något på nasen som stoppar det. (Netgear ReadyNAS Ultra 2) kör nfs - Publik åtkomst - Standardåtkomst = läsa/skriva
Delar jag ut mapp genom datorn istället, skapas .folder På Nasen skapas också .folder men dold och går ej att öppna. går ej att radera eller byta ägare. delade ut en mapp genom datorn fick .folder + filer för filmerna som jag kopierade till nasens utdelningsmapp då funkade cover i tizz, la till en film till i nasmappen, körde scrape på nasmappen, den använde min ditkopierade .folder, men den senaste film scrape funkar ej, går ej att öppna och man har inga rättigheter till filerna. Varför ? Boxebox lägger inget i mapparna vid scrape,och det funkar !! Någon med en ide ??? Tizzbird sverige mina är slut.
Postad 21 september 2012 - 13:33
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Jag skall försöka få lite förklaring från de som konstruerat rutinen, är dock inte säker på att de vill berätta alla detaljer. Återkommer.
Postad 21 september 2012 - 13:49
Balunan
-
Balunan
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Oj, vad många som verkar ha problem med scrapningsfunktionen. Märkligt, då det fungerar klockrent här, över förväntan. Av hundratals filmer har jag bara behövt manuellt scrapa enstaka filmer kanske runt 10 ggr, då de inte hittats av autoscrapern. Man behöver inte onödig filinformation såsom bild & ljudcodecs. Tizzbirden analyserar filen och finner den informationen själv.
Redigerat av Balunan, 21 september 2012 - 13:50.
Postad 21 september 2012 - 14:27
viperhansa
-
viperhansa
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Oj, vad många som verkar ha problem med scrapningsfunktionen. Märkligt, då det fungerar klockrent här, över förväntan. Av hundratals filmer har jag bara behövt manuellt scrapa enstaka filmer kanske runt 10 ggr, då de inte hittats av autoscrapern. Man behöver inte onödig filinformation såsom bild & ljudcodecs. Tizzbirden analyserar filen och finner den informationen själv.
Tankar du själv ner subtitles osv? Har du döpt om alla filer till orginal titel? (då tappar man ju den automatiska ladda hem svenska subtitles tex ) Och som vi inte fått svar på hittills, varför scraping fungerar klockrent på alla andra mediaplayers som tex jag har? Och vad händer med de som blir fel identifierade då? Hur som helst, personligen tycker jag f20 har långt kvar till en bra produkt. (oavsett att supporten är bra) Är som någon kommenterade tidigare i tråden.... vissa frågor får man inte svar på... så, slutsats, min F20 åkte in i skrubben tills den blir användbar. Kan inte rekommendera någon att köpa den. Satt ihop en htpc istället med plex klient på. Inte ett problem med varken scraping, scraping mot NAS eller att hitta undertexter till filmer/serier. // Hans
Redigerat av viperhansa, 21 september 2012 - 14:27.
Postad 21 september 2012 - 14:31
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Har du dina filmer på en Netgear ReadyNAS Ultra 2 ? eller,
Postad 23 september 2012 - 18:11
Unregistereda278b7e8
-
Unregistereda278b7e8
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Har nyligen fått hem en F11 som emellanåt har skapat stor frustration innan jag har hittat lösningen på forumet samt i hemsidans guider.
Nu undran jag hur man installerar Flash player för att köra SVT-play? Det finns en guide till N1 men jag hittarar ingen till F11/F20. Det kanske inte är möjligt att fixa detta till F11? Jag har ett konto på Google play.
/KH
Postad 23 september 2012 - 19:33
Unregistered6ce289ad
-
Unregistered6ce289ad
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag tror det handlar om rättigheter. Jag hade nyss problem med en mapp, men en annan fungerade. Båda på min nas. Om du och din nas kan Linux så prova att logga in och kolla rättigheterna på mapparna. Om du sitter på ett avskilt nät kan du göra som jag: "chmod 777 "aktuellt mappnamn". Det gjorde susen hos mig.
Postad 23 september 2012 - 19:45
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Har nyligen fått hem en F11 som emellanåt har skapat stor frustration innan jag har hittat lösningen på forumet samt i hemsidans guider. Nu undran jag hur man installerar Flash player för att köra SVT-play? Det finns en guide till N1 men jag hittarar ingen till F11/F20. Det kanske inte är möjligt att fixa detta till F11? Jag har ett konto på Google play.
/KH
Metoden är densamma för F11/F20 som för N1
Postad 24 september 2012 - 08:09
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Jag tror det handlar om rättigheter. Jag hade nyss problem med en mapp, men en annan fungerade. Båda på min nas. Om du och din nas kan Linux så prova att logga in och kolla rättigheterna på mapparna. Om du sitter på ett avskilt nät kan du göra som jag: "chmod 777 "aktuellt mappnamn". Det gjorde susen hos mig.
Svarade du mig ? Om du läser längre upp ser du vad som jag har problem med, mappar som man skapar själv inga problem, Tizzen skapar ju en mapp som heter .folder som blir dold och skyddad på nasen.
Postad 24 september 2012 - 19:24
Unregistered6ce289ad
-
Unregistered6ce289ad
-
Rookie
-
6 inlägg
Svarade du mig ? Om du läser längre upp ser du vad som jag har problem med, mappar som man skapar själv inga problem, Tizzen skapar ju en mapp som heter .folder som blir dold och skyddad på nasen.
Kolla att ovanstående mappar också har skrivrättigheter. Ställ dig ett par nivåer ovanför filmmappen och kör chmod -R 777 'topp-mappnamn'.
Postad 25 september 2012 - 07:02
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Kolla att ovanstående mappar också har skrivrättigheter. Ställ dig ett par nivåer ovanför filmmappen och kör chmod -R 777 'topp-mappnamn'.
Är bara en mapp med alla filmer i, inga problem med BoxeeBox och WD gen3 eller HTPC, den enda filen jag inte kan göra något med är .folder som skapas av tizzen.
Postad 25 september 2012 - 13:20
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Är bara en mapp med alla filmer i, inga problem med BoxeeBox och WD gen3 eller HTPC, den enda filen jag inte kan göra något med är .folder som skapas av tizzen.
Likadant här med Qnap nas. Har fått scrapa manuellt alla filmer... NFS funkar inte heller. "Tizzen" suger!!!
Postad 26 september 2012 - 12:23
MiGorLech
-
MiGorLech
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Mina barn skulle jättegärna vilja spela tex Cordy på TVn. För att kunna göra detta så måste tizzbird remote stödja multi-touch. Inga tankar om att utveckla stöd för detta?
PS. Sedan skulle även jag vilja att Tizzbird lägger lite krut på att få scrape att fungera på ett smidigt sätt. Byta namn eller köra manuellt per titel är inte något alternativ för mig heller. I vissa fall verkar inte manuellt fungera heller tex "Alfons Åberg" - även fast den finns på IMDB
Redigerat av MiGorLech, 26 september 2012 - 12:28.
Postad 26 september 2012 - 20:12
Unregisteredad36168f
-
Unregisteredad36168f
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
är kanon nöjd med min Tizzbird den tar alt å spelar upp det fint
Redigerat av Unregisteredad36168f, 30 september 2012 - 17:50.
Postad 27 september 2012 - 15:26
trekis
-
trekis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hej
Har en boxee box nu och blev intresserad av denna spelare. Men undrar om den klarar spelat upp en film i ett rar arkiv som är ett krav för mig.
Postad 28 september 2012 - 22:30
Unregistered0e745d5f
-
Unregistered0e745d5f
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Jag får inte ut nåt ljud ur min F11 när jag väljer HDMI - Digital som ljudkälla. Varken när jag spelar upp musik eller film. Det funkar om jag kör på spdif kabeln men inte via HDMI. Varför? Recievern är en marantz 1501 och ska klara att ta emot ljudet via HDMI.
Vad är det jag gör fel? Eller vad gör boxen fel?
Börjat slita mitt hår över det här...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|