DriveClub (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
9
|
(16)
|
199:- |
Postad 04 December 2014 - 16:34
Postad 08 December 2014 - 13:16
New Features:
* Adds weather to the game, for online and offline play.
* Adds two new tracks, both including reverse variants: Atlanterhavsvegen in Norway and Sinclair Pass in Canada.
Improvements:
* Adds the option to configure Throttle/Brake controls onto Up/Down on Right Stick.
* Adds the ability to access Club Cars when offline.
* Adds the ability to access Club Paint Jobs when offline.
* Adds track maps and stats to each track card in Single Event.
* Adds player statistics to various panels within Single Event and Challenges.
* Includes more minor bug fixes, performance improvements and usability tweaks.
Add-ons (coming later in December):
* Adds support for the Mazzanti Evantra, coming to PlayStation®Store as a free download later in December.
* Adds support for the Redline Expansion Pack, coming to PlayStation®Store as a premium download later in December. This Expansion Pack includes the Redline Car Pack and Redline Tour Pack.
* The Redline Car Pack includes 5 new cars: Mercedes SLS AMG E-Drive, McLaren F1 LM, Renault Alpine A110-50, Ferrari 458 Speciale, and Chevrolet Corvette Stingray.
* The Redline Tour Pack includes 11 new Events and 5 new Trophies.
* Adds support for the Elements Tour Pack, coming to PlayStation®Store as a premium download later in December.
* The Elements Tour Pack includes 11 new Events and 5 new Trophies.
Postad 08 December 2014 - 13:20
Postad 08 December 2014 - 13:57
Börjar du känna dig gammal?Snyggt med regn men... Sänker dem inte fartkänslan så blir spelet ännu mera ospelbart med en vindrutetorkare som swischar förbi på vindrutan! Det går helt enkelt alldeles för fort med de bästa bilarna!
Postad 08 December 2014 - 14:10
Redigerat av vinncent, 08 December 2014 - 14:12.
Postad 08 December 2014 - 14:15
Redigerat av Zartok, 08 December 2014 - 14:17.
Postad 08 December 2014 - 15:30

http://www.neogaf.co...=935041&page=13
Postad 08 December 2014 - 15:54
Är snål då jag inte känner att det är min typ av spel, men bara för grafiken så vill jag ha PLUS versionen ;P
Postad 08 December 2014 - 15:58
Postad 08 December 2014 - 16:18
Var besviken på Crew betan :/ Får se om det växer till sigJa det är fortfarande vrålsnygg framförallt i photomode men jag gav mitt exemplar till en polare som köpte en PS4 till sin son i julklapp. Känns inte som jag orkar engagera mig mer i om Driveclub blir ett bra spel eller inte efter uppdatering nu två månader efter release. Finns för många andra bra spel på PS4 för det och The Crew landar i brevlådan vilken dag som helst.
Postad 08 December 2014 - 21:53
Helt galet att dom kan få ut en sådan sjukt snygg grafik ur denna hårdvaran. Det är woow. Näe nu jäklar köper jag en PS4, måste ha detta spel
Måste vara det det absolut snyggaste bilspelet hittills, Pc inklusive!
Redigerat av UbeenAced, 08 December 2014 - 21:56.
Postad 09 December 2014 - 10:08
omg
Jäklar va snyggt det är! Blir mer och mer sugen på att köpa spelet istället för att vänta tills det kommer till ps+
Postad 09 December 2014 - 12:39
Jag är gammal! (41)!!
..... Fast jag är en grym bilförare ! Men jag säger som Ben Collins "bilspel är så mkt svårare än att rejsa i verkligheten"
Som med poker... I verkligheten får man mer fingertoppkänsla och motståndarna kör inte som morgondagen inte finns.
Postad 09 December 2014 - 12:46
Kan vara så, första timmen gav inget bestående intryck men jag orkade inte vänta mer på Driveclub. Vansinnigt snyggt spel men spelmekaniken lämnade en hel del att önska.Var besviken på Crew betan :/ Får se om det växer till sig
Postad 12 December 2014 - 11:18
Slår detta Battlefield 4? Riktigt snyggt regn där med
Postad 12 December 2014 - 14:34
Är resten av problemen fixade också? Snyggt har det varit från dag ett men inte särskilt spelbart.Fotorealistiskt.
Postad 12 December 2014 - 14:43
Inte alla problem/brister som man stört sig på, men av vad jag läst så ska online fungera bättre nu och de har bjudit på gratis DLC.Är resten av problemen fixade också? Snyggt har det varit från dag ett men inte särskilt spelbart.
Så här snyggt har det aldrig varit, väder har verkligen saknats.
Postad 12 December 2014 - 14:51
Snabb fråga, lär man skaffa PS+ för att få gratis dlc som du nämner Zoiler ?
/You've Been Aced!
Redigerat av UbeenAced, 12 December 2014 - 14:53.
Postad 12 December 2014 - 15:36
Jag tror inte man behöver PS+ för det.
Bra att veta, men kanske psn+ är värt att skaffa, verkar kunna få en hel del spel samt dlc's och rabatter osv
Tack för svaret Zoiler
/You've Been Aced!
Postad 13 December 2014 - 17:17
Ser hyfsat ut.
Det påminner om Test Drive III:
test-drive-3-ss3.gif 15.91K
8 Antal nerladdningarDet har hänt en del på 24 år...
Redigerat av Ageve, 13 December 2014 - 17:18.
Postad 13 December 2014 - 19:23
Postad 14 December 2014 - 00:26
Postad 14 December 2014 - 01:22
Webhallen säljer det för 199kr på sin julkalender, om någon vill prova det för ett humant pris.
...och skulle någon missa det så har GeKås Ullared det för 249:- som ordinarie pris!
Redigerat av MartinAberg, 14 December 2014 - 01:22.
Postad 14 December 2014 - 11:00
Gärna en bundle med TLOU / Infamous skulle sitta fint!
/You've Been Aced!
Postad 14 December 2014 - 14:43
Förresten hur kommer det sig att det överhuvudtaget säljs en version för de utan psn+ när spelet i sig är mestadels online och därmed kräver psn+?
Det känns som de blir lurade om man först köper en extra dyr fullversion och sedan tvingas köpa till psn+, är ju bättre att först köpa psn+ och sedan psn+ upgrade till reducerat pris. Hur som helst så är 199 billigare än upgrade, men normalpriset på 450 är inte schysst...
Postad 14 December 2014 - 14:54
Postad 14 December 2014 - 15:40
okey men de vägrar ju släppa psn versionen p.g.a. onlinedelen inte är stabil och de vill inte att man ska köra singelplayer. Själv tänker jag dock köra singelplayer, tycker onlineuppläget känns halvbra i det här spelet.Jag kanske inte förstår vad du menar men det finns ju ett helt vanligt singleplayerläge som i "alla" bilspel?
Postad 14 December 2014 - 18:20
okey men de vägrar ju släppa psn versionen p.g.a. onlinedelen inte är stabil och de vill inte att man ska köra singelplayer. Själv tänker jag dock köra singelplayer, tycker onlineuppläget känns halvbra i det här spelet.
Vill dem inte att man kör singelplayer delen? Trams snack ! Källa på det tack!
Postad 14 December 2014 - 18:49
Postad 14 December 2014 - 18:53
Du kommer aldrig få en källa på något negativt som någon djupt insatt i ett företag har sagt, dom är ju professionella
Ja jo tjena.....
Postad 14 December 2014 - 18:57
Vill dem inte att man kör singelplayer delen? Trams snack ! Källa på det tack!
Det är väl uppenbart vad "dom" vill att man ska spela, hur spelet är upplagt, var de har lagt fokus så att säga. Nu säger jag detta rent generellt då jag aldrig spelat Driveclub men ni som spelat vet nog vad jag menar. Exempelvis Battlefield 4, som jag spelar, är grymt on-line medan singelplayer delen suger hårt och är minimal i jämförelse med on-line.
Redigerat av Limitz, 14 December 2014 - 18:58.
Postad 14 December 2014 - 19:19
Lite skillnad på att ett spel fokuserar på något och att de aktivt inte vill att du ska spela ett visst läge. Singleplayerspelet i DriveClub ger ungefär lika mycket speltid eller mer som ditt typiska Need For Speed.
Postad 14 December 2014 - 19:50
Vet inte hur ni tolkade mitt inlägg, men det är ganska uppenbart om man tittar på driveclubs facebook så där har du källan. Gång efter gång upprepar de att de inte släpper psn versionen p.g.a. det inte kan spelas som det är tänkt. Samma sak när folk på samma facebook sidan undrar varför de inte kan släppa en ren offline variant på psn tills servrarna klarar alla miljontals psn+ anvöndare...nej de vill erbjuda onlineupplevelsen. Sedan säger de väl inte rent ut att man inte ska spela offlineVill dem inte att man kör singelplayer delen? Trams snack ! Källa på det tack!
Men nu är det i alla fall köpt och jag ska spela som jag tänkt - Offline
Redigerat av e3henri, 14 December 2014 - 19:52.
Postad 14 December 2014 - 20:25
Postad 14 December 2014 - 20:45
Absolut, klart man kan åka på oväntade småproblem när några 100000 ansluter samtidigt, men i det här fallet verkar de ju missbedömt lasten med en faktor 100. Rätt pinsamt när det är ett onlineintensivt spel.Det är möjligt att det inte är så enkelt som att släppa en offlineversion när spelet redan är byggt för att hela tiden försöka ansluta mot servern, det är ju integrerat i spelkoden. Skulle vara intressant att få reda på den egentliga orsaken någon gång.
Lite off-topic, men men.Bra att veta, men kanske psn+ är värt att skaffa, verkar kunna få en hel del spel samt dlc's och rabatter osv
Tack för svaret Zoiler
/You've Been Aced!
För PS4 så tycker jag inte att psn+ är värt pengarna ännu, men det blir nog bättre nästa år.
Men som gammal PS3-användare (man får ju PS3+PS4+vita på samma abonnemang) så är det klart värt pengarna. Det släpps för många bra spel för att en 40+ familjefar ska hinna med
Postad 14 December 2014 - 21:44
Visst är det pinsamt och det är de redan smärtsamt medvetna omAbsolut, klart man kan åka på oväntade småproblem när några 100000 ansluter samtidigt, men i det här fallet verkar de ju missbedömt lasten med en faktor 100. Rätt pinsamt när det är ett onlineintensivt spel.
Menar bara att det kanske finns tekniska anledningar till varför det inte bara går att släppa offlinedelen.
Postad 14 December 2014 - 23:27
Postad 15 December 2014 - 00:14
Så datormotståndare tröttnade jag på efter någon timme, vann förvisso några cuper men det känns bara som tur att komma förbi och ingen skicklighet. Fanns inget väder på de banorna dock så jag tänkte prova online och se på fan, det gick att komma in, så det verkar fixat.
Hann med att köra ett lopp där min bil buggade ur och vände åt fel håll när jag var på väg upp mot plats tre. Sanslöst snyggt regn dock.
Ja sedan blev det serverproblem och det gick inte att spela online mer. Men jag hann ju med ett lopp iaf, det är ett mer än tidigare.
Ytterst tveksamt om jag skulle ge 199 kr.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
6 bilder
36 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?