Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS4: Priser, förbokningar, bundles mm

4173 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 November 2013 - 23:03

aspen_80
  • aspen_80
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Skit fick precis mail från cdon att man inte får sin till release :(
Får bli att parkera sitt arsel tidigt vid elgiganten/mm på release dagen då.

Fick också mail idag från cdon att jag inte heller får min. Jag ringde elgigantens kundtjänst idag och på dem lät det som att de inte skulle ha några enheter alls för vanlig försäljning på releasedagen och på mediamarkt verkade det likadant. Någon annan som har fått någon annan info?

Postad 04 November 2013 - 23:15

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Är det bara jag som minns fel men var det inte exakt samma hype med ps3 alla förbokningar var slut m.m. men när den väl kom var det inga problem att få tag på en?

Postad 04 November 2013 - 23:35

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
Enligt elgiganten här i skövde ska dom ha några ps4 för försäljning med först till kvarn antalet vet man inte ännu...

Postad 05 November 2013 - 01:27

maxinux
  • maxinux
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag bokade i början på augusti hos webhallen och jag har fått green light att min kommer.
(Bokade iof hos komplett och dustin också men där ska jag avboka snart)

Jag bokade min PS4 sedan februari hos webhallen men fick inget bekräftelse om att jag får min konsol vid release dagen!!!

Postad 05 November 2013 - 02:58

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Kommer få min PS4 till releasedagen och har sedan borttappet av Drive Club och Watch Dogs börjat undra vad folk är taggade över?
Rätt matt på fps själv men det här (Killzone, 1080P @ 60fps MP) ser rätt läckert ut:
http://killzone.dl.p...ITRATE_H264.zip

Postad 05 November 2013 - 07:51

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Precis. KZ4.

Postad 05 November 2013 - 07:59

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

Bokade en den 21 augusti(sent jag vet) på SIBA. Fick mail redan den 29 augusti att jag inte kommer kunna få en till release. Hur tusan kunde dom veta det redan då? När folk nu börjar få mail från andra butiker om dom kommer få sina eller inte.

Gissningsvis visste de vilken maxtilldelning som gällde. Så när man fått in så många förbokningar kan man ganska säkert säga till de som bokar senare att de inte kommer få på releasedagen.

Jag bokade min PS4 sedan februari hos webhallen men fick inget bekräftelse om att jag får min konsol vid release dagen!!!

De skickar väl normalt inte information om varor som de förväntar sig ska levereras i tid?

Postad 05 November 2013 - 08:30

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

De har sagt att har man inte fått mail så är man garanterad en konsol vid release.

Eller menar du att du har mailat och frågat men inte fått något svar?

Postad 05 November 2013 - 09:54

maxinux
  • maxinux
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

De har sagt att har man inte fått mail så är man garanterad en konsol vid release.

Ok tack, jag visste inte att de har sagt det. du finns chans att man får vid releasen, bokade hämta från sveavägen där brukar de ha nattöppet :-)

Nej Jag har inte mejlat dem.

Postad 05 November 2013 - 11:00

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Bokade en den 21 augusti(sent jag vet) på SIBA. Fick mail redan den 29 augusti att jag inte kommer kunna få en till release. Hur tusan kunde dom veta det redan då? När folk nu börjar få mail från andra butiker om dom kommer få sina eller inte.

Det var som f*n. Mig behagade de minsann inte meddela något. Bokade midsommarhelgen men får inte heller någon från Siba. Ganska lustigt tycker jag, de verkar inte få många lådor.

Postad 05 November 2013 - 11:10

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Undra hur många enheter Sverige får totalt?

Postad 05 November 2013 - 11:17

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Undra hur många enheter Sverige får totalt?

8500...

Haha nä jag har inte den blekaste faktiskt ;)

Jag tror får man inget svar där man har bokat, får man sin PS4 på dagen...

Postad 05 November 2013 - 14:43

Limitz
  • Limitz
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Får den på release dagen, mail från cdon ��

Postad 05 November 2013 - 15:26

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Jag pratade med Game i Skellefteå, de skulle få in ca 40 enheter men alla var uppbokade.

Postad 05 November 2013 - 15:55

Giacomito
  • Giacomito
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Någon som hört något konkret från MediaMarkt ?

Jag bokade där 16:e augusti. Börjar bli lite orolig över att man kanske inte får sin på release när man hör från andra som bokat runt augusti hos andra butiker och inte får en.

Jag var där och frågade dem förra veckan och då sa han som jobbade där att han inte visste hur många de skulle få in än.
(OBS! MediaMarkt i Växjö är det som inte visste förra veckan hur många de skulle få in).

Postad 05 November 2013 - 17:07

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Snarare så att man INTE får sin konsoll om man har fått ett mail, men samtidigt om några avbeställer så kan man ha turen att stå näst i kö...
Du kanske inte har fått mailet pga tekniska felaktigheter, men det betyder inte att man får tag i en konsoll för det... =)

Postad 05 November 2013 - 18:56

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Det var illa. Har du mejlat?

Postad 05 November 2013 - 19:10

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1521 inlägg
  • 0
Jag har inte heller fått någon bekräftelse från webhallen men min order ligger kvar å man har inte fått något mail att jag inte skulle få så bara för att man inte fått mail att man kommer få så betyder inte det att man inte kommer få..

Postad 05 November 2013 - 19:14

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Raderar man mailet och blånekar att man fått nåt mail får man en också

Postad 05 November 2013 - 19:19

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
Drog iväg till lokala Ica maxi och fråga om dom ska ta in några ps4or haha man måste ju titta över alternativen :P

Postad 05 November 2013 - 20:30

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Drog iväg till lokala Ica maxi och fråga om dom ska ta in några ps4or haha man måste ju titta över alternativen :P

Gav det något resultat då??? :)

Postad 05 November 2013 - 20:56

baetis
  • baetis
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Har bokat på komplett och på min sida så står datumet 2013-11-28. Någonstans tidigare i tråden hade någon hört från komplett att datumet man ser är deras preliminära leveransdatum. Det innebär alltså att de ämnar skicka konsolen den 28:e? Problemet är att postpaket tar 3 dagar och då blir det alltså inte alls leverans på releasedatum.

Nog antar jag att butikerna får in konsolerna tidigare än dagen före?

Postad 05 November 2013 - 21:22

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Någon som hört något konkret från MediaMarkt ?

Jag bokade där 16:e augusti. Börjar bli lite orolig över att man kanske inte får sin på release när man hör från andra som bokat runt augusti hos andra butiker och inte får en.

Jag var där och frågade dem förra veckan och då sa han som jobbade där att han inte visste hur många de skulle få in än.
(OBS! MediaMarkt i Växjö är det som inte visste förra veckan hur många de skulle få in).

Bokade i juli på MM Växjö och de sa idag att de fortfarande inte vet hur många de får och att de inte kan garantera en till mig till release :-(

Postad 05 November 2013 - 21:50

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Jag bokade min i februari och har heller inte hört om jag får en eller inte, dock förutsätter jag att så länge ingen säger annat så får jag min enhet, borde väl gälla alla ställen.

Postad 05 November 2013 - 22:02

Muukie
  • Muukie
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Mycket Växjöfolk här inne som dessutom bokat på MM? Bådar ju inte gott då jag också bokat där :) i augusti dessutom. Jaja är väl bara att ställa in sig på att man förmodligen inte får en på release.

Postad 05 November 2013 - 22:02

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jag bokade min i februari och har heller inte hört om jag får en eller inte, dock förutsätter jag att så länge ingen säger annat så får jag min enhet, borde väl gälla alla ställen.

Bokade du med på MM Växjö?

Postad 05 November 2013 - 22:03

Muukie
  • Muukie
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Mycket Växjöfolk här inne som dessutom bokat på MM? Bådar ju inte gott då jag också bokat där :) i augusti dessutom. Jaja är väl bara att ställa in sig på att man förmodligen inte får en på release.

Postad 05 November 2013 - 22:06

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0

Gav det något resultat då??? :)

Skrev det rätt sent idag så återkommer med svar så fort jag får ett.
Mitt ha begär är över maxgränsen någon mer från skövde som kommer att stå och stampa hos nån av giganten/mm den 29e?

Postad 05 November 2013 - 22:14

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Är det nån större idé med att stressa med ett köp av PS4, finns ju inte så många spel och grafiken ska ju ändå inte vara så mycket bättre i början?

Postad 05 November 2013 - 22:44

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Är det nån större idé med att stressa med ett köp av PS4, finns ju inte så många spel och grafiken ska ju ändå inte vara så mycket bättre i början?

Det beror väl på hur mycket tid du känner att du har lägga på att spela.
Jag har ganska många ps3 spel som jag inte har hunnit spelat som jag tänkte spela igenom först, så jag tänkte vänta åtminstone till jul för att se om det är någon bra kampanj då.

Sen hinner det ju komma in flera synpunkter och recensioner både av ps4 och Xbone tills dess.

Postad 05 November 2013 - 22:53

TUCA
  • TUCA
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag pratade med Game i Skellefteå, de skulle få in ca 40 enheter men alla var uppbokade.

En säljare från Uppsalabutiken har sagt att de inte vet hur leveranserna kommer se ut och de kan inte lova några konsoler till releasen.

Postad 05 November 2013 - 23:46

Belic
  • Belic
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Då var COD Ghosts skickat från Videogamesplus :) Irriterande och sitta med spelet hemma om en vecka men inte ha konsollen.

Postad 06 November 2013 - 00:06

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Då var COD Ghosts skickat från Videogamesplus :) Irriterande och sitta med spelet hemma om en vecka men inte ha konsollen.

Bra priser där får man säga. Blev man lite sugen på att beställa BF4 därifrån =)

Postad 06 November 2013 - 07:14

Unregistered28feddc2
  • Unregistered28feddc2
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Var innen på MM igår och betalade handpenningen, tydligen är det olika förfarande på olika MM över städerna. Men just hos MM (GBG, bäckebol) fanns det en lista i turordning.

Så nu är jag garanterad en konsol på release dagen. Passade på att impulsköpa Ghost med. :D

Postad 06 November 2013 - 07:25

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Det beror väl på hur mycket tid du känner att du har lägga på att spela.
Jag har ganska många ps3 spel som jag inte har hunnit spelat som jag tänkte spela igenom först, så jag tänkte vänta åtminstone till jul för att se om det är någon bra kampanj då.

Sen hinner det ju komma in flera synpunkter och recensioner både av ps4 och Xbone tills dess.

Tid att spela har väl alla som vill ha en PS4 men frågan är ju om man måste ha en omg när den kommit, 99% av alla här som väntar äger säkert redan en PS3 som räcker gott och väl ett par månader till.

Jag ska själv köpa en PS4 men hänga på nåt lås för att få en känns så överskattat, nu är ju jag inte så insatt så det kanske finns fördelar med att vara först som inte jag känner till men så revolutionerande är det ju inte, som dom sa vid en recension så är ju inte spelen första året så mycket bättre än PS3-spelen, likaså PS3-spelen inte var så mycket bättre än PS2 i början.

Postad 06 November 2013 - 09:05

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Ni som beställer ifrån videogameplus.ca hur är det med språk osv i sjävla spelet tänkte på vårt svenska språk, går det att välja om man köper från denna sidan och även andra länder, tänkte då en bekant åker till usa varranan månad.

Postad 06 November 2013 - 09:10

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Ni som beställer ifrån videogameplus.ca hur är det med språk osv i sjävla spelet tänkte på vårt svenska språk, går det att välja om man köper från denna sidan och även andra länder, tänkte då en bekant åker till usa varranan månad.

antagligen bara engelska, spanska och kanske franska om det inte är en internationell version med alla världens språk

Postad 06 November 2013 - 09:17

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
okej då får ja överväga ett tag till, är väl en vanesak bara. detta kanske inte har nått med det att göra men stog på sidan, tänkte då vi har pal i sverige. All games sold on this website are NTSC format, and all DVDS sold are region 1 format.

Redigerat av rajjejosefsson, 06 November 2013 - 09:25.

Postad 06 November 2013 - 09:51

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Var innen på MM igår och betalade handpenningen, tydligen är det olika förfarande på olika MM över städerna. Men just hos MM (GBG, bäckebol) fanns det en lista i turordning.

Så nu är jag garanterad en konsol på release dagen. Passade på att impulsköpa Ghost med. :D

MM Växjö nämnde inte något om handpenning igår så är nog olika beroende på varuhus som du säger.

Postad 06 November 2013 - 09:58

Unregistered28feddc2
  • Unregistered28feddc2
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

MM Växjö nämnde inte något om handpenning igår så är nog olika beroende på varuhus som du säger.

Jo så är det. Jag lirar med lite folk nerifrån malmö området och de verifierade också att det inte fanns någon lista på deras lokala MM butik.

Jag fick pratat med killen som är ansvarig för spelavdelingen och frågade hur många konsoler de skulle få in men det kunde han inte svara på. Hans gissning var att det skulle komma ca 2000 konsoler till sverige, första sändningen och att de fick stoppa ta emot förhandsbokningar vid 56 st.

Postad 06 November 2013 - 11:43

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Bara 2000 st till hela Sverige?!
Ja då får ju varje butik inte många :-(

Eller får MM Sverige 2000 att dela på?

Postad 06 November 2013 - 11:52

Giacomito
  • Giacomito
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
2000 till MM.. hhm.

Det finns ca 28 butiker i Sverige om man utgår från deras hemsida.
Så 2000/28 = ca 70 konsoller per butik.

man får hålla tummarna att man är bland de 70 första som bokade.

Växjö är ju så litet inte kan de ha fått mer än 70 redan i augusti? Hoppas hoppas.

Hoppas Växjö kör på handpenning. På så sätt får man bort de som bokade bara för att boka.

Postad 06 November 2013 - 12:57

Unregistered28feddc2
  • Unregistered28feddc2
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

2000 till MM.. hhm.

Det finns ca 28 butiker i Sverige om man utgår från deras hemsida.
Så 2000/28 = ca 70 konsoller per butik.

man får hålla tummarna att man är bland de 70 första som bokade.

Växjö är ju så litet inte kan de ha fått mer än 70 redan i augusti? Hoppas hoppas.

Hoppas Växjö kör på handpenning. På så sätt får man bort de som bokade bara för att boka.

Bara 2000 st till hela Sverige?!
Ja då får ju varje butik inte många :-(

Eller får MM Sverige 2000 att dela på?

2000 till sverige, sedan skall dessa fördelas över alla butiker (inte bara MM) som jag förstod på honom, ja lite är det varesig det är 2000 till MM eller till sverige.

Postad 06 November 2013 - 13:09

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
2000 till bara MM hade väl varit en sak, men 2k till Hela Sverige? Låter ju sjukt lite. Inte konstigt att jag inte får någon från Siba trots att jag bokade i juni isf.

Postad 06 November 2013 - 13:12

Giacomito
  • Giacomito
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

2000 till sverige, sedan skall dessa fördelas över alla butiker (inte bara MM) som jag förstod på honom, ja lite är det varesig det är 2000 till MM eller till sverige.

Hela Sverige kan det väl ändå inte vara?
2000 till hela sveriges butiker lär ju bli typ en 5 konsoller per butik?
MM har ca 30 butiker och el giganten har nästan 80. Siba lär ju ha ungefär lika många.
Sen finns ju cdon, webhallen, ginza o alla nätbutiker.
2000 känns på tok för lite för hela Sveriges butiker. 2000 till MM låter mer trovädigt i mina öron.
var det inte någon som nämnde att en siba butik skulle få in 54 st eller liknande? Det vore ju galet mycket om hela sverige får 2000 och en butik får 54 st

Postad 06 November 2013 - 13:17

Unregistered28feddc2
  • Unregistered28feddc2
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

2000 till bara MM hade väl varit en sak, men 2k till Hela Sverige? Låter ju sjukt lite. Inte konstigt att jag inte får någon från Siba trots att jag bokade i juni isf.

Som sagt så var detta en gissning på hur många konsoler han trodde skulle komma till sverige. Men han påtalade att det kommer väldigt lite konsoler till sverige första sändningen.

Hela Sverige kan det väl ändå inte vara?
2000 till hela sveriges butiker lär ju bli typ en 5 konsoller per butik?
MM har ca 30 butiker och el giganten har nästan 80. Siba lär ju ha ungefär lika många.
Sen finns ju cdon, webhallen, ginza o alla nätbutiker.
2000 känns på tok för lite för hela Sveriges butiker. 2000 till MM låter mer trovädigt i mina öron.
var det inte någon som nämnde att en siba butik skulle få in 54 st eller liknande? Det vore ju galet mycket om hela sverige får 2000 och en butik får 54 st

Jag håller med att det låter otroligt lite. Jag lämnar bara en infon jag fick utav honom igår.

Postad 06 November 2013 - 13:18

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Som sagt så var detta en gissning på hur många konsoler han trodde skulle komma till sverige. Men han påtalade att det kommer väldigt lite konsoler till sverige första sändningen.

Jag håller med att det låter otroligt lite. Jag lämnar bara en infon jag fick utav honom igår.

Han har nog gissat rejält fel

skulle nog gissa att bara Webhallen får minst 2000 enheter

Postad 06 November 2013 - 13:31

Unregistered28feddc2
  • Unregistered28feddc2
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Han har nog gissat rejält fel

skulle nog gissa att bara Webhallen får minst 2000 enheter

Kan vara så. Jag har ingen aning. Det jag vet är att det är brist på konsoller och att långt ifrån alla som har förhandsbokat kommer att få sin konsol på release dagen.

Postad 06 November 2013 - 13:32

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Kan vara så. Jag har ingen aning. Det jag vet är att det är brist på konsoller och att långt ifrån alla som har förhandsbokat kommer att få sin konsol på release dagen.

jo, det visste man sen typ Augusti och anade sen E3

Postad 06 November 2013 - 13:35

Giacomito
  • Giacomito
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

För alls skull så får vi hoppas att infon du fick var felaktig.
Jag ska kolla med MM här i Växjö igen två veckor innan release om vi inte hört något nytt. De borde ju veta mer säkert 2 veckor innan release tycker man.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.