Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 08 July 2013 - 18:54

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Gillar faktiskt samtliga Fable. Fattar inte hur trean kan få 65 på metacritic men jag antar det tar en del extra stryk som förväntad "stortitel".

Postad 08 July 2013 - 20:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

jag antar det tar en del extra stryk som förväntad "stortitel".

Har mer att göra med hur de förändrat serien. Finns mycket konstruktiv kritik i kommentarerna. Alla gillar inte hur djupet försvunnit med varje del.

Postad 09 July 2013 - 08:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Här kommer en lätt musikal om striden, konsol mot konsol. det finns även två stycken som får för sig att pc smiskar, men dom vet ju inte vad dom sjunger om =D

... men visst fan önskar jag att jag hade kunnat spela på pc. men det är så själlöst och bråkigt.

http://www.youtube.c...player_embedded

Postad 09 July 2013 - 10:43

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
PS4 + Xbox One GAMES ALWAYS ONLINE?

http://www.youtube.com/watch?v=2WiLmo8IZ1M

Postad 09 July 2013 - 11:02

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Hur kan elektronikenheter vara anant än själlösa Zartok :)

Postad 09 July 2013 - 11:04

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Så har Microsoft backat på att: One alltid måste uppdateras vart 24:e timme, kameran alltid aktiverad + hur man inte kan låna spel av vänner?

Postad 09 July 2013 - 12:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Så har Microsoft backat på att: One alltid måste uppdateras vart 24:e timme, kameran alltid aktiverad + hur man inte kan låna spel av vänner?

- Allways online är borta
- Du kan låna spel och låna ut spel som vanligt
- Du måste vara uppkopplad vid installation för att ladda ner "day-one-patch"
- Kameran måste vara inkopplad men kan stängas av i menyerna

Postad 09 July 2013 - 12:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Hur kan elektronikenheter vara anant än själlösa Zartok :)

Har du aldrig hört talas om uttrycket att något lever sitt eget liv? Det är beviset på att endel elektronikgrejjer har en själ. Palmis vet säkert vart den sitter :D

Postad 09 July 2013 - 15:32

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1
Nog är det lite kul att folk nu diskuterar ljuset på PS4-kontrollen och tycker att "Sony kommer nog att lyssna på spelarna", men när MS lyssnar på spelarna och ändrar sig så är det bara skit med det och de är kappvändare.

Helmärkligt, tycker jag.

Postad 09 July 2013 - 17:36

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

PS4 + Xbox One GAMES ALWAYS ONLINE?

http://www.youtube.com/watch?v=2WiLmo8IZ1M

Intressant att folk blir rabiata över att en konsol skulle kräva internetkoll varje 24:e timme, men spelen man ska spela MÅSTE vara uppkopplade för att spela dem är det ingen som reagerar över. :)

Postad 09 July 2013 - 17:48

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Det kan ju inte vara många i Sverige som egentligen hade problem med en 24 h check

Postad 09 July 2013 - 17:52

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Det är just att det är KRAV som är problemet, jag som konsument vill själv bestämma om JAG vill spela online eller ha MIN konsol uppkopplad eller om JAG vill ha något tillbehör som jag aldrig kommer att använda ikopplat för att ens skiten skall fungera.

Postad 09 July 2013 - 17:53

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Sommarstuge ägare främst som inte vill betala dyrt för mobilt bredband :)

Postad 09 July 2013 - 17:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Nog är det lite kul att folk nu diskuterar ljuset på PS4-kontrollen och tycker att "Sony kommer nog att lyssna på spelarna", men när MS lyssnar på spelarna och ändrar sig så är det bara skit med det och de är kappvändare.

Helmärkligt, tycker jag.

Det är eftersom dom olika företagen gjort det på olika grunder. Ms försökte verkligen rövköra oss och backade enbart pga den massiva kritiken. Ms skulle genomfört sina planer om alla på nätet inte sagt ifrån och beställningarna uteblev. Sony har inte fått lika mycket kritik, och det går inte att jämföra en lampa på en kontroll mot allt skit som ms flingade vår väg.

Postad 09 July 2013 - 17:58

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Sommarstuge ägare främst som inte vill betala dyrt för mobilt bredband :)

Som sagt, inte så många. Men visst finns det självklart sommarstugeägare utan smartphone eller där den inte har täckning över 3G. Men jag tror inte som sagt att det är jättemånga som egentligen hade blivit drabbade.

Postad 09 July 2013 - 17:58

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Även efter att MS ändrat sig så är skadan redan skedd, det visar nästan alla undersökningar på nätet.

http://www.xboxonevspsfour.com/

Postad 09 July 2013 - 18:07

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Även efter att MS ändrat sig så är skadan redan skedd, det visar nästan alla undersökningar på nätet.

Jag säger pris, pris och pris. Sonys genidrag var att inte skicka med move. Hade xbox kostat 399 eller mindre hade det sett annorlunda ut tror jag

Postad 09 July 2013 - 18:13

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Som tur är så kommer ju Pikmin 3 snart till WiiU så vi kan njuta av det innan PS4 och Xbox One släpps. Precis lagom till semestern, livet är gött.

Postad 09 July 2013 - 18:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Det är just att det är KRAV som är problemet, jag som konsument vill själv bestämma om JAG vill spela online

Videon sa kommer vissa spel i denna generation att kräva att du är uppkopplad för att kunna spela. Sedan är det inte samma sak som att konsolen är uppkopplad.

Det enda siffran som är intressant för bolagen är mängden sålda konsoler när denna generation är slut. RROD var ett praktfiasko utan dess like men MS red igenom den stormen och Xbox 360 sålde bra. Samma sak här, jag skulle säga att det är ointressant vad en undersökning på nätet ett par månader innan release säger, alla kan klicka oavsett om man tänker köpa en maskin eller inte. Det intressanta är hur det ser ut om 5,6,7 år.

Postad 09 July 2013 - 18:24

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Det är just att det är KRAV som är problemet, jag som konsument vill själv bestämma om JAG vill spela online eller ha MIN konsol uppkopplad eller om JAG vill ha något tillbehör som jag aldrig kommer att använda ikopplat för att ens skiten skall fungera.

Fast ponera nu att ALLA spel som släpps till Xbox One eller PS4 kräver konstant uppkoppling för att fungera för att utvecklarna har utvecklat spelet så. Då spelar det egentligen ingen roll om konsolen kräver uppkoppling eller ej.
Du är ändå låst till spelets "egenskaper". Betyder det att du exempelvis skulle låta bli att köpa The Division som kräver konstant uppkoppling?

Jag ser inga problem med alltid uppkopplad. Jag har valt tjänster som jag dagligen använder i form av Netflix, Spotify, internet-radio, Svt play osv som kräver internet (visst, Spotify har ett offlineläge på 30 dagar).
Har spelat mest online tidigare så en uppkoppling är ett måste ändå.

Postad 09 July 2013 - 18:25

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0
Det enda siffran som är intressant för bolagen är mängden sålda konsoler när denna generation är slut. RROD var ett praktfiasko utan dess like men MS red igenom den stormen och Xbox 360 sålde bra. Samma sak här, jag skulle säga att det är ointressant vad en undersökning på nätet ett par månader innan release säger, alla kan klicka oavsett om man tänker köpa en maskin eller inte. Det intressanta är hur det ser ut om 5,6,7 år.

sant ,men jag skulle aldrig rösta om jag inte visste vad jag skulle köpa ;)

Redigerat av Unregistered6332cbbb, 09 July 2013 - 18:27.

Postad 09 July 2013 - 18:28

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0

Fast ponera nu att ALLA spel som släpps till Xbox One eller PS4 kräver konstant uppkoppling för att fungera för att utvecklarna har utvecklat spelet så. Då spelar det egentligen ingen roll om konsolen kräver uppkoppling eller ej.
Du är ändå låst till spelets "egenskaper". Betyder det att du exempelvis skulle låta bli att köpa The Division som kräver konstant uppkoppling?

Jag ser inga problem med alltid uppkopplad. Jag har valt tjänster som jag dagligen använder i form av Netflix, Spotify, internet-radio, Svt play osv som kräver internet (visst, Spotify har ett offlineläge på 30 dagar).
Har spelat mest online tidigare så en uppkoppling är ett måste ändå.

Ja, kräver spelet online så köper jag det inte.
Jag vill kunna spela när jag vill, även om mitt internet skulle råka vara nere eller om jag väljer att inte visa mina stats osv.

Postad 09 July 2013 - 18:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

Intressant att folk blir rabiata över att en konsol skulle kräva internetkoll varje 24:e timme, men spelen man ska spela MÅSTE vara uppkopplade för att spela dem är det ingen som reagerar över. :)

Tur att det inte är på Xbone får då hade det inte varit okej att ens tejpa skiten. ;) Här hittar man alltid en undanflykt till att fortfarande köpa en PS4:a. :D

Helmärkligt, tycker jag.

Kommentarer som dessa förvånar mig faktiskt. Det drar ju bara igång skitsnacket vi fått lyssna på ända sedan 21 maj igen. Har ni verkligen inte tröttnat ännu eller tycker ni bara det är kul med systemwars? :wacko:

Postad 09 July 2013 - 19:52

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Ja, kräver spelet online så köper jag det inte.

Fan då skulle jag inte ha ett spel att lira tror jag.

Postad 09 July 2013 - 20:02

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

sant ,men jag skulle aldrig rösta om jag inte visste vad jag skulle köpa ;)

Just nu ja, men konsolerna finns inte ute än och mycket kan hända fram tills man drar ett sträck över denna generation. PS3 skulle sopa mattan med Xbox 360, vi såg hur det gick. Inte samma utgångsläge nu men att som vissa påstå att kriget redan är över är bara fånigt.

Jag tror inte att PS4 kommer att ha 90% av marknaden när denna generation är slut som den undersökning visar just nu. Jag tror på 60%, det känns som en mer rimlig siffra.

Postad 09 July 2013 - 20:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag tror inte att PS4 kommer att ha 90% av marknaden när denna generation är slut som den undersökning visar just nu. Jag tror på 60%, det känns som en mer rimlig siffra.

Konstigt, 77 % visar den för mig.

Men Wii U tillhör marknaden också :)

Postad 09 July 2013 - 22:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Hoppas fan på wii u här. Tror den är mycket bättre än den får cred för. Zelda-bundle tack :)

Postad 09 July 2013 - 22:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Tror den är mycket bättre än den får cred för.

Utan tvekan. Den samlar allt damm på ett enda ställe sen är det bara att dammsuga en mindre yta :)

Postad 09 July 2013 - 23:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Hahahaha, nu var du elak:D

Postad 10 July 2013 - 08:33

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Det är eftersom dom olika företagen gjort det på olika grunder. Ms försökte verkligen rövköra oss och backade enbart pga den massiva kritiken. Ms skulle genomfört sina planer om alla på nätet inte sagt ifrån och beställningarna uteblev. Sony har inte fått lika mycket kritik, och det går inte att jämföra en lampa på en kontroll mot allt skit som ms flingade vår väg.

Jisses, du är verkligen en av de mest onyanserade människor som skriver här inne.

Postad 10 July 2013 - 09:28

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Konstigt, 77 % visar den för mig.

Så är det, jag måste ha läst fel förra gången jag var inne. Eller lurat mig av hur stor del av handkontrollen det var. Men 77% känns för mycket också, känns inte rimligt att Sony kommer dominera så mycket.

Postad 10 July 2013 - 11:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det är tråkigt att man måste förboka så tidigt för att vara garanterad konsol vid release. Man vill ju inte bli utan.
Egentligen vill jag ha svar på några frågor innan jag bestämmer mig:

1. Är de (PS4, XO) lika stabila vid onlinespel eller har XO signifikant fördel här pga fler servrar och "molnet".
2. Är den ena konsolen märkbart tystare än den andra?
3. Kommer PS4:s vassare spec ge en bättre spelupplevelse i praktiken.

Jag tror jag skall boka en XO för säkerhets skull och sen avboka den konsolen som jag minst vill ha framåt släppet...

Postad 10 July 2013 - 12:31

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Det är tråkigt att man måste förboka så tidigt för att vara garanterad konsol vid release. Man vill ju inte bli utan.
Egentligen vill jag ha svar på några frågor innan jag bestämmer mig:

1. Är de (PS4, XO) lika stabila vid onlinespel eller har XO signifikant fördel här pga fler servrar och "molnet".
2. Är den ena konsolen märkbart tystare än den andra?
3. Kommer PS4:s vassare spec ge en bättre spelupplevelse i praktiken.

Jag tror jag skall boka en XO för säkerhets skull och sen avboka den konsolen som jag minst vill ha framåt släppet...

Ingen vet
Ingen vet
Spelupplevlese är ju subjektivt...men aningen vassare grafik är väl inte otroligt.

Postad 10 July 2013 - 13:27

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Xbox One borde rimligen va tystare under load. De har en riktigt rejäl kylare den här gången vilket kanske är en av anledningarna till det fetare chassit också. Detta tillåter lite större fläktar som kanske inte turbo whinar lika drygt/bättre effektivitet. Lite lägre specad hårdvara som borde leda till mindre W och mindre värmeutveckling dessutom.

Båda lär ha power states så de drar betydligt mindre watt för ljud, video etc och således förhoppningsvis åtminstone då är relativt tysta. Xbox One har detta vet jag och är 99,99999 % övertygad om att samma gäller PS 4.

Det är ju dock fullt möjligt att göra bort sig med billigaste möjliga transport som de gjorde med 360n även om de skärpte till sig lite eftersom med nyare revisioner . Detta går ju komma runt med digitala nedladdningar i värsta fall.

Postad 10 July 2013 - 13:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Nätdelen är extern på XO och lådan är större. Den borde rimligtvis vara tystare men det behöver ju inte bli så i slutändan...

Postad 10 July 2013 - 13:36

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Xbox One borde rimligen va tystare under load. De har en riktigt rejäl kylare den här gången vilket kanske är en av anledningarna till det fetare chassit också. Detta tillåter lite större fläktar som kanske inte turbo whinar lika drygt/bättre effektivitet. Lite lägre specad hårdvara som borde leda till mindre W och mindre värmeutveckling dessutom.

Båda lär ha power states så de drar betydligt mindre watt för ljud, video etc och således förhoppningsvis åtminstone då är relativt tysta. Xbox One har detta vet jag och är 99,99999 % övertygad om att samma gäller PS 4.

Det är ju dock fullt möjligt att göra bort sig med billigaste möjliga transport som de gjorde med 360n även om de skärpte till sig lite eftersom med nyare revisioner . Detta går ju komma runt med digitala nedladdningar i värsta fall.

dom har ju problem med yeilden och troligen värmeutvecklingen därför kan den störra lådan och kraftigare fläktar vara bra
sägs ju att dom klockat ner esramet på grund av värmeutvecklingen och den dåliga yeilden...

det som är den stora nackdelen att ha det i samma chip

Postad 10 July 2013 - 14:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

dom har ju problem med yeilden och troligen värmeutvecklingen därför kan den störra lådan och kraftigare fläktar vara bra
sägs ju att dom klockat ner esramet på grund av värmeutvecklingen och den dåliga yeilden...

Aaaa nu är vi där igen......rykten blir fakta......speciellt när det kommer från forum.

Nej det bättre källor som tyder på att någon klockning neråt har skett. Eurogamers DF sidan pratar istället om hur Microsoft gått ut med att sramet nu klarar mer än vad man trott.

Samma gäller, yield. 1 rykte på ett forum som fortfarande inte har mycket vind i sig.

Istället är senaste ryktet högre specs:
http://www.examiner....on-increase-ram

Postad 10 July 2013 - 14:12

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Aaaa nu är vi där igen......rykten blir fakta......speciellt när det kommer från forum.

Nej det bättre källor som tyder på att någon klockning neråt har skett. Eurogamers DF sidan pratar istället om hur Microsoft gått ut med att sramet nu klarar mer än vad man trott.

Samma gäller, yield. 1 rykte på ett forum som fortfarande inte har mycket vind i sig.

Istället är senaste ryktet högre specs:
http://www.examiner....on-increase-ram

Postad 10 July 2013 - 14:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Mitt största orosmoln med nextgen är att dom kan låta. Mycket. Hoppas fläktarna är riktigt tysta, man vill ju inte ha en 360 modell gammal in igen. Nog för att mycket var cdn, men fortfarande, den lät som ve och fanskap. Wii vann den kampen, fanskapet var knäpptyst :)

Postad 10 July 2013 - 14:49

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Min wii drar igång fläkte den med när den är varm. Den står i ett skåp.

Postad 10 July 2013 - 15:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Har aldrig hört det. Eh.... kan ärligt talat bero på att jag inte pallat wii (tack vare kontrollen) i mer än en timme åt gången :D

Postad 10 July 2013 - 15:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Wii vann den kampen, fanskapet var knäpptyst :)

De brukar inte låta så mycket när de är avstängda :)

Postad 10 July 2013 - 15:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Aaaah! Fan vad du var på wii nu! :D
En till sak med wii. När jag väl hade en hemma jämförde jag med min xbox 360 -07. Lite missvisande kanske :D

Postad 10 July 2013 - 15:38

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

vem försöker du lura? Vi vet ju att du inte kommer att lämna MHBarna ;)

Postad 10 July 2013 - 15:43

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 1

Inte så troligt men jag har bokat en XO (förutom PS4) för säkerhets skull. Det troliga är dock att det blir PS4. Onlinegänget är ju en bra orsak att stanna på PSN om inte annat.

Postad 10 July 2013 - 16:53

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Va? Får nu använda MHB på PSN? XBL har av någon anledning förbjudit den förkortningen. :/

Postad 10 July 2013 - 17:00

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Ja vi taggar MHB i alla online-spel.

Postad 10 July 2013 - 17:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Va? Får nu använda MHB på PSN? XBL har av någon anledning förbjudit den förkortningen. :/

Mer DRM på Xbox =/

Postad 11 July 2013 - 20:05

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
http://youtu.be/Ci4q2BixHFE

Postad 11 July 2013 - 20:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1
De som inte brydde sig om märket i undersökningen, dvs de som inte hade några åsikter om det, påverkades inte, medan de som gillade märket och således hade åsikter om det, påverkades.

Vad konstigt :)

Jag undrar om man kan härleda det till vad som helst i livet. Någon som gillar golf och får höra någon snacka skit om golf, kanske påverkas och argumenterar tillbaka. Någon som inte har några åsikter om golf lär inte bry sig. Sen förstärks alla diskussioner 100 gånger tack vare anonymiteten på Internet.

De som reagerar på kritik, som undersökningen tog upp, är oftast inte de riktiga förbrytarna. Det är de som kritiserar/provocerar från första början som är problemet. Hade alla bara hållt sig till sin favoritspelapparat så hade systemwars inte funnits.

Redigerat av Zoiler, 11 July 2013 - 20:39.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.