Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird hybrid Smart TV Box S20T

896 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird S20t 4GB (Mediaspelare) 1 5.5625 (15) Inga priser

Postad 04 January 2014 - 20:18

tomas70
  • tomas70
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

TizzBird använder IMDB för synopsis, posters och filmografi och TMDB för fanart. TMDB har synopsis på svenska och jag har bett utvecklarna kolla om de kan modifiera scraping-funktionen så att vi kan få synopsis på svenska istället.

ahh, Jag tackar för att du kollade upp detta ordentligt, Det skulle vara till glädje för varie innehavare av nya Tizzen, Det tror jag också är en morot till att köpa en ny tizz för det finns dem som tvekar i och med att XBMC för många är för krångligt att installera och sätta upp samt få att fungera.

Postad 04 January 2014 - 23:55

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Jag har en vu duo satellitmottagare med nätverksstöd, bl.a. går det att streama tvprogram till datorer och surfplattor. Har iPad och kör då en app för detta. Borde gå att göra motsvarande på Tizzbirden, men hittar inget i google-butiken. Typ Dreamdroid är vad jag är ute efter, men där framgår att appen inte stöder Openwebif och icke-genuina Dreamboxar.

På en dator kör man via browser till Satellitmottagarens lokala IP, får upp en sida med vilka program som finns, väljer program och då öppnas en stream som man tar emot i VLC. Men det vore ju smidigt med en app som går att styra direkt från Tizzbirdfjärren.

Någon som har tips?

Redigerat av bjogul, 04 January 2014 - 23:58.

Postad 05 January 2014 - 03:25

isacstavervik
  • isacstavervik
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Kontrollera vilken status du har för ditt nätverk i datorn (Kontrollpanelen > Nätverk & Internet > Nätverks- & Delningscenter). När nätverksstatus är Offentligt nätverk tror jag inte delning av filer/mappar fungerar, men om det är "Privat nätverk" med möjlighet att skapa "Hemgrupp" .

I Viaplay appen åste du använda boxens egna mediaspelare enligt det meddelande du får när du startar Viaplay-appen första gången. Gå till inställningar i appen och aktivera den, så skall det fungera bra och bildkvalitet ställs in automatiskt.

Det är ett hemnätverk jag sitter på. Sitter dessutom i samma hemgrupp som datorn som hittas gör. Av någon anledning står det dock "Nätverk 10" i mitt delningscenter medans det står "Nätverk 11" på datorn bredvid, kan det ha något med saken att göra?

Det är sport jag vill titta på, är det en del av det utbud som ej kan ses genom den inbygda spelaren? Det står bara och laddar nämligen

Redigerat av isacstavervik, 05 January 2014 - 18:25.

Postad 06 January 2014 - 20:43

Anderni13
  • Anderni13
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Det är sport jag vill titta på, är det en del av det utbud som ej kan ses genom den inbygda spelaren? Det står bara och laddar nämligen 

Jag har exakt samma problem, den bara står och laddar när jag vill kolla på sport med viaplay appen.

Redigerat av Anderni13, 06 January 2014 - 20:44.

Postad 06 January 2014 - 22:43

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0

Någon som har tips?

Med den här appen på Tizzbird har jag fått åtkomst till satellitmottagaren och streamat parabol-HD över hemnätverket till Tizzbirden: https://play.google....m.dreamepg.free

Postad 07 January 2014 - 09:41

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag har i dagsläget en Boxee box, som tyvärr börjar ge tecken på att snart ge upp. Av någon anledning tappar den oftare och oftare kontakten via HDMI. Jag håller därför på att sondera terrängen inför den dagen den måste ersättas. Att min fru ska kunna hantera det nya alternativet lika lätt som Boxeen är drömmen.

Jag lutar just nu åt denna Tizzbird där jag tänkt köra XBMC. Jag har aldrig tidigare haft vare sig en Android-enhet eller XBMC. Jag har dock vissa frågor där jag hoppas att expertisen här i tråden kan hjälpa mig.

1) Livesänd sport via Viaplay är högprioriterat. Det har inte gått via Boxeen, och när köper nytt vill jag kunna göra det. De som har haft problem med det här i tråden, har dessa problem varit relaterade till WIFI-ethernet problemet, eller är krånglar livesport för alla?

2) Det lilla addon för XBMC man laddar ner från Tizzbird, skickar den bara videoströmmen på ett optimerat vis via hårdvaran, eller moddar den XBMC på fler sätt? Jag tänker bland annat på undertexter som ju XBMC löser galant, men har har fått intryck av att dessa undertexter inte fungerar om man kör det via addonet?

3) Jag har förstått det som att man via XBMC på Andoidhårdvara normalt ska kunna köra alla Google play-program inifrån XBMC. Fungerar det på denna enhet? Frågan leder vidare till fråga 4) Jag har sett att det finns en app att ladda ner som gör att när man startar Androidhårdvaran så laddas XBMC direkt. Om svaren ovan är ja, innebär det alltså att man kan ha en Tizzbird men aldrig behöver se annat än XBMC (förutom vid uppdateringar mm)? Är det någon här som konfat det så?

Oerhört tacksam för svar!

Postad 07 January 2014 - 10:28

MediaMogul1
  • MediaMogul1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hade problem från start med att boxen tappade Ethernet och switchade över till Wifi.
Hämtade ut en utbytes box igår och körde hela kvällen från boxen utan problem.

Postad 07 January 2014 - 13:23

addeno1
  • addeno1
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag har en vu duo satellitmottagare med nätverksstöd, bl.a. går det att streama tvprogram till datorer och surfplattor. Har iPad och kör då en app för detta. Borde gå att göra motsvarande på Tizzbirden, men hittar inget i google-butiken. Typ Dreamdroid är vad jag är ute efter, men där framgår att appen inte stöder Openwebif och icke-genuina Dreamboxar.

På en dator kör man via browser till Satellitmottagarens lokala IP, får upp en sida med vilka program som finns, väljer program och då öppnas en stream som man tar emot i VLC. Men det vore ju smidigt med en app som går att styra direkt från Tizzbirdfjärren.

Någon som har tips?

dreamdroid fungerar har sjäv en dreamboxkopia med pli som har webif men programet hittar den inte själv.
utan du måste skriva in uppgifterna själv.
testa
connection: ipnr på din box port 80
Login : Användarnamn och lösen
Live Port:8001
Filmer:Port:80
fungerar inte det så kanske vu duo använder andra portar

Postad 07 January 2014 - 16:40

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem, den bara står och laddar när jag vill kolla på sport med viaplay appen.

Är ganska säker på att det beror på DRM-skydd för innehållet som TizzBird inte stöder. Kan du kolla med Viaplay och återkomma vore det värdefullt att höra vad de säger.

Postad 07 January 2014 - 16:54

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag har i dagsläget en Boxee box, som tyvärr börjar ge tecken på att snart ge upp. Av någon anledning tappar den oftare och oftare kontakten via HDMI. Jag håller därför på att sondera terrängen inför den dagen den måste ersättas. Att min fru ska kunna hantera det nya alternativet lika lätt som Boxeen är drömmen.

Jag lutar just nu åt denna Tizzbird där jag tänkt köra XBMC. Jag har aldrig tidigare haft vare sig en Android-enhet eller XBMC. Jag har dock vissa frågor där jag hoppas att expertisen här i tråden kan hjälpa mig.

1) Livesänd sport via Viaplay är högprioriterat. Det har inte gått via Boxeen, och när köper nytt vill jag kunna göra det. De som har haft problem med det här i tråden, har dessa problem varit relaterade till WIFI-ethernet problemet, eller är krånglar livesport för alla?

2) Det lilla addon för XBMC man laddar ner från Tizzbird, skickar den bara videoströmmen på ett optimerat vis via hårdvaran, eller moddar den XBMC på fler sätt? Jag tänker bland annat på undertexter som ju XBMC löser galant, men har har fått intryck av att dessa undertexter inte fungerar om man kör det via addonet?

3) Jag har förstått det som att man via XBMC på Andoidhårdvara normalt ska kunna köra alla Google play-program inifrån XBMC. Fungerar det på denna enhet? Frågan leder vidare till fråga 4) Jag har sett att det finns en app att ladda ner som gör att när man startar Androidhårdvaran så laddas XBMC direkt. Om svaren ovan är ja, innebär det alltså att man kan ha en Tizzbird men aldrig behöver se annat än XBMC (förutom vid uppdateringar mm)? Är det någon här som konfat det så?

Oerhört tacksam för svar!

1. Angående Viaplay Livesänd sport, se kommentar från Anderni13, #554. Det felet beror inte på något problem med nätverksanslutninutan troligtvis på problem med DRM-skydd.
2. TizzBirds plug-in gör att filmerna spelas upp med (för XBMC) en extern mediaspelare, TizzBirds egen. Det innebär att du får stöd för cinema 24Hz, Dolby, DTS ljud och kan streama BD kopior utan lagg och köra full HD 3D filmer även när du använder XBMC skalet för att navigera i mediabibliotek, köra scraping etc. Men det innebär också att de funktioner som ligger i XBMCs egen mediaspelare försvinner, tex att hämta undertexter från OpenSubtitle (om det är vad den gör?).
3. Vet ej om detta gör men det är verkligen att "gå över ån efter vatten", kan bara bli sämre än att köra andra appar och funktioner direkt i TizzBirds GUI, så det skulla jag inte rekomendera. Däremot tyckar jag XBMC är snyggt och har en del bra funktioner, även om det krävs mycket "tweakade" för att anpassa det.

Postad 07 January 2014 - 19:53

Anderni13
  • Anderni13
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Är ganska säker på att det beror på DRM-skydd för innehållet som TizzBird inte stöder. Kan du kolla med Viaplay och återkomma vore det värdefullt att höra vad de säger.

Det konstiga är att jag får bild om jag stänger av viaplays egna spelare, men den hackar så förbannat. Har skickat frågan till Viaplay men inte fått något svar ännu.

Postad 07 January 2014 - 20:46

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
Vill verkligen ha nått addon som letar rätt på undertexter.
Trodde de skulle funka md XBMC :(

Postad 08 January 2014 - 00:14

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
Jag har nu fått min utbytesbox, ett par saker bara:

3. Kan inte spela upp *.iso via nätverk alls, när jag försöker står det bara "multimedia launcher stängs" och man åker tillbaka till startsidan, lite irriterande.

detta händer även ibland när jag bläddrar mig fram på nätverket

Kan spela upp andra filer konstigt nog, tunga MKV funkar också utan problem

Men trist nog har jag mest *.iso-filer på nätverket, kan inte se en enda av dem :(

Detta forum fungerar skit i Explorer 11, kan knappt skriva något och ibland fungerar inte radbyte,,och nu är min text uppfuckad med,,och jag kan inte redigera den :(

6, Wifi slås på varja gång jag startar om boxen.

Skönt att ethernetet fungerar nu, men allt det andra, känns inte som en förbättring direkt.

Redigerat av JohnnyMann, 08 January 2014 - 01:36.

Postad 08 January 2014 - 00:36

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
.....

Redigerat av JohnnyMann, 08 January 2014 - 01:09.

Postad 08 January 2014 - 08:26

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag har nu fått min utbytesbox, ett par saker bara:

3. Kan inte spela upp *.iso via nätverk alls, när jag försöker står det bara "multimedia launcher stängs" och man åker tillbaka till startsidan, lite irriterande.

detta händer även ibland när jag bläddrar mig fram på nätverket

Kan spela upp andra filer konstigt nog, tunga MKV funkar också utan problem

Men trist nog har jag mest *.iso-filer på nätverket, kan inte se en enda av dem :(

Detta forum fungerar skit i Explorer 11, kan knappt skriva något och ibland fungerar inte radbyte,,och nu är min text uppfuckad med,,och jag kan inte redigera den :(

6, Wifi slås på varja gång jag startar om boxen.

Skönt att ethernetet fungerar nu, men allt det andra, känns inte som en förbättring direkt.

Om du laddar upp en ISO fil som inte fungerar till vår Dropbox så skall jag be systemutvecklarna att kolla vad som är problemet. Att ISO inte fungerar beror på kompatibilitetsproblem med filformatet (beror inte på nätverksanslutning). Jag kör inte så mycket ISO-filer själv, men de jag har fungerar korrekt. Men det har tidigare varit problem med en del ISO-filer och dessa har fixat efter påpekande.

Jag har en identisk box med din utbytesbox hos mig, men när jag har Ethernetanslutning, så stänger den av Wifi automatiskt och jag kan inte sätta på Wifi så länge Ethernet är anslutet. Har du kollat att dina Ethernetkalar är felfria?

När jag drar ur Ethernetkabeln, så ansluter boxen automatiskt till Wifi, sätter jag i kabeln igen, stängs Wifi av och boxen återansluter med Ethernet.

Postad 08 January 2014 - 22:34

tomas70
  • tomas70
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag har en identisk box med din utbytesbox hos mig, men när jag har Ethernetanslutning, så stänger den av Wifi automatiskt och jag kan inte sätta på Wifi så länge Ethernet är anslutet. Har du kollat att dina Ethernetkalar är felfria?

När jag drar ur Ethernetkabeln, så ansluter boxen automatiskt till Wifi, sätter jag i kabeln igen, stängs Wifi av och boxen återansluter med Ethernet.

Så där fungerar inte min trots utbyte av enheten, Ni har fått den jag hade köpt från början tillbaka och jag har utbytesenheten nu.
Startar jag upp min enhet (Kör kabel) så ansluter wifi fast den var avstängd innan omstart eller innan avstängning, Men vid omstart eller start från att ha varit off så aktiveras wifi.
Den stänger inte av wifi när jag har tp kabeln i.

Men i övrigt är jag grymt nöjd efter bytet, ISO fungerar klockrent, .MKV fungerar hur bra som helst.
Ja allt fungerar utmärkt, Inget lagg ingen jobbig buffring hela tiden, inga frysningar av bild. alla gamla problem är helt borta som det verkar efter att haft den nya nu i 1 vecka.
Det enda är just det där strulet med wifi kontra kabeln,

Postad 09 January 2014 - 09:52

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Jag följer upp detta med Wifi för att testa vad det är, skall göra samma test med din retur box för att se om det blir någon skillnad. Har precis testat en annan retur och den fungerar på det sätt jag beskriver, så det lutar åt att det är något "nätverks-miljö-beroende"

Postad 09 January 2014 - 17:06

isacstavervik
  • isacstavervik
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Det konstiga är att jag får bild om jag stänger av viaplays egna spelare, men den hackar så förbannat. Har skickat frågan till Viaplay men inte fått något svar ännu.

Har du fått svar av viaplay? Det har inte jag nämligen, lite störande.

Postad 09 January 2014 - 18:53

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0

Samma här. Har löst saken genom att ställa upp Boxee-boxen bredvid. Lite surt när tanken var att ha en maskin som klarar "allt". Nu är det Tizzbird till MKV och Boxee till resten. Den springande punkten är "ISO", inte "nätverket". Min fågel gillade i vart fall inte ISO på USB heller -> Launcher stängs.

dreamdroid fungerar har sjäv en dreamboxkopia med pli som har webif men programet hittar den inte själv.
utan du måste skriva in uppgifterna själv.
testa
connection: ipnr på din box port 80
Login : Användarnamn och lösen
Live Port:8001
Filmer:Port:80
fungerar inte det så kanske vu duo använder andra portar

[

Strålande. Skall testas! B)

Funkar icke. Jag får fel meddelande om Java host exception och en massa siffror.

Redigerat av bjogul, 09 January 2014 - 19:51.

Postad 09 January 2014 - 19:18

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Några frågor:

1. Hur gör man för att lägga upp installerade appar på skrivbordet? T.ex. att jag med fjärren på startsidan har ikoner för apparna till playkanaler, netflix och lokala (nätverket) filmer.

Som det är nu ligger alla mina program under "appar", och det enda jag har i startfönstret är en stor blå bakgrund och standard-ikonerna nertill i bild. Så kan det väl inte vara tänkt?

2. Jag har material på en server i olika mappar. Tizzbirden verkar begränsa sig till fyra nätverksanslutningar?! Kan väl inte stämma?
Min Boxee Box lägger jag till hur många mappar jag vill, och allt material behandlas sedan av Boxee Boxen som "Mina filmer" oavsett var de ligger.

3. Kan man stänga av det digitala tangentbordet som kommer upp hela tiden trots att jag har ett vanligt USB tangent bord anslutet?

Redigerat av bjogul, 09 January 2014 - 19:53.

Postad 09 January 2014 - 22:09

Anderni13
  • Anderni13
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Har du fått svar av viaplay? Det har inte jag nämligen, lite störande.

Nej dom har inte svarat och jag har skickat in frågan två gånger nu.

Redigerat av Anderni13, 09 January 2014 - 22:10.

Postad 10 January 2014 - 02:36

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0

Några frågor:

1. Hur gör man för att lägga upp installerade appar på skrivbordet? T.ex. att jag med fjärren på startsidan har ikoner för apparna till playkanaler, netflix och lokala (nätverket) filmer.

Som det är nu ligger alla mina program under "appar", och det enda jag har i startfönstret är en stor blå bakgrund och standard-ikonerna nertill i bild. Så kan det väl inte vara tänkt?

Du måste starta med "startbild" inte "multimedia launcher"

Postad 10 January 2014 - 08:18

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Fungerar bra med SVT play,bra bild och ljud men får inte riktigt fullskärm ?

I nästa version av firmware skall funktion för att få fullskärm komma, så att man kan "gömma" nedre verktygsfältet.

Postad 10 January 2014 - 10:52

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Så där fungerar inte min trots utbyte av enheten, Ni har fått den jag hade köpt från början tillbaka och jag har utbytesenheten nu.
Startar jag upp min enhet (Kör kabel) så ansluter wifi fast den var avstängd innan omstart eller innan avstängning, Men vid omstart eller start från att ha varit off så aktiveras wifi.
Den stänger inte av wifi när jag har tp kabeln i.

Har testat din returnerade box hos mig mot 2 olika routerar (Asus & Netgear) men får den inte att starta Wifi mot någon när Ethernet-kabel är ansluten. Det går inte ens att tvinga igång Wifi när Ethernet-kabeln sitter i. Om du går in i Wifi, väljer ditt trådlösa nätverk och gör "Forget" så ska den i alla fall inte kunna ansluta trådlöst.

Det är verkligen märkligt! Om du har några idéer om vad som sker hos dig, tar jag tacksam emot.

Postad 10 January 2014 - 15:45

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
Ja har en utbytesbox
Min söker Wifi varenda gång jag startar upp den(har inte ställt in den denna gång)
Men jag måste stänga av Wifi trots att Ethernet fungerar bra!

Postad 10 January 2014 - 16:41

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Har precis testat din returbox och första gången jag startade den var wifi i status "on" trots att jag anslutit Ethernet. Men efter att jag lagt in nätverksnyckel till mitt trådlösa nät gick Wifi automatiskt till off-läge. Nu kan jag inte få den att tända igen så länge Ethernet är anslutet. Även efter att jag raderat mitt trådlösa nätverk.
Beklagar att jag inte har någon förklaring till detta ännu, men tids nog kommer vi nog att hitta det.

Postad 12 January 2014 - 10:09

MickeTo
  • MickeTo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej.
Först och främst tack för en mycket bra produkt!
Är det möjligt att spegla min Android telefon till tizzbirden d.v.s. att telefonens skärm vissas på tv:n.
Tänker på om jag vill t ex spela något spel eller dylikt på telefonen och få upp det på en stor skärm och ändå använda telefonen som fjärrkontroll/handkontroll?

Tack på förhand//
Micke

Postad 12 January 2014 - 11:58

Unregisteredda0da775
  • Unregisteredda0da775
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Skulle också vilja veta om passthrough funkar.

Postad 13 January 2014 - 23:55

bbblue
  • bbblue
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Minns inte var gränsen går för när en försvinner, kan ni prova 100 st eller så. Det ända sättet jag kommer runt det är att jag har delat upp filmerna i tre mappar med 47 filmer i varje.

Gällande NFS, får se om QNAP kan hjälpa mig då. Något verkar ju fel.

Hur har det gått med NFS-problematiken. Har en QNAP TS-219P II och har liknande problem. Har delat ut kataloger, aktiverat NFS och gett rättigheter helt enligt instruktion på QNAP:en, men TizzBirden hittar inte någon NFS disk alls. Försökt även med att manuellt ange IP-adress och utdelad katalog men utan att lyckas. Däremot testar man med SAMBA-alternativet så ser den alla kataloger inom någon sekund. Har även testat att montera NFS-katalogerna från en laptop med Win7 och då fungerar det galant, så felet verkar inte ligga på NAS-en. Har också testat att boota om både TizzBird o QNAP men utan någon direkt succe! Jag hittar inte några inställningar i TizzBirden som skulle kunna orsaka problemet, men jag har kanske missat något.

Postad 14 January 2014 - 13:35

Unregisteredfb3ca363
  • Unregisteredfb3ca363
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hejsan allesammans. Jag skall köpa min första mediaspelare, och hittade denna produkt av en slump. Har läst i denna tråd om spelaren, och det verkar vara problem med lite av varje. Nu ska jag inte använda den till så avancerade saker, så jag behöver kanske inte bry mig om alla finesser. Jag är nybörjare på allt detta, så jag behöver lite hjälp med att komma igång. Nu till några frågor ?

1. Jag använder mig av homeplug till nätet kommer detta att fungera ?
2. Jag har en extern usb hårddisk med diverse gamla filmer kan jag spela upp dessa ?
3. Behöver jag installera en massa uppdateringar innan allt fungerar ?
4. Kan jag visa alla mina foton som jag har på den stationära datorn över hemnätverket ?
5. Jag har ett trådlöst tangentbord med mus från Logitetech (Nuevo) funkar dessa ihop ?
6. Finns det något oberoende test gjort av denne box ?
7.Är det något annat som jag ska tänka på i samband med ett köp av denna produkt ?

Tackar på förhand för alla tips och hjälp jag kan få, för att köpa och komma igång med denna spelare.

Postad 14 January 2014 - 14:56

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hej.
Först och främst tack för en mycket bra produkt!
Är det möjligt att spegla min Android telefon till tizzbirden d.v.s. att telefonens skärm vissas på tv:n.
Tänker på om jag vill t ex spela något spel eller dylikt på telefonen och få upp det på en stor skärm och ändå använda telefonen som fjärrkontroll/handkontroll?

Tack på förhand//
Micke

Nej, den har inte Miracast, som är den teknik som finns för att spegla skärmen. Implementeringen av tekniken i mobiltelefoner är ganska omogen ännu, det fungerar ofta ganska dåligt.

Postad 14 January 2014 - 15:19

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0
Hej, Vilken typ av DTS stödjer Tizzbird s20t, har den stöd för DTS passthrough?

Postad 14 January 2014 - 15:29

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0

Hej, Vilken typ av DTS stödjer Tizzbird s20t, har den stöd för DTS passthrough?

Om du läser tråden från början så har du i inlägg nr 7: "Dolby Digital 5.1, Dolby Digital Plus upp till 7.1, DTS Surround, DTS-HD Master Audio, Downmix och Pass-throu.
TrueHD licens är ej bekräftad (problemet är ekonomiska inte tekniska, licensavgifterna är höga)"

Postad 14 January 2014 - 16:33

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Om du läser tråden från början så har du i inlägg nr 7: "Dolby Digital 5.1, Dolby Digital Plus upp till 7.1, DTS Surround, DTS-HD Master Audio, Downmix och Pass-throu.
TrueHD licens är ej bekräftad (problemet är ekonomiska inte tekniska, licensavgifterna är höga)"

med tanke på att denna tråd består utav 12sidor är det knappast troligt att man läser allt innehåll på samtliga 12 sidor?

För att slippa denna fråga i framtiden kanske Tizzbird bör infoga detta i main posten?

Postad 15 January 2014 - 11:48

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hur har det gått med NFS-problematiken. Har en QNAP TS-219P II och har liknande problem. Har delat ut kataloger, aktiverat NFS och gett rättigheter helt enligt instruktion på QNAP:en, men TizzBirden hittar inte någon NFS disk alls. Försökt även med att manuellt ange IP-adress och utdelad katalog men utan att lyckas. Däremot testar man med SAMBA-alternativet så ser den alla kataloger inom någon sekund. Har även testat att montera NFS-katalogerna från en laptop med Win7 och då fungerar det galant, så felet verkar inte ligga på NAS-en. Har också testat att boota om både TizzBird o QNAP men utan någon direkt succe! Jag hittar inte några inställningar i TizzBirden som skulle kunna orsaka problemet, men jag har kanske missat något.

TizzBird brukar inte hitta QNAP vid sökning efter NFS enheter, vet ej varför, det fungerar med Netgera, Synology, TizzNFS, mfl. Men det går bra att ansluta manuellt hos oss. Det har betydelse hur man skriver in ip-adressen, min QNAP har 192.168.1.110, men jag måste ange den som 192.168.001.110. Och katalogen måste anges korrekt, tror att versaler måster vara korrekt, tex /QFilm. Därefter "Pingar" man servern i TizzBirds dialogruta och om den hittar NASen är det bara att välja connect.

Postad 15 January 2014 - 16:59

Unregisteredda0da775
  • Unregisteredda0da775
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Men om den stödjer passthrough så bör den väl skicka igenom truehd ändå?

Har nu skaffat en för test.

En MKV på 18GB med DTS-MA 5.1 = Spelar filmen men inte ljudet. Filmen hackar också ibland.

Transformers 3 3d ISO med True HD 7.1 = Via Gb nätverk så ger den ca 4 FPS. Filmen spelas upp bra från usb-disk. Inget ljud.

Passthrough funkar således inte. Ska väl inte behövas licens för passthrough? Har testat alla inställningar under HDMI.

Synd. Hade den bara kunnat skicka igenom ljudet så hade jag behållit den för 3d ISO stödet.

Några tips Tizzbird?

Redigerat av Unregisteredda0da775, 15 January 2014 - 18:26.

Postad 15 January 2014 - 21:24

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Vilken verson av firmware har du?
Hur har du inställningar för ljud? (Skall vara HDMI-Digital, DD, DTS, HD-audio on, on,on

Postad 15 January 2014 - 21:37

Unregisteredda0da775
  • Unregisteredda0da775
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
4_00.131207.01
Har testat med on, on, on. Alla kombinationer.

Kan jag bara få 3d ISO att funka med alla HD, 7.1 ljud så gör det inget att jag får köra det från USB.

(En anledning att den är intressant är er medverkan på forumet. Snyggt!)

Redigerat av Unregisteredda0da775, 15 January 2014 - 22:10.

Postad 16 January 2014 - 10:33

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Har kollat med Korea och de hävdar att alla "HD audio issues" är fixade och att de testat många filmer.
Vi behöver specificerat film, audio-format och AV-receiver modell för att följa upp eventuella problem.

Postad 16 January 2014 - 16:30

Unregisteredda0da775
  • Unregisteredda0da775
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
ISO Direkt från Transformers 3 3D. True HD 7.1
MKV med DTS-MA 5.1
Inget ljud från någon av dessa. Slår jag över till DD 5.1 så funkar det.
Från dator, PS3 och PS4 funkar det.

AV-Receiver Onkyo TX-NR515

Postad 16 January 2014 - 17:14

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

ISO Direkt från Transformers 3 3D. True HD 7.1
MKV med DTS-MA 5.1
Inget ljud från någon av dessa. Slår jag över till DD 5.1 så funkar det.
Från dator, PS3 och PS4 funkar det.

AV-Receiver Onkyo TX-NR515

Tror du hittar svaret i inlägg #583 lite längre upp på sidan.

Postad 16 January 2014 - 19:33

Unregisteredda0da775
  • Unregisteredda0da775
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Nja.Det står ju att passthrough stöds.
HDMI passthrough ska väl skyffla ut ljudet till min receiver utan att tizzbirden ska behöva bry sig?

Annars är det en ganska meningslös produkt. De flesta nya 3d filmer jag köpt har någon slags HD 7.1 ljud på skivan.
World War Z, Hobbit, Iron Man 3, Avengers har alla 7.1 DTS HD MA.

Redigerat av Unregisteredda0da775, 16 January 2014 - 19:51.

Postad 16 January 2014 - 20:34

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Nja.Det står ju att passthrough stöds.
HDMI passthrough ska väl skyffla ut ljudet till min receiver utan att tizzbirden ska behöva bry sig?

Annars är det en ganska meningslös produkt. De flesta nya 3d filmer jag köpt har någon slags HD 7.1 ljud på skivan.
World War Z, Hobbit, Iron Man 3, Avengers har alla 7.1 DTS HD MA.

Sorry, jag som inte läste allt, dåligt av mig.

Jag såg bara ISO med True-HD, som inte stöds av maskinen:

True HD licens är ej inkluderad i S20T.

Postad 16 January 2014 - 20:39

Unregisteredda0da775
  • Unregisteredda0da775
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Det är lugnt. Jag börjar tvivla på passthrough. Kanske det är så att den inte fixar True HD och annat i passthrough heller. ??

(Kan man slå av autokorrigeringen i forumet? True blir ALLTID Ture.....) :)

Postad 16 January 2014 - 22:07

Drappe
  • Drappe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag laddade ner senaste TizzNFS från eran hemsida http://www.tizzbird.se/download.htm och får upp denna virus varning! Det gäller version 1.0.7. Testade sedan att ladda hem version 1.0.5 och den fungerar utan virus varning! Vad är detta? Virus?

Postad bild

Redigerat av Drappe, 16 January 2014 - 22:08.

Postad 17 January 2014 - 05:48

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Det är lugnt. Jag börjar tvivla på passthrough. Kanske det är så att den inte fixar True HD och annat i passthrough heller. ??

TrueHD pass through fungear bra för mig, har en Yamaha receiver

Postad 17 January 2014 - 07:09

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

DTS-HD MA 7.1 i MKV fungerar också bra.

Postad 17 January 2014 - 15:46

tenspy
  • tenspy
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Har några önskemål på funktioner. Kommer det bli något serverstöd typ samba så att man kan flytta och se filer från andra enheter i nätverket.
Sedan skulle det vara bra om man kan byta namn på usb och nätverksmappar. Har nu 8 st externa usb-diskar och 7 st nätverksmappar(plottrigt). Är annars ganska nöjd med bildkvalite´n

Postad 17 January 2014 - 16:19

MickeTo
  • MickeTo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej.
Har nu uppdaterat mitt internet till VDSL hemma för att kunna streama bättre med min Tizzbird S20T men detta verkar inte hjälpa då jag inte kommer upp i högre hastigheter med Tizzbirden ändå?!
Har använt mig av Bredbandskollen för att kolla detta.

Tar jag internetsladden och kopplar den i min bärbara dator så kommer jag upp i ca 27 mbit/s ner och 8mbit/s upp men sätter jag i den i Tizzbirden igen och kör Bredbandskollen där så kommer jag inte upp i högre farten än 11 Mbit/s ner och 8 Mbit/s upp.
Har även kollat så Tizzbirden inställningar är Wifi = Off
Vad ska jag göra för få upp hastigheten i Tizzbirden, menar det är ju samma sladd som används?

Tack på förhand//
Micke

Postad 18 January 2014 - 02:01

bbblue
  • bbblue
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

TizzBird brukar inte hitta QNAP vid sökning efter NFS enheter, vet ej varför, det fungerar med Netgera, Synology, TizzNFS, mfl. Men det går bra att ansluta manuellt hos oss. Det har betydelse hur man skriver in ip-adressen, min QNAP har 192.168.1.110, men jag måste ange den som 192.168.001.110. Och katalogen måste anges korrekt, tror att versaler måster vara korrekt, tex /QFilm. Därefter "Pingar" man servern i TizzBirds dialogruta och om den hittar NASen är det bara att välja connect.

Någon som lyckas montera en NFS-katalog från en QNAP? Jag gör exakt som ovanstående men utan att lyckas. Har även försökt motsvarande inifrån ett antal olika appar, men det är stendött! Försökte även med att installera en terminal-app och montera med mount,
mount -t ext4 192.168.2.13/Multimedia /storage/nfs0
men även det misslyckades, troligtvis för att jag inte har rättigheter. När jag försöker pinga NASen så svarar den.
Vad gör jag fel?
Har det att göra med att filsystemet på QNAPen är EXT4? När jag startade upp NASen kunde man välja mellan EXT3 och EXT4, och vad det gäller olika filsystem är jag ute på väldigt djupt vatten.
Frustrerad blir man i alla fall.
Jag kan ju köra SAMBA, men jag läste nå'nstans att NFS kunde vara snabbare i vissa avseenden, men detta är jag inte tillräckligt kunnig för att bedömma. Dessutom känns det lite onödigt att ha ett Windows-protokoll för att två Linux-burkar ska prata med varandra

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.