Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

E3 2014 -den officiella snackpåsetråden

602 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 June 2014 - 10:56

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
MS patent:

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   23.88K   4 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  image.jpg   28.78K   2 Antal nerladdningar

Postad 11 June 2014 - 10:59

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
http://m.youtube.com...h?v=TpwAUfkHwVA

Evolved gameplay på One

Redigerat av Drey123, 11 June 2014 - 10:59.

Postad 11 June 2014 - 11:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

http://m.youtube.com/watch?v=TpwAUfkHwVA

Evolved gameplay på One

Ehm... Varför i hela friden visades inte det här på presskonferensen? Det är ju lika fult som när Sony gör reklam för Destiny. Eller bungie rättare sagt. Varför fick evolved så lite tid alls?

Sen så ska jag ju säga att Sony inte gjorde allt rätt heller. Visa trailer på ratchet and clank? På e3? Mehh. Plus att man blev fan så sugen på no mans sky. Hur kan det ha utvecklats av en indiestudio? :D

Nintendo gjorde en klockren zeldapresentation. Mumma.

Postad 11 June 2014 - 11:10

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Antagligen kanske de sparade saker till mässgolvet. Svårt att få en helhet när man inte är där!

Men jag håller med skulle gärna sett mer Evolved istället för COD t ex.

Jag tro Halo aniversary skulle vara ett stort avslöjande men eftersom det läckte några dagar innan så blev det lite, meh. Om ingen vetat om det skulle det nog haft en bättre wow-faktor.

Redigerat av Drey123, 11 June 2014 - 11:13.

Postad 11 June 2014 - 11:27

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Jag älskar halo så det är inte problemet. Men jämför med The last of us och gta v, hur lång tid visades dom? Gta V har sålts i över 32 miljoner ex ensamt, det är således en mycket större serie än halo. Ändå fick det väldigt lite tid i jämförelse.

Klocka Microsofts konferens och se hur mycket mer tid halo fick mot allt annat. Dom var ju så desperata att dom visade en minimal konceptpresentation av mass effect. Det tyder på att dom haft svårt att fylla ut tiden. Inget halo 5 gameplay och ett fable som kommer gå till historien som det sämsta hittills... Nej, förra året var Microsofts år. I år var dom ytterst bleka.

Nu är ju inte GTA V exklusivt men visst det har sålt galet mycket, med all rätt.
Har ingen aning om hur lång tid TLOU och GTAV visades men det är ju knappast nya titlar. Remakes och ny portering är väl knappast högintressant. Evolve har ju man dessutom redan fått se en rätt lång gameplayvideo för nån månad sen. Nu visades ju mest nåt nytt monster samt datum för release.

Ser inte riktigt problemet att dom inte visar ngn gameplay på Halo 5, det kanske inte finns något vettigt som är tillräckligt färdigt att visa. Ser hellre gameplay av en färdig produkt än nån video på hur ett spel ändå inte kommer se ut, ex Killzone 2, watch_dogs osv.

Såg dessutom mer troligt ut att nya Fable kanske blir bra till skillnad mot förra skräpet.

Postad 11 June 2014 - 11:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nah, när man visar så mycket av så gammalt så beror det på att man inte kan fylla ut med något annat.

Och förra fabletitlarna var episka, så där får du inte klaga något alls på :D

Postad 11 June 2014 - 11:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vi har ju diskuterat endel om zombiespel, nu fanns det väl bara ett nytt, dead island 2?

Postad 11 June 2014 - 11:40

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Nah, när man visar så mycket av så gammalt så beror det på att man inte kan fylla ut med något annat.

Och förra fabletitlarna var episka, så där får du inte klaga något alls på :D

Att det inte var många helt nya spel var väl rimligt iom att så sjukt mycket nytt redan visats innan. Visade inte Sony TLOU och Destiny menar du? Gammal skåpsmat dvs :D

Fable 3 sög apstjärt. Var så usel framerate att man knappt kunde göra dom olika jobben som fanns :P

Vi har ju diskuterat endel om zombiespel, nu fanns det väl bara ett nytt, dead island 2?

Ja vart fan är Dying Lights eller vad det heter?

Postad 11 June 2014 - 12:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
sony gav inte störst utrymme åt TLOU, det är det som är skillnaden =) sony gav nog mest tid åt destiny tror jag. som ett stort fan av spelet på förhand så kan jag bara säga att det, åter igen, visats upp från sin absolut sämsta sida. det verkar vara kutym för spelet. har sett mängder av streamat material från prealphan och fy fan i **** vad bra det ser ut då. skit i alla trailers, kasta upp någon som får spela spelet, dess gameplay säljer sig självt!!

VAFAN! ge fan i att trasha fable 3, det var ju fan det bästa av dom alla, tom bättre än tvåan! :D ja, seriöst. fan vad alla har dålig smak! zoiler... nej. zoiler har ju skrivit något liknande elakt. typ. ni har alla dålig smak. så är det. fable 3 är EPIC :D

ehm... jag måste glömt att nämna dying lights. jag menar... det måste ju ha visats, tillsammans med h1z1. eller (frågetecken).
nåja, vi kanske börjar gå mot slutet av zombiefieringen, och jag tycker iaf att det är rätt bra. jag börjar bli less på det. troligtvis kommer the walking dead (serien) också att avslutas om två säsonger.

vad blir nästa fluga tro (frågetecken). jag tror själv på större open world, typ no mans sky. typ det som zelda har gjort. som skyrim. större och större. se långt och gå dit! eller så kanske jag bara önskar det. gillar känslan av total frihet =)

Postad 11 June 2014 - 14:13

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Open world är ju inget direkt nytt. Jag skulle vilja se något som verkligen omdanar spelandet, typ Harmonix nya MusikFPS!

http://www.harmonixm...m/games/chroma/

Redigerat av Drey123, 11 June 2014 - 14:15.

Postad 11 June 2014 - 14:22

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 1

vad blir nästa fluga tro (frågetecken). jag tror själv på större open world, typ no mans sky. typ det som zelda har gjort. som skyrim. större och större. se långt och gå dit! eller så kanske jag bara önskar det. gillar känslan av total frihet =)

Ja varför inte, jag ser det framför mig. Döda en kille, springa över hela kartan med lite random störmoment i ca 1 h, prata med en kille för att sedan springa tillbaka i 1h. Tror det blir guld!

Postad 11 June 2014 - 14:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

sony gav inte störst utrymme åt TLOU, det är det som är skillnaden =) sony gav nog mest tid åt destiny tror jag. som ett stort fan av spelet på förhand så kan jag bara säga att det, åter igen, visats upp från sin absolut sämsta sida. det verkar vara kutym för spelet. har sett mängder av streamat material från prealphan och fy fan i **** vad bra det ser ut då. skit i alla trailers, kasta upp någon som får spela spelet, dess gameplay säljer sig självt!!

VAFAN! ge fan i att trasha fable 3, det var ju fan det bästa av dom alla, tom bättre än tvåan! :D ja, seriöst. fan vad alla har dålig smak! zoiler... nej. zoiler har ju skrivit något liknande elakt. typ. ni har alla dålig smak. så är det. fable 3 är EPIC :D

ehm... jag måste glömt att nämna dying lights. jag menar... det måste ju ha visats, tillsammans med h1z1. eller (frågetecken).
nåja, vi kanske börjar gå mot slutet av zombiefieringen, och jag tycker iaf att det är rätt bra. jag börjar bli less på det. troligtvis kommer the walking dead (serien) också att avslutas om två säsonger.

Space sims blir nästa stora grej tror jag. Gillade också hela Fable serien. Förstår inte riktigt klagomålen på den serien. Alla tre vanliga spelen då. De till kinect har jag inte rört.

Postad 11 June 2014 - 14:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
drey: njae, open world är ju i sig inget nytt, det har ju funnits i 3d sedan exempelvis elder scrolls satte igång. eller daggerfall. men det gemensamma för open world som det är ju är att, som jag upplever det, är en helt annan nivå av open world. man kan se berg i horizonten och gå dit. se till ett spel som revolutionerade sin genre, halo. där kunde man se fantastiska vyer, samma i senare mass effect. men man kunde inte gå hela vägen dit. det kan man göra nu. i no mans sky kan man flyga mellan planeter och världar utan laddningstider. det är en helt annan nivå på open world som får mig att bli lite kladdig på väl utvalda ställen :D

johan: hahaha, nu ska vi inte se det ur den aspekten :D du har ju ägt xbox 360. hade du skyrim till det? där kunde man ju älga runt rätt ordentligt utan hackande och frysande när man spelade xbox. har jag hört iaf. nåväl, det var väl befriande att det var så öppet? =)

radiozo: tack så mycket! jag kopplar heller inte kritiken. visst, det är lite enkelt och lite barnsligt. visst, det är rätt mycket föranimerat. men det är också en väldigt välkomnande värld där jag som fegis inte behöver känna mig rädd hela tiden. jag har verkligen tagit till mig fable till hjärtat, och det är därför det gör så ont när jag såg det som visades upp på e3. dom använder det goda varumärket fable och gör något helt annat av det. som att man skulle göra ett actionRPG ur battlefield typ!

Postad 11 June 2014 - 14:35

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10556 inlägg
  • 0
Att space sims skulle slå är en högoddsare. Kan kanske hända med VR headset som lokomotiv möjligen men flygsim överlag har ju inte direkt frodats. Svårt att tro att det en gång i tiden var den absolut största genren :)

Postad 11 June 2014 - 14:44

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10556 inlägg
  • 0
Någon som vet någon bra länk på konferenserna i bra kvalitet?

Postad 11 June 2014 - 14:54

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
Jg tycker Skyrim var det sämsta av Elder Scroll spelen.
Har spelat alla sedan Daggerfall, bäst Morrowind.

Postad 11 June 2014 - 15:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1
Fable 3 var så oerhört dåligt att jag somnade till det =/

Postad 11 June 2014 - 15:40

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

johan: hahaha, nu ska vi inte se det ur den aspekten :D du har ju ägt xbox 360. hade du skyrim till det? där kunde man ju älga runt rätt ordentligt utan hackande och frysande när man spelade xbox. har jag hört iaf. nåväl, det var väl befriande att det var så öppet? =)

Det sköna med Skyrim är ju att världen känns levande och full av saker att undersöka och göra. Visst springer du en hel men till och med jag som stör mig på run and fetch-uppdrag i andra spel har aldrig gjort det i Skyrim. Går ju knappt att röra sig i spelet utan att springa på något man vill utforska.

Postad 11 June 2014 - 16:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
oqvist: jag tror att dom finns upplagda på tuben i "full-hd". det är komprimerat, men ändå bra kvalitet. spelsiter lär ha dom också.

drey:... vi är hemskt olika. du kommer säkert från en större stad också :D

zoiler: gjorde du en recension på fable 3 när det begav sig?

Fly: oja, det är verkligen open world och levande. det är det jag hoppas blir nästa fluga. att man tar fram stora, enorma, gigantiska levande världar som fungerar helt utan en. shenmue var ju inne på det redan förra milenniet. samtliga i städerna hade jobb som dom skötte, öppnade en viss tid, slutade en viss tid och gick sen hem till sina boenden. skyrim känns väldigt dynamiskt iom att det, som du säger, finns så mycket att springa på och upptäcka. det finns så mycket att göra. det är ett spel du kan spela i 200 timmar utan att ha gjort allt i det. väldigt få spel erbjuder det. jag har köpt dlc'na bara för att stödja spelet. har inte spelat dom ännu, och det är osäkert om jag ens kommer att göra det. men sen jag la ner skyrim har det kommit flera uppdateringar som ska ha gjort att spelet ska vara mer flytande. det kanske finns någon som kan bekräfta?

och tillbaka till topic: nu är det inte mycket kvar av e3. finns det något spännande kvar eller är det nu som alla spelare bara spelar medans alla företag sitter och svettas och hoppas att folk tycker om det som erbjuds?

Postad 11 June 2014 - 16:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

zoiler: gjorde du en recension på fable 3 när det begav sig?

Ne, jag var redan avtänd efter tvåan och hade sett gameplay på trean före släpp att det gick åt fel håll för min del. Men jag har provat det i coop och det sög hästballe :D

Här är ju Filips dock. Synd (och dåligt) att man inte kan söka efter namn i spelrecensionerna.

och tillbaka till topic: nu är det inte mycket kvar av e3. finns det något spännande kvar eller är det nu som alla spelare bara spelar medans alla företag sitter och svettas och hoppas att folk tycker om det som erbjuds?

Det är nu som man insuper all info och kollar på mer av det som kommit. E3 håller fortfarande på, spel demonstreras vid båsen. Nintendo skulle ha ännu mer att visa tydligen, men vad I dunno. Kan komma lite andra nyheter också.

Redigerat av Zoiler, 11 June 2014 - 16:55.

Postad 11 June 2014 - 17:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
jag tycker om dig zoiler, så jag ignorerar bara allt du skriver om fable *asg*

det ska bli intressant att se mer streamande av destiny. det streamades mängder igår, det var därför jag satt uppe till 3 på natten. halv fyra. ok, jag la mig kl 5 på morgonen. sak samma. ser fram emot alla youtubevideos från fans som kommer att blaffas ut till omvärlden också, inte bara destinys.

det spelet som jag faktiskt kan tänka mig att köpa (jag har ju tidigare sagt att jag aldrig kommer köpa ett spel igen efter destiny, då det inte kommer att behövas) är no mans sky. det såg... ja, horribelt intressant ut. hoppas verkligen att det där inte bara var en störande digital slice, dvs ett koncept som bland annat watch dogs och killzone 2 fått så mycket skit för när dom gjorde på e3.

slutligen, quantum dream, var det dom som gjorde dark sorcerer? undrar om dom kommer att göra något nytt, eller rättare sagt, undrar vad dom håller på med för nytt? ja, sen fortsätter väl fantasierna om det beryktade the last guardian. nu när det är sagt att det inte är cancellat så misstänker jag att dom gör en reboot och programmerar om det till ps4 istället.

Postad 11 June 2014 - 17:13

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
precis sålt gaming datorn men fan witcher alltså... man blir ju sugen

Postad 11 June 2014 - 17:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

slutligen, quantum dream, var det dom som gjorde dark sorcerer? undrar om dom kommer att göra något nytt, eller rättare sagt, undrar vad dom håller på med för nytt? ja, sen fortsätter väl fantasierna om det beryktade the last guardian. nu när det är sagt att det inte är cancellat så misstänker jag att dom gör en reboot och programmerar om det till ps4 istället.

QD håller såklart på med ett nytt PS4-spel, säkert i samma tappning som Beyond. Kommer bli awesome.

TLG tar jag för givet att de redan har hållt på med länge på PS4. Därav att det tar tid, de har behövt göra om allting.

Postad 11 June 2014 - 17:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

precis sålt gaming datorn men fan witcher alltså... man blir ju sugen

det kommer ju till konsollerna också. blev du pilsk på e3-demon så är det bara att satsa, en konsol kostar ju lite mindre än en gamingdator =)

Postad 11 June 2014 - 17:38

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

det kommer ju till konsollerna också. blev du pilsk på e3-demon så är det bara att satsa, en konsol kostar ju lite mindre än en gamingdator =)

jo men det kommer ju se amazing ut på dator, sen ahr jag en ps4 redan, men får väl vänta och se om det blir bra, gta 5 på dator också..

Postad 11 June 2014 - 17:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Mja, blir intressant att se hur Witcher står sig på PS4, samma med Batman som också visades på en PC.

Postad 11 June 2014 - 20:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nintendo Treehouse är da shit för övrigt. Bayonetta 2 just nu https://www.youtube....h?v=OX1lyVtQYCM

Postad 12 June 2014 - 05:52

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
var det inte sagt först att monster hunter 4 inte skulle komma till wii u, men nu ska det det? eller har jag missuppfattat nåt? :blink:

Postad 12 June 2014 - 08:22

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Jo då, jag spelade lite skyrim. Tyckte det verkade vara ett riktigt roligt spel och höll på att fastna i det totalt men ganska tidigt i spelet så tyckte mitt yngsta barn att det var roligt att trycka på knappar så han öppnade släden till xboxen och tryckte ner den. Efter det så kunde jag inte spela mer spel på skiva på den så fick inte spela så långt. Man måste älska ettåringar

Postad 12 June 2014 - 09:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Vågar nästa lova att den typen av scener aldrig kommer nås under gameplay ändå, med så mycket på skärmen för stackars Wii.

Vågar nästan lova att det som visades av Zelda var realtid. :)

Gissade fel på Naughty Gods men Nintengods hade man koll på iaf, realtime it is:
http://www.neogaf.co...ad.php?t=836183

Postad 12 June 2014 - 10:34

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
GOTY

Postad 12 June 2014 - 10:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
aftonblaskan har skrivit om sonys e3 och sagt att dom överlägset vann mot ms. men som vanligt med aftonbladet så har vi olika åsikter. jag och ab alltså. dom har mage att påstå att sony vet hur man vinner med värdighet. ursäkta (frågetecken).

jag har börjat störa mig på sonys överlägsna attityd. medans ms öppnade konferensen med att säga grattis till sig själva, sony och nintendo, för att dom alla har gjort bra ifrån sig till oss spelare så går sony bara ut och säger, helt utan någon som helst ödmjukhet, vi är det bästa företaget för spelare. vi har den mest kraftfulla konsollen, allt ser bäst ut på playstation 4. vi är bäst, och ni spelare vet om det. vi är det enda alternativet om ni vill spela på konsol. ja, det sista kan man läsa mellan raderna.

det är väl fler än mig som absolut inte tycker att sony "vinner med värdighet" (frågetecken). jag tycker verkligen inte att sony gör det. sony går vitt och brett ut och säger att dom är bäst. punkt. jag har varit xboxare, jag tyckte om xbox mer än ps2. jag började med xbox 360 och gick sen över till ps3. nu sitter jag med en ps4 och är hemskt nöjd. däremot så är jag inte jättenöjd med att sony ska ha den här överlägsna attityden. lite med ödmjuka kan man ju faktiskt vara, så långt före i försäljningsstatistiken är dom inte. dessutom så är det ju råflopp för ps4 (och alla andra konsoller) i tv-spelens hemland, japan.

sony verkar ignorera det faktum att dom inte kan få sin hemmapublik att spela ps4, dom matar bara på som att dom är bäst i universum. måhända, sony säljer bäst och har en starkare konsol. absolut. men skulle det göra så ont att göra som ms gjorde, och tacka alla tre företagen för det dom bidrar med, ooch som i slutändan gagnar branschen (frågetecken).

Postad 12 June 2014 - 11:07

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Framförallt ter det hela sig än mer underligt med tanke på att de tappade gigantiska marknadsandelar föregående generation. Känns nästan som de var livrädda att kinect skulle vinna generationen åt MS och nu när den (kinect) får sägas ha floppat så kan de knappt säga "vad var det jag sa" tillräckligt många gånger... :/

Såg rubriken på artikeln på ab men läste aldrig just iom att det var ab :D

Postad 12 June 2014 - 11:09

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Kom det nåt nytt Resistance?
Kom det nåt nytt Red Dead?
Kom det nåt nytt DoW?
Kom det nåt Last Guardian?

Nä. Ok... tack då. Jag hittar ut själv.

Witcher är nog coolt iofs men jag har inte kommit dit så jag vet inte vad jag tycker om serien än.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 12 June 2014 - 11:12.

Postad 12 June 2014 - 11:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Gissade fel på Naughty Gods men Nintengods hade man koll på iaf, realtime it is:

Hur? Jaja den som lever får se. Anledning till att man inte riktigt litar på det är pga alla downgrades senaste åren.

Postad 12 June 2014 - 11:20

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Äsch, jag tycker att Sony gick in och visade var skåpet hör hemma även om MS också gjorde en bra E3. MS var ödmjuka men detta är nog för att de känner sig tvungna efter klavertramp på klavertramp? Sony spelar på MS klanteri och gör all rätt att mjölka denna kossan så långt de kan.

Allt ni såg på scenen var genomtänkt taktik från båda företagen utifrån deras nuvarande situation, inget annat.

Postad 12 June 2014 - 11:25

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jo men han förtydligare inte om det var In-Engine eller In-Game som i riktigt Gameplay. Att det inte var pre-rend video tror heller inte men det går ju att stänga av ganska mycket, köra ett färdigt script och biffa upp grafiken.

Om det var någon som faktiskt spelade så måste det vara världens sjukaste kontroll då det verkligen såg ut som en actionladdad cutscene.

Postad 12 June 2014 - 11:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 1

aftonblaskan har skrivit om sonys e3 och sagt att dom överlägset vann mot ms. men som vanligt med aftonbladet så har vi olika åsikter. jag och ab alltså. dom har mage att påstå att sony vet hur man vinner med värdighet. ursäkta (frågetecken).

jag har börjat störa mig på sonys överlägsna attityd. medans ms öppnade konferensen med att säga grattis till sig själva, sony och nintendo, för att dom alla har gjort bra ifrån sig till oss spelare så går sony bara ut och säger, helt utan någon som helst ödmjukhet, vi är det bästa företaget för spelare. vi har den mest kraftfulla konsollen, allt ser bäst ut på playstation 4. vi är bäst, och ni spelare vet om det. vi är det enda alternativet om ni vill spela på konsol. ja, det sista kan man läsa mellan raderna.

det är väl fler än mig som absolut inte tycker att sony "vinner med värdighet" (frågetecken). jag tycker verkligen inte att sony gör det. sony går vitt och brett ut och säger att dom är bäst. punkt. jag har varit xboxare, jag tyckte om xbox mer än ps2. jag började med xbox 360 och gick sen över till ps3. nu sitter jag med en ps4 och är hemskt nöjd. däremot så är jag inte jättenöjd med att sony ska ha den här överlägsna attityden. lite med ödmjuka kan man ju faktiskt vara, så långt före i försäljningsstatistiken är dom inte. dessutom så är det ju råflopp för ps4 (och alla andra konsoller) i tv-spelens hemland, japan.

sony verkar ignorera det faktum att dom inte kan få sin hemmapublik att spela ps4, dom matar bara på som att dom är bäst i universum. måhända, sony säljer bäst och har en starkare konsol. absolut. men skulle det göra så ont att göra som ms gjorde, och tacka alla tre företagen för det dom bidrar med, ooch som i slutändan gagnar branschen (frågetecken).

Calm down. Hört talat om försäljningsprat/marknadsföring? Väldigt amerikanskt dessutom, tror japaner är lite mer försiktiga i det avseendet. Jag försvarar inte det men det är ju inget konstigt att företag, vilket som helst, går ut och säger/beter sig så där.

Redigerat av BrittBastard, 12 June 2014 - 11:31.

Postad 12 June 2014 - 11:50

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Inte sett något av E3, läst denna och någon annan speltråd bara. Så fråga till er som följt med, var det något nytt om Helldivers??

Postad 12 June 2014 - 11:53

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Det har varit Sonys stil väldigt länge så det kanske inte är så konstigt. Framförallt när de har medvind. Ingen har väl glömt när de presenterade PS3?

Postad 12 June 2014 - 11:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Jo men han förtydligare inte om det var In-Engine eller In-Game som i riktigt Gameplay. Att det inte var pre-rend video tror heller inte men det går ju att stänga av ganska mycket, köra ett färdigt script och biffa upp grafiken. Om det var någon som faktiskt spelade så måste det vara världens sjukaste kontroll då det verkligen såg ut som en actionladdad cutscene.

Aonuma sa förvisso "actual gameplay" men ja, man får ju om inte annat hoppas på att perspektivet "inzoomat på en pilspets" inte blir så vanligt förekommande i spelet sen... ;)

Ärligt talat så såg det ut som en blandning mellan gameplay och skriptat och det är helt i sin ordning tycker jag. Det viktiga är att det är realtid, då vet man hur kapabel motorn är.

Postad 12 June 2014 - 12:08

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 3
Passar på att sammanfatta E3 2014 för den som av nån anledningen behöver det:
Postad bild
Postad bild

Resten kan man strunta i - det var bara småbrus i jämförelse. :)

Mvh
/ Naugthy Nintendogs f*nboy ;)

Redigerat av pacman, 12 June 2014 - 12:19.

Postad 12 June 2014 - 12:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jo men han förtydligare inte om det var In-Engine eller In-Game som i riktigt Gameplay.

Det står ju klart och tydligt, "really is actual gameplay on Wii U".

Ärligt talat så såg det ut som en blandning mellan gameplay och skriptat och det är helt i sin ordning tycker jag. Det viktiga är att det är realtid, då vet man hur kapabel motorn är.

Ja man tar nog inte av sig cloaken i gameplay direkt och att bron förstördes kändes också scriptat.

Sanslöst att det är gameplay med 14-15 månader kvar till release. Samma sak med Uncharted 4.

Inte sett något av E3, läst denna och någon annan speltråd bara. Så fråga till er som följt med, var det något nytt om Helldivers??

http://www.youtube.com/watch?v=ljRYVsOjH2o

Vill du kolla något specifikt spel så sök bara på E3 2014 + titeln.

MS var ödmjuka men detta är nog för att de känner sig tvungna efter klavertramp på klavertramp?

Nej det är för att de har bytt frontfigur, det är ledarna som avgör tonen. Mehdi är ju likadan i intervjuer nu som förr och hade det varit Matrick på scen hade det varit en helt annan ton.. Så som MS var på konferensen är Phil Spencer även i intervjuer och Jack Tretton känns mer ödmjuk än Sonys nuvarande boss, han satt ihop med Spencer i GameTrailers-soffan och myste.

Postad 12 June 2014 - 13:10

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Appropå MS, har de gjort sig av med Phil Harrison?

Phil Spencer är många gånger bättre än den där muppen Don Mattrick, good riddance. :)

bra intervju med Spencer: http://youtu.be/BK8z-PUrjOM

Postad 12 June 2014 - 13:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Appropå MS, har de gjort sig av med Phil Harrison?

Ne han är väl vice pres.

Postad 12 June 2014 - 15:18

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Du hoppades på att han skulle tillbaka till Sony förstår jag?

Postad 12 June 2014 - 18:31

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 12 June 2014 - 18:42

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Calm down. Hört talat om försäljningsprat/marknadsföring? Väldigt amerikanskt dessutom, tror japaner är lite mer försiktiga i det avseendet. Jag försvarar inte det men det är ju inget konstigt att företag, vilket som helst, går ut och säger/beter sig så där.

Är detta typiskt amerikanskt och japaner är försiktiga?

Är det därför MS (USA) är försiktiga och Sony (Japan) beter sig så här? Verkar märkligt.

Postad 12 June 2014 - 18:50

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Är detta typiskt amerikanskt och japaner är försiktiga?

Är det därför MS (USA) är försiktiga och Sony (Japan) beter sig så här? Verkar märkligt.

Nu beror det som sagt var kanske inte enbart på om företaget är amerikanskt eller japanskt utan mer på individnivå. Men ja skulle jag säga.

Postad 12 June 2014 - 19:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nintendos white Playstation 4. Och så håller han en svart Wii U. Perfekt.

L.A. Times - The pinnacle of journalism in modern time.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.