Har inte glömt sätta på dig linserna/glasögonen, va...? hehe
Nej jag bara lurar mig själv att jag INTE ser någon rörelseproblem och den funkar ![]()
Redigerat av Enator, 10 August 2016 - 14:22.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
38 relaterade trådar
Postad 10 August 2016 - 14:22
Nej jag bara lurar mig själv att jag INTE ser någon rörelseproblem och den funkar Redigerat av Enator, 10 August 2016 - 14:22. Postad 10 August 2016 - 14:52
Hahahaha!
Jag är inte duktig på att luras... Postad 11 August 2016 - 08:48
Någon vänlig själ med B6 65" som kan ge mig måtten på utbyggnaden bak på tv'n?tänkte börja såga ur väggen för att sänka in tv'n så nära väggen som möjligt.förhoppningsvis ser man inte mycket av utbyggnaden på tv'n när den hänger på väggen sen är tanken..sågar ur en 10-15 cm extra ovanför utbyggnaden så den lite kan andas..
Vet inte om jag orkar vänta på ryktet om en oled med elektroniken i box?!skulle ju annars va perfekt Siktat in mig på B6 ett tag nu så får 910'an åka in i sovrummet... Postad 11 August 2016 - 09:27
Jag vill bara varna dig för att bygga in TVn iväggen. Ventilationen kommer inte att räcka till. Risken för överhettning i strömförsörjningskortet och möjlig brand är uppenbar. En OLED 65B6 kan dra upp till 400 W vid Dolby Vision visning. Postad 11 August 2016 - 09:35
Jag håller med cascanner om detta! Tänk dig för noga innan du gör detta! Postad 11 August 2016 - 09:36
Oj, har 80-talet och tjock-TV:n kommit tillbaka igen? Postad 11 August 2016 - 09:46
Det blir ju öppet nertill i väggen där kablarna går ner till mediabänken.helt slickad mot vägg blir den ju ej.finns det ingen usb fläkt man kan koppla till tv'n som slår igång när man startat tv'n?
Tänker ju bara att det skulle se "cleant" ut men brandfara låter inte bra..måste väl vänta bara
Hehe..är nog inte bara jag som skulle vilja ha en tv som är ca 9mm hela vägen.. Postad 11 August 2016 - 09:49
Tänk på att värmen stiger uppåt.
Förstår vad du vill uppnå, men hursom skulle jag inte rekommendera dig att "bygga in" denna. Postad 11 August 2016 - 09:57 Jo..tänkte fläkten nere isåfall och lämnas luftficka på x antal cm ovanför och den silikonas ju ej fast ovantill utan hänger ca 1cm från väggen där.men tackar och lyssnar på det ni säger 😊 http://www.smidigt.s...usb-flakt/4621/ Tycker det skulle ett kul projekt bara och går snart på 5 månader ledigt så då finns lite tid för pul.. Redigerat av Unregisteredd81dcd3d, 11 August 2016 - 10:01. Postad 11 August 2016 - 10:13
Kopierade en text ur LG manual för B6 Please follow the installation instructions below to prevent the product from overheating.
The distance between the product and the wall should be more
than 10 cm.
Do not install the product in a place with no ventilation (e.g., on a
bookshelf or in a cupboard).
Do not install the product on a carpet or cushion.
Make sure the air vent is not blocked by a tablecloth or curtain.
Otherwise, this may result in re.
Sorry! Sita orde skall vara FIRE!! Postad 11 August 2016 - 10:14
Vill inte att du köper en ny dyr leksak och en tråkig incident inträffar. Ta det säkra före det osäkra här!
Men ja... blir intressant när en OLED med separat elektronik-enhet släpps! Helt klart! Postad 11 August 2016 - 10:15
Finns väl inte en tv som är mer än 10 cm från väggen idag men jag förstår varför lg har sådana rekommendationer.
Tror jag skippar det här projektet Postad 11 August 2016 - 10:20
Haha, sorry polarn! För din egen skull! Postad 11 August 2016 - 10:24
Nu kanske denna diskussion hör mer hemma på ett byggforum men jag förmodar att det är en typisk innervägg som är helt tom mellan reglarna och där det kanske finns en del "eldosor" och liknande som värmen kan läcka ut igenom. Borde väl om inte annat kunna testas genom att köra in något som genererar motsvarande mängd värme och en termometer så ser du ju hur det går. Postad 11 August 2016 - 10:25
Så egentligen får man inte ens vägghänga dom här j*vla apparaterna med andra ord..
910v hänger nu med Sonix superslim väggfäste..typ mot väggen..några milli ifrån Postad 11 August 2016 - 10:28
Jo, visst ska det gå bra men "normal" väggupphängning. Texten i LG's manual är lite missvisande!
Men så fort du vill "bygga in" något där ventileringen befinner sig (bakstycket) så kan det uppstå problem om du inte har tillräcklig värmeavledning. Postad 11 August 2016 - 11:08
Finns det faktiskt inget överhettningskydd i dom här prylarna?dom låter ju livsfarliga fast man ej bygger in dom..
Postad 11 August 2016 - 11:15
Det är dem inte! Faktum är att min B6 är den svalaste panelen jag ägt, inkl min plasma och LCD alltså.
Men det betyder inte att man inte bör vara varsam för hur man installerar den. Postad 11 August 2016 - 11:25
Men egentligen skulle man kunna testa laga som man tänkt och i värsta fall är det bara att flytta ut den lite från väggen vid noterbar hetta..men med fläkt förstår jag ej hur överhettning kan va möjlig så länge värmen slipper ut i överkant. .
Postad 11 August 2016 - 16:14
Vi pratar alltså om en seriös brandrisk här. Du vill väl inte riskera att huset brinner ner? Den här TVn är konstruerad för att användas med fri luftcirkulation runt om. Jag förmodar att du inte tänkt använda de inbyggda högtalarna. Postad 11 August 2016 - 16:20 Alla TV-apparater har en minimal risk att fatta eld även om de används med korrekt placering. Normalt har man chansen att släcka innan något allvarligt händer. Eventuell släckning försvåras dramatiskt om man bygger in TVn i väggen. Postad 11 August 2016 - 17:02 Jag skulle tro att tv'n dör långt innan det börjar brinna, både trä och papper är väl en bra bit över 200 grader innan det självantänder. Så om processorn i tv'n lägger av strax över 100 grader som jag vill minnas är där det börjar sluta fungera, så tror jag inte utsidan av höljet är i närheten så varmt så det skulle börja brinna runt omkring och har svårt att tro att något annat inne tv'n börjar brinna vid så låga temperaturer. Postad 11 August 2016 - 17:39
Det som troligast brinner i en TV är nog strömförsörjningskretsarna. Postad 11 August 2016 - 19:03
Vad är svartnivå låg-hög till för?
Blir bara grå aktig bild med hög på. Ser normalt ut vid låg. Finns ju auto också. Börjar vänja mig vid tru motion av. Postad 11 August 2016 - 19:20
Är inte hög Full RGB och låg begränsad och är det inte ställd till samma på källan så krockas det och det blir grått och jävligt och är det tvärom ställt så försvinner det en j*vla massa detaljer i svart. Källa/TV Full/full = korrekt bild Begränsad/begränsad = korrekt bild Full/begränsad = väldigt mörk bild Begränsad/full = grått och fel bild Right? Postad 11 August 2016 - 19:31
Var det 120 hz på b6? Då betyder det att den är kapabel för 120fps eller?
Då lär det inte vara nåt judder. Kanske en tv för framtiden om materialet blir så som dom skriver om här. Läs om high frame rate. http://www.whathifi....e-tv-experience Postad 11 August 2016 - 20:30 Ja den kan (likt nära nog alla icke-budget tv apparater) visa 120 bilder per sekund men den kan inte ta emot 120 fps signaler via hdmi så har du ingen konkret nytta av det. Postad 12 August 2016 - 08:40 I teorin skulle man iofs kunna tänka sig att de uppgraderar den interna tunern och/eller den interna mediaspelaren till att supporta uppspelning (och visning) av 120 Hz material men jag tippar att det är mer troligt att vi har luften full med flygande grisar i så fall.
100/120 Hz video känns väldigt lovande, hoppas det nån gång blir nått av det (det finns med i fas 2 "ramverket" för UHD tv-sändningar, så grunden är lagd så att säga). Redigerat av pacman, 12 August 2016 - 08:43. Postad 12 August 2016 - 08:40
Najs! Vill jag också klara av att göra... men chansen att lyckas är nog inte stor Postad 12 August 2016 - 09:21
8k 120fps wall-oled TV Postad 12 August 2016 - 10:05
Nu har jag läst hela tråden, vilken berg-och-dalbana hehe. Få bli att åka och titta på denna i butik för den är verkligen intressant, så får vi se om mina ögon upptäcker något hackande.
Postad 12 August 2016 - 10:09
Du vet säkert om det, men ändå: med typiskt demo-material de kör med i butik upptäcker man aldrig/sällan några brister. Se till att du besöker en butik som har källor och material som du normalt tittar på hemma samt att du får full tillgång till inställningar etc.
Lycka till...!!! Postad 12 August 2016 - 10:12 Om 10 år kan vi köpa oled rullar som tapet i 8K upplösning. Men SVT fortsätter sända i 720p. Postad 12 August 2016 - 10:36
Postad 12 August 2016 - 10:39
Och vem tittar på SVT? Senaste tre åren har jag inte haft behov att titta på SVT Redigerat av Enator, 12 August 2016 - 10:40. Postad 12 August 2016 - 10:45
Jag vägrar titta numera p.g.a dåligt utbud och undermålig sändningskvalitét för priset man betalar. De bör ha 4K UHD vid det här laget haha Postad 12 August 2016 - 13:25
Hackande du ska uppmärksamma är slumpmässigt hackande. Då blir det extra svårt att veta om tevens egna kretsar eller om det är extern källa som orsakar problemen. Men är det fin och jämn hackande, om man nu kan säga så, så är allt lugnt.
Och får han inte tillgång till inställningarna så extraherar han sitt långfinger och går ut från butiken.
Sååå dåligt är väl ändå inte Svt? Deras inköpta vetenskapsprogram är väl ändå bra? Då slipper de tänka fram en egen programidé..
Näe nu var jag ju sarkastisk. Usch. jag ska vara en god människa. Postad 12 August 2016 - 13:45
Det har jag själv gjort vid ett par tillfällen. Helt rätt och fullt befogat dessutom Postad 12 August 2016 - 13:53 Stackars försäljare. Ingen är värd ett långfinger. Speciellt inte en stackars sommarjobbare som redan från början har svårt att prata och nervöst ser sina svettdroppar bildas på pannan...(han ser dem i tevens spegelbild)
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 12 August 2016 - 13:56. Postad 12 August 2016 - 14:56
Jag tittar visserligen i princip aldrig på TV men när jag väl gör (alt. gjorde) det så är SVT det enda som duger. De har en mycket högre lägstanivå än någon annan kommersiell plattform och samhällsnyttan likaså.
Dock är jag en radiomänniska som spenderar många timmar framför SR om dagarna. I princip aldrig kommersiell radio där heller... Postad 12 August 2016 - 18:34 Min Stora fråga vilka skulle betala tv avgiften för SVT Kanaler om det vore frivilligt ??
Jag tycker då inte SVT1 & SVT2 är värt 183 kr/mån som man måste betala. Postad 12 August 2016 - 18:55
Trust me, det finns personer som är värda ett långfinger (eller t.o.m. två)
I ärlighetens namn var det mer "verbala långfinger" som utdelades de tillfällen jag syftade på (och då hade det gått långt i urusel behandling av potentiell kund). Är man säljare kan man aldrig låta det gå så långt, då bör man förslagsvis se sig om efter nytt arbete. Inget återvändande till de butikerna om jag säger så haha. Sedan finns det säljare som förtjänar en bukett rosor för sin inställning och serviceanda. Postad 12 August 2016 - 19:32
Jag betalar TV-licens då jag lyssnar väldigt mycket på Sveriges Radio och stödjer dem gärna.
EDIT: Din fråga är dock väldigt luddig, då du uppenbarligen har missuppfattat syftet med public service. Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 12 August 2016 - 19:50. Postad 12 August 2016 - 19:53
183 kr? Det visste jag inte Postad 12 August 2016 - 20:43
Förmodligen inte så många här, samtidigt som man undrar över varför OS sänds i viasat kanalerna! Lyssnar också på radio och betalar
https://www.minhembi...howtopic=301642 Redigerat av mcmike, 12 August 2016 - 20:44. Postad 13 August 2016 - 08:47
Det är tyvärr en avgift som man måste betala när man köper en oled tv. Det har regeringen beslutat. Postad 13 August 2016 - 08:48
Och endast OLED 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |