+ Bara 1,5 månad kvar till jobbyte
- Hälsoundersökningen visade på högt blodtryck (aldrig hänt innan)
- Beredskapshelg
Dagens plus och minus, ingen politik eller religion
Startad av
frollic
, jun 24 2018 08:42
3694 svar till detta ämne
Postad 16 november 2018 - 17:24 + Bara 1,5 månad kvar till jobbyte - Hälsoundersökningen visade på högt blodtryck (aldrig hänt innan) - Beredskapshelg Postad 16 november 2018 - 20:47 + Blir polisen på Arlanda imorgon, så borde nytt pass vara klart att hämta i slutet på nästa vecka. Postad 17 november 2018 - 13:02 +++ Minnen med fina bilder från förr. - Inget Postad 17 november 2018 - 13:59 + Detroit spelar kvällstid - Inringd till jobbet - Xboxet sköt precis säkringen + Fortfarande garanti på xboxet - Xboxet köptes av Cdon - Skivan sitter i Postad 17 november 2018 - 14:14 Postad 17 november 2018 - 14:18 + Black Friday snart Jo, gick riktigt smidigt att göra det när man bara visste hur man skulle göra. Får se hur Cdon hanterar mitt ärende bara. Ska ju vara tre års garanti, även om de flesta företagen hävdar två år så där är jag safe med. Postad 17 november 2018 - 21:41 ++++++++ Svensk film, som jag aldrig brukar titta på, enormt bra faktiskt, Den Blomstertid nu kommer. Assymetrisk invasion av Sverige. Postad 17 november 2018 - 22:30
Ännu häftigare när man betänker att de scener som utspelar sig i Stockholms innerstad är inspelade på ett flygfält utanför Norrköping. Postad 18 november 2018 - 12:58
Konsolen får man själv skicka in via ups till Tyskland. På Microsofts hemsida reggar man konsolen och då ser man hur lång garanti man har, sen lämnar man en felbeskriving och får en förbetald lapp med adress att skriva ut och sätta på paketet. Postad 18 november 2018 - 17:58 - Inringd idag igen - Man måste klippa och klistra för det finns aldrig reservdelar
+ Beredskapen slut om 20 minuter, kall öl väntar!
Tack, det lönar sig att vara lite negativ här i forumet Postad 19 november 2018 - 08:14 - Enligt ovanstående text. Bifogad fil(er)Postad 19 november 2018 - 09:53
Mbl har jag hört på mässa. Riktigt smutt Postad 19 november 2018 - 14:15 Ja, inte så mycket i imponatoreffekter. Men graden av renhet är sjukt hög även på höööög volym. Audio Concept hade fått in ett par nya monoblock från Frankrike om jag inte minns fel. De passade som handsken. Har hört MBL tillsammans med de egna slutstegen och sällar mig till de som tycker att det kanske blev lite väl fläskigt ljud. I alla fall en fantastisk förmiddag på Södra Agnegatan, Rådhuset. Som sedan avrundades med vänner, god mat och öl. Redigerat av PML73, 19 november 2018 - 14:16. Postad 19 november 2018 - 15:23 - (Lite sent men ändå) Netonnet erbjöd mig presentkort istället för nya lurar eftersom de jag ville ha inte fanns i deras sortiment. + Jag sa att jag ville häva köpet eftersom jag kund köpa lurarna nån annanstans. De gick med på det.
+ Fjärren på mina AKG/Samsung lurar gav upp. Samsung bytte dem utan att blinka. Postad 20 november 2018 - 23:28
- där kom bomben. ”Finns inget mer att göra.” Palliativ vård, tung innebörd. Mor fyller år på torsdag men ligger inlagd på sjukhuset nu, ska fan ta mig ge henne den bästa födelsedagen man kan ge! Ta hand om varandra allihop. Postad 21 november 2018 - 00:40
Lider med dig. Har varit i samma sits tyvärr. Glöm inte att ta hand om dig själv också. - farsan kvar på sjukhus. Inflammationen och blodförgiftningen börjar bli bättre men dom hittade nån grej på prostatan istället. - har snittat 2-3 timmar sömn om dagen i några veckor nu pga nattjobb -går omkring i en bubbla och känner mig småfull hela tiden 😀 + två veckors julledigt inom en snar framtid 😊 + 10 veckor nattjobb ger feta pengar + gifflar Postad 21 november 2018 - 07:05 - Verkar vara tung höst hos många!! - Bästa kompisen råkar ut för sak efter sak, underligt hur vissa får perioder av dålig tur.
+ Mmm, onsdag, halvvägs till helg? Postad 21 november 2018 - 14:39 - f**k, där kom kraschen för mig Postad 21 november 2018 - 19:38
Smart, hoppas han/hon kan hjälpa dig! Postad 21 november 2018 - 21:37 - släkt och vänner som inte förstå hur man känner som förälder och äkta man när man stöter på sjukdombesked + jag och fugan hittar styrka i varandra. Hur hemskt allt än är så har vi varandra och stärks i vår relation Postad 21 november 2018 - 22:25 + mina barn och min fru som håller mig flytande Postad 22 november 2018 - 05:10 + Att vi känner empati och försöker ta hand om varandra. Utan det hade samhället gått under helt. Hoppas på det bästa för er del, själslig smärta läker ju den också. Och när man känner sorg eller ångest måste man tillåta sig att släppa ut den. Det är en del av läkningsprocessen. Postad 23 november 2018 - 18:21 + Hittade ett par Philips Fidelio X2(demo-ex i nyskick) för 498 kr på elgiganten när jag va inne i butiken o letade fynd, jävligt bra ljud för pengarna.
- Vänstra knät har j*vlats hela dagen. Redigerat av Unregistered153fb7ca, 23 november 2018 - 18:41. Postad 23 november 2018 - 18:51 +/- Beställde även ett Xbox One S med Forza Horizon, ratt, växelspak och playseat till biorummet i någon slags 40-årskris rallydröm. +Åtminstone 100 ggr billigare än för dem som envisas med att köpa en riktig sportbil när de börjar komma upp i medelåldern 😋 Postad 23 november 2018 - 19:13 Haha, det där var ett grymt kap... Har dem också. Inte alls dumma för att vara lurar under 4k. + Fann sista julklapparna till grabben för grymt fina priser. Bl a Yeticaster för ynka 1690kr. Sjukt mkt billigare än t ex USA. - Min Pioneer lX85 håller på att packa ihop. --- Onkyo/Pioneer duckar garanti gällande dåliga chip monterade under en begränsad tid. +/- Hembiobutiken har 901 för 18K, duktigt nära att slå till. Postad 24 november 2018 - 01:05 + Börja sova bekvämt på soffan Postad 24 november 2018 - 09:25 Försök med att överraska damen med något. Oavsett vem som gjort eller inte gjort vad. Blommor, promenad, kram, och framför allt tid. Tid saknas även här hemma. Har förstått att tiden, eller avsaknad av just densamme har jagat oss iväg på villospår i hopp om bättre gräs i framtiden. Betyder inte alltid annan partner utan bara "om jag bara får detta klart så....". Denna jakt är i mina ögon inget värt så länge hjärtat lider. + Idag fixar vi ny kabeldragning för TV i huset. - Okunskap. Finns inget värre än att möta felaktig kunskap som används som fakta. Usch. Redigerat av PML73, 24 november 2018 - 09:29. Postad 24 november 2018 - 16:24 - Fick i måndags "fira" födelsedagen med att sitta hos veterinären och ta beslutet att ta farväl av hon som varit min katt/vapendragare/huligan de senaste 13-åren. j*vlar vad ont det gör.
+ Har nu börjat sjunka in att det var det rätta beslutet för hennes skull. Har varit och lämnat hennes mat och prylar till det lokala katthemmet.
+ Doom Metal, som har varit en blindspot för mig tidigare har hjälp mig mycket under veckan. Postad 24 november 2018 - 19:28 Redigerat av Zacabeb, 24 november 2018 - 20:20. Postad 26 november 2018 - 08:45 - allt j*vla tjafs som dyker upp när man utsätts för en sjukdom inom familjen. När man behöver som mest stöd så vänds man ryggen
+ min familj. Min underbara fru och döttrar. Vi har en fantastisk dialog och stöttar varandra i vår sons cancerdiagnos Postad 26 november 2018 - 09:06 + Brände ett antal tusenlappar på Black Friday
- Brände ett antal tusenlappar på Black Friday Postad 26 november 2018 - 14:16
Ja det gör så j*vla ont! Man gråter som ett litet barn! Men man måste stålsätta sig och försöka tänka klart, vad är bäst för djuret, vad är minst smärtsamt. Postad 27 november 2018 - 05:48 - Då slog fjärilarna till, ska opereras om ett par timmar, med sövning..
+ Ska bli skönt att bli av med ett bekymmer.. :} +/- Ett par veckors sjukskrivning, hoppas man får må någotlunda under tiden! Postad 27 november 2018 - 11:25 +heltomt flyg +Bara 10 minuter sena från Arn Redigerat av frollic, 07 december 2018 - 06:47. Postad 27 november 2018 - 11:55 - har varit på akuten i natt med en arbetskollega som fastnade med handen i maskinen. otrevligt när handen sitter fast så man måste börja montera isär maskinen.
- röntgen som tydligen inte används på natten vilket innebär att läkaren bara skickar hem honom och ber han komma tillbaka i morgon
+ ren tur att jag upptäckte honom så snabbt efter att han fastnade så han kunde få hjälp snabbt.
+ verkar ha gått ganska bra med handen ändå. Postad 27 november 2018 - 13:03 + Lättnad över att ej ha ont, just nu iaf. ![]() +++ Trevlig personal på Danderyd, tycker de gör ett bra jobb,trots överbelastning (fick åka till en stängd avdelning för vila/vak då det är överfullt tydligen). +/- flytande kost ett par dagar. ![]() Postad 27 november 2018 - 14:21 - Min ryggsida som har varit öm i 8 dagar gav upp efter en rejäl nysning,smärtar nu ut över dom nedre revbenen..Fraktur/muskelsträckning pga marklyft? Postad 27 november 2018 - 16:13 📺-🐌=💸 Postad 27 november 2018 - 21:04 + räkningar betalda - räkningar betalda
+ 95% av julklapparna inköpta! + mässa imorgon + föreläsning av självaste Christer Fuglesang på kvällens julbord
- mor fortfarande dålig, tung decembermånad framför mig. Postad 28 november 2018 - 08:36
+ Den föreläsningen hade jag velat gå på! Inte alls avis! nä då!
+ Matbord och mina Audiovector högtalare hämtade för omlackering i RAL 9003 glans 20-30. + Han som hämtade dem sa att han aldrig hade haft en kund som gjort ett så grundligt demonteringsarbete. (Skruvat av allt som går att skruva av) + Han utbildar lackerare för bl.a. BMW, Mercedes och Porsche. Känns tryggt.
- Får tidigast tillbaka rubbet Ons/Tors i V50 Redigerat av Melmac, 28 november 2018 - 08:37. Postad 28 november 2018 - 20:12 - Den bitande kylan (-7 känns som -15) + Xboxet tillbaka från Tyskland + Mörkret + Världens bästa sambo + Man får vara frisk Postad 28 november 2018 - 23:13
+ inte nog med att jag fick bord längst fram, fick även dela bord med honom & hans fru. Fantastisk kväll! - frusen som f*n, måste köpa pyjamas! Postad 29 november 2018 - 14:58 - Fy, idag mår man pyton, operationssåret läcker som fan, de sa att de skulle göra det, men det är inte mysigt. Ingen feber iaf, så man får ligga och softa på soffan.. Tråkigt.
+ Man fick iaf bra tabletter att knapra på, lite varm choklad och MSK3000 som har börjat igen, så känns vissa stunder mysiga.
- Frugan är hemma 2100, meh, toalett besöken är inte lätta.
+ Ska försöka mig på att stoppa in en hjortstek i ugnen till middag! Redigerat av Unregistered8c5802be, 29 november 2018 - 14:59. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |