Postad 24 August 2004 - 20:42
Blir bara mer å mer förvirrad.
Först tänkte jag köpa en xtz 10. Sedan fick jag för mig att min rum på 35 m2 är stort så att jag minst behöver en 12:a.
Sedan kom folk å sa att dessa subbar är skräp å inte kan spela musik utan bara ger en massa tryck.
Efter detta var jag inne på att köpa en audio pro eller en yamaha sub.
Men då folk trots allt köper dessa subbar så så kan det ju inte vara skräp.
Vet inte vilken nivå jag ska ligga på vad gäller subben, resten av systemet är ganska billigt så jag är nog inte någon hifisnubbe.
Det jag vill ha är en subb som ger härligt bastryck med "snärt" i technolåtar utan att låta konstigt, samt mullra lite i filmer.
Klarar xtz 10 av detta?
Redigerat av et97fach, 24 August 2004 - 20:44.
Postad 25 August 2004 - 19:11
Postad 25 August 2004 - 19:15
Får väl se vad resultatet blir...
Men förhoppninganra är stora
Postad 25 August 2004 - 20:00
Jag har hört att XTZ 99 W är en bra allround bas.
Någon som vet?
Postad 25 August 2004 - 20:02
Jag fick hem min XTZ 10 igår, en dags leveranstid!, och jag håller på och spelar in den nu. Det mesta man hör är "muller" och det låter inte speciellt bra tycker jag, även fast detta är min första subwoofer. Den ska tydligen låta mycket bättre efter en lång inspelningstid.Beställde min Xtz 10 med svart lack idag.
Hoppas du blir nöjd! Det hoppas jag att jag blir iaf
Postad 25 August 2004 - 23:57
hmm kanske dragit ner på kvaliten?Jag fick hem min XTZ 10 igår, en dags leveranstid!, och jag håller på och spelar in den nu. Det mesta man hör är "muller" och det låter inte speciellt bra tycker jag, även fast detta är min första subwoofer. Den ska tydligen låta mycket bättre efter en lång inspelningstid.Beställde min Xtz 10 med svart lack idag.
Hoppas du blir nöjd! Det hoppas jag att jag blir iaf![]()
Min lät väldigt bra redan från början, visst instpelningen gjorde lite, men inte så super mycket.
Du har satt in delningen så den passar din stärkare? så att inte basen tar hela registert, sen e det inte meningen du ska ha så värst hög volym på basen, jag har oftast knappt ett kvartsvarv(från 0) och det är merän trillräckligt. Det ska liksom inte överrösta musiken.
//Jimmy
Postad 26 August 2004 - 11:44
Jag har testat med lite inställningar men jag har inte lyssnat så noga vad som hände när jag ändrade delningen från recievern osv. Det kan vara så att jag ger subwoofern för mycket bas så att det inte låter bra. Men jag ska ta mig en titt på det här när jag har tid och verkligen försöka lyssna. Eller så får en ljudb... audiofil till polare fixa det där åt mighmm kanske dragit ner på kvaliten?
Min lät väldigt bra redan från början, visst instpelningen gjorde lite, men inte så super mycket.
Du har satt in delningen så den passar din stärkare? så att inte basen tar hela registert, sen e det inte meningen du ska ha så värst hög volym på basen, jag har oftast knappt ett kvartsvarv(från 0) och det är merän trillräckligt. Det ska liksom inte överrösta musiken.
//Jimmy
Postad 26 August 2004 - 15:59
jag har funderat på att beställa en xtz 10 men ´jag har ingen möjlighet att lyssna på den...jag har däremot rn kompis som har en sub nova. hur pass lika är dessa två basar?? och är det någon som vet hur xtz10 skiljer sig från xtz12?
mvh jocke
Postad 02 September 2004 - 23:06
Nåja. Jag beställde den för ett par dagar sedan och idag anlände den till posten. Glad som fasiken hämtade jag upp paketet och stressade hem för att slita upp förpackningen som en glad liten yngling på julafton. Blev ganska förskräckt över storleken, trodde verkligen den var mindre :-P.
Med subben följde en manual, ganska besviken blev jag på den då det endast var ett par papper ihophäftade. Dock innehöll det svar på de flesta frågor som ställts i denna tråd, vilket är bra. Tyvärr kunde jag inte lösa mitt problem genom manualen, utan jag skickade ett mail i hopp att de kunde hjälpa mig.
Eftersom jag inte ville göra något fel så "installerade" jag subwoofern så som det stod i manualen. Jag pluggade in subben och aktiverade den i recievern. Därefter satte jag på en rykande färsk singel från gruppen Rallypack. Inte ett ljud hördes från subben. Orolig som fasiken blev jag, kikade lite på baksidan av subben och märkte att jag inte slagit på subben :-P. Jag gjorde ett nytt försök, men tyst var det i lådan. Subben skulle ha fungerat vid detta läge :-(
Jag hade inte pillat på några rattar förutom volymen som jag drog ner till 30%. Sladden mellan subben och recievern är en Proson Subkabel som de själva tipsade om, och det är inga fel på den heller. Recievern är en Pioneer VSX-4O9RDS, den är cirka 5 år gammal. Men vad jag läst så spelar recievern inte så stor roll så länge man har en aktiv sub.
Surt blir det om jag måste skicka in den på felsökning/reparation. Tog ett par bilder på åbäket, http://w1.911.telia....u91111916/xtz10
-Erik
Postad 02 September 2004 - 23:23
Sen till ditt problem. Haru ställt om recivern till att skicka ut en signal till LFE-kanalen, dvs subben? Verkar på ditt inlägg som du aktiverat, den...men kolla där igen!
Är du helt säker på att du kopplat kabeln rätt till subben?
Sen måste det inte vara fel på subben. Även kablar kan vara paj!
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 02 September 2004 - 23:23.
Postad 02 September 2004 - 23:31
Jag är ganska säker på att jag har ställt om recievern till att skicka ut en signal till LFE-kanalen, för det står SUBW ON. Har flippat mellan on och off som en galning då jag aldrig fick igång den >:-/Stor baslåda är i alla fall en garanti för MYCKET bas...
![]()
Sen till ditt problem. Haru ställt om recivern till att skicka ut en signal till LFE-kanalen, dvs subben? Verkar på ditt inlägg som du aktiverat, den...men kolla där igen!
Är du helt säker på att du kopplat kabeln rätt till subben?
Sen måste det inte vara fel på subben. Även kablar kan vara paj!
Mvh JB
Jag är ganska så säker på att den sitter där den ska - Line in L. I recievern sitter den i Subwoofer Preout.
Jag har testat kabeln om den blivit kortsluten eller nått sånt, och det hade den inte blivit.
Jag antar att den inte har några problem med strömen då power-dioden lyser och reagerar då jag flippar mellan off och on.
-Erik :-/
Postad 02 September 2004 - 23:34
Jupp, har prövat med den också. Samma resultat som innan.Har du en så kallad Y-kabel?
Mvh JB
Postad 02 September 2004 - 23:49
Hmmm....då blev det mkt knepigt!Jupp, har prövat med den också. Samma resultat som innan.Har du en så kallad Y-kabel?
Mvh JB
Har för mig det finns fler som fått tysta subbar av detta märke och har ställt liknande frågor tidigare i denna tråd. Vet dock inte om de skrivit vad det var som var fel.
Har dock för mig att kablar varit lösa inne i subben...
Har du kollat igenom sidorna om dessa subbar, även andra modeller...?
Mvh JB
Postad 02 September 2004 - 23:52
Jag har kikat igenom hela denna tråd, tror ingen har haft samma problem. Jag får leta vidare på forumen imorgon, måste till sängs nu.Hmmm....då blev det mkt knepigt!
Har för mig det finns fler som fått tysta subbar av detta märke och har ställt liknande frågor tidigare i denna tråd. Vet dock inte om de skrivit vad det var som var fel.
Har du kollat igenom sidorna om dessa subbar, även andra modeller...?
Mvh JB
-Erik
Postad 02 September 2004 - 23:55
Postad 03 September 2004 - 00:17
Kan oxå ha varit inlägg om de högtalare av detta märke med lösa kablar...! Hoppas nu den mystiska kabeln är problemet.Jo! Nu när du säger det om lösa kablar. Jag råkade se en kabel hänga igenom det avlånga hålet på baksidan av subben. Vet inte om det ska vara så men jag tycker det ser mystiskt ut :-o
Mvh JB
Postad 03 September 2004 - 08:31
Hoppas du får igång suben! Skriv gärna hur det går...
MVH Kpt Kirk
Postad 03 September 2004 - 08:46
Tror inte det år så mycket att oroa sig över, det som hände mig (vet inte vad som är felet än, ska ringa upp fyndbörsen på ett tag) är nog ett ganska sällsynt fel. Gäller det bara någon kabel som är lös så bör det inte vara några problem att återställa den :-pBlir lite orolig när man läser att det är lite problem med denna sub. Hade tänkt beställa en i dagarna men nu vet jag inte... Ska ha den till film... I och med att mitt rum är på ca 30 m2 behöver jag en sub som fyller ut rummet och budgeten är på 2000 kr. Jag tror att det är denna sub som gäller då.
Hoppas du får igång suben! Skriv gärna hur det går...
MVH Kpt Kirk
-Erik
Postad 03 September 2004 - 09:05
Skriv gärna hur du tycker den fungerar när du får igång den. Jag är så sugen på att beställa...
/ Kpt Kirk
Postad 03 September 2004 - 09:32
har du budgeten på 2000:- så hittar du ingen bättre för det priset.
Till film är den helt underbar:)
Va ner på Hifi klubben och köpte en sub kabel också.
4m Tara Lab för 600:-.
Postad 03 September 2004 - 12:11
Som det sägs så är subben myckte bättre till film än till musik. Till film kan jag rekomendera denna subwoofer i den här låga prisklassen. Köp!Tjena Never.
Skriv gärna hur du tycker den fungerar när du får igång den. Jag är så sugen på att beställa...
/ Kpt Kirk
Postad 04 September 2004 - 10:24
Hur låter det då? Tja, jag vet inte. Har spelat lite och jag tycker det låter okej, även om den måste spelas in 100h för att låta perfekt.
Min placering på subben är inte heller perfekt, jag har den vid datorn och det är inte precis gott om utrymme här. Anledningen till att den är just där den är att jag håller på lägga nytt golv i mitt rum, så att allt var tvunget att åka ut till ett trångt litet utrymme.
Jaja, jag rekommenderar denna om du har en ganska tajt ekonomi. Har du en fet börs så finns det säkerligen andra subbor som låter mer tilltalande :-)
-Erik
Tilläg: Jag har bara spelat musik och inga filmer än, filmerna får vänta tills jag är klar med rummet. Har för övrigt lyssnat på In Flames, Rallypack, LOK, Avril Lavigne, Johnny Cash och jag tycker alla låter okej. Den var en aning slö till en början men det har blivit bättre.
Redigerat av Never, 04 September 2004 - 10:29.
Postad 05 September 2004 - 13:13
Har precis fått hem min nya XTZ och kopplat i den. Men förstås som det alltid brukar vara för mig så är det nåt som är på tok. Jag lyckas inte få igång subben alls, och då menar jag att powerlampan inte ens lyser. Någon som har nån aning om vad det kan vara som är snett?
Postad 05 September 2004 - 15:03
Postad 05 September 2004 - 19:39
Postad 05 September 2004 - 22:28
Ring Fyndbörsens support, du får nog mest hjälp därifrån :-oÖhm jag hängde inte riktigt med i ditt resonemang där. Menar du att jag inte skall koppla den svarta strömkabeln till ett vägguttag? Om du undrade om jag hade kopplat den till ett vägguttag så är svaret givetvis JA. Jag har testat flera olika uttag men med samma resultat. Så, jag vet inte riktigt vad jag skall testa mera.
Postad 12 September 2004 - 10:25
Har en intressant sak att tilllägga.
JAg köpte för några månader sen en XTZ 10(ej Piano lack)
Jag har använt denna subb väldigt mycket(grymnt nöjd), men så skule jag köpa nya frontar nu(XTZ)
Och då tänkte jag att det hade varit fint om sub, center och front matchar varandra(Pianolack)
Så jag bad fyndbörsen om att byta ut min sub mot en piano, och det gick vägen(så länge jag själv betarla frakten)
Sagt o gjod så får jag hem grejerna. Blir först lite missnöjd med kvaliten på subbens pianolack, men efter att polerat den lite så såg den hyffsad ut(inte bra) men hyffsad.
Ialla fall så provade jag så klart frontarna först, men så har jag börjat prova även subben nu, och då märker jag att den nya subben ger inte alls ut lika mycket bas som min gammla.
om man skruvar upp basen till halva på den nya så är det typ samma som 15(kvarts) - 20 på den gammla subben.
visst det kan ha lite med ispelningen att göra, men så mycket tvivlar jag på.
Så för min del kommer jag troligen behålla den gammal subben(trotts det inte är piano lack).
Konstigt att det skiljer så mycket.
Jag vet igentligen inte vilken av dem som spelar bäst till musik, kan hända att pino spelar något bättre till musik, men jag använder den mäst till film. Kan ju hända att de har gjort om piano subben så att den ska passa (ljudmässigt) till XTZ frontarna.
MVH
Jimmy
Postad 14 September 2004 - 17:57
Här pratas bara om XTZ 10 och 12. När jag bad fyndbörsen om tips en bra subbas att komplettera min musikanläggning med rekommenderade de XTZ 99 W för 2995:-. Den är det ingen som nämnt något om här.
Jag har en HK670 förstärkare med en Vincent CD-S2 CD samt Infinity Kappa 400 högtalare. Anledningen att jag vill komplettera dem med en sub är att basen inte räcker ut i hela rummet som är ca 42 m2 i vinkel.
Någon som har några kommentarer.
Postad 20 September 2004 - 18:01
Den nya Piano Subben XTZ 10 har samma egenskaper som den äldre XTZ 10, varför de har ett annat slutsteg i den vet jag inte. Men mya pinao subben är mindre känslig än den gammla, men den har i slutändan samma kraft som den gammla.
De spelare annars exakt lika dant(exakt samma ljud)
När jag köpte mina nya frontar XTZ 99 W2MT
Jag stälde mig då frågan varför jag uppfattar detta? Subben kan ju omöjligt spela snabbare bara för det är nya frontar, så jag kontaktade XTZ själva o fick detta svaret:
{
Varje del av ljudet påverkas av de övriga,tex att mellenregister och
diskant påverkar hur man uppfattar basen även att de jobbar i helt olika
frekvenser.
}
Och det kan ju faktiskt vara en rimlig förklaring.
Jag har provat koppla in subben på hi line in och ut till högtare på hi line out, det blev ganska mycket sämmre än med en lågnivås kabel mer mullrigt. Men det fungerade hyffsat ändå.
MVH
Jimmy
Postad 20 September 2004 - 21:32
Det spelar stor roll var i frekvens dina gamla frontare "tog över/fyllde i" i förhållande till delningen i subben, men detta ger inte heller någon snabbare sub. Bara att sub och frontar därmed kan spela mer i takt med varandra, (bättre integrering) om de sedan spelar bra/rätt takt ihop är dock en annan fråga!
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 20 September 2004 - 21:39.
Postad 21 September 2004 - 08:32
Jo, du bewhöver inte förklara för mig att subben omöjligt kan agera snabbare bara för frontarna är utbytade, det förstår jag till 100%.mneminic - Subben kan omöjligt bli snabbare bara för att du byter fronthögtalare. Om du upplevt subben som "långsam tidigare" och att den nu blivit "snabbare" beror på att dina frontar spelar i samma takt som din sub och att dina nya frontar därmed är "långsammare" än dina gamla högtalare. Det är delvis XTZ förklaring men med lite andra ord, samt att högtalare med liknande ljudlang, och frekvenser, låter bättre ihop. Fortfarande blir dock subben inte snabbare. Skillnaden mellan dina gamla Pioneer och dina nya frontar var nog för stor, vilket inte skulle vara en allt för vild gissning om så var fallet.
Det spelar stor roll var i frekvens dina gamla frontare "tog över/fyllde i" i förhållande till delningen i subben, men detta ger inte heller någon snabbare sub. Bara att sub och frontar därmed kan spela mer i takt med varandra, (bättre integrering) om de sedan spelar bra/rätt takt ihop är dock en annan fråga!
Mvh JB
när det gäller mina nya frontar så anses de vara ganska snabba, så ditt resonemang med att de skule vara långsamma kan inte stämma.
Det måste ju vara som XTZ förklarar att olika ljud uppfattas olika beronde på när och hur annra ljud spelas upp samtidigt.
//Jimmy
Postad 21 September 2004 - 14:17
Vill gära ha ett svar på detta med anledning av att du helt sågade mitt tidigare resonemang och att min förklaring därmed inte kan stämma???
ps..Min jämförelse var ju dessutom gjord mot dina gamla Pioneer...ds..
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 21 September 2004 - 14:19.
Postad 21 September 2004 - 23:25
Visst det kan vara så som du säger att XTZ 99 W2MT har någon fördryning i delningfilter eller liknande vilket är omöjligt för mig att veta eller ta reda på. Men jag tvivlar skarpt på detta efter som då skule de vara värdelösa eller ialla fall inte alls bra till subbar som anses snabba.
Jag har hafft diskutionern uppe med både fyndbörsen och XTZ som du kanske vet. och det var fyndbörsen som nämnde att de ansåg att XTZ 99 W2MTvar tvärtom väldigt snabba.
Men kan det inte vara som XTZ säger? att man uppfattar basen olika beronde på andra faktorer så som mellan register o liknande, alltså inte att de är långsamma utan bara att de spelas på ett visst sätt? kan hända jag är helt ute o cyklar här?
Dettta spelar igentligen ingen större roll för mig, men jag förstår att det kan spela en stor roll för er som tänker blanda märkena.
//Jimmy
Postad 22 September 2004 - 03:23
Postad 22 September 2004 - 08:10
Men läs mitt gamla inlägg igen. Skriver exakt samma sak igen och så får du använda uteslutningsmetoden...XTZ 99 W2MT frontarna hänger med väldigt bra, kan dock bero på att de inte har särskilt stora element.
Men jag tvivlar skarpt på detta efter som då skule de vara värdelösa eller ialla fall inte alls bra till subbar som anses snabba.
Jag har hafft diskutionern uppe med både fyndbörsen och XTZ som du kanske vet. och det var fyndbörsen som nämnde att de ansåg att XTZ 99 W2MTvar tvärtom väldigt snabba.
Men kan det inte vara som XTZ säger? att man uppfattar basen olika beronde på andra faktorer så som mellan register o liknande, alltså inte att de är långsamma utan bara att de spelas på ett visst sätt? kan hända jag är helt ute o cyklar här?
Dettta spelar igentligen ingen större roll för mig, men jag förstår att det kan spela en stor roll för er som tänker blanda märkena.
//Jimmy
Tidigare ansåg du att subben var långsam - dvs i förhållande till dina gamla Pioneer. Nu tycker du det låter som subben blivit snabbare - dvs subben spelar bättre ihop med de nya frontarna.
Du har ju själv skrivit att du till 100% förstår att en sub INTE kan bli snabbare genom att byta frontarna. Då återstår ju bara en faktor - att dina nya frontar spelar långsammare än dina gamla Pioneer! Svårare är det inte.
Sen finns det självklart andra faktorer som spelar in för SAMSPELET och som är viktiga om man vill matcha sin sub på bästa sätt med sina högtalare.
I ditt fall tror jag att dina gamla Pioneerhögtalare lät MYCKET annorlunda än din sub.
Och jag skulle fortfarande vilja veta vilka högtalare som dina nya frontar har jämförst med? Främst med tanke på att många har på forumet är intresserade av de du köpt!
Sen undrar jag vad du menar med denna mening...?
Visst det kan vara så som du säger att XTZ 99 W2MT har någon fördryning i delningfilter eller liknande vilket är omöjligt för mig att veta eller ta reda på.
Fördryning
Om en högtalare ÄR långsam, kommer de som sagt var inte kunna spela bra ihop med en snabbare sub.
Mvh JB
Postad 22 September 2004 - 12:35
Det jag menar är att jag förstår att Subben inte kan bli fysiskt snabbare\långsammare än vad den var med några andra högtalare.
Och därför gissar jag på att det hela har med hur XTZ frontarnas övriga element spelar, som XTZ själv nämner så upplever man basen olika, och det kan ju vara så att elementen i frontarna gör att subben låter snabbare, medan elementen i Pioneer högtalarna gör tvärtom.
Alltså, frontarna spelar som de ska, inte efter eller liknande, men mellan register och diskant spelar på ett vis som gör att subben låter mer passande.
Svårt att förklara, tråkigt att du inte har möjlighet att själv åka till Fyndbörsen o lyssna.
Jag har tyvär inte taget reda på vad det var för märke, enligt min bror skule det dock vara ganska känt(men vad vet jag). Jag jobbar på det.
Fördröjning är det troligen inget i delningsfiltert, möjligen lite fassförskjutning men kanppast märk bart i såfall.
//Jimmy
Postad 22 September 2004 - 13:14
Diskant- och mellanregisterelementen i dina nya frontar kan INTE göra så att subben låter/blir verkligt snabbare, och att elementen i Pioneerhögtalarna gör tvärtom. Bas är bas & svårare att få riktningsbestämbar, diskant och mellanregister är däremot mkt riktningskänsliga. Vänd istället på din tes så är du nog närmare sanningen om nu inte subben är supersnabb och var för snabb för dina gamla Pioneer...Sorry om jag verkar Tvetydig!
Det jag menar är att jag förstår att Subben inte kan bli fysiskt snabbare\långsammare än vad den var med några andra högtalare.
Och därför gissar jag på att det hela har med hur XTZ frontarnas övriga element spelar, som XTZ själv nämner så upplever man basen olika, och det kan ju vara så att elementen i frontarna gör att subben låter snabbare, medan elementen i Pioneer högtalarna gör tvärtom.
Alltså, frontarna spelar som de ska, inte efter eller liknande, men mellan register och diskant spelar på ett vis som gör att subben låter mer passande.
Svårt att förklara, tråkigt att du inte har möjlighet att själv åka till Fyndbörsen o lyssna.
//Jimmy
Tänk oxå på att örat har en mkt god förmåga att anpassa sig till nya ljudintryck! Man glömmer snabbt det "gamla"...!
Dina nya frontar är förmodligen långsammare i basen än dina gamla Pioneer eftersom den tidigare upplevda långsamma subbasen nu spelar i takt med de nya frontarna, frontar som därmed måste ha bromsat upp"farten" på basen=långsammare?
Basen är säkert fylligare från dina nya frontar, vilket kan låta långsammare, och jag säger inte att basen skulle vara sämre nu!
Krångligt värre, men jag hoppas du förstår!
Det är bara dit jag vill komma...dvs att du INTE kan avfärda min tidigare tes! Självklart är jag med på att dina nya frontar spelar bättre ihop/bättre i takt/integrerars bättre med din sub, eftersom dina Pioneer var för olik subben! Sen om takten/basen är MER rätt/bra/snabb är NU jämfört med musiken är en annan fråga!
Sen är det synd att ingen som köpt högtalare av detta märke vill/kan dema dem för mig, eftersom det vore otroligt intressant och se om de verkligen ger den valuta för pengar som de sägs!
Har tyvärr ingen möjlighet att åka dit de säljs, vilka få intressenter har.
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 22 September 2004 - 14:05.
Postad 23 September 2004 - 20:48
Jag har en XTZ 10" till salu, pga att den är för biffig i min lägenhet.
Nästan aldrig spelad på. Som ny!!!!
Kom med ett pris förslag.
Min mail är [email protected]
Postad 24 September 2004 - 10:27
Postad 24 September 2004 - 21:11
Jag undrar hur man kopplar in XTZ 10 subben? ska man koppla genom högtalar ingången på förstärkaren eller ska man koppla i den förutbestämda subwoofer hålet?
Eller är det på något annat sätt som rekommenderas?
Jag är väldigt ny på det här så detaljerade förklaringar mottages tacksamt!
mvh //Jon
Postad 24 September 2004 - 21:16
Postad 24 September 2004 - 22:30
Dessutom uppfattade jag ljudet som sämmre.
//Jimmy
Postad 27 September 2004 - 22:35
men nu har jag en ny fråga!
tycker ni det är bra att köpa en begagnad xtz 10 för 1300:-?
eller ska jag försöka hitta något annat bättre begagnat eller försöka få ner priset kanske. för jag kollade lite och såg att det är några som säljer sina xtz 12 för 1300-1400:- så det verkar lite dyrt..
mvh // Jon
Postad 27 September 2004 - 22:38
Om du kan försäkra dig om element o allt är som nytt på subben så är det väll inget problem att köpa beg.
Sen att en 12" kostar 1400 beg verkar vara lite väl billigt, men visst det kan ju vara så tatt det är svårt att bli av med ett så okänt märke, ialla fall nu innan det blir hyffsat känt(om det blir det vill säga).
Sen vet du kanske att 10"an anses vara bättre till film?
//Jimmy
Postad 27 September 2004 - 22:39
Istället för att svara på din fråga ställer jag en motfråga.men nu har jag en ny fråga!
tycker ni det är bra att köpa en begagnad xtz 10 för 1300:-?
mvh // Jon
Du har aldrig undrat varför det är så många som är till salu trots att märket bara sålts/funnits i Sverige i lite drygt 1 år?
I den här prisklassen 1 000-1 500:- vimlar det dock inte av subkandidater, inte ens till priset för begagnat!
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 27 September 2004 - 22:45.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Kef iQ7 och Marantz 7001 söker musikalisk sub
15 bilder
29 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?