Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Jag söker ett Album eller en låt

731 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 January 2008 - 13:59

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

• 771 inlägg
  • 0

Hmm, undra om någon kan hjälpa mig lösa denna gåta.

Söker en låt där en i videon sitter killen på en stol och spelar en akustisk gitarr samt sjunger om någon tjej vars namn börjar på J. Har jag för mig iaf.
Tydligen ganska ny, tror den har kommit under 2007.

Någon som förstår vad jag försöker säga?

Plain White T's - Hey There Delilah

http://www.youtube.c...h?v=EbJtYqBYCV8

? ;)

Postad 22 January 2008 - 08:36

Unregisteredf3125ee8
  • Unregisteredf3125ee8
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Hmm, undra om någon kan hjälpa mig lösa denna gåta.

Söker en låt där en i videon sitter killen på en stol och spelar en akustisk gitarr samt sjunger om någon tjej vars namn börjar på J. Har jag för mig iaf.
Tydligen ganska ny, tror den har kommit under 2007.

Någon som förstår vad jag försöker säga?

Plain White T's - Hey There Delilah

http://www.youtube.c...h?v=EbJtYqBYCV8

? ;)

Ja! Det var den. :) Tack så mycket!
Hehe, hennes namn började inte på j men det fanns iaf i namnet. B)

Tack igen.

Postad 23 January 2008 - 20:11

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Hej,

Jag söker låten som spelas i filmen " The 51st state ". Scenen är när det är på ett discotek/ravefest och mr Mceroy kastar ut sina blåa piller till publiken.

Låten spelas under ca 3 min. Har letat länge efter den men utan resultat.

scenen finns att se och lyssna på nedan länk.

http://www.youtube.c...h?v=CO441GLRCjs

Vorre toppen om någon kunde tala om för mig vem som gör den och vad låten heter.

Tack på förhand.

Mvh NeoOne

Postad 23 January 2008 - 20:17

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
The 51st state Låten finns kanske här på soundtracket
http://www.imdb.com/...7984/soundtrack

Postad 23 January 2008 - 20:22

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Hej,

Jag söker låten som spelas i filmen " The 51st state ". Scenen är när det är på ett discotek/ravefest och mr Mceroy kastar ut sina blåa piller till publiken.

Låten spelas under ca 3 min. Har letat länge efter den men utan resultat.

scenen finns att se och lyssna på nedan länk.

http://www.youtube.c...h?v=CO441GLRCjs

Vorre toppen om någon kunde tala om för mig vem som gör den och vad låten heter.

Tack på förhand.

Mvh NeoOne

The 51st state Låten finns kanske här på soundtracket
http://www.imdb.com/...7984/soundtrack

Är det samma låt som jag själv letade efter för några år sedan så är det: "Synaesthesia (Fly Away)" som du letar efter. :P

*edit: får nämligen inte igång ljudet här på jobb.. :D

Redigerat av Darth Tojayz, 23 January 2008 - 20:26.

Postad 23 January 2008 - 20:35

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Ni är verkligen duktiga. Det tog inte lång stund innan jag fick svar på min fråga. :P
Stort tack till er båda två.

Låten jag sökte var samma som du sökte Lurvas.

Fast i filmen verkar det som om det är någon typ av remix. För den går lite snabbare.

Mvh NeoOne

Postad 23 January 2008 - 22:09

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Testa denna länk
Sökte på Synaesthesia (Fly Away):
http://www.gracenote...arch_type=track
GraceNote listar det mesta.

Sedan finns Last.fm som hittar liknande musik om man anger en låt/artist. Och där man lyssna på i stort sett allt.
Sökte på Synaesthesia (Fly Away):
http://www.lastfm.se...esia (Fly Away)

Postad 02 February 2008 - 21:10

Unregistered32083375
  • Unregistered32083375
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej.
Har hört en låt på gymmet flera gånger nu som jag inte kan hitta. Har frågat flera personer på gymmet om dom vet vad låten eller bandet heter men dom vet inte.

Låten i fråga börjar med ett gitarr solo (ganska lungt) och låter typ som om den skulle kunna passa i en modern westernfilm. Det enda jag hör dem sjunga i låten (tror jag) är: "How many times have i prayed" och några sekunder senare sjunger dem någonting med "Along the way" När låten kommer igång så är det hårdrock.
Trodde att jag hade hittat rätt grupp när jag hörde "Sad Man's Tongue" med Volbeat men det var fel. El-gitarren i början på "Sad Man's Tongue" låter snarlik gitarren i låten jag söker. Killen som sjunger i Volbeat har rätt så lika röst med han som sjunger i låten jag söker

Hoppas någon snäll själ kan hjälpa mig.

Tack på förhand!
Mvh Andreas.

Postad 02 February 2008 - 21:33

NisseTuta
  • NisseTuta
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej.
Har hört en låt på gymmet flera gånger nu som jag inte kan hitta. Har frågat flera personer på gymmet om dom vet vad låten eller bandet heter men dom vet inte.

Låten i fråga börjar med ett gitarr solo (ganska lungt) och låter typ som om den skulle kunna passa i en modern westernfilm. Det enda jag hör dem sjunga i låten (tror jag) är: "How many times have i prayed" och några sekunder senare sjunger dem någonting med "Along the way" När låten kommer igång så är det hårdrock.
Trodde att jag hade hittat rätt grupp när jag hörde "Sad Man's Tongue" med Volbeat men det var fel. El-gitarren i början på "Sad Man's Tongue" låter snarlik gitarren i låten jag söker. Killen som sjunger i Volbeat har rätt så lika röst med han som sjunger i låten jag söker

Hoppas någon snäll själ kan hjälpa mig.

Tack på förhand!
Mvh Andreas.
[/quote]

Hej Andreas!

Tror nog gruppen heter Clutch å låten "Regulator" finns på plattan "Blast Tyrant" från typ 2004.

/N. Tuta

Bifogad fil(er)

Postad 02 February 2008 - 21:39

Unregistered32083375
  • Unregistered32083375
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Precis den jag letade efter!!!
Tack så mycket för ett otroligt snabbt svar.

Mvh Andreas.

Postad 02 February 2008 - 21:50

NisseTuta
  • NisseTuta
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Precis den jag letade efter!!!
Tack så mycket för ett otroligt snabbt svar.

Mvh Andreas.

Varsågod!

Det e en rätt cool låt det där.

/Nisse T.

Postad 05 February 2008 - 16:24

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

• 695 inlägg
  • 0
Nån som vet vad vissel-låten i "Beerfest" heter?

Postad 12 February 2008 - 09:59

Xris
  • Xris
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Tjena alla där ute! Kul idé dethär...

Jag söker allmänt efter inspelningar där det är mycket/många röster, typ trio utan eller med få instrument, de använder sina röster istället. :P

Söker bla en sådan låt som demades på KEFs referenshögtalare på hifi-mässan nu i helgen. Tänkte inte på att fråga efter den men det lät nästan som någon beatleslåt (iaf den tidsepoken :rolleyes: ) med lite "doa" röster som det lektes med i ljudbilden. Lite långskott men man kan alltid hoppas :)

Redigerat av Xris, 12 February 2008 - 10:01.

Postad 20 February 2008 - 12:22

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Nån som vet vad vissel-låten i "Beerfest" heter?

Har inte sett filmen man detta kan kanske hjälpa dig på traven.. :)
http://www.imdb.com/...6551/soundtrack

Tjena alla där ute! Kul idé dethär...

Jag söker allmänt efter inspelningar där det är mycket/många röster, typ trio utan eller med få instrument, de använder sina röster istället. :(

Söker bla en sådan låt som demades på KEFs referenshögtalare på hifi-mässan nu i helgen. Tänkte inte på att fråga efter den men det lät nästan som någon beatleslåt (iaf den tidsepoken :P ) med lite "doa" röster som det lektes med i ljudbilden. Lite långskott men man kan alltid hoppas B)

Tips är att maila de som hade hand om demingen av Kef på mässan.. De borde ju veta :blink:

Redigerat av Darth Tojayz, 20 February 2008 - 12:31.

Postad 23 February 2008 - 15:53

Unregistered963
  • Unregistered963
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej allesammans.

Söker efter 2 låtar "finns i reklamer", kanske någon av er vet vilka jag menar.

Den första är den som är med i Nokia Reklamen, för N81 eller N serien.
Den då Personen snackar om att allt står stilla etc.

Den andra är den låten som går under reklamen om Mobbning.
han killen som sitter vid sitt skrivbord och de ligger massa fula ord på skrivbordet, sen så lägger han upp ett rött HEJ.
Om de är samma på de olika vet jag inte, men den som de spelar mest nu, en skön och lugn låt.

Postad 11 March 2008 - 00:06

Deep9
  • Deep9
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Någon som vet vad låten heter som spelas i Army of Two reklamen? Något nytt konsollspel som släppts.

Postad 11 March 2008 - 13:11

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Söker låten till Apotekets reklam om sluta röka (tror jag det är). Kommer faktiskt inte ihåg hur reklamen går för jag brukar bara lyssna på låten och missa vad reklamen handlar om. Men i slutet ser man en tjej som står i morgonrock tidigt på morgonen innan solen hunnit upp. Det låter som Cardigans som sjunger men det är det nog inte. Sjunger något med orden "that's not the way" och "I really want to have you here..." i lugnt tempo, nästan akustiskt.
Jättebra låt - någon som vet vem som sjunger och vad den heter?

Postad 11 March 2008 - 13:22

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0

Söker låten till Apotekets reklam om sluta röka (tror jag det är). Kommer faktiskt inte ihåg hur reklamen går för jag brukar bara lyssna på låten och missa vad reklamen handlar om. Men i slutet ser man en tjej som står i morgonrock tidigt på morgonen innan solen hunnit upp. Det låter som Cardigans som sjunger men det är det nog inte. Sjunger något med orden "that's not the way" och "I really want to have you here..." i lugnt tempo, nästan akustiskt.

Är det denna du menar?

YouTube

Dont be a stranger - Perfect Problem

Redigerat av Matsen, 11 March 2008 - 13:24.

Postad 12 March 2008 - 20:52

Deep9
  • Deep9
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Någon som vet vad låten heter som spelas i Army of Two reklamen? Något nytt konsollspel som släppts.

Hittade låten själv. Heter Runnin Wild och spelas av bandet Airbourne. Tydligen ett nytt rockband från australien.

Postad 13 March 2008 - 09:42

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Söker namnet på en grupp och en låt. Det enda jag kommer ihåg är smågrejor ur musikvideon. I den så åkte två tjejer runt i en gul amerikansk muskelbil, i slutet krockar de med en annan bil ev. en lastbil. Har för mig att gruppen heter nåt med 'tones' och att låten heter nåt med 'bass'. Just basen har jag för mig var framträdande i låten och lät lite speciellt. Var typ en dance/pop/electrolåt av nåt slag, har svårt att definiera den mer exakt. Har för mig att den kom runt 1998 eller liknande.
Är tacksam för all hjälp jag kan få, är medveten om att min information är knapphändig, men måste verkligen få reda på vad låten heter, har funderat i över ett halvår på vad den heter och håller på att bli galen.

EDIT

Nevermind, bara för det så hittade jag den. Puretones - Addicted to bass. YES!

Redigerat av bananplanta, 13 March 2008 - 09:54.

Postad 22 March 2008 - 20:23

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0

Är det denna du menar?

YouTube

Dont be a stranger - Perfect Problem

Ja stämmer. Det var det.

Postad 24 March 2008 - 20:49

Fantana
  • Fantana
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Låten som börjar 32min in, diskot på avsnittet West Wing 4x22 Commencement ?????? (inte Angel, Massive Attack, den innan)

Postad 30 March 2008 - 17:52

DrunkenMaster
  • DrunkenMaster
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Undrar om det är någon som har koll på det gamla goda 80-talet.

Söker en låt som börjar med en samplad ko som muar eller nåt. Lite Scotch-aktig musik från 83-85 kanske.
ZTV hade en 30min dokumentär om den för några år sedan, där man fick reda på att den hade börjat som
en reklam låt för mjölk chocklad har jag för mig.
För er som är boende i Helsingborg med omnejd så hade Radio-bluewave (programmet efter Radio-öresund) låten som vinjett när det begav sig.

Har för mig att någon har sagt att den hette Mahanjattan Project (med reservation för stavning) eller nåt. Men kan inte hitta detta på vare sig Google eller Allmusic.
Kan någon hjälpa?

/J

Edit: Hittade helt plötsligt låten
Matterhorn Project med låten Moo
Snacka att en sten fallit hårt från mitt musikhjärta. Har letat mig fördärvad efter namnet på grupp/låt i flera år. Helt plötsligt gör man ett inlägg om den och hittar den till slut. Nu ska jag ta mig en rejäl Whisky och njuta.

Redigerat av DrunkenMaster, 30 March 2008 - 18:15.

Postad 09 April 2008 - 16:51

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
På Jetix spelas det en sambalåt till reklamen för Galactic Football någon som känner igen och vet vad låten kan heta?

Postad 09 April 2008 - 19:09

Fantana
  • Fantana
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Musik i Sterling flygbolaget senaste reklam??? Nån rock tror jag. Inte 100 det är sterling. Nåt vit&rött plan med scen ombord.
(inte John Paul Young - Love Is In The Air)

Redigerat av Fantana, 09 April 2008 - 19:22.

Postad 09 April 2008 - 19:39

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

Musik i Sterling flygbolaget senaste reklam??? Nån rock tror jag. Inte 100 det är sterling. Nåt vit&rött plan med scen ombord.
(inte John Paul Young - Love Is In The Air)

Info om reklamen och låten.

Postad 18 April 2008 - 14:36

annahoj
  • annahoj
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hmm. Ny på det här forumet... lite svårt att lära sig minsann.

Jag söker en OC-låt i alla fall!
Den spelas i det första avsnittet efter avsnittet då Marissa dör.
Den spelas mycket tidigt i programmet och sedan någon gång till.
Basen låter lite som hjärtslag och någonstans i låten sjunger sångaren "you and me babe we will never be unhappy"
tror jag.

Vore tacksam för hjälp!

Postad 01 May 2008 - 13:26

Unregistered7197fa6e
  • Unregistered7197fa6e
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tror det var Placebo - Running up the hills(cover) annars var det Kate Bush - Running up the hills.

Postad 23 June 2008 - 15:56

Orka ha ett användarnamn
  • Orka ha ett användarnamn
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag letar efter en låt som var populär ungefär sommaren 2006, jag kommer inte ihåg hur den går, men jag att det är en ganska ung kille som sjunger den. I musikvideon dansar han helt knäppt och är töntig i början men sen i slutet blir han populär och så är han på något disco.

Jag vet att det här inte är så mycket att gå på men jag skulle vara mycket tacksam för svar!

Postad 23 June 2008 - 22:26

Unregisteredaa9a3a10
  • Unregisteredaa9a3a10
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Hallojsan!..Nån som vet vad det är för låt/artist som spelas i reklamen för Boxer...Den med indianerna som dansar?

Redigerat av Unregisteredaa9a3a10, 23 June 2008 - 22:27.

Postad 23 June 2008 - 23:40

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
"Dancy time" heter låten...artisten vet jag ej, ännu....

Priddyboy, enligt Youtube

Redigerat av Unregistered569494e8, 23 June 2008 - 23:45.

Postad 07 July 2008 - 20:55

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1139 inlägg
  • 0
Söker efter en 80 tals låt som jag precis hörde på radiokanalen so 80s på tele 2 boxen.
Jag sken upp som en sol för jag har inte hört den på 10-15 år men jag hittar inte so 80:s sida så jag kan inte kolla vilken låt de spelade 21:35 ikväll ;)

Iaf så sjunger/pratar en röst som säger "Tim Sullivan" och någon i bakgrunden sjunger "Zoom magic, zoom zoom magic" iaf låter det som att de sjunger de orden, kan vara "Zoom magic, mr magic"
Har googlat på Tim Sullivan och zoom etc. men hittar inget om någon låt.

Någon som har en aning vilken det kan vara?

Postad 11 July 2008 - 20:14

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

Info om reklamen och låten.

Haha! Den tråden var humor på hög nivå. Trots att man fastställde låt och artist så kom det ändå ytterligare 15 pellejöns-inlägg med förslag på låtar... :)

Postad 18 July 2008 - 13:08

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1139 inlägg
  • 0

Söker efter en 80 tals låt som jag precis hörde på radiokanalen so 80s på tele 2 boxen.
Jag sken upp som en sol för jag har inte hört den på 10-15 år men jag hittar inte so 80:s sida så jag kan inte kolla vilken låt de spelade 21:35 ikväll ;)

Iaf så sjunger/pratar en röst som säger "Tim Sullivan" och någon i bakgrunden sjunger "Zoom magic, zoom zoom magic" iaf låter det som att de sjunger de orden, kan vara "Zoom magic, mr magic"
Efter ett tag sjunger någon "Everybody reach to the top, everybody, don´t stop don´t stop"

Har googlat på Tim Sullivan och zoom etc. men hittar inget om någon låt.

Någon som har en aning vilken det kan vara?

Nu idag kl. 14:06 spelas samma låt på samma kanal på tele 2 boxen.
Ingen som vet om man kan få fram deras låtlista på nätet?
Har försökt via tele2s hemsida och radiokanaler men fick inte fram ngt.

Postad 19 July 2008 - 10:34

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det finns någon koppling med gruppen The Supertones. Verkar finnas en Tim Sullivan i den.
The Supertones
Man kan ju se om låten finns i det bandet.

En sida med låtar
Guitar Nine Records

Sen hittade jag på Gracenote:
Sökning på låt namn
Kanske något som hjälper?

Postad 25 July 2008 - 08:32

KarlssonSWE
  • KarlssonSWE
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Vad heter låten som spelas till reklamen för Pussycats dolls avsnitten på tv3....??

Den har lite militär smak..

Postad 25 July 2008 - 08:36

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0

Nu idag kl. 14:06 spelas samma låt på samma kanal på tele 2 boxen.
Ingen som vet om man kan få fram deras låtlista på nätet?
Har försökt via tele2s hemsida och radiokanaler men fick inte fram ngt.

Vet ej ifall detta är rätt men...
http://www.stlyrics....ancin54333.html

Postad 29 July 2008 - 21:58

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Vad är det för låt och artist som spelar i en av reklamsnuttarna till Dexter (massmördaren ni vet)?
Nån tjej.. låter bra.

EDIT: Hittade själv. Mew heter bandet. Symphony heter låten.

Redigerat av Unregistered1156, 30 July 2008 - 21:06.

Postad 31 July 2008 - 00:56

Unregistered1533
  • Unregistered1533
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Vad heter låten
Det är en counry låt där sångaren joddlar

Den spelas i filmen Pearl harbour där de två huvudpersornerna åter återförenas i en bar på Hawaii, vilket resulterar i slagsmål.

Den är också med i komedin Mars Attack, när den spelas sprängs alla marsianerna som hör den och jorden räddas.

Jag antar att den är från 40-talet

Snälla kan någon säga vad den heter?
Vilka artister har spelat in den?

Postad 03 August 2008 - 19:41

Unregistered3e231739
  • Unregistered3e231739
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Söker en låt från Morgan Pålsson - Världsreporter.
Har inte hittat något soundtrack till filmen. Den spelas när Morgan och Robert sitter i en röd bil och börjar med "You're so hot".
Någon som vet vilken det är?

Postad 04 August 2008 - 07:56

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Vad heter låten
Det är en counry låt där sångaren joddlar

Den spelas i filmen Pearl harbour där de två huvudpersornerna åter återförenas i en bar på Hawaii, vilket resulterar i slagsmål.

Den är också med i komedin Mars Attack, när den spelas sprängs alla marsianerna som hör den och jorden räddas.

Jag antar att den är från 40-talet

Snälla kan någon säga vad den heter?
Vilka artister har spelat in den?

Höjdarlåt!!

Slim Whitman heter mannen som gjorde "Indian Love Call(50-talet)" Han har också gjort "I Remember You" som är värd att lyssna på.

indian love call på youtube

i remember you på youtube

Bonus för dig:

Korla Pandit med "Miserlou"
miserlou

Fundera på vilken film denna låt fanns med i, fast som snabb "surf"-musik!

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 04 August 2008 - 07:57.

Postad 05 August 2008 - 23:12

Unregistered1533
  • Unregistered1533
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Ett stort Tack trebban

Vad jag sökt efter den sången Slim Whitman - Indian love call

Jag har känt mig som en idiot var gång jag läst efter texterna och inte fattat.

Så sent som i går 08-08-04 letade bland youtube och Blue yodel 1-10 låtar, bra låtar men inte den rätta

Nu ska jag leta efter en skiva med Slim Whitman. Jag ska försöka få tag i en med tidiga inspelningar där han har mer energi i joddlandet. (studioinspelningar)

Återigen ett stort tack! trebban

Sätta griller i huvet på en idiot, hur vågar du :)

Jag kände igen låten direkt men kunde inte placera den.
Jag fick gräva djupt i minnet raggarrundan i Nyköping-dubbel mackarna-teaterparken-grillen-Dodge-Dart-Plymouth-Valiant-ett-land-som-kan-göra-bilar-och-två-som-kan-göra-motorcyklar och BINGO! Steppenwolfs - Born to wild.
Filmen: Henry Fonda hade en av huvudrollerna men filmens namn kan jag bara inte komma på och klockan har passerat midnatt.

Postad 05 August 2008 - 23:20

Unregistered1483
  • Unregistered1483
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Hej,

Korla pandit låten heter samma sak när den framförs av Dick Dale & his Deltones och filmen är Pulp Fiction.

Postad 06 August 2008 - 00:55

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Ett stort Tack trebban

Vad jag sökt efter den sången Slim Whitman - Indian love call

Jag har känt mig som en idiot var gång jag läst efter texterna och inte fattat.

Så sent som i går 08-08-04 letade bland youtube och Blue yodel 1-10 låtar, bra låtar men inte den rätta

Nu ska jag leta efter en skiva med Slim Whitman. Jag ska försöka få tag i en med tidiga inspelningar där han har mer energi i joddlandet. (studioinspelningar)

Återigen ett stort tack! trebban

Sätta griller i huvet på en idiot, hur vågar du :P

Jag kände igen låten direkt men kunde inte placera den.
Jag fick gräva djupt i minnet raggarrundan i Nyköping-dubbel mackarna-teaterparken-grillen-Dodge-Dart-Plymouth-Valiant-ett-land-som-kan-göra-bilar-och-två-som-kan-göra-motorcyklar och BINGO! Steppenwolfs - Born to wild.
Filmen: Henry Fonda hade en av huvudrollerna men filmens namn kan jag bara inte komma på och klockan har passerat midnatt.

Varsågod, Blåburk!
Finns det något värre än en låt som sätter sig i huvudet... :)

Jag satt och letade en låt som jag hörde i Sci-Fi-filmen Artificiall Intelligence. Melodin är rätt gammal och gjordes nån gång på 30-talet. Till min förvåning hade också The Platters gjort den. The Platters låt spelades i en annan film, Ghost, med Whoopie Goldberg.

Så det var bara att gå in i IMDB och leta rätt på Ghost:s filmmusik. Där var den! I Only Have Eyes For You tror jag den heter. En underbar låt som nästan får knäna att böja sig. Spela den för din flickvän en sommarnatt... :lol:

Korla Pandit är en skön snubbe(helt rätt om Pulp Fiction).
Han sade inte ett ljud under tv-sändningarna och flickorna var helt förtrollade av hans ögon. Det festliga är att han föddes i USA och var inte indier som man skulle kunna tro. Han levde sitt liv med turbanen vilket man kan se på familjefoton. Skön snubbe!

Ingen vet heller vem som gjorde melodin "Miserlou". Man har sina gissningar att den kom österut ifrån.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 06 August 2008 - 00:57.

Postad 06 August 2008 - 01:23

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Sug på denna melodi:
hmm...varför känner jag igen denna...?

Postad 06 August 2008 - 07:19

Unregisteredda852143
  • Unregisteredda852143
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Sug på denna melodi:
hmm...varför känner jag igen denna...?

Du kanske har hört Lyckliga gatan tidigare?

http://www.youtube.c...h?v=YE0-KWo_dhs

Postad 06 August 2008 - 10:21

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Du kanske har hört Lyckliga gatan tidigare?

http://www.youtube.c...h?v=YE0-KWo_dhs

He he...frågan var ställd till er, forummedlemmar. Jag visste redan att det var Lyckliga gatan. Däremot hade jag inte hört originalmelodin förut.

Postad 06 August 2008 - 13:47

Unregistered1483
  • Unregistered1483
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
trebban,

I häftet i konvolutet till min CD-skiva av Dick Dale & his Deltones står att Miserlou från början är en grekisk folkmelodi. Kanske knyckte Dale idén från Korla Pandit? Fult gjort i så fall.

Postad 06 August 2008 - 17:34

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

trebban,

I häftet i konvolutet till min CD-skiva av Dick Dale & his Deltones står att Miserlou från början är en grekisk folkmelodi. Kanske knyckte Dale idén från Korla Pandit? Fult gjort i så fall.

När ingen hävdar ursprungsrätten så tror jag det är fritt fram att tolka den som man vill. Det var inte heller Korlas från början ju... ;)

Både Korlas och Dick Dales version är rätt bra gjorda. Fast jag gillar Korlas bättre för att han är mer "corny"..he he.

Postad 06 August 2008 - 18:14

Unregistered1483
  • Unregistered1483
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
trebban!

Corny är ordet. Korla Pandit skall jag kolla in.

Misirlou har en mycket komplicerad historia, visar det sig:

http://en.wikipedia.org/wiki/Misirlou

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.